Absolwent Wydziału Geodezji na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim. Inżynier z kilkunastoletnim doświadczeniem w planowaniu i kontroli kompleksowej realizacji projektów energetycznych na wszystkich etapach inwestycji – od uzyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i pozwolenia na budowę, poprzez opracowanie projektu wykonawczego, produkcję materiałów i urządzeń, budowę do przekazania do użytkowania. Obecnie pełni rolę Eksperta ds. kontroli projektów i Główny planista w PGE Baltica, gdzie zarządza harmonogramami budowy morskich farm wiatrowych.

Morska energetyka wiatrowa - zarządzanie oraz przygotowanie i realizacja inwestycji
-
OFERTA
-
Studia podyplomowe
- Akademia Administracji Publicznej
- Akademia Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych
- Akademia Biznesu i Prawa Mody
- Akademia HR
- Akademia IT
- Akademia Marketera
- Akademia Menedżera
- Akademia Praktyków Prawa
- Akademia Prawa Sądowego
- Akademia Rynku Nieruchomości
- Akademia Rynku Ochrony Zdrowia
- Akademia Transportu Lotniczego
- Akademia Umiejętności Psychologicznych
- Akademia Zarządzania Procesowego
- Akademia Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska
- Akademia Compliance
-
MBA
- Master of Business Administration (MBA ESG)
- Master of Business Administration (MBA w Budownictwie)
- Master of Business Administration (MBA Energetyka)
- Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
- Master of Business Administration (MBA w Ochronie Zdrowia)
- Master of Business Administration (MBA Zarządzanie)
-
Morska energetyka wiatrowa - zarządzanie oraz przygotowanie i realizacja inwestycji
Zobacz także, kierunki które mogą Cię zainteresować
-
Adresaci i atuty studiów
Studia podyplomowe „Morska energetyka wiatrowa: zarządzanie oraz przygotowanie i realizacja inwestycji” stanowią odpowiedź na zapotrzebowanie na rynku pracy na dobrze wykształconych i posiadających wiedzę praktyczną ekspertów z branży morskiej energetyki wiatrowej, którzy po ukończeniu studiów będą potrafili włączyć się w proces inwestycyjny oraz zarządzać nim od fazy planowania, poprzez realizację, aż do eksploatacji.
Morska energetyka wiatrowa jest jednym z kół zamachowych polskiej transformacji energetycznej. Obecnie trwają przygotowania do realizacji kilkunastu megaprojektów - budowy morskich farm wiatrowych w polskiej części Morza Bałtyckiego. To przedsięwzięcia, których eksploatacja przewidziana jest na kilka dekad, a jednocześnie zupełnie nowe doświadczenie dla polskich firm energetycznych. Polska energetyka nie zrealizuje tych projektów bez kompetentnych kadr. Tworzący się dopiero sektor offshore wind potrzebuje i będzie potrzebował wysoko wykwalifikowanych specjalistów. Polscy eksperci pracujący w tym obszarze zdobywali dotychczas doświadczenie za granicą. Najwyższy czas, aby zainteresowanym pracą w tej niezwykle perspektywicznej branży dać szansę na zdobycie odpowiedniego wykształcenia w tym zakresie w Polsce. Nie ma lepszego sposobu na budowę rodzimego rynku morskiej energetyki wiatrowej niż wykształcenie przyszłych specjalistów na polskich uczelniach. Zatem to najlepszy moment, by zbudować kadry dla polskiego offshore i zaoferować atrakcyjny program studiów podyplomowych, dzięki któremu zainteresowani morską energetyką wiatrową będą mogli rozwijać swoją karierę w tym sektorze.
Jednym z filarów współpracy biznesu z nauką jest wytyczanie nowych kierunków kształcenia. Dlatego Uczelnia Łazarskiego połączyła siły z PGE Polską Grupą Energetyczną, aby w oparciu o kadrę dydaktyczną jednej z najlepszych uczelni niepublicznych w Polsce i ekspertów-praktyków z doświadczeniem w offshore przygotować program studiów podyplomowych.
Dla kogo?
- pracowników branży energetycznej,
- wszystkich zainteresowanych karierą w nowym, prężnie rozwijającym się sektorze morskiej energetyki wiatrowej, ze szczególnym uwzględnieniem: inżynierów, menedżerów, finansistów, prawników, radców prawnych i adwokatów, specjalistów od ryzyka i ubezpieczeń, ekspertów ds. komunikacji i PR, osób zajmujących się zakupami i przetargami, specjalistów, marynarzy, logistyków, doradców, specjalistów ds. bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego, osób zajmujących się obsługą portów, specjalistów od HR, ekspertów BHP.
Atuty:
- program stworzony przez praktyków zatrudnionych w branży offshore program,
- unikalny program i fachowa kadra pozwalają na nabycie praktycznych umiejętności w realizacji projektów inwestycyjnych w morskie farmy wiatrowe, w tym na Bałtyku,
- dobór tematów i sposób ich prezentowania powodują, że studia nie są adresowane tylko do pracowników branży energetycznej, ale wszystkich zainteresowanych karierą w nowym, prężnie rozwijającym się sektorze morskiej energetyki wiatrowej,
- nacisk położony na zdobycie praktycznych umiejętności z obszaru zarządzania projektami inwestycyjnymi w morskiej energetyce wiatrowej, a nie wysokospecjalistyczną i trudną do opanowania wiedzę techniczną,
- różnorodność tematyki poruszanej na zajęciach w ramach studiów,
- grono wykładowców praktyków, którzy swoje doświadczenie w branży offshore zdobywali m.in. w bardzo dużych projektach morskich farm wiatrowych realizowanych poza granicami Polski,
- wykładowcy stanowiący kadrę zarządzającą największego w Polsce producenta energii elektrycznej oraz spółki realizującej największe w polskiej części Bałtyku morskie farmy wiatrowe,
- bezpłatne materiały dydaktyczne,
- projekty zaliczeniowe w formie prezentacji przygotowywane, realizowane i prezentowane w grupach zamiast indywidualnych, pisemnych i bardziej czasochłonnych prac zaliczeniowych albo testu końcowego, powodującego konieczność opanowania całości prezentowanego programu.
-
Przesłanki i cele
Celem studiów jest przekazanie słuchaczom pogłębionej wiedzy z zakresu zarządzania przygotowaniem i realizacją projektów morskich farm wiatrowych - odnawialnych źródeł produkujących energię elektryczną z wykorzystaniem wiatru morskiego, jednego z filarów polskiej i światowej transformacji energetycznej. Zaznajomienie z całością zagadnień składających się na proces inwestycyjny morskich elektrowni wiatrowych, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii:
- niezbędnych decyzji, zgód i zezwoleń,
- specjalistycznych pomiarów i badań,
- bezpieczeństwa, ryzyk inwestycyjnych i sposobów ich mitygowania,
- menedżerskich i zarządzania,
- CSR, komunikacji, PR i marketingu,
- budowy zespołów i pozyskiwania partnerów branżowych,
- inżynierii finansowej projektów,
- otoczenia regulacyjnego i prawnego, w tym norm UE,
- branży offshore wind w Polsce i na świecie oraz dominujących trendów,
- projektowania, budowy, eksploatacji i serwisowania części morskiej i lądowej elektrowni morskich,
- technicznych aspektów budowy,
- modeli partnerstwa w budowie i ekspoloatacji,
- niezbędnych środków technicznych, w tym specjalistycznej floty,
- niezbędnych zakupów, postępowań przetargowych, łańcuchów dostaw i local content,
- sprzedaży energii wyprodukowanej w morskich farmach wiatrowych.
Unikalna i uniwersalna wiedza w zakresie objętym programem studiów będzie przekazywana przez praktyków mających duże doświadczenie w branży energetycznej, offshore i OZE, nie tylko w Polsce, ale też za granicą. Dlatego też pozyskane w trakcie studiów wiedza oraz praktyczne umiejętności dadzą realne podstawy uczestnictwa w realizacji kilkunastu megaprojektów - budowy morskich farm wiatrowych w polskiej części Morza Bałtyckiego, a także na świecie. Tworzący się dopiero sektor offshore wind potrzebuje i będzie potrzebował wysoko wykwalifikowanych specjalistów. To przedsięwzięcia, których eksploatacja przewidziana jest na kilka dekad, a jednocześnie zupełnie nowe doświadczenie dla polskich firm energetycznych, które mają doświadczenie w wiatrowej energetyce na lądzie lub w dystrybucji energii elektrycznej, ale nie budowały do tej pory elektrowni wiatrowych na morzu.
