Radca prawny, doktor nauk prawnych, pilot szybowcowy i samolotowy. Posiada wieloletnie doświadczenie w świadczeniu pomocy prawnej z zakresu prawa lotniczego. Jest także wykonawcą projektów badawczych realizowanych na uczelniach wyższych. Ukończył aplikację sądową (2006) oraz staż Komisji Europejskiej w Wydziale Bezpieczeństwa Lotniczego (2008). W latach 2008 do 2011 członek, a następnie przewodniczący zespołu ds. identyfikacji zagrożeń w lotnictwie cywilnym Latajmy Bezpiecznie „latajmybezpiecznie.pl”. Od grudnia 2012 do kwietnia 2014 Wiceprezes ds. standardów lotniczych Urzędu Lotnictwa Cywilnego. W latach 2014 - 2019 zatrudniony na stanowisku pełnomocnika ds. standardów żeglugi powietrznej w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Obecnie Dyrektor Komponentu Lotniskowego w Centralnym Porcie Komunikacyjnym Sp. z o.o.
-
OFERTA
-
Studia podyplomowe
- Akademia Administracji Publicznej
- Akademia Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych
- Akademia Biznesu i Prawa Mody
- Akademia HR
- Akademia IT
- Akademia Marketera
- Akademia Menedżera
- Akademia Praktyków Prawa
- Akademia Prawa Sądowego
- Akademia Rynku Nieruchomości
- Akademia Rynku Ochrony Zdrowia
- Akademia Transportu Lotniczego
- Akademia Umiejętności Psychologicznych
- Akademia Zarządzania Procesowego
- Akademia Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska
- Akademia Compliance
-
MBA
- Master of Business Administration (MBA ESG)
- Master of Business Administration (MBA w Budownictwie)
- Master of Business Administration (MBA Energetyka)
- Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
- Master of Business Administration (MBA w Ochronie Zdrowia)
- Master of Business Administration (MBA Zarządzanie)
-
Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
IV edycja
Zobacz także, kierunki które mogą Cię zainteresować
-
Adresaci i atuty studiów
Dla kogo?
Program skierowany jest do kadry zarządzającej lub przygotowującej się do zarządzania podmiotami lotniczymi, urzędników rządowych i pracowników administracji samorządowej, zatem osób odpowiedzialnych dzisiaj lub w przyszłości za organizację i nadzór w lotnictwie.
Atuty:
- modułowy charakter programu to łącznie ponad 270 godzin zajęć;
- nowatorska wiedza z zakresu prawa, marketingu, ekonomii i zarządzania;
- studia realizowane w języku polskim;
- przygotowanie do zarządzania w lotnictwie na różnych szczeblach hierarchii organizacyjnej firm;
- wykształcenie praktycznych umiejętności w zakresie podejmowania decyzji operacyjnych i strategicznych;
- wiedza przekazywana przez doświadczonych ekspertów w obszarze lotnictwa cywilnego oraz wybitnych akademików;
- zajęcia warsztatowe w kameralnych grupach;
- świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Master of Business Administration (MBA) zgodnie z zapisem w Ustawie o zasadach zarządzania mieniem państwowym z dnia 16 grudnia 2016r. poz.2259 art.19 upoważnia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa.
-
Przesłanki i cele studiów
Lotnictwo cywilne rozwija się bardzo dynamicznie. Proces ten dotyka również Polski. Uczelnia Łazarskiego nie ustaje w poszukiwaniu sposobów i narzędzi, które pozwolą optymalizować działania podejmowane przez podmioty świadczące usługi lotnicze. Dotychczasowe doświadczenia w obszarze funkcjonowania lotnictwa cywilnego w Polsce pozwalają w sposób jednoznaczny zidentyfikować lukę w kompetencjach menedżerskich osób nadzorujących i kierujących różnymi instytucjami lotniczymi. Potrzeba kształcenia wykwalifikowanej kadry i podnoszenia kompetencji tych, którzy już uczestniczą w procesie zarządzania podmiotami lotniczymi lub jej nadzorowania, w obliczu nowych wyzwań przed jakimi stoi sektor, jest dzisiaj warunkiem sine qua non powodzenia procesu reformowania lotnictwa w Polsce.
Celem studiów jest uzyskanie lub pogłębienie wiedzy praktycznej i teoretycznej z zakresu zarządzania w organizacjach lotnictwa cywilnego. Celem jest również wykształcenie wykwalifikowanej kadry i podnoszenie kompetencji tych, którzy już uczestniczą w procesie zarządzania podmiotami lotniczymi lub jej nadzorowania.
-
Organizacja studiów
Wymagania rekrutacyjne:
Warunkiem przystąpienia do procesu rekrutacji na program MBA jest posiadanie dyplomu magisterskiego oraz min. 2-letniego doświadczenia na stanowisku menadżerskim i rozmowa kwalifikacyjna. Dodatkowo znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym rozumienie tekstu (wybrane kursy oraz praca na materiałach anglojęzycznych).
