Legal adviser, Doctor of the Science of Law, manager. Specialist in legal regulations concerning aviation safety and legal liability for aviation accidents. Lecturer for aviation majors at Lazarski University and at the Centre for Training Members and Experts of Aircraft Accident Investigation Boards. Executor of research projects and author of publications in aviation law. Graduate of the Faculty of Law, Administration and Economics at the University of Wrocław where he also defended his doctoral thesis, “The civil liability of a person operating an aircraft for damages caused to third parties”. In 2003-2006 he completed his judicial apprenticeship at the Regional Court in Wrocław. At the end of 2007 and beginning of 2008 he was an intern at the European Commission’s Directorate for Air Transport. Since 2009, he has been running his own law firm which specializes in services for entities in the aviation sector. He also has vast managerial experience in the aviation sector. In 2008-2011 he was President of the Team for Localising Hazards in Civil Aviation. In 2012-2014 he was Vice President of the Civil Aviation Authority for aviation standards and was involved in the development of the first national regulations regarding unmanned aircraft. In 2015-2019 he was representative for air navigation standards at the Polish Air Navigation Services Agency. Since 2019, he has been working for the Solidarity Transport Hub, first as Head of the Airport Component Regulation and Compliance Office and currently as Head of the Airport Component. Airplane and sailplane pilot.
-
OFERTA
-
Studia podyplomowe
- Akademia Administracji Publicznej
- Akademia Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych
- Akademia Biznesu i Prawa Mody
- Akademia HR
- Akademia IT
- Akademia Marketera
- Akademia Menedżera
- Akademia Praktyków Prawa
- Akademia Prawa Sądowego
- Akademia Rynku Nieruchomości
- Akademia Rynku Ochrony Zdrowia
- Akademia Transportu Lotniczego
- Akademia Umiejętności Psychologicznych
- Akademia Zarządzania Procesowego
- Akademia Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska
- Akademia Compliance
-
MBA
- Master of Business Administration (MBA ESG)
- Master of Business Administration (MBA w Budownictwie)
- Master of Business Administration (MBA Energetyka)
- Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
- Master of Business Administration (MBA w Ochronie Zdrowia)
- Master of Business Administration (MBA Zarządzanie)
-
Prawo lotnicze
Zobacz także, kierunki które mogą Cię zainteresować
-
Adresaci i atuty studiów
Dla kogo?
Adresaci studiów:
- prawnicy;
- absolwenci Wydziałów/Uczelni Lotniczych;
- członkowie personelu lotniczego (np. pilot, nawigator lotniczy, informator służby informacji powietrznej i inni);
- pracownicy instytucji związanych z lotnictwem (porty lotnicze, Urząd Lotnictwa Cywilnego, Ministerstwo ds transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, PAŻP, aerokluby, PKBWL,itd.);
- pracownicy portów lotniczych;
- pracownicy aeroklubów;
- inne osoby zainteresowane rozwojem wiedzy i umiejętności w zakresie aspektów prawnych w lotnictwie.
Atuty:
- 20 min lotu z instruktorem na symulatorze Airbus A320;
- Certyfikat IATA "Overview of the Air Transportation System";
- kompleksowa wiedza z zakresu prawa lotniczego (międzynarodowego, europejskiego i krajowego);
- zajęcia warsztatowe w kameralnych grupach;
- VISITING PROFESSORS - wykłady gościnne profesora z jednego z najlepszych na świecie ośrodków naukowych prawa lotniczego;
- wykładowcy to: wybitni przedstawiciele nauki prawa lotniczego (m.in. prof. Anna Konert, dyrektor Instytutu Prawa lotniczego i kosmicznego, dr Piotr Kasprzyk, radca prawny w kancelarii K&K, dr Agnieszka Kunert-Diallo, prawnik LOT, dr inż. Tomasz Balcerzak, b. Prezes Eurolot, dr pułkownik Edmund Klich, były szef Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych);
- jedyne takie studia w Polsce.
