Radca prawny, doktor nauk prawnych, pilot szybowcowy i samolotowy. Posiada wieloletnie doświadczenie w świadczeniu pomocy prawnej z zakresu prawa lotniczego. Jest także wykonawcą projektów badawczych realizowanych na uczelniach wyższych. Ukończył aplikację sądową (2006) oraz staż Komisji Europejskiej w Wydziale Bezpieczeństwa Lotniczego (2008). W latach 2008 do 2011 członek, a następnie przewodniczący zespołu ds. identyfikacji zagrożeń w lotnictwie cywilnym Latajmy Bezpiecznie „latajmybezpiecznie.pl”. Od grudnia 2012 do kwietnia 2014 Wiceprezes ds. standardów lotniczych Urzędu Lotnictwa Cywilnego. W latach 2014 - 2019 zatrudniony na stanowisku pełnomocnika ds. standardów żeglugi powietrznej w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Obecnie Dyrektor Komponentu Lotniskowego w Centralnym Porcie Komunikacyjnym Sp. z o.o.
-
OFERTA
-
Studia podyplomowe
- Akademia Administracji Publicznej
- Akademia Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych
- Akademia Biznesu i Prawa Mody
- Akademia HR
- Akademia IT
- Akademia Marketera
- Akademia Menedżera
- Akademia Praktyków Prawa
- Akademia Prawa Sądowego
- Akademia Rynku Nieruchomości
- Akademia Rynku Ochrony Zdrowia
- Akademia Transportu Lotniczego
- Akademia Umiejętności Psychologicznych
- Akademia Zarządzania Procesowego
- Akademia Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska
- Akademia Compliance
-
MBA
- Master of Business Administration (MBA ESG)
- Master of Business Administration (MBA w Budownictwie)
- Master of Business Administration (MBA Energetyka)
- Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
- Master of Business Administration (MBA w Ochronie Zdrowia)
- Master of Business Administration (MBA Zarządzanie)
-
Zarządzanie bezpieczeństwem w lotnictwie (SMS)
Zobacz także, kierunki które mogą Cię zainteresować
-
Adresaci i atuty studiów
Dla kogo?
Studia adresowane są do:
- kadry zarządzającej, pracowników i osób odpowiedzialnych za funkcjonowanie systemów zarządzania bezpieczeństwem w organizacjach lotniczych;
- pracowników operacyjnych i administracyjnych przedsiębiorstw lotniczych, w tym portów lotniczych, lotnisk lokalnych, przewoźników lotniczych, ośrodków szkoleniowych, agentów obsługi nadziemnej,
- wszystkich osób zainteresowanych problematyką zarządzania bezpieczeństwem w lotnictwie oraz zarządzania w ogóle.
Atuty:
- 20 min lotu z instruktorem na symulatorze Airbus A320;
- kompleksowa wiedza z zakresu zarządzania bezpieczeństwem w lotnictwie;
- zajęcia warsztatowe w kameralnych grupach;
- planowane warsztaty praktyczne na lotnisku;
- wykładowcy to praktycy, doświadczeni specjaliści z zakresu zarządzania bezpieczeństwem;
- jedyne takie studia w Polsce, odbyło się już siedem edycji;
- bogata literatura z zarządzania bezpieczeństwem (dostępna w Bibliotece Uczelni);
- program weryfikowany przy każdej kolejnej edycji;
- elastyczny system płatności.
-
Przesłanki i cele
Studia są unikalnym programem dla osób zainteresowanych problematyka zarządzania bezpieczeństwem w lotnictwie cywilnym, w szczególności dla praktyków z branży lotniczej. Założeniem organizatorów studiów jest stworzenie programu nakierowanego na pozyskanie niezbędnej wiedzy teoretycznej, ale przede wszystkim na zdobycie wiedzy praktycznej. Dlatego też program był tworzony i jest na bieżąco aktualizowany przez doświadczoną kadrę praktyków, cenionych ekspertów z zakresu zarządzania bezpieczeństwem oraz funkcjonowania systemów zarządzania bezpieczeństwem (SMS). Celem organizatorów jest także zapewnienie słuchaczom warunków, które pozwolą w przystępnej formie (większość wykładów wzbogacona prezentacją multimedialną, nacisk na zajęcia praktyczne) i w niewielkiej grupie na aktywny udział w prowadzonych zajęciach. Celowi temu ma służyć wprowadzenie limitu miejsc (35) oraz wprowadzenie zajęć warsztatowych w kameralnych grupach, w czasie których będzie można konsultować konkretne problemy praktyczne i prowadzić studium przypadków. Także egzaminy końcowe odbywają się również w formie praktycznej, pozwalając na praktyczne sprawdzenie zdobytej wiedzy i umiejętności.
