Radca prawny; Doktor habilitowany nauk prawnych; profesor nadzwyczajny Uczelni Łazarskiego, Dziekan Wydziału Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego, kierownik studiów podyplomowych z prawa lotniczego; Dyrektor Instytutu Prawa lotniczego i kosmicznego, członek zarządu European Air Law Association, uhonorowana Medalem Rektora za uzyskanie tytułu Najlepszej Absolwentki UMK w Toruniu w 2005 r., uhonorowana stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców w 2012 r. Specjalizuje się w prawie lotniczym od 2005 r., w latach 2006-2007 pracowała w departamencie prawnym przewoźnika lotniczego Air France w Nowym Jorku.
Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
IV edycja
-
OFERTA
-
Studia podyplomowe
- Akademia Administracji Publicznej
- Akademia Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych
- Akademia Biznesu i Prawa Mody
- Akademia HR
- Akademia IT
- Akademia Marketera
- Akademia Menedżera
- Akademia Praktyków Prawa
- Akademia Prawa Sądowego
- Akademia Rynku Nieruchomości
- Akademia Rynku Ochrony Zdrowia
- Akademia Transportu Lotniczego
- Akademia Umiejętności Psychologicznych
- Akademia Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska
- Akademia Compliance
-
MBA
- Master of Business Administration (MBA Sport)
- MBA Healthcare Innovation & Technology – MBA HIT
- Master of Business Administration (MBA ESG)
- Master of Business Administration (MBA w Budownictwie)
- Master of Business Administration (MBA Energetyka)
- Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
- Master of Business Administration (MBA w Ochronie Zdrowia)
- Master of Business Administration (MBA Zarządzanie)
- Szkolenia i kursy
-
Studia podyplomowe
Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
IV edycja
Zobacz także, kierunki które mogą Cię zainteresować
-
Adresaci i atuty studiów
Dla kogo?
Program skierowany jest do kadry zarządzającej lub przygotowującej się do zarządzania podmiotami lotniczymi, urzędników rządowych i pracowników administracji samorządowej, zatem osób odpowiedzialnych dzisiaj lub w przyszłości za organizację i nadzór w lotnictwie.
Atuty:
- 20 min lotu z instruktorem na symulatorze Airbus A320
- Certyfikat IATA "Overview of the Air Transportation System" (dla osób, które zapiszą się do końca czerwca). Certyfikat szkoleniowy Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych (IATA) otwiera nowe możliwości kariery. Certyfikaty IATA cieszą się światowym uznaniem. Kurs „Overview of the Air Transportation System” zawiera wprowadzenie do systemu transportu lotniczego i wskazuje na współzależności pomiędzy jego elementami oraz potrzebę współpracy pomiędzy: liniami lotniczymi, lotniskami, władzami lotnictwa cywilnego i służbami żeglugi powietrznej
- Modułowy charakter programu to łącznie 300 godzin zajęć
- Nowatorska wiedza z zakresu prawa, marketingu, ekonomii i zarządzania
- Przygotowanie do zarządzania w lotnictwie na różnych szczeblach hierarchii organizacyjnej firm,
- Wykształcenie praktycznych umiejętności w zakresie podejmowania decyzji operacyjnych i strategicznych
- Wiedza przekazywana przez doświadczonych ekspertów w obszarze lotnictwa cywilnego oraz wybitnych akademików
- Zajęcia warsztatowe w kameralnych grupach
- Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Master of Business Administration (MBA) zgodnie z zapisem w Ustawie o zasadach zarządzania mieniem państwowym z dnia 16 grudnia 2016r. poz.2259 art.19 upoważnia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa
-
Przesłanki i cele studiów
Lotnictwo cywilne rozwija się bardzo dynamicznie. Proces ten dotyka również Polski. Uczelnia Łazarskiego nie ustaje w poszukiwaniu sposobów i narzędzi, które pozwolą optymalizować działania podejmowane przez podmioty świadczące usługi lotnicze. Dotychczasowe doświadczenia w obszarze funkcjonowania lotnictwa cywilnego w Polsce pozwalają w sposób jednoznaczny zidentyfikować lukę w kompetencjach menedżerskich osób nadzorujących i kierujących różnymi instytucjami lotniczymi. Potrzeba kształcenia wykwalifikowanej kadry i podnoszenia kompetencji tych, którzy już uczestniczą w procesie zarządzania podmiotami lotniczymi lub jej nadzorowania, w obliczu nowych wyzwań przed jakimi stoi sektor, jest dzisiaj warunkiem sine qua non powodzenia procesu reformowania lotnictwa w Polsce.
Celem studiów jest uzyskanie lub pogłębienie wiedzy praktycznej i teoretycznej z zakresu zarządzania w organizacjach lotnictwa cywilnego. Celem jest również wykształcenie wykwalifikowanej kadry i podnoszenie kompetencji tych, którzy już uczestniczą w procesie zarządzania podmiotami lotniczymi lub jej nadzorowania.
-
Organizacja studiów
Wymagania rekrutacyjne:
Warunkiem przystąpienia do procesu rekrutacji na program MBA jest posiadanie dyplomu magisterskiego oraz min. 2-letniego doświadczenia na stanowisku menadżerskim i rozmowa kwalifikacyjna. Dodatkowo znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym rozumienie tekstu (wybrane kursy oraz praca na materiałach anglojęzycznych).
Osoby nieposiadające jeszcze doświadczenia menedżerskiego mogą przystąpić do programu przedkładając list referencyjny od doświadczonego menedżera, który może potwierdzić potencjał menedżerski kandydata. Osoby, które legitymują się dyplomem inżyniera lub licencjata mogą aplikować do programu pod warunkiem posiadania min. 5 letniego doświadczenia menadżerskiego.