-
Przesłanki i cele
Studia podyplomowe z zakresu prawa lotniczego stanowią odpowiedź na wypełnienie luki edukacyjnej w obszarze kształcenia podyplomowego związanego ze zmianami w zakresie:
- rozwoju technologicznego związanego z powszechnym zastosowaniem nowych konstrukcji samolotów oraz systemów zarządzania ruchem w przestrzeni powietrznej,
- standaryzacji przepisów, zasad oraz procedur w relacjach międzynarodowych,
- strukturalnej i funkcjonalnej integracji wykonywania nadzoru lotniczego oraz badania wypadków lotniczych.
Celem studiów jest uzyskanie lub pogłębienie wiedzy praktycznej i teoretycznej z zakresu prawa lotniczego: krajowego, europejskiego i międzynarodowego (publicznego i prywatnego), zwłaszcza:
- pojęcie suwerenności państw w przestrzeni powietrznej, zawieranie umów lotniczych, załączniki techniczne, wolności lotnicze,
- odpowiedzialność za życie i zdrowie podróżnego, odpowiedzialność z tytułu opóźnienia przewozu, overbookingu, odwołania lotu,
- warunki eksploatacji lotnisk w świetle prawa krajowego i międzynarodowego,
- ramy prawne systemu EASA,
- zarządzanie bezpieczeństwem w lotnictwie,
- ekonomika transportu lotniczego,
- prawo lotnicze finansowe.
-
Organizacja studiów
Wymagania rekrutacyjne:
Dyplom ukończenia studiów wyższych co najmniej I stopnia oraz podstawowa wiedza z zakresu podstaw prawa oraz prawa lotniczego.
* https://ckp.lazarski.pl/zasady-rekrutacji/
* https://ckp.lazarski.pl/regulaminy/Organizacja zajęć:
- studia trwają dwa semestry;
- zajęcia rozpoczynają się w II połowie października, odbywają się co 2 tygodnie, w soboty i niedziele, w godzinach 9-17;
- w tym nie więcej niż 20% godzin zajęć w formie zdalnej.
Warunkiem ukończenia studiów jest:
- uzyskanie pozytywnych wyników z zaliczeń wszystkich wymaganych modułów/przedmiotów;
- pozytywny wynik z egzaminu dyplomowego (test).
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji. -
Wstępny terminarz:
14-15.X.23, 18-19.XI.23, 02-03.XII.23, 16-17.XII.23, 13-14.I.24, 03-04.II.24, 09-10.III.23, 23-24.III.24, 13-14.IV.24, 27-28.IV.24, 11-12.V.24, 25-26.V.24
Informujemy, że są to wstępne daty zjazdów. Dokładny i pełny harmonogram dostępny będzie na Wirtualnej Uczelni na początku października.
-
Rekomendacje
Mariusz Pyżyński - Absolwent studiów podyplomowych Prawo Lotnicze
Jako młody prawnik, zaraz po ukończeniu studiów szukałem specjalizacji, która pozwoliłaby mi rozwinąć skrzydła. Tak też się stało! Podróże zawsze były moją pasją, a gdy wkraczałem na pokład samolotu zawsze czułem przyjemny dreszcz nowej przygody. To spowodowało, że z każdą kolejną podróżą rozwijało się moje zamiłowanie do lotnictwa. Bez większego wahania zapisałem się na studia podyplomowe z prawa lotniczego i to właśnie dzięki tym studiom miałem okazję poznać system prawny regulujący branżę lotniczą. Zajęcia prowadzone w niewielkich grupach pozwalały na nawiązanie bezpośredniego, a przede wszystkim zawsze interesującego i zindywidualizowanego dialogu z wykładowcami. Studia podyplomowe z prawa lotniczego znacznie poszerzyły moją pasję, a także były zapłonem do tego, że postanowiłem rozwinąć swoją wiedzę w tym zakresie i zapisałem się na kolejne studia, tym razem z zarządzania bezpieczeństwem w lotnictwie (SMS). Przez okres dwóch lat miałem okazję poznać wielu specjalistów z dziedziny lotnictwa. Zaraz po ukończeniu tychże studiów odbyłem prestiżowy staż w siedzibie głównej ICAO w Montrealu, co w dużej mierze, zawdzięczam ukończonym przeze mnie studiom podyplomowym na Uczelni Łazarskiego, pod kierownictwem Pani prof. nadzw. dr hab. Anny Konert, które ukierunkowały ścieżkę mojego rozwoju zawodowego. Z upływem czasu mogę z całą pewnością stwierdzić, że gdybym tych kilka lat temu nie posłuchał swojej intuicji i nie rozwijał swojej pasji w kierunku lotnictwa, na pewno nie znalazłbym się w tym punkcie kariery, w którym znajduje się obecnie. Uważam, że każdy pasjonat lotnictwa, czy też prawnik, który szuka ciekawej specjalizacji powinien skorzystać z tej szansy i możliwości jakie dają zarówno studia podyplomowe z prawa lotniczego jak i SMS bo naprawdę warto.
