
Zarządzanie promocją zdrowia i profilaktyką chorób
Health Promotion & Prevention Manager
-
OFERTA
-
Studia podyplomowe
- Akademia Administracji Publicznej
- Akademia Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych
- Akademia Biznesu i Prawa Mody
- Akademia HR
- Akademia IT
- Akademia Marketera
- Akademia Menedżera
- Akademia Praktyków Prawa
- Akademia Prawa Sądowego
- Akademia Rynku Nieruchomości
- Akademia Rynku Ochrony Zdrowia
- Akademia Skutecznej Komunikacji
- Akademia Transportu Lotniczego
- Akademia Trenera i Coacha
- Akademia Umiejętności Psychologicznych
- Akademia Zarządzania Jakością
- Akademia Zarządzania Procesowego
- Akademia Zarządzania Produkcją
- Akademia Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska
- Akademia Compliance
-
MBA
- Executive MBA Master of Business Administration dla sektora ochrony zdrowia
- Master of Business Administration (MBA Energetyka)
- Master of Business Administration (MBA in Quality Management)
- Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
- Master of Business Administration (MBA w Ochronie Zdrowia)
- Master of Business Administration (MBA Zarządzanie)
-
Zarządzanie promocją zdrowia i profilaktyką chorób
Health Promotion & Prevention Manager
Zobacz także, kierunki które mogą Cię zainteresować

Ilość semestrów
2
Wymiar godzinowy
186
-
O kierunku
W intensywnie rozwijającym się obecnie systemie opieki zdrowotnej w Polsce rośnie zapotrzebowanie na wysoko wykwalifikowanych specjalistów ds. projektowania, wdrażania i walidowania działań z obszaru promocji zdrowia i profilaktyki chorób - zatrudnianych w instytucjach państwowych, jednostkach samorządu terytorialnego, organizacjach komercyjnych, a także w najbliższej przyszłości w sieci regionalnych Centrów Profilaktyki.
Dzisiejsza kadra zajmująca się profilaktyką i promocją zdrowia, posiada najczęściej kwalifikacje z obszaru medycznego i organizacyjnego systemu opieki zdrowotnej, obserwowany jest natomiast powszechny deficyt umiejętności zarządczych, pozwalających na inicjowanie, przygotowywanie i wdrażanie celowanych - dostosowanych do potrzeb określonych społeczności - efektywnych kosztowo projektów promocji zdrowia oraz profilaktyki chorób.
Obecna oferta rynkowa studiów podyplomowych, pomimo swojej różnorodności, nie ujmuje w programie kształcenia (lub ujmuje w zakresie niewystarczającym) treści rozwijających umiejętności kreowania i nowoczesnego zarządzania w obszarze profilaktyki chorób i promocji zdrowia.
Zgodnie z rozpoczętymi oraz zapowiadanymi do długofalowej realizacji przez administrację rządową kompleksowymi działaniami strategicznymi w ochronie zdrowia, zorientowanymi na skuteczną i powszechną profilaktykę zdrowotną, identyfikowana jest pilna potrzeba dokształcania kadr w zakresie nowoczesnego zarządzania tak promocją zdrowia, jak i profilaktyką chorób.
-
Adresaci i atuty studiów
Dla kogo?
Studia podyplomowe kierujemy do:
- Absolwentów studiów wyższych, zainteresowanych rozwojem swojej kariery zawodowej w organizacjach, których domeną działalności jest promocja zdrowia i profilaktyka chorób - w tym do osób pełniących lub przygotowujących się do pełnienia funkcji doradczych i zarządczych w instytucjach rządowych, pozarządowych oraz organizacjachkomercyjnych;
- Pracowników instytucji administracji rządowej i samorządowej, odpowiedzialnych za kreowanie i koordynację działań promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, także za planowanie, wdrażanie i ocenę skuteczności programów profilaktycznych oraz programów zdrowotnych, jak również za analizę i ocenę stanu zdrowia populacji.
