Radca prawny, doktor nauk prawnych, pilot szybowcowy i samolotowy. Posiada wieloletnie doświadczenie w świadczeniu pomocy prawnej z zakresu prawa lotniczego. Jest także wykonawcą projektów badawczych realizowanych na uczelniach wyższych. Ukończył aplikację sądową (2006) oraz staż Komisji Europejskiej w Wydziale Bezpieczeństwa Lotniczego (2008). W latach 2008 do 2011 członek, a następnie przewodniczący zespołu ds. identyfikacji zagrożeń w lotnictwie cywilnym Latajmy Bezpiecznie „latajmybezpiecznie.pl”. Od grudnia 2012 do kwietnia 2014 Wiceprezes ds. standardów lotniczych Urzędu Lotnictwa Cywilnego. W latach 2014 - 2019 zatrudniony na stanowisku pełnomocnika ds. standardów żeglugi powietrznej w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Obecnie Dyrektor Komponentu Lotniskowego w Centralnym Porcie Komunikacyjnym Sp. z o.o.
-
OFERTA
-
Studia podyplomowe
- Akademia Administracji Publicznej
- Akademia Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych
- Akademia Biznesu i Prawa Mody
- Akademia HR
- Akademia IT
- Akademia Marketera
- Akademia Menedżera
- Akademia Praktyków Prawa
- Akademia Prawa Sądowego
- Akademia Rynku Nieruchomości
- Akademia Rynku Ochrony Zdrowia
- Akademia Skutecznej Komunikacji
- Akademia Transportu Lotniczego
- Akademia Trenera i Coacha
- Akademia Umiejętności Psychologicznych
- Akademia Zarządzania Jakością
- Akademia Zarządzania Procesowego
- Akademia Zarządzania Produkcją
- Akademia Compliance
-
MBA
- Executive MBA Master of Business Administration dla sektora ochrony zdrowia
- Master of Business Administration (MBA Energetyka)
- Master of Business Administration (MBA in Quality Management)
- Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
- Master of Business Administration (MBA w Ochronie Zdrowia)
- Master of Business Administration (MBA Zarządzanie)
-
Szkolenia i kursy
-
Prawo lotnicze
-
Adresaci i atuty studiów
Dla kogo?
Adresaci studiów:
- prawnicy;
- absolwenci Wydziałów/Uczelni Lotniczych (np. AON);
- członkowie personelu lotniczego (np. pilot, nawigator lotniczy, informator służby informacji powietrznej i inni);
- pracownicy instytucji związanych z lotnictwem (porty lotnicze, Urząd Lotnictwa Cywilnego, Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, PAŻP, aerokluby, PKBWL,itd.);
- pracownicy lotnisk;
- pracownicy aeroklubów;
- inne osoby zainteresowane rozwojem wiedzy i umiejętności w zakresie aspektów prawnych w lotnictwie.
Atuty:
- kompleksowa wiedza z zakresu prawa lotniczego (międzynarodowego, europejskiego i krajowego);
- zajęcia warsztatowe w kameralnych grupach;
- VISITING PROFESSORS - Wykłady gościnne profesora z jednego z najlepszych na świecie ośrodków naukowych prawa lotniczego;
- Professor Pablo Mendes de Leon - Dyrektor International Institute of Air and Space Law w Leiden University, Prezes European Air Law Association;
- wykładowcy to: wybitni przedstawiciele nauki prawa lotniczego (m.in. dr pułkownik Edmund Klich, były szef Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, dr Agnieszka Kunert-Diallo, prawnik LOT, Prezes portu lotniczego w Łodzi , Tomasz Balcerzak, b. Prezes Eurolot);
- jedyne takie studia w Polsce;
- elastyczny system płatności;
- staże/współpraca z kancelarią prawną K&K Prawo lotnicze.
Polska, po raz pierwszy w historii, została wybrana do Rady Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (International Civil Aviation Organization, ICAO). Nasz kraj znalazł się w gronie 36 spośród 191 państw członkowskich, które pokierują pracami ICAO przez najbliższe trzy lata. Wybory trzeciej grupy, z której kandydowała Polska, odbyły się 1 października br. w Montrealu, podczas 38. sesji Zgromadzenia ICAO.
