Dyrektor Instytutu Zrównoważonego Rozwoju na Uczelni Łazarskiego. Współtwórca i kierownik Akademii Biznesu i Prawa w Sektorze Mody. Twórca i kierownik studiów podyplomowych Prawo Ochrony Środowiska oraz studiów podyplomowych Prawo w Biznesie Nowych Technologii na Uczelni Łazarskiego. Radca prawny z kilkunastoletnim doświadczeniem w doradztwie w ramach KPMG. Członek grupy roboczej Working Group 6 Promoting broader climate action z ramienia Uczelni Łazarskiego jako organizacji wspierającej Fashion Climate Charter. Członek Rady Nadzorczej Związku Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan oraz członek Sektorowej Rady ds. Kompetencji Przemysłu Mody i Innowacyjnych Tekstyliów. Członek Komitetu CSR we Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej (CCIFP). Członek Rady ds. Zielonej Transformacji w Konfederacji Lewiatan. Członek Grupy ds. Zrównoważonego Rozwoju, Waste/circular economy w ramach Retail Institute. Autorka części raportu opracowanego przez KPMG „Rynek mody w Polsce” 2018 w zakresie edukacji w branży mody oraz „Rynek mody w Polsce” 2019 w zakresie wpływu branży mody na środowisko naturalne. Organizatorka konferencji Fashion Economy, platformy łączącej biznes oraz edukację z administracją centralną.
-
OFERTA
-
Studia podyplomowe
- Akademia Administracji Publicznej
- Akademia Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych
- Akademia Biznesu i Prawa Mody
- Akademia HR
- Akademia IT
- Akademia Marketera
- Akademia Menedżera
- Akademia Praktyków Prawa
- Akademia Prawa Sądowego
- Akademia Rynku Nieruchomości
- Akademia Rynku Ochrony Zdrowia
- Akademia Skutecznej Komunikacji
- Akademia Transportu Lotniczego
- Akademia Trenera i Coacha
- Akademia Umiejętności Psychologicznych
- Akademia Zarządzania Jakością
- Akademia Zarządzania Procesowego
- Akademia Zarządzania Produkcją
- Akademia Compliance
-
MBA
- Executive MBA Master of Business Administration dla sektora ochrony zdrowia
- Master of Business Administration (MBA Energetyka)
- Master of Business Administration (MBA in Quality Management)
- Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
- Master of Business Administration (MBA w Ochronie Zdrowia)
- Master of Business Administration (MBA Zarządzanie)
-
Szkolenia i kursy
-
Prawo i zarządzanie w sektorze mody
-
O kierunku
Kierunek Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody w roku akademickim 2020/2021 będzie już czwartą edycją studiów. Od momentu stworzenia programu w 2017 r. jest on stale udoskonalany i dostosowywany do potrzeb rynku fashion. Program ewoluuje z roku na rok przede wszystkim dlatego, że branża odzieżowa zmienia się w ekspresowym tempie. Staramy się tak dopasować program, aby zainteresowane osoby mogły po ukończeniu studiów pochwalić się nową pracą i nowymi osiągnięciami w swoim biznesie.
Studia są częścią Akademii Biznesu i Prawa Mody, prężnie działającego organizmu w ramach Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego.
Akademia Biznesu i Prawa Mody jest twórcą i organizatorem konferencji Fashion Economy - merytorycznego wydarzenia dla branży połączonego z publikacją raportu KPMG dotyczącego branży mody w Polsce.
- Link do I edycji konferencji oraz raportu KPMG opracowanego w 2018 r. we współpracy z Akademią Biznesu i Prawa Mody https://2018.fe.ckp.lazarski.pl/
- Link do II edycji konferencji oraz raportu KPMG opracowanego w 2019 r. we współpracy z Akademią Biznesu i Prawa Mody https://fe.ckp.lazarski.pl/
Akademia jest również członkiem Związku Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan oraz Sektorowej Rady ds. Kompetencji Przemysłu Mody i Innowacyjnych Tekstyliów, dzięki czemu ma realny wpływ na profesjonalizację branży mody. Współpraca jednostek edukacyjnych z biznesem jest kluczowym elementem kształcenia wydajnych i nowoczesnych pracowników branży mody.
Rozwijamy współpracę z modowymi uczelniami zza granicy zapraszając światowej sławy profesorów z wykładami gościnnymi do naszej Akademii. W 2019 r. gościliśmy uczelnię Polimoda z Florencji, jedną z najlepszych uczelni biznesu mody w Europie.
Od lutego 2019 r. jesteśmy członkiem grupy roboczej (Promoting broader climate action) działającej pod egidą ONZ w ramach wsparcia Karty Działań Przemysłu Modowego na Rzecz Klimatu.
Jesteśmy też partnerem powołanego przez Retail Institute Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji NextGenLab, dedykowanego poszukiwaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań. W 2020 roku prace Centrum koncentrują się na realizacji programu Challenger 2.0., którego celem jest włączenie m.in. studentów i absolwentów uczelni wyższych w proces tworzenia w centrach i sieciach handlowych udoskonaleń produktów, usług, procesów, metod marketingowych, sprzedażowych i organizacyjnych.
W lutym 2020 r. kierunek „Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody” został wyróżniony decyzją Komisji Akredytacyjnej Certyfikatem i Znakiem Jakości „Studia z Przyszłością” 2019/2020.
- Link do I edycji konferencji oraz raportu KPMG opracowanego w 2018 r. we współpracy z Akademią Biznesu i Prawa Mody https://2018.fe.ckp.lazarski.pl/
-
Zdalne nauczanie
W roku akademickim 2019/2020, w wyniku epidemii COVID-19, zostaliśmy postawieni przed wyzwaniem natychmiastowego przeorganizowania i przeniesienia zajęć z sal wykładowych do pokoi wirtualnych. Taka forma nauki została niezwykle pozytywnie odebrana przez słuchaczy. Aplikacja Microsoft Teams, poprzez którą prowadzone są zajęcia zdalne zapewniła pełną interakcję studentów oraz kontakt z wykładowcami. Prelegenci przekazywali swoją wiedzę w oparciu o dostępne w czasie rzeczywistym prezentacje, na zasadach analogicznych jak podczas zajęć stacjonarnych. Prace warsztatowe prowadzone w podgrupach również były możliwe dzięki narzędziom stosowanej przez nas aplikacji Microsoft Teams.
Dodatkowo, zajęcia zdalne okazały się dużym ułatwieniem dla osób dojeżdżających spoza Warszawy pozwalając na oszczędność czasu i kosztów dojazdu oraz pobytu. Taka forma zajęć umożliwiła nam jednocześnie zaproszenie na dodatkowe występy gości specjalnych.
Dostrzegając szereg zalet zajęć prowadzonych w trybie zdalnym (w tym zalet sygnalizowanych przez samych słuchaczy) w roku akademickim 2020/2021 planujemy przeprowadzenie większej części zajęć w formie zdalnej. Nie odchodzimy jednak zupełnie od formy stacjonarnej. Nasi słuchacze wciąż będą odwiedzać centra handlowe, showroomy oraz firmy odzieżowe – poznając tajniki tworzenia mody od kuchni, powstawania kolekcji. Pozwala to nawiązać relacje z kadrą zarządzającą marek odzieżowych i rozpoczęcia współpracy.
-
Adresaci i atuty studiów
Dla kogo?