Atuty:
- Studia zapewniają usystematyzowane podejście do zarządzania profilaktyką i promocją zdrowia, kładąc nacisk na tworzenie innowacyjnych rozwiązań, odpowiadających na rzeczywiste potrzeby społeczne i zorientowanych na osiąganie celów zdrowotnych. To jednocześnie pierwsza tego typu propozycja na rynku studiów podyplomowych - w nowatorskiej formule łącząca zarządzanie, zdrowie publiczne, marketing i finanse.
- Główny nacisk w procesie kształcenia kładziemy na zapewnienie nowoczesnej wiedzy teoretycznej i prezentacji dobrych praktyk Polski i zagranicy, jak również na doskonalenie umiejętności tworzenia relacji budujących skuteczne zmiany społeczne na rzecz zdrowia, z zaangażowaniem środowisk ekspertów, decydentów i beneficjentów.
- Zespół wykładowców stanowią eksperci-praktycy systemu ochrony zdrowia, w tym pasjonaci i liderzy zmian na rzecz rozwoju jakości w opiece zdrowotnej.
- Studia prowadzone są w trybie niestacjonarnym, zapewniającym nieograniczoną geograficznie dostępność, z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania – w tym koncepcji Problem Based Learning, a także eksperckich spotkań live, webinarów z liderami rozwiązań praktycznych, ringów eksperckich, podcastów tematycznych i warsztatów komunikacyjnych.
-
Przesłanki i cele
Celem nadrzędnym proponowanych studiów jest przygotowanie wysoko wykwalifikowanej, zaangażowanej kadry, gotowej do zarządzania obszarem promocji zdrowia i profilaktyki chorób, który zgodnie z zapisami dokumentu strategicznego „Zdrowa przyszłość. Ramy strategiczne rozwoju systemu ochrony zdrowia na lata 2021-2027, z perspektywą do 2030 r.” stoi na progu wielkiej transformacji zarówno na poziomie centralnym i regionalnym, jak również placówek ochrony zdrowia i placówek oświatowych, instytucji pozarządowych oraz organizacji komercyjnych.
Studia wyposażą absolwentów w wiedzę i kompetencje niezbędne do sprawowania funkcji zarządczych, kierowniczych i doradczych w obszarze promocji zdrowia i profilaktyki chorób. Studia przygotują absolwentów do profesjonalnej implementacji nowoczesnych mechanizmów oraz narzędzi profilaktyki i promocji zdrowia, a także do aktywnego współtworzenia przyszłościowych rozwiązań w tych obszarach. Absolwenci studiów podyplomowych będą przygotowani do pracy na stanowiskach związanych z planowaniem, wdrożeniem i oceną kompleksowych działań ukierunkowanych na organizację profilaktyki, edukacji i promocji zdrowia w strukturach ochrony zdrowia.
Organizacja zajęć:
- Studia trwają 2 semestry;
- Zajęcia rozpoczynają się w II połowie października, odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w formie sobotnio-niedzielnych spotkań (w tym 8 zjazdów online i 4 zjazdy stacjonarne, w tym zajęcia asynchroniczne);
- Studia realizowane są z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania, w tym koncepcji Problem Based Learning;
- Uczestnikom studiów dedykowane będą eksperckie spotkania live, ringi i webinary tematyczne, podcasty tematyczne i warsztaty komunikacyjne, symulacje projektowe, współpraca mentoringowa;
- Wymogami formalnymi ukończenia studiów są:
- aktywne uczestnictwo w zajęciach dydaktycznych (uczestnictwo na poziomie 70%);
- uzyskanie zaliczeń wszystkich modułów kształcenia wg warunków ustalonych przez koordynatorów modułów;
- Warunkiem zaliczenia programu jest pozytywna ocena projektu dyplomowego/egzaminu dyplomowego.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
W zależności od sytuacji epidemiologicznej w kraju, liczebności zrekrutowanej grupy liczba godzin zdalnych (na odległość) i form on-line może ulec zwiększaniu. -
Program
Wykład Inauguracyjny
Moduł I Psychologia i socjologia zdrowia jako wartości uniwersalnej
- Wybrane aspekty teoretyczne
- Zdrowie i choroba w perspektywie socjosomatycznej
- Promocja zdrowia i profilaktyka chorób w obliczu procesów medykalizacji
Moduł II Fundamenty ochrony zdrowia zorientowanej na wartość zdrowotną
- Systemy ochrony zdrowia zorientowane na wartość zdrowotną
- Zadania administracji rządowej i samorządowej w nowoczesnej polityce zdrowotnej
- Polityka społeczna w kontekście wyzwań ochrony zdrowia, społeczne nierówności w zdrowiu
- Programy zdrowotne i ich efektywne finansowanie
- Etyka w ochronie zdrowia, prawa pacjenta i rola organizacji pacjentów w zdrowiu publicznym
- Nowoczesne zawody medyczne na rzecz promocji zdrowia i profilaktyki chorób
Moduł III Profilaktyka chorób - uwarunkowania skuteczności i efektywności
- Biologiczne i behawioralne determinanty zdrowia, nowoczesne modelowanie zachowań prozdrowotnych
- Profilaktyka w obliczu dynamicznego rozwoju chorób cywilizacyjnych
- Organizacja profilaktyki chorób w systemie ochrony zdrowia - jaki pacjentocentryzm?