Zainteresowani pracą w tej niezwykle perspektywicznej branży teraz będą mieć szansę na zdobycie odpowiedniego wykształcenia w tym zakresie także w Polsce. Oferowany przez wiodącą w polskim szkolnictwie wyższym Uczelnię Łazarskiego wespół z największą w Polsce firmę energetyczną PGE Polska Grupa Energetyczna S.A. i lidera transformacji energetycznej program studiów podyplomowych to najlepsza metoda na budowę rodzimego rynku morskiej energetyki wiatrowej.
Już teraz poszukiwani są i jeszcze przez wiele najbliższych lat poszukiwani będą eksperci w wielu obszarach związanych z sektorem offshore wind, m.in. z zakresu projektowania, budowy, eksploatacji i serwisowania morskich elektrowni wiatrowych. To przeważnie inżynierowie, którzy będą zajmowali się częścią morską i częścią lodową, sieciami, kablami, połączeniami, mechaniką, energetyką i in. Ale farm wiatrowych nie budują i nie prowadzą tylko inżynierowie. W procesie przygotowania inwestycji niezbędni są także menedżerowie, którzy będą potrafili sprawnie nim zarządzić, a także – na dalszych etapach – nadzorować prawidłowe działanie morskich farm wiatrowych. W grę wchodzi m.in. przygotowanie strategii dla projektów na morzu, w tym strategii komunikacji, CSR, PR, marketingu i współpracy ze społecznościami lokalnymi, zarządzanie: ryzykiem, kryzysowe, zasobami ludzkimi (HR). Niezbędni będą również finansiści projektujący instrumenty z zakresu finansowania inwestycji, specjaliści od sprzedaży energii elektrycznej wyprodukowanej w farmach, specjaliści treasury management i cash menagement, jak również zajmujący się kontrolingiem finansowym. Przed rozpoczęciem budowy morskich farm wiatrowych konieczny jest szereg niezbędnych badań związanych choćby z dnem morskim i szeroko pojęte bezpieczeństwo infrastruktury krytycznej, a także zabezpieczenie odpowiedniej infrastruktury transportowo-logistycznej, czyli portów instalacyjnych i serwisowych. Poszukiwani będą specjaliści od ubezpieczenia inwestycji o tak dużej skali. Potrzebni będą eksperci znający regulacje dotyczące obszaru offshore, w tym przepisy dotyczące pozwoleń i pozyskania niezbędnych zgód, prawnicy, eksperci od ochrony środowiska, doradcy inwestycyjni i techniczni. Ponadto żaden projekt na morzu, nawet w trakcie przygotowania, nie obędzie się bez sprawnego zespołu marynarzy, znających specyfikę pracy na Bałtyku oraz innych morzach i oceanach na świecie. Konieczni będą także eksperci do spraw postępowań przetargowych, łańcuchów dostaw i local content, znający specyfikę branży morskich farm wiatrowych w Polsce i na świecie. Procesy partnerstwa w budowie MFW nie obędą się też bez praktyków w dziedzinie M&A w energetyce, którzy będą potrafili ułożyć relacje prawne i biznesowe z partnerami.
To najlepszy moment, by zbudować kadry dla polskiego offshore i zaoferować atrakcyjny program studiów podyplomowych, dzięki któremu zainteresowani morską energetyką wiatrową będą mogli rozwijać swoją karierę w tym sektorze. Jednym z filarów współpracy biznesu z nauką jest wytyczanie nowych kierunków kształcenia, stąd wspólny - Uczelni Łazarskiego i PGE Polska Grupa Energetyczna S.A. program kształcenia na studiach podyplomowych „Morska energetyka wiatrowa: zarządzanie oraz przygotowanie i realizacja inwestycji”.
-
Organizacja studiów
Wymagania rekrutacyjne:
O przyjęcie mogą starać się osoby, które posiadają dyplom wyższej uczelni studia min. I-go stopnia.
* https://ckp.lazarski.pl/zasady-rekrutacji/
* https://ckp.lazarski.pl/regulaminy/Organizacja zajęć:
- studia trwają dwa semestry;
- zajęcia rozpoczynają się w II połowie października, odbywają się dwa razy w miesiącu w ramach dwudniowych sobotnio-niedzielnych zjazdów w godz.9-17;
- w tym nie więcej niż 70% godzin zajęć w trybie zdalnym.
Warunkiem ukończenia studiów jest:
- uzyskanie pozytywnych wyników z zaliczeń wszystkich wymaganych modułów/przedmiotów;
- obecność na poziomie min. 70%,
- pozytywny wynik z egzaminu dyplomowego ustnego na podstawie określonego problemu zarządczego i przedstawienie go w formie prezentacji z wykorzystaniem kompetencji uzyskanych podczas zajęć;
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji. -
Rekomendacje
-
Wykładowcy
Łukasz Adamiak
Joanna Bolewska
Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w pozyskiwaniu różnych form finansowania dla projektów infrastrukturalnych oraz R&D, przygotowania i rozliczania ich budżetów. W PGE Baltica nadzoruje obszar finansów w zakresie kontrolingu, podatków księgowości i sprawozdawczości finansowej. Obecnie pełni rolę Dyrektora Departamentu Finansów w PGE Baltica.
Wojciech Bućko
Absolwent Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej. W swojej karierze brał udział w projektowaniu morskich farm wiatrowych i operowaniu elektrowniami wiatrowymi zarówno na lądzie jak i na morzu. W PGE Baltica odpowiada za pomiary zasobów wiatrowych, projektowanie, analizy produktywności oraz optymalizację funkcjonowania morskich farm wiatrowych. Obecnie pełni rolę Starszego Kierownika ds. analityki i optymalizacji morskich farm wiatrowych w PGE Baltica.
Fabian Dąbrowski
Absolwent Wydziału Informatyki na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim oraz Wydziału Elektrycznego na Akademii Morskiej w Gdyni. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w zakresie uruchamiania projektów, nadzorowania utrzymania ruchu oraz serwisu lądowych farm wiatrowych. W PGE Baltica odpowiada za przygotowanie strategii eksploatacji i utrzymania całego portfolio projektów Offshore GK PGE. Obecnie pełni rolę Starszego Kierownika ds. O&M w PGE Baltica.
Adam Domański
Manager z ponad 25 doświadczeniem w obszarze administracji, nieruchomości i zakupów z doświadczeniem w międzynarodowych instytucjach finansowych i energetycznych. Od kilku lat związany z sektorem energetycznym. Obecnie pełni funkcję, między innymi, Dyrektora Departamentu Zakupów w PGE S.A. oraz Przewodniczącego Rady Nadzorczej PGE Baltica. Jest absolwentem Executive MBA na Akademii Leona Koźmińskiego oraz studiów podyplomowych Offshore Wind Energy na Politechnice Gdańskiej. Współtwórca rozwiązań z zakresu nowych technologii, od dawna propagator odnawialnych źródeł energii, zrównoważonej gospodarki i ekologii.
Marek Durski
Radca prawny oraz partner w kancelarii Rymarz Zdort, kierujący praktyką energetyki i zasobów naturalnych. Posiada ponad 24-letnie doświadczenie w sektorze energetycznym, zarówno w zakresie doradztwa prawnego w wiodących kancelariach prawnych, jak również w ramach pełnionych funkcji zarządczych w grupie Polenergia. Specjalizuje się w zagadnieniach regulacyjnych, w transakcjach M&A w sektorze energetycznym, a także w doradztwie przy projektach związanych z budową źródeł wytwórczych - odnawialnych i konwencjonalnych. W szczególności, uczestniczył w pierwszych w Polsce inwestycjach dotyczących morskiej energetyki wiatrowej, zarówno na etapie rozwoju projektów w fazie deweloperskiej, jak również przy tworzeniu pierwszych joint ventures, a także w przygotowaniach do budowy morskich farm wiatrowych.
Piotr Dziubałtowski
Wiceprezes Zarządu PGE Baltica ds. Operacyjnych oraz Członek Zarządu spółek projektowych joint venture. Absolwent Politechniki Częstochowskiej na kierunku Inżyniera Elektryczna i Elektroniczna, studiów podyplomowych na Uniwersytecie Śląskim - Wydział Prawa i Administracji oraz Wydział Finansów i Bankowości. Posiada tytuł Executive MBA Instytutu Nauk Ekonomicznych PAN. Wcześniej w PGE Energia Ciepła oraz w Grupie Tauron, gdzie odpowiadał m.in. za zarządzanie majątkiem w zakresie wytwarzania oraz dystrybucji, nadzór nad obszarem handlu, logistykę paliw, ochronę środowiska, inwestycje rozwojowe oraz M&A. W PGE Baltica nadzoruje m.in. obszary budowy morskich farm wiatrowych, wyprowadzenia mocy i portfel projektów.
