Radca prawny, doktor nauk prawnych, pilot szybowcowy i samolotowy. Posiada wieloletnie doświadczenie w świadczeniu pomocy prawnej z zakresu prawa lotniczego. Jest także wykonawcą projektów badawczych realizowanych na uczelniach wyższych. Ukończył aplikację sądową (2006) oraz staż Komisji Europejskiej w Wydziale Bezpieczeństwa Lotniczego (2008). W latach 2008 do 2011 członek, a następnie przewodniczący zespołu ds. identyfikacji zagrożeń w lotnictwie cywilnym Latajmy Bezpiecznie „latajmybezpiecznie.pl”. Od grudnia 2012 do kwietnia 2014 Wiceprezes ds. standardów lotniczych Urzędu Lotnictwa Cywilnego. W latach 2014 - 2019 zatrudniony na stanowisku pełnomocnika ds. standardów żeglugi powietrznej w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Obecnie Dyrektor Komponentu Lotniskowego w Centralnym Porcie Komunikacyjnym Sp. z o.o.
-
OFERTA
-
Studia podyplomowe
- Akademia Administracji Publicznej
- Akademia Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych
- Akademia Biznesu i Prawa Mody
- Akademia HR
- Akademia IT
- Akademia Marketera
- Akademia Menedżera
- Akademia Praktyków Prawa
- Akademia Prawa Sądowego
- Akademia Rynku Nieruchomości
- Akademia Rynku Ochrony Zdrowia
- Akademia Skutecznej Komunikacji
- Akademia Transportu Lotniczego
- Akademia Trenera i Coacha
- Akademia Umiejętności Psychologicznych
- Akademia Zarządzania Jakością
- Akademia Zarządzania Procesowego
- Akademia Zarządzania Produkcją
- Akademia Compliance
-
MBA
- Executive MBA Master of Business Administration dla sektora ochrony zdrowia
- Master of Business Administration (MBA Energetyka)
- Master of Business Administration (MBA in Quality Management)
- Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
- Master of Business Administration (MBA w Ochronie Zdrowia)
- Master of Business Administration (MBA Zarządzanie)
-
Szkolenia i kursy
-
Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
-
Adresaci i atuty studiów
Dla kogo?
Program skierowany jest do kadry zarządzającej lub przygotowującej się do zarządzania podmiotami lotniczymi, urzędników rządowych i pracowników administracji samorządowej, zatem osób odpowiedzialnych dzisiaj lub w przyszłości za organizację i nadzór w lotnictwie.
Atuty:
- modułowy charakter programu to łącznie ponad 270 godzin zajęć;
- nowatorska wiedza z zakresu prawa, marketingu, ekonomii i zarządzania;
- studia realizowane w języku polskim;
- przygotowanie do zarządzania w lotnictwie na różnych szczeblach hierarchii organizacyjnej firm;
- wykształcenie praktycznych umiejętności w zakresie podejmowania decyzji operacyjnych i strategicznych;
- wiedza przekazywana przez doświadczonych ekspertów w obszarze lotnictwa cywilnego oraz wybitnych akademików;
- zajęcia warsztatowe w kameralnych grupach.
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Master of Business Administration (MBA) zgodnie z zapisem w Ustawie o zasadach zarządzania mieniem państwowym z dnia 16 grudnia 2016r. poz.2259 art.19 upoważnia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa.
-
Przesłanki i cele studiów
Lotnictwo cywilne rozwija się bardzo dynamicznie. Proces ten dotyka również Polski. Uczelnia Łazarskiego nie ustaje w poszukiwaniu sposobów i narzędzi, które pozwolą optymalizować działania podejmowane przez podmioty świadczące usługi lotnicze. Dotychczasowe doświadczenia w obszarze funkcjonowania lotnictwa cywilnego w Polsce pozwalają w sposób jednoznaczny zidentyfikować lukę w kompetencjach menedżerskich osób nadzorujących i kierujących różnymi instytucjami lotniczymi. Potrzeba kształcenia wykwalifikowanej kadry i podnoszenia kompetencji tych, którzy już uczestniczą w procesie zarządzania podmiotami lotniczymi lub jej nadzorowania, w obliczu nowych wyzwań przed jakimi stoi sektor, jest dzisiaj warunkiem sine qua non powodzenia procesu reformowania lotnictwa w Polsce.