- Profilaktyka jako narzędzie zarządzania zdrowiem w POZ
- Jakość i mierniki efektywności w profilaktyce chorób
- B+R oraz transfer technologii w nowoczesnej profilaktyce
- Czy promocja zdrowia i profilaktyka chorób są opłacalne i perspektywiczne?
Moduł IV Architektura nowoczesnej promocji zdrowia (wybrane aspekty zarządcze)
- Koncepcje zdrowia, edukacja do zdrowia a promocja zdrowia - subiektywne definicje, synteza na rzecz zdrowia publicznego
- Interdyscyplinarność promocji zdrowia
- Priorytety i kierunki zmian na rzecz wzmocnienia promocji zdrowia w polskim systemie ochrony zdrowia
- Promocja zdrowia po pandemii
- Strategiczne planowanie, jakość i mierniki efektywności w nowoczesnej promocji zdrowia
- Narzędzia promocji zdrowia dziś i jutra wobec wyzwań demograficznych
- Samoleczenie - problem czy wyzwanie współczesnego zdrowia publicznego?
- Zarządzanie kapitałem zdrowia w szkołach i organizacjach - dobre praktyki dydaktyków i przedsiębiorców
Moduł V Rola samorządów i organizacji pozarządowych w zarządzaniu profilaktyką i promocją zdrowia
- Działania jednostek samorządu terytorialnego a aktywności systemowe - synergia czy współobecność?
- Rozwój kompetencji i struktur JST na rzecz profilaktyki chorób i promocji zdrowia
- Nowoczesna organizacja pozarządowa - inicjator, partner, organ kontrolny działań systemowych
Moduł VI Zarządzanie strategiczne w ochronie zdrowia
- Przywództwo i zarządzanie zmianą
- Zarządzanie procesami i jakością w nowoczesnej ochronie zdrowia
- Systemy informacyjne w ochronie zdrowia - perspektywa dziś i jutra
- Pomiar doświadczenia i satysfakcji pacjenta - pacjent kreatorem i beneficjentem ochrony zdrowia zorientowanej na wartość zdrowotną
Moduł VII Doskonalenie umiejętności społecznych w projektach z obszaru zdrowia publicznego
- Psychologiczne i społeczne aspekty zarządzania
- Kierowanie zespołem
- Mediacje, negocjacje i psychologiczne mechanizmy wywierania wpływu
- Coaching i mentoring na rzecz zdrowia publicznego
- specyfika pracy i specjalizacje coachingowe w obszarze zdrowia
- zastosowanie coachingu zdrowia w profilaktyce i promocji zdrowia
- psychologiczne aspekty motywacji i zmiany
- Warsztat samoświadomości współczesnego lidera ochrony zdrowia
Moduł VIII Od idei do realizacji - czynniki sukcesu w zarządzaniu projektami w obszarze zdrowia publicznego (warsztaty metodyczne)
- Metodologia projektu, wybrane koncepcje myślenia projektowego (design thinking)
- Innowacyjność w projektowaniu rozwiązań (metoda TRIZ)
Moduł IX Architektura nowoczesnej komunikacji w promocji zdrowia i profilaktyce chorób
Zarządzanie komunikacją zintegrowaną w nowoczesnej ochronie zdrowia
- Strategie komunikacji marketingowej w ochronie zdrowia – wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne
- Nowoczesne kanały i narzędzia komunikacji w obszarze profilaktyki i promocji zdrowia
- Jakość i mierniki efektywnej komunikacji w ochronie zdrowia
- Public Relations i Public Affairs– zastosowanie w zdrowiu publicznym
- Zarządzanie informacją przez instytucje publiczne
- Komunikacja w zmianie i komunikacja kryzysowa – aspekty praktyczne
- Odpowiedzialność, prawo i etyka w komunikacji społeczno-reklamowej o zdrowiu
- Fake newsy, dezinformacja i teorie spiskowe w komunikacji o zdrowiu
- Social media marketing na rzecz zdrowia publicznego
- Kampanie social marketing i optymalizacja profilu społecznościowego w profilaktyce i promocji zdrowia – aspekty praktyczne
- Nowoczesne technologie – wrogowie czy sprzymierzeńcy skutecznej komunikacji na temat zdrowia?