Łukasz Polowiec - Absolwent studiów podyplomowych Prawo lotnicze
Dzięki podróżom narodziło się moje zainteresowanie lotnictwem. Zawsze podziwiałem możliwości, jakie daje transport lotniczy, sposobność do bycia po obu stronach globu w przeciągu kilkunastu godzin, uważam za coś niesamowitego. Postanowiłem, iż jest to branża, z którą chciałbym związać swoje losy na dłużej. Jednym z etapów rozwoju w kierunku lotnictwa było podjęcie studiów podyplomowych z Prawa lotniczego na Uczelni Łazarskiego. Po roku nauki utwierdziłem się w przekonaniu, że mój wybór był trafny! Jestem pod ogromnym wrażeniem wspaniałej kadry, świetnie przygotowanej merytorycznie do zajęć, posiadającej ogromną wiedzę i doświadczenie. Są to ludzie, którzy nie tylko umieją przekazać wiadomości, ale też potrafią zarazić pasją lotniczą. W ciągu roku zajęć udało mi się przyswoić ogrom przydatnej wiedzy, dzięki której już tydzień po zakończeniu edukacji otrzymałem pracę w branży lotniczej. W czasie wykonywania czynności służbowych mam poczucie, że zostałem dobrze przygotowany merytorycznie, przez co praca jest dla mnie przyjemnością, a mój pracodawca jest zadowolony z moich osiągnięć, jako osoby nieposiadającej jeszcze praktycznego doświadczenia w zawodzie. Jestem bardzo zadowolony, że trafiłem na uczelnię, która poprzez swoich pracowników, dba o swoich studentów i absolwentów oraz, że liczy się dla niej ich sukces.
Tomasz Andrzej Wiliński - Absolwent studiów podyplomowych Prawo lotnicze
Studia podyplomowe Prawo lotnicze prowadzone przez Uczelnię Łazarskiego były wspaniałą przygodą i niezwykłym doświadczeniem zawodowym. Można o nich mówić wyłącznie w superlatywach, podobnie jak o samej Uczelni Łazarskiego i kadrze naukowej. Zajęcia były prowadzone przez praktyków pełnych pasji, co sprawiało, że uczestnicy mogli wymieniać się doświadczeniami, zdobywać wiedzę o lotnictwie, którą natychmiast można wykorzystywać w pracy zawodowej. Sposób prowadzenia wykładów zainspirował mnie do zajęcia się badaniami naukowymi w zakresie prawa lotniczego oraz pracą na rzecz bezpieczeństwa i "just culture" w lotnictwie. Zajęcia prowadzone przez wybitnych znawców tematu z całego świata sprawiły, że zdobyłem nowe prawnicze umiejętności i mogłem poszerzyć dotychczas posiadaną wiedzę prawniczą. Dzięki tym studiom otrzymałem także ciekawe propozycje współpracy. Studia podyplomowe prowadzone są w przyjaznej atmosferze, a pasja z jaką o prawie lotniczym opowiada prof. nadz. dr hab. Anna Konert są ich największym atutem.