-
Przesłanki i cele
- Studia podyplomowe z zakresu prawa lotniczego stanowią odpowiedź na wypełnienie luki edukacyjnej w obszarze kształcenia podyplomowego związanego ze zmianami w zakresie:
- rozwoju technologicznego związanego z powszechnym zastosowaniem nowych konstrukcji samolotów oraz systemów zarządzania ruchem w przestrzeni powietrznej,
- standaryzacji przepisów, zasad oraz procedur w relacjach międzynarodowych,
- strukturalnej i funkcjonalnej integracji wykonywania nadzoru lotniczego oraz badania wypadków lotniczych.
Celem studiów jest uzyskanie lub pogłębienie wiedzy praktycznej i teoretycznej z zakresu prawa lotniczego: krajowego, europejskiego i międzynarodowego (publicznego i prywatnego), zwłaszcza:
- pojęcie suwerenności państw w przestrzeni powietrznej, zawieranie umów lotniczych, załączniki techniczne, wolności lotnicze,
- odpowiedzialność za życie i zdrowie podróżnego, odpowiedzialność z tytułu opóźnienia przewozu, overbookingu, odwołania lotu,
- warunki eksploatacji lotnisk w świetle prawa krajowego i międzynarodowego,
- ramy prawne systemu EASA,
- zarządzanie bezpieczeństwem w lotnictwie,
- ekonomika transportu lotniczego,
- prawo lotnicze finansowe.
Organizacja zajęć:
- Studia trwają dwa semestry;
- Zajęcia rozpoczynają się w II połowie października, odbywają się co 2 tygodnie, w soboty i niedziele, w godzinach 9-17;
- W tym do 40 godzin zajęć w formie zdalnej.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.
W zależności od sytuacji epidemiologicznej w kraju, liczba godzin zdalnych (na odległość) i form on-line może ulec zwiększaniu. -
Studia te uzyskały Certyfikat "Studia z przyszłością 2017"
-
Program
Międzynarodowe publiczne prawo lotnicze
- Wprowadzenie do międzynarodowego publicznego prawa lotniczego
- Konwencje lotnicze regulujące żeglugę powietrzną
- Lotnicze organizacje międzynarodowe
- Dostęp do rynku transportu lotniczego
- Prawa trasowe, prawa operacyjne
- Zasady ustalania taryf
- Zagraniczna polityka lotnicza
Międzynarodowe prywatne prawo lotnicze
- Odpowiedzialność przewoźnika lotniczego za szkody na osobie, w bagażu, towarach, za overbooking, odwołanie i opóźnienie lanie lotu
- Odpowiedzialność eksploatującego za szkody spowodowane osobom trzecim na ziemi
- Ubezpieczenia lotnicze
- Problemy właściwości prawa i jurysdykcji
- Stosunki cywilnoprawne poza przewozem lotniczym (sprzedaż, najem, dzierżawa statku powietrznego itp.)
System prawa UE i krajowego w dziedzinie bezpieczeństwa lotniczego
- Administracja lotnictwa cywilnego
- Ramy prawne systemu EASA
- Kompetencje i zadania Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego jako organu odpowiedzialnego za nadzorowanie i wdrażanie przepisów UE w zakresie bezpieczeństwa lotniczego (m.in. certyfikacja)
Lotnicza działalność gospodarcza
- Koncesje
- Zezwolenia
Prawne aspekty żeglugi powietrznej (FAB)
- Uregulowania prawne żeglugi powietrznej
- Funkcjonalne Bloki Przestrzeni Powietrznej - FAB
Zarządzanie bezpieczeństwem w lotnictwie (SMS)
- Zarządzanie bezpieczeństwem lotów
- Badanie wypadków i incydentów lotniczych
- Just Culture
- Warunki eksploatacji lotnisk w świetle prawa krajowego i międzynarodowego
Prawo lotnicze finansowe
- Prawo konkurencji
- Pomoc publiczna
- Ekonomika transportu lotniczego (Finansowanie linii lotniczych, Prywatyzacja przedsiębiorstw lotniczych, Alianse lotnicze)