Zamiarem organizatorów jest to, aby każdy uczestnik studium czuł, że podjęty wysiłek edukacyjny rzeczywiście przyczynił się do poszerzenia jego wiedzy i umiejętności z zakresu SMS, a w przypadku praktyków, że nabyte kompetencje przyczynią się do realnego usprawnienia i poprawy procesów zarządzania bezpieczeństwem.
Celem studiów jest uzyskanie lub pogłębienie wiedzy praktycznej i teoretycznej z zakresu zarządzania bezpieczeństwem w organizacjach lotnictwa cywilnego.
-
Organizacja studiów
Wymagania rekrutacyjne:
Dyplom ukończenia studiów wyższych co najmniej I stopnia oraz podstawowa wiedza z zakresu prawa lotniczego.
* https://ckp.lazarski.pl/zasady-rekrutacji/
* https://ckp.lazarski.pl/regulaminy/Organizacja zajęć:
- studia trwają dwa semestry;
- zajęcia rozpoczynają się w II połowie października, odbywają się co 2 tygodnie, w soboty i niedziele, w godzinach 9-17;
- w tym nie więcej niż 10% godzin zajęć w formie zdalnej.
Warunkiem ukończenia studiów jest:
- uzyskanie zaliczeń wszystkich modułów wykazanych w planie studiów;
- pozytywny wynik z egzaminu dyplomowego;
- min. 70% obecności na zajęciach.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji. -
Rekomendacje
-
Wykładowcy
dr Piotr Kasprzyk
Kierownik Kierunku (SMS)
dr hab. Anna Konert, prof. UŁa
Dziekan WPiA
Dziekan Wydziału Prawa i Administracji
Radca prawny; Doktor habilitowany nauk prawnych; profesor nadzwyczajny Uczelni Łazarskiego, Dziekan Wydziału Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego, kierownik studiów podyplomowych z prawa lotniczego; Dyrektor Instytutu Prawa lotniczego i kosmicznego, członek zarządu European Air Law Association, uhonorowana Medalem Rektora za uzyskanie tytułu Najlepszej Absolwentki UMK w Toruniu w 2005 r., uhonorowana stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców w 2012 r. Specjalizuje się w prawie lotniczym od 2005 r., w latach 2006-2007 pracowała w departamencie prawnym przewoźnika lotniczego Air France w Nowym Jorku.
dr Piotr Czech
Zastępca Kierownika Studiów
Doktor nauk politycznych i absolwent Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej o specjalności sterowanie ruchem w transporcie lotniczym.
Ekspert i konsultant w dziedzinie zarzadzania portami lotniczymi, bezpieczeństwem lotnictwa cywilnego i przepisów dot. eksploatacji, certyfikacji lotnisk i żeglugi powietrznej. Z lotnictwem związany o 2008 roku, kiedy zaczął pracę w Przedsiębiorstwie Państwowym „Porty Lotnicze”. W ramach kariery zawodowej na Lotnisku Chopina odpowiedzialny był m.in.: za nadzór nad dokumentacją operacyjną, certyfikatem lotniska oraz koordynację procesu konwersji certyfikatu zgodnie z wymaganiami UE. Po pozytywnym przejściu procesu konwersji certyfikatu został powołany na stanowisko Safety Managera. W latach 2008 -2011 w spółce PL.2012 koordynował przygotowania polskich portów lotniczych do obsługi turnieju UEFA EURO 2012™. Równolegle był kierownikiem projektu przygotowania i obsługi w/w turnieju przez Lotnisko Chopina w Warszawie. W latach 2019 – 2021 był pracownikiem Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Na stanowisku Zastępcy Dyrektora Biura Bezpieczeństwa ds. Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem był odpowiedzialny za utrzymanie i rozwój efektywnego i skutecznego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem. Obecnie pracuje na stanowisku Dyrektora Lotniska Chopina w Warszawie i pełni funkcję Kierownika Odpowiedzialnego.