* https://ckp.lazarski.pl/zasady-rekrutacji/
* https://ckp.lazarski.pl/regulaminy/Organizacja zajęć:
- studia trwają trzy semestry,
- zajęcia rozpoczynają się w II połowie października, odbywają się dwa razy w miesiącu w formie dwudniowych (sobotnio-niedzielnych) sesji w godz.9-17,
- w tym nie więcej niż 20% godzin w formie zdalnej.
Warunkiem ukończenia studiów jest:
- uzyskanie pozytywnych wyników z zaliczeń wszystkich wymaganych modułów/przedmiotów,
- obecność na poziomie min.70%,
- przygotowanie i obrona pracy dyplomowej przed Komisją egzaminacyjną.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji. -
Wstępny terminarz:
19-20.10.24(s), 09-10.11.24(s), 30.11-01.12.24(s), 14-15.12.24(s), 18-19.01.25(s), 08-09.02.25(s), 22-23.02.25(s), 08-09.03.25(s), 22-23.03.25(s), 05-06.04.25(s), 26-27.04.25(s), 17-18.05.25(s), 31.05-01.06.25, 14-15.06.25
Informujemy, że są to wstępne daty zjazdów. Dokładny i pełny harmonogram dostępny będzie na Wirtualnej Uczelni na początku października.
-
Rekomendacje
Ewelina Łękawska - Absolwentka Master of Business Administration - MBA w Lotnictwie (2019/20).
Od studiów MBA oczekuje się dużo – doskonałego programu, rzetelnej wiedzy, wartościowych wykładowców oraz nieszablonowych spotkań w gronie praktyków. I dokładnie to oferuje program MBA w lotnictwie w Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego. Jest źródłem wiedzy, którą natychmiast można wykorzystywać w pracy zawodowej. Warty inwestycji, tak czasowej, jak i finansowej.
Anna Czyżkowska - Absolwentka Master of Business Administration - MBA w Lotnictwie (2019/20).
Moje zainteresowanie i pasja lotnictwem narodziła się we mnie podczas kilkunastoletniej pracy w charakterze członka personelu pokładowego, w międzynarodowych liniach lotniczych. Czując potrzebę rozwoju zdecydowałam się na uczestnictwo w studiach podyplomowych Master of Business Administration MBA w lotnictwie (2019/2020), których celem było uzyskanie wiedzy praktycznej i teoretycznej z zakresu zarządzania w organizacjach lotnictwa cywilnego. Świetnie przygotowana merytorycznie kadra, ich zaangażowanie i pasja tylko pogłębiła moją potrzebę do dalszego rozwoju i poszerzyła moje zamiłowanie do lotnictwa. Stąd też, czując niedosyt, rozpoczęłam kolejne studia w Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego, tym razem Prawo Lotnicze (2022/2023). Kierunek ten umożliwił mi zdobycie wiedzy z zakresu prawa lotniczego; krajowego, publicznego i międzynarodowego (publicznego i prywatnego).
Wyjątkowość studiów zarówno MBA jak i Prawo Lotnicze, to przede wszystkim doskonały program, który jest dostosowywany na potrzeby i oczekiwania słuchaczy. Fantastyczni wykładowcy pełni pasji, zaangażowania, posiadający ogromne doświadczenie jak i wiedzę, którą potrafią przekazać w interesujący sposób. Zdobyta wiedza i doświadczenie, szybko przynosi efekty, otwiera nowe możliwości i perspektywy. Wszystko to oferuje zarówno program MBA jak i Prawo Lotnicze pod Kierownictwem Prof. Anny Konert, która dzieli się swoim entuzjazmem, zaraża pozytywną energią i przede wszystkim wspiera w zdobywaniu wiedzy.
-
Wykładowcy
dr hab. Anna Konert, prof. UŁa
Dziekan Wydziału Prawa i Administracji
dr hab. Piotr Kasprzyk
Radca prawny, doktor habilitowany nauk prawnych, pilot szybowcowy i samolotowy. Posiada wieloletnie doświadczenie w świadczeniu pomocy prawnej z zakresu prawa lotniczego. Jest także wykonawcą projektów badawczych realizowanych na uczelniach wyższych. Ukończył aplikację sądową (2006) oraz staż Komisji Europejskiej w Wydziale Bezpieczeństwa Lotniczego (2008). W latach 2008 do 2011 członek, a następnie przewodniczący zespołu ds. identyfikacji zagrożeń w lotnictwie cywilnym Latajmy Bezpiecznie „latajmybezpiecznie.pl”. Od grudnia 2012 do kwietnia 2014 Wiceprezes ds. standardów lotniczych Urzędu Lotnictwa Cywilnego. W latach 2014 - 2019 zatrudniony na stanowisku pełnomocnika ds. standardów żeglugi powietrznej w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. W latach 2020-2023 Dyrektor Pionu Lotniskowego w Centralnym Porcie Komunikacyjnym Sp. z o.o.
Sebastian Mikosz
Menadżer z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu, doradztwie biznesowym i finansach.
Aktualnie Prezes Zarządu Poczty Polskiej SA i Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej Polskiej Grupy Lotniczej (PGL SA). Do marca 2023 roku, Wiceprezes IATA w Genewie (Międzynarodowe Stowarzyszenie Linii Lotniczych), gdzie odpowiadał za obszar regulacji, a następnie za dywizję ochrony środowiska i trwałego rozwoju (environment and sustainability), a w szczególności za inicjatywy dekarbonizacji i transformacji energetycznej lotnictwa.
Od kwietnia 2017do końca 2019 roku w Nairobi, Prezes Zarządu Kenya Airways i członek Rad Nadzorczych spółek z grupy kapitałowej Kenya Airways, w tym przewoźnika regionalnego Jambojet, tanzańskiej linii Precision Air i kenijsko-holenderskiego operatora Cargo, KAHL.