Grzegorz Figacz
Absolwent Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Krakowskiej. Pracował jako inżynier przy budowie morskich farm wiatrowych w Holandii, Belgii, Anglii i w Niemczech. W PGE Baltica odpowiada za fundamenty i konstrukcje wsporcze dla morskich farm wiatrowych oraz zakres geotechniczny, w tym interakcje z podłożem. Obecnie pełni rolę Starszego Kierownika ds. budowy morskich farm wiatrowych w PGE Baltica.
dr n. ekon. Małgorzata Gałązka-Sobotka
Dziekan Centrum Kształcenia Podyplomowego
Dziekan Centrum Kształcenia Podyplomowego oraz Dyrektor Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego. Od 2015 r. wiceprzewodnicząca Rady Narodowego Funduszu Zdrowia (członek rady od 2010 r.). Dyrektor programu MBA w Ochronie Zdrowia oraz kierownik merytoryczny wielu certyfikowanych przez Uczelnię Łazarskiego programów szkoleniowych dedykowanych profesjonalistom medycznym, kadrze zarządzającej placówkami leczniczymi oraz pracownikom instytucji publicznych z sektora zdrowia. Inicjatorka i liderka Sektorowej Rady ds. Kompetencji w opiece zdrowotnej i opiece społecznej. Autorka licznych publikacji naukowych i eksperckich poświęconych ekonomiczno-społecznym aspektom ochrony zdrowia i nowoczesnym modelom jej organizacji i finansowania. Propagatorka koncepcji „Ochrony zdrowia nakierowanej na wartość” (Value Based Healthcare). Laureatka konkursu Sukces Roku 2022 w Ochronie Zdrowia w kategorii Zdrowie publiczne. Już po raz piąty w pierwszej dziesiątce LISTY STU najbardziej wpływowych osób w polskim systemie ochrony zdrowia. W plebiscycie Kobieta Rynku Zdrowia 2023 na liście 50 najbardziej wpływowych kobiet działających w obszarze zdrowia zajęła 3 miejsce. Integratorka ludzi i idei. Za propagowanie wzorów świadomego przywództwa pełnego empatii, szacunku i uważności laureatka pierwszej edycji konkursu „Sustainable Impact” w kategorii Lider.
Marta Gawlik-Niemko
Absolwentka Wydziału Prawa Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego im. Jana Pawła II w Lublinie i od 2012r. wykonuje zawód radcy prawnego. Od 9 lat zawodowo związana jest z GK PGE. Od 2021r. pełni obowiązki Zastępcy Dyrektora Departamentu Prawa i Zarządzania Korporacyjnego - Radcy Prawnego w PGE S.A. Posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze prawnej projektów inwestycyjnych, w szczególności z zakresu odnawialnych źródeł energii. W ramach realizowanych obowiązków w PGE uczestniczy w przygotowaniu oraz realizacji strategicznych projektów inwestycyjnych, w tym polegających na budowie lub modernizacji jednostek wytwórczych (m.in. przygotowanie i budowa: morskich farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim, farm wiatrowych na lądzie i elektrowni fotowoltaicznych, modernizacji elektrowni szczytowo-pompowych i przepływowych).
Krzysztof Glik
Doktor nauk technicznych w Instytucie Elektroenergetyki Politechniki Warszawskiej. Posiada ponad 14-letnie doświadczenie w obszarze elektroenergetyki wyniesione z pracy w międzynarodowych firmach. Obecnie pełni rolę Starszego Eksperta ds. Systemów Elektroenergetycznych w Departamencie Wyprowadzenia Mocy w PGE Baltica, gdzie jest odpowiedzialny za obszar techniczny lądowej części układu wyprowadzenia mocy dla projektów Baltica-2 i Baltica-3.
Piotr Górecki
Absolwent Wydziału Budownictwa Politechniki Szczecińskiej oraz Studiów MBA na Uniwersytecie Szczecińskim. Zatrudniony od 2013 roku w grupie kapitałowej PGE [PGE Energia Natury oraz PGE Energia Odnawialna]. Związany z branżą wiatrową od 2002 r. w obszarach budowy oraz eksploatacji farm wiatrowych z doświadczeniem zawodowym u liderów rynku takich jak Vestas i Ørsted [dawniej DONG Energy]. Obecnie pełni rolę Dyrektora Departamentu Eksploatacji Energetyki Wiatrowej w PGE Energia Odnawialna. Specjalizuje się we wdrażaniu i prowadzeniu serwisu własnego aktywów wiatrowych, aktualnie odpowiedzialny za eksploatację największej w Polsce floty wiatrowej oraz nowopowstających aktywów PV.
Jakub Guzikowski
Adwokat, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie oraz Wydziału Historii Uniwersytetu Warszawskiego. W PGE Baltica zajmuje się zagadnieniami regulacyjnymi związanymi z funkcjonowaniem rynku energii elektrycznej, w szczególności rynkiem bilansującym oraz mechanizmami wsparcia dla Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica udzielanymi przez Komisję Europejską. Obecnie pełni rolę Starszego Eksperta ds. Regulacji w Departamencie Rozwoju PGE Baltica.
Dariusz Hryniów
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Opolskiego (magister prawa) oraz Executive Master of Business Administration (MBA) Akademii Leona Koźmińskiego, ESCP Europe. Jest radcą prawnym. Posiada także wykształcenie techniczne energetyczne. Od 2015 r. do 2020 r zajmował stanowisko Dyrektora Departamentu Obsługi Korporacyjnej i Prawnej w spółce Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A. („PGNiG”). Był wówczas odpowiedzialny m.in. za nadzór nad obsługą prawną spółek z Grupy Kapitałowej, a także obsługę prawną kluczowych projektów, w tym procesów arbitrażowych, akwizycyjnych, inwestycji infrastrukturalnych, transakcji kapitałowych oraz kontraktów importowych. Od 2016 r. do 2020 r. był Wiceprzewodniczącym, a następnie Przewodniczącym Rady Nadzorczej PGNiG Termika S.A. W latach 2017 - 2019 pełnił funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej PGNiG Supply & Trading GmbH, a w okresie od 2016 r. do 2018 r. był Członkiem Rady Nadzorczej Zakładów Wytwórczych Urządzeń Gazowniczych „Intergaz” sp. z o.o. Od 2015 do 2016 r. był Przewodniczącym Rady Nadzorczej Opolskiego TBS w Opolu. Ponadto jest Partnerem Zarządzającym w kancelarii Hryniów, Łebek i Partnerzy.
Patryk Juszkiewicz
Absolwent Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej. Od ponad 8 lat związany z rozpoznaniem ośrodka gruntowego pod m.in. morskie rurociągi, kable przesyłowe, fundamenty morskich farm wiatrowych. Obecnie pełni rolę Eksperta ds. geotechniki w projektach morskich farm wiatrowych w PGE Baltica, gdzie zajmuje się rozpoznaniem warunków gruntowych pod fundamenty morskich farm wiatrowych, prowadzeniem morskich kampanii geotechnicznych oraz programami badań laboratoryjnych.
Szymon Karaś
Absolwent Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, MBA Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie; ekspert w zakresie inwestycji i kreowaniu wartości przedsiębiorstwa. Posiada ponad 12-letnie doświadczanie w realizacji zadań inwestycyjnych w branży energetycznej oraz analiz biznesowych: biznesplanów, studiów wykonalności, analiz ryzyka, optymalizacji CAPEX/OPEX, negocjacji komercyjnych warunków umów. Od 2010 roku związany z Grupą Kapitałową PGE, gdzie w PGE Energia Odnawialna pełnił funkcję Eksperta i Dyrektora Projektu odpowiedzialnego za realizację strategicznych projektów lądowych farm wiatrowych, wdrożenie programu fotowoltaiki oraz umów Operating and Maintenance. Obecnie pełni rolę Dyrektora Departamentu Rozwoju w PGE Baltica, gdzie nadzoruje działania związane z rozwojem i analizami biznesowymi w ramach Programu Offshore GK PGE, w tym pozyskiwaniem nowych pozwoleń lokalizacyjnych dla morskich farm wiatrowych.