- aplikant adwokacki -
Wykładowcy
dr Piotr Kasprzyk
dr hab. Anna Konert, prof. UŁa
Dziekan WPiA
Dziekan Wydziału Prawa i Administracji
Radca prawny; Doktor habilitowany nauk prawnych; profesor nadzwyczajny Uczelni Łazarskiego, Dziekan Wydziału Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego, kierownik studiów podyplomowych z prawa lotniczego; Dyrektor Instytutu Prawa lotniczego i kosmicznego, członek zarządu European Air Law Association, uhonorowana Medalem Rektora za uzyskanie tytułu Najlepszej Absolwentki UMK w Toruniu w 2005 r., uhonorowana stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców w 2012 r. Specjalizuje się w prawie lotniczym od 2005 r., w latach 2006-2007 pracowała w departamencie prawnym przewoźnika lotniczego Air France w Nowym Jorku.
dr inż. Tomasz Balcerzak
dr Tomasz Balcerzak. inż. EASA/FAA Pilot
Obecnie: CEO Wademekum LTD. and Aerospace Technology LTD., Wykładowca Prawa Lotniczego i Kosmicznego oraz Zarządzania Biznesem na Uczelni Łazarskiego, Ekspert Komisji Europejskiej – Agencja Wykonawcza ds. Badań Naukowych (REA), Ekspert Europejskiej Agencji Globalnych Systemów Nawigacji Satelitarnej.
- 2013-2016-Prezes Polskiego Klubu Lotniczego.
- 2014-CEO/Dyrektor Generalny Eurolot Airlines.
- 2011-2014 Przewodniczący Rady Nadzorczej firmy agentów handlingowych WRO LOT.
- 2011-2013 COO/Członek Zarządu ds. Eksploatacji i Utrzymania Ruchu/Menedżer Odpowiedzialny w Polskich Liniach Lotniczych LOT.
- 2009-2011 CEO/COO w Enter Air – czarterowej linii lotniczej.
Poprzednie stanowiska: Dyrektor ds. Jakości/Bezpieczeństwa/Bezpieczeństwa w linii lotniczej Fly Jet business executive, Dyrektor Zarządzający w firmie FDS-Flight Dispatch Services, Dyrektor ds. Warszawa.
Absolwent Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych, stopień pilota, podporucznika inżyniera, studia magisterskie i doktoranckie na Uniwersytecie Warszawskim, MBA w Szkole Głównej Handlowej. Wcześniej także wykładowca na Politechnice Śląskiej – Wydziale Lotniczym oraz Prawa Lotniczego i Kosmicznego w Instytucie Stosunków Międzynarodowych UW.
Bogate doświadczenie w branży lotniczej oraz w zarządzaniu projektami spółek operacyjnych. Założyciel i współzałożyciel kilku istniejących w Polsce firm z branży lotniczej. Specjalizuje się w transporcie, logistyce, lotnictwie i kosmosie.
dr inż. pilot Tomasz Balcerzak został Ekspertem ds. oceny projektów grantowych Europejskiej Agencji Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA) Agencji Wykonawczej ds. Badań Naukowych-REA.
Michał Chmielewski
Doradca Zarządu Smartt Re Sp. Z o.o., wiodącego brokera reasekuracyjnego w Polsce. Od ponad 15 lat zaangażowany w przygotowanie, negocjacje, plasowanie ryzyk lotniczych. Organizator ‘road shows’ z reasekuratorami na rynku londyńskim oraz rynkach kontynentalnych. Uczestniczył w przygotowaniu programow ubezpieczeniowych i reasekuracyjnych dla wiodących podmiotów polskiego rynku lotniczego i około lotniczego. Ekspert lotniczy. W przeszłości związany z londyńskimi brokerami JLT, THB oraz amerykańskim Amwins Inc.
Małgorzata Iwanowska
Prawnik z kilkunastoletnim stażem pracy w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, w tym jako naczelnik Wydziału Przewozów Lotniczych, a następnie zastępca dyrektora Departamentu Rynku Transportu Lotniczego. Aktualnie naczelnik Wydziału I Systemu Prawa Lotniczego w Departamencie Prawno-Legislacyjnym ULC.
Ukończyła aplikację legislacyjną w Rządowym Centrum Legislacji. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Szkoły Głównej Handlowej (zarządzenie i marketing) oraz studiów podyplomowych z zakresu integracji europejskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła wiele kursów z zakresu regulacji i rozwoju rynku lotniczego organizowanych przez IATA, w tym program Diploma in Civil Aviation, Senior Civil Aviation Management. Przedstawicielka RP w Air Transport Regulation Panel (ATRP) w ICAO.