Celem studiów jest uzyskanie lub pogłębienie wiedzy praktycznej i teoretycznej z zakresu zarządzania w organizacjach lotnictwa cywilnego.
Celem jest również wykształcenie wykwalifikowanej kadry i podnoszenie kompetencji tych, którzy już uczestniczą w procesie zarządzania podmiotami lotniczymi lub jej nadzorowania.
Organizacja zajęć:
- program trwa trzy semestry;
- zajęcia rozpoczynają się w II połowie października;
- zajęcia odbywają się w soboty i niedziele, co dwa tygodnie, w godzinach 9-17;
- w tym 56 godzin przewidzianych w formie zdalnej;
- tryb zaliczenia: przygotowanie i obrona pracy dyplomowej pod opieką promotora.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.
W zależności od sytuacji epidemiologicznej w kraju, liczba godzin zdalnych (na odległość) i form on-line może ulec zwiększaniu. -
Program
I MODUŁ ZARZĄDZANIE W LOTNICTWIE - 60h
- Organizacja i zarządzanie w dobie globalizacji;
- Zarządzanie organizacjami lotniczymi;
- Zarządzanie działalnością linii lotniczych;
- Zarządzanie portem lotniczym;
- Zarządzanie ruchem lotniczym;
- Polityka kształtowania infrastruktury lotniczej w Polsce;
- Polityka „otwartego nieba”. Liberalizacja transportu lotniczego;
- Rola i zadania obsługi naziemnej;
- Marketing i zarządzanie marketingowe na rynku usług transportowych;
- E-commerce w biznesie lotniczym;
- Strategie i perspektywy rozwoju światowego i krajowego transportu lotniczego;
- Alianse w strategii globalnej konkurencji przedsiębiorstw lotniczych.
II MODUŁ FINANSOWANIE - 60h
- Struktura kosztów linii lotniczych;
- Wyznaczniki kosztów linii lotniczych;
- Ekonomika tradycyjnych przewoźników lotniczych;
- Ekonomika LCC;
- Ekonomika czarterowa;
- Ekonomika cargo lotniczego;
- Polityka cenowa i struktury taryf;
- Zarządzanie wpływami i strategia cenowa;
- Pomoc publiczna.
III MODUŁ ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W LOTNICTWIE - 60h
- Doskonalenie umiejętności społecznych;
- Nowoczesne trendy w zarządzaniu ludźmi;
- CRM (zarządzanie zasobami załogi).
IV MODUŁ OPERACJE LOTNICZE - 30h
- Operacje linii lotniczych;
- Operacje portów lotniczych.
V MODUŁ PROGNOZOWANIE - 40h
- Planowania rozwoju portu lotniczego z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju;
- Budowanie siatki połączeń;
- Metody prognozowania ruchu na lotniskach;
- Modele biznesowe portów lotniczych;
- Konkurencja pomiędzy portami lotniczymi;
- Czynniki kluczowe rozwoju ruchu w porcie lotniczym.
MODUŁ DYPLOMOWY - 20h
- Przygotowanie i obrona pracy dyplomowej.
-
Rekomendacje
-
Wykładowcy
dr Piotr Kasprzyk
Kierownik Kierunku (SMS)
dr hab. Anna Konert
Dziekan WPiA
Dziekan Wydziału Prawa i AdministracjiRadca prawny; Doktor habilitowany nauk prawnych; profesor nadzwyczajny Uczelni Łazarskiego, Dziekan Wydziału Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego, kierownik studiów podyplomowych z prawa lotniczego; Dyrektor Instytutu Prawa lotniczego i kosmicznego, członek zarządu European Air Law Association, uhonorowana Medalem Rektora za uzyskanie tytułu Najlepszej Absolwentki UMK w Toruniu w 2005 r., uhonorowana stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców w 2012 r. Specjalizuje się w prawie lotniczym od 2005 r., w latach 2006-2007 pracowała w departamencie prawnym przewoźnika lotniczego Air France w Nowym Jorku.