Arkadiusz Koper
Radca prawny zajmujący się tematyką energetyki, offshore, sektora publicznego, inwestycji infrastrukturalnych i w źródła energii, zamówień publicznych, umów i sporów. Były Wicedziekan Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie i Członek Krajowej Rady Radców Prawnych, patron aplikantów radcowskich, egzaminator i wykładowca na zajęciach dla aplikantów izby warszawskiej. Menedżer w dużych koncernach Skarbu Państwa. Z energetyką związany od 2016 r., najpierw w grupie kapitałowej PGNiG S.A., a kolejno w Polskiej Grupie Energetycznej PGE S.A., gdzie odpowiadał w całej grupie kapitałowej za obszar prawa, nadzoru właścicielskiego i obsługi organów spółki.
Łukasz Kosmala
Radca prawny, partner zarządzający Kancelarii Ad Casum Dębska, Kosmala, Paczkowski i Partnerzy, w której kieruje praktyką inwestycji infrastrukturalnych i prawa zamówień publicznych. Wraz ze swoim zespołem uczestniczył w wielu projektach realizujących program transformacji i rozwoju infrastruktury energetycznej w Polsce, takich jak: budowa bloków gazowo - parowych w elektrowniach i elektrociepłowniach Żerań, Czechnica, Rybnik czy Dolna Odra, budowa instalacji termicznego przetwarzania odpadów z odzyskiem energii w Rzeszowie oraz Bełchatowie, czy budowa instalacji separacji popiołów w EC Siekierki. Był też liderem wielu grup negocjacyjnych powołanych do rozwiązania problemów wynikających z realizacji i rozliczenia kontraktów w budownictwie drogowym i energetyce. Prawnicy zespołu zarządzanego przez mec. Kosmalę realizują zadania prawne objęte projektem budowy farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim wraz z morską i lądową infrastrukturą przyłączeniową, przygotowując i negocjując kontrakty m.in. na doradztwo w zakresie pozyskania finansowania projektu oraz na badania środowiskowe wraz oceną oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
Katarzyna Kozłowska
Ukończyła studia doktoranckie w Kolegium Zarządzania i Finansów w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie gdzie otworzyła przewód doktorski poświęcony problematyce skutecznej komunikacji w inwestycjach w sektorze energetycznym. Posiada doświadczenie w pracy w korporacjach międzynarodowych i krajowych w sektorze telekomunikacyjnym, energetycznym i mediów, w tym blisko 20 lat na wyższych stanowiskach kierowniczych. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym, tworzeniu i wdrażaniu zintegrowanych strategii komunikacyjnych, zarządzaniu wizerunkiem osób i instytucji, public affairs oraz w zarządzaniu komunikacją strategiczną w trudnych z punktu widzenia akceptacji społecznej projektach inwestycyjnych. Posiada kompetencje w obszarze zarządzania korporacyjnego, projektowego i kryzysowego. Obecnie Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu PGE Polska Grupa Energetyczna.
Piotr Kubala
Absolwent Wydziału Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Swoje ponad 25-letnie doświadczenie nabył poprzez pracę przy planowaniu, realizacji oraz dokumentowaniu prac geologicznych w polskich i międzynarodowych firmach. W PGE Baltica odpowiada za dokumentację i rozpoznanie geologii podłoża morskich farm wiatrowych. Obecnie pełni rolę Eksperta ds. geologii morskich farm wiatrowych w PGE Baltica.
Adam Kupiec
Absolwent Studiów MBA na Akademii Leona Koźmińskiego. Posiada ponad 13-letnie doświadczenie w branży energetycznej w zakresie przygotowania i realizacji inwestycji, zarządzania majątkiem oraz eksploatacji. W PGE Baltica pracuje przy wyprowadzeniu mocy dla projektów Baltica 2 i Baltica 3. Obecnie pełni rolę Zastępcy Dyrektora Departamentu Wyprowadzenia Mocy w PGE Baltica.
Dariusz Lociński
Prezes Zarządu PGE Baltica oraz Członek Zarządu spółek projektowych joint venture. Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Warszawskiej, studiów podyplomowych z zakresu elektroenergetyki na Politechnice Warszawskiej i telekomunikacji cyfrowej na Politechnice Wrocławskiej. Certyfikowany Project Manager IPMA. W Polskich Sieciach Elektroenergetycznych odpowiadał za koordynację projektu budowy mostu energetycznego Polska-Litwa jako istotnego elementu w tworzeniu wspólnego europejskiego rynku energii poprzez zamknięcie tzw. pierścienia bałtyckiego. Z Grupą PGE związany od 2017 roku, wcześniej m.in. w PGE Energia Ciepła. W PGE Baltica odpowiada za realizację strategicznych celów w ramach Programu Offshore Grupy PGE, który zakłada osiągniecie do 2040 roku co najmniej 6,5 GW mocy zainstalowanej na morzu. Nadzoruje realizację projektów największych morskich farm wiatrowych w polskiej części Morza Bałtyckiego, w tym m.in. obszar rozwoju obejmujący swoim zakresem pozyskiwanie kolejnych obszarów pod projekty budowy morskich elektrowni wiatrowych.
Piotr Łebek
Doktor nauk prawnych, radca prawny i wspólnik w Kancelaria Radców Prawnych Hryniów, Łebek i Wspólnicy oraz wieloletni wykładowca na Wydziale Prawa i Administracji na Uniwersytecie Opolskim, gdzie prowadził zajęcia z prawa cywilnego i gospodarczego. Specjalizuje się m.in. w prawie energetycznym w zakresie cywilnoprawnych aspektów umów na rynkach regulowanych i arbitrażu handlowym. Doradca klientów korporacyjnych z sektora energetycznego, w tym energii odnawialnej w zakresie klastrów energetycznych, farm fotowoltaicznych oraz energetyki wiatrowej on- i off- shore. W ramach studiów na Uniwersytecie Abereden (PG Certificate in International Arbitration w Szkocji) i British Law Centre (BLC Diploma in English Law & Legal Skills) rozwija praktykę prawa angielskiego. W 2019 roku został uhonorowany nagrodą specjalną „Rising Stars - Leaders of Tomorrow”.
Bianka Madej
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, studiów podyplomowych Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Uzyskała certyfikację CFA. Od 2015 roku związana z Programem Offshore Grupy PGE. W PGE Baltica nadzoruje prace związane z zarządzaniem projektami morskich farm wiatrowych oraz pełni funkcję Zastępcy Dyrektora Projektu po stronie PGE w projekcie Baltica 2 i 3. Obecnie pełni rolę Dyrektora Departamentu Portfela Projektów w PGE Baltica.
Magdalena Mitas
Absolwentka Uniwersytetów w Westminster i Middlesex oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego. Członek Izby Adwokackiej oraz Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Przed dołączeniem do PGE Baltica adwokatka i partnerka w wiodących kancelariach prawnych, wykładowczyni uniwersytecka oraz szkoleniowiec. Posiada doświadczenie w procesach rozwoju morskich i lądowych projektów wiatrowych, w formule joint venture, w zakresie analiz przedinwestycyjnych i harmonogramów, jak i w zakresie uzyskiwania wymaganych zgód i pozwoleń oraz tytułów prawnych do nieruchomości. W PGE Baltica prowadzi i nadzoruje procesy pozyskiwania pozwoleń oraz zabezpieczenia tytułów prawnych do nieruchomości niezbędnych dla budowy morskich farm wiatrowych. Obecnie pełni rolę Dyrektora Departamentu Administracji i Pozwoleń w PGE Baltica.
Michał Olszewski
Z rynkiem ubezpieczeniowym jest związany od 2009 roku. W latach 2012 -2020 pracował w UNIQA TU S.A. gdzie pełnił funkcję, między innymi, kierownika działu underwritingu ubezpieczeń majątkowych. Był zaangażowany we wszystkie największe projekty ubezpieczeniowe prowadzone przez UNIQA TU S.A. Od lutego 2020 roku związany jest z GrECo Polska. Podczas pracy w GrECo z sukcesem przeprowadził proces ubezpieczenia największych inwestycji energetycznych w Polsce ostatnich lat - budowy dwóch bloków gazowo- parowych w Elektrowni Dolna Odra oraz budowy Elektrociepłowni Nowa Czechnica w Siechnicach. W ramach Grupy GrECo odpowiedzialny za wsparcie projektów morskich farm wiatrowych. Z sukcesem prowadzi projekt pod nazwą „Offshore Academy”, gdzie osoby znające specyfikę ubezpieczeń MFW dzielą się swoją wiedzą i kompetencjami z lokalnymi ubezpieczycielami. Michał Olszewski zna specyfikę oraz posiada doświadczenie w zakresie ubezpieczania projektów morskich farm wiatrowych. Autor wielu artykułów, komentarzy dotyczących ubezpieczeniowego aspektu polskich projektów MFW.