- Negocjacjowanie umów lotniczych
Egzamin dyplomowy
-
Rekomendacje
Mariusz Pyżyński - Absolwent studiów podyplomowych Prawo Lotnicze
Jako młody prawnik, zaraz po ukończeniu studiów szukałem specjalizacji, która pozwoliłaby mi rozwinąć skrzydła. Tak też się stało! Podróże zawsze były moją pasją, a gdy wkraczałem na pokład samolotu zawsze czułem przyjemny dreszcz nowej przygody. To spowodowało, że z każdą kolejną podróżą rozwijało się moje zamiłowanie do lotnictwa. Bez większego wahania zapisałem się na studia podyplomowe z prawa lotniczego i to właśnie dzięki tym studiom miałem okazję poznać system prawny regulujący branżę lotniczą. Zajęcia prowadzone w niewielkich grupach pozwalały na nawiązanie bezpośredniego, a przede wszystkim zawsze interesującego i zindywidualizowanego dialogu z wykładowcami. Studia podyplomowe z prawa lotniczego znacznie poszerzyły moją pasję, a także były zapłonem do tego, że postanowiłem rozwinąć swoją wiedzę w tym zakresie i zapisałem się na kolejne studia, tym razem z zarządzania bezpieczeństwem w lotnictwie (SMS). Przez okres dwóch lat miałem okazję poznać wielu specjalistów z dziedziny lotnictwa. Zaraz po ukończeniu tychże studiów odbyłem prestiżowy staż w siedzibie głównej ICAO w Montrealu, co w dużej mierze, zawdzięczam ukończonym przeze mnie studiom podyplomowym na Uczelni Łazarskiego, pod kierownictwem Pani prof. nadzw. dr hab. Anny Konert, które ukierunkowały ścieżkę mojego rozwoju zawodowego. Z upływem czasu mogę z całą pewnością stwierdzić, że gdybym tych kilka lat temu nie posłuchał swojej intuicji i nie rozwijał swojej pasji w kierunku lotnictwa, na pewno nie znalazłbym się w tym punkcie kariery, w którym znajduje się obecnie. Uważam, że każdy pasjonat lotnictwa, czy też prawnik, który szuka ciekawej specjalizacji powinien skorzystać z tej szansy i możliwości jakie dają zarówno studia podyplomowe z prawa lotniczego jak i SMS bo naprawdę warto.
Łukasz Polowiec - Absolwent studiów podyplomowych Prawo lotnicze
Dzięki podróżom narodziło się moje zainteresowanie lotnictwem. Zawsze podziwiałem możliwości, jakie daje transport lotniczy, sposobność do bycia po obu stronach globu w przeciągu kilkunastu godzin, uważam za coś niesamowitego. Postanowiłem, iż jest to branża, z którą chciałbym związać swoje losy na dłużej. Jednym z etapów rozwoju w kierunku lotnictwa było podjęcie studiów podyplomowych z Prawa lotniczego na Uczelni Łazarskiego. Po roku nauki utwierdziłem się w przekonaniu, że mój wybór był trafny! Jestem pod ogromnym wrażeniem wspaniałej kadry, świetnie przygotowanej merytorycznie do zajęć, posiadającej ogromną wiedzę i doświadczenie. Są to ludzie, którzy nie tylko umieją przekazać wiadomości, ale też potrafią zarazić pasją lotniczą. W ciągu roku zajęć udało mi się przyswoić ogrom przydatnej wiedzy, dzięki której już tydzień po zakończeniu edukacji otrzymałem pracę w branży lotniczej. W czasie wykonywania czynności służbowych mam poczucie, że zostałem dobrze przygotowany merytorycznie, przez co praca jest dla mnie przyjemnością, a mój pracodawca jest zadowolony z moich osiągnięć, jako osoby nieposiadającej jeszcze praktycznego doświadczenia w zawodzie. Jestem bardzo zadowolony, że trafiłem na uczelnię, która poprzez swoich pracowników, dba o swoich studentów i absolwentów oraz, że liczy się dla niej ich sukces.