Osoby nieposiadające jeszcze doświadczenia menedżerskiego mogą przystąpić do programu przedkładając list referencyjny od doświadczonego menedżera, który może potwierdzić potencjał menedżerski kandydata. Osoby, które legitymują się dyplomem inżyniera lub licencjata mogą aplikować do programu pod warunkiem posiadania min. 5 letniego doświadczenia menadżerskiego.
* https://ckp.lazarski.pl/zasady-rekrutacji/
* https://ckp.lazarski.pl/regulaminy/Organizacja zajęć:
- studia trwają trzy semestry;
- zajęcia rozpoczynają się w II połowie października, odbywają się dwa razy w miesiącu w formie dwudniowych (sobotnio-niedzielnych) sesji w godz.9-17;
- w tym 56 godzin przewidzianych w formie zdalnej.
Warunkiem ukończenia studiów jest:
- przygotowanie i obrona pracy dyplomowej pod opieką promotora.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji. -
Rekomendacje
Ewelina Łękawska - Absolwentka Master of Business Administration - MBA w Lotnictwie (2019/20).
Od studiów MBA oczekuje się dużo – doskonałego programu, rzetelnej wiedzy, wartościowych wykładowców oraz nieszablonowych spotkań w gronie praktyków. I dokładnie to oferuje program MBA w lotnictwie w Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego. Jest źródłem wiedzy, którą natychmiast można wykorzystywać w pracy zawodowej. Warty inwestycji, tak czasowej, jak i finansowej.
Anna Czyżkowska - Absolwentka Master of Business Administration - MBA w Lotnictwie (2019/20).
Moje zainteresowanie i pasja lotnictwem narodziła się we mnie podczas kilkunastoletniej pracy w charakterze członka personelu pokładowego, w międzynarodowych liniach lotniczych. Czując potrzebę rozwoju zdecydowałam się na uczestnictwo w studiach podyplomowych Master of Business Administration MBA w lotnictwie (2019/2020), których celem było uzyskanie wiedzy praktycznej i teoretycznej z zakresu zarządzania w organizacjach lotnictwa cywilnego. Świetnie przygotowana merytorycznie kadra, ich zaangażowanie i pasja tylko pogłębiła moją potrzebę do dalszego rozwoju i poszerzyła moje zamiłowanie do lotnictwa. Stąd też, czując niedosyt, rozpoczęłam kolejne studia w Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego, tym razem Prawo Lotnicze (2022/2023). Kierunek ten umożliwił mi zdobycie wiedzy z zakresu prawa lotniczego; krajowego, publicznego i międzynarodowego (publicznego i prywatnego).
Wyjątkowość studiów zarówno MBA jak i Prawo Lotnicze, to przede wszystkim doskonały program, który jest dostosowywany na potrzeby i oczekiwania słuchaczy. Fantastyczni wykładowcy pełni pasji, zaangażowania, posiadający ogromne doświadczenie jak i wiedzę, którą potrafią przekazać w interesujący sposób. Zdobyta wiedza i doświadczenie, szybko przynosi efekty, otwiera nowe możliwości i perspektywy. Wszystko to oferuje zarówno program MBA jak i Prawo Lotnicze pod Kierownictwem Prof. Anny Konert, która dzieli się swoim entuzjazmem, zaraża pozytywną energią i przede wszystkim wspiera w zdobywaniu wiedzy.
-
Wykładowcy
dr Piotr Kasprzyk
Kierownik Kierunku (SMS)
dr hab. Anna Konert, prof. UŁa
Dziekan WPiA
Dziekan Wydziału Prawa i Administracji
Radca prawny; Doktor habilitowany nauk prawnych; profesor nadzwyczajny Uczelni Łazarskiego, Dziekan Wydziału Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego, kierownik studiów podyplomowych z prawa lotniczego; Dyrektor Instytutu Prawa lotniczego i kosmicznego, członek zarządu European Air Law Association, uhonorowana Medalem Rektora za uzyskanie tytułu Najlepszej Absolwentki UMK w Toruniu w 2005 r., uhonorowana stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców w 2012 r. Specjalizuje się w prawie lotniczym od 2005 r., w latach 2006-2007 pracowała w departamencie prawnym przewoźnika lotniczego Air France w Nowym Jorku.
dr inż. Tomasz Balcerzak
dr Tomasz Balcerzak. inż. EASA/FAA Pilot
Obecnie: CEO Wademekum LTD. and Aerospace Technology LTD., Wykładowca Prawa Lotniczego i Kosmicznego oraz Zarządzania Biznesem na Uczelni Łazarskiego, Ekspert Komisji Europejskiej – Agencja Wykonawcza ds. Badań Naukowych (REA), Ekspert Europejskiej Agencji Globalnych Systemów Nawigacji Satelitarnej.