Justyna Pacek
Absolwentka Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu na kierunku Historia oraz Podyplomowych Studiów Negocjacji, Mediacji oraz innych Alternatywnych Metod Rozwiązywania Sporów na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Od ponad 16 lat związana z branżą, w tym z sektorem Oil&Gas, gdzie była odpowiedzialna za przygotowywanie i koordynację projektów w obszarach komunikacji, PR i CSR. Obecnie pełni rolę Dyrektor Departamentu Komunikacji i Marketingu w PGE Baltica, gdzie nadzoruje działania związane z komunikacją społeczną, public relations i marketingiem.
Łukasz Piątek
Specjalista ds. systemów elektrycznych, Departament Wyprowadzenia Mocy, PGE Baltica. Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Poznańskiej na kierunkach Energetyka i Elektrotechnika oraz studiów podyplomowych Offshore Wind Energy realizowanych przez Wydział Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej. Od początku kariery zawodowej związany z sektorem energetycznym. Posiada doświadczenie związane ze specyfikowaniem aparatury elektroenergetycznej wysokich i najwyższych napięć oraz przygotowania inwestycji w branży energetycznej. Ponadto zajmował się zagadnieniami technicznymi i legislacyjnymi związanymi z planowanym przyłączeniem morskich farm wiatrowych do infrastruktury operatora systemu przesyłowego w Polsce. W PGE Baltica pracuje w Departamencie Wyprowadzenia Mocy, gdzie jest odpowiedzialny za obszar ekonomiczny i techniczny lądowej części układu wyprowadzenia mocy dla projektów Baltica-2 i Baltica-3.
Adam Pustelnik
Doktor nauk ekonomicznych (SGH Warszawa - 2005), Magister - Wydział Nauk o Ziemi, kierunek geologia, specjalizacja geologia stosowana (inżynierska) - 1991 (Uniwersytet Śląski). Specjalizuje się w zarządzaniu ryzykiem, w tym zarządzaniu kryzysowym, ubezpieczeniach oraz zarządzaniu projektami inwestycyjnymi. Czynnie uczestniczy w większości mega projektów GK PGE S.A. w tym: nowy billing (NCB), Liczniki Zdalnego Odczytu (LZO), morska energetyka wiatrowa (Baltica), dodatkowe produkty (VAS) dla PGE Obrót. Wieloletni wykładowca akademicki (od 2005 roku), który ma na swoim koncie liczne publikacje. Obecnie pełni rolę Dyrektora Departamentu Ryzyka i Ubezpieczeń w PGE S.A.
Dariusz Rudziński
Absolwent Wydziału Nawigacyjnego Uniwersytetu Morskiego w Gdyni oraz studiów podyplomowych z zarządzania finansami przedsiębiorstwa na Uniwersytecie Gdańskim. Karierę zawodową rozpoczął od pracy na statkach jako oficer wachtowy, następnie był oficerem portu w Kapitanacie Portu w Gdańsku. W 1996 r. na 25 lat związał się z polskim towarzystwem klasyfikacyjnym PRS. Początkowo pracował jako inspektor terenowy, wkrótce awansował na stanowisko kierownika placówki PRS w Gdańsku i dyrektora oddziału w Pireusie (2000), a następnie objął stanowisko dyrektora handlowego PRS (2002). Był odpowiedzialny za ustanowienie oddziałów i spółek zależnych PRS, między innymi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Egipcie, Chinach, Danii, Turcji. W 2013 roku został powołany na stanowisko Prezesa Zarządu PRS. W 2016 roku objął stanowisko członka Zarządu PRS. W latach 2013 - 2021, z ramienia PRS, był członkiem Rady Międzynarodowego Stowarzyszenia Towarzystw Klasyfikacyjnych (IACS), najwyższego organu kierującego pracami tego ważnego dla globalnej gospodarki morskiej stowarzyszenia, które wnosi wyjątkowy wkład w bezpieczeństwo i regulacje morskie poprzez wsparcie techniczne, weryfikację zgodności oraz badania i rozwój.
Od 2022 r. związany z firmą doradczą Enmaro, która realizuje m.in. projekty z obszaru morskiej energetyki wiatrowej i innych odnawialnych źródeł energii a także prowadzi prace R&D w zakresie możliwości wykorzystania alternatywnych nośników energii przy OZE i zastosowania bezzałogowych systemów powietrznych (BSP) przy instalacjach OZE.
Prelegent wielu międzynarodowych konferencji branżowych, m.in. w Londynie, Oslo, Atenach, Singapurze, aktywnie uczestniczący także w promocji polskiej gospodarki morskiej i morskiej energetyki wiatrowej.
Sławomir Suchy
Absolwent Politechniki Szczecińskiej na kierunku Zarządzania i Inżynierii Produkcji. Od 2022 roku pracuje w PGE Energia Odnawialna na stanowisku Eksperta ds. Eksploatacji Morskiej Energetyki Wiatrowej. Związany z branżą wiatrową od 2005r. w obszarze eksploatacji farm wiatrowych. Specjalizuje się we wdrażaniu, prowadzeniu i optymalizacji serwisu aktywów wiatrowych. Obecnie pełni rolę Eksperta ds. Eksploatacji Morskiej Energetyki Wiatrowej w Departamencie Eksploatacji Energetyki Wiatrowej w PGE Energia Odnawialna, gdzie jest odpowiedzialny za przygotowania do prowadzenia eksploatacji nowopowstających morskich farm wiatrowych.
Tobiasz Szychowski
Adwokat, członek Izby Adwokackiej w Łodzi. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Łódzkim oraz Szkoły Prawa Niemieckiego Uniwersytetu Wilhelma w Münster. W latach 2008 - 20016 Partner i Szef Departamentu Sporów Sądowych i ADR w kancelarii Kochański Zieba Rapala & Partners. Prawnik rekomendowany w Legal 500 w latach 2013, 2014 i 2015 w dziedzinie Sporów Sądowych i Arbitrażu. Specjalizuje się w arbitrażu międzynarodowym, w szczególności Szwedzkim (SCC) oraz Paryskim (ICC), jak i krajowym (KIG). W latach 2016 – 2020 Zastępca Dyrektora Departamentu Prawnego i Compliance w Polskim Górnictwie Naftowym i Gazownictwie Spółce Akcyjnej. Prowadził projekty międzynarodowe i krajowe w ramach Grupy Kapitałowej PGNiG. W latach 2017 - 2020 Współtwórca i Przewodniczący Ośrodka Mediacji Gospodarczej przy Izbie Gospodarczej Gazownictwa. W 2019 roku wyróżniony jako prawnik In-House wpisem na prestiżową listę „General Counsel Powerlist Central and Eastern Europe 2019”. Posiada wieloletnie doświadczenie w zasiadaniu w radach nadzorczych. Od 2020 roku członek Rady Nadzorczej Polskich Kolei Państwowych S.A. W 2020 roku odznaczony przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Pana Andrzeja Dudę Srebrnym Krzyżem Zasługi za zasługi w kształtowaniu bezpieczeństwa energetycznego w Polsce.
Bartosz Tkaczyk
Bart Tkaczyk, Fulbright Scholar (Uniwersytet Kalifornijski w Berkeley, USA: Uniwersytet Publiczny nr. 1 na świecie, Times Higher Education; Uniwersytet nr. 1 w USA, Forbes); także Fellow w Berkeley Center for Law & Business, UC Berkeley – School of Law: Szkoła Prawa nr. 1 w USA m.in. w Business Law, U.S. News Rankings); Członek Egzekutywny w prestiżowej Akademii Zarządzania w USA (Dywizje: management consulting, strategiczne zarządzanie, rozwój organizacyjny i zmiany, zachowania organizacyjne i HR); Członek brytyjskiej Akademii Zarządzania; Członek Stowarzyszenia Rozwoju Talentu w USA; Członek CIPD w Wielkiej Brytanii, inkorporowana na mocy Charter’u Królewskiego, jedyna na świecie organizacja zrzeszającą ekspertów od rozwoju organizacyjnego i zasobów ludzkich, która może nadać status biegłego specjalistom z obszaru strategicznego Rozwoju Organizacyjnego i HR; jeden z wielokrotnie nagradzanych na świecie Członków Zarządzających amerykańskiej spółki doradczej specjalizującej się w strategicznych transformacjach.