Tomasz Andrzej Wiliński - Absolwent studiów podyplomowych Prawo lotnicze
Studia podyplomowe Prawo lotnicze prowadzone przez Uczelnię Łazarskiego były wspaniałą przygodą i niezwykłym doświadczeniem zawodowym. Można o nich mówić wyłącznie w superlatywach, podobnie jak o samej Uczelni Łazarskiego i kadrze naukowej. Zajęcia były prowadzone przez praktyków pełnych pasji, co sprawiało, że uczestnicy mogli wymieniać się doświadczeniami, zdobywać wiedzę o lotnictwie, którą natychmiast można wykorzystywać w pracy zawodowej. Sposób prowadzenia wykładów zainspirował mnie do zajęcia się badaniami naukowymi w zakresie prawa lotniczego oraz pracą na rzecz bezpieczeństwa i "just culture" w lotnictwie. Zajęcia prowadzone przez wybitnych znawców tematu z całego świata sprawiły, że zdobyłem nowe prawnicze umiejętności i mogłem poszerzyć dotychczas posiadaną wiedzę prawniczą. Dzięki tym studiom otrzymałem także ciekawe propozycje współpracy. Studia podyplomowe prowadzone są w przyjaznej atmosferze, a pasja z jaką o prawie lotniczym opowiada prof. nadz. dr hab. Anna Konert są ich największym atutem.
- aplikant adwokacki -
Wykładowcy
dr Piotr Kasprzyk
Kierownik Kierunku (SMS)
dr hab. Anna Konert
Dziekan WPiA
Dziekan Wydziału Prawa i AdministracjiRadca prawny; Doktor habilitowany nauk prawnych; profesor nadzwyczajny Uczelni Łazarskiego, Dziekan Wydziału Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego, kierownik studiów podyplomowych z prawa lotniczego; Dyrektor Instytutu Prawa lotniczego i kosmicznego, członek zarządu European Air Law Association, uhonorowana Medalem Rektora za uzyskanie tytułu Najlepszej Absolwentki UMK w Toruniu w 2005 r., uhonorowana stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców w 2012 r. Specjalizuje się w prawie lotniczym od 2005 r., w latach 2006-2007 pracowała w departamencie prawnym przewoźnika lotniczego Air France w Nowym Jorku.
dr inż. Tomasz Balcerzak
Prezes Wademekum, Ekspert Europejskiej Rady ds. Innowacji (EIC), Ekspert Rady Naukowo-Technicznej Rządu Malty, Ekspert Europejskiej Agencji Nawigacji Satelitarnej, Wykładowca Politechniki Śląskiej, Katedry Technologii Lotniczych, 2013-2016r. Prezes Zarządu Polskiego Klubu Lotniczego, poprzednio Prezes Zarządu/Dyrektor Generalny Eurolot S.A. Od lipca 2011 do końca grudnia 2014 r. Przewodniczący Rady Nadzorczej spółki WRO LOT-usługi lotniskowe. Od maja 20011 do grudnia 2013 r. pełnił funkcję Członka Zarządu ds. Operacyjno-Technicznych w Polskich Liniach Lotniczych LOT m.in. koordynując szereg projektów w obszarze operacyjno-technicznym oraz nadzorując program restrukturyzacyjny. Od 2009 roku Tomasz Balcerzak pracował początkowo jako Prezes, a następnie Członek Zarządu oraz Dyrektor Operacyjny w czarterowej linii lotniczej Enter Air. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. jako Pilot-Dowódca Załogi w 36. Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego w Warszawie, Dyrektor Operacyjny w linii lotniczej Centralwings, a także Dyrektor Zarządzający w spółce FDS-Flight Dispatch Services oraz Dyrektor Jakości w linii lotniczej Fly Jet. Ukończył Wyższą Szkołę Oficerską Sił Powietrznych w Dęblinie otrzymując tytuł podporucznika pilota inżyniera. Wiedzę uzupełniał również podczas dodatkowych studiów magisterskich, następnie otrzymując tytuł doktora na Uniwersytecie Warszawskim oraz podczas studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej. Jest również wykładowcą m.in. MBA, prawa lotniczego oraz gospodarczych zagadnień transportu lotniczego i kosmicznego Instytutu Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uczelni Łazarskiego.
Karolina Bonarska-Lenarczyk
Radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie, absolwentka studiów doktoranckich w Polskiej Akademii Nauki.
Posiada ponad 10 letnie doświadczenie zawodowe w świadczeniu obsługi prawnej na rzecz sektora publicznego i prywatnego.