Autor wielu artykułów w przedmiocie lotnictwa cywilnego i polityki Unii Europejskiej w zakresie bezpieczeństwa transportu lotniczego. Uczestnik wielu specjalistycznych szkoleń, warsztatów krajowych i międzynarodowych konferencji w zakresie bezpieczeństwa lotnictwa, implementacji europejskiego prawa i wymagań w przedmiocie eksploatacji lotnisk, zarządzania personelem, projektami oraz procesami. Członek międzynarodowych grup roboczych.
dr Piotr Galej
Doktor nauk o bezpieczeństwie specjalizujący się w zarządzaniu bezpieczeństwem w lotnictwie cywilnym oraz ocenie ryzyka. W ramach rozprawy doktorskiej prowadził badania na temat metod oceniania efektywności systemów zarządzania bezpieczeństwem operatorów lotniczych. Uczestnik studiów podyplomowych z zarządzania bezpieczeństwem w lotnictwie cywilnym oraz z prawa lotniczego, jak i wielu szkoleń i kursów z zakresu zarządzania bezpieczeństwem oraz operacji lotniczych. Autor i współautor kilku publikacji naukowych w zakresie bezpieczeństwa i szkolenia lotniczego.
Zawodowo pracuje jako zastępca dyrektora biura bezpieczeństwa ds. systemu zarządzenia bezpieczeństwem oraz safety manager Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Posiada doświadczenie zawodowe jako safety manager, kierownik monitorowania zgodności i jakości, audytor, konsultant organizacji posiadających certyfikaty AOC, ATO, Part-145, Part-M, ANSP, agentów handlowych oraz inspektor ULC. Nauczyciel akademicki i instruktor szkoleń z zagadnień lotniczych. Uczestnik projektów operacyjnych w kraju oraz w państwach członkowskich EASA, Arabii Saudyjskiej, Indiach, Pakistanie, Kambodży.
Pilot samolotowy zawodowy szkolący się do uzyskania uprawnień instruktora szkolenia ogólnego.dr Edmund Klich
Pułkownik rez. pilot Wojska Polskiego, doktor nauk wojskowych. Od 1997 do 2000 zastępca szefa Wydziału Lotnictwa Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych. Badaniem wypadków lotniczych zajmuje się od 1982 r. kiedy został inspektorem bezpieczeństwa lotów w Wyższej Oficerskiej Szkole Lotniczej. Od 2006 do 2012 szef Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Akredytowany przedstawiciel Polski przy wojskowo-cywilnej komisji rosyjskiej badającej przyczyny katastrofy smoleńskiej, przewodniczący Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLLP), powołanej przez ministra ob rony narodowej Bogdana Klicha. Jego specjalności to wyszkolenie i eksploatacja
dr inż. Mariusz Krzyżanowski
Doktor nauk technicznych - dyscyplina KBN - transport, specjalność transport lotniczy. Absolwent studiów magisterskich i doktoranckich Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej. Autor wielu publikacji z zakresu zarządzania bezpieczeństwem ruchu lotniczego. W branży lotniczej pracuje ponad 20 lat. W latach 1993-1994 był zatrudniony jako inspektor w Głównym Inspektoracie Lotnictwa Cywilnego (GILC), następnie w latach 1994-2007 w Agencji Ruchu Lotniczego w PPL m.in. jako Kierownik działu analiz bezpieczeństwa, Dyrektor biura zarządzania bezpieczeństwem. Od 2007 roku do dnia dzisiejszego pracuje w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, gdzie współtworzył, wdrożył i rozwija System Zarządzania Bezpieczeństwem(SMS). Ukończył liczne kursy i szkolenia z zakresu systemów zarządzania ryzykiem i bezpieczeństwem ruchu lotniczego m.in. kurs Advanced Safety Management System ukończony z wyróżnieniem, zorganizowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Przewoźników Lotniczych IATA, kursy Functional Hazard Assessment, Preliminary System Safety Assessment, System Safety Assessment oraz Safety Assessment Methodology ? Developing ATM Safety Case zorganizowane w EUROCONTROL Institute of Air Navigation Services - IANS w Luksemburgu. Aktywny członek grup międzynarodowych organizacji lotniczych m.in. światowej organizacji Civil Air Navigation Services Organisation - CANSO Global Safety Standing Committee (SSC), CANSO European Safety Directors - CESAF, Eurocontrol - Safety Team oraz członek Komitetu Bezpieczeństwa PPL. W latach 1998-1999 pracował we Francji w ramach międzynarodowego projektu wysoko zaawansowanego i nowoczesnego systemu kontroli ruchu lotniczego - ROMBULPO w Experimental Centre of European Organisation for the Safety of Air Navigation w Bretigny pod Paryżem.