- 2013-2016-Prezes Polskiego Klubu Lotniczego.
- 2014-CEO/Dyrektor Generalny Eurolot Airlines.
- 2011-2014 Przewodniczący Rady Nadzorczej firmy agentów handlingowych WRO LOT.
- 2011-2013 COO/Członek Zarządu ds. Eksploatacji i Utrzymania Ruchu/Menedżer Odpowiedzialny w Polskich Liniach Lotniczych LOT.
- 2009-2011 CEO/COO w Enter Air – czarterowej linii lotniczej.
Poprzednie stanowiska: Dyrektor ds. Jakości/Bezpieczeństwa/Bezpieczeństwa w linii lotniczej Fly Jet business executive, Dyrektor Zarządzający w firmie FDS-Flight Dispatch Services, Dyrektor ds. Warszawa.
Absolwent Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych, stopień pilota, podporucznika inżyniera, studia magisterskie i doktoranckie na Uniwersytecie Warszawskim, MBA w Szkole Głównej Handlowej. Wcześniej także wykładowca na Politechnice Śląskiej – Wydziale Lotniczym oraz Prawa Lotniczego i Kosmicznego w Instytucie Stosunków Międzynarodowych UW.
Bogate doświadczenie w branży lotniczej oraz w zarządzaniu projektami spółek operacyjnych. Założyciel i współzałożyciel kilku istniejących w Polsce firm z branży lotniczej. Specjalizuje się w transporcie, logistyce, lotnictwie i kosmosie.
dr inż. pilot Tomasz Balcerzak został Ekspertem ds. oceny projektów grantowych Europejskiej Agencji Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA) Agencji Wykonawczej ds. Badań Naukowych-REA.
Anna Drzewiecka
Ekspert w obszarze zarządzania kryzysowego w lotnictwie cywilnym. Czynny uczestnik krajowych i międzynarodowych konferencji, warsztatów i zajęć fakultatywnych z zakresu zarządzania kryzysowego i pomocy poszkodowanym. Magister ekonomii w zakresie: kierowanie procesami społecznymi, absolwentka Wydziału Ekonomicznego Politechniki Radomskiej.
Od 1999 roku odpowiedzialna za kompleksowe planowanie postępowania w sytuacjach kryzysowych w Polskich Liniach Lotniczych LOT. Opracowała i wdrożyła liczną dokumentację merytoryczną dot. postępowania w sytuacjach kryzysowych m.in. podręczniki, procedury i instrukcje dla linii lotniczej oraz dla zarządzającego lotniskiem.
Kierowała działaniami kryzysowymi podejmowanymi w następstwie wypadków komunikacyjnych z udziałem pasażerów linii lotniczej.
Głównym osiągnięciem zawodowym jest organizacja i prowadzenie Centrum Wsparcia dla członków rodzin, którzy utracili bliskich w katastrofie polskiego samolotu rządowego TU-154 pod Smoleńskiem w 2010 roku.
Prowadzi cykliczne szkolenia i warsztaty z zakresu zarządzania kryzysowego w lotnictwie cywilnym.
Odznaczona "Dwoma diamentami" - odznaką II-go stopnia - Zasłużony Pracownik PLL LOT.
Pasjonatka sportu - największe osiągnięcie sportowe - III miejsce VI Otwartych Mistrzostw Warszawy w Triathlonie w 2014 roku.
Sebastian Gościniarek
Jest jednym z założycieli i Partnerem w BBSG. Od ponad 10 lat zawodowo związany z branżą lotniczą. Pracował dla lotnisk, linii lotniczych, firm handlingowych, samorządów i instytucji rządowych, inwestorów prywatnych w Polsce i w regionie CEE. Realizował projekty doradcze obejmujące zagadnienia strategiczne, rozwojowe, plany biznesowe, finansowanie i współpracę z inwestorami i podmiotami prywatnymi.
Szczególnie angażuje się w planowanie rozwoju działalności lotnisk, współpracę przewoźników i lotnisk, rozwój połączeń lotniczych, poprawę connectivity, współpracę różnych środków transportu. Pracuje też nad projektami z zakresu rozwoju gospodarczego i wpływu komunikacji lotniczej na atrakcyjność inwestycyjną regionów i miast. Interesuje się zagadnieniami wpływu działalności lotniczej na rozwój gospodarczy i społeczny – powiązanie wyzwań rozwojowych dla kraju i regionów z działaniami biznesowymi na poziomie poszczególnych podmiotów.
Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i Uniwersytetu Minnesota – Carlson School of Management, gdzie zdobył tytuł MBA.
Magdalena Jaworska
High profile manager and international expert holding unique track record in transport policy – EU and PL: Single European Sky, Performance&Charging, Air Traffic Management + transport infrastructure - roads construction (financing) and railways.