Przez lata związana z Urzędem Lotnictwa Cywilnego gdzie pracowała początkowo jako prawnik zajmując się procesami legislacyjnymi tworzenia przepisów prawa lotniczego, a następnie jako Zastępca Dyrektora Personelu Lotniczego zajmując się m.in. niestandardowymi postępowaniami administracyjnymi i sądowoadministracjnymi dotyczącymi personelu lotniczego oraz certyfikowanej działalności lotniczej związanej ze szkoleniami lotniczymi.
Prowadzi własną kancelarię prawną, która świadczy usługi m. in. na rzecz przedsiębiorców prowadzących działalność lotniczą. Poza specjalizacją z zakresu prawa lotniczego zajmuje się zagadnieniami związanymi z służebnością przesyłu, negocjowaniem, przygotowywaniem i opiniowaniem kontraktów handlowych, windykacją należności, prawem autorskim i zastępstwem procesowym przed wszystkimi organami i sądami powszechnymi oraz administracyjnymi. Na stałe współpracuje z warszawskimi kancelariami Kruk i Wspólnicy, GINTOWT Adwokaci i Radcowie, KSG Adwokaci i Prawnicy Zagraniczni oraz wrocławską kancelarią DGZ Dawidowicz Grochowski Żurawski Kancelaria Adwokacka.
Trener szkoleń z zakresu odpowiedzialności cywilnej dla kontrolerów ruchu lotniczego w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej oraz z zakresu przepisów dotyczących bezzałogowych statków powietrznych.
Michał Chmielewski
Doradca Zarządu Smartt Re Sp. Z o.o., wiodącego brokera reasekuracyjnego w Polsce. Od ponad 15 lat zaangażowany w przygotowanie, negocjacje, plasowanie ryzyk lotniczych. Organizator ‘road shows’ z reasekuratorami na rynku londyńskim oraz rynkach kontynentalnych. Uczestniczył w przygotowaniu programow ubezpieczeniowych i reasekuracyjnych dla wiodących podmiotów polskiego rynku lotniczego i około lotniczego. Ekspert lotniczy. W przeszłości związany z londyńskimi brokerami JLT, THB oraz amerykańskim Amwins Inc.
Małgorzata Iwanowska
Prawnik z kilkunastoletnim stażem pracy w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, w tym jako naczelnik Wydziału Przewozów Lotniczych, a następnie zastępca dyrektora Departamentu Rynku Transportu Lotniczego. Aktualnie naczelnik Wydziału I Systemu Prawa Lotniczego w Departamencie Prawno-Legislacyjnym ULC.
Ukończyła aplikację legislacyjną w Rządowym Centrum Legislacji. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Szkoły Głównej Handlowej (zarządzenie i marketing) oraz studiów podyplomowych z zakresu integracji europejskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła wiele kursów z zakresu regulacji i rozwoju rynku lotniczego organizowanych przez IATA, w tym program Diploma in Civil Aviation, Senior Civil Aviation Management. Przedstawicielka RP w Air Transport Regulation Panel (ATRP) w ICAO.
Posiada szerokie doświadczenie w tworzeniu i stosowaniu przepisów prawa z zakresu przewozów lotniczych, dostępu do rynku, zezwoleń trasowych oraz lotniczej działalności gospodarczej, w tym koncesjonowania i obsługi handlingowej. Odpowiedzialna za przygotowanie i koordynację spraw zakresu przewozów lotniczych, w tym wydawanie zezwoleń trasowych, m.in. w trakcie organizacji imprez międzynarodowych (UEFA EURO 2012 i Światowych Dni Młodzieży w 2016 r.).
Aktualnie w ULC zajmuje się legislacją z zakresu rynku transportu lotniczego, bezzałogowych statków powietrznych, ochrony lotnictwa cywilnego, personelu lotniczego oraz kwestii operacyjno-lotniczych.
mgr Agata Kaczyńska
prawnik, od 35 lat związana z działalnością w lotnictwie cywilnym, od roku 2000 pracowała na rzecz bezpieczeństwa w lotnictwie, początkowo w Głównej a następnie w Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. W latach 2006-2016 pełniła funkcję Sekretarza Komisji. W latach 2010-2011 była również Sekretarzem Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego prowadzącej badanie katastrofy samolotu Tu-154M. W latach 2013-2015 członek zespołu doradców przy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów RP. Współautorka komentarza do ustawy – Prawo Lotnicze. Uczestniczka wielu procesów legislacyjnych w zakresie przepisów dotyczących badania zdarzeń lotniczych. Prelegent i organizator szkoleń w zakresie bezpieczeństwa lotniczego.