W latach 2009-2015 był dwukrotnie Prezesem PLL LOT, w której to firmie przygotował i przeprowadził głębokie restrukturyzacje, włącznie z pozyskaniem i zatwierdzeniem pomocy publicznej. W tym okresie zasiadał również w Radach Nadzorczych spółek EuroLOT i LOT AMS. Tuż przed wyjazdem do Kenii Sebastian był Prezesem spółki eSky.pl, największego polskiego internetowego biura podróży, oferującego usługi zarówno w Europie środkowej jak i na dziesięciu rynkach międzynarodowych, m.in. w Brazylii, Peru i Turcji.
W 1997 roku, Sebastian ukończył prestiżowy francuski Instytut Nauk Politycznych w Paryżu, ze specjalizacją ekonomia i finanse (SciencePo Paris). Zaraz po studiach pracował w firmie Arthur Andersen w Paryżu. Po powrocie do Polski w roku 2000, pracował nad stworzeniem pierwszego niezależnego internetowego domu maklerskiego w Polsce. Następnie objął stanowisko Dyrektora Generalnego Francuskiej Izby Przemysłowo-Handlowej w Polsce.
W czerwcu 2003 roku został powołany na stanowisko wiceprezesa Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ), a następnie dołączył do firmy Deloitte, gdzie przez dwa lata pracował w dziale doradztwa biznesowego. Był też członkiem Rad Nadzorczych Eurobanku, z grupy Societe Generale, giełdowej spółki Baltona S.A. jak i na samym początku swojej drogi zawodowej, PKSu w Cieszynie.
Sebastian biegle włada językiem angielskim i francuskim i posługuje się również rosyjskim i hiszpańskim.
Od czerwca 2023 roku, Sebastian jest społecznym doradcą do spraw transportu i mobilności Prezydenta Konfederacji Lewiatan, a od grudnia 2023 roku Prezesem Polsko-Japońskiego Komitetu Gospodarczego. Sebastian jest również wykładowcą na Uczelni Łazarskiego i częstym mówcą wielu wydarzeń gospodarczych.
Sebastian jest też autorem książki Leci z nami pilot, o funkcjonowaniu współczesnych linii lotniczych.
dr Jan Malawko
Absolwent Politechniki Warszawskiej, Wydziału Mechanicznego, Energetyki i Lotnictwa (MEL) na kierunku Lotnictwo. Na Politechnice Warszawskiej, na Wydziale Transportu obronił pracę doktorską dotyczącą problematyki optymizacji wykonywania lotów.
Posiada doświadczenie zawodowe eksperckie jak i menadżerskie w liniach lotniczych, u producentów samolotów, na lotniskach oraz w nadzorze państwowym, zarówno w kraju jak i za granicą. Uruchomił funkcjonowanie pierwszego hub’u PLL LOT w Warszawie w roku 2000, wdrożył certyfikację polskich lotnisk przez ULC w oparciu o standardy ICAO oraz w 2004 r. zainicjował koncepcję Lotniska Centralnego dla Polski (obecnie - CPK), uczestnicząc na płaszczyźnie międzyresortowej w opracowaniu pierwszego studium uzasadniające jego powstanie. W latach 2005-2014, w okresie intensywnej rozbudowy Lotniska Chopina w Warszawie, był przewodniczącym Zespołu RUNWAY SAFETY TEAM.
Obecnie jest adiunktem w Interdyscyplinarnym Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego Uniwersytetu Warszawskiego (ICM-UW), gdzie kieruje realizacją globalnych projektów lotniczych. Aktywnie działa w prestiżowej organizacji ds. badań operacyjnych w liniach lotniczych - AGIFORS. Przez 2 kadencje był członkiem Performance Review Commission w Eurocontrol a obecnie Performance Review Body - eksperckiego zespołu doradczego przy Komisji Europejskiej. Wykładowca i prelegent wyższych uczelni w Polsce, USA, Chinach i Panamie oraz ośrodków szkoleniowych a także międzynarodowych Sympozjów i Konferencji organizowanych m.in przez ICAO, IATA, EUROCONTROL, ULC, TOR, FAA i innych.
dr inż. Tomasz Balcerzak
Obecnie: CEO Wademekum LTD. and Aerospace Technology LTD., Wykładowca Prawa Lotniczego i Kosmicznego oraz Zarządzania Biznesem na Uczelni Łazarskiego, Ekspert Komisji Europejskiej – Agencja Wykonawcza ds. Badań Naukowych (REA), Ekspert Europejskiej Agencji Globalnych Systemów Nawigacji Satelitarnej.
- 2013-2016-Prezes Polskiego Klubu Lotniczego.
- 2014-CEO/Dyrektor Generalny Eurolot Airlines.
- 2011-2014 Przewodniczący Rady Nadzorczej firmy agentów handlingowych WRO LOT.
- 2011-2013 COO/Członek Zarządu ds. Eksploatacji i Utrzymania Ruchu/Menedżer Odpowiedzialny w Polskich Liniach Lotniczych LOT.
- 2009-2011 CEO/COO w Enter Air – czarterowej linii lotniczej.
Poprzednie stanowiska: Dyrektor ds. Jakości/Bezpieczeństwa/Bezpieczeństwa w linii lotniczej Fly Jet business executive, Dyrektor Zarządzający w firmie FDS-Flight Dispatch Services, Dyrektor ds. Warszawa.
Absolwent Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych, stopień pilota, podporucznika inżyniera, studia magisterskie i doktoranckie na Uniwersytecie Warszawskim, MBA w Szkole Głównej Handlowej. Wcześniej także wykładowca na Politechnice Śląskiej – Wydziale Lotniczym oraz Prawa Lotniczego i Kosmicznego w Instytucie Stosunków Międzynarodowych UW.