Since June 2017 member of the Performance Review Body of the Single European Sky, advising European Commission in the scope of performance scheme for air navigation services. The PRB assists the Commission in the performance and economic regulation of monopoly air navigation service providers in the European Union and Switzerland by providing independent advice and expertise to improve the performance of air navigation in Europe in the key areas of safety, capacity, environment and cost-efficiency.
CEO (and CFO) of Polish Air Navigation Services Agency (2014-2016). PANSA is a certified legal entity designated to provide air navigation services within Polish airspace.
Holding also significant track record in other key transport sectors - roads construction (2008-2014) Deputy Director General for National Roads and Motorways in PL (responsible for financing, PPP, EU funds, Electronic Toll Collection; and railways (2014 - 2016) Member of the Supervisory Board of PL Railways.
Visiting lecturer at Lazarski University and Warsaw School of Economics in Poland, teaching MBA and postgraduate students.
Mariusz Kuczek
Niezależny Konsultant w zakresie cargo lotniczego
Pracował na stanowiskach dyrektorskich w obszarze logistyki m.in. w Qumak International, System – 3000 oraz Schenker, gdzie odpowiadał za rozwój produktów i sprzedaż. Był związany z Air Cargo Poland Geopost Group, gdzie pełnił funkcję Dyrektora Generalnego, a następnie Prezesa. Odpowiadał m.in. za przygotowanie nowej strategii i biznes planu firmy, a także rozwój sprzedaży i operacji spedycji lotniczej i morskiej, współpracę z kluczowymi klientami, rozwój współpracy z partnerami zagranicznymi oraz wdrożenie nowego systemu do zarządzania przesyłkami, budżetowania i kontroli kosztów operacyjnych.
Od sierpnia 2009 roku w PLL LOT do lutego 2016 na stanowisku Dyrektora Biura Cargo i Poczty koncentrował się na przebudowie organizacji biura oraz się rozwoju efektywnej sprzedaży cargo na połącznia LOT oraz poszukiwaniu rozwiązań wzmacniających pozycje cargo lotniczego w Polsce. Przygotował i skutecznie implementował pierwsze w Polsce połączenie szerokokadłubowym samolotem „all cargo” pomiędzy Polską i Ameryką Północna a także był odpowiedzialny za wprowadzenie planu wykorzystania dodatkowej powierzchni cargo we wprowadzanych na siatkę PLL LOT samolotach B787.
Jest absolwentem Uniwersytetu Jagiellońskiego, Akademii Ekonomicznej w Krakowie i Stockholm University School of Business, gdzie uzyskał tytuł Executive Master of Business Administration (MBA).
dr Jan Malawko
Absolwent Politechniki Warszawskiej, Wydziału Mechanicznego, Energetyki i Lotnictwa (MEL) na kierunku Lotnictwo. Na Politechnice Warszawskiej, na Wydziale Transportu obronił pracę doktorską dotyczącą problematyki optymizacji wykonywania lotów.
Uczestniczył w programach wymiany naukowej i eksperckiej w Hiszpanii, USA, Panamie i Chinach. Posiada doświadczenie zawodowe w liniach lotniczych, u producentów samolotów, na lotniskach oraz w nadzorze państwowym, zarówno w kraju jak i za granicą. Uruchomił funkcjonowanie pierwszego hub’u PLL LOT w Warszawie w roku 2000 oraz wdrożył certyfikację polskich lotnisk przez ULC w oparciu o standardy ICAO. W 2004 r. zainicjował koncepcję Lotniska Centralnego dla Polski (obecnie – CPK), realizując na płaszczyźnie międzyresortowej pierwsze studium uzasadniające jego powstanie. W latach 2005-2014, w okresie intensywnej rozbudowy Lotniska Chopina w Warszawie, był przewodniczącym Zespołu RUNWAY SAFETY TEAM.
Obecnie jest adiunktem w Interdyscyplinarnym Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego Uniwersytetu Warszawskiego (ICM-UW), gdzie kieruje realizacją globalnych projektów lotniczych zarówno o wymiarze naukowym jak i branżowym. Członek prestiżowej międzynarodowej organizacji badań operacyjnych w liniach lotniczych AGIFORS oraz Performance Review Commission w Eurocontrol. Wykładowca i prelegent wyższych uczelni, ośrodków szkoleniowych a także międzynarodowych Sympozjów i Konferencji organizowanych m in przez ICAO, IATA, EUROCONTROL, ULC, TOR, FAA i innych.
dr Marzena Mazur
Dr nauk psychologicznych. Psycholog biznesu, pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Warszawskiego, ekspert zarządzania, negocjator, coach i menedżer z 10-letnim stażem na stanowiskach kierowniczych. Doradza zarządom i wprowadza do organizacji kompleksowe systemy HR. Członek zespołów negocjacyjnych specjalizujący się w analizie konfliktów i negocjacjach społecznych. Aktywny trener umiejętności miękkich i certyfikowany coach. Od dziesięciu lat specjalizuje się w executive coaching i coachingu interwencyjnym. W trakcie pracy na Uniwersytecie Warszawskim wykształciła kilka roczników trenerów, nadal prowadzi superwizje i wspiera początkujących coachów. Autorka publikacji naukowych i branżowych, prowadzi radiową audycję o zarządzaniu. Entuzjastka ciągłego rozwoju i promotorka samodoskonalenia się.