Edmund Klich
Pułkownik rez. pilot Wojska Polskiego, doktor nauk wojskowych. Od 1997 do 2000 zastępca szefa Wydziału Lotnictwa Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych. Badaniem wypadków lotniczych zajmuje się od 1982 r. kiedy został inspektorem bezpieczeństwa lotów w Wyższej Oficerskiej Szkole Lotniczej. Od 2006 do 2012 szef Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Akredytowany przedstawiciel Polski przy wojskowo-cywilnej komisji rosyjskiej badającej przyczyny katastrofy smoleńskiej, przewodniczący Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLLP), powołanej przez ministra ob rony narodowej Bogdana Klicha. Jego specjalności to wyszkolenie i eksploatacja
dr hab. Jakub Kociubiński
Doktor nauk prawnych, adiunkt w Katedrze Prawa Międzynarodowego i Europejskiego, Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z prawem konkurencji i pomocy publicznej Unii Europejskiej a zwłaszcza w regulacjach sektora transportu lotniczego. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych publikowanych w prestiżowych krajowych i zagranicznych czasopismach naukowych a także monografii "Usługi świadczone w ogólnym interesie gospodarczym w prawie Unii Europejskiej. Wyzwanie dla europejskiego modelu gospodarczego". Członek Polskiego Klubu Lotniczego i Stowarzyszenia Prawa Konkurencji.
dr Agnieszka Kunert-Diallo
Doktor nauk prawnych, od wielu lat pracuje w departamencie prawnym Polskich Linii Lotniczych S.A., pełni funkcję Compliance Officer'a. Członek Podkomisji lotniczej Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLLP) badającej katastrofę polskiego Tu-154 w Smoleńsku. Jest autorką wielu publikacji z zakresu międzynarodowego prawa lotniczego.
Patrycja Leśkiewicz
Absolwentka prawa Uniwersytetu Łódzkiego oraz studiów podyplomowych praw lotnicze na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Adwokat, specjalizujący się w prawie karnym i gospodarczym oraz prawie lotniczym. Pracowała w Wydziale Prawnym Departamentu Lotnictwa Ministerstwa Infrastruktury. Zaangażowana w działalność na rzecz branży lotniczej w Polsce. Pełni funkcję Przewodniczącej Rady Programowej Fundacji Polskie Niebo. Pomysłodawczyni utworzenia oraz Koordynator Centrum Mediacji Fundacji Polskie Niebo. Ekspert Fundacji Pamięci Polskich Pilotów Walczących w Kraju i na Obczyźnie. Wspiera projekty mające na celu upamiętnienie historii polskiego lotnictwa. Interesuje się problematyką relacji zasady just culture z zasadą prawa do obrony w postępowaniu karnym. Jest doświadczonym negocjatorem, uczestniczyła w negocjacjach handlowych w kraju i zagranicą. Prowadziła obsługę przedsiębiorców działających na rynku nieruchomości komercyjnych, a także w branży modowej, medialnej i energetyki odnawialnej. Posiada duże doświadczenie w prowadzeniu spraw odszkodowawczych związanych m.in. ze szkodami osobowymi. Współpracuje z kancelariami prawniczymi w Europie i Stanach Zjednoczonych.
Krystyna Marut
Radca prawny w MMMLegal Kancelarie Radców Prawnych Specjalizuje się w prawie: lotniczym, przewozowym, prawie pracy i bieżącej obsłudze przedsiębiorców.
Specjalizuje się w obsłudze przewoźników lotniczych, zarządzających lotniskami i ubezpieczycieli lotniczych. Zajmuje się doradztwem prawnym w zakresie zakładania i prowadzenia lotnisk. Uczestniczyła w procesie założenia i certyfikacji lotniska Warszawa/Modlin oraz jego uruchomienia jako lotniska użytku publicznego. Na bieżąco wspomaga zarządzającego lotniskiem w sprawach związanych z bieżącą operacyjną i handlową działalnością lotniska. Doradza przewoźnikom lotniczym w zakresie umów leasingu samolotów i czasu pracy załóg statków powietrznych. Wspiera ubezpieczycieli w sprawach związanych z ubezpieczeniem odpowiedzialności cywilnej operatorów statków powietrznych i ubezpieczeń aerocasco. Uczestniczy w pracach legislacyjnych nad zmianami prawa lotniczego polskiego, europejskiego i międzynarodowego.