Piotr Łaciński
Z wykształcenia prawnik, dodatkowo ukończył studia podyplomowe na Akademii Obrony Narodowej z Zarządzania Lotnictwem oraz studia podyplomowe na Politechnice Krakowskiej w obszarze Zarządzania Infrastrukturą Lotniskową. Absolwent Akademii Lotniczej w Singapurze z zakresu Systemów Zarządzania Bezpieczeństwem w Lotnictwie oraz uczestnik wielu międzynarodowych kursów SMS prowadzonych przez m.in. IANS Eurocontrol, IATA, ACI.
W latach 2008-2020 pracował w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, zaczynając od stanowiska szeregowego Inspektora, kończąc na stanowisku Radcy Prezesa ULC.
Pełnił m.in. funkcje Naczelnika Inspektoratu SMS oraz Delegatury Południowej ULC w Krakowie, gdzie był odpowiedzialny za ustanowienie głównych standardów nadzoru nad SMS w obszarze lotnictwa cywilnego.
Autor pierwszego Krajowego Programu Bezpieczeństwa w Lotnictwie Cywilnym (KPBwLC) oraz Krajowego Planu Bezpieczeństwa. Inicjator zmian w obszarze raportowania zdarzeń lotniczych - współtwórca i promotor Centralnej Bazy Zgłoszeń (CBZ.GOV.PL)
Po odejściu z nadzoru lotniczego nadal związany bezpośrednio z zarządzaniem ryzykiem, gdzie zdobywał doświadczenie związane z Risk Management na rynku finansowym. Prowadził międzynarodowe projekty związane z przeciwdziałaniem praniu brudnych pieniędzy i zwalczaniu terroryzmu jako Oficer AML / CFT.
Obecnie na stanowisku Group Risk Manager w jednej z największych instytucji płatniczych w kraju.
Jacek Mainka
Absolwent Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej, Jacek rozpoczął pracę w PLL LOT SA w 1997 r. jako pillot samolotu ATR 72. Został kapitanem samolotu EMB-145 w 2001 r. Był audytorem Star Alliance IOSA. W latach 2004-2006 pracował na Dalekim Wschodzie ( Tajlandii, Nepal) latając samolotami typu Boeing B757 i B 767. Od następnie wrócił do Polski, gdzie został kapitanem instruktorem LTC na A320 w Wizzair, baza Warszawa. Po 13 latach powrócił do „Lotu” na stanowisko II pilota, następnie kapitana B787 Dreamliner.
W latach 2008 2015 współpracował z Urzędem Lotnictwa Cywilnego w ramach programu „latajmy bezpiecznie” - będąc pomysłodawcą i przewodniczącym tego Zespołu.
Interesuję się samolotami historycznymi i posiada małą kolekcję samolotów związanych z drugą wojną światową – szkolny DH Tiger Moth z 1939 r., DHC Chipmunk oraz T-6 Harvard.
Ma wylatane ponad 17 000 h, poza licencją liniową ATPL ( EASA i FAA ) posiada rownież licencje mechanika - EASA 66 B3.
dr hab. Adam Tarnowski
Jest naukowcem i praktykiem w obszarze psychologii lotniczej.
Ukończył psychologię na ATK (obecnie UKSW) w r. 1989. Doktorat obronił na Uniwersytecie Jagiellońskim (1998) zaś habilitację w Uniwersytecie Warszawskim (2010). Obecnie pracuje na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie wykłada m.in. metodologię badań, statystykę, diagnostykę kliniczną oraz psychologię pracy i ergonomię. W latach 2016-2018 pełnił funkcję prodziekana ds. Nauki. Jest kierownikiem studiów podyplomowych w zakresie Psychologii Transportu.