Jim Robinson
Mr. Robinson has more than 30 years of experience in the strategic planning and development of air transport projects. The majority of Mr. Robinson’s experience has been in international airport development, including: strategic planning, airport master planning, investment risk analysis and mitigation, land use and environmental policy planning, and benefit-cost studies for major capital improvement programs. In addition, Jim serves as President of NexTerm Ltd, a digital technology consultancy focused on transforming the air travel experience.
Piotr Schielmann
Absolwent Uniwersytetu Oxford na wydziale Fizyki. Od ponad 20 lat pracuje dla wiodących firm konsultingowych w branży lotniczej, zajmujących się strategią rozwoju portów lotniczych i nowych technologii w lotnictwie.
Obecnie kieruje zespołem planowania lotnisk w warszawskim biurze firmy Arup. Współautor master planów dla znaczących hub'ów międzynarodowych takich jak Stambuł, Meksyk, Gatwick i Kopenhaga, i dla największych portów w Polsce.
Ekspert w wykorzystywaniu i tworzeniu narzędzi analitycznych do analiz ruchu lotniczego i przepustowości portów lotniczych.
Marek Serafin
Specjalista w zakresie działalności linii lotniczych. Posiada szerokie doświadczenie we wszystkich obszarach lotnictwa cywilnego. Piastował wiele wysokich stanowisk w PLL LOT, będąc odpowiedzialnym za całokształt działań sprzedażowych firmy. Był m.in. Dyrektorem Biura Planowania Siatki Połączeń, Regionalnym Dyrektorem Sprzedaży na Stany Zjednoczone i Kanadę oraz Regionalnym Dyrektorem Sprzedaży odpowiedzialnym za rynki niemieckojęzyczne. Kierował Pionem Zarządzania Siatką Połączeń, będąc odpowiedzialnym za planowanie siatki, planowanie floty, zarządzanie cenami i przychodami oraz rozwój produktów. W ramach działalności w PLL LOT opracował: restrukturyzację siatki, strategię zarządzania cenami i przychodami, optymalizację współpracy pomiędzy działami handlowymi, analizę działań konkurencyjnych. Odpowiadał też za planowanie floty oraz współpracę i negocjacje z partnerami biznesowymi, w tym portami lotniczymi, władzami lokalnymi i innymi liniami lotniczymi. Jest współzałożycielem i redaktorem prowadzącym www.PRTL.pl - największego i najbardziej wszechstronnego serwisu poświęconego polskiemu rynkowi lotniczemu. Autor wielu raportów i analiz PRTL.
Leszek Sieluk
Prezes Zarządu EuroLOT (2009 - 2011), wiceprezes zarządu EuroLOT (2002 - 2009), wiceprezes PETROLOT (1998-2003). Obecnie Prezes zarządu BEATIVONNE Sp. z o.o. 15 letnie doświadczenie na stanowisku członka zarządu spółek prawa handlowego /CEO i VPF/, zarządzanie dużymi zespołami ludzkimi (200-400 osób). Nadzór nad wdrożeniem elektronicznego obiegu dokumentów /na bazie IBM Domino-Lotus Notes.Wdrożenie planowania strategicznego i modelu kompetencji menedżerskich. Wdrożenie systemów jakości /ISO 9001-2000, AQAP 2120, JAR OPS 1, PART M. Doświadczenie w Radach Nadzorczych spółek kapitałowych, Skuteczne zarządzanie księgowością, kontrolingiem i finansami dużych firm, b. dobra znajomość zasad rachunkowości oraz rynku finansowego i bankowego w Polsce. Leszek jest absolwentem Wydziału Finansów i Statystyki SGH, Warszawa, ukończył również studia podyplomowe w zakresie Zarządzania Transportem Lotniczym na Akademii Obrony Narodowej w Warszawie.