Bogate doświadczenie w branży lotniczej oraz w zarządzaniu projektami spółek operacyjnych. Założyciel i współzałożyciel kilku istniejących w Polsce firm z branży lotniczej. Specjalizuje się w transporcie, logistyce, lotnictwie i kosmosie.
dr Tomasz Balcerzak. inż. EASA/FAA Pilot został Ekspertem ds. oceny projektów grantowych Europejskiej Agencji Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA) Agencji Wykonawczej ds. Badań Naukowych-REA.
Jarosław Błaszczak
Posiada bogate doświadczenie w doradztwie finansowym w zakresie analiz rynkowych, restrukturyzacji, pozyskania finansowania, transakcji kapitałowych, wycen, modelowania finansowego, współpracy z instytucjami finansowymi. Swoje praktyczne doświadczenie zdobył podczas ponad 25-letniego świadczenia usług doradztwa finansowego i biznesowego w międzynarodowych firmach doradczych. Obecnie pełni funkcję Prezesa Zarządu IPOPEMA Financial Advisory Sp. z o.o. Do końca czerwca 2013 roku Partner w firmie EY w Dziale Doradztwa Transakcyjnego, Zespole Projektów Infrastrukturalnych w Polsce.
Wcześniej pracował w Arthur Andersen w dziale Corporate Finance. Przewodniczący Rady Nadzorczej Synthaverse S.A. od grudnia 2016.
Koordynował prace nad przygotowaniem podręcznika analizy kosztów i korzyści projektów inwestycyjnych w sektorze transportu (w tym portów lotniczych) - metodyki sporządzania analiz dla projektów realizowanych w Polsce, współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej. Zasady są wykorzystywane przy wszystkich przedmiotowych projektach ubiegających się o środki unijne.
Projekt pozyskania finansowania dla Przedsiębiorstwa Państwowego “Porty Lotnicze” zrealizowany przez Jarosława został wyróżniony przez emea finance w 2012 roku w Londynie jako najlepszy projekt finansowania infrastruktury w Europie Centralnej i Wschodniej.
Piotr Czuban
Kapitan - pilot samolotu biznesowego (premium class). Karierę w lotnictwie rozpoczął od pracy koordynatora ruchu lotniczego naziemnego. Przez 10 lat pracował jako Dyżurny Operacyjny Lotniska w Warszawie – zarządzał lądowaniami awaryjnymi oraz akcjami ratującymi życie. Lata od 20 lat. Życiowy nalot to 3500 godzin na 17 typach samolotów. Jako pilot samolotów cargo I czarterów VIP, posiada doświadczenie w lataniu na wiele unikalnych lotnisk, od Koła Podbiegunowego, Ural, wyspy na Atlantyku, po Afrykę. Był członkiem eksperckiego Zespołu „Latajmy Bezpiecznie”. Prowadził szkolenia dla pilotów, służb lotniskowych oraz kontrolerów ruchu lotniczego. Publikował dla miesięcznika Przegląd Lotniczy. Miłośnik historii lotnictwa i samolotów retro.
Anna Drzewiecka
Ekspert w obszarze zarządzania kryzysowego w lotnictwie cywilnym. Czynny uczestnik krajowych i międzynarodowych konferencji, warsztatów i zajęć fakultatywnych z zakresu zarządzania kryzysowego i pomocy poszkodowanym. Magister ekonomii w zakresie: kierowanie procesami społecznymi, absolwentka Wydziału Ekonomicznego Politechniki Radomskiej.
Od 1999 roku odpowiedzialna za kompleksowe planowanie postępowania w sytuacjach kryzysowych w Polskich Liniach Lotniczych LOT. Opracowała i wdrożyła liczną dokumentację merytoryczną dot. postępowania w sytuacjach kryzysowych m.in. podręczniki, procedury i instrukcje dla linii lotniczej oraz dla zarządzającego lotniskiem.
Kierowała działaniami kryzysowymi podejmowanymi w następstwie wypadków komunikacyjnych z udziałem pasażerów linii lotniczej.
Głównym osiągnięciem zawodowym jest organizacja i prowadzenie Centrum Wsparcia dla członków rodzin, którzy utracili bliskich w katastrofie polskiego samolotu rządowego TU-154 pod Smoleńskiem w 2010 roku.
Prowadzi cykliczne szkolenia i warsztaty z zakresu zarządzania kryzysowego w lotnictwie cywilnym.
Odznaczona "Dwoma diamentami" - odznaką II-go stopnia - Zasłużony Pracownik PLL LOT.
Pasjonatka sportu - największe osiągnięcie sportowe - III miejsce VI Otwartych Mistrzostw Warszawy w Triathlonie w 2014 roku.
Sebastian Gościniarek
Jest jednym z założycieli i Partnerem w BBSG. Od ponad 10 lat zawodowo związany z branżą lotniczą. Pracował dla lotnisk, linii lotniczych, firm handlingowych, samorządów i instytucji rządowych, inwestorów prywatnych w Polsce i w regionie CEE. Realizował projekty doradcze obejmujące zagadnienia strategiczne, rozwojowe, plany biznesowe, finansowanie i współpracę z inwestorami i podmiotami prywatnymi.
Szczególnie angażuje się w planowanie rozwoju działalności lotnisk, współpracę przewoźników i lotnisk, rozwój połączeń lotniczych, poprawę connectivity, współpracę różnych środków transportu. Pracuje też nad projektami z zakresu rozwoju gospodarczego i wpływu komunikacji lotniczej na atrakcyjność inwestycyjną regionów i miast. Interesuje się zagadnieniami wpływu działalności lotniczej na rozwój gospodarczy i społeczny – powiązanie wyzwań rozwojowych dla kraju i regionów z działaniami biznesowymi na poziomie poszczególnych podmiotów.
Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i Uniwersytetu Minnesota – Carlson School of Management, gdzie zdobył tytuł MBA.
Jan Jansen
Jan Jansen has over 35 years’ experience in the provision of senior aviation management experience including holding senior executive positions at two of the world’s largest airports. He has advised several Governments, airlines, airports, and businesses around the world on privatisation, operations, business, and infrastructure development. Jan has introduced many Safety Management Systems in airports and airlines throughout the world and has live experience with introducing SMS systems complex organizations.
Mariusz Kuczek
Niezależny Konsultant w zakresie cargo lotniczego. Posiada ponad trzydzieści lat doświadczenia w pracy na stanowiskach zarządczych najwyższego szczebla w biznesie logistycznym (LOT Cargo, GeoPost - ACP, Schenker, Qumak, Port Lotniczy Katowice, Jetpak Group AB, Skyline-air Services, Golden Support S.r.o.) oraz udokumentowane sukcesy w zakresie rozwoju biznesu i sprzedaży w segmencie rynku Transport-Spedycja-Logistyka. Odpowiadał m.in. za przygotowanie nowej strategii i biznes planu firmy, a także rozwój sprzedaży i operacji spedycji lotniczej i morskiej, współpracę z kluczowymi klientami, rozwój współpracy z partnerami zagranicznymi oraz wdrożenie nowego systemu do zarządzania przesyłkami, budżetowania i kontroli kosztów operacyjnych.
Od 2009 do 2016 w PLL LOT na stanowisku Dyrektora Biura Cargo i Poczty gdzie w wyniku restrukturyzacji i wprowadzenie nowej strategii sprzedażowej umacniał pozycję LOT Cargo jako solidnego i rozpoznawalnego przewoźnika cargo w Polsce i Europie Centralnej. Przygotował i skutecznie implementował pierwsze w Polsce regularne, sezonowe zimowe połączenie „all cargo” Polski z Ameryką Północną. Określił i skutecznie implementował strategię wykorzystania dodatkowej powierzchni cargo jaka pojawiła się w czasie wprowadzenia do floty LOT pierwszych samolotów B787.
W ciągu ostatnich lat prowadził projekt wprowadzający do Polski firmę Jetpak wraz z nowym modelem biznesowym tego skandynawskiego operatora przesyłek time critical &cemergency. Uczestniczy w projektach dotyczących rozwoju rynku i infrastruktury w portach lotniczych za granicą i Polsce. Współpracuje ściśle z czeską firmą Golden Support w przygotowywaniu i sprzedaży zaawansowanych rozwiązań informatycznych dotyczących obsługi i zarządzania cargo lotniczego. Między innymi jest doradcą Zarządu Portu Lotniczego w Katowicach zakresie rozwoju biznesu cargo lotniczego. Jest członkiem Rady Programowej Polskiego Kongresu Lotniczego i autorem kilku artykułów na temat strategii i rozwoju biznesu cargo lotniczego.
Jest absolwentem Uniwersytetu Jagiellońskiego, Akademii Ekonomicznej w Krakowie i Stockholm University School of Business, gdzie uzyskał tytuł Executive Master of Business Administration (MBA).
Sławomir Lasota
Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Stypendysta na Otto Friedrich Uniwersität Bamberg, w Niemczech.
Obecnie samodzielny Trener biznesu i Konsultant z dwudziestopięcioletnim doświadczeniem w zakresie samodzielnego prowadzenia projektów i wdrożeń systemów z zakresu: Rachunkowości Zarządczej, Budżetowania, Controllingu i Zarządzania Płynnością finansową w ponad 50 firmach, różnych branż.
Od ponad dwudziestu lat współpracownik wielu firm szkoleniowych, trener o dorobku ponad 3000 dni szkoleniowych dla firm. Wykładowca na Podyplomowych Studiach: MBA, Zarządzania Finansami i Zarządzania Projektami.
Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów, Akademia Leona Koźmińskiego, Uczelnia Łazarskiego, Uniwersytet Śląski. Ma w swoim dorobku:
- ponad 500 wykładów i warsztatów wewnętrznych dla firm,
- zajęcia na Studiach MBA (ponad 70 edycji),
- zajęcia na Podyplomowych Studiach Zarządzania Finansami (ponad 90 edycji),
- zajęcia na Podyplomowych Studiach Zarządzania Projektami (ponad 70 edycji),
- zajęcia na Podyplomowych Studiach Zarządzania Finansami Aptek (10 edycji).
Jest promotorem ponad 250 prac dyplomowych Studiów MBA.
Graham Lake
Graham Lake FRAeS has spent more than fifteen years in international aviation policy advocacy based in London, Washington and Geneva, as well as a period as Director General of CANSO, the Trade Association for Air Navigation Service Providers, based in Amsterdam. He spent ten years leading the aviation services division of ARINC a US corporation serving airlines, airports, ANSPs and Governments worldwide, with passenger and baggage management, aircraft and airport telecommunications services.
At the beginning of his career he spent more than ten years as an operational air traffic control officer in the British Isles. Today he is an independent civil aviation adviser and visiting lecturer in air transport at the University of Westminster, London.