Dr Tkaczyk pracuje jako: zaufany Doradca ds. Strategii dla Prezesów i Zarządów Spółek, przeszkolony m.in. w Birkbeck, University of London w Wielkiej Brytanii (wydział Psychologii Organizacyjnej w Szkole Biznesu Birkbeck Uniwersytetu Londyńskiego, pierwszy i najstarszy taki specjalistyczny wydział w Wielkiej Brytanii, to wiodące na świecie centrum badań i nauczania strategicznego rozwoju organizacyjnego oraz psychologii ludzkich zachowań w pracy, który pozostaje w czołówce dziedzin: strategiczny management consulting, przywództwo, zmiana organizacyjna oraz zachowania organizacyjne); profesjonalny Executive Coach, przeszkolony w Haas School of Business-University of California, Berkeley w USA (Uczelnia Publiczna nr. 1 na świecie); Strateg Innowacji i Designer Biznesu, przeszkolony z metody Design Thinking i Innowacji w Biznesie w Szkole Biznesu Carlson School of Management, University of Minnesota w USA (Uczelnia Publiczna nr. 2 na świecie w obszarach biznes/ekonomia); certyfikowany Instruktor MBA nauczania metodą studium przypadku, przeszkolony w Ivey Business School-Western University w Kanadzie (powszechnie uważaną za najbardziej prestiżową kanadyjską Szkołę Biznesu i jeden z najlepszych uniwersytetów na świecie, znany ze swojej nauki metodą przypadków od 1923 roku); Profesor MBA, wykładający przedmioty dla kadr kierowniczych (gł. “Strategia”, “Rozwój Organizacyjny, “Kierowanie Procesami Zmian Organizacyjnych”, “Strategiczna Komunikacja”, “HR”,“Przywództwo”) w Programach MBA & Executive MBA w wielu krajach: Europy, Północnej Ameryki, i Środowego Wschodu (także wykładający +10 lat w specjalistycznych programach MBA skierowanych dla kadr kierowniczych, m.in. w programach MBA Energetyka, MBA Lotnictwo, MBA Bankowość).
Dr Tkaczyk wierzy w praktykę opartą o badania oraz badania informowane przez praktykę, i aplikował te pryncypia w strategicznych projektach z leaderami rządów, korporacji i organizacji z różnych sektorów, w wielu krajach świata, m.in.: AstraZeneca, Bahrain Society for Training & Development, Byblos Bank, Central Bank of Oman, Cisco, Dubai Police, Estée Lauder, EY, Fluor, HP, International Federation of Training and Development Organisations, Johnson&Johnson, Lotos, Moody’s Analytics, Nycomed, Oracle, Qatar National Bank, Saudi Aramco, Takeda Pharmaceutical Company, UNESCO, Kwatera Główna ONZ i innych.
Dr Tkaczyk regularnie publikuje swoje strategiczne przywództwo myślowe w Kanadzie, USA, Wielkiej Brytanii oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, m.in w: Arab Investor, Design Management Review, Development and Learning in Organizations, European Business Review, European Financial Review, Global Business and Organizational Excellence, Harvard Business Review (Arabic), Ivey Business Journal, Leadership Excellence, Routledge, Rutgers Business Review, Strategic Change, Strategic HR Review, Talent Development, World Financial Review. Jego najnowsza książka wydana w Nowym Jorku i Londynie przez prestiżowe Wydawnictwo Routledge: www.routledge.com/9780367608767.
Dr Tkaczyk ewangelizuje: jeśli przestajesz się uczyć, to przestajesz się rozwijać i przestajesz wzrastać. Na Twitterze: @DrBTkaczykMBA
Mateusz Tusiński
Radca prawny, Kancelaria Radców Prawnych Hryniów, Łebek i Wspólnicy. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Opolskiego. Wykonuje zawód radcy prawnego. Wykładowca na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Opolskiego, gdzie prowadził zajęcia z postępowania cywilnego oraz postępowania zabezpieczającego i egzekucyjnego. Autor artykułów naukowych z zakresu prawa publicznego. Radca prawny Kancelarii Radców Prawnych Hryniów, Łebek i Wspólnicy. Posiada doświadczenie w obsłudze prawnej klientów indywidualnych, gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych w zakresie prawa cywilnego, gospodarczego, prawa budowlanego oraz prawa umów. Reprezentuje klientów w postępowaniach sądowych przed sądami powszechnymi oraz sądami administracyjnymi.
Piotr Wieczorek
Adwokat, Założyciel i Wspólnik Zarządzający Matczuk Wieczorek i Wspólnicy Kancelarii Adwokatów i Radców Prawnych. Specjalizuje się w świadczeniu pomocy prawnej dla sektora przemysłu, ze szczególnym uwzględnieniem energetyki, przemysłu rafineryjnego i sektora E&P (poszukiwań i wydobycia węglowodorów). Członek Komitetów Prawnych (Legal Committees) i Komitetów Ryzyka w projektach upstream’owych na Norweskim Szelfie Kontynentalnym. Doradzał - w Polsce i Norwegii - w procesach pozyskania floty specjalistycznej dla projektów offshore’owych, procesach pozyskania usług specjalistycznych dla sektora offshore (projekty stoczniowe, operacje wierceń i rekonstrukcji, produkcji, transportu specjalistycznego), czy przy zawieraniu umów na sprzedaż produkcji złożowej (offtake agreements).
Tomasz Wiśniewski
Absolwent Politechniki Gdańskiej, stypendysta Deutsche Bundesstiftung Umwelt. Posiada ponad 10 lat doświadczenia w przygotowywaniu oraz wykonywaniu projektów branży morskiej. Pracował m.in. w Rosji, Kazachstanie, Azerbejdżanie, Wielkiej Brytanii, Holandii oraz Polsce przy planowaniu oraz wykonywaniu projektów w branży hydrotechnicznej - budowie oraz pogłębianiu portów, ochrony wybrzeża, rozminowywaniu akwenów, prowadzeniu badań geotechnicznych, stawianiu fundamentów pod morskie farmy wiatrowe. W PGE Baltica pracuje nad przygotowaniem zaplecza O&M dla projektów Baltica 2 i Baltica 3 oraz sprawami technicznymi dotyczącymi portów instalacyjnych, zaplecza budowy i portów serwisowych. Obecnie pełni rolę Kierownika Projektu ds. przygotowania inwestycji morskich farm wiatrowych w PGE Baltica.
Andrzej Wołczyk
Absolwent Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. Posiada dyplom Chief Engineer Officer: STCW 2010 unlimited, poziom zarządzania. Od 25 lat pracuje w branży offshore: wind i oil & gas. Posiada doświadczenie w pracy na różnych nowoczesnych jednostkach offshore takich jak; 7th generation ultra-deep-water drillship DP3 class; 6th generation semi-submersible rig DP3 class; 6th generation cyber jack-up MODU; 6th gen construction / heavy lift / accommodation jack-up self-propelled DP2 unit etc. Brał udział w bardzo dużej liczbie projektów dla Shell, Total, Exxon Mobil, Chevron, BP, Noble i innych, w lokalizacjach takich, jak Morze Północne, Afryka Północna, Zachodnia i Południowa, Malezja, Indie, Falklandy, w tym Greater Gabbard Offshore Wind Farm w Wielkiej Brytanii. Jego doświadczenie obejmuje również przygotowanie i budowę nowych konstrukcji, modyfikacje, przebudowy, stocznie i stocznie remontowe. Od 2021 r. związany z firmą doradczą Energy Market Observer (Enmaro), która realizuje projekty z obszaru morskiej energetyki wiatrowej oraz możliwości wykorzystania alternatywnych źródeł energii przy OZE i zastosowania bezzałogowych systemów powietrznych (BSP) przy instalacjach OZE.
Grzegorz Wysocki
Wiceprezes Zarządu PGE Baltica ds. Finansowych oraz Członek Zarządu spółek projektowych joint venture. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Wyższej Szkoły Zarządzania w Rzeszowie oraz Akademii Pedagogicznej w Krakowie. Posiada tytuł MBA Stockholm University. Pełniąc funkcje zarządcze w instytucjach bankowych, ubezpieczeniowych oraz agencji i funduszu rozwoju, realizował strategiczne projekty infrastrukturalne i kapitałowe, koncentrując swoją działalność na montażu finansowym przedsięwzięć. W PGE Baltica od początku jej działalności, brał udział w procesie organizacji nowej linii biznesowej Offshore w GK PGE oraz w procesie pozyskania zagranicznego partnera do realizacji Programu Offshore Grupy PGE. Nadzoruje finanse, pozwolenia, zakupy oraz administracje.