dr inż. Tomasz Balcerzak
Prezes Wademekum, Ekspert Europejskiej Rady ds. Innowacji (EIC), Ekspert Rady Naukowo-Technicznej Rządu Malty, Ekspert Europejskiej Agencji Nawigacji Satelitarnej, Wykładowca Politechniki Śląskiej, Katedry Technologii Lotniczych, 2013-2016r. Prezes Zarządu Polskiego Klubu Lotniczego, poprzednio Prezes Zarządu/Dyrektor Generalny Eurolot S.A. Od lipca 2011 do końca grudnia 2014 r. Przewodniczący Rady Nadzorczej spółki WRO LOT-usługi lotniskowe. Od maja 20011 do grudnia 2013 r. pełnił funkcję Członka Zarządu ds. Operacyjno-Technicznych w Polskich Liniach Lotniczych LOT m.in. koordynując szereg projektów w obszarze operacyjno-technicznym oraz nadzorując program restrukturyzacyjny. Od 2009 roku Tomasz Balcerzak pracował początkowo jako Prezes, a następnie Członek Zarządu oraz Dyrektor Operacyjny w czarterowej linii lotniczej Enter Air. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. jako Pilot-Dowódca Załogi w 36. Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego w Warszawie, Dyrektor Operacyjny w linii lotniczej Centralwings, a także Dyrektor Zarządzający w spółce FDS-Flight Dispatch Services oraz Dyrektor Jakości w linii lotniczej Fly Jet. Ukończył Wyższą Szkołę Oficerską Sił Powietrznych w Dęblinie otrzymując tytuł podporucznika pilota inżyniera. Wiedzę uzupełniał również podczas dodatkowych studiów magisterskich, następnie otrzymując tytuł doktora na Uniwersytecie Warszawskim oraz podczas studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej. Jest również wykładowcą m.in. MBA, prawa lotniczego oraz gospodarczych zagadnień transportu lotniczego i kosmicznego Instytutu Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uczelni Łazarskiego.
Anna Drzewiecka
Ekspert w obszarze zarządzania kryzysowego w lotnictwie cywilnym. Czynny uczestnik krajowych i międzynarodowych konferencji, warsztatów i zajęć fakultatywnych z zakresu zarządzania kryzysowego i pomocy poszkodowanym. Magister ekonomii w zakresie: kierowanie procesami społecznymi, absolwentka Wydziału Ekonomicznego Politechniki Radomskiej.
Od 1999 roku odpowiedzialna za kompleksowe planowanie postępowania w sytuacjach kryzysowych w Polskich Liniach Lotniczych LOT. Opracowała i wdrożyła liczną dokumentację merytoryczną dot. postępowania w sytuacjach kryzysowych m.in. podręczniki, procedury i instrukcje dla linii lotniczej oraz dla zarządzającego lotniskiem.
Kierowała działaniami kryzysowymi podejmowanymi w następstwie wypadków komunikacyjnych z udziałem pasażerów linii lotniczej.
Głównym osiągnięciem zawodowym jest organizacja i prowadzenie Centrum Wsparcia dla członków rodzin, którzy utracili bliskich w katastrofie polskiego samolotu rządowego TU-154 pod Smoleńskiem w 2010 roku.
Prowadzi cykliczne szkolenia i warsztaty z zakresu zarządzania kryzysowego w lotnictwie cywilnym.
Odznaczona "Dwoma diamentami" - odznaką II-go stopnia - Zasłużony Pracownik PLL LOT.
Pasjonatka sportu - największe osiągnięcie sportowe - III miejsce VI Otwartych Mistrzostw Warszawy w Triathlonie w 2014 roku.
Sebastian Gościniarek
Jest jednym z założycieli i Partnerem w BBSG. Od ponad 10 lat zawodowo związany z branżą lotniczą. Pracował dla lotnisk, linii lotniczych, firm handlingowych, samorządów i instytucji rządowych, inwestorów prywatnych w Polsce i w regionie CEE. Realizował projekty doradcze obejmujące zagadnienia strategiczne, rozwojowe, plany biznesowe, finansowanie i współpracę z inwestorami i podmiotami prywatnymi.
Szczególnie angażuje się w planowanie rozwoju działalności lotnisk, współpracę przewoźników i lotnisk, rozwój połączeń lotniczych, poprawę connectivity, współpracę różnych środków transportu. Pracuje też nad projektami z zakresu rozwoju gospodarczego i wpływu komunikacji lotniczej na atrakcyjność inwestycyjną regionów i miast. Interesuje się zagadnieniami wpływu działalności lotniczej na rozwój gospodarczy i społeczny – powiązanie wyzwań rozwojowych dla kraju i regionów z działaniami biznesowymi na poziomie poszczególnych podmiotów.
Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i Uniwersytetu Minnesota – Carlson School of Management, gdzie zdobył tytuł MBA.