He has co-authored independent reviews of the management of airspace and aircraft noise at London Gatwick (2016) and at Toronto Pearson Airport (2017). He also authored reviews of European Airspace Congestion (2019) and Airport and Airspace Infrastructure in Brazil (2020) for International clients. His airline clients have recently included Qatar Airways and TAP Air Portugal. He currently assists London Gatwick Airport on noise management matters and, for air traffic management the new hub airport planned for Warsaw, due to open in 2032.
dr Marzena Mazur
Dr nauk psychologicznych. Psycholog biznesu, pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Warszawskiego, ekspert zarządzania, negocjator, coach i menedżer z 10-letnim stażem na stanowiskach kierowniczych. Doradza zarządom i wprowadza do organizacji kompleksowe systemy HR. Członek zespołów negocjacyjnych specjalizujący się w analizie konfliktów i negocjacjach społecznych. Aktywny trener umiejętności miękkich i certyfikowany coach. Od dziesięciu lat specjalizuje się w executive coaching i coachingu interwencyjnym. W trakcie pracy na Uniwersytecie Warszawskim wykształciła kilka roczników trenerów, nadal prowadzi superwizje i wspiera początkujących coachów. Autorka publikacji naukowych i branżowych, prowadzi radiową audycję o zarządzaniu. Entuzjastka ciągłego rozwoju i promotorka samodoskonalenia się.
Maciej Jan Lenartowicz
Maciej Jan Lenartowicz to ekspert w branży lotniczej z bogatym doświadczeniem w operacjach lotniczych, strategii i finansach. Absolwent prestiżowego Cranfield University, zdobywał doświadczenie w Qatar Airways oraz Polskich Liniach Lotniczych LOT, gdzie zajmował się zarządzaniem przychodami, rozwojem siatki połączeń oraz planowaniem strategicznym. Obecnie, jako konsultant, specjalizuje się w operacjach linii lotniczych, analizie danych oraz tworzeniu innowacyjnych rozwiązań wspierających rozwój branży. Posiada certyfikat Agile PM oraz licencję pilota liniowego, a jego długoterminową ambicją jest wzmocnienie pozycji polskiej branży lotniczej na arenie międzynarodowej.
Magdalena Mossakowska-Borys
Od 20 lat związana z przemysłem lotniczym, pracowała między innymi w liniach lotniczych takich jak KLM, British Airways, Centrawings oraz Sprint Air.
W zakresie obsługi naziemnej zdobywała doświadczenie w firmie Welcome Airport Services, a także w Zarządzie Spółki LOT Services (obecnie LS AS), jako początkowo Prezes a później Wiceprezes ds. Handlowych. Posiada bogatą wiedzę z zakresu restrukturyzacji spółek, optymalizacji kosztów, zwiększania przychodów, inicjowania i wdrażania projektów rozwojowych oraz zarządzania zespołami ludzkimi.
Brała udział w wielu projektach takich jak uruchamianie obsługi naziemnej w Rzeszowie, przy połączeniu Rzeszów – Nowy Jork; utworzenie Spółki LOT Services (obecnie LS AS) mającej na celu uruchomienie usług obsługi naziemnej w Porcie Lotniczym Warszawa im. F. Chopina, otwarcie Oddziału LS w Krakowie i tym samym utworzenie drugiego (po Warszawie) duopolu w zakresie świadczenia usług obsługi naziemnej, uruchomienie usług obsługi naziemnej, z zakresu kat 6 (sprzątanie) dla linii lotniczych Wizz Air w Porcie Lotniczym Modlin.
W takcie kariery była także zatrudniona w PPL w Porcie Lotniczym im. F. Chopina, w pionie handlowym a także w Porcie Lotniczym Łódź, jako Dyrektor Handlowy.
Obecnie jest Dyrektorem ds. Operacji Naziemnych w Enter Air Sp. Z o.o. , gdzie odpowiada za realizację i kontrolę jakości tychże usług na całej siatce Enter Air.
Pełni także funkcję Dyrektora Wykonawczego stowarzyszenia Rady Przedstawicieli Linii lotniczych w Polsce (BARIP), gdzie zajmuje się miedzy innymi opiniowaniem i pracą nad projektem wprowadzenia nowelizacji ustawy o PNR ale także wieloma innymi sprawami, takimi jak rozporządzanie EU261, czy umowy SGHA.
Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego oraz podyplomowych studiów z dziedziny Zarządzania Przedsiębiorstwami w Warszawskiej Szkole Głównej Handlowej.
Jim Robinson
Mr. Robinson has more than 30 years of experience in the strategic planning and development of air transport projects. The majority of Mr. Robinson’s experience has been in international airport development, including: strategic planning, airport master planning, investment risk analysis and mitigation, land use and environmental policy planning, and benefit-cost studies for major capital improvement programs. In addition, Jim serves as President of NexTerm Ltd, a digital technology consultancy focused on transforming the air travel experience.
Marcin Samek
Kierownik programu Marketing Excellence Program. Partner w 45AI, wcześniej Chief Innovation Officer, kierujący działem strategii pracującym dla wszystkich agencji w grupie McCann Poland. Ponad 20 lat doświadczenie w tworzeniu strategii marketingowych i komunikacyjnych m.in. dla takich marek jak Mastercard, KFC, IKEA,, L’Oreal, Coca-Cola, czy Peugeot. Zanim dołączył do McCann pracował m.in. w HAVAS Worldgroup Warsaw (Euro RSCG) i Agencji Reklamowej S4. Współtworzone przez niego kampanie były nagradzane podczas wielu festiwali branżowych, w tym otrzymały 9 Lwów w Cannes Lions.
Trener i wykładowca w „Szkole Strategii Marki” (SAR) i MBS by Effie; juro w Innovation Awards, Effie Awards, European Effie (2022) i TikTok European Awards (Grand Prix Jury 2022 & 2023). Absolwent filozofii i socjologii UJ; a po pracy, pilot z licencją zawodową.