Posiada szerokie doświadczenie w tworzeniu i stosowaniu przepisów prawa z zakresu przewozów lotniczych, dostępu do rynku, zezwoleń trasowych oraz lotniczej działalności gospodarczej, w tym koncesjonowania i obsługi handlingowej. Odpowiedzialna za przygotowanie i koordynację spraw zakresu przewozów lotniczych, w tym wydawanie zezwoleń trasowych, m.in. w trakcie organizacji imprez międzynarodowych (UEFA EURO 2012 i Światowych Dni Młodzieży w 2016 r.).
Aktualnie w ULC zajmuje się legislacją z zakresu rynku transportu lotniczego, bezzałogowych statków powietrznych, ochrony lotnictwa cywilnego, personelu lotniczego oraz kwestii operacyjno-lotniczych.
dr Ewa Jasiuk
Ukończyła Wydział Prawa i Administracji w Wyższej Szkole Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie. Doktoryzowała się na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (2009).
Adwokat. Wieloletni współpracownik kancelarii prawnych. Specjalizuje się w prawie lotniczym europejskim i międzynarodowym, w tym w ubezpieczeniach lotniczych.
Wykładowca na Wydziale Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego. Kierownik międzynarodowych projektów badawczych.
mgr Agata Kaczyńska
prawnik, od 35 lat związana z działalnością w lotnictwie cywilnym, od roku 2000 pracowała na rzecz bezpieczeństwa w lotnictwie, początkowo w Głównej a następnie w Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. W latach 2006-2016 pełniła funkcję Sekretarza Komisji. W latach 2010-2011 była również Sekretarzem Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego prowadzącej badanie katastrofy samolotu Tu-154M. W latach 2013-2015 członek zespołu doradców przy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów RP. Współautorka komentarza do ustawy – Prawo Lotnicze. Uczestniczka wielu procesów legislacyjnych w zakresie przepisów dotyczących badania zdarzeń lotniczych. Prelegent i organizator szkoleń w zakresie bezpieczeństwa lotniczego.
dr Edmund Klich
Pułkownik rez. pilot Wojska Polskiego, doktor nauk wojskowych. Od 1997 do 2000 zastępca szefa Wydziału Lotnictwa Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych. Badaniem wypadków lotniczych zajmuje się od 1982 r. kiedy został inspektorem bezpieczeństwa lotów w Wyższej Oficerskiej Szkole Lotniczej. Od 2006 do 2012 szef Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Akredytowany przedstawiciel Polski przy wojskowo-cywilnej komisji rosyjskiej badającej przyczyny katastrofy smoleńskiej, przewodniczący Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLLP), powołanej przez ministra ob rony narodowej Bogdana Klicha. Jego specjalności to wyszkolenie i eksploatacja
dr Agnieszka Kunert-Diallo
Doktor nauk prawnych, od wielu lat pracuje w departamencie prawnym Polskich Linii Lotniczych S.A., pełni funkcję Compliance Officer'a. Członek Podkomisji lotniczej Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLLP) badającej katastrofę polskiego Tu-154 w Smoleńsku. Jest autorką wielu publikacji z zakresu międzynarodowego prawa lotniczego
Krystyna Marut
Radca prawny w MMMLegal Kancelarie Radców Prawnych Specjalizuje się w prawie: lotniczym, przewozowym, prawie pracy i bieżącej obsłudze przedsiębiorców.
Specjalizuje się w obsłudze przewoźników lotniczych, zarządzających lotniskami i ubezpieczycieli lotniczych. Zajmuje się doradztwem prawnym w zakresie zakładania i prowadzenia lotnisk. Uczestniczyła w procesie założenia i certyfikacji lotniska Warszawa/Modlin oraz jego uruchomienia jako lotniska użytku publicznego. Na bieżąco wspomaga zarządzającego lotniskiem w sprawach związanych z bieżącą operacyjną i handlową działalnością lotniska. Doradza przewoźnikom lotniczym w zakresie umów leasingu samolotów i czasu pracy załóg statków powietrznych. Wspiera ubezpieczycieli w sprawach związanych z ubezpieczeniem odpowiedzialności cywilnej operatorów statków powietrznych i ubezpieczeń aerocasco. Uczestniczy w pracach legislacyjnych nad zmianami prawa lotniczego polskiego, europejskiego i międzynarodowego.