Janusz Janiszewski
PREZES POLSKIEJ AGENCJI ŻEGLUGI POWIETRZNEJ
Absolwent Wyższej Szkoły Zarządzania i Finansów we Wrocławiu na kierunku stosunki międzynarodowe oraz Akademii Obrony Narodowej na Wydziale Lotnictw i Obrony Powietrznej w zakresie Zarządzania Ruchem Lotniczym. Senior Kontroler Organu Kontroli Obszaru i Instruktor Kontroli Ruchu Lotniczego. W latach 2013-2015 Przewodniczący ZZKRL (Związek Zawodowy Kontrolerów Ruchu Lotniczego).
P.O. Dyrektora ds. Strategii i Współpracy Międzynarodowej w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Członek grupy European CANSO CEO Committee (EC3), członek grupy CANSO European Coordination Meeting (CECM), Wiceprzewodniczący Gate One Coordination Committee.
Przewodniczący grupy Network Management Board Task Force on the Definition of the Network, członek grupy NMB Task Force on Strike Impact Mitigation.
Magdalena Jaworska
High profile manager and international expert holding unique track record in transport policy – EU and PL: Single European Sky, Performance&Charging, Air Traffic Management + transport infrastructure - roads construction (financing) and railways.
Since June 2017 member of the Performance Review Body of the Single European Sky, advising European Commission in the scope of performance scheme for air navigation services. The PRB assists the Commission in the performance and economic regulation of monopoly air navigation service providers in the European Union and Switzerland by providing independent advice and expertise to improve the performance of air navigation in Europe in the key areas of safety, capacity, environment and cost-efficiency.
CEO (and CFO) of Polish Air Navigation Services Agency (2014-2016). PANSA is a certified legal entity designated to provide air navigation services within Polish airspace.
Holding also significant track record in other key transport sectors - roads construction (2008-2014) Deputy Director General for National Roads and Motorways in PL (responsible for financing, PPP, EU funds, Electronic Toll Collection; and railways (2014 - 2016) Member of the Supervisory Board of PL Railways.
Visiting lecturer at Lazarski University and Warsaw School of Economics in Poland, teaching MBA and postgraduate students.
dr hab. Jakub Kociubiński
Doktor nauk prawnych, adiunkt w Katedrze Prawa Międzynarodowego i Europejskiego, Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z prawem konkurencji i pomocy publicznej Unii Europejskiej a zwłaszcza w regulacjach sektora transportu lotniczego. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych publikowanych w prestiżowych krajowych i zagranicznych czasopismach naukowych a także monografii "Usługi świadczone w ogólnym interesie gospodarczym w prawie Unii Europejskiej. Wyzwanie dla europejskiego modelu gospodarczego". Członek Polskiego Klubu Lotniczego i Stowarzyszenia Prawa Konkurencji.
Mariusz Kuczek
Niezależny Konsultant w zakresie cargo lotniczego
Pracował na stanowiskach dyrektorskich w obszarze logistyki m.in. w Qumak International, System – 3000 oraz Schenker, gdzie odpowiadał za rozwój produktów i sprzedaż. Był związany z Air Cargo Poland Geopost Group, gdzie pełnił funkcję Dyrektora Generalnego, a następnie Prezesa. Odpowiadał m.in. za przygotowanie nowej strategii i biznes planu firmy, a także rozwój sprzedaży i operacji spedycji lotniczej i morskiej, współpracę z kluczowymi klientami, rozwój współpracy z partnerami zagranicznymi oraz wdrożenie nowego systemu do zarządzania przesyłkami, budżetowania i kontroli kosztów operacyjnych.
Od sierpnia 2009 roku w PLL LOT do lutego 2016 na stanowisku Dyrektora Biura Cargo i Poczty koncentrował się na przebudowie organizacji biura oraz się rozwoju efektywnej sprzedaży cargo na połącznia LOT oraz poszukiwaniu rozwiązań wzmacniających pozycje cargo lotniczego w Polsce. Przygotował i skutecznie implementował pierwsze w Polsce połączenie szerokokadłubowym samolotem „all cargo” pomiędzy Polską i Ameryką Północna a także był odpowiedzialny za wprowadzenie planu wykorzystania dodatkowej powierzchni cargo we wprowadzanych na siatkę PLL LOT samolotach B787.
Jest absolwentem Uniwersytetu Jagiellońskiego, Akademii Ekonomicznej w Krakowie i Stockholm University School of Business, gdzie uzyskał tytuł Executive Master of Business Administration (MBA).