dr Andrzej Słodownik
Posiada ponad 30-letnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie transportu lotniczego. Był wieloletnim pracownikiem przedsiębiorstwa PLL LOT w którym piastował różne stanowiska w wielu obszarach funkcjonalnych przedsiębiorstwa na różnych szczeblach wykonawczych i zarządzania, jak obsługa techniczna samolotów, zarządzanie operacjami lotniczymi, planowanie strategiczne siatki połączeń i wspomaganie decyzyjne. W 1999r. został desygnowany do organizacji spółki PLL LOT z koncernem General Electic która została zarejestrowana pod nazwą Central European Engine Services (CEES) i którą następnie kierował przez 10 lat jako Prezes Zarządu. Równolegle z pracą zawodową w grupie PLL LOT dr Słodownik zajmował się działalnością naukową w dziedzinie modelowania złożonych systemów. Z jego inicjatywy Polskie Linie Lotnicze LOT podjęły współpracę z Interdyscyplinarnym Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego Uniwersytetu Warszawskiego (ICM) w obszarze modelowania systemu operacyjnego przewoźnika lotniczego, co zaowocowało opracowaniem zaawansowanej metody analizy symulacyjnej planowanego rozkładu lotów i umożliwiło obniżenie kosztów operacyjnych realizacji rozkładu lotów. Współpraca z Uniwersytetem była w następnych latach rozszerzona o badania w zakresie zastosowań zaawansowanych technik analitycznych do prognozowania rentowności siatki połączeń lotniczych. Współpraca z ICM umożliwiła włączenie się dr. Słodownikowi jako przedstawicielowi PLL LOT do prac prestiżowej organizacji Airlines Group of International Federation of Operational Research Society (AGIFORS) , a także wzięcie udziału z ramienia ICM w projekcie badawczym dotyczącym zastosowań nowych technik analitycznych do modelowania rynku lotniczego. Dr Słodownik jest z wyksztalcenia inżynierem lotniczym z tytułem Doktora Nauk Technicznych a także jest absolwentem studiów podyplomowych w dziedzinie zarządzania transportem lotniczym z tytułem IATA Diploma in Airline Management który uzyskał w Genewie w Akademii Zarzadzania Transportem Lotniczym prowadzonej przez International Airlines Transport Association. Ukończył także różne specjalistyczne szkolenia w tym kursy dla inżynierów w Centrum Szkolenia firmy Boeing w Seattle. Obecnie jest związany z grupą naukowców z Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego prowadzącymi prace badawcze w dziedzinie zastosowań modelowania wieloagentowego do analiz ekonomicznych a także uczestniczy w prowadzeniu zajęć ze studentami z tego Wydziału.
Bartosz Tkaczyk
Bart Tkaczyk, Fulbright Scholar (Uniwersytet Kalifornijski w Berkeley, USA: Uniwersytet Publiczny nr. 1 na świecie, Times Higher Education; Uniwersytet nr. 1 w USA, Forbes); także Fellow w Berkeley Center for Law & Business, UC Berkeley – School of Law: Szkoła Prawa nr. 1 w USA m.in. w Business Law, U.S. News Rankings); Członek Egzekutywny w prestiżowej Akademii Zarządzania w USA (Dywizje: management consulting, strategiczne zarządzanie, rozwój organizacyjny i zmiany, zachowania organizacyjne i HR); Członek brytyjskiej Akademii Zarządzania; Członek Stowarzyszenia Rozwoju Talentu w USA; Członek CIPD w Wielkiej Brytanii, inkorporowana na mocy Charter’u Królewskiego, jedyna na świecie organizacja zrzeszającą ekspertów od rozwoju organizacyjnego i zasobów ludzkich, która może nadać status biegłego specjalistom z obszaru strategicznego Rozwoju Organizacyjnego i HR; jeden z wielokrotnie nagradzanych na świecie Członków Zarządzających amerykańskiej spółki doradczej specjalizującej się w strategicznych transformacjach.
Dr Tkaczyk pracuje jako: zaufany Doradca ds. Strategii dla Prezesów i Zarządów Spółek, przeszkolony m.in. w Birkbeck, University of London w Wielkiej Brytanii (wydział Psychologii Organizacyjnej w Szkole Biznesu Birkbeck Uniwersytetu Londyńskiego, pierwszy i najstarszy taki specjalistyczny wydział w Wielkiej Brytanii, to wiodące na świecie centrum badań i nauczania strategicznego rozwoju organizacyjnego oraz psychologii ludzkich zachowań w pracy, który pozostaje w czołówce dziedzin: strategiczny management consulting, przywództwo, zmiana organizacyjna oraz zachowania organizacyjne); profesjonalny Executive Coach, przeszkolony w Haas School of Business-University of California, Berkeley w USA (Uczelnia Publiczna nr. 1 na świecie); Strateg Innowacji i Designer Biznesu, przeszkolony z metody Design Thinking i Innowacji w Biznesie w Szkole Biznesu Carlson School of Management, University of Minnesota w USA (Uczelnia Publiczna nr. 2 na świecie w obszarach biznes/ekonomia); certyfikowany Instruktor MBA nauczania metodą studium przypadku, przeszkolony w Ivey Business School-Western University w Kanadzie (powszechnie uważaną za najbardziej prestiżową kanadyjską Szkołę Biznesu i jeden z najlepszych uniwersytetów na świecie, znany ze swojej nauki metodą przypadków od 1923 roku); Profesor MBA, wykładający przedmioty dla kadr kierowniczych (gł. “Strategia”, “Rozwój Organizacyjny, “Kierowanie Procesami Zmian Organizacyjnych”, “Strategiczna Komunikacja”, “HR”,“Przywództwo”) w Programach MBA & Executive MBA w wielu krajach: Europy, Północnej Ameryki, i Środowego Wschodu (także wykładający +10 lat w specjalistycznych programach MBA skierowanych dla kadr kierowniczych, m.in. w programach MBA Energetyka, MBA Lotnictwo, MBA Bankowość).