Studia kierowane są do osób, które na co dzień pracują w branży kreatywnej, szczególnie w segmencie odzieżowym, kosmetycznym oraz dla wszystkich, którzy zainteresowani są biznesem, zarządzaniem i elementami prawa w branży mody. W szczególności są one przeznaczone:
- osobom, które zainteresowane są podjęciem pracy w branży mody oraz w branży kosmetycznej jako product manager, marketing manager, kupiec, brand manager, trend forecaster, manager ds. komunikacji;
- osobom, które chcą działać w branży mody jako freelancer w obszarze zarządzania projektem;
- podmiotom prowadzącym sprzedaż online, w tym również poprzez media społecznościowe;
- osobom, które fascynują się tą branżą, a do tej pory zdobywały doświadczenie w innych sektorach;
- przedsiębiorcom, którzy założyli lub chcą założyć firmę w branży odzieżowej;
- osobom prowadzącym działalność w obszarze kultury oraz rozrywki, które są zainteresowane aspektami biznesowymi oraz prawnymi prowadzenia takiej działalności;
- pracownikom agencji m.in. pr-owych, reklamowych, modelek, aktorskich;
- prawnikom chcącym obsługiwać branżę kreatywną.
Atuty:
- jest to już czwarta edycja kierunku Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody;
- cenieni wykładowcy-praktycy z dużym doświadczeniem w branży;
- kompleksowy program w obszarze prawa i zarządzania w sektorze mody z uwzględnieniem aspektów praktycznych;
- program nastawiony na budowanie kontaktów oraz wymianę wiedzy pomiędzy uczestnikami studiów;
- zajęcia prowadzone przez ekspertów praktyków z wieloletnim doświadczeniem w branży mody oraz ekspertów obsługujących tą branżę;
- program studiów opiera się na ćwiczeniach, studiach przypadków oraz elementach wykładu. Na wszystkich zajęciach rozwiązywane są przykłady występujące w praktyce stosowania przepisów. Słuchacze mają możliwość zadawania pytań i prowadzenia dyskusji;
- pozytywna atmosfera podczas zajęć dzięki profesjonalnym i doświadczonym wykładowcom;
- konkurencyjna cena;
- prowadzenie większej części zajęć w formie zdalnej, co pozwala słuchaczom zaoszczędzić czas dojazdu oraz zredukować koszty pobytu w Warszawie;
- międzynarodowy certyfikat STRUCTOGRAM, tj. STRUCTOGRAM 1- Klucz do poznania siebie, pod warunkiem ukończenia dodatkowego kursu z umiejętności przywódczych;
- zajęcia praktyczne prowadzone w showroomach LPP, GPoland oraz Platinium Cast, dzięki którym słuchacze poznają pracę firm odzieżowych, agencji multibrandowych czy PR-owych „od kuchni”.
-
Przesłanki i cele
Jedną z szybciej rozwijających się gałęzi gospodarki jest przemysł odzieżowy. Przykłady polskich przedsiębiorców działających w tym segmencie pokazują jego istotny potencjał. Wraz z rozwojem sektora mody rośnie zapotrzebowanie na kadry i menedżerów, którzy nie tylko będą rozwijać spółki w kraju, ale pozwolą im na ekspansję zagraniczną.
Specyfika branży modowej przejawia się z jednej strony w konieczności poruszania się w dość złożonych uwarunkowaniach prawnych (w szczególności prawo własności intelektualnej), a z drugiej – z potrzeby uwzględnienia stale zmieniających się kanałów dotarcia do klientów.
Dynamikę branży, potrzebę jej rozumienia, odpowiednie przygotowanie biznesowe do prowadzenia firmy uwypukliła dodatkowo epidemia COVID-19.
W tym kontekście propozycja studiów podyplomowych Akademii Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego wychodzi naprzeciw oczekiwaniom rynku. Program „Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody” powstał we współpracy z najlepszymi specjalistami w swoich dziedzinach, a także z portalem poruszającym problematykę biznesu w modzie (FashionBiznes.pl).
Program koncentruje się na produkcie - na tym jak powstaje, na trendach wokół których jest tworzony oraz w jaki sposób zakupywany. Następnie program płynnie przechodzi do aspektów handlowych: sprzedaży, współpracy z galeriami handlowymi, poszukiwaniu inwestorów. Kiedy wiemy już co tworzymy, wspólnie opracowujemy strategię jak dotrzeć z naszym pomysłem do klientów docelowych. Finalnie szukamy sposobów na skuteczne zakomunikowanie naszego produktu: wspólnie ze studentami budujemy strategię komunikacji, omawiamy pracę z agencją PR, influencerami. Na naszym programie przygotowujemy studentów nawet do prezentacji czy poszukiwania pracy jako specjalista w modzie. Program z zakresu prowadzenia biznesu został wsparty modułami prawnymi. Niezwykle ważne jest, aby słuchacze wiedzieli jak założyć i prowadzić działalność w branży mody. Chcemy odczarować pewne mity związane z przepisami prawa czy uczynić ich rozumienie bardziej przejrzyste choćby w zakresie ochrony twórczości, tajemnicy przedsiębiorstwa marki czy umów, które są „must have” każdego przedsiębiorcy.
Część zajęć o charakterze praktycznym nasi wykładowcy prowadzą w siedzibach takich firm jak LPP, GPoland czy Platinium Cast. Dzięki temu słuchacze poznają „od kuchni” pracę firm odzieżowych, agencji multibrandowych czy PR-owych.
Poza twardą wiedzą merytoryczną stawiamy też na rozwój umiejętności miękkich, w tym – przywódczych. W dzisiejszych czasach świat wymaga od nas już nie tylko tego że będziemy ekspertem w swojej dziedzinie, ale biegłości w kierowaniu swoją karierą, bycia sprawnym liderem. Praca pod presją czasu, komunikatywność, elastyczność, umiejętność pracy z innymi mają znaczenie na wielu stanowiskach.
Dodatkowo, uczestnicy, którzy zdecydują się na fakultatywny przedmiot z zakresu umiejętności przywódczych oparty o międzynarodowe narzędzie STRUCTOGRAM, które w precyzyjny sposób pozwalają określić predyspozycje własne. Jest to niezwykle ważne, szczególnie dla przyszłych managerów i osób, które pracują z ludźmi. Każdy uczestnik, który będzie uczestniczył w fakultatywnym kursie (płatnym dodatkowo 697 zł), otrzyma międzynarodowy certyfikat Structogram 1- Klucz do poznania siebie. Certyfikat wydawany jest w języku polskim i angielskim. Uznawany są w 21 krajach na świecie.
Dzięki tej wiedzy oraz umiejętnościom słuchacze staną się efektywnymi przywódcami dla siebie i innych, gdyż dogłębnie zrozumieją ukryte mechanizmy działania oraz potrzeby współpracowników, kontrahentów, czy swoje własne, co szczególnie ważne jest w sektorze mody, w którym tak ważne są umiejętności interpersonalne i komunikacyjne.
Celem programu jest przekazanie praktycznej wiedzy oraz doświadczeń dotyczących skutecznego zarządzania i promocji w sektorze mody z uwzględnieniem polskich i unijnych regulacji mających zastosowanie w tej działalności, w szczególności prawa własności intelektualnej.
Na naszych studiach biznes i prawo mówią jednym, zrozumiałym językiem. Jesteś lub chcesz być menedżerem? Powinieneś znać prawo, które obowiązuje w sektorze mody. Jesteś prawnikiem? Zaznajom się z tajnikami funkcjonowania branży. Wspólnie zbudujemy zespół wykwalifikowanych specjalistów. Celem studiów jest bowiem wykształcenie kadr, które poprowadzą firmę w kierunku ekspansji w kraju i za granicą.
Jeśli chcesz się rozwijać i awansować, ten program jest dla Ciebie.
Zapraszamy!
r.pr. Agnieszka Oleksyn – Wajda oraz Ula Wiszowata
-
Organizacja zajęć
- Studia trwają dwa semestry;
- Zajęcia rozpoczynają się w II połowie października;
- Zjazdy odbywają się zasadniczo co dwa tygodnie, w soboty i niedziele (z wyjątkiem miesięcy, w których występują święta czy ferie zimowe);
- 7 zjazdów w trybie zdalnym, 3 zjazdy w trybie stacjonarnym (warsztaty oraz zajęcia w showroomach, firmach odzieżowych oraz galerii handlowej);
- Warunkiem ukończenia studiów jest:
- Zaliczenie wszystkich modułów poprzez test jednokrotnego wyboru;
- Zdanie końcowego testu jednokrotnego wyboru;
- Uczestnictwo w zajęciach na poziomie 70%.
- Słuchacze spełniający ww. warunki otrzymują dyplom ukończenia Studiów Podyplomowych Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.
W zależności od sytuacji epidemiologicznej w kraju, liczba godzin zdalnych (na odległość) i form on-line może ulec zwiększaniu.Wymagania wstępne:
O przyjęcie na studia mogą starać się osoby będące absolwentami wyższych uczelni (pierwszy stopień, tj. co najmniej studia licencjackie).
-
Program
BRANŻA MODOWA W ŚWIETLE PRAWA – WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA, DOBRA OSOBISTE I DANE OSOBOWE NA RYNKU MODY
- Co zyskasz chroniąc swoje wzornictwo?
- All rights reserved” czyli jak w polskim segmencie modowym chronić twórczość 1
- „Confidential” czyli czym jest tajemnica przedsiębiorstwa i jak ją skutecznie chronić na konkurencyjnym rynku
- Ochrona marki – co i jak chronić
- Procesowe środki ochrony praw własności intelektualnej i dóbr osobistych
- Umowy – „must have” każdego przedsiębiorcy
- Dobra osobiste i dane osobowe na rynku mody
- Jak chronić wizerunek?
- Bez kreatywnego personelu ani rusz - elementy prawa pracy oraz regulacje dotyczące twórczości pracowniczej
ŚWIAT ONLINE – PROMOCJA, REKLAMA, KONSUMENT I UCZCIWA KONKURENCJA
- Handel w internecie a prawo
- Konsument w branży fashion – za co może nas pokochać, a za co hejtować?
- Prawne aspekty promocji i reklamy
- (Nie)uczciwa konkurencja: formy przekroczenia granic w walce o klienta i konsekwencje takich czynów
STRATEGIA PRAWNA W SEKTORZE MODY
- Jak założyć i prowadzić spółkę modową – aspekty prawne
- Jak założyć i prowadzić spółkę modową – aspekty podatkowe
BIZNESOWE ASPEKTY DZIAŁALNOŚCI W SEKTORZE MODY
- Wprowadzenie do studiów
- Moda 101 - Wstęp do Rynku Mody
- Czy warto zakładać własną markę modową?
- Moda to biznes, czyli jak zarabiać na emocjach
- Forecasting czyli Planowanie sprzedaży
- Inventory czyli zarządzanie stanem magazynowym
- Kreowanie budżetu (budżetowanie)
- Strategie sprzedaży/ e-commerce
- Analiza danych
- Praca z galeriami handlowymi
- Kim jest klient galerii- mierzenie ruchu
- Licencje w sektorze mody
- Pozyskiwanie inwestorów i środków z funduszy unijnych
- Ekspansja na rynki zagraniczne w polskich spółkach odzieżowych
- Skuteczna sprzedaż
- Technologie w modzie
- Visual Merchandising (galeria handlowa)
- Merchandising czyli zarządzanie produktem
- Visual Mechandising – zajęcia w siedzibie partnera studiów
- Wprowadzenie marki zagranicznej na polski rynek z perspektywy agencji multibrandowej
PRODUKT W SEKTORZE MODY
- Materiałoznawstwo
- Product development
- Kupiectwo
- Modelowanie biznesowe czyli jak policzyć swój biznes
- Brand Management czyli jak sprzedawać w kanale wholesale / B2B
- Zarządzanie kolekcją
- Trendwatching czyli Badanie trendów w modzie
KOMUNIKACJA W SEKTORZE MODY
- Podstawy marketingu
- Kreowanie strategii komunikacji w Modzie/ Fashion Marketing (+ CASE STUDIES)
- Praca z agencją/ Showbiznes
- Digital marketing i praca z mediami
- Social Media jako narzędzie sprzedaży
- Storytelling
- Zarządzanie kryzysem
- Produkcja i choreografia pokazów mody— kreowanie eventów od konceptu po realizację
- Zrównoważona moda
- Sztuka prezentacji
- HR / Praca w modzie
STRUKTOGRAM
- Structogram 1- Klucz do poznania siebie (moduł dodatkowy nieobowiązkowy)
EGZAMIN DYPLOMOWY
* FAKULTATYWNIE z dodatkowym nieobowiązkowym modułem: Łączna liczba godzin:182
-
Rekomendacje
Marta Pospieszna - Absolwentka studiów podyplomowych Prawo i zarządzanie w sektorze mody (2018/19) Aneta Gąsior - Absolwentka studiów podyplomowych Prawo i zarządzanie w sektorze mody (2017/18) Joanna Dawid - Absolwentka studiów podyplomowych Prawo i zarządzanie w sektorze mody (2017/18) Natalia Listowska - Absolwentka studiów podyplomowych Prawo i zarządzanie w sektorze mody (2017/18) Monika Liwoch - Absolwentka studiów podyplomowych Prawo i zarządzanie w sektorze mody (2018/19) Marietta Figa - Absolwentka studiów podyplomowych Prawo i zarządzanie w sektorze mody (2017/18) -
Wykładowcy
Agnieszka Oleksyn-Wajda
Kierownik kierunku
Urszula Wiszowata
Kierownik kierunku
Jedna z założycielek Akademii Biznesu i Prawa Mody na Uczelni Łazarskiego, wykładowczyni Hudson County Community College w USA oraz właścicielka serwisu FashionBiznes.pl- portalu poruszającego się w temacie biznesu mody. Swoje doświadczenie zdobywała jako analityk finansowy Chanel w Nowym Jorku, country manager skandynawskiego marketplacu Miinto oraz Dyrektor Sprzedaży w Showroom.pl. Na co dzień konsultuje duże przedsiębiorstwa oraz marki w strategii i ekspansji zagranicznej, układa asortyment pod sprzedaż i planuje ją.
Jej międzynarodowa perspektywa oraz chęć dzielenia się wiedzą są odzwierciedlone we wszystkich aspektach jej kariery. Jej ulubionymi zagadnieniami jest biznes międzynarodowy, e-commerce oraz edukacja. Absolwentka Fox School of Business na Uniwersytecie Temple w Filadelfii gdzie ukończyła dwa kierunki: Finanse i Handel Międzynarodowy.
W pracy ze studentami na Uczelni Łazarskiego oraz w biznesie, Ula Wiszowata korzysta przede wszystkim ze swojego ekonomicznego wykształcenia i przybliża sytuacje, które rozgrywają się na rynku.
Agata Brodzka
Z branżą marketingu i PR jest związana od ponad 16 lat. Obecnie jako Dyrektor Zarządzająca agencji Platinium Cast kompleksowo łączy wszystkie narzędzia agencji tak, aby uzyskać najlepsze efekty dla klientów z sektora fashion, beauty i lifestyle.
Wcześniej pracowała na stanowisku Marketing&PR Director agencji Aliganza Fashion Agency.
Brodzka była menedżerem Katarzyny Figury i Nataszy Urbańskiej oraz współwłaścicielką marki modowej Muses. Poprzednio pracowała jako Dyrektor Zarządzający agencji Pleon. Zajmowała się również komunikacją marki Lilou czy Studio Buffo.