Członek Komitetu Psychologii Polskiej Akademii Nauk (od 2020) oraz Rady Naukowej Centralnego Instytutu Ochrony Pracy (od 2019). Jest również członkiem European Association for Aviation Psychology (posiada certyfikat psychologa lotniczego), European Association for Work and Organizational Psychology oraz International Testing Commission (individual member).
Członek Głównej Komisji Rewizyjnej Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Krajowej Komisji Certyfikacyjnej Europejskiego Certyfikatu Psychologa oraz Komisji Certyfikacyjnej PTP ds. psychologii lotniczej.
W latach 1992-2016 w Wojskowym Instytucie Medycyny Lotniczej pełnił funkcje kierownika Zakładu Psychologii Lotniczej, prowadził zarówno prace naukowe w tym obszarze jak również szkolenia i badania orzecznicze. Uczestniczył również w badaniu wypadków lotniczych. Prowadził także szkolenia dla cywilnego personelu lotniczego w zakresie czynnika ludzkiego.
Systematycznie współpracuje z Alta sp. z o.o., jako konsultant problematyki konstrukcji testów psychologicznych. Opracował szereg testów wchodzących w skład systemu rekrutacyjnego Policji Multiselekt-R, w szczególności skale stabilności osobowościowej i testy poznawcze. Jest autorem koncepcji systemów testów Test2Drive i Poldrive oraz systemu diagnostyczno-treningowego Psychostymulator i badawczego Sindbad. Wykonuje również badania diagnostyczne kierowców w pracowni psychologicznej prowadzonej przez firmę Alta.
Certyfikowany psycholog transportu, posiada certyfikat III0 w zakresie stosowania testów psychologicznych w biznesie, oraz uprawnienia do badań psychologicznych, o których mowa w Ustawie o Broni i Amunicji.
W Instytucie Transportu Samochodowego (2016-2018) kierował grantem badawczym dotyczącym wpływu reklam na bezpieczeństwo na drodze, zakończonym wdrożeniem wytycznych przez GDDKiA.
Jest autorem lub współautorem 95 artykułów, 36 książek i rozdziałów oraz 108 wystąpień konferencyjnych.
Michał Witkowski
Od 1996 r. związany z operacjami lotniczymi. Od 26 lat pracuje w sektorze lotniczym. Ponad 12 lat doświadczenia w obsłudze naziemnej - LOT Ground Services Sp. z. o. o. Współpracował z FTO Ventum Air, pełnił funkcję Dyrektora Ośrodka Szkolenia Lotniczego. W przebiegu kariery uzyskał licencję Dyspozytora Lotniczego, zajmował się planowaniem lotów, kompleksową organizacją i nadzorem nad operacjami przewozu lotniczego, pełnił funkcję Dyrektora Operacyjnego - Flight Dispatch Services. Pracował w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, pełnił m.in. obowiązki Naczelnika Inspektoratu Transportu Lotniczego, ekspert nadzoru ds. operacyjnych m.in. przy EASA (grupa ekspertów nadzorów narodowych w zakresie EFB - Electronic Flight Bag), pełnił rolę eksperta ds. operacji lotniczych przy przetargu MON. Absolwent stypendium Prezesa ULC, w ramach którego ukończył szkolenie w Singapore Aviation Academy organizowane dla inspektorów operacyjnych FOI. Ukończył szkolenie dla audytorów i inspektorów - Inspektor Bezpieczeństwa Lotniczego / JAA Training Organisation, Holandia. Ukończył kurs Boeing B777-200/300 EASA PART 145 Gen. Familization prowadzony przez SR Technics, ukończył szkolenie Airbus A318-321 (CFM56) Gen. Familization prowadzone przez SAS Technical Training.
Od 2013 r. zawodowo związany z Systemem Zarządzania Bezpieczeństwem. Ukończył szkolenie -Skuteczne stosowanie i nadzór nad SMS (Safety Management System) organizowane przez Baines Simmons Limited. Aktualnie pracuje w Przedsiębiorstwie Państwowym Porty Lotnicze na stanowisku Dyrektora Operacyjnego/Z-ca Dyrektora Portu. W latach 2017-2021 Wiceprezes ULC ds. Standardów Lotniczych.