Dr Tkaczyk wierzy w praktykę opartą o badania oraz badania informowane przez praktykę, i aplikował te pryncypia w strategicznych projektach z leaderami rządów, korporacji i organizacji z różnych sektorów, w wielu krajach świata, m.in.: AstraZeneca, Bahrain Society for Training & Development, Byblos Bank, Central Bank of Oman, Cisco, Dubai Police, Estée Lauder, EY, Fluor, HP, International Federation of Training and Development Organisations, Johnson&Johnson, Lotos, Moody’s Analytics, Nycomed, Oracle, Qatar National Bank, Saudi Aramco, Takeda Pharmaceutical Company, UNESCO, Kwatera Główna ONZ i innych.
Dr Tkaczyk regularnie publikuje swoje strategiczne przywództwo myślowe w Kanadzie, USA, Wielkiej Brytanii oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, m.in w: Arab Investor, Design Management Review, Development and Learning in Organizations, European Business Review, European Financial Review, Global Business and Organizational Excellence, Harvard Business Review (Arabic), Ivey Business Journal, Leadership Excellence, Routledge, Rutgers Business Review, Strategic Change, Strategic HR Review, Talent Development, World Financial Review. Jego najnowsza książka wydana w Nowym Jorku i Londynie przez prestiżowe Wydawnictwo Routledge: www.routledge.com/9780367608767.
Dr Tkaczyk ewangelizuje: jeśli przestajesz się uczyć, to przestajesz się rozwijać i przestajesz wzrastać. Na Twitterze: @DrBTkaczykMBA
-
Program
I. MODUŁ ZARZĄDZANIE W LOTNICTWIE (60h)
- Organizacja i zarządzanie w dobie globalizacji.
- Zarządzanie organizacjami lotniczymi
- Zarządzanie działalnością linii lotniczych
- Zarządzanie portem lotniczym
- Zarządzanie ruchem lotniczym
- Polityka kształtowania infrastruktury lotniczej w Polsce.
- Polityka „otwartego nieba”. Liberalizacja transportu lotniczego.
- Rola i zadania obsługi naziemnej
- Marketing i zarządzanie marketingowe na rynku usług transportowych.
- E-commerce w biznesie lotniczym
- Strategie i perspektywy rozwoju światowego i krajowego transportu lotniczego
- Alianse w strategii globalnej konkurencji przedsiębiorstw lotniczych
II. MODUŁ FINANSOWANIE (60h)
- Struktura kosztów linii lotniczych
- Wyznaczniki kosztów linii lotniczych
- Ekonomika tradycyjnych przewoźników lotniczych
- Ekonomika LCC
- Ekonomika czarterowa
- Ekonomika cargo lotniczego
- Polityka cenowa i struktury taryf
- Zarządzanie wpływami i strategia cenowa
- Pomoc publiczna
III. MODUŁ ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W LOTNICTWIE (60h)
- Doskonalenie umiejętności społecznych
- Nowoczesne trendy w zarządzaniu ludźmi
- CRM (zarządzanie zasobami załogi)
IV. MODUŁ OPERACJE LOTNICZE (30h)
- Operacje linii lotniczych
- Operacje portów lotniczych
V. MODUŁ PROGNOZOWANIE (40h)
- Planowania rozwoju portu lotniczego z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju
- Budowanie siatki połączeń
- Metody prognozowania ruchu na lotniskach
- Modele biznesowe portów lotniczych
- Konkurencja pomiędzy portami lotniczymi
- Czynniki kluczowe rozwoju ruchu w porcie lotniczym
VI.MODUŁ PRAWNY (30h)
- Regulacje i otoczenie prawne w biznesie lotniczym
- Pomoc publiczna
- Prawo lotnicze finansowe
MODUŁ DYPLOMOWY (20h)
- Przygotowanie i obrona pracy dyplomowej
-
Opłaty za studia
Studia MBA czesne 3 raty 6 rat 9 rat Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
IV edycja23 900 zł 23 900 zł 25 100 zł 25 700 zł - wpisowe w wysokości 400 zł (opłata operacyjna zaliczana na poczet czesnego)
- 10% zniżki przy zapisie do 30 czerwca i spełnieniu wymogów rekrutacyjnych**
- 20% zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*cena obowiązuje do 30.11.2023 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkamiTerminy płatności
Płatność jednorazowa
- Opłatę czesnego (pomniejszoną o kwotę wpisowego) uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Płatność ratalna
Terminy płatności czesnego w trzech ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata - do 1 lutego 2024 r.
- III rata - do 15 września 2024 r.
Terminy płatności czesnego w sześciu ratach
- I rata7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata do 15 grudnia 2023 r.
- III rata do 1 lutego 2024 r.
- IV rata do 1 kwietnia 2024 r.
- V rata do 15 września 2024 r.
- VI rata do 15 grudnia 2024 r.
Terminy płatności czesnego w dziewięciu ratach
- I rata7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata do 15 listopada 2023 r.
- III rata do 15 stycznia 2024 r.
- IV rata do 1 lutego 2024 r.
- V rata do 15 kwietnia 2024 r.
- VI rata do 15 czerwca 2024 r.
- VII rata do 15 września 2024 r.
- VIII rata do 15 listopada 2024 r.
- IX rata do 15 grudnia 2024 r.
Wpłaty dokonujemy na indywidualny numer subkonta bankowego - Tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_23/24
-
Zasady rekrutacji
- Terminy i wymagania rekrutacyjne opisane są w zakładkach poszczególnych kierunków.
- Kandydaci muszą posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego **
- Należy wypełnić formularza zgłoszeniowy i złożyć komplet wymaganych dokumentów.
- Dokonać opłaty rekrutacyjnej w wysokości 400zł (opłata operacyjna zaliczana na poczet czesnego).
- O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
**W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny i chcących kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym, istnieją odrębne przepisy dotyczące uznawania dyplomów ukończenia studiów wyższych, wydanych w innych krajach.
Sprawdź szczegóły, aby dowiedzieć się, czy Twój zagraniczny dyplom wymaga dodatkowego procesu uznawania (nostryfikacji), aby umożliwić Ci rozpoczęcie studiów podyplomowych/MBA w Polsce: kliknij TU
Warunkiem przyjęcia zgłoszenia na studia jest:
- wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie https://ckp-rekrutacja.lazarski.pl/;
- dostarczenie skanu dyplomu ukończenia szkoły wyższej (podpisanego w miejscu posiadacza dyplomu). Dyplom bez podpisu uznawany jest za nieważny.
Jeśli posiadasz dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych wydany przez zagraniczną uczelnię, pamiętaj dodatkowo skompletować:
- dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych oraz dodatku/suplementu - zalegalizowanym lub zaopatrzonym w klauzulę apostille (oryginał do wglądu),
- tłumaczenia powyższych dokumentów na język polski, sporządzonych lub poświadczonych przez tłumacza przysięgłego.
- CV;
- opłaty wpisowego w wysokości 400 zł (opłata operacyjna zaliczana na poczet czesnego);
- Wpłaty dokonujemy na indywidualny numer subkonta bankowego - Tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_23/24
OSOBA PRZYJĘTA NA STUDIA, PO OTRZYMANIU INFORMACJI O URUCHOMIENIU STUDIÓW, JEST ZOBLIGOWANA DO PRZEDŁOŻENIA W DZIEKANACIE CKP UCZELNI ŁAZARSKIEGO:
- Oryginał dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz dowód osobisty - dokumenty w celu ich weryfikacji należy okazać na wyznaczonych dyżurach Dziekanatu (o terminach dyżurów będziemy Państwa informować poprzez Wirtualną Uczelnię).
- Umowa o odpłatności za studia będzie umieszczona w systemie Wirtualna Uczelnia w zakładce finanse (podpisanie umowy odbędzie się za pośrednictwem Autenti, która jest bezpłatną, zewnętrzną platformą służącą do elektronicznego podpisywania umów).
* Informacja o uruchomieniu studiów/szkolenia jest przekazywana uczestnikom wraz z upływem terminu końca rekrutacji drogą elektroniczną. Uruchomienie kierunku uzależnione jest od liczby kandydatów. W przypadku nieuruchomienia studiów opłata operacyjna jest zwracana na wskazane konto.
W przypadku przesyłania danych osobowych droga mailową należy wysyłać pliki zaszyfrowane, skompresowane (np. programami 7 zip, winzip, winrar) oraz zabezpieczone hasłem. Wykorzystane hasło prosimy przesłać do dziekanatu CKP w odrębnym mailu lub wiadomości SMS pod numer telefonu: (+48) 501 622 513
Partnerzy
-
Zobacz także, kierunki które mogą Cię zainteresować