Krzysztof Loga-Sowiński
Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego pracą dyplomową z zakresu międzynarodowego prawa lotniczego. W trakcie pracy zawodowej ukończył studia MBA na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego we współpracy z Université Libre de Bruxelles (ULB), Staffordshire University oraz Universitair Centrum Antwerpen (RUCA). Odbył także szkolenia zawodowe organizowane m.in. przez IATA, Swissair i General Electric. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży lotniczej. Swoją karierę zawodową rozpoczął w 1989 roku w PLL LOT zajmując się kolejno przepisami branżowymi, budową systemu sprzedaży pośredniej w kraju, marketingiem, szkoleniami oraz sprzedażą zagraniczną. Piastował funkcje Dyrektora Marketingu, Dyrektora Szkoleń oraz Dyrektora Sprzedaży na Rynki Europy Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki. W ostatnim okresie pracy w PLL LOT będąc przedstawicielem firmy w Brukseli odpowiadał za sprzedaże w Belgii i Luksemburgu.
Współpracował z partnerami branżowymi takimi jak American Airlines, Swissair, British Airways, Lufthansa, Brussels Airlines oraz aliansami lotniczymi Qualiflyer i Star Alliance. Wielokrotnie reprezentował PLL LOT w gremiach International Air Transport Association (IATA) w kraju i zagranicą. Zasiadał w Radzie Nadzorczej spółki Amadeus Polska, zajmującej się usługami rezerwacji elektronicznej. Obecnie zajmuję się zagranicznymi start-up?ami w Polsce, ochroną praw pasażerów lotniczych oraz zagadnieniami Internet of Things.dr Jan Malawko
Absolwent Politechniki Warszawskiej, Wydziału Mechanicznego, Energetyki i Lotnictwa (MEL) na kierunku Lotnictwo. Na Politechnice Warszawskiej, na Wydziale Transportu obronił pracę doktorską dotyczącą problematyki optymizacji wykonywania lotów.
Uczestniczył w programach wymiany naukowej i eksperckiej w Hiszpanii, USA, Panamie i Chinach. Posiada doświadczenie zawodowe w liniach lotniczych, u producentów samolotów, na lotniskach oraz w nadzorze państwowym, zarówno w kraju jak i za granicą. Uruchomił funkcjonowanie pierwszego hub’u PLL LOT w Warszawie w roku 2000 oraz wdrożył certyfikację polskich lotnisk przez ULC w oparciu o standardy ICAO. W 2004 r. zainicjował koncepcję Lotniska Centralnego dla Polski (obecnie – CPK), realizując na płaszczyźnie międzyresortowej pierwsze studium uzasadniające jego powstanie. W latach 2005-2014, w okresie intensywnej rozbudowy Lotniska Chopina w Warszawie, był przewodniczącym Zespołu RUNWAY SAFETY TEAM.
Obecnie jest adiunktem w Interdyscyplinarnym Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego Uniwersytetu Warszawskiego (ICM-UW), gdzie kieruje realizacją globalnych projektów lotniczych zarówno o wymiarze naukowym jak i branżowym. Członek prestiżowej międzynarodowej organizacji badań operacyjnych w liniach lotniczych AGIFORS oraz Performance Review Commission w Eurocontrol. Wykładowca i prelegent wyższych uczelni, ośrodków szkoleniowych a także międzynarodowych Sympozjów i Konferencji organizowanych m in przez ICAO, IATA, EUROCONTROL, ULC, TOR, FAA i innych.
Bartłomiej Matusewicz
Absolwent Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej kierunku International MBA i studiów podyplomowych Uniwersytetu Warszawskiego kierunku Zarządzania. Były Członek Zarządu ERA. Od początku swojej pracy w branży lotniczej związany z liniami lotniczymi, w których przeszedł wszystkie szczeble kariery. W Skandynawskich Liniach Lotniczych SAS w latach 1997-2005 zajmował się operacjami naziemnymi w Portach Lotniczych, gdzie zarządzał oddziałami i szkolił personel m.in. w Polsce, Europie, Bliskim Wschodzie i Afryce. W latach 2005-2008 zarządzał m.in. obszarem obsługi naziemnej, a w okresie późniejszym sprawował funkcję członka zarządu Linii Lotniczych Centralwings. Następnie sprawował funkcję członka Zarządu i Wiceprezesa ds. Operacyjno-Technicznych Linii Lotniczych Eurolot w latach 2008-2014. Kolejne doświadczenie w latach 2014-2016 zdobywał w największym na świecie operatorze helikopterów i stacji obsługowej helikopterów CHC/Heli One jako dyrektor sprzedaży w Europie, Afryce, Rosji i byłych republikach radzieckich odpowiedzialny za rozwój, marketing i sprzedaż usług. Od roku 2017 zajmuje się sprzedażą usług obsługi technicznej samolotów w ALL4JETS, a także sprzedażą pasażerskich samolotów i helikopterów w firmie Aelis Group.