Piotr Schielmann
Absolwent Uniwersytetu Oxford na wydziale Fizyki. Od ponad 20 lat pracuje dla wiodących firm konsultingowych w branży lotniczej, zajmujących się strategią rozwoju portów lotniczych i nowych technologii w lotnictwie. Współautor master planów dla znaczących hub'ów międzynarodowych takich jak Stambuł, Meksyk, Gatwick i Kopenhaga, i dla największych portów w Polsce.
Ekspert w wykorzystywaniu i tworzeniu narzędzi analitycznych do analiz ruchu lotniczego i przepustowości portów lotniczych.
Obecnie kieruje zespołem analiz w firmie konsultingowej Hawkrose Ltd, która wykorzystuje metody sztucznej inteligencji do tworzenia nowatorskich rozwiązań w celu optymalizacji operacji lotniczych.
Marcin Świegocki
Radca prawny, menedżer z doświadczeniem w sektorze publicznym (MSP, MI, ULC) oraz spółkach sektora lotniczego (MRO oraz handling). Obecnie Prokurent i Dyrektor ds. Korporacyjnych i Rozwoju w LS Technics - spółce wchodzącej w skład Grupy Kapitałowej PGL.
Luc TYTGAT
Luc TYTGAT acted as Executive Director and High Representative of the EASA (European Union Aviation Safety Agency) in 2023 and 2024, taking over the helm of the Agency at the end of the previous Executive Director’s mandate pending the nomination of the new Director. Luc led the Agency with a steady hand, ensuring continuity of delivery on EASA’s mission, good relations with stakeholders and the EASA Management Board and improved social climate within the Agency. Luc had joined EASA in January 2015 as its Strategy and Safety Management Director. In this role, he successfully increased the level of safety intelligence and developed a better and more agile aviation regulatory framework. He set the strategic direction for key emerging challenges faced by the aerospace sector, such as countering climate change and new safety risks, in particular cybersecurity, conflict zones, and health (e.g. Covid). EASA’s research and innovation activities and the Agency’s engagement with all aviation stakeholders through international cooperation also expanded positively and significantly under his guidance. He was Director of the Pan-European Single Sky Directorate at Eurocontrol from 2011 until 2015, having previously worked for more than 20 years within the European Commission where he exercised the functions of member of the Cabinet of the Transport Commissioner and then Head of Unit in the fields of R&D, EU space programmes and air transport. Luc had been an active officer for 10 years in the Belgian Air Force before joining the European Commission. Luc TYTGAT graduated from the Belgian Royal Military Academy as Engineer in Aeronautics and also holds a Master in Public Management from the Solvay Business School in Brussels. He is married and the proud father of four children.
Michał Witkowski
Aviation Safety Expert. Z ogromnym ponad 28 letnimi doświadczeniem w branży lotniczej, obejmującym zarządzanie operacjami lotniczymi, zarządzaniem operacyjnym w portach lotniczych i bezpieczeństwem lotów, pełniłem różnorodne role, od pracownika obsługi naziemnej po Wiceprezesa ULC ds. Standardów Lotniczych. Jako ekspert w dziedzinie operacji lotniczych, przeszedłem liczne szkolenia, w tym z zakresu SMS i audytów bezpieczeństwa lotniczego. Posiadam wiedzę techniczną oraz operacyjną w odniesieniu do samolotów typu Boeing B787, B777 i Airbus A318-321. Obecnie zajmuję stanowisko Dyrektora Operacyjnego/Z-cy Dyrektora Portu w PPL S.A. Wykształcenie zdobyłem w Wyższej Szkole Bezpieczeństwa i Ochrony, Akademii Humanistycznej oraz na studiach podyplomowych w Uczelni Łazarskiego.
Joanna Wolf
Doświadczony menadżer w branży lotniczej z ponad 30-letnim stażem w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Przewoźników Lotniczych (IATA). Współtworzyła polski oddział IATA, wprowadzając systemy rozliczeniowe BSP i CASS, które zrewolucjonizowały procesy sprzedaży i rozliczeń w Polsce. Od 12 lat pełni funkcję Country Managera, odpowiadając za reprezentowanie IATA w Polsce, współpracując z liniami lotniczymi, rządem i organami nadzoru, zarządzającymi portami lotniczymi oraz innymi kluczowymi interesariuszami.
-
Program
Moduł I. Zarządzanie w lotnictwie (60h)
- Organizacja i zarządzanie w dobie globalizacji
- Zarządzanie organizacjami lotniczymi, w tym globalny zrównoważony rozwój lotnictwa
- Zarządzanie działalnością linii lotniczych, w tym zrównoważony rozwój linii lotniczych
- Zarządzanie portem lotniczym, w tym zrównoważony rozwój portów lotniczych
- Zarządzanie ruchem lotniczym
- Polityka kształtowania infrastruktury lotniczej w Polsce
- Polityka „otwartego nieba”. Liberalizacja transportu lotniczego
- Rola i zadania obsługi naziemnej
- Marketing i zarządzanie marketingowe na rynku usług transportowych
- Strategie i perspektywy rozwoju światowego i krajowego transportu lotniczego
Moduł II. Finansowanie (60h)
- Struktura kosztów linii lotniczych
- Wyznaczniki kosztów linii lotniczych
- Ekonomika tradycyjnych przewoźników lotniczych
- Ekonomika LCC
- Ekonomika czarterowa
- Ekonomika cargo lotniczego
- Polityka cenowa i struktury taryf
- Zarządzanie wpływami i strategia cenowa
Moduł III. Zarządzanie zasobami ludzkimi w lotnictwie (60h)
- Doskonalenie umiejętności społecznych
- Nowoczesne trendy w zarządzaniu ludźmi
- CRM (zarządzanie zasobami załogi)
Moduł IV. Operacje lotnicze (30h)
- Operacje linii lotniczych
- Operacje portów lotniczych
Moduł V. Prognozowanie (40h)
- Planowania rozwoju portu lotniczego z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju
- Budowanie siatki połączeń
- Metody prognozowania ruchu na lotniskach
- Modele biznesowe portów lotniczych
- Konkurencja pomiędzy portami lotniczymi
- Czynniki kluczowe rozwoju ruchu w porcie lotniczym
Moduł VI. Prawny (30h)
- Regulacje i otoczenie prawne w biznesie lotniczym
- Pomoc publiczna
- Prawo lotnicze finansowe
Moduł VII. Dyplomowy (20h)
- Seminarium dyplomowe
- Obrona pracy dyplomowej
-
Opłaty za studia
Studia MBA czesne 3 raty 6 rat 9 rat Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
IV edycja23 900 zł 23 900 zł 25 100 zł 25 700 zł - opłata rekrutacyjna w wysokości 200zł
- 10% zniżki przy zapisie do 30 czerwca i spełnieniu wymogów rekrutacyjnych**
- 20% zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*opłata za całość studiów obowiązuje do 30.11.2024 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkamiTerminy płatności
Płatność jednorazowa
- Opłatę czesnego uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Płatność ratalna
Terminy płatności czesnego w trzech ratach
- I rata 7 dni przed rozpoczęciem zajęć
- II rata do 1 lutego 2025 r.
- III rata do 15 września 2025 r.
Terminy płatności czesnego w sześciu ratach
- I rata 7 dni przed rozpoczęciem zajęć
- II rata do 15 grudnia 2024 r.
- III rata do 1 lutego 2025 r.
- IV rata do 1 kwietnia 2025 r.
- V rata do 15 września 2025 r.
- VI rata do 15 grudnia 2025 r.
Terminy płatności czesnego w dziewięciu ratach
- I rata 7 dni przed rozpoczęciem zajęć
- II rata do 15 listopada 2024 r.
- III rata do 15 stycznia 2025 r.
- IV rata do 1 lutego 2025 r.
- V rata do 15 kwietnia 2025 r.
- VI rata do 15 czerwca 2025 r.
- VII rata do 15 września 2025 r.
- VIII rata do 15 listopada 2025 r.
- IX rata do 15 grudnia 2025 r.
Opłaty za studia dokonujemy na indywidualny numer konta, podawany w procesie IRK.
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z działem finansowym, e-mail: kwestura@lazarski.edu.pl
-
Zasady rekrutacji
- Terminy i wymagania rekrutacyjne opisane są w zakładkach poszczególnych kierunków.
- Kandydaci muszą posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego **
- Należy wypełnić kompletny formularz zgłoszeniowy (uzupełnić wszystkie wymagane dane).
- Dokonać opłaty rekrutacyjnej w wysokości 200zł
- Załączyć komplet wymaganych dokumentów (CV, dyplom studiów wyższych oraz dowód opł. rekrutacyjnej)
- O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
**W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny i chcących kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym, istnieją odrębne przepisy dotyczące uznawania dyplomów ukończenia studiów wyższych, wydanych w innych krajach.
Sprawdź szczegóły, aby dowiedzieć się, czy Twój zagraniczny dyplom wymaga dodatkowego procesu uznawania (nostryfikacji), aby umożliwić Ci rozpoczęcie studiów podyplomowych/MBA w Polsce: kliknij TU
Warunkiem przyjęcia zgłoszenia na studia jest:
- wypełnienie kompletnego formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie rekrutacja-ckp.lazarski.pl
- dostarczenie wymaganych dokumentów:
- skan dyplomu ukończenia szkoły wyższej;
- CV
- dowód opł. rekrutacyjnej w wysokości 200zł. Opłaty dokonujemy na indywidualny numer subkonta bankowego, podany w procesie IRK. - Tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_24_25.
- Uwaga: Jeśli posiadasz dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych wydany przez zagraniczną uczelnię, pamiętaj dodatkowo skompletować:
- tłumaczenia powyższych dokumentów na język polski, sporządzonych lub poświadczonych przez tłumacza przysięgłego.
- dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych oraz dodatku/suplementu - zalegalizowanym lub zaopatrzonym w klauzulę apostille (oryginał do wglądu).
- Oryginał dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz dowód osobisty - dokumenty w celu ich weryfikacji należy okazać na wyznaczonych dyżurach Dziekanatu (o terminach dyżurów będziemy Państwa informować poprzez Wirtualną Uczelnię).
- Umowa o odpłatności za studia będzie umieszczona w systemie Wirtualna Uczelnia (podpisanie umowy odbędzie się za pośrednictwem Autenti, która jest bezpłatną, zewnętrzną platformą służącą do elektronicznego podpisywania umów).
OSOBA PRZYJĘTA NA STUDIA, PO OTRZYMANIU INFORMACJI O URUCHOMIENIU STUDIÓW, JEST ZOBLIGOWANA DO PRZEDŁOŻENIA W DZIEKANACIE CKP UCZELNI ŁAZARSKIEGO:
* Informacja o uruchomieniu studiów/szkolenia jest przekazywana uczestnikom wraz z upływem terminu końca rekrutacji drogą elektroniczną. Uruchomienie kierunku uzależnione jest od liczby kandydatów. W przypadku nieuruchomienia studiów opłata rekrutacyjna jest zwracana na wskazane konto.
W przypadku przesyłania danych osobowych droga mailową należy wysyłać pliki zaszyfrowane, skompresowane (np. programami 7 zip, winzip, winrar) oraz zabezpieczone hasłem. Wykorzystane hasło prosimy przesłać do dziekanatu CKP w odrębnym mailu lub wiadomości SMS pod numer telefonu: (+48) 518 017 404
Partnerzy
-
Zobacz także, kierunki które mogą Cię zainteresować