Paweł Zalewski
Radca prawny z ponad 20 letnim doświadczeniem w doradztwie na rzecz sektora energetycznego. Obecnie zajmuje stanowisko Kierownika Operacyjnego - Radcy Prawnego w Departamencie Prawa i Zarządzania Korporacyjnego PGE S.A. Doradza w zakresie obsługi prawnej projektów offshore, realizowanych z udziałem GK PGE.
Paweł Ziemiński
Absolwent Akademii Morskiej w Szczecinie z tytułem magistra inżyniera w zakresie Nawigacji Morskiej. Ukończył również studia podyplomowe na Uniwersytecie Szczecińskim z Zarządzania Logistycznego oraz Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym z Bezpieczeństwa i Higieny Pracy. Ostatnie 10 lat kariery zawodowej spędził prowadząc różne projekty z zakresu morskiej energetyki wiatrowej w Europie Zachodniej realizując projekty budowlane morskich farm wiatrowych. Od 2021 r. związany z PGE Energia Odnawialna S.A. w roli Eksperta ds. Eksploatacji Morskiej Energetyki Wiatrowej biorąc czynnie udział w przygotowaniu procesów O&M (eksploatacja i utrzymanie) dla nowo powstających morskich farm wiatrowych.
Rafał Żendarski
Absolwent Wydziału Nawigacyjnego Uniwersytetu Morskiego w Gdyni i studiów podyplomowych na Politechnice Gdańskiej na kierunku Morska Energetyka Wiatrowa. Kapitan żeglugi wielkiej, licencjonowany operator systemów dynamicznego pozycjonowania statków. Zdobył ponad 20-letnie doświadczenie na stanowiskach zarządzających, na różnych typach jednostek pływających i samo-podnośnych na morzu i w stoczniach, przy projektach związanych z szeroko pojętym sektorem offshore (płytko- i głębokowodne odwierty morskie, badania geotechniczne dna morskiego pod przyszłe MFW). W PGE Baltica kieruje pracami związanymi z logistyką morskich farm wiatrowych, a przede wszystkim obsługą zaplecza O&M. Obecnie pełni rolę Starszego Kierownika ds. logistyki portowo-morskiej morskich farm wiatrowych w PGE Baltica.
-
Program
1. Moduł I. Sesja inauguracyjna
2. Moduł II. Aspekty prawne i menedżerskie
2.1. Rola menedżera w procesie zarządzania projektami inwestycyjnymi
- Zarządzanie zespołem
- Zarządzanie zmianą
- Warsztat zarządzania kryzysowego
2.2. Przegląd kluczowych regulacji prawnych w offshore
- Ustawa o obszarach morskich RP
- Prawo energetyczne
- Ustawa o promowaniu wytwarzania energii elektrycznej w morskich farmach wiatrowych
- Prawo budowlane
- Regulacje unijne
- Polityka klimatyczno-energetyczna UE
- Krajowy plan na rzecz energii i klimatu, PEP2040
- Normy międzynarodowe
- Ustawodawstwo wybranych krajów europejskich: Wielka Brytania, Dania, Niemcy, Niderlandy
2.3. Zaawansowane zarządzanie projektami MFW - od pomysłu do realizacji
- Inicjacja projektu - pomysł na projekt (zdefiniowanie zakresu)
- Planowanie: przygotowanie planu projektu, dobór zespołu (kluczowy element), przygotowanie harmonogramu, opisanie dokładne zakresu, definiowanie budżetu, przygotowanie analiz finansowych, czy projekt buduje wartość, kwestie formalno-prawne: Studium Wykonalności, pozwolenia/zezwolenia, przygotowanie przetargu, wybór wykonawców, podjęcie finalnej decyzji inwestycyjnej
- Harmonogramowanie
- Realizacja: umowa z wykonawcą i zabezpieczenie interesów obydwu stron, monitoring i nadzór nad inwestycją na każdym etapie
- Kontrola
- Rozliczanie zadań składających się na realizację celów projektu
- Strategiczne - przygotowanie/planowanie projektów offshore
- Operacyjne - etapy realizacji projektu offshore (case study)
- Zarządzanie ryzykiem - ryzyko inwestycyjne, finansowania, transfer ryzyka, audyty bezpieczeństwa, podział odpowiedzialności, operacyjne zarządzanie ryzykiem (system ERM).
- Zarządzanie kryzysowe - zapobieganie kryzysom: prewencja, działania uprzedzające lub redukujące możliwości zaistnienia sytuacji kryzysowej, zapewnienie przywództwa i koordynacji, przygotowanie planów kryzysowych i procedur awaryjnych, diagnozowanie sygnałów ostrzegawczych, postępowanie awaryjne, plan powrotu do normalnej działalności
3. Moduł III. Przygotowanie projektu
3.1. Budowanie strategii funkcjonowania na rynku offshore
- Zdefiniowanie celu
- Identyfikacja potencjału wewnętrznego organizacji
- Identyfikacja modeli biznesowych funkcjonujących na rynku
- Przyjęcie strategii budowy kompetencji i wiedzy w organizacji
- Realizacja strategii
- Ocena i rekomendacje
3.2. Montaż finansowy projektów morskich farm wiatrowych
I. Faza przedprojektowa (erly development)
- Finansowanie bilansowe
II. Faza przygotowania (late development)
- Harmonogram i budżet projektu
- Finansowanie bilansowe devex
- Organizacja struktury spółek projektowych i holdingowych (ProjectCo & HoldCo)
- Wybór finansowania projektów w fazie budowy Corporate Financing vs Project Finance
- Zabezpieczenie strony przychodowej - system wsparcia projektów vs komercyjna sprzedaż energii.
- Wybór strategii realizacji projektu Zaprojektuj Buduj (EPC) vs multikontraktowanie multi
- contracting
- Wybór doradcy do procesów finansowania
- Proces DD projektów na potrzeby instytucji finansowych
III. Faza budowy (construction)
- Harmonogram płatności
3.3. Branża offshorewind w Polsce i na świecie - największe projekty, producenci energii, deweloperzy, dostawcy, doradcy
3.4. Przygotowanie inwestycji oraz jej developing
- Instalacja konstrukcji morskich
- Port instalacyjny
- Przegląd floty instalacyjnej
- Wpływ warunków atmosferycznych na fazę realizacji
- Warunki na Bałtyku
- Geofizyka
- UXO
- Certyfikacja MFW
- Badania dna morskiego, falowania
3.5. Pozwolenia, zezwolenia, koncesje i zgody niezbędne w procesie budowy morskich farm wiatrowych: część morska i lądowa
- Proces pozyskiwania pozwoleń na wznoszenie sztucznych wysp, konstrukcji i urządzeń w polskich obszarach morskich
- Pozwolenia na układanie i utrzymywanie podmorskich kabli na morskich wodach wewnętrznych i morzu terytorialnym
- Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach
- Decyzje o pozwoleniu na budowę
- Inne decyzje niezbędne dla realizacji inwestycji
- Pozyskiwanie tytułów prawnych do nieruchomości
- Uzgodnienia układania i utrzymywania kabli podmorskich w wyłącznej strefie ekonomicznej
- Wyprowadzenie mocy, podłączenie do sieci
3.6. Morskie farmy wiatrowe - budowa i działanie. Część morska projektu
- Morskie turbiny wiatrowe: część mechaniczna i elektryczna
- Fundamenty morskich farm wiatrowych
- Kablowanie w projektach offshore, kable podmorskie
- Pomiary wietrzności
- Morskie stacje transformatorowe
3.7. Wyprowadzenie mocy i przyłączanie morskich farm wiatrowych do Krajowej Sieci Energetycznej. Część lądowa projektu
- Etap tworzenia głównych założeń i koncepcji wyprowadzenia mocy
- Zespół urządzeń służących do wyprowadzania mocy - budowa i działanie
- Inwestycje liniowe na lądzie
- Certyfikacja
- Potwierdzenie zgodności MFW z obowiązującymi wymaganiami i standardami
- Przyłączanie MFW do KSE
- Technologie i trendy w rozwoju komponentów wyprowadzenia mocy, rynek dostawców technologii najwyższych napięć
3.8. Zasady konstruowania i zawierania istotnych umów niezbędnych dla realizacji i funkcjonowania morskich farm wiatrowych
- Umowa sektorowa
- Umowy z partnerami wspólnych przedsięwzięć
- Umowy z wykonawcami części morskiej i lądowej, pryncypia kontraktowe
- Wzorce i standardy umowne
- Umowa o przyłączenie do sieci
- Kontrakt różnicowy (CFD)
- Kontrakty EPC i EPCI
- Sprzedaż wyprodukowanej energii
- Umowy typu PPA
- Język, prawo, sąd
3.9. Budowa partnerstwa wokół projektów morskich farm wiatrowych
- Wybór formuły realizacji - JV, czy IK
- Poszukiwanie i dobór partnera
- Modele i struktura wspólnych przedsięwzięć
- Współpraca i podejmowanie wspólnych decyzji w ramach JV
- Formalno-prawne aspekty współpracy między partnerami
3.10. Zakupy, strategie zakupowe, budowanie łańcuchów dostaw, local content
- Uwarunkowania prawne: przepisy krajowe, unijne, regulacje wewnętrzne
- Procedura odwoławcza
- Kryteria i warunki
- Podejście do trybów prowadzenia postępowań
- Plan łańcucha dostaw i jego organizacja
- Integracja dokumentów i wymiana informacji /punkty styku (interfejsy)
4. Moduł IV. Eksploatacja i zarządzanie projektem
4.1. Eksploatacja i zarządzanie morskimi farmami wiatrowymi (O&M offshore) - nowy segment biznesu
- Główne założenia
- Zdefiniowanie wymagań w zakresie:
- portu serwisowego,
- floty serwisowej,
- operatora floty,
- zasobów ludzkich i kompetencji
- Określenie modelu biznesowego
- Realizacja
4.2. Eksploatacja i utrzymanie morskich farm wiatrowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą
- Cele i strategie eksploatacji, i utrzymania, metody kontraktacji
- Zakres czynności serwisowych dla poszczególnych elementów MFW
- Morskie turbiny wiatrowe
- Infrastruktura lądowa
- Infrastruktura morska
- Rola i zakres w eksploatacji
- Baza i port O&M
- Logistyka
- Centrum Wsparcia Offshore jako integrator czynności serwisowych i operacyjnych
4.3. Finanse morskich farm wiatrowych w fazie eksploatacji i serwisu
- Cena energii z offshore’u
- Kontrakt różnicowy (CFD)
- Umowy typu PPA
- System wsparcia
- Faza eksploatacji i serwisu (operation and maintenance)
- Metodyka kaskadowa - Waterfall
- Uwolnienie środków na kolejne inwestycje - refinansowanie projektu Project Finance
- Faza reinwestycji (reinvestment)
4.4. Komunikacja, marketing, PR i CSR w projektach MFW
- Społeczności lokalne
- Local content
- Ochrona środowiska
- Zielona zmiana
- Bezpieczeństwo energetyczne
- Wykonawcy
4.5. Ubezpieczenia morskich farm wiatrowych - podejście kompleksowe dopasowane do modeli finansowych inwestorów oraz do etapu realizacji projektów
- Na co uwagę zwracają ubezpieczyciele, underwriting
- Obecna sytuacja rynkowa
- Szkody i ich likwidacja
- Kluczowe elementy wpływające na koszt ubezpieczenia
- Dochodzenie roszczeń wobec sprawców i ubezpieczycieli
4.6. Bezpieczeństwo i higiena pracy oraz zrównoważane zarządzanie środowiskiem w projektach morskich farm wiatrowych
- System HSE
- Akty prawne
- Wytyczne i standardy organizacji rządowych
- Normy i standardy innych organizacji (ISO, DNV, NORSOK)
4.7. Polski local content w przemyśle morskich farm wiatrowych: case study
4.8 Kwalifikacje i zawody występujące w branży Offshore Wind na każdym etapie rozwoju projektu
Egzamin końcowy: Prezentacja projektów zaliczeniowych grupowych
-
Opłaty za studia
Studia Podyplomowe czesne 2 raty 4 raty Morska energetyka wiatrowa - zarządzanie oraz przygotowanie i realizacja inwestycji 9 200 zł 9 400 zł 9 600 zł - wpisowe w wysokości 400zł (opłata operacyjna zaliczana na poczet czesnego)
- 10% zniżki przy zapisie do 30 czerwca i spełnieniu wymogów rekrutacyjnych**
- 20% zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*cena obowiązuje do 30.11.2023 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkamiTerminy płatności
Płatność jednorazowa
- Opłatę czesnego (pomniejszoną o kwotę wpisowego) uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Płatność ratalna
Terminy płatności czesnego w dwóch ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata - do 1 lutego 2024 r.
Terminy płatności czesnego w czterech ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata do 15 grudnia 2023 r.
- III rata do 1 lutego 2024 r.
- IV rata do 1 kwietnia 2024 r.
Wpłaty dokonujemy na indywidualny numer subkonta bankowego -Tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_23/24
-
Zasady rekrutacji
- Terminy i wymagania rekrutacyjne opisane są w zakładkach poszczególnych kierunków.
- Kandydaci muszą posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego **
- Należy wypełnić formularza zgłoszeniowy i złożyć komplet wymaganych dokumentów.
- Dokonać opłaty rekrutacyjnej w wysokości 400zł (opłata operacyjna zaliczana na poczet czesnego).
- O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
**W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny i chcących kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym, istnieją odrębne przepisy dotyczące uznawania dyplomów ukończenia studiów wyższych, wydanych w innych krajach.
Sprawdź szczegóły, aby dowiedzieć się, czy Twój zagraniczny dyplom wymaga dodatkowego procesu uznawania (nostryfikacji), aby umożliwić Ci rozpoczęcie studiów podyplomowych/MBA w Polsce: kliknij TU
Warunkiem przyjęcia zgłoszenia na studia jest:
- wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie https://ckp-rekrutacja.lazarski.pl/;
- dostarczenie skanu dyplomu ukończenia szkoły wyższej (podpisanego w miejscu posiadacza dyplomu). Dyplom bez podpisu uznawany jest za nieważny.
Jeśli posiadasz dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych wydany przez zagraniczną uczelnię, pamiętaj dodatkowo skompletować:
- dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych oraz dodatku/suplementu - zalegalizowanym lub zaopatrzonym w klauzulę apostille (oryginał do wglądu),
- tłumaczenia powyższych dokumentów na język polski, sporządzonych lub poświadczonych przez tłumacza przysięgłego.
- CV;
- opłaty wpisowego w wysokości 400 zł (opłata operacyjna zaliczana na poczet czesnego);
- Wpłaty dokonujemy na indywidualny numer subkonta bankowego - Tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_23/24
OSOBA PRZYJĘTA NA STUDIA, PO OTRZYMANIU INFORMACJI O URUCHOMIENIU STUDIÓW, JEST ZOBLIGOWANA DO PRZEDŁOŻENIA W DZIEKANACIE CKP UCZELNI ŁAZARSKIEGO:
- Oryginał dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz dowód osobisty - dokumenty w celu ich weryfikacji należy okazać na wyznaczonych dyżurach Dziekanatu (o terminach dyżurów będziemy Państwa informować poprzez Wirtualną Uczelnię).
- Umowa o odpłatności za studia będzie umieszczona w systemie Wirtualna Uczelnia w zakładce finanse (podpisanie umowy odbędzie się za pośrednictwem Autenti, która jest bezpłatną, zewnętrzną platformą służącą do elektronicznego podpisywania umów).
* Informacja o uruchomieniu studiów/szkolenia jest przekazywana uczestnikom wraz z upływem terminu końca rekrutacji drogą elektroniczną. Uruchomienie kierunku uzależnione jest od liczby kandydatów. W przypadku nieuruchomienia studiów opłata operacyjna jest zwracana na wskazane konto.
W przypadku przesyłania danych osobowych droga mailową należy wysyłać pliki zaszyfrowane, skompresowane (np. programami 7 zip, winzip, winrar) oraz zabezpieczone hasłem. Wykorzystane hasło prosimy przesłać do dziekanatu CKP w odrębnym mailu lub wiadomości SMS pod numer telefonu: (+48) 501 622 513
Partnerzy
-
Zobacz także, kierunki które mogą Cię zainteresować