- Zarządzanie międzysektorowymi ścieżkami komunikacji w nowoczesnych kampaniach prozdrowotnych
Moduł X Symulacyjna gra biznesowa
Egzamin końcowy
-
Rekomendacje
-
Wykładowcy
No biogram available. -
Opłaty za studia
Studia Podyplomowe czesne 2 raty 4 raty Zarządzanie promocją zdrowia i profilaktyką chorób
Health Promotion & Prevention Manager6 900 zł 7 100 zł 7 300 zł - wpisowe w wysokości 400zł (zaliczane na poczet czesnego)
- 10% zniżki przy zapisie do 30 czerwca i spełnieniu wymogów rekrutacyjnych**
- 20% zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*cena obowiązuje do 30.11.2022 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkamiTerminy płatności
Płatność jednorazowa
- Opłatę czesnego (pomniejszoną o kwotę wpisowego) uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Płatność ratalna
Terminy płatności czesnego w dwóch ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata - do 1 lutego 2023 r.
Terminy płatności czesnego w czterech ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata do 15 grudnia 2022 r.
- III rata do 1 lutego 2023 r.
- IV rata do 1 kwietnia 2023 r.
Wpłaty dokonujemy na indywidualny numer subkonta bankowego, które otrzymają Państwo w zwrotnym mailu po rejestracji. Tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_22/23
-
Partnerzy
-
Zobacz także, kierunki które mogą Cię zainteresować
Rekrutacja trwa
Zobacz naszą ofertęKliknij i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych,
w tym Twoich prawach i celach przetwarzania.
- Jak możesz się z nami skontaktować? e-mailem na adres: iod@lazarski.edu.pl.
- Jakie masz prawa?
- dostępu do Twoich danych,
- ich poprawiania,
- żądania ich usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania Twoich danych osobowych.
- Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi? Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzamy? W celu marketingowym, polegającym na wysyłaniu do Ciebie newsletterów, analizowaniu czy zapoznajesz się z ich treściami, i które z nich najchętniej czytasz.
- Czy musisz podawać nam swoje dane? Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziesz jednak mógł otrzymywać newslettera.
- Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
- 1. Art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest analizowanie czy zapoznajesz się z naszymi newsletterami, i które z informacji w nich zawartych czytasz najchętniej.
- 2. Art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.
- Komu przekażemy Twoje dane?
- 1. Dostawcom narzędzi do: a. analityki ruchu na stronie, b. wysyłki newsletterów.
- 2. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
- Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane? Przez czas prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu wyrażenia przez Ciebie sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych w celach marketingowych, albo odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
- Czy po przekazaniu nam danych możesz sprzeciwić się ich przetwarzaniu? Tak. Możesz to zrobić w dwóch sytuacjach, gdy przetwarzamy Twoje dane:
- 1. na potrzeby marketingu bezpośredniego; takiego sprzeciwu nie musisz uzasadniać,
- 2. na podstawie innych naszych prawnie uzasadnionych interesów; taki sprzeciw wymaga uzasadnienia Twoją szczególną sytuacją.