Absolwent Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa i Ochrony w Warszawie - Administracja bezpieczeństwem informacji. Absolwent Akademii Humanistycznej w Pułtusku – specjalność Polityka Transportowa UE. Absolwent Uczelni Łazarskiego - studia podyplomowe Zarządzanie bezpieczeństwem w lotnictwie (SMS).
-
Program
Moduł I. Wprowadzenie do SMS
- Bezpieczeństwo i zarządzanie bezpieczeństwem
- Definicje, pojęcie systemu. - Ewolucja zarządzania bezpieczeństwem w lotnictwie (historia SMS)
- czynnik techniczny, ludzki, kulturowy, organizacyjny
- przykłady (Challenger – NASA, Piper Alpha i inne)
- literatura (J. Reason, S. Dekker, K. Hollinger)
Moduł II. Otoczenie prawne i programy bezpieczeństwa
Otoczenie prawne- Regulacje prawne z zakresu bezpieczeństwa lotniczego
- certyfikacja działalności lotniczej, nadzór nad organizacjami lotniczymi
- SMS jako element certyfikacji działalności lotniczej - Podstawy prawne SMS – część międzynarodowa (ICAO)
- Załącznik 19
- SMM ICAO Doc 9859 - Podstawy prawne SMS – część europejska (EASA)
- System EASA – wprowadzenie, struktura przepisów
- SMS w ujęciu EASA
- PART ORA, ARA, ADR, AR – podobieństwa i różnice - Podstawy prawne SMS – część krajowa
Programy bezpieczeństwa:
- Światowy Plan Bezpieczeństwa Lotniczego – GASP ICAO
- Europejski Program Bezpieczeństwa Lotniczego
- Europejski Plan Bezpieczeństwa Lotniczego - EPAS - Krajowy Program Bezpieczeństwa w Lotnictwie Cywilnym
- Krajowy Plan Bezpieczeństwa
Moduł III. Elementy SMS w organizacji lotniczej
- Cel funkcjonowanie SMS w organizacji lotniczej
- Polityka i cele bezpieczeństwa, odpowiedzialność za bezpieczeństwo
- Personel, struktura i dokumentacja SMS
- Zarządzanie bezpieczeństwem - wprowadzenie
- Zapewnianie bezpieczeństwa - wprowadzenie
- Promocja bezpieczeństwa
Moduł IV. Zarządzanie i zapewnianie bezpieczeństwa
- Zarządzanie ryzykiem – podstawowe pojęcia;
- Identyfikacja zagrożeń + dyskusja;
- Ocena i łagodzenie ryzyka + dyskusja;
- Zarządzanie zmianą + dyskusja;
- Wskaźniki bezpieczeństwa + dyskusja;
- Audyty i przeglądy bezpieczeństwa + dyskusja;
- Narzędzia wspomagające zarządzanie i zapewnianie ryzyka:
- BowTie
- CBZ + nomenklatura ADREP
- Gap Analysis ICAO / SMS Evaluation Tool EASA (dawniej SMICG) - Operacyjne przygotowanie personelu odpowiedzialnego za bezpieczeństwo.
Moduł V. Raportowanie i badanie zdarzeń lotniczych
- Regulacje prawne ICAO oraz UE:
- Załącznik 13
- Rozporządzenia UE nr 996/2010 i 376/2014
- Raportowanie zdarzeń wg PART - Zgłaszanie wypadków i poważnych incydentów, relacje z PKBWL;
- Systemy raportowania zdarzeń lotniczych w organizacji:
- Obowiązkowe
- Anonimowe
- Poufne
- Dobrowolne - Badanie zdarzeń lotniczych w organizacji;
- Koncepcja just culture - kultury sprawiedliwego traktowania.
Moduł VI. Otoczenie SMS
- Monitorowanie zgodności (CMM);
- Plan działania w sytuacjach kryzysowych (ERP).
Egzamin dyplomowy
- Bezpieczeństwo i zarządzanie bezpieczeństwem
-
Opłaty za studia
Studia Podyplomowe czesne 2 raty 4 raty Zarządzanie bezpieczeństwem w lotnictwie (SMS) 7 600 zł 7 800 zł 8 000 zł - wpisowe w wysokości 400zł (opłata operacyjna zaliczana na poczet czesnego)
- 10% zniżki przy zapisie do 30 czerwca i spełnieniu wymogów rekrutacyjnych**
- 20% zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*cena obowiązuje do 30.11.2023 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkamiTerminy płatności
Płatność jednorazowa
- Opłatę czesnego (pomniejszoną o kwotę wpisowego) uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Płatność ratalna
Terminy płatności czesnego w dwóch ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata - do 1 lutego 2024 r.
Terminy płatności czesnego w czterech ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata do 15 grudnia 2023 r.
- III rata do 1 lutego 2024 r.
- IV rata do 1 kwietnia 2024 r.
Wpłaty dokonujemy na indywidualny numer subkonta bankowego -Tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_23/24
-
Zasady rekrutacji
- Terminy i wymagania rekrutacyjne opisane są w zakładkach poszczególnych kierunków.
- Kandydaci muszą posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego **
- Należy wypełnić formularza zgłoszeniowy i złożyć komplet wymaganych dokumentów.
- Dokonać opłaty rekrutacyjnej w wysokości 400zł (opłata operacyjna zaliczana na poczet czesnego).
- O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
**W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny i chcących kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym, istnieją odrębne przepisy dotyczące uznawania dyplomów ukończenia studiów wyższych, wydanych w innych krajach.
Sprawdź szczegóły, aby dowiedzieć się, czy Twój zagraniczny dyplom wymaga dodatkowego procesu uznawania (nostryfikacji), aby umożliwić Ci rozpoczęcie studiów podyplomowych/MBA w Polsce: kliknij TU
Warunkiem przyjęcia zgłoszenia na studia jest:
- wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie https://ckp-rekrutacja.lazarski.pl/;
- dostarczenie skanu dyplomu ukończenia szkoły wyższej (stary dyplom - podpisany w miejscu przeznaczonym na podpis posiadacza. Dyplom bez podpisu uznawany jest za nieważny) Dyplomy nowej generacji nie mają miejsca na podpis.
- CV;
- opłaty wpisowego w wysokości 400 zł (opłata operacyjna zaliczana na poczet czesnego);
- Wpłaty dokonujemy na indywidualny numer subkonta bankowego - Tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_23/24
Jeśli posiadasz dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych wydany przez zagraniczną uczelnię, pamiętaj dodatkowo skompletować:
- dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych oraz dodatku/suplementu - zalegalizowanym lub zaopatrzonym w klauzulę apostille (oryginał do wglądu),
- tłumaczenia powyższych dokumentów na język polski, sporządzonych lub poświadczonych przez tłumacza przysięgłego.
OSOBA PRZYJĘTA NA STUDIA, PO OTRZYMANIU INFORMACJI O URUCHOMIENIU STUDIÓW, JEST ZOBLIGOWANA DO PRZEDŁOŻENIA W DZIEKANACIE CKP UCZELNI ŁAZARSKIEGO:
- Oryginał dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz dowód osobisty - dokumenty w celu ich weryfikacji należy okazać na wyznaczonych dyżurach Dziekanatu (o terminach dyżurów będziemy Państwa informować poprzez Wirtualną Uczelnię).
- Umowa o odpłatności za studia będzie umieszczona w systemie Wirtualna Uczelnia podpisanie umowy odbędzie się za pośrednictwem Autenti, która jest bezpłatną, zewnętrzną platformą służącą do elektronicznego podpisywania umów).
* Informacja o uruchomieniu studiów/szkolenia jest przekazywana uczestnikom wraz z upływem terminu końca rekrutacji drogą elektroniczną. Uruchomienie kierunku uzależnione jest od liczby kandydatów. W przypadku nieuruchomienia studiów opłata operacyjna jest zwracana na wskazane konto.
W przypadku przesyłania danych osobowych droga mailową należy wysyłać pliki zaszyfrowane, skompresowane (np. programami 7 zip, winzip, winrar) oraz zabezpieczone hasłem. Wykorzystane hasło prosimy przesłać do dziekanatu CKP w odrębnym mailu lub wiadomości SMS pod numer telefonu: (+48) 501 622 513
Partnerzy
Zobacz także, kierunki które mogą Cię zainteresować