dr Marzena Mazur
Executive coach, konsultant, psycholog i dziennikarz, prowadząca talk show w Radio TOK FM.
Małgorzata Popławska
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, a także University of Derby, na którym zdobyła tytuł Bachelor of Arts in Business Studies.
Od ponad 10 lat analizuje przepustowość, planuje infrastrukturę i doradza strategicznie w zakresie terminali lotniskowych. Portfolio jej prac obejmuje między innymi terminale na lotniskach takich jak London Heathrow, Tokyo Narita, Los Angeles International, Hong Kong International, Rio de Janeiro.
Biegle posługując się programami symulacyjnymi ARCport i CAST (badanie przepływów pasażerskich w terminalu) opracowała dla Star Alliance modele symulacyjne terminali kilkunastu portów lotniczych. Modele te zostały wykorzystane w procesie podejmowania racjonalnych decyzji strategicznych w obszarze zarządzania portami lotniczymi.
Manager ds. planowania i przepustowości portu lotniczego w Centralnym Porcie Komunikacyjnym. Obecnie zajmuje się procesem planowania nowego lotniska, w tym pracami związanymi z planem generalnym.
Marek Serafin
Specjalista w zakresie działalności linii lotniczych. Posiada szerokie doświadczenie we wszystkich obszarach lotnictwa cywilnego. Piastował wiele wysokich stanowisk w PLL LOT, będąc odpowiedzialnym za całokształt działań sprzedażowych firmy. Był m.in. Dyrektorem Biura Planowania Siatki Połączeń, Regionalnym Dyrektorem Sprzedaży na Stany Zjednoczone i Kanadę oraz Regionalnym Dyrektorem Sprzedaży odpowiedzialnym za rynki niemieckojęzyczne. Kierował Pionem Zarządzania Siatką Połączeń, będąc odpowiedzialnym za planowanie siatki, planowanie floty, zarządzanie cenami i przychodami oraz rozwój produktów. W ramach działalności w PLL LOT opracował: restrukturyzację siatki, strategię zarządzania cenami i przychodami, optymalizację współpracy pomiędzy działami handlowymi, analizę działań konkurencyjnych. Odpowiadał też za planowanie floty oraz współpracę i negocjacje z partnerami biznesowymi, w tym portami lotniczymi, władzami lokalnymi i innymi liniami lotniczymi. Jest współzałożycielem i redaktorem prowadzącym www.PRTL.pl - największego i najbardziej wszechstronnego serwisu poświęconego polskiemu rynkowi lotniczemu. Autor wielu raportów i analiz PRTL.
Leszek Sieluk
Prezes Zarządu EuroLOT (2009 - 2011), wiceprezes zarządu EuroLOT (2002 - 2009), wiceprezes PETROLOT (1998-2003). Obecnie Prezes zarządu BEATIVONNE Sp. z o.o. 15 letnie doświadczenie na stanowisku członka zarządu spółek prawa handlowego /CEO i VPF/, zarządzanie dużymi zespołami ludzkimi (200-400 osób). Nadzór nad wdrożeniem elektronicznego obiegu dokumentów /na bazie IBM Domino-Lotus Notes.Wdrożenie planowania strategicznego i modelu kompetencji menedżerskich. Wdrożenie systemów jakości /ISO 9001-2000, AQAP 2120, JAR OPS 1, PART M. Doświadczenie w Radach Nadzorczych spółek kapitałowych, Skuteczne zarządzanie księgowością, kontrolingiem i finansami dużych firm, b. dobra znajomość zasad rachunkowości oraz rynku finansowego i bankowego w Polsce. Leszek jest absolwentem Wydziału Finansów i Statystyki SGH, Warszawa, ukończył również studia podyplomowe w zakresie Zarządzania Transportem Lotniczym na Akademii Obrony Narodowej w Warszawie.