Jest ekspertem w dziedzinie zbiorowego i indywidualnego prawa pracy, w tym czasu pracy w lotnictwie cywilnym.
Doświadczenie zawodowe w lotnictwie zdobywała w Polskich Liniach Lotniczych LOT S.A. i w Przedsiębiorstwie Państwowym "Porty Lotnicze" i współpracując z Mazowieckim Portem Lotniczym Warszawa-Modlin Sp. z o.o. W PLL LOT S.A. pracowała także na stanowisku dyrektora Biura Prawnego. Współpracowała z międzynarodowymi organizacjami lotniczymi. Była przedstawicielem P. P. "Porty Lotnicze" w Komitecie Politycznym międzynarodowej organizacji zrzeszającej porty lotnicze - Airports Council International.
Przez wiele lat była wykładowcą prawa lotniczego na Wydziale Lotnictwa i Obrony Powietrznej Akademii Obrony Narodowej w Rembertowie, prowadzi także szkolenia z tego zakresu. Jest autorką publikacji z dziedziny prawa lotniczego, w tym współautorem komentarza do ustawy Prawo lotnicze.
Od 2003 r. jest radcą prawnym. Jest absolwentką Uniwersytetu Wrocławskiego, gdzie uzyskała tytuły: magistra prawa, magistra zarządzania i magistra filologii angielskiej. Biegle włada językiem angielskim.
Julian Rotter
Ukończył studia na Uczelni Łazarskiego na Wydziale Prawa i Administracji na kierunku Prawo w 2013 r. Rok akademicki 2010/2011 spędził we Francji gdzie w ramach programu ERASMUS odbył studia na Uniwersytecie Cergy-Pontoise. W latach 2011-2013 Prezes Międzywydziałowego Koła Prawa Lotniczego „AVION”. W trakcie studiów odbył praktyki studenckie w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, Ministerstwie Sprawiedliwości i Państwowej Agencji Atomistyki.
Jest stypendystą Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia. Ukończył również Uniwersytet Montpellier, gdzie otrzymał dyplom Mastère Spécialisé w zakresie międzynarodowego prawa atomowego (stypendium OECD/NEA), a także anglojęzyczne studia podyplomowe w Szkole Głównej Handlowej w zakresie dyplomacji gospodarczej (Economic Diplomacy).
Od 2013 roku jest pracownikiem Urzędu Lotnictwa Cywilnego, gdzie pełnił funkcje specjalistyczne, jak i kierownicze - obecnie jest Dyrektorem Departamentu Spraw Międzynarodowych. W latach 2015-2018 został oddelegowany do pracy w siedzibie głównej Europejskiej Organizacji ds. Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej (EUROCONTROL) w Brukseli, gdzie pełnił funkcję Krajowego Oficera Łącznikowego (SLO). Uczestniczy w pracach organów decyzyjnych najważniejszych organizacji lotniczych [EUROCONTROL; Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) czy Europejskiej Konferencji Lotnictwa Cywilnego (ECAC)], w tym wyspecjalizowanej agencji ONZ – Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO). Delegat na sesje Komitetu Prawnego ICAO czy Zgromadzenia ICAO, gdzie obraduje Komisja Prawna.
Od 2016 r. jest członkiem Komitetu Europejskiego Stowarzyszenia Prawa Lotniczego (European Air Law Association). Jest również Zastępcą Dyrektora Instytutu Prawa Lotniczego i Kosmicznego działającego na Uczelni Łazarskiego. Dwukrotnie był opiekunem studentów Uczelni Łazarskiego, którzy brali udział w półfinałach Konkursu z Międzynarodowego Prawa Lotniczego typu Moot Court (2015 – Pekin, 2016 – Dżakarta). Od 2017 r. sędzia w Międzynarodowych Konkursach z Prawa Lotniczego, które odbyły się w Indiach, Republice Korei, Kanadzie i na Malcie. Prelegent na konferencjach naukowych, w tym na wiodącym kanadyjskim Uniwersytecie McGill (Montreal).