Jest ekspertem w dziedzinie zbiorowego i indywidualnego prawa pracy, w tym czasu pracy w lotnictwie cywilnym.
Doświadczenie zawodowe w lotnictwie zdobywała w Polskich Liniach Lotniczych LOT S.A. i w Przedsiębiorstwie Państwowym "Porty Lotnicze" i współpracując z Mazowieckim Portem Lotniczym Warszawa-Modlin Sp. z o.o. W PLL LOT S.A. pracowała także na stanowisku dyrektora Biura Prawnego. Współpracowała z międzynarodowymi organizacjami lotniczymi. Była przedstawicielem P. P. "Porty Lotnicze" w Komitecie Politycznym międzynarodowej organizacji zrzeszającej porty lotnicze - Airports Council International.
Przez wiele lat była wykładowcą prawa lotniczego na Wydziale Lotnictwa i Obrony Powietrznej Akademii Obrony Narodowej w Rembertowie, prowadzi także szkolenia z tego zakresu. Jest autorką publikacji z dziedziny prawa lotniczego, w tym współautorem komentarza do ustawy Prawo lotnicze.
Od 2003 r. jest radcą prawnym. Jest absolwentką Uniwersytetu Wrocławskiego, gdzie uzyskała tytuły: magistra prawa, magistra zarządzania i magistra filologii angielskiej. Biegle włada językiem angielskim.
Julian Rotter
Ukończył studia na Uczelni Łazarskiego na Wydziale Prawa i Administracji na kierunku Prawo w 2013 r. Rok akademicki 2010/2011 spędził we Francji gdzie w ramach programu ERASMUS odbył studia na Uniwersytecie Cergy-Pontoise. W latach 2011-2013 Prezes Międzywydziałowego Koła Prawa Lotniczego „AVION”. W trakcie studiów odbył praktyki studenckie w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, Ministerstwie Sprawiedliwości i Państwowej Agencji Atomistyki.
Jest stypendystą Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia. Ukończył również Uniwersytet Montpellier, gdzie otrzymał dyplom Mastère Spécialisé w zakresie międzynarodowego prawa atomowego (stypendium OECD/NEA), a także anglojęzyczne studia podyplomowe w Szkole Głównej Handlowej w zakresie dyplomacji gospodarczej (Economic Diplomacy).
Od 2013 roku jest pracownikiem Urzędu Lotnictwa Cywilnego, gdzie pełnił funkcje specjalistyczne, jak i kierownicze - obecnie jest Dyrektorem Departamentu Spraw Międzynarodowych. W latach 2015-2018 został oddelegowany do pracy w siedzibie głównej Europejskiej Organizacji ds. Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej (EUROCONTROL) w Brukseli, gdzie pełnił funkcję Krajowego Oficera Łącznikowego (SLO). Uczestniczy w pracach organów decyzyjnych najważniejszych organizacji lotniczych [EUROCONTROL; Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) czy Europejskiej Konferencji Lotnictwa Cywilnego (ECAC)], w tym wyspecjalizowanej agencji ONZ – Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO). Delegat na sesje Komitetu Prawnego ICAO czy Zgromadzenia ICAO, gdzie obraduje Komisja Prawna.
Od 2016 r. jest członkiem Komitetu Europejskiego Stowarzyszenia Prawa Lotniczego (European Air Law Association). Jest również Zastępcą Dyrektora Instytutu Prawa Lotniczego i Kosmicznego działającego na Uczelni Łazarskiego. Dwukrotnie był opiekunem studentów Uczelni Łazarskiego, którzy brali udział w półfinałach Konkursu z Międzynarodowego Prawa Lotniczego typu Moot Court (2015 – Pekin, 2016 – Dżakarta). Od 2017 r. sędzia w Międzynarodowych Konkursach z Prawa Lotniczego, które odbyły się w Indiach, Republice Korei, Kanadzie i na Malcie. Prelegent na konferencjach naukowych, w tym na wiodącym kanadyjskim Uniwersytecie McGill (Montreal).
Ukończył szereg prestiżowych kursów. W 2016 r. ukończył program w zakresie negocjacji na Harvard Law School. Wziął również udział w szkoleniach organizowanych przez: Europejską Agencję Kosmiczną, Wspólne Centrum Badawcze Komisji Europejskiej, CTBTO, Europejską Akademię Dyplomacji, NATO School Oberammergau czy Bundeswehr Centre for Public Affairs. W ramach stypendium Rządu Singapuru dwukrotnie wziął udział w szkoleniach z zakresu zarządzania lotnictwem cywilnym i przywództwa organizowanych przez Singapurską Akademię Lotniczą. Ponadto, uczestnik programu ERASMUS dla pracowników administracji publicznej, podczas którego brał udział w konferencjach, szkoleniach oraz wizytach studyjnych w siedzibach unijnych instytucji w Brukseli, Luksemburgu i Strasburgu, a także odbył job shadowing w Dyrekcjach Generalnych Komisji Europejskiej ds. Mobilności i Transportu (DG MOVE) oraz ds. Współpracy Międzynarodowej i Rozwoju (DG DEVCO).
Od maja 2015 r. Prezes Zarządu Polskiej Fundacji Baseballu i Softballu, której celem jest upowszechnianie oraz promocja baseballu i softballu czy promocja zasad fair play, wzajemnego poszanowania i otwartości na inne kultury oraz niedyskryminacji rasowej w sporcie. W latach 2015 i 2016 trener Reprezentacji Polski U12 (4 miejsce podczas Mistrzostw Europy U12 w baseballu, 2015).
-
Program
I. Międzynarodowe publiczne prawo lotnicze
- Wprowadzenie do międzynarodowego publicznego prawa lotniczego
- Konwencje lotnicze regulujące żeglugę powietrzną
- Lotnicze organizacje międzynarodowe
- Dostęp do rynku transportu lotniczego
- Prawa trasowe, prawa operacyjne
- Zasady ustalania taryf
- Zagraniczna polityka lotnicza
- Europejski Zielony Ład
II. Międzynarodowe prywatne prawo lotnicze
- Odpowiedzialność przewoźnika lotniczego za szkody na osobie, w bagażu, towarach, za overbooking, odwołanie i opóźnienie lanie lotu
- Odpowiedzialność eksploatującego za szkody spowodowane osobom trzecim na ziemi
- Ubezpieczenia lotnicze
- Problemy właściwości prawa i jurysdykcji
- Stosunki cywilnoprawne poza przewozem lotniczym (sprzedaż, najem, dzierżawa statku powietrznego itp.)
III. System prawa UE i krajowego w dziedzinie bezpieczeństwa lotniczego
- Administracja lotnictwa cywilnego
- Ramy prawne systemu EASA
- Kompetencje i zadania Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego jako organu odpowiedzialnego za nadzorowanie i wdrażanie przepisów UE w zakresie bezpieczeństwa lotniczego (m.in. certyfikacja)
- Regulacje prawne bezzałogowych statków powietrznych
IV. Lotnicza działalność gospodarcza
- Koncesje
- Zezwolenia
V. Prawne aspekty żeglugi powietrznej (FAB)
- Uregulowania prawne żeglugi powietrznej
- Funkcjonalne Bloki Przestrzeni Powietrznej - FAB
VI. Zarządzanie bezpieczeństwem w lotnictwie (SMS)
- Zarządzanie bezpieczeństwem lotów
- Badanie wypadków i incydentów lotniczych
- Just Culture
- Prawo karne
- Warunki eksploatacji lotnisk w świetle prawa krajowego i międzynarodowego
VII. Prawo lotnicze finansowe
- Prawo konkurencji
- Pomoc publiczna
- Ekonomika transportu lotniczego (Finansowanie linii lotniczych, Prywatyzacja przedsiębiorstw lotniczych, Alianse lotnicze)
- Negocjacjowanie umów lotniczych
Egzamin dyplomowy
-
Opłaty za studia
Studia Podyplomowe czesne 2 raty 4 raty Prawo lotnicze 7 600 zł 7 800 zł 8 000 zł - wpisowe w wysokości 400zł (opłata operacyjna zaliczana na poczet czesnego)
- 10% zniżki przy zapisie do 30 czerwca i spełnieniu wymogów rekrutacyjnych**
- 20% zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*cena obowiązuje do 30.11.2023 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkamiTerminy płatności
Płatność jednorazowa
- Opłatę czesnego (pomniejszoną o kwotę wpisowego) uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Płatność ratalna
Terminy płatności czesnego w dwóch ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata - do 1 lutego 2024 r.
Terminy płatności czesnego w czterech ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata do 15 grudnia 2023 r.
- III rata do 1 lutego 2024 r.
- IV rata do 1 kwietnia 2024 r.
Wpłaty dokonujemy na indywidualny numer subkonta bankowego -Tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_23/24
-
Zasady rekrutacji
- Terminy i wymagania rekrutacyjne opisane są w zakładkach poszczególnych kierunków.
- Kandydaci muszą posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego **
- Należy wypełnić formularza zgłoszeniowy i złożyć komplet wymaganych dokumentów.
- Dokonać opłaty rekrutacyjnej w wysokości 400zł (opłata operacyjna zaliczana na poczet czesnego).
- O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
**W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny i chcących kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym, istnieją odrębne przepisy dotyczące uznawania dyplomów ukończenia studiów wyższych, wydanych w innych krajach.
Sprawdź szczegóły, aby dowiedzieć się, czy Twój zagraniczny dyplom wymaga dodatkowego procesu uznawania (nostryfikacji), aby umożliwić Ci rozpoczęcie studiów podyplomowych/MBA w Polsce: kliknij TU
Warunkiem przyjęcia zgłoszenia na studia jest:
- wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie https://ckp-rekrutacja.lazarski.pl/;
- dostarczenie skanu dyplomu ukończenia szkoły wyższej (stary dyplom - podpisany w miejscu przeznaczonym na podpis posiadacza. Dyplom bez podpisu uznawany jest za nieważny) Dyplomy nowej generacji nie mają miejsca na podpis.
- CV;
- opłaty wpisowego w wysokości 400 zł (opłata operacyjna zaliczana na poczet czesnego);
- Wpłaty dokonujemy na indywidualny numer subkonta bankowego - Tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_23/24
Jeśli posiadasz dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych wydany przez zagraniczną uczelnię, pamiętaj dodatkowo skompletować:
- dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych oraz dodatku/suplementu - zalegalizowanym lub zaopatrzonym w klauzulę apostille (oryginał do wglądu),
- tłumaczenia powyższych dokumentów na język polski, sporządzonych lub poświadczonych przez tłumacza przysięgłego.
OSOBA PRZYJĘTA NA STUDIA, PO OTRZYMANIU INFORMACJI O URUCHOMIENIU STUDIÓW, JEST ZOBLIGOWANA DO PRZEDŁOŻENIA W DZIEKANACIE CKP UCZELNI ŁAZARSKIEGO:
- Oryginał dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz dowód osobisty - dokumenty w celu ich weryfikacji należy okazać na wyznaczonych dyżurach Dziekanatu (o terminach dyżurów będziemy Państwa informować poprzez Wirtualną Uczelnię).
- Umowa o odpłatności za studia będzie umieszczona w systemie Wirtualna Uczelnia podpisanie umowy odbędzie się za pośrednictwem Autenti, która jest bezpłatną, zewnętrzną platformą służącą do elektronicznego podpisywania umów).
* Informacja o uruchomieniu studiów/szkolenia jest przekazywana uczestnikom wraz z upływem terminu końca rekrutacji drogą elektroniczną. Uruchomienie kierunku uzależnione jest od liczby kandydatów. W przypadku nieuruchomienia studiów opłata operacyjna jest zwracana na wskazane konto.
W przypadku przesyłania danych osobowych droga mailową należy wysyłać pliki zaszyfrowane, skompresowane (np. programami 7 zip, winzip, winrar) oraz zabezpieczone hasłem. Wykorzystane hasło prosimy przesłać do dziekanatu CKP w odrębnym mailu lub wiadomości SMS pod numer telefonu: (+48) 501 622 513
Partnerzy
-
Zobacz także, kierunki które mogą Cię zainteresować