Realizowała projekty dla kilkudziesięciu marek jak m.in. Luxottica, ECCO, Noble Place, Dr. Oetker, Pasaże Tesco, Levi’s, Liu Jo, Swarovski czy też Mariusz Przybylski.
Jako praktyk, wykładała m.in. na studiach podyplomowych na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Była również członkiem jury Złotych Spinaczy. Jest prelegentką kilkunastu konferencji. Odbyła kursy i szkolenia w Europie, Kanadzie i Stanach Zjedniczonych.
Jest absolwentką Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz podyplomowego studium public relations w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Wojciech Gorzeń
Partner, Head of Pricing & Sales Excellence w Movens Capital – funduszu Venture Capital prowadzącym także działalność doradczą w zakresie Revenue Management i optymalizacji zysku. Wcześniej Global Pricing Design Lead w firmie Syngenta w Szwajcarii odpowiedzialny za korporacyjne rozwiązania optymalizacyjne oraz Senior Dyrektor w warszawskim biurze Simon-Kucher & Partners - międzynarodowej firmy doradczej specjalizującej się w optymalizacji cen (światowego lidera w tym zakresie).
Ekspert w zakresie Commercial Excellence, Revenue Management oraz sprzedaży poprzez wartość. Autor publikacji nt. optymalizacji cen i sprzedaży poprzez wartość w uznanych magazynach biznesowych, w tym Harvard Business Review Polska, ThinkTank, CFO, Marketing w Praktyce. Trener warsztatów i szkoleń z zakresu zarządzania cenami, "value selling" (sprzedaży poprzez wartość), negocjacji cenowych dla menadżerów wyższego i średniego szczebla, produkt menadżerów oraz menadżerów sprzedaży. Wykładowca studiów International MBA i Executive MBA na UEK w Krakowie, wykładowca Akademii Strategicznego Przywództwa ICAN Institute/ HBR Polska. Wielokrotny prelegent/ key note speaker na konferencjach poświęconych tematyce zarządzania przychodami, podnoszenia rentowności oraz sprzedaży poprzez wartość.
Monika Kapłan
Specjalistka marketingu mody, przez ostatnie trzy lata pełniła funkcję Global Marketing Director marki Reserved, należącej do grupy LPP. Odpowiadała za działania marketingowe w 24 krajach, nadzorowała wejście marki na londyński Oxford Street, współtworzyła kampanie z udziałem międzynarodowych gwiazd świata mody takich jak Kate Moss, Cindy Crawford, Kendall Jenner czy Małgosia Bela.
Karierę zawodową rozpoczęła we francuskim biurze stylu Peclers Paris. Zarządzała działami marketingu marek: Sinsay, Mohito, House, Cropp. Była prezeską Deni Cler. Współtwórczyni strategii wielu marek z branży mody m.in Medicine, 5.10.15., Answear.com, Diverse. Od tego roku jest doradczynią Zarządu Grupy CCC w obszarze strategii marketingowej dla CCC, Gino Rossi i e-obuwie. Jednocześnie pracuje nad start-up'em jogowo-modowym.
Hanna Gajos
Krytyk mody. Propaguje i komentuje modę jako zjawisko obyczajowe, ważną dziedzinę kultury i gospodarki. Kierowała działami mody i poradnictwa m.in. w takich periodykach jak Perspektywy, Świat Mody, Uroda, BEA. Kobieta i Życie, Pani, Pan, 101 Porad. Jest autorką poradnika - pierwszego tego typu po rynkowych przemianach (1994) adresowanego do oferentów i adresatów mody damskiej - „Bądź dobrze ubrana".
Jako analityk rynku odzieżowego i ekspert przemysłu mody współpracowała z Krajową Izbą Mody, ze Związkiem Producentów Odzieży i Tekstyliów Lewiatan oraz Polską Izbą Odzieżowo-Tekstylną, organizując sympozja o trendach i marketingu mody.
Współtworzyła Journal Tekstylny - pierwsze na polskim rynku pismo branżowe traktujące modę jak biznes i ważną część gospodarki. Po założeniu wydawnictwa GajosFashion - stworzyła fachowe pisma - Rynek Mody, Przemysł Mody-Innowacje (stała rubryka RM "Poradnik sprzedawcy doskonałego" była traktowana przez kupców jak podręcznik handlu modą) oraz portal fashionweare. Ucząc studentów praw rządzących rynkiem mody z powodzeniem zabiegała o zmianę zawodowych szkół odzieżowych w szkoły przemysłu mody. Za działalność organizacyjną, publicystyczną i szkoleniową została wyróżniona prestiżowymi nagrodami: Złota Nitka, Srebrna Pętelka, Mister Eksportu, a za prace nad rozwojem handlu modą Medalem Międzynarodowych Targów Poznańskich i Statuetką Międzynarodowych Targów Łódzkich.
Anna Atanasow
Adwokat, Członkini Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie, współtwórczyni Sekcji Prawa Mody przy Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie, posiada ponad 15-letnie doświadczenie zawodowe zdobyte w renomowanych kancelariach prawnych i firmach tzw. Wielkiej Czwórki, doradzając deweloperom, bankom, firmom budowlanym, dużym operatorom spożywczym i sieciom odzieżowym. Obecnie jako General Counsel, Global Markets w Grupie Kapitałowej CCC S.A. wspiera ekspansję zagraniczną i międzynarodowe sprawy prawne CCC.
Karolina Ignyś
Z zawodu pedagog, a od przeszło 10 lat " sercem i rozumem" związana z branżą HR. Na przestrzeni tych lat doświadczyła zarządzania projektami HRowymi różnej maści, odkryła tajniki masowych rekrutacji, nieustannie zgłębiając wiedzę z obszary HRu miękkiego. Szerokie doświadczenie z dziedziny HR pozwoliło wyłonić te obszary, które są jej szczególnie bliskie, a mianowicie: our well-being, motywacja, rozwój talentów i zespołów, implementacje systemów, a przede wszystkim leadership. Bardzo ceni otwartość umysłu oraz dzielenie się wiedzą, dlatego gościnnie jest także wykładowcą akademickim oraz partnerem w Growth Advisors.
Mariusz Majkowski
Zajmuje stanowisko Dyrektora - Head of Landlord Representation w dziale powierzchni handlowych w CBRE. Poprzednio pracował w Echo Investment S.A. oraz Atrium Poland Real Estate Management Sp. z o.o. Z rynkiem nieruchomości komercyjnych związany do 15 lat. Mariusz specjalizuje się w przygotowywaniu strategii wynajmu dla powierzchni handlowych. Do jego zadań należy prowadzenie negocjacji i podpisywanie umów najmu. Mariusz zaangażowany był w liczne projekty dotyczące powierzchni handlowych w Polsce i zagranicą m.in. w komercjalizację galerii handlowych, budynków biurowych i parków handlowych. Absolwent Studiów MBA Executive na Francuskim Instytucie Zarządzania oraz Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach. Jest również absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego gdzie ukończył polsko - amerykańskie studia komercjalizacji nauki i technologii.
Marcin Renduda
Pasjonat i konsultant marketingu i rozwoju biznesu oraz organizacji - szczególnie w kanałach cyfrowych. Zajmuje się tym od 2005 roku. Przez cztery lata pracował jako dyrektor sprzedaży i ekspert marketingu strategicznego, gdzie bezpośrednio tworzył strategie marketingowe dla polskich i zagranicznych marek.
Doradza, konsultuje, tworzy.
Doradza jak rozwijać firmy i jak poszukiwać efektywnych narzędzi marketingowych. Szczególnym zainteresowaniem darzy transformację kanałów sprzedaży z offline do online oraz wykorzystanie omnichannel w budowaniu marki.
Konsultuje i jest osobiście zaangażowany w prowadzenie marek w mediach społecznościowych i kreowanie wszelkich materiałów marketingowych. Jest praktykiem z ogromną wiedzą metodologiczną i teoretyczną. Swoje rekomendacje opiera na wiedzy, badaniach i kreatywnym empiryzmie.
Tworzy kampanie marketingowe dla firm w Polsce i za granicą. Współpracuje z agencjami interaktywnymi i domami mediowymi. Stale poszukuje najefektywniejszych narzędzi komunikacyjnych i promocyjnych, ponieważ wie, że marketing jest najszybciej zmieniającą się gałęzią biznesu.
Jest twórcą i właścicielem marki produkującej odzież sportową.
Milena Bogdanowicz
Radca prawny. Od ponad 10 lat wspiera od strony prawnej branżę kreatywną. Doradza zarówno agencjom reklamowym, jak i producentom filmowym i telewizyjnym, instytucjom kultury, jak i twórcom oraz podmiotom z branży rozrywkowej. Prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu prawa autorskiego, prasowego, mediów i reklamy - współpracowała m.in. ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR w ramach Uniwersytetu Reklamy oraz Krajową Izbą Producentów Audiowizualnych. Zajmuje się również wsparciem prawnym klientów w sprawach związanych z ochroną reputacji, w tym w przypadkach kryzysów medialnych. W 2013 roku zajęła I miejsce w rankingu Dziennika Gazety Prawnej "Rising Stars – Prawnicy jutra". Rekomendowana w międzynarodowym rankingu The Legal 500 w zakresie prawa filmowego, mediów i reklamy.
Anna Jurgaś
Była redaktor naczelna magazynu drukowanego Glamour. Swoją przygodę z mediami zaczęła w dziale mody Elle, potem była redaktor naczelną VivaModa i Hot Moda&Shopping.
Wychowana w czasach królestwa printu, dzisiaj bardzo aktywna użytkowniczka nowych mediów. Obok wielkiej miłości do mody deklaruje słabość do social mediów, mody, podróży, dobrego jedzenia (czyli wszystkiego co da się dobrze sfotografować). Jest mamą, co uważa za swoje największe wyzwanie.
Diana Okular
Od 17 lat związana z branżą odzieżowo-obuwniczą, a od ponad 7 lat - z e-commerce.
Absolwentka Uniwestytetu Ekonomicznego w Krakowie, przez pierwsze 9 lat kariery zawodowej pracowała dla marek grupy LPP, początkowo jako Kupiec, potem jako Product Manager, odpowiadając za proces tworzenia produktu (budżetowanie, projektowanie oraz zakupy) oraz zarządzanie jego sprzedażą. Negocjowała kontrakty z producentami na Dalekim Wschodzie, odpowiadała za kontrolę jakości i sprzedaż przygotowanych kolekcji.
Następnie w Answear.com jako Dyrektor Zakupu odpowiadała za ofertę spółki i realizację jej sprzedaży. Negocjowała kontrakty z dostawcami europejskimi, kupując gotowe kolekcje odzieżowe i obuwnicze od największych w Europie, jak PUNTO FA (Mango), PVH (Hilfiger Sportswear, Calvin Klein Jeans), G-Star BV, grupa Bestseller ( Jack & Jones, ONLY, VERO MODA), Marc o'Polo i wieloma innymi. Wraz ze swoim zespołem prowadziła do sprzedaży ponad 200 marek odzieżowych polskich i zagranicznych. Juror w wielu konkursach stylistycznych jak "BITWA STYLISTÓW" czy "PROJEKT PACKSHOT".
W ubiegłym roku dołączyła do zespołu ALLEGRO, gdzie jako Business Unit Manager odpowiada za operacje własne Allegro w zakresie mody.
Agnieszka Polkowska
Doktor w dyscyplinie sztuk projektowych ze specjalizacją z designu spekulatywnego. Z wykształcenia projektantka wzornictwa, z powołania trendwatcherka i strateżka. Założycielka pierwszego w Polsce studio obserwacji i wdrażania trendów TRENDSPOT. Wykłada m.in. na studiach Total Design Management i współpracuje z takimi instytucjami jak Instytut Wzornictwa Przemysłowego, Pomorski Park Naukowo-Technologiczny Gdynia oraz Łódź Design Festival. Przez prawie 10 lat pracowała w LPP. W latach 2015-2018 współtworzyła POP UP GRUPĘ na stanowisku Head of Trends – pierwszy w Polsce kolektyw strategiczny, gdzie zajmowała się rozwojem takich marek jak L37, BOHOBOCO, Fiore, TOVA czy Abriga. Obecnie realizuje projekty badawcze i wdrożeniowe m.in. dla MTV, Play, Vogue Polska, YES, Top Secret, Benericetti oraz wielu marek wzorniczych. Jej unikatowe podejście do budowania scenariuszów przyszłości docenił m.in. holenderski think tank MARE Amsterdam oraz portal trendwatching.com, dla których Agnieszka pracuje w charakterze eksperta. Członkini rady ekspertów plebiscytu must have na Łódź Design Festival.
Anna Sołtys
Manager branży fashion z kilkunastoletnim doświadczeniem, specjalizuje się w budowaniu strategii produktowych, procesach tworzenia kolekcji oraz zarządzaniu zespołami kreatywnymi.
Od 2005 roku związana z największą polską firmą segmentu mass-fashion – LPP S.A., gdzie zarządza kolekcjami w Dep. Przygotowania Produktu Reserved. Aktualnie prowadzi całkowicie nowy, pionierski projekt dla LPP – Studio Produktowe RESERVED w Warszawie, gdzie budując nowe struktury i wdrażając innowacyjne procesy, tworzy kolekcje kapsułowe.
Absolwentka nauk politycznych na UG, zarządzania kryzysowego na WSM w Gdyni oraz Sustainable Development na The Baltic Univerity Uppsalla. Specyfikę wiedzy branżowej w zakresie „Fashion buying and merchandising” konsultowała we współpracy z London Collage of Fashion i Central St.Martin’s w Londynie. Zdobytym doświadczeniem i wieloletnią praktyką dzieli się na wykładach, warsztatach i szkoleniach - na swoim koncie ma kolaboracje z SAPU, ViaModa, GGC.
Magdalena Szaniawska
Od ponad 13 lat związana z branżą handlową w segmencie Fashion. Swoją karierę zawodową zaczynała jako asystent sprzedaży w butikach, była również Dyrektorem Handlowym, a finalnie współwłaścicielką własnej Agencji sprzedażowej w Polsce. Wieloetapowość pracy pozwoliła jej, jak sama to określa: „na dogłębne zrozumienie potrzeb i poszerzanie wiedzy w każdym aspekcie…”. Specjalistka od budowania relacji między marką a konsumentem, ogromną wiedzę merytoryczną oraz doświadczenie wykorzystuje w odniesieniu do kreowania i analizy umów handlowych, a także reguł rządzących branżą mody od strony formalnej.
Przez wiele lat pracowała dla: Giorgio Armani, Versace, Pierre Balmain, Karl Lagerfeld, Colmar Originals.
Obecnie rozwija własną Agencję Mody, skupiając się na wprowadzaniu najlepszych marek zagranicznych na rynek Polski, eksportując marki polskie na rynki globalne. Swoim studentom chce przekazać jak najwięcej informacji oraz wiedzy o tym, jak odnieść sukces w branży Fashion.Michał Biegaj
Pracuje w branży nieruchomości komercyjnych od 2004 roku. Jest absolwentem socjologii w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada tytuł magistra. Specjalizuje się w mediacjach, negocjacjach oraz rozwiązywaniu konfliktów. Ukończył również studia podyplomowe w zakresie zarządzania nieruchomościami oraz pośrednictwa w obrocie nieruchomościami.
Na początku swojej drogi zawodowej pracował w Inter IKEA Centre Polska SA (Obecnie IKEA Centers). Przez blisko 4 lata zajmował się komercjalizacją projektów centrów handlowych należących do IKEA.
W latach 2007-2009 pracował jako konsultant ds. najmu powierzchni handlowych w DTZ (obecnie Cushman&Wakefield).
W roku 2009 rozpoczął prace jako menedżer ds. ekspansji w Grupie Inditex w Polsce gdzie zajmował się pozyskiwaniem powierzchni dla marek modowych grupy: Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Massimo Dutti, Zara Home.
Od roku 2015 jest Dyrektorem ds. ekspansji zagranicznej w Grupie CCC SA.
Na co dzień oprócz spraw zawodowych interesuję się filmem, teatrem oraz sportem. Jego pasją jest strzelectwo sportowe oraz sztuki walki.
W podróże służbowe i prywatne zawsze zabiera dobrą książkę.
Kasia Gola
Researcherka oraz strateżka działań biznesowych i marketingowych w branży modowej, przy użyciu nowych technologii. Absolwentka socjologii na Akademii Górniczo-Hutniczej oraz Teen Vogue Fashion University w Nowym Jorku. Współzałożycielka Flowbox.io, założycielka i twórczyni nominowanego do WGSN Global Fashion Awards bloga GeekGoesChic.Co, poświęconego obecności i wykorzystywaniu nowych technologii w modzie. Nominowana do nagrody Kobiety Roku Glamour, w kategorii Online - inicjatorka i organizatorka spotkań modowo-technologicznych GGC Fash&Tech. Fanka amerykańskiego Vogue'a.
Agnieszka Przybylska
Od siedemnastego roku życia pracowała dla renomowanych agencji modelek we Włoszech, Austrii, Niemczech, Grecji, Japonii i Szwajcarii - pracując w dla prestiżowych marek w showroomach sprzedażowych, biorąc udział w pokazach mody i sesjach zdjęciowych m.in. dla D&G; Philosophy di Alberta Ferretti, MaxMara, Narciso Rodriguez, Akris, Gianfranco Ferre, Cerutti w Polsce i zagranicą.
Po skończeniu studiów kolejne doświadczenia w branży zdobywała jako sales manager, a następnie brand manager marek: Ice Iceberg, Just Cavalli, Richmond, Stella McCartney Lingerie, Elle Mcpherson Intimates. Z marką Ice Iceberg koordynowała otwarcia salonów monomarkowych w Polsce. Uczestniczyła w licznych szkoleniach i prezentacjach dla kupców, agentów, dystrybutorów marek w Polsce i zagranicą.
Od lipca 2014 roku jest współwłaścicielką własnej, międzynarodowej agencję sprzedażowej [WAW]Fashion Sales&PR Agency pomagającej polskim markom wejść na rynki zagraniczne oraz markom zagranicznym wejść na rynek polski. Poprzez Agencję współpracuje z międzynarodowymi showroomami i domami mody m.in. takich marek, jak: KARL LAGERFELD, UNGARO, JOHN GALLIANO PARIS, N21, COLMAR, MOS MOSH, MANEBI, MOSCHINO, VERSACE, RACHEL ZOE, ZOE KARSSEN.
W swojej pracy skupia się na budowaniu relacji pomiędzy polskimi markami, a zagranicznymi agentami i dystrybutorami. Nieustająco i z pasją kształci polskie marki w zakresie przygotowania marki oraz produktu do wejścia w kanał multibrandowy. Specjalizuje się w budowaniu efektywnych strategii ekspansji zagranicznej marek z sektora branży modowej. Za cel stawia sobie nauczenie studentów „sztuki kontraktacji” oraz przeprowadzenia globalnej kampanii sprzedaży.
Magdalena Rozenfeld
Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, którą fascynuje i intryguje świat nieodkrytych możliwości jakim jest moda. Reżyser pokazów, projektantka, stylistka. Absolwentka, doktorantka, wykładowca łódzkiej ASP oraz warszawskiej MSKPU, finalistka i laureatka wielu, zarówno polskich jak i międzynarodowych konkursów dla projektantów.
Pracowała jako projektantka ubioru w kilku polskich firmach odzieżowych, w tym była wieloletnim projektantem w Hexeline. W swoim dorobku zawodowym ma stylizacje do kilkudziesięciu sesji zdjęciowych, reklam, teledysków, filmów oraz pokazów mody.
Reżyserowała pokazy dla takich marek jak Bruno Bannani, Agatha de la Prada, Gatta, Alles, Z.One Concept, Contifibre, Toyota w także w ramach Fashion Philosphy Fashion Week Poland.
Na swoim koncie ma między innymi reżyserię dla takich projektantów jak Mariusz Przybylski, Mads Dinesen, Natalia Jaroszewska, Agata Wojtkiewicz czy duetów projektowych: MMC, Paprocki i Brzozowski Hector i Karger.
Dagmara Habiera
Twierdzi, że Visual Merchandisingu jest jedną stałą zmianą. Bez dobrze opracowanej strategii ekspozycji nie można oczekiwać dobrych wyników sprzedaży.
Od 20 lat porusza się w obszarze Visual Merchandisingu. Pracowała przy tworzeniu nowego wizerunku punktów sprzedaży marek np. Atlantic, mBank, Stara Mydlarnia. Prowadziła projekty związane z liftingiem sieci sklepów. Opracowywała standardy ekspozycyjne dla polskich i międzynarodowych firm.
Realizuje projekty szkoleniowe i doradcze z zakresu Visual Merchandisingu.
Realizowała projekty szkoleniowe, doradcze dla Magnat, Tchibo, Springfield, KappAhl, Mago S.A., Recman, Go Sport, Hard Rock Cafe, Pan Tu nie stał, Stara Mydlarnia, Real line, BoomBook, DTZ, Bioderma, Galeria Katowicka, mBank, Doktor Zdrowie SA, King Cross, Amoaena, Jubitom, Stara Papiernia, Terpiłowski.
Cyklicznie prowadzi wykłady na Targach: Kieleckie Targi Zabawek, KIDO, Salonie Bielizny w Łodzi, Retail Expo, Forum VM.
Publikuje artykuły na temat w magazynach branżowych VM w: Galerie Handlowe, Branża dziecięca, Modna Bielizna.
Zbigniew Nasiłowski
Jest absolwentem renomowanych uczelni biznesowych: Harvard Business School, IESE University of Navarra oraz Szkoły Głównej Handlowej.
Posiada dwudziestoletnie wszechstronne doświadczenie zawodowe zdobyte w różnych branżach, zarówno w dobrze zorganizowanych korporacjach jak i firmach wymagających restrukturyzacji.
Odpowiadał za finanse, przejęcia innych firm, restrukturyzacje, optymalizacje kosztowe oraz wprowadzał strategie podnoszące wartość firm a ostatnio jako członek Zarządu Próchnik S.A. odpowiadał za sprzedaż marki Próchnik.
Wcześniej także zarządzał spółkami giełdowymi. Najpierw jako dyrektor finansowy w spółce Drosed potem jako członek zarządu w ZPW Grajewo S.A a także jako Prezes Zarządu w Animex S.A.
Przez wiele lat był CFO w SAP Polska oraz CFO dla Regionu Europy Centralnej w SAP AG. Był także członkiem zarządu P4 (PLAY) oraz CFO w ENEL- MED S.A.
Katarzyna Nosal-Gorzeń
Doradca podatkowy z wieloletnim doświadczeniem w branżach: nieruchomości, energetyka, FMCG, ochrona zdrowia, partnerstwo publiczno - prywatne, telekomunikacja (Licencja doradcy podatkowego numer 09786 od 2002 roku). Wspiera klientów/zarządy korporacji w podejmowaniu i optymalizacji decyzji podatkowych przynoszących znaczne oszczędności podatkowe i korzyści finansowe. Posiada szerokie wykształcenie i biegłą znajomość przepisów podatkowych i rozwiązań finansowych zarówno polskich jak i międzynarodowych. Zajmuje się oceną ekonomiczną projektów inwestycyjnych od strony podatkowej, procesami merger & acqusition, stukturyzacją nabyć/sprzedaży oraz finansowania, wprowadzaniem firm na rynek polski. Współpracuje z polskimi i międzynarodowymi firmami, funduszami private equity, funduszami nieruchomościowymi oraz infrastrukturalnymi.
Marek Oleksyn
Radca prawny, partner w kacelarii CMS. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowych Studiów Prawa Własności Intelektualnej na tej uczelni. Posiada również stopień magistra francuskiego i europejskiego prawa gospodarczego na Uniwersytecie w Poitiers.
Specjalizuje się w ochronie własności intelektualnej, w tym patentów, znaków towarowych, wzorów i praw autorskich oraz w sprawach dotyczących przeciwdziałania nieuczciwej konkurencji. Reprezentuje klientów z wielu segmentów gospodarki (w tym sektora finansowego, IT, komputerowego i medycznego) w postępowaniach sądowych, arbitrażowych oraz w postępowaniach spornych przed Urzędem Patentowym RP. Doradza w sprawach z zakresu transferu i restrukturyzacji praw własności intelektualnej oraz przy projektach badawczo-rozwojowych.
Monika Borzdyńska
Monika jest absolwentką Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Specjalizowała się w komunikacji społecznej. Od początku kariery zawodowej związana była głównie z dziennikarstwem. Przez trzy lata pełniła funkcję redaktor naczelnej jednej z elbląskich gazet internetowych. Przez rok pracowała jako rzecznik prasowy CSE „Światowid”, później kierowała biurem prasowym Prezydenta Elbląga Jerzego Wilka. Od stycznia 2015 roku pełni funkcję Dyrektora Ds. Komunikacji i Promocji oraz Rzecznika Prasowego w spółce PL.2012+, która zarządza PGE Narodowy. Zna język angielski i hiszpański. Interesuje się zarządzaniem w sytuacjach kryzysowych, prawem prasowym, prawem autorskim oraz kształtowaniem wizerunku. Prowadziła wiele warsztatów organizowanych m.in. przez dziennik „Rzeczpospolita”. Prowadzi wykłady w Szkole Głównej Handlowej w ramach Dni Biznesu w Sporcie. Jest członkiem kapituły „Hotel Przyjazny Rodzinie”.
dr Magda Rycak
Kierownik studiów podyplomowych "Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych - kadry i płace” oraz "Ochrona danych osobowych i zarządzanie bezpieczeństwem informacji". Radca prawny, partner w Rycak Kancelaria Prawa Pracy i Hr, od 20 lat specjalizująca się indywidualnym i zbiorowym prawie pracy oraz w prawnych aspektach ochrony danych osobowych. Przeprowadziła z tej tematyki kilkaset szkoleń dla biznesu oraz sędziów sądów powszechnych. Referentka na wielu polskich i międzynarodowych konferencjach. Wieloletni wykładowca Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury. W latach 2010-2015 prodziekan Wydziału Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego. W latach 2012-2015 zastępca sędziego Trybunału Administracyjnego przy Radzie Europy. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularnonaukowych z prawa pracy.
dr Ewa Hartman
Certyfikowana trenerka metody Points of You™ oraz certyfikowana trenerka metody HeartMath™, wykładowca. Doktor Szkoły Biznesu Bournemouth University (Wielka Brytania).
Prowadzi liczne szkolenia, wykłady, wystąpienia i prezentacje, zarówno w języku polskim i angielskim, w kraju jak i za granicą (w Wielkiej Brytanii, Belgii, Finlandii).
Kierownik nagradzanych studiów podyplomowych ‘Neuro-Przywództwo’ w Warszawie, oraz członkiem Stowarzyszenia Network PL zrzeszającego pracowników organizacji międzynarodowych (Bruksela).
Prowadzi szkolenia:
- dla biznesu: Roche, Gedeon Richter, HP Enterprise, Veolia, SAS Institute, Procter & Gamble, PGNIG Termika, AVIVA, LeroyMerlin, Polpharma, Apteki Zdrowit, Wydawnictwo Nowa Era, Łódzka Spółdzielnia Designu, PKO Ubezpieczenia, OTIS, Accenture.
- w ramach festiwali rozwojowych m. innymi dla Konferencji Pulsu Biznesu Power to Women, Fundacji Liderek Biznesu, Akademii Kobiet Sukcesu czy dla Festiwalu Progressteron.
- dla sektora administracji publicznej, m. innymi dla Ministerstwa Spraw Zagranicznych, czy Krajowej Szkoły Administracji Publicznej w Warszawie.
Ponadto pisze do portalu InnPoland, oraz do magazynu Law Business Quality, gdzie porusza tematy oscylujące wokół roli mózgu w biznesie, emocji czy zarządzania osobistą energią.
Laureatka Plebiscytu Diamenty Kobiecego Biznesu - Firma Godna Zaufania.
Anna Urbańska
Master Trener Structogramu - metody rozwojowo-edukacyjnej, dzięki której ludzie prawdziwie poznają siebie i mogą być krok przed swoimi zachowaniami oraz przed innymi.
Należy do nielicznej na świecie grupy neurocaochów. Przez jej programy szkoleniowe i coachingi przeszło ponad 10 tysięcy osób, które z powodzeniem realizują swoje cele zawodowe i prywatne.
Jest absolwentką pięciu kierunków studiów podyplomowych i wykładowcą na wyższych uczelniach. Od 1998 roku zarządza Centrum Edukacyjno-Consultingowym CONCRET i jest wiceprezesem zarządu i partnerem Instytutu Colina Rose – jednej z najprężniej rozwijających się szkół językowych.
Wiedzę zdobywała u takich Mentorów jak Anthony Robbins, Blair Singer, T.Harv Eker, Alex Mandossian czy Brian Tracy. Pracuje z największymi firmami międzynarodowymi, m.in.: Cargill, Citibank, DHL, Cegedim czy Deutsche Bank.
Jest również autorką książki „Otrzep kolana i biegnij” w której udowadnia, że każdy z nas może więcej niż mu się wydaje. W roku 2015 wydała książkę pt. „Mózg - fabryka sukcesu. Najskuteczniejsze strategie ludzi biznesu”, która cieszy się ogromną popularnością. Współautorka przewodnika „Jak zbudować swój wizerunek w 30 dni.”
Żyje zgodnie z maksymą: „Miej cierpliwość, wszystko jest trudne, zanim stanie się łatwe”.
Lucyna Stanisławska
Socjolożka. Od kilkunastu lat związana z funduszami unijnymi. Doskonale orientuje się w przepisach prawa unijnego związanego z dotacjami. Praktyk z doświadczeniem w kompleksowym doradztwie biznesowym dla firm, związanym z pozyskaniem dofinansowania unijnego w obszarze inwestycji, innowacji, badań i rozwoju: od pomysłu, poprzez doprecyzowanie modelu biznesowego, opracowywanie biznes planu, aż do przyznania dotacji, których dla swoich klientów pozyskała do tej pory kilkaset na ponad 100 mln zł. Od pięciu lat związana z firmą Certes Sp. z o.o.
Eliza Radomska
Senior Brand Manager
W wieku szesnastu lat została zaproszona do współpracy przez agencję modelingową Next w Paryżu i przez kolejne lata pracowała m.in w Nowym Jorku, Tokio i Mediolanie. Uczestniczyła w pokazach mody, sesjach zdjęciowych, pracowała w showroomach, dla marek takich jak Gucci i Vogue. Ponad siedmioletnia praca na rynkach zagranicznych i polskim zakroiła w początkach jej kariery zawodowej pierwszy, szeroki obraz międzynarodowych tendencji w sektorze fashion.
Po ukończeniu studiów (m.in. podyplomowych Zarządzania Sprzedażą na UW), z ramienia firmy GPoland rozpoczęła pracę nad rozwojem sprzedaży włoskich marek premium na polskim rynku. Obecnie ma dwunastoletnie doświadczenie w budowaniu strategii rozwoju marki PINKO w Polsce. Poza aktualnie szeroko rozwiniętymi kanałami sprzedaży wholesale, retail i e-commerce, na przestrzeni lat marka wdrażała międzynarodowe modele współpracy, tj. franchising i joint venture.
Eliza uczestniczy w meetingach przedstawicieli PINKO z rożnych krajów Europy i świata, warsztatach i prezentacjach prowadzonych przez markę w Mediolanie. Wymiana doświadczeń i ustawiczne zdobywanie wiedzy m.in. o funkcjonowaniu PINKO na rynkach zagranicznych są dla niej źródłem inspiracji do podejmowania nowych, odważnych kroków w pracy nad kontynuowaniem rozwoju sprzedaży PINKO w Polsce.
Natalia Listowska
Stylistka, visual merchandiser
Ukończyła Prawo na Uczelni Łazarskiego, ale od zawsze jej pasją była moda. Przez co uczestniczyła w wielu kursach oraz szkoleniach z zakresu stylizacji oraz visualu. Jest absolwentką naszego kierunku podyplomowego Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody, gdzie od 2 lat chętnie z nami współpracuje. Od kilku lat prężnie działa w branży fashion na wielu płaszczyznach - personal shopping, analiza sylwetki, stylizacje sesji zdjęciowych, organizacja eventów branżowych, tworzenie oraz szkolenia visual merchandisingu dla sklepów sieciowych i sklepów marek premium, prowadzenie i doradztwo w zakresie social mediów.
Specjalizuje się w odzieży męskiej, ma doświadczenie w made to measure. Była w zespole tworzącym markę Grzegorza Krychowiaka, szycie na miarę - Balamonte. Zajmowała się tworzeniem kolekcji, wyborem materiałów i dodatków, sesjami zdjęciowymi oraz częścią wizualną sklepu. Głównie stylizuje sesje zdjęciowe biznesowe, np. dla LS Aiport Services, czy spot reklamowy dla PGNiG. Jej konikiem jest stylizacja manekinów i tworzenie witryn sklepowych, największe doświadczenie w tej kwestii zdobywała w H&M.
Pracuje w największej agencji multibrandowej w Polsce – Gpoland Group. Zajmowała się visual merchandisingiem, m.in. takich marek jak: Elisabetta Franchi, Pinko, Liu Jo, Armani Exchange. Obecnie jest showroom managerem. Koordynuje pracę showroomu, działu visual merchandisingu oraz magazynu, wspiera dział sprzedaży podczas kampanii sprzedaży i nadzoruje jej przebieg pod kątem logistycznym.
Dagmara Ciborska
Senior Licensing Manager w wiodącej agencji licencyjnej Elc Brands, współpracującej z jednymi z największych licencjodawców na świecie. 15 lat doświadczenia w pracy z rozmaitymi markami licencyjnymi oraz licencjodawcami, kompleksowa wiedza o rynku i trendach. Ekspert w zakresie nawiązywania efektywnej i długofalowej współpracy z producentami z różnych sektorów produktowych, w tym liderami rynku odzieżowego i modowego: LPP, Pepco, Smyk, BrandBQ, wydawniczego: Egmont, Media Service Zawada, Ameet, szkolnego: St. Majewski, Astra, Derform. Biegła znajomość powyższych branż i narzędzi do budowania strategii dla produktów licencyjnych, ich indywidualnego dopasowania do potrzeb finalnych konsumentów, pozycjonowania, promowania oraz satysfakcjonującej sprzedaży.
Anna Przybylska
Country Manager w Polsce w wiodącej agencji licencyjnej Elc Brands, reprezentującej najmocniejsze bajkowe brandy dla dzieci. Wraz z zespołem ekspertów na rynku polskim z sukcesami współpracuje z największymi polskimi firmami odzieżowymi, rozwijając ich sprzedaż i ofertę dzięki wykorzystywaniu najmocniejszych światowych licencji dziecięcych. Pisze artykuły eksperckie do magazynów, współpracuje z polskimi stowarzyszeniami i portalami branżowymi.
16 lat doświadczenia we współpracy marketingowej z największymi brandami i firmami na rynku w Polsce i CEE, prywatnie żona, mama dwóch synów.
Michał Zaczyński
Dziennikarz. Publikuje m.in. w „Polityce”, „Vogue”, „Elle”, „Rzeczpospolitej” i „Fashion Magazine”. Wykładowca i juror konkursów dla projektantów. Autor bloga michalzaczynski.com.
-
Opłaty za studia
Studia Podyplomowe czesne 2 raty 4 raty Prawo i zarządzanie w sektorze mody 6 200 zł 6 400 zł 6 600 zł - wpisowe w wysokości 400zł (zaliczane na poczet czesnego)
- 20 % zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*cena obowiązuje do 30.11.2020 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkamiTerminy płatności
Płatność jednorazowa
- Opłatę czesnego (pomniejszoną o kwotę wpisowego) uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Płatność ratalna
Terminy płatności czesnego w dwóch ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata - do 1 lutego 2021 r.
Terminy płatności czesnego w czterech ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata do 15 grudnia 2020 r.
- III rata do 1 lutego 2021 r.
- IV rata do 1 kwietnia 2021 r.
Konto bankowe na które można dokonywać wpłat:
Uczelnia Łazarskiego
Santander Bank Polska S.A.
29 1910 1048 2209 0006 3981 0004
tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_2020/2021
-
Partnerzy



Centrum Kształcenia Podyplomowego
Uczelni Łazarskiego
Zobacz naszą ofertę
Kliknij i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych,
w tym Twoich prawach i celach przetwarzania.
- Jak możesz się z nami skontaktować? e-mailem na adres: iod@lazarski.edu.pl.
- Jakie masz prawa?
- dostępu do Twoich danych,
- ich poprawiania,
- żądania ich usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania Twoich danych osobowych.
- Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi? Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzamy? W celu marketingowym, polegającym na wysyłaniu do Ciebie newsletterów, analizowaniu czy zapoznajesz się z ich treściami, i które z nich najchętniej czytasz.
- Czy musisz podawać nam swoje dane? Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziesz jednak mógł otrzymywać newslettera.
- Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
- 1. Art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest analizowanie czy zapoznajesz się z naszymi newsletterami, i które z informacji w nich zawartych czytasz najchętniej.
- 2. Art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.
- Komu przekażemy Twoje dane?
- 1. Dostawcom narzędzi do: a. analityki ruchu na stronie, b. wysyłki newsletterów.
- 2. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
- Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane? Przez czas prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu wyrażenia przez Ciebie sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych w celach marketingowych, albo odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
- Czy po przekazaniu nam danych możesz sprzeciwić się ich przetwarzaniu? Tak. Możesz to zrobić w dwóch sytuacjach, gdy przetwarzamy Twoje dane:
- 1. na potrzeby marketingu bezpośredniego; takiego sprzeciwu nie musisz uzasadniać,
- 2. na podstawie innych naszych prawnie uzasadnionych interesów; taki sprzeciw wymaga uzasadnienia Twoją szczególną sytuacją.