Ukończył szereg prestiżowych kursów. W 2016 r. ukończył program w zakresie negocjacji na Harvard Law School. Wziął również udział w szkoleniach organizowanych przez: Europejską Agencję Kosmiczną, Wspólne Centrum Badawcze Komisji Europejskiej, CTBTO, Europejską Akademię Dyplomacji, NATO School Oberammergau czy Bundeswehr Centre for Public Affairs. W ramach stypendium Rządu Singapuru dwukrotnie wziął udział w szkoleniach z zakresu zarządzania lotnictwem cywilnym i przywództwa organizowanych przez Singapurską Akademię Lotniczą. Ponadto, uczestnik programu ERASMUS dla pracowników administracji publicznej, podczas którego brał udział w konferencjach, szkoleniach oraz wizytach studyjnych w siedzibach unijnych instytucji w Brukseli, Luksemburgu i Strasburgu, a także odbył job shadowing w Dyrekcjach Generalnych Komisji Europejskiej ds. Mobilności i Transportu (DG MOVE) oraz ds. Współpracy Międzynarodowej i Rozwoju (DG DEVCO).
Od maja 2015 r. Prezes Zarządu Polskiej Fundacji Baseballu i Softballu, której celem jest upowszechnianie oraz promocja baseballu i softballu czy promocja zasad fair play, wzajemnego poszanowania i otwartości na inne kultury oraz niedyskryminacji rasowej w sporcie. W latach 2015 i 2016 trener Reprezentacji Polski U12 (4 miejsce podczas Mistrzostw Europy U12 w baseballu, 2015).
-
Opłaty za studia
Studia Podyplomowe czesne 2 raty 4 raty Prawo lotnicze 6 700 zł 6 900 zł 7 100 zł - wpisowe w wysokości 400zł (zaliczane na poczet czesnego)
- 20 % zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*cena obowiązuje do 30.11.2020 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkamiTerminy płatności
Płatność jednorazowa
- Opłatę czesnego (pomniejszoną o kwotę wpisowego) uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Płatność ratalna
Terminy płatności czesnego w dwóch ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata - do 1 lutego 2021 r.
Terminy płatności czesnego w czterech ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata do 15 grudnia 2020 r.
- III rata do 1 lutego 2021 r.
- IV rata do 1 kwietnia 2021 r.
Konto bankowe na które można dokonywać wpłat:
Uczelnia Łazarskiego
Santander Bank Polska S.A.
29 1910 1048 2209 0006 3981 0004
tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_2020/2021
-
Partnerzy
Centrum Kształcenia Podyplomowego
Uczelni Łazarskiego
Zobacz naszą ofertę
Kliknij i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych,
w tym Twoich prawach i celach przetwarzania.
- Jak możesz się z nami skontaktować? e-mailem na adres: iod@lazarski.edu.pl.
- Jakie masz prawa?
- dostępu do Twoich danych,
- ich poprawiania,
- żądania ich usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania Twoich danych osobowych.
- Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi? Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzamy? W celu marketingowym, polegającym na wysyłaniu do Ciebie newsletterów, analizowaniu czy zapoznajesz się z ich treściami, i które z nich najchętniej czytasz.
- Czy musisz podawać nam swoje dane? Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziesz jednak mógł otrzymywać newslettera.
- Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
- 1. Art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest analizowanie czy zapoznajesz się z naszymi newsletterami, i które z informacji w nich zawartych czytasz najchętniej.
- 2. Art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.
- Komu przekażemy Twoje dane?
- 1. Dostawcom narzędzi do: a. analityki ruchu na stronie, b. wysyłki newsletterów.
- 2. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
- Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane? Przez czas prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu wyrażenia przez Ciebie sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych w celach marketingowych, albo odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
- Czy po przekazaniu nam danych możesz sprzeciwić się ich przetwarzaniu? Tak. Możesz to zrobić w dwóch sytuacjach, gdy przetwarzamy Twoje dane:
- 1. na potrzeby marketingu bezpośredniego; takiego sprzeciwu nie musisz uzasadniać,
- 2. na podstawie innych naszych prawnie uzasadnionych interesów; taki sprzeciw wymaga uzasadnienia Twoją szczególną sytuacją.