dr Andrzej Słodownik
Posiada ponad 30-letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie transportu lotniczego. Był wieloletnim pracownikiem przedsiębiorstwa PLL LOT w którym piastował różne stanowiska w wielu obszarach funkcjonalnych przedsiębiorstwa na różnych szczeblach wykonawczych i zarządzania, jak obsługa techniczna samolotów, zarządzanie operacjami lotniczymi, planowanie strategiczne siatki połączeń i wspomaganie decyzyjne. W 1999r. został desygnowany do organizacji spółki PLL LOT z koncernem General Electic która została zarejestrowana pod nazwą Central European Engine Services (CEES) i którą następnie kierował przez 10 lat jako Prezes Zarządu. Równolegle z pracą zawodową w grupie PLL LOT dr Słodownik zajmował się działalnością naukową w dziedzinie modelowania złożonych systemów. Z jego inicjatywy Polskie Linie Lotnicze LOT podjęły współpracę z Interdyscyplinarnym Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego Uniwersytetu Warszawskiego (ICM) w obszarze modelowania systemu operacyjnego przewoźnika lotniczego, co zaowocowało opracowaniem zaawansowanej metody analizy symulacyjnej planowanego rozkładu lotów i umożliwiło obniżenie kosztów operacyjnych realizacji rozkładu lotów. Współpraca z Uniwersytetem była w następnych latach rozszerzona o badania w zakresie zastosowań zaawansowanych technik analitycznych do prognozowania rentowności siatki połączeń lotniczych. Współpraca z ICM umożliwiła włączenie się dr. Słodownikowi jako przedstawicielowi PLL LOT do prac prestiżowej organizacji Airlines Group of International Federation of Operational Research Society (AGIFORS) , a także wzięcie udziału z ramienia ICM w projekcie badawczym dotyczącym zastosowań nowych technik analitycznych do modelowania rynku lotniczego. Dr Słodownik jest z wyksztalcenia inżynierem lotniczym z tytułem Doktora Nauk Technicznych a także jest absolwentem studiów podyplomowych w dziedzinie zarządzania transportem lotniczym z tytułem IATA Diploma in Airline Management który uzyskał w Genewie w Akademii Zarzadzania Transportem Lotniczym prowadzonej przez International Airlines Transport Association. Ukończył także różne specjalistyczne szkolenia w tym kursy dla inżynierów w Centrum Szkolenia firmy Boeing w Seattle. Obecnie jest związany z grupą naukowców z Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego prowadzącymi prace badawcze w dziedzinie zastosowań modelowania wieloagentowego do analiz ekonomicznych a także uczestniczy w prowadzeniu zajęć ze studentami z tego Wydziału.
Bartosz Tkaczyk
Bart Tkaczyk, Fulbright Scholar (Uniwersytet Kalifornijski w Berkeley, USA), jeden z wielokrotnie nagradzanych na świecie Członków Zarządzających amerykańskiej spółki doradczej specjalizującej się w strategicznych transformacjach, Członek Egzekutywny w amerykańskiej Akademii Zarządzania (Dywizje: management consulting, rozwój organizacyjny i zmiany, zachowania organizacyjne i HR), Członek brytyjskiej Akademii Zarządzania, pracuje jako: Konsultant Zarządów (przeszkolony w Birkbeck, University of London w Wielkiej Brytanii–wydział Psychologii Organizacyjnej Birkbeck Uniwersytetu Londyńskiego to wiodące na świecie centrum badań i nauczania psychologii ludzkich zachowań w pracy, który pozostaje w czołówce dziedzin: strategiczny rozwój organizacyjny oraz zachowania organizacyjne), profesjonalny Executive Coach (przeszkolony w Haas School of Business-University of California, Berkeley w USA–Uczelnia Publiczna #1 na świecie), oraz certyfikowany Instruktor MBA nauczania metodą studium przypadku (przeszkolony w Ivey Business School-Western University w Kanadzie–powszechnie uważany za najbardziej prestiżową kanadyjską szkołę biznesu i jeden z najlepszych uniwersytetów na świecie, znany ze swojej nauki metodą przypadków od 1923 roku). Dr Tkaczyk wierzy w praktykę opartą o badania oraz badania informowane przez praktykę, i aplikował te pryncypia w projektach z leaderami korporacji i organizacji z różnych sektorów, w wielu krajach świata, m.in.: AstraZeneca, Bahrain Society for Training & Development, Byblos Bank Group, Central Bank of Oman, Cisco Systems, Dubai Police, Estée Lauder, Fluor, HP, Lotos, Moody’s Analytics, Oracle, Qatar National Bank, Saudi Aramco, Takeda Pharmaceutical Company, UNESCO, Kwatera Główna ONZ i innych. Dr Tkaczyk regularnie publikuje swoje przywództwo myślowe w Kanadzie, USA, Wielkiej Brytanii oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, m.in w: Arab Investor, Design Management Review, Development and Learning in Organizations, European Business Review, European Financial Review, Global Business and Organizational Excellence, Ivey Business Journal, Leadership Excellence, Routledge, Rutgers Business Review, Strategic Change, Strategic HR Review, Talent Development, World Financial Review. Dr Tkaczyk ewangelizuje: jeśli przestajesz się uczyć, to przestajesz się rozwijać i przestajesz wzrastać. Na Twitterze: @DrBTkaczykMBA
-
Opłaty za studia
Studia MBA czesne 3 raty 6 rat 9 rat Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie) 20 000 zł 20 000 zł 21 200 zł 21 800 zł - wpisowe w wysokości 400 zł (zaliczane na poczet czesnego)
- 10% zniżki przy zapisie do 30 czerwca i spełnieniu wymogów rekrutacyjnych**
- 20 % zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*cena obowiązuje do 30.11.2020 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkamiTerminy płatności
Płatność jednorazowa
- Opłatę czesnego (pomniejszoną o kwotę wpisowego) uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Płatność ratalna
Terminy płatności czesnego w trzech ratach
- I rata – 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata – do 1 lutego 2021 r.
- III rata – do 15 września 2021 r.
Terminy płatności czesnego w sześciu ratach
- I rata – 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata do 15 grudnia 2020 r.
- III rata do 1 lutego 2021 r.
- IV rata do 1 kwietnia 2021 r.
- V rata do 15 września 2021 r.
- VI rata do 15 grudnia 2021 r.
Terminy płatności czesnego w sześciu ratach
- I rata – 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata do 15 listopada 2020 r.
- III rata do 15 stycznia 2021 r.
- IV rata do 1 lutego 2021 r.
- V rata do 15 kwietnia 2021 r.
- VI rata do 15 czerwca 2021 r.
- VII rata do 15 września 2021 r.
- VIII rata do 15 listopada 2021 r.
- IX rata do 15 grudnia 2021 r.
Konto bankowe na które można dokonywać wpłat:
Uczelnia Łazarskiego
Santander Bank Polska S.A.
29 1910 1048 2209 0006 3981 0004
tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_2020/2021
-
Partnerzy

Centrum Kształcenia Podyplomowego
Uczelni Łazarskiego
Zobacz naszą ofertę
Kliknij i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych,
w tym Twoich prawach i celach przetwarzania.
- Jak możesz się z nami skontaktować? e-mailem na adres: iod@lazarski.edu.pl.
- Jakie masz prawa?
- dostępu do Twoich danych,
- ich poprawiania,
- żądania ich usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania Twoich danych osobowych.
- Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi? Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzamy? W celu marketingowym, polegającym na wysyłaniu do Ciebie newsletterów, analizowaniu czy zapoznajesz się z ich treściami, i które z nich najchętniej czytasz.
- Czy musisz podawać nam swoje dane? Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziesz jednak mógł otrzymywać newslettera.
- Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
- 1. Art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest analizowanie czy zapoznajesz się z naszymi newsletterami, i które z informacji w nich zawartych czytasz najchętniej.
- 2. Art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.
- Komu przekażemy Twoje dane?
- 1. Dostawcom narzędzi do: a. analityki ruchu na stronie, b. wysyłki newsletterów.
- 2. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
- Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane? Przez czas prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu wyrażenia przez Ciebie sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych w celach marketingowych, albo odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
- Czy po przekazaniu nam danych możesz sprzeciwić się ich przetwarzaniu? Tak. Możesz to zrobić w dwóch sytuacjach, gdy przetwarzamy Twoje dane:
- 1. na potrzeby marketingu bezpośredniego; takiego sprzeciwu nie musisz uzasadniać,
- 2. na podstawie innych naszych prawnie uzasadnionych interesów; taki sprzeciw wymaga uzasadnienia Twoją szczególną sytuacją.