Na Uczelni Łazarskiego pełni funkcję Pełnomocnika Rektora ds. ESG, Dyrektora Instytutu Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska, programu MBA ESG oraz studiów podyplomowych Prawo Ochrony Środowiska i Klimatu. Jest współtwórczynią i kierownikiem Akademii Biznesu i Prawa w Sektorze Mody oraz studiów podyplomowych Prawo w Biznesie Nowych Technologii.. Radca prawny z kilkunastoletnim doświadczeniem m.in. w doradztwie w ramach KPMG. Ekspertka UN Global Compact Network Polska, członek grupy roboczej ds. legislacji dla sektora zrównoważonej mody. Ambasadorka Europejskiego Paktu Klimatycznego powołana przez Komisję Europejską. Ekspertka Nowego Europejskiego Bauhaus, projektu Komisji Europejskiej. Autorka, wykładowczyni, speakerka na konferencjach. Mentorka w programach mentoringowych (m.in. w Fundacji Liderek Biznesu, „Ambasador Zrównoważonego Rozwoju Stowarzyszenia Narodów Zjednoczonych w Polsce (edycja studencka)”.
Master of Business Administration (MBA ESG)
II edycja
-
OFERTA
-
Studia podyplomowe
- Akademia Administracji Publicznej
- Akademia Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych
- Akademia Biznesu i Prawa Mody
- Akademia HR
- Akademia IT
- Akademia Marketera
- Akademia Menedżera
- Akademia Praktyków Prawa
- Akademia Prawa Sądowego
- Akademia Rynku Nieruchomości
- Akademia Rynku Ochrony Zdrowia
- Akademia Transportu Lotniczego
- Akademia Umiejętności Psychologicznych
- Akademia Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska
- Akademia Compliance
-
MBA
- Master of Business Administration (MBA Sport)
- MBA Healthcare Innovation & Technology – MBA HIT
- Master of Business Administration (MBA ESG)
- Master of Business Administration (MBA w Budownictwie)
- Master of Business Administration (MBA Energetyka)
- Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
- Master of Business Administration (MBA w Ochronie Zdrowia)
- Master of Business Administration (MBA Zarządzanie)
- Szkolenia i kursy
-
Studia podyplomowe
Master of Business Administration (MBA ESG)
II edycja
-
O kierunku
Kierunek MBA ESG to pierwszy na polskim rynku program MBA w obszarze ESG (Environmental, Social and Governance), który stworzono w odpowiedzi na rosnące potrzeby rynku w zakresie zarządzania przedsiębiorstwami z uwzględnieniem kwestii związanych z odpowiedzialnością społeczną i środowiskową.
Program MBA ESG został opracowany przez doświadczonych kierowników studiów podyplomowych w zakresie zarządzania, środowiska, nowych technologii,odpowiedzialności społecznej we współpracy ze specjalistami w zakresie opracowywania strategii biznesowych z uwzględnieniem ESG, liderami transformacji biznesu.
Strategicznym partnerem merytorycznym kierunku MBA ESG jest organizacja UN Global Compact Network Poland, międzynarodowa kancelaria Osborne Clarke, a także Fundacja 17 Celów, co zapewnia najwyższą jakość programu i umożliwia dostęp do najlepszych praktyk w obszarze ESG.
Wykładowcami są doświadczeni eksperci - uznani praktycy w biznesu, organizacji pozarządowych, organizacji branżowych, pracownicy firm konsultingowych, prawnicy, przedstawicie organizacji branżowych, instytucji finansowych, administracji oraz Komisji Europejskiej.
Program skupia się na zmianie paradygmatu w zarządzaniu przedsiębiorstwami i uwzględnieniu kwestii związanych z wyposażeniem w narzędzia, które pozwolą im projektować i wdrażać skuteczne strategie biznesowe zgodne z wartościami ESG, a jednocześnie zapewniając wzrost zysków i wartości firmy. -
Adresaci i atuty studiów
Studia MBA ESG kierowane są do kadry menadżerskiej, liderów oraz ekspertów z różnych dziedzin, którzy chcą rozwinąć swoje umiejętności biznesowe i kierownicze w dobie zmiany paradygmatu biznesu. Program skierowany jest do osób, które chcą przewodzić transformacjom w swoich organizacjach oraz kształtować rozwój rynku.
Program MBA ESG został opracowany z myślą o:- osobach, które chcą rozszerzyć swoją wiedzę i umiejętności z zakresu sprawnego i skutecznego zarządzania firmą z uwzględnieniem zagadnień zrównoważonego rozwoju;
- kadrze kierowniczej wszystkich szczebli chcącej wdrożyć w struktury firm sposób zarządzania zgodny z ESG;
- menedżerach będących również po studiach prawniczych, inżynierskich, humanistycznych, ekonomicznych;
- osobach prowadzących własne firmy, które chcą prowadzić odpowiedzialne przedsiębiorstwa;
- doradcach zewnętrznych chcących być liderami transformacji biznesu zgodnie ze strategią unijną w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Atuty:
- Pionierski program: Studia MBA ESG to pierwszy program na rynku edukacji MBA w obszarze ESG.
- Doświadczeni eksperci współtwórcami programu: Program angażuje ekspertów w swoich dziedzinach. Został on stworzony przez doświadczonych kierowników studiów we współpracy z ekspertami z dziedzin zarządzania, prawa, środowiska, kwestii społecznych oraz odpowiedzialnego leadershipu.
- Partnerstwo strategiczne: Program studiów został stworzony w partnerstwie strategicznym z organizacją UN Global Compact Network Poland oraz międzynarodową kancelarią Osborne Clarke. Dzięki temu słuchacze mają dostęp do najlepszych praktyk i rozwiązań w obszarze ESG.
- Kompleksowy program: Program studiów MBA ESG jest kompleksowy i obejmuje najnowsze trendy oraz kierunki rozwoju biznesu, w tym dekarbonizacji, cyfryzacji, a także odpowiedzialności społecznej i odpowiedzialnego zarządzania biznesem.
- Budowanie siatki kontaktów: Program studiów nastawiony jest na budowanie siatki kontaktów, co umożliwia zdobywanie nowych klientów, kontrahentów oraz rozwijanie działalności za pomocą wartościowych połączeń oraz wymiany dobrych praktyk i wiedzy pomiędzy uczestnikami studiów oraz gronem wykładowców.
- Doświadczona kadra wykładowców: Program studiów prowadzony jest przez doświadczonych i sprawdzonych wykładowców - uznanych praktyków w branży.
- Różnorodność zajęć: Program studiów opiera się na konwersatoriach, studiach przypadków, elementach wykładu, a także wizytach studyjnych. Na zajęciach rozwiązywane będą przykłady występujące w praktyce. Słuchacze mają możliwość zadawania pytań, prowadzenia dyskusji oraz pozostawania w stałym kontakcie z wykładowcami również po zakończeniu zajęć.
- Dostosowanie programu dla różnych grup odbiorców: Program zajęć jest dostosowany do różnorodnych grup odbiorców, w tym dla kadry kierowniczej, menedżerów oraz specjalistów odpowiadających za prowadzenie działalności gospodarczej zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska.
- Hub – wymiana dobrych praktyk: Absolwenci kierunku będą mieli możliwość uczestniczenia w cyklicznych spotkaniach okrągłego stołu ds. ESG, co umożliwi wymianę dobrych praktyk, rozwiązań oraz stworzenie siatki profesjonalistów – liderów w obszarze ESG.
- Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Master of Business Administration (MBA) zgodnie z zapisem w Ustawie o zasadach zarządzania mieniem państwowym z dnia 16 grudnia 2016r. poz.2259 art.19 upoważnia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa.
-
Przesłanki i cele studiów
W wyniku zmian społecznych, gospodarczych, technologicznych oraz klimatycznych jesteśmy świadkami transformacji sposobu zarządzania biznesami.
Nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem powinno opierać się o czynniki ESG. Bez znajomości standardów zrównoważonego rozwoju nie można dziś podejmować racjonalnych decyzji biznesowych.
Europejski Zielony Ład, oraz kolejne unijne plany branżowe uwypuklił strategię europejską, według której Unia powinna przekształcić się w nowoczesną, zasobooszczędną i konkurencyjną gospodarkę, w której nastąpi oddzielenie wzrostu gospodarczego od zużycia zasobów oraz która w 2050 r. osiągnie zerowy poziom emisji gazów cieplarnianych netto, będzie też odpowiedzialna społecznie.
Każde nowocześnie zarządzane przedsiębiorstwo powinno być przygotowane na opracowanie odpowiedniej strategii oraz dokumentacji prowadzenia biznesu w sposób zgodny z ESG. Program studiów MBA ma na celu pomóc w zrozumieniu tych zagadnień, które z punktu widzenia prowadzenia działalności gospodarczej są niezwykle istotne oraz mogą stanowić część programów i strategii spółek.
Dodatkowo, podczas programu uczymy raportowania zrównoważonego rozwoju z uwzględnieniem elementów środowiskowych (w tym ślad węglowy, wodny, cyfrowy i bioróżnorodność), społecznych oraz odpowiedzialnego zarządzania.
Wykładowcami są doświadczeni i sprawdzeni wykładowcy - uznani praktycy w biznesu, organizacji pozarządowych, organizacji branżowych, pracownicy firm konsultingowych, prawnicy, przedstawicie organizacji branżowych, instytucji finansowych, administracji oraz Komisji Europejskiej.
Jak prognozuje Światowe Forum Ekonomiczne w tegorocznej edycji raportu „The Future of Jobs” ekcperci ds. ESG to jeden z pięci zawodów, które w najbliższych latach mogą liczyć na naszybszy wzrost liczby ofert pracy.
Zajęcia w ramach programu prowadzone są przez praktyków prawa ochrony środowiska, najlepszych ekspertów z kancelarii prawniczych, firm doradczych oraz przedstawicieli biznesu, organizacji pozarządowych oraz urzędników sektora ochrony środowiska szczebla centralnego.
W trakcie naszego programu kładziemy nacisk na współpracę. Networking stanowi istotny element dla ludzi biznesu, umożliwiając zdobywanie nowych klientów, kontrahentów, rozwijanie działalności za pomocą wartościowych połączeń oraz wymiany dobrych praktyk.
Założeniem organizatorów studiów jest stworzenie słuchaczom warunków, które pozwolą na jak najbardziej efektywne wykorzystanie czasu spędzonego na Uczelni (bez względu czy będzie to forma stacjonarna czy zdalna). Przede wszystkim zajęcia prowadzone są z naciskiem analizę studiów przypadków, prowadzone dyskusje, zadawane przez słuchaczy pytania czy omawiane problemy z praktyki, a także wizyty studyjne.
Zapraszamy na spędzenie z nami najbliższych dwóch lat akademickich – mamy nadzieję, że będzie to dobrze wykorzystany czas, który zaprocentuje w rozwoju kariery zawodowej i Państwa organizacji!
r.pr. Agnieszka Oleksyn – Wajda
-
Organizacja studiów
Wymagania rekrutacyjne:
Warunkiem przystąpienia do procesu rekrutacji na program MBA jest posiadanie dyplomu magisterskiego oraz min. 2-letniego doświadczenia na stanowisku menadżerskim i rozmowa kwalifikacyjna. Dodatkowo znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym rozumienie tekstu (wybrane kursy oraz praca na materiałach anglojęzycznych).
Osoby nieposiadające jeszcze doświadczenia menedżerskiego mogą przystąpić do programu przedkładając list referencyjny od doświadczonego menedżera, który może potwierdzić potencjał menedżerski kandydata. Osoby, które legitymują się dyplomem inżyniera lub licencjata mogą aplikować do programu pod warunkiem posiadania min. 5 letniego doświadczenia menadżerskiego.
Organizacja zajęć:
- program trwa cztery semestry;
- zajęcia rozpoczynają się II połowie października, odbywają się dwa razy w miesiącu w formie dwudniowych (sobotnio-niedzielnych) sesji w godz.9-17;
- w tym nie więcej niż 30% godzin w formie zdalnej.
Warunkiem ukończenia studiów jest:
- uzyskanie pozytywnych wyników z zaliczeń wszystkich wymaganych modułów/przedmiotów;
- obecność na poziomie min.70%,
- przygotowanie i obrona pracy dyplomowej przed Komisją egzaminacyjną.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji. -
Wstępny terminarz:
MBA ESG kontynuacja 23_25: 12-13.10.24(s), 26-27.10.24(s)
MBA ESG kontynuacja + 24_26: 09-10.11.24(s), 23-24.11.24(s),7-8.12.24(z), 11-12.01.25(z), 25-26.01.25(s), 08-09.02.25(z), 22-23.02.25(s), 08-09.03.25(z), 22-23.03.25(s), 05-06.04.25(s), 26-27.04.25(z), 17-18.05.25(s), 31.05-01.06.25(z), 14-15.06.25(s)
Informujemy, że są to wstępne daty zjazdów. Dokładny i pełny harmonogram dostępny będzie na Wirtualnej Uczelni na początku października.
-
Rekomendacje
-
Wykładowcy
Agnieszka Oleksyn-Wajda
Dyrektor programu
dr n. ekon. Małgorzata Gałązka-Sobotka
Dziekan Centrum Kształcenia Podyplomowego
Dziekan Centrum Kształcenia Podyplomowego oraz Dyrektor Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego. Od 2015 r. wiceprzewodnicząca Rady Narodowego Funduszu Zdrowia (członek rady od 2010 r.). Dyrektor programu MBA w Ochronie Zdrowia oraz kierownik merytoryczny wielu certyfikowanych przez Uczelnię Łazarskiego programów szkoleniowych dedykowanych profesjonalistom medycznym, kadrze zarządzającej placówkami leczniczymi oraz pracownikom instytucji publicznych z sektora zdrowia. Inicjatorka i liderka Sektorowej Rady ds. Kompetencji w opiece zdrowotnej i opiece społecznej. Autorka licznych publikacji naukowych i eksperckich poświęconych ekonomiczno-społecznym aspektom ochrony zdrowia i nowoczesnym modelom jej organizacji i finansowania. Propagatorka koncepcji „Ochrony zdrowia nakierowanej na wartość” (Value Based Healthcare). Laureatka konkursu Sukces Roku 2022 w Ochronie Zdrowia w kategorii Zdrowie publiczne. Już po raz piąty w pierwszej dziesiątce LISTY STU najbardziej wpływowych osób w polskim systemie ochrony zdrowia. W plebiscycie Kobieta Rynku Zdrowia 2023 na liście 50 najbardziej wpływowych kobiet działających w obszarze zdrowia zajęła 3 miejsce. Integratorka ludzi i idei. Za propagowanie wzorów świadomego przywództwa pełnego empatii, szacunku i uważności laureatka pierwszej edycji konkursu „Sustainable Impact” w kategorii Lider.
Katarzyna Barańska
Kieruje praktyką Dekarbonizacji w międzynarodowej kancelarii Osborne Clarke.
Specjalizuje się w projektach regulacyjnych i infrastrukturalnych, ze szczególnym uwzględnieniem projektów z zakresu prawa ochrony środowiska oraz zielonej transformacji. Jej praktyka skupia się wokół innowacyjnych rozwiązań w nurcie climate change solutions, kontynuując długoletnie doświadczenie sieci Osborne Clarke w realizacji projektów środowiskowo-energetycznych na całym świecie. Wspiera klientów w realizacji wyzwań ekologicznych, energetycznych i technologicznych w tym w podejmowaniu i realizacji działań z obszaru ESG.
Doradza m.in. w zakresie uzyskiwania i zmiany pozwoleń środowiskowych (w szczególności pozwoleń zintegrowanych), uzyskiwania decyzji środowiskowych, a także w zakresie prawnej analizy ryzyk związanych z zanieczyszczeniem gruntów i ich rekultywacją.
Prowadzi projekty skupiające się wokół weryfikacji działań w obszarze gospodarowania odpadami, w tym wraz z przedstawicielami organizacji branżowych aktywnie uczestniczy w działaniach na rzecz wdrożenia w Polsce efektywnego systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta, implementacji dyrektywy Single Use Plastic a także wprowadzenia systemu kaucyjnego.
Katarzyna, bierze ponadto aktywny udział w pracach legislacyjnych związanych z powszechnym wykorzystywaniem paliw alternatywnych, w szczególności w obszarze EV oraz wodoru.
Jest doktorem nauk prawnych, radcą prawnym a także wykładowcą przy OIRP w Warszawie. Jest także autorką licznych artykułów branżowych i komentarzy w tym m.in. w ramach wydanego przez The Economist Impact raportu w zakresie technik dekarbonizacyjnych dla miast (Warszawa). Katarzyna jest aktywnym członkiem Komisji Zagranicznej przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie.
Kamil Wyszkowski
Przedstawiciel Krajowy, Dyrektor Wykonawczy UN Global Compact Network Poland (UN GCNP), Przedstawiciel UNOPS w Polsce.
Od 2002 roku związany z ONZ. W latach 2002-2009 w United Nations Development Programme (UNDP) odpowiadał m.in. za współpracę międzynarodową i wielostronną oraz za rozwój programów w Europie i Azji. Od 2009 do 2014 roku Dyrektor Biura UNDP w Polsce. Od 2004 do 2021 Przedstawiciel Krajowy i Prezes Rady UN Global Compact Network Poland – UN GCNP (ONZ-owskiej sieci koordynującej z ramienia United Nations Global Compact współpracę z biznesem, miastami, uczelniami wyższymi, administracją publiczną oraz organizacjami pozarządowymi; więcej: ungc.org.pl). Od 2021 Przedstawiciel Krajowy i Dyrektor Wykonawczy UN GCNP. Od 2011 roku Dyrektor Centrum Transferu Wiedzy – Know-How Hub. Od 2021 Wiceprzewodniczący Rady United Nations Association Poland.
Wykładowca m.in.: Central European University, SGH, ALK, Collegium Civitas, SWPS – Uniwersytetu Humanistycznospołeczny, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Instytutu Dyplomacji im. Ignacego Paderewskiego przy MSZ oraz Uniwersytet Warszawski. Pełnomocnik Rektora SGH ds. Współpracy z Organizacją Narodów Zjednoczonych.
Ekspert w zakresie polityk ONZ i UE, w szczególności w obszarze działań na styku biznesu, administracji i nauki oraz włączania sektora prywatnego do wdrażania celów, polityk i standardów ONZ. Specjalista zajmujący się współpracą rozwojową, współpracą wielostronną, transferem wiedzy. Jako pracownik ONZ zajmujący się dyplomacją ekonomiczną, zmianami klimatycznymi, innowacjami społecznymi i gospodarczymi, ekonomią społeczną oraz projektowaniem przeskoków rozwojowych i megatrendów w biznesie w szczególności w odpowiedzi na zmiany klimatyczne i adaptacje do nich. Prawnik specjalizujący się w prawie międzynarodowym. Absolwent prestiżowej United Nations Development Programme Academy (UNDP VDA).
Od 2003 do 2006 r. w członek Grupy strategicznej przy Zastępcy Sekretarza Generalnego ONZ oraz Dyrektora Regionalnego UNDP na Europę i kraje WNP. Od 2009 do 2012 członek Zespołu Doradców Strategicznych Prezesa Rady Ministrów w Polsce. Z ramienia Zespołu Doradców Premiera m.in. Współautor Długookresowej Strategii Rozwoju Kraju do 2030 r. oraz koordynator Strategii Rozwoju Kapitału Ludzkiego do 2020 r. Od 2014 roku w Radzie Ekspertów Narodowego Centrum Badań i Rozwoju ds. Innowacji w gospodarce i innowacji społecznych. Od 2016 r. w gronie członków zespołu ds. innowacji w Ministerstwie Rozwoju. Od 2018 r. doradca Ministra Inwestycji i Rozwoju. Od 2019 ekspert Senatu Rzeczpospolitej Polskiej ds. międzynarodowych, pomocy rozwojowej oraz polityk klimatycznych. Od 2019 doradca Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej.
Marek Adamski
Przedsiębiorca i manager, doradca i konsultant biznesowy. Wykładowca na studiach MBA w kraju i zagranicą. Zawodowo praktyk zarządzania procesowego w organizacji, udziałowiec i długoletni członek zarządu PMConsulting (PMC Group Polska), wiodącego na rynku europejskim dostawcy systemów zarządzania wiedzą i szkoleniami w organizacji. Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego (ALK) w Warszawie, a także TUCK School of Business (USA) i Ruhr-Universität w Bochum.
Od 25 lat związany z branżą doradczą i inwestycyjną ( PWC, Global Analytics Limited, ISB Ltd. PMC Group Polska). Doświadczenie zawodowe zdobywał realizując projekty wdrożeniowe na rynku polskim i międzynarodowym (Niemcy i USA). Jako doradca i PM kieruje projektami wdrożeniowymi systemów wspomagających zarządzanie procesami HR i BI w największych polskich i międzynarodowych organizacjach (Jeronimo Martins Polska, Hortex Holding, Basell Orlen Polska, Black Red White, Oney, Cushman & Wakefield). Aktywny uczestnik i prelegent konferencji branżowych i szkoleń; HR Tech Summit, HR Director Summit, Kongres Kadry, IT World Evolution.
Realizuje zarówno krótkie formy wystąpień, jak i moderowane dyskusje, a także rozbudowane, autorskie programy edukacyjne w ramach studiów podyplomowych i MBA (Uczelnia Łazarskiego, Instytut Nauk Ekonomicznych PNA, Szkoła Wyższa Wymiaru Sprawiedliwości, Śląski Uniwersytet Medyczny, Gdański Uniwersytet Medyczny, Uniwersytet Ekonomiczny w Wiedniu).
Obszarem jego aktywności naukowej i dydaktycznej są zagadnienia z zakresu przywództwa, zarządzania procesowego i projektowego, komunikacji i negocjacji. W realizowanych wystąpieniach i prowadzonych zajęciach ważną wartość, stanowią odwołania i nawiązania do osobistych doświadczeń i praktyki jako menadżera i przedsiębiorcy. Przekazywane treści i forma wypowiedzi charakteryzują się użyteczną logiką, a także ważną dla odbiorcy dyscypliną intelektualną.
W życiu i pracy niestrudzony orędownik ciągłego kształcenia i rozwoju, przepełniony wiarą iż każdy z nas stworzony jest do wielkich rzeczy a bariery i przeszkody na tej drodze tworzymy sami.
Prywatnie zapalony golfista i snowboardzista, nie stroni także od jazdy konnej i pływania do czego często nawiązuje podczas swoich wystąpień.
Małgorzata Greszta
Partner Zarządzający w CSR Consulting . Wcześniej Menedżer Działu Usług Zrównoważonego Rozwoju SGS Polska. Ekspert w zakresie CSR i zrównoważonego rozwoju - zawodowo związana z tematem od ponad 17 lat. Realizowała projekty doradcze dla szerokiego grona największych firm w Polsce. Posiada ogromne doświadczenie w tworzeniu strategii i budowania kontekstu biznesowego dla działań CSR w firmach.
Twórca i Dyrektor Programowy Akademii Zarządzania Społecznym Zaangażowaniem Firm oraz programu edukacyjnego dla menedżerów CSR Odpowiedzialny Biznes w Praktyce. Trener wiodący Akademii Innowatorzy CSR w Polsce we współpracy z Harvard Business Review Polska.
Autorka wielu prezentacji i artykułów z zakresu strategii CSR. Inicjatorka licznych inicjatyw edukacyjnych w obszarze CSR na rynku polskim. Współautorka badania i raportu Barometr CSR. Inicjatorka programu „SDGs w praktyce” i „Kampanii 17/17” upowszechniających Agendę 2030 w Polsce.
Robert Adamczyk
Główny specjalista ESG w Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOiR), z 25 letnim doświadczeniem raportowania oraz oszacowywania ryzyk środowiskowych i społecznych. W Banku zajmuje się due diligence oraz analizą ryzyka środowiskowego oraz społecznego projektów energetycznych, przemysłowych oraz infrastrukturalnych w krajach operacji Banku. Robert jest ekspertem Europejskiej Platformy Zrównoważonego Rozwoju (EU Platform for Sustainable Finance) opracowującej Europejską Taksonomie oraz ekspertem grupy roboczej dot. raportowania bioróżnorodności w ramach raportów finansowych (TNFD - Task Force for Nature-related Financial Dislcosure). Robert pracował nad wytycznymi dot. raportowania ESG wspólnie z Giełdą Papierów Wartościowych (GPW), oraz Giełdy w Bukareszcie, a obecnie pracuje na podobnymi wytycznymi dla Praskiej Giełdy. Robert jest również ekspertem EFRAG-u dot. standardów raportowania pod dyrektywę CSRD opracowujących standardy ESRS dot zanieczyszczeń oraz bioróżnorodności. Jest również w technicznej grupie referencyjne (Technical Review Group) w International Sustainability Standards Board (ISSB) oraz w Climate Bonds Iniative (CBI) w technicznych grupach robaczych dla sektora Stali oraz Chemii. Od 2017 roku Robert jest członkiem grupy roboczej ds. energetyki odnawialnej podowalanej przez ONZ Convection for Migratory Species (UN CMS).
Do 2004 roku Robert, był Dyrektor Działu Ochrony Środowiska w WS Atkins Polska (Atkins), dział który założył w 1997 roku. Robert jest absolwentem Kings College London oraz Imperial College London. W swojej karierze zawodowej uczestniczył w kilkuset audytach i analizach środowiskowych w tym ocen oddziaływania na środowisko na zlecenie inwestorów branżowych, finansowych, Skarbu Państwa oraz międzynarodowych instytucji finansowych. Robert jest wiodącym audytorem IEMA (Institute of Environmental Managment and Assessment) oraz asesorem środowiskowym i member RICS Europe (Royal Instituation of Charted Surveyors) audytorem ISO 14001 oraz weryfikatorem dla ResonsbileSteel. Robert specjalizuje się w implementacji wymogów Unii Europejskiej oraz raportowania ESG, miedzy innymi wymogów dyrektywy IED oraz prowadzeniu procesu Ocen Oddziaływania na Środowisko inwestycji pod kontem wymogów międzynarodowych instytucji finansowych jak i Dyrektyw Unii Europejskiej. Miedzy 2012-2021 Robert był przewodniczącym rady pracowniczej w EBOiR.
Maria Krawczyńska-Kaczmarek
Z ramienia Zarządu, łącząc funkcje członkini zarządu i dyrektorki generalnej, zarządza rozwojem organizacji, nadzoruje merytoryczny rozwój i zarządzanie projektami FOB.
Ekspertka, pasjonatka, trenerka, wykładowczyni i menedżerka z wieloletnim doświadczeniem w zakresie praktyki zrównoważonego rozwoju, ESG, CSR i zrównoważonych finansów.
Członkini Grup Roboczych w ramach Platformy Zrównoważonych Finansów przy MF. Członkini Komitetu ds. ESG Krajowej Izby Gospodarczej oraz Rady Innowatorów ESG Polskiego Stowarzyszenia ESG. Wykładowczyni i trenerka w m.in, Uczelni Łazarskiego, GPW Growth, Szkole ESG, Instytucie Compliance.
Jurorka w konkursie The Best Annual Report Instytutu Rachunkowości i Podatków.
Inicjatorka i członkini założycielka Stowarzyszenia POLSIF – Sustainable Investment Forum Poland.
Od 2017 roku do końca maja 2023 roku odpowiedzialna za zarządzanie i realizację Strategii Zrównoważonego Rozwoju Banku BNP Paribas, stworzenie obszaru Sustainability w banku, wprowadzenie raportowania zintegrowanego a także rozwój obszaru zrównoważonych finansów i stworzenie centrum kompetencji w zakresie strukturyzacji zrównoważonych produktów. Inicjatorka programu Bank Zielonych Zmian. Członkini Zarządu Fundacji BNP Paribas.
Od listopada 2021 do stycznia 2023 r. była członkinią grupy roboczej ds. wypracowania jednolitego standardu raportowania zrównoważonego rozwoju (ESRS) dla UE (zgodnie z CSRD) w ramach prac EFRAG.
Doświadczenie zawodowe w obszarze zrównoważonego rozwoju zdobywała również m.in. w zespole Deloitte Sustainability Consulting Central Europe, gdzie odpowiadała za projekty z zakresu raportowania niefinansowego, strategiczne zarządzanie CSR/ESG i zarządzanie projektami na rzecz klientów biznesowych i instytucjonalnych na skalę Europy Środkowo-Wschodniej. Wcześniej zajmowała się CSR w Tchibo Warszawa i filantropią korporacyjną w Forum Darczyńców.
Alumna Ligi Odpowiedzialnego Biznesu. Ukończyła ekonomię na Uniwersytecie Warszawskim i zarządzanie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Skończyła kurs ze zrównoważonych finansów na Uniwersytecie Cambridge.
Prywatnie aktywnie zaangażowana społecznie, głęboko wierzy w synergię celów biznesowych i społecznych, z dewizą „po pierwsze człowiek”.
Katarzyna Bałucka – Dębska
Urzędniczka Komisji Europejskiej gdzie aktualnie zajmuje się Europejskim Zielonym Ładem, a w szczególności tym, jak w Zieloną Transformację zaangażować społeczeństwo oraz wszelkiego rodzaju organizacje prywatne i publiczne. Wcześniej zajmowała się polityką małych i średnich przedsiębiorstw, w tym startupów. Interesuje się rolą innowacji (technologicznych, społecznych) i nowych modeli współpracy w generowaniu oddolnych zmian systemowych i rozwiązywaniu najpilniejszych wyzwań społecznych, gospodarczych i klimatycznych; poszukiwaniem modeli gospodarczych i biznesowych opartych na wartościach szerszych niż zysk i prowadzących do zrównoważonego wzrostu (pod względem środowiskowym, klimatycznym i społecznym). W pracy stosuje partycypacyjne metody prowadzenia warsztatów i projektowania procesów a poza godzinami prowadzi warsztaty z demokracji. Przed 2005 rokiem pracowniczka startupów oraz Gazety Wyborczej. Z wykształcenia ekonomistka i specjalistka od integracji europejskiej oraz muzyczna (pół)amatorka.
dr Jacqueline Kacprzak
Ekspertka CSR/RBC/BHR Ekspertka w zakresie praw człowieka, odpowiedzialnego biznesu, raportowania niefinansowego oraz standardów należytej staranności. Posiada doświadczenie i znajomość pracy w administracji publicznej szczebla rządowego oraz międzynarodowego (w szczególności specyfiki funkcjonowania i procedur OECD, UE i ONZ). Radca w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Mediator w sprawach cywilnych i gospodarczych. Członek Biura Grupy Roboczej OECD ds. Odpowiedzialnego Prowadzenia Biznesu. Inicjatorka i koordynatorka partnerstw na rzecz tłumaczeń na język polski standardów raportowania niefinansowego oraz standardów OECD dotyczących należytej staranności. Wykładowca akademicki. Jej zainteresowania badawcze i naukowe krążą wokół socjologii praw człowieka, zmian klimatycznych oraz wpływu nowych technologii na poszanowanie prawa człowieka.
dr Ewa Hartman
Certyfikowana trenerka metody Points of You™ oraz certyfikowana trenerka metody HeartMath™, wykładowca. Doktor Szkoły Biznesu Bournemouth University (Wielka Brytania).
Prowadzi liczne szkolenia, wykłady, wystąpienia i prezentacje, zarówno w języku polskim i angielskim, w kraju jak i za granicą (w Wielkiej Brytanii, Belgii, Finlandii).
Kierownik nagradzanych studiów podyplomowych ‘Neuro-Przywództwo’ w Warszawie oraz członek Stowarzyszenia Network PL zrzeszającego pracowników organizacji międzynarodowych (Bruksela).
Prowadzi szkolenia:
- dla biznesu: Roche, Gedeon Richter, HP Enterprise, Veolia, SAS Institute, Procter & Gamble, PGNIG Termika, AVIVA, LeroyMerlin, Polpharma, Apteki Zdrowit, Wydawnictwo Nowa Era, Łódzka Spółdzielnia Designu, PKO Ubezpieczenia, OTIS, Accenture.
- w ramach festiwali rozwojowych m.in. dla Konferencji Pulsu Biznesu Power to Women, Fundacji Liderek Biznesu, Akademii Kobiet Sukcesu czy dla Festiwalu Progressteron.
- dla sektora administracji publicznej, m.in. dla Ministerstwa Spraw Zagranicznych, czy Krajowej Szkoły Administracji Publicznej w Warszawie.
Ponadto pisze do portalu InnPoland, oraz do magazynu Law Business Quality, gdzie porusza tematy oscylujące wokół roli mózgu w biznesie, emocji czy zarządzania osobistą energią.
Laureatka Plebiscytu Diamenty Kobiecego Biznesu - Firma Godna Zaufania.
Agnieszka Sznyk
Prezes INNOWO, Instytutu Innowacji i Odpowiedzialnego Rozwoju
Ekspert od spraw zrównoważonego rozwoju i rozwoju społeczno-ekonomicznego społeczeństwa. Od lat związana ze środowiskiem NGO, przez wiele lat pracowała dla WWF. Autorka licznych raportów i artykułów m.in. „Innowacje 2015”, „Opracowanie metodyki i identyfikacja wskaźników gospodarki o obiegu zamkniętym dla gospodarki Polski w ujęciu regionalnym”, „Metodologia dopasowania cyrkularnych modeli biznesowych do priorytetowych sektorów wdrażania gospodarki o obiegu zamkniętym w Polsce”, „Wpływ innowacyjnych firm ponadnarodowych na rozwój społeczno- gospodarczy Polski”, „Metody pomiaru innowacji społecznych”. Inicjatorka i koordynatorka Polish Circular Hotspot, platformy mającej na celu podejmowanie działań i łączenie różnych grup interesariuszy na rzecz zmian cyrkularnych w Polsce. W ramach Polish Circular Hotspot pracuje nad wprowadzaniem innowacyjnych, kompleksowych, praktycznych i skalowanych rozwiązań we wszystkich sektorach gospodarki. Współpracuje z firmami przy wypracowywaniu strategii transformacji modeli biznesowych w kierunku cyrkularnym.
Realizuje liczne projekty we współpracy z samorządami lokalnymi na rzecz implementacji strategii cyrkularnych dla miast, m.in. wspólnie z Fundacją Metabolic jest liderem projektu Circular Cities w ramach którego realizowany jest skan 4 polskich miast pod kątem ich cyrkularności i możliwości zamykania obiegów.
Członek Grupy Koordynującej przy European Circular Economy Stakeholder Platform, inicjatywy Komisji Europejskiej oraz Europejskiego Komitetu Społeczno-Gospodarczego.
Posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów międzynarodowych m.in. w ramach Horyzontu 2020. Była członkiem konsorcjum międzynarodowego projektu R2PI tRansition from linear 2 circular: Policy and Innovation - trzyletni projekt w ramach programu Horizon 2020. Jest inicjatorką i koordynatorką międzynarodowego projektu Circular Week, kampanii edukacyjnej mającej na celu podniesienie świadomość społecznej na temat zrównoważonej produkcji i konsumpcji.
dr Marta Szymborska
Absolwentka filologii polskiej (studia magisterskie i doktoranckie) oraz europejskiej komunikacji społecznej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła podyplomowe studium PR oraz Akademię Menedżerów CSR. Przez 11 lat zarządzała w Grupie Raben działaniami komunikacyjnymi i CSR w 11 krajach Europy, pracując w centrali na Europę firmy. Odpowiadała za stworzenie, wdrożenie i realizację strategii PR, CSR i zaangażowania społecznego. Od 2017 roku jest odpowiedzialna za działania komunikacyjne i CSR w organizacji GS1, która swoje oddziały posiada w 112 krajach na świecie. Kiedyś kreowała działania na Europę, dziś realizuje światową strategię. Prowadzi zajęcia z zakresu CSR n.in.udiach podyplomowych m.in. na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu czy w Collegium Da Vinci w Poznaniu. Autorka ponad 200 publikacji na temat społecznej odpowiedzialności biznesu.
Tomasz Olkiewicz
Tomasz jest partnerem współzarządzającym Osborne Clarke w Polsce. Jest prawnikiem korporacyjnym i podatkowym z ponad 25-letnim doświadczeniem, cenionym za swoje podejście koncentrujące się na poszukiwaniu najlepszych rozwiązań dla klientów. Specjalizuje się w sprawach korporacyjnych, finansowych i podatkowych. Jego praktyka obejmuje przede wszystkim transakcje, zarówno typu equity jak i dłużne, w wielu sektorach.
Doradza klientom korporacyjnym, międzynarodowym funduszom private equity i private debt, jak również inwestorom branżowym, sponsorom i założycielom. Prowadził szereg transakcji typu project finance, jak również transakcji nabycia i finansowania aktywów w związku z projektami dotyczącymi odnawialnych źródeł energii i efektywności energetycznej.
W trakcie swojej kariery zawodowej Tomasz był zaangażowany w doradzanie klientom w sprawach z zakresu prawa handlowego, konkurencji i kwestii regulacyjnych.
Jego doświadczenie sektorowe obejmuje energetykę, usługi finansowe, TMC, oraz podmioty z branży farmaceutycznej.
Tomasz zajmuje się również nadzorowaniem i wspieraniem praktyki rozwiązywania sporów i konkurencji w Polsce.
Renata Dłuska
Renata łączy doradztwo podatkowe z kompleksowym wsparciem w zakresie prawa pracy. Opracowuje strategie komunikacji wewnętrznej, doradza w kwestiach związanych z przeciwdziałaniem dyskryminacji i mobbingowi w miejscu pracy oraz pomaga w projektowaniu i wdrażaniu odpowiedniej kultury organizacyjnej.
Renata specjalizuje się w kwestiach związanych ze skuteczną komunikacją w miejscu pracy, w tym m.in. pośredniczy w negocjacjach i mediacjach z pracownikami w duchu PBP (Porozumienia Bez Przemocy). Prowadzi szkolenia antymobbingowe i antydyskryminacyjne oraz pomaga klientom w opracowywaniu i wdrażaniu odpowiednich procedur wewnątrz organizacji.
Wspiera działy HR w kształtowaniu strategii talent management, przeprowadzaniu transformacji kulturowej przedsiębiorstw oraz budowaniu i wdrażaniu polityki różnorodności w firmie.
Ewa Radkowska-Świętoń
Pełni funkcje Członka Rady Nadzorczej i Członka Komitetu Audytu w spółkach Kruk S.A. i Ipopema Securities S.A, a także zasiada w Komitecie Nadzorczym Wskaźników Referencyjnych Rynku Kapitałowego przy GPW Benchmark S.A. oraz w Komitecie Ryzyka KDPW_CCP. Ewa jest prezesem Stowarzyszenia Niezależnych Członków Rad Nadzorczych.
Od września 2017 roku do stycznia 2019 roku sprawowała funkcję Prezesa Zarządu Skarbiec Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A oraz Wiceprezesa, a następnie Prezesa Zarządu Skarbiec Holding S.A.
W latach 2008-2017 była Członkiem Zarządu, a następnie Wiceprezesem Nationale Nederlanden Powszechnego Towarzystwa Emerytalnego S.A., pełniąc jednocześnie funkcję Dyrektora ds. Inwestycji. Za jej kadencji Towarzystwo zostało liderem rynku, a zarządzany przez nie otwarty fundusz emerytalny był wyróżniany za wyniki inwestycyjne oraz promocję zasad ładu korporacyjnego.
Wcześniej pełniła funkcję zarządzającej funduszami w Aviva Investors Polska S.A., a w latach 1996-2006 pracowała w ING Investment Management Polska S.A. (obecnie NN Investment Partners TFI S.A.), kolejno jako analityk, menadżer portfela, zarządzająca funduszami i p.o. Dyrektora ds. Inwestycji. Swoją karierę zawodową rozpoczęła w 1995 roku w Centrum Operacji Kapitałowych Banku Handlowego S.A.
Ewa jest absolwentką kierunku Bankowość i Finanse Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, posiada także certyfikaty CFA (Chartered Financial Analyst) oraz FRM (Financial Risk Manager).
Nina Vincenz-Krajewska
Nina Vincenz-Krajewska, rzeczniczka prasowa Grupy Kapitałowej GPW. Od kilkunastu lat pracuje w obszarze Public Relations, komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej, w spółkach branży technologicznej oraz finansowej. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego oraz studentka zarządzania na Akademii Obrony Narodowej. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz ekspertka kampanii #nieczekam107lat. Aktywnie promuje zagadnienia z obszaru ESG, w tym zwłaszcza zielonych finansów, diversity & inclusion, women empowerment. Działa także na rzecz poszerzania wiedzy specjalistycznej studentów dziennikarstwa i PR.
Milena Olszewska-Miszuris
Milena to praktyk wycen, storytellingu, analizy oraz sprawozdawczości finansowej i niefinansowej z kilkunastoletnim doświadczeniem na rynku kapitałowym. Obecnie prowadzi butikową spółkę doradczą (WM Advisory Sp. z o.o.), wspierającą zarządy w kwestiach związanych z budowaniem wartości, raportowaniem finansowym i niefinansowym, wyceną oraz relacjami inwestorskimi. Zasiada w Komitecie ds. Ładu Korporacyjnego przy GPW w Warszawie S.A. oraz jest ekspertką ds. zrównoważonego ładu korporacyjnego w Human and Business Rights Programme przy UN Global Compact Network Poland. Jest członkinią Stowarzyszenia Niezależnych Członków Rad Nadzorczych jak również Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia oraz aktywną członkinią rad nadzorczych. Prowadzi także gościnne wykłady na studiach podyplomowych m.in. na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie czy Uczelni Łazarskiego - w tej ostatniej pełni również funkcję ekspertki w Instytucie Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska. Aktywnie działa na polu ESG: jest Ambasadorką Chapter Zero Poland i zasiada w Radzie Ekspertów Klubu Inwestorek Indywidualnych. Milena jest także założycielką i Co-Chair 30% Club Poland - kampanii społecznej, której celem jest zwiększenie liczby kobiet we władzach spółek.
Posiada trzy prestiżowe międzynarodowe tytuły: ACCA (Association of Chartered Certified Accountants), CFA (Chartered Financial Analyst) oraz FSA Credential (Fundamentals of Sustainability Accounting) wydawany przez ISSB czyli International Sustainability Standards Board (poprzednio SASB, Sustainability Accounting Standards Board i VRF, Value Reporting Foundation). Karierę zawodową rozpoczęła w międzynarodowej firmie doradczej Ernst &Young. Przez dekadę była analityczką spółek giełdowych w międzynarodowych biurach maklerskich. Wielokrotnie nagradzana za swoją wiedzę, spostrzeżenia oraz wyczucie rynkowe zarówno w kraju (tytuł Analityka Roku przyznany przez Giełdę Papierów Wartościowych i gazetę Parkiet, kilkukrotna zwyciężczyni rankingu analityków gazety Parkiet w kategorii sektor TMT i detaliczny) jak i za granicą (wielokrotna laureatka międzynarodowego rankingu Extel w kategorii najlepszy analityk w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i najlepszy analityk spółek detalicznych).
dr Magdalena Krukowska
Dziennikarka, naukowiec, autorka książek, artykułów i filmów dokumentalnych poświęconych zrównoważonemu rozwojowi. Współtwórczyni pierwszego giełdowego indeksu spółek odpowiedzialnych społecznie w Europie Wschodniej oraz redaktor prowadząca platformy „#dbamy” w magazynie Forbes, poświęconej zrównoważonemu rozwojowi.
Marta Wojtkiewicz
Marta Wojtkiewicz, doradca w zakresie środowiskowej transformacji i dekarbonizacji organizacji oraz ich polityki CSR. Akredytowana przez francuski Institut de Formation Carbone audytorka śladu węglowego, specjalizuje się w mierzeniu wpływu działalności człowieka na klimat i ekosystemy (ślad węglowy, ślad wodny, ślad cyfrowy, wpływ na różnorodność biologiczną). Moderatorka warsztatów Mozaika Klimatyczna oraz ich pochodnych: Mozaiki Wodnej, Mozaiki Bioróżnorodności oraz Mozaiki Cyfrowej. Założycielka i wieloletnia dyrektor zarządzająca dziennika Teraz Środowisko oraz była dyrektor jego francuskiego odpowiednika Actu-Environnement – wiodącego tytułu prasowego zajmującego się kwestiami klimatu i środowiska.
Lidia Nwolisa
Od ponad 25 lat związana z branżą usług profesjonalnych. Początkowo z EY i PwC, a następnie jako współzałożycielka polskiego oddziału Corporate Coach U. Jako Executive Coach wspiera zarządy polskich i międzynarodowych firm oraz liderów biznesu w strategicznym zarządzaniu i budowaniu zaangażowanych zespołów. Prekursorka coachingu biznesowego w Polsce. Pierwszy polski coach akredytowany przez International Coach Federation. Członek pierwszego zarządu International Coach Federation. Mediatorka biznesowa według metody Non-Violent Communication. Ukończyła studia z zakresu zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada Akredytację Coachingu Menedżerskiego z Uniwersytu Strathclyde i Szkoły Coachingu w Wielkiej Brytanii.
Prezeska rodzinnej Fundacji Porta działającej na rzecz różnorodności i inkluzywności w Polsce. Laureatka plebiscytu Superbohaterki Wysokich Obcasów. Mówczyni występująca w tematyce DE&I.
Katarzyna Rozenfeld
Katarzyna jest doświadczoną liderką, mentorką i coachem z ponad 25-letnią praktyką w biznesie na poziomie Zarządów i Rad Nadzorczych.
Pełniła m.in. funkcje: wiceprezesa ds. handlowych w Tauron Polska Energia (wówczas 5-tej największej spółce notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych Warszawie), Członka Zarządu i Dyr. Zarządzającego ds. Handlu w Vattenfall Energy Trading a także dyrektora w PwC corporate finance.
Katarzyna, mając wieloletnie praktyczne doświadczenie inicjowania, kierowania i wdrażania zmian, a także kompleksowych procesów transformacji, wykorzystuje je wspierając organizacje i ich Zarządy, w procesach wypracowywania lub redefiniowania celu, wizji i strategii. Doradza także we wdrażaniu podejścia zorientowanego na klienta i zwiększania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. Katarzyna wspiera procesy tworzenia lub zmiany kultury organizacyjnej, kładąc nacisk na angażowanie pracowników w osiąganie celów biznesowych.
Dodatkowo, jako coach i mentor od wielu lat wspiera rozwój liderów – wykorzystując zarówno swoje osobiste doświadczenie przywódcza jak i doświadczenia zdobyte w trakcie realizacji 5 edycji Programu Leadership for Transformation realizowanego w formule warsztatowej i Action Learning dla liderów z Europy, Azji, Ameryki Północnej i Afryki.
Certyfikacja w zakresie coachingu: (1) CoachWise Essentials Program (2) CoachWise Equipped Program (3) CoachWise Dynamics Program. Wszystkie te programy są akredytowane przez ICF.
Certyfikacja w zakresie mentoringu: akredytacja European Mentoring & Coaching Council (EMCC) na poziomie Senior Practitioner (obecnie Katarzyna jest jedną z 14 osób w Polsce akredytowanych na tym poziomie).
Obecnie: przewodnicząca Rady Nadzorczej w spółce celowej funduszu Aberdeen Standard Investments.
Miłosz Tomasik
Jest radcą prawnym, który był przez lata związany z warszawskimi biurami międzynarodowych firm prawniczych. Obecnie prowadzi działalność we własnej kancelarii pn. Kozłowski Tomasik Oszczak sp.k. Specjalizuje się w prawie ochrony środowiska, w tym w zagadnieniach dotyczących emisji przemysłowych, ochrony klimatu, oceny oddziaływania na środowisko, pozwoleń na korzystanie ze środowiska, zanieczyszczeń powierzchni ziemi, prawa wodnego oraz gospodarowania odpadami. Doradza również w kwestiach związanych z prawem budowlanym, zagospodarowaniem przestrzennym i gospodarowaniem nieruchomościami. Z powodzeniem wspiera klientów w postępowaniach administracyjnych i sądowoadministracyjnych dotyczących decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, koncesji, pozwoleń zintegrowanych, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz opłat za korzystanie ze środowiska. Bierze udział w rozwijaniu projektów w kluczowych gałęziach polskiej gospodarki, w tym największych przedsięwzięć inwestycyjnych w sektorze energetyki konwencjonalnej, poszukiwaniu i eksploatacji kopalin, projektów infrastrukturalnych, oraz zakładów produkcyjnych z różnych dziedzin przemysłu. Wspiera klientów przy wdrażaniu nowych regulacji z zakresu ochrony środowiska i doradza przy opracowywaniu strategii adaptacji do nadchodzących wyzwań związanych m.in. z polityką klimatyczną i Europejskim Zielonym Ładem. Miłosz Tomasik uczestniczy aktywnie w charakterze prelegenta w różnych wydarzeniach branżowych, szkoleniach i konferencjach gospodarczych. Od kilku lat jest wykładowcą studiów podyplomowych Prawa Ochrony Środowiska na Uczelni Łazarskiego. Mecenas Tomasik jest ekspertem rekomendowanym przez Chambers Europe.
Marek Oleksyn
Radca prawny, counsel w SKS (Sołtysiński, Kawecki, Szlęzak).
Marek posiada ponad siedemnastoletnie doświadczenie w zakresie doradztwa strategicznego dla globalnych i krajowych podmiotów w sprawach związanych z ochroną własności intelektualnej, w tym patentów, znaków towarowych, wzorów, praw autorskich i know-how oraz w sprawach dotyczących przeciwdziałania nieuczciwej konkurencji. Reprezentuje klientów z wielu segmentów gospodarki (w tym sektora finansowego, IT, budowlanego, energetycznego, diagnostyki medycznej, odzieżowego oraz FMCG) w postępowaniach sądowych, arbitrażowych, w postępowaniach spornych przed Urzędem Patentowym RP oraz Urzędem UE ds. własności intelektualnej (EUIPO) w Alicante. Doradza w sprawach z zakresu transferu technologii, projektów B+R, transakcji dotyczących technologii i własności intelektualnej oraz twórczości pracowniczej. Marek jest prawnikiem rekomendowanym w najważniejszych międzynarodowych rankingach w zakresie własności intelektualnej: WTR 1000, IAM Patent 1000, Chambers & Partners oraz Legal 500. Autor licznych publikacji zarówno krajowych jak i zagranicznych, w tym Wolters Kluwer, Managing IP Magazine, Lexis Nexis, C.H. Beck, Przegląd Prawa Handlowego, Rzeczpospolita oraz Puls Biznesu.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowych Studiów Prawa Własności Intelektualnej na tej uczelni. Posiada również stopień magistra francuskiego i europejskiego prawa gospodarczego na Uniwersytecie w Poitiers.
prof. dr hab. Marlena Sakowska-Baryła
Profesor w Katedrze Europejskiego Prawa Konstytucyjnego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, doktor habilitowana nauk prawnych, radczyni prawna i partnerka w Sakowska-Baryła, Czaplińska Kancelarii Radców Prawnych Sp. p., wiceprezeska SBC Inspektor Sp. z o.o. oraz redaktor naczelna kwartalnika „ABI Expert”. Specjalizuje się w prawie informacyjnym. Jest autorką pionierskiej monografii z tego zakresu – „Ochrona danych osobowych a dostęp do informacji publicznej i ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego. Redaktor naukowa i współautorka komentarza do RODO, współredaktor naukowa i współautorka komentarza do ustawy o dostępie do informacji publicznej, współautorka komentarza do ustawy o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, autorka ponad 160 publikacji naukowych i popularyzatorskich. Wykłada na kilku uniwersytetach i wyższych uczelniach, bierze czynny udział w konferencjach naukowych oraz branżowych seminariach. W przeprowadzonych przez nią szkoleniach wzięło udział ponad 20 000 uczestników. Prowadzi kanał na YouTube popularyzujący ochronę danych osobowych, prawo informacyjne i nowe technologie.
Łukasz Petelski
Radca prawny z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w doradztwie regulacyjnym dla podmiotów z sektora energetycznego. Counsel w kancelarii Osborne Clarke.
Wpiera klientów w realizacji projektów z zakresu energii odnawialnej i gospodarki wodorowej. Doradza przy opracowywaniu i wdrażaniu strategii energetycznych przedsiębiorstw. Reprezentuje klientów przed Prezesem Urzędu Regulacji Energetyki, m.in. w postępowaniach taryfowych czy koncesyjnych. Zajmuje się sporządzaniem i negocjowaniem umów kluczowych dla sektora energetycznego, w tym umów zakupu zielonej energii bezpośrednio ze źródła OZE. Posiada także bogate doświadczenie transakcyjne (M&A, finansowanie). Doradza przy realizacji projektów dotyczących źródeł kogeneracyjnych. Wspierał spółki z sektora energetycznego w zakresie uczestnictwa na europejskich giełdach energii. Na swoim koncie ma również doradztwo dla podmiotów z sektora gazowego i ciepłowniczego.
Absolwent studiów podyplomowych Prawo Ochrony Środowiska na Uczelni Łazarskiego. Wiedzę techniczną zdobył studiując na Wydziale Elektroniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
Łukasz jest częstym prelegentem na konferencjach i seminariach dotyczących prawa energetycznego, w szczególności z zakresu energetyki odnawialnej i efektywności energetycznej. Jest autorem licznych publikacji dotyczących zagadnień z sektora energetycznego.
Aleksandra Więcka
Story designerka, projektantka innowacji w komunikacji, strateżka, socjolożka. Storytelling to dla niej narzędzie strategicznej komunikacji, analizy i tworzenia kultury organizacji.
Autorka książki „Jak mówić o sobie dobrze” (Zwierciadło 2020).
Absolwentka Laboratorium Dramatu i Krakowskiej Szkoły Scenariuszowej. Doktorantka na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Wykładała na SWPS i Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Współpracowała m.in zTVN,, AGORĄ, PKN ORLEN, Hellenic Coca Cola, SheXo Deloitte, TU EUROPA, Siecią Przedsiębiorczych Kobiet, Idea Bank, IMS Group, Mbank, BZWBK, IMS Group, Google, Facebook.
Pracuje z liderami, kadrą managerską, przedsiębiorcami I przedsiębiorczyniami, politykami I polityczkami, naukowcami i naukowczyniami.
Katarzyna Chwalibińska
Katarzyna ma ponad 15-letnie doświadczenie w prowadzeniu projektów związanych z ESG/zrównoważonym rozwojem dla znanych międzynarodowych marek z sektora nieruchomości komercyjnych i nie tylko. Posiada kompetencje w zakresie polskich i międzynarodowych metodologii raportowania niefinansowego oraz celów zrównoważonego rozwoju (SDG-s) zawartych w Agendzie 2030 na rzecz Zrównoważonego Rozwoju. Od 2008 roku jest aktywnie zaangażowana w promocję zrównoważonego rozwoju, efektywności energetycznej, standardów zielonego budownictwa oraz zdrowia i dobrego samopoczucia w budynkach, w tym celu współpracowała z czołowymi międzynarodowymi organizacjami, takimi jak World Green Building Council, World Business Council for Sustainable Development, European Climate Foundation oraz Urban Land Institute.
Martyna Zastawna
Pionierka i propagatorka cyrkularności w Europie. Jedna z najbardziej wpływowych kobiet wg. Forbes, Liderka Zrównoważonego Rozwoju wg. Forbes. Założycielka woshwosh oraz SzeptSzum, wykładowczyni, mentorka. Autorka wielu nagradzanych w Polsce i za granicą akcji społecznych i środowiskowych.
Sławomir Brzózek
Ekspert-praktyk w obszarze zrównoważonego rozwoju, ESG i CSR. Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w ENERIS.
Konsultant, trener i szkoleniowiec. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w tworzeniu i realizacji programów zaangażowania społecznego i środowiskowego oraz w transformowaniu strategii i systemów zarządzania w kierunku ich zgodności z oczekiwaniami i wymogami Sustainability/ESG/CSR (współpraca m.in. z Coca Cola, P&G, Henkel, Unilever, Żywiec Zdrój, Velvet). Związany wcześniej także z sektorem pozarządowym, ze środowiskiem organizacji ekologicznych.
Poza kwestiami środowiskowymi szczególnie zajmują go zagadnienia etyki w biznesie, greenwashingu oraz ładu korporacyjnego.
Współtwórca inicjatywy społecznej „Faceci w Zieleni”. Ekspert konkursu „Dobroczyńca Roku”, mentor w programie „Ambasadorzy Zrównoważonego Rozwoju” Stowarzyszenia Organizacji Narodów Zjednoczonych w Polsce oraz w programie wolontariatu studenckiego „Projektor”.
Wykładowca zagadnień związanych ze Zrównoważonym Rozwojem i zarządzaniem ESG na Uczelni Łazarskiego, w Krakowskiej Szkole Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i w Szkole Głównej Handlowej.
Agnieszka Dziedzic
Dyrektor Marketingu VIVE Textile Recycling
Senior Dyrektor w korporacjach polskich i międzynarodowych dynamicznie rozwijającego się sektora technologicznego i biznesowego: Microsoft, Mennica Polska, Prokom Software S.A., IBM, VIVE Textile Recycling. Liderka doświadczona w Zarządzaniu Zmianą, Rozwoju Biznesu, Marketingu, Sprzedaży, Gavernment Affairs i PR.
Pomaga w organizowaniu ścieżek kształcenia liderów i w maksymalnym wykorzystaniu ich umiejętności i możliwości.
Część coachingowa jej doświadczenia jest jej bliska najbardziej. Wykorzystuję w niej nie tylko doświadczenie zawodowe, ale też wiedzę z kursów odbywanych w m.in. w Polsce, Niemczech, Austrii czy Rosji.
Dyrektor, którego pasją jest wprowadzanie jednostek na ścieżki uczenia się i pomaganie im w maksymalnym wykorzystaniu ich umiejętności i możliwości.
Dzięki połączeniu doświadczenia i wiedzy dobrze rozumie modele biznesu, mechanizmy czy dynamiki jakie działają w organizacjach.
dr Magda Rycak
Kierownik studiów podyplomowych "Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych - kadry i płace” oraz "Ochrona danych osobowych i zarządzanie bezpieczeństwem informacji". Radca prawny, partner w Rycak Kancelaria Prawa Pracy i Hr, od 20 lat specjalizująca się indywidualnym i zbiorowym prawie pracy oraz w prawnych aspektach ochrony danych osobowych. Przeprowadziła z tej tematyki kilkaset szkoleń dla biznesu oraz sędziów sądów powszechnych. Referentka na wielu polskich i międzynarodowych konferencjach. Wieloletni wykładowca Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury. W latach 2010-2015 prodziekan Wydziału Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego. W latach 2012-2015 zastępca sędziego Trybunału Administracyjnego przy Radzie Europy. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularnonaukowych z prawa pracy.
Izabela Kluzek-Kot
Od ponad 15 lat zajmuje się rozwojem ludzi w organizacji. Wspiera organizacje i liderów w procesach transformacji prowadząc coachingi indywidualne, zespołowe bądź warsztaty rozwojowe i strategiczne. W swojej pracy integruje wiele metod po to, aby jak najskuteczniej przeprowadzić klienta przez proces zmiany. Bliska jest jej również praca związana z zagadnieniem wellbeingu, wykorzystując zarówno praktyki dalekowschodnie jak i podejście transformującej obecności.
Dyrektor zarządzająca HPR Group, certyfikowany Coach ICF, ukończyła szkołę trenerską, a także liczne szkolenia z obszaru HR. Prowadzi coaching indywidualny i grupowy - ponad 2000 godzin przeprowadzonych sesji. Doświadczenie zawodowe zdobywała w firmie doradczo-szkoleniowej. Przez okres ponad 15 lat zajmowała się zarządzaniem zespołem konsultantów i trenerów, pełniła również funkcje managera projektów jak również w organizacjach rolę HR Managera. Jest trenerem z zakresu umiejętności managerskich, a szczególnie bliskie są jej aspekty rozwoju pracownika w organizacji. Jako twórca programu Szkoły Coachingu, przygotowała do tego zawodu ponad 1500 osób w ponad 50 edycjach szkół. Jest konsultantem strategicznym, prowadzącym executive i team coachingi dla zarządów międzynarodowych i polskich organizacji.
Klienci z którymi pracowała to: Allegro, Adamed, Pandora, Leroy Merlin, Grupa ZIBI, Dentons DBSE, ING Bank Śląski, BSH, AGORA SA, VOITH, Kludi, Stanley Black&Decker, AWECO, TUV, SWM, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Kompania Piwowarska, Vattenfall, ISTA, Foster Wheeler, Danone, Timken, Mapei, Mecalux, Kanlux, eSKY, Bayer, Poczta Polska, NAVO Orbico, WASCO, Tauron.
dr inż. Anna Zalewska
W latach 2017-2023 Senior Ekspert w Polskiej Izbie Przemysłu Chemicznego. W pionie Rzecznictwa i Legislacji specjalizowała się w zagadnieniach z zakresu gospodarki obiegu zamkniętego, zarządzania i klasyfikacji substancji i mieszanin chemicznych (REACH, CLP, Strategia CSS), szeroko pojętego bezpieczeństwa, a także regulacji związanych z ochroną pozycji konkurencyjnej przemysłu chemicznego, edukacją i kształceniem, badaniami i innowacjami, wsparciem obszaru ochrony środowiska. Była koordynatorem Komisji Bezpieczeństwa i Techniki PIPC, Komisji Badań i Innowacji PIPC oraz Forum ds. Klasyfikacji i Forum ds. Ochrony Przeciwpożarowej PIPC.
Wcześniejsze doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Wojskowym Instytucie Chemii i Radiometrii pracując na stanowisku Adiunkta jako specjalista w zakresie śladowej analizy substancji chemicznych metodą różnicowej spektrometrii ruchliwości jonów. Absolwentka Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej, doktor nauk chemicznych z zakresu Technologii Materiałów Wysokoenergetycznych i Bezpieczeństwa Procesów Chemicznych. Specjalizowała się w zakresie wykrywania i analizy śladowych ilości substancji chemicznych. Brała udział w wielu konferencjach naukowych i branżowych. Autor licznych publikacji związanych z branżą chemiczną.
Obecnie Advocacy Manager w BASF Polska odpowiedzialna za monitoring procesów legislacyjnych, współpracę z organizacjami branżowymi oraz administracją, a także z instytucjami europejskimi.
Katarzyna Zalewska
Ekspertka firmy Kantar Polska, z wykształceniem socjologicznym oraz pedagogicznym. Specjalizuje się w badaniach marketingowych od 2013 roku, od początku w strukturach Kantar (wcześniej: TNS Polska). Od 2021 koncentruje się na wspieraniu klientów biznesowych w tworzeniu (i adaptacji) strategii zrównoważonego rozwoju, opierając się na rozległych analizach i danych konsumenckich o charakterze ilościowym – lokalnym i międzynarodowym dorobku badawczym Kantara.
Liderka polskiej edycji globalnego projektu Kantar Sustainability Sector Index (powtarzanego rok rocznie): https://sustainabilitysectorindex2022.kantarpolska.pl/.
#Suscasterka – współtwórczyni pierwszego w Polsce podcastu w całości poświęconego wyzwaniom zrównoważonego rozwoju w biznesie: #SUSCASTY by Kantar Polska: Suscasty Kantar Polska - Suscasty Kantar Polska
Uczestniczka wydarzeń branżowych, w tym: INSUMMIT by PTBRiO, współautorka i autorka artykułów w obszarze, m.in. na temat roli „S” (z triady ESG) we wdrażaniu zrównoważonych transformacji w Polsce (https://marketingprzykawie.pl/artykuly/polskie-drogi-do-zrownowazonego-rozwoju-czy-bedziemy-druga-skandynawia-czy-chcemy-nia-byc/) czy poświęconego rzutowi oka na pokolenie Z w kontekście woli działań w obszarze zrównoważonego rozwoju (w raporcie: https://ziemianieatakuja.pl/).
Konsultantka w obszarze, ściśle współpracująca z biznesem różnych sektorów, zwłaszcza retail, branża gastronomiczna, finansowa i farmaceutyczna.
Członkini Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (https://www.ptbrio.pl/).
Sylwia Uziębło-Kowalska
Radca prawny z ponad 10-letnim doświadczeniem w doradzaniu polskim i zagranicznym przedsiębiorcom. Współpracuje z praktyką dekarbonizacji Osborne Clarke.
W swojej pracy Sylwia skupia się na regulacjach z zakresu zrównoważonego rozwoju, wspierając klientów w opracowywaniu i wdrażaniu strategii ESG w ich działalności jak i w zapewnieniu zgodności ich działań z regulacjami z obszaru ochrony środowiska (compliance środowiskowy). Sylwia posiada duże doświadczenie w doradztwie dotyczącym gospodarowania odpadami, w tym w zakresie odpadów opakowaniowych i regulacji związanych z rozszerzoną odpowiedzialnością producenta. Doradza i szkoli jak minimalizować ryzyko związane z nierzetelnym marketingiem ekologicznym (tzw. greenwashingiem).
Sylwia prowadzi także projekty związane z "zazielenianiem" transportu (elektromobilnością i wykorzystaniem wodoru w transporcie). Doradza także w zakresie inwestycji przemysłowych (także typu greenfield) oraz obiektów infrastruktury liniowej - w zakresie regulacji budowlanych, przygotowywaniu umów i rozwiązywaniu sporów.
Współpracuje z organizacjami branżowymi, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem w obszarze regulacji związanych z gospodarowaniem odpadami, e-mobilnością i wodorem.
Augustyn Wróbel
Augustyn Wróbel zajmuje stanowisko Counsel w praktyce bankowości i finansów warszawskiego biura Osborne Clarke. Jest adwokatem z kilkunastoletnim doświadczeniem w obsłudze prawnej transakcji finansowania inwestycji.
Augustyn doradza bankom i kredytobiorcom na wszelkich etapach transakcji w zakresie finansowania oraz refinansowania zadłużenia, w tym transakcjach dotyczących finansowań: projektów (project finance), korporacyjnych (corporate finance), akwizycyjnych (acquisition finance), nieruchomościowych (property finance) oraz konsumenckich (consumer finance). Doradza również w kwestiach regulacyjnych, w szczególności w zakresie Zrównoważonych Finansów.
Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Jest również absolwentem programów: (i) European Master in Law and Economics, w efekcie którego uzyskał tytuły: LL.M. na Uniwersytecie w Hamburgu oraz magister na kierunku ekonomiczna analiza prawa w Szkole Głównej Handlowej; oraz (ii) Circular Economy and Sustainability Strategies na Uniwersytecie Cambridge, Judge Business School.
Przed dołączeniem do Osborne Clarke współpracował z międzynarodowymi oraz polską kancelarią prawną. Jest prawnikiem rekomendowanym w rankingu The Legal 500 w kategorii banking.
Maciej Mazur
Praktyk gospodarczy z długoletnim doświadczeniem w sektorze energetycznym. Od 2012 roku związany z branżą paliw alternatywnych, w szczególności z sektorem energii elektrycznej (elektromobilność). Pracował m.in. przy realizacji największych inwestycji infrastrukturalnych realizowanych w Polsce oraz doradzał firmom z branży paliwowej, motoryzacyjnej, finansowej i FMCG. Absolwent Stosunków Międzynarodowych w specjalności Międzynarodowa Polityka Handlowa na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada również dyplom MBA. W trakcie realizacji przewodu doktorskiego z dziedziny ekonomii. Autor licznych publikacji z zakresu energetyki oraz komunikacji społecznej. Prelegent wielu branżowych debat i konferencji.
Tomasz Dzida
Tomasz Dzida (FCCA, SPOCO®) – lider, manager i przedsiębiorca społeczny, coach przywództwa i zarządzania systemowego, audytor wewnętrzny i doradca w obszarze transformacji organizacji.
Posiada blisko 25 lat doświadczenia międzynarodowego w sektorze finansowym w funkcjach zarządzania ryzykiem i audytu wewnętrznego obejmując między innymi obszary ciągłości działania, transformacji cyfrowej, kultury organizacyjnej i CSR/ESG (banki o zasięgu globalnym i fintech).
Od 2008 roku pracuje w Wielkiej Brytanii, skąd zrealizował projekty na większości kontynentów. Od 2010 zajmuje się rozwojem umiejętności przywódczych, zespołów i organizacji jako coach i trener. Działa praktycznie na rzecz mądrego zarządzania zasobami, wartością i energią oraz tworzenia bezpiecznej, bezprzemocowej i przedsiębiorczej kultury pracy i współpracy.
W ramach przedsiębiorstwa społecznego EI-SPOCO operacjonalizuje tokeny czasu na rzecz wspierania zachowań pro-człowiek i pro-planeta oraz etycznej współpracy społeczno-gospodarczej. Specjalizuje się w przywództwie na rzecz realizacji celów wyższego rzędu z zachowaniem szeroko pojętej równowagi, w tym w samoprzywództwie, samoorganizacji i samoregulacji. Interesuje się również operacjonalizacją koncepcji Society 5.0 z wykorzystanie technologii, danych i sztucznej inteligencji w służbie sukcesu równowagi człowieka, organizacji i planety.
James Watson
James jest partnerem w zespole ds. projektów, dyrektorem ds. dekarbonizacji i współprzewodniczącym praktyki ESG w Osborne Clarke.
Specjalizuje się w sektorze energetycznym i wspieraniu klientów finansujących, inwestorów i deweloperów w opracowywaniu, inwestowaniu i finansowaniu projektów w zakresie odnawialnych źródeł energii (energia słoneczna, wiatrowa na lądzie i wodna), reakcji po stronie popytu/rynku mocy, magazynowania energii, zarządzania zasobami odpadów/przetwarzania odpadów w energię (w tym dostaw i eksportu RDF/SRF, AD i biomasy), skojarzonego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej oraz sektorów obronnych. James jest żywo zainteresowany dekarbonizacją i pomaganiem firmom w osiąganiu celów zerowych netto. Jego obszary zainteresowania obejmują wspieranie rozwoju zrównoważonej infrastruktury, wyzwania związane z finansowaniem przejścia na zerową emisję dwutlenku węgla netto, dekarbonizację transportu i sprostanie wyzwaniu związanemu z emisją dwutlenku węgla. James pomaga klientom sprostać tym wyzwaniom prawnym w szerszych ramach dobrego ładu korporacyjnego i proaktywnej zgodności. Pomaga klientom w opracowywaniu i wdrażaniu strategii ESG dla ich wewnętrznych operacji, a także w zgodnym z przepisami komunikowaniu jej na zewnątrz.
Doradza również w zakresie opcji finansowania, pakietów bezpieczeństwa, zarządzania ryzykiem, strukturyzacji łańcucha dostaw, przyłączenia do sieci, umów odbioru i dostaw energii, zachęty w odniesieniu do wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii, korzyści wbudowanych, kwestii związanych z interfejsem oraz opracowywania i wypełniania dokumentacji prawnej.
Ponadto James doradza w zakresie wczesnego rozwoju i strukturyzacji, przetargów, zawierania umów, negocjacji, finansowania, zamykania oraz spraw po zakończeniu i zakończeniu złożonych projektów infrastrukturalnych. Działał na rzecz sponsorów, fundatorów, inwestorów, podwykonawców i władz publicznych.
Jest członkiem The City of London Law Society Energy Committee oraz Association for Decentralised Energy.
dr Lars Kutzner
Dr Lars Kutzner jest jednym z wiodących niemieckich prawników w dziedzinie doradztwa w zakresie przestępczości białych kołnierzyków, usług zarządzania zgodnością i prowadzenia wewnętrznych dochodzeń. Od ponad 18 lat doradza i pomaga swoim klientom w radzeniu sobie z kryzysami krajowymi i międzynarodowymi.
Doradza i reprezentuje spółki, ale także zarządy, rady nadzorcze i kadrę kierowniczą we wszelkiego rodzaju dochodzeniach karnych i administracyjnych prowadzonych przez organy nadzoru, organy podatkowe i celne, prokuratorów lub sądy.
Broni i reprezentuje spółki w krajowych i międzynarodowych dochodzeniach, konfiskatach, w postępowaniach karnych i przed parlamentarnymi komisjami śledczymi. Doradza klientom ze wszystkich sektorów, ale koncentruje się na klientach z sektora detalicznego i konsumenckiego, a także z sektora finansowego.
Lars został przyjęty do palestry w 2004 r., a od 2022 r. jest partnerem w Osborne Clarke.
Michał Markowski
Michał kieruje praktyką bankowości i finansów w warszawskim biurze Osborne Clarke.
Jest radcą prawnym z ponad 15-letnim doświadczeniem w obsłudze prawnej transakcji finansowania inwestycji, w szczególności w sektorze energetycznym i nieruchomościowym.
Doradza polskim i międzynarodowym podmiotom przy transakcjach kredytowych, emisji papierów dłużnych, transakcjach leasingu oraz transakcjach M&A i sprzedaży nieruchomości. Posiada także doświadczenie w doradztwie regulacyjnym dla instytucji finansowych, oraz w projektach dotyczących wdrażania innowacji w sektorze finansowym (FinTech), w tym w projektach z zakresu usług płatniczych.
Przed dołączeniem do Osborne Clarke kierował praktyką bankowości i finansów w wiodącej międzynarodowej kancelarii prawniczej. W swojej karierze zawodowej pracował także jako prawnik in-house w spółce należącej do największej polskiej grupy energetycznej oraz współpracował z brytyjskimi i amerykańskimi międzynarodowymi kancelariami prawnymi.
Agnieszka Witkowska
Dyrektor zespołu Human Resources (People & Culture Leader).
Agnieszka posiada wieloletnie doświadczenie w budowaniu i wdrażaniu strategii HR, działaniach Employer Branding i Employee Experience oraz szerokie doświadczenie w opracowywaniu, kształtowaniu, wdrażaniu i realizowaniu polityk szkoleniowo-rozwojowych w branży usług profesjonalnych. Wcześniej pracowała w firmie z tzw. Wielkiej Czwórki oraz w polskiej agencji rekrutacyjnej.
Umiejętnie buduje i rozwija długoterminowe programy rozwojowe, szkoleniowe, sukcesji pracowniczej oraz wzmacniania i kształtowania kompetencji i umiejętności.
W firmie odpowiada za budowanie strategii HR, wzmacniania i kształtowania kultury organizacyjnej oraz budowania i wzmacniania umiejętności przywództwa i rozwoju talentów.
Działa jako profesjonalny Coach biznesowy, Mentor oraz Trener, prowadząc warsztaty i szkolenia wzmacniające kompetencje „miękkie”. Działa jako Psycholog oraz Terapeuta TSR.
Jest Certyfikowanym: Coachem - Poziom ACC ICF oraz Senior Practicioner EMCC, Konsultantem DISC D3, Konsultantem MBTI, Trenerem FRIS.
Paweł Bogusław
Trener, coach, absolwent uczelni Łazarski na kierunku Executive MBA HR, Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Prowadzi szkolenia, konsultacje oraz Coaching dla kadry menedżerskiej oraz handlowców. Wykłada na Uczelni Łazarskiego na MBA Public Healtcare, wydziale Psychologia w Zarządzaniu, Zarządzanie zasobami Ludzkimi oraz w Szkole Zarządzania Sprzedażą na kierunkach: Zarządzanie Działem Sprzedaży i Account Management. Pracował jako Przedstawiciel Handlowy, Medyczny, KAM, Dystrykt Manager, Dyrektor Sprzedaży, Manager Projektów Szkoleniowych oraz Kierownik Działu Szkoleń, w takich firmach jak Lek Polska, Sandoz, Valeant Pharmaceuticals, Leroy Merlin, Auchan, Hortex, Polfarmex, CRL.
Master Trener RMP (Reiss Motivation Profile), Odporności Psychicznej (AQR International), Acion Learning WIAL oraz Przywództwa ILM (Intergrated Leadership Measure) Wdrażał oraz koordynował procesy HR, kreował politykę personalną w międzynarodowych strukturach handlowych. Wieloletnie doświadczenie trenerskie w „korporacjach” pozwala mu prowadzić z sukcesami procesy rozwojowe, od rekrutacji – Assessment Center, przez szkolenia merytoryczne i sprzedażowe do coachingu on the job. Praca Kierownika Działu Szkoleń oraz prowadzenie wielu projektów HR w międzynarodowych firmach zapewnia jego klientom szerokie spojrzenie na potrzeby rozwojowe pracowników. Poprowadził ponad 1130 dni szkoleniowych i coachingowych w różnych sektorach biznesu. Specjalizuje się w budzeniu motywacji wewnętrznej, inspirowaniu do poszukiwania i samodzielnego dochodzenia do efektywnych rozwiązań.
Jakub Safjański
W Konfederacji Lewiatan zajmuje stanowisko dyrektora Departamentu ds. Energii i Zmian Klimatu. Ukończył studia prawnicze, filozoficzne oraz Podyplomowe Studium Zagadnień Legislacyjnych na Uniwersytecie Warszawskim. Absolwent Krajowej Szkoły Administracji Publicznej.
Zawodowo związany był przede wszystkim z administracją energetyczną, w której w latach 2017-2022 pracował w Ministerstwie Energii jako główny specjalista ds. obsługi prawnej w zakresie sektora naftowo-paliwowego w Departamencie Ropy i Gazu, a w Ministerstwie Klimatu i Środowiska również jako naczelnik Wydziału Energetyki Lokalnej w Departamencie Odnawialnych Źródeł Energii.
Jego obszarem specjalizacji jest legislacja w zakresie energetyki oraz zarządzanie zespołem. Brał udział w tworzeniu aktów prawnych regulujących rynek paliw transportowych, biokomponentów, biometanu, prosumentów oraz klastrów energii. Pracował przy wdrażaniu dyrektywy RED II. Do jego zainteresowań zawodowych należy także obszar praw człowieka.
Ewa Lebbihiat-Trela
Manager w zespole Audit Assurance KPMG
Absolwentka Politechniki Gdańskiej, Wydział Ekonomii i Zarządzania. Biegła rewidentka i audytorka z ponad 10-letnim doświadczeniem w międzynarodowej firmie doradczej KPMG, gdzie badała sprawozdania finansowe spółek i grup kapitałowych z różnych sektorów, w tym m.in. energetycznego, chemicznego, spożywczego i nowych technologii. Silnie identyfikując się z wartościami Unii Europejskiej w obszarze ESG i potrzebą podjęcia działań na rzecz klimatu, zdecydowała się przenieść doświadczenie z zakresu raportowania finansowego na obszar danych niefinansowych. Obecnie w ramach KPMG, zajmuje się atestacją danych niefinansowych i usługami ESG readiness, w oparciu o standardy GRI (Global Reporting Initiative) i ESRS (European Sustainability Reporting Standards).
Zaangażowana w aktywizm miejski, wzmacnianie pozycji kobiet w środowisku pracy i w społeczeństwie oraz propagująca istotność edukacji i zrównoważonego rozwoju na jakość życia społeczeństwa.
Mikołaj Junosza-Szaniawski
Dyrektor w zespole Audit Assurance KPMG, odpowiedzialny za rozwój usług atestacyjnych w obszarze ESG.
Posiada ponad 20 lat doświadczenia w zakresie badania sprawozdań finansowych, badania systemów informatycznych oraz badania różnorodnych informacji niefinansowych w wielu branżach.
Pracę w KPMG rozpoczął w zespole Audytu Ogólnego, a następnie dołączył do zespołu Internal Audit, Risk and Compliance Services, gdzie poza badaniem obszaru IT na potrzeby audytów finansowych brał udział w wielu projektach dotyczących zewnętrznej weryfikacji różnorodnych obszarów działalności klientów KPMG, w tym: zgodności kontraktowej, bezpieczeństwa IT, kontroli wewnętrznej oraz raportowania niefinansowego. Ma też duże doświadczenie w zakresie oceny ryzyka, analizy oraz weryfikacji systemów kontroli wewnętrznych w organizacjach usługowych (audyty ISAE 3402, SOC1, SO2).
Uczestniczył w licznych projektach związanych z oceną raportowania CSR, w tym weryfikacji poprawności raportowanych wskaźników ekonomicznych, społecznych i środowiskowych dla klientów przedsiębiorstw z sektora produkcyjnego, usługowego i energetycznego.
Obecnie kieruje zespołem ESG Assurance w KPMG zajmującym się świadczeniem usług atestacyjnych w obszarze ESG.
Tycjan Bielecki
Dyrektor Zarządzający obszarem ESG i Ekosystemów Rozwiązań dla Domu w Santander Bank Polska S.A. od września 2022 r.
Związany z sektorem finansowym od ponad 20 lat, pracując w Warszawie, Londynie, Lizbonie i Karaczi. Zdobywał doświadczenie w wiodących globalnych firmach z sektora finansowego (Deutsche Bank, Moody’s Investors Service, Citigroup, Textron) na wielu rynkach regionu EMEA, w tym w krajach Europy Wschodniej, Izraelu, a także Pakistanie.
Członek prezydium najbardziej istotnych grup roboczych dot. zrównoważonego finansowania w Polsce oraz jeden z 2 polskich przedstawicieli w Chief Sustainable Officers Forum przy European Banking Federation.
Absolwent Szkoły Głównej w Warszawie oraz Sustainable Finance na University of Cambridge.
Maciej Mazur
Praktyk gospodarczy z długoletnim doświadczeniem w sektorze energetycznym. Od 2012 roku związany z branżą paliw alternatywnych, w szczególności z sektorem energii elektrycznej (elektromobilność). Pracował m.in. przy realizacji największych inwestycji infrastrukturalnych realizowanych w Polsce oraz doradzał firmom z branży paliwowej, motoryzacyjnej, finansowej i FMCG. Absolwent Stosunków Międzynarodowych w specjalności Międzynarodowa Polityka Handlowa na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada również dyplom MBA. W trakcie realizacji przewodu doktorskiego z dziedziny ekonomii. Autor licznych publikacji z zakresu energetyki oraz komunikacji społecznej. Prelegent wielu branżowych debat i konferencji.
Kuba Jedlinski
Marketer, zawodowo zajmujący się komercjalizacją pomysłów, przez tworzenie z nich atrakcyjnych modeli biznesowych. Pracując dla globalnych marek (Bosch, Siemens, E.ON), zajmuje się głównie młodymi markami, tzw. spin-outami, czyli korporacyjnymi startupami, obecnie zarządza biznesem eMobility E.ON Drive w Polsce, a w przeszłości m.in kierował operacjami największego polskiego w pełni elektrycznego carsharingu w Warszawie, czy był współzałożycielem startupu łączącego technologię cyfrową z modelem biznesowym opartym o tworzenie własnych perfum w Barcelonie.
Licencjonowany członek (Chartered Marketer) brytyjskiego instytutu CIM. Student programu EDBA Instytutu Nauk Ekonomicznych PAN, pisze pracę dyplomową na temat TCO infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych.Mentor i trener w licznych programach akceleracyjnych. Współpraca z ponad setką młodych marek to niezwykle inspirująca część jego pracy: pozwala znacznie lepiej zrozumieć rolę marketingu, niż gdyby latami skupiał się na jednym biznesie.
Jest współautorem kilkunastu wniosków patentowych, z których kilka otrzymało już prawa ochronne o zasięgu globalnym (od Chin, przez Europę, po USA).
W czasie zajęć z marketingu skupi się na praktycznej stronie kreowania postrzeganej wartości i łańcucha wartości jako elementów kompletnej oferty dla klientów. Zwróci uwagę słuchaczy na to jakie skutki może wywołać nieodpowiednie stawianie celów w przedsiębiorstwach. Zademonstruje na czym polega i jak niebezpiecznie łatwy jest skuteczny “greenwashing”. Wyjaśni skąd bierze się mityczne planowane postarzanie produktów i na czym ono w praktyce polega. W czasie zajęć lubi dyskusje i wręcz zachęca do podejmowania trudnych tematów.
-
Program
Moduł I. Transformacja organizacji i zarządzanie odpowiedzialnymi przedsiębiorstwami (86h)
1. Biznes - Operacje
- Modele biznesowe
- Zarządzanie zmianą i transformacja organizacji
- Zarządzanie strategiczne (z uwzględnieniem zarządzania ryzykiem)
- Zarządzanie jakością
2. Tech - Ludzie - Finanse
- Decision making
- Strategiczne zarządzanie marketingowe
- Zarządzanie kapitałem ludzkim w odpowiedzialnych przedsiębiorstwach
- Psychologia w zarządzaniu
- PR i wizerunek
- Nowe technologie, digitalizacja biznesu i sztuczna inteligencja
3. Ryzyko - Audyt
4. Sesja ekspercka
Moduł II. Polityki i regulacje dotyczące prowadzenia odpowiedzialnych przedsiębiorstw (34h)
1. Ramy prawne dla prowadzenia działalności gospodarczej (ring prawników różnych specjalizacji)
2. Prawa do innowacji jako narzędzie przewagi konkurencyjnej
3. Ramy prawne ESG oraz strategie UE (niskoemisyjna, trwała, konkurencyjna i cyrkularna gospodarka - „puzzle regulacyjne”)
4. Cele zrównoważonego rozwoju wg Agendy 2030
5. Konsument a biznes
6. Sesja ekspercka
Moduł III. Odpowiedzialność środowiskowa w zarządzaniu (ESG - E - Environment) (75h)
1. Mozaika klimatyczna - wprowadzenie do tematyki związanej ze zmianami klimatu w wyniku działalności człowieka
2. Ślad wodny - czyli dlaczego 1 kawa wymaga 140 litrów wody
- Czym jest ślad wodny
- Koncepcja wirtualnej wody
- Pobór wody jako element oceny cyklu życia produktu/usługi
- Elementy metodologii pomiaru śladu wodnego
- Ślad wodny biznesu - kluczowe elementy
3. Ślad cyfrowy - Internet bardziej emisyjny niż lotnictwo?
- Infrastruktura stojąca za „zdematerializowanym” Internetem
- Surowce krytyczne, czyli jak geologia kształtuje geopolitykę
- Wpływ użytkowania Internetu na klimat i środowisko: produkcja urządzeń, przepływ danych, streaming (filmy, media strumieniowe), wideokonferencje, maile
- Sposoby ograniczania śladu cyfrowego organizacji
4. Bioróżnorodność - Po co nam komary, czyli jak upadek bioróżnorodności może doprowadzić firmę do bankructwa
- Znaczenie bioróżnorodności dla ludzkości
- Powiązania między naturą a technologią, rozwojem i biznesem
- Wpływ organizacji na środowisko naturalne
- Ochrona bioróżnorodności jako element budowania odpowiedzialnego biznesu
5. Działalność człowieka a zmiana klimatu
6. Podstawy prawa ochrony środowiska - zasady, źródła prawa, pozwolenia, odpowiedzialność za szkodę w środowisku
7. Gospodarka obiegu zamkniętego
8. Greenwashing vs rzetelna komunikacja dotycząca produktu, usługi oraz przedsiębiorstwa
9. Zeroemisyjna gospodarka i efektywność energetyczna
10. Technologie przyspieszające zieloną transformację
11. Start-upy w stronę cyrkularności
- Jak założyć, etapy rozwoju, business plan, jak pozyskać inwestora, jak wprowadzić firmę na giełdę
- Przykłady start-upów gospodarki obiegu zamkniętego
12. Dobre praktyki w zakresie odpowiedzialności środowiskowej oraz kodeksy etyczne
13. Organizacje pozarządowe - huby i think tanki wymiany doświadczeń i informacji
14. Sesja ekspercka
Moduł IV. Odpowiedzialność społeczna w zarządzaniu (ESG - S - Social Responsibility) (56h)
1. Standardy oraz regulacje UE odpowiedzialnego społecznie biznesu (ONZ, OECD)
2.Poszanowanie praw człowieka - standardy w działalności przedsiębiorstw i raportowania kwestii dotyczących praw człowieka, a także Wytyczne ONZ
3. Zatrudnienie, bezpieczeństwo i higiena pracy
4. Koncepcja DEI
- Diversity and inclusion
- Equity
- Przeciwdziałanie dyskryminacji
- Panel dyskusyjny - kobiety w zarządach
5. Kultura organizacyjna oraz dobre praktyki
6. Trendy na świecie - Consumer Duty and Vulnerable Persons (wrażliwy konsument)
7. Sesja ekspercka
Moduł V. Zarządzanie i ład korporacyjny (ESG - G - Corporate Governance) (27h)
1. Struktura organów zarządczych, prawa i obowiązki
2. Ład korporacyjny jako źródło budowania wartości firmy
3. Zasady ładu korporacyjnego, Europejskie Standardy Raportowania oraz dobre praktyki
4. Etyka biznesu (zgłaszanie naruszeń, polityka antykorupcyjna)
5. Bezpieczeństwo i ochrona danych
Moduł VI. Strategie biznesowe, sprawozdawczość, compliance i audyt ESG (69h)
1. Łańcuchy dostaw oraz mapowanie i analiza interesariuszy jako element strategii ZR
- Wymagania UE i trendy konsumenckie dot. łańcucha dostaw
- Wpływ łańcucha dostaw
- Kluczowe dokumenty i wytyczne
- Interesariusze
- Rankingi, raitingi i badania
- Dobre praktyki
2. Tworzenie strategii ESG
3. Podwójna istotność
4. Raportowanie działań zrównoważonego rozwoju z uwzględnieniem ESRS
- Raporty zrównoważonego rozwoju
- Zielone finansowanie
- zrównoważony rozwój vs zrównoważony biznes vs zrównoważone finanse
- taksonomia EU
- działalność inwestycyjna instytucji finansowych
- zielone finanse - zrównoważone benchmarki, fundusze ESG, zielone obligacje
5. Księgowość węglowa
6. Audyt danych ESG
7. Sesja ekspercka
Moduł VII. Sustainable leadershing - budowanie kompetencji odpowiedzialnego leadera (44h)
1. Neuroprzywództwo
2. Przywództwo transformacyjne
3. Agile leadership
4. Samoświadomość lidera
5. Zarządzanie sytuacją kryzysową
6. Wellbeing
7. Budowanie pozycji eksperta
8. Analiza trendów
9. Sesja ekspercka
Moduł VIII. Seminarium dyplomowe (30h)
- Wizyty studyjne
- Wprowadzenie do metodyki pracy dyplomowej
- Seminarium dyplomowe
-
Opłaty za studia
Studia MBA czesne 3 raty 6 rat 9 rat Master of Business Administration (MBA ESG)
II edycja34 000 zł 34 000 zł 35 200 zł 35 800 zł - opłata rekrutacyjna w wysokości 200zł
- 10% zniżki przy zapisie do 30 czerwca i spełnieniu wymogów rekrutacyjnych**
- 20% zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*opłata za całość studiów obowiązuje do 30.11.2024 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkamiTerminy płatności
Płatność jednorazowa
- Opłatę czesnego uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Płatność ratalna
Terminy płatności czesnego w trzech ratach
- I rata 7 dni przed rozpoczęciem zajęć
- II rata do 1 lutego 2025 r.
- III rata do 15 września 2025 r.
Terminy płatności czesnego w sześciu ratach
- I rata 7 dni przed rozpoczęciem zajęć
- II rata do 15 grudnia 2024 r.
- III rata do 1 lutego 2025 r.
- IV rata do 1 kwietnia 2025 r.
- V rata do 15 września 2025 r.
- VI rata do 15 grudnia 2025 r.
Terminy płatności czesnego w dziewięciu ratach
- I rata 7 dni przed rozpoczęciem zajęć
- II rata do 15 listopada 2024 r.
- III rata do 15 stycznia 2025 r.
- IV rata do 1 lutego 2025 r.
- V rata do 15 kwietnia 2025 r.
- VI rata do 15 czerwca 2025 r.
- VII rata do 15 września 2025 r.
- VIII rata do 15 listopada 2025 r.
- IX rata do 15 grudnia 2025 r.
Opłaty za studia dokonujemy na indywidualny numer konta, podawany w procesie IRK.
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z działem finansowym, e-mail: kwestura@lazarski.edu.pl
-
Zasady rekrutacji
- Terminy i wymagania rekrutacyjne opisane są w zakładkach poszczególnych kierunków.
- Kandydaci muszą posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego **
- Należy wypełnić kompletny formularz zgłoszeniowy (uzupełnić wszystkie wymagane dane).
- Dokonać opłaty rekrutacyjnej w wysokości 200zł
- Załączyć komplet wymaganych dokumentów (CV, dyplom studiów wyższych oraz dowód opł. rekrutacyjnej)
- O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
**W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny i chcących kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym, istnieją odrębne przepisy dotyczące uznawania dyplomów ukończenia studiów wyższych, wydanych w innych krajach.
Sprawdź szczegóły, aby dowiedzieć się, czy Twój zagraniczny dyplom wymaga dodatkowego procesu uznawania (nostryfikacji), aby umożliwić Ci rozpoczęcie studiów podyplomowych/MBA w Polsce: kliknij TU
Warunkiem przyjęcia zgłoszenia na studia jest:
- wypełnienie kompletnego formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie rekrutacja-ckp.lazarski.pl
- dostarczenie wymaganych dokumentów:
- skan dyplomu ukończenia szkoły wyższej;
- CV
- dowód opł. rekrutacyjnej w wysokości 200zł. Opłaty dokonujemy na indywidualny numer subkonta bankowego, podany w procesie IRK. - Tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_24_25.
- Uwaga: Jeśli posiadasz dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych wydany przez zagraniczną uczelnię, pamiętaj dodatkowo skompletować:
- tłumaczenia powyższych dokumentów na język polski, sporządzonych lub poświadczonych przez tłumacza przysięgłego.
- dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych oraz dodatku/suplementu - zalegalizowanym lub zaopatrzonym w klauzulę apostille (oryginał do wglądu).
- Oryginał dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz dowód osobisty - dokumenty w celu ich weryfikacji należy okazać na wyznaczonych dyżurach Dziekanatu (o terminach dyżurów będziemy Państwa informować poprzez Wirtualną Uczelnię).
- Umowa o odpłatności za studia będzie umieszczona w systemie Wirtualna Uczelnia (podpisanie umowy odbędzie się za pośrednictwem Autenti, która jest bezpłatną, zewnętrzną platformą służącą do elektronicznego podpisywania umów).
OSOBA PRZYJĘTA NA STUDIA, PO OTRZYMANIU INFORMACJI O URUCHOMIENIU STUDIÓW, JEST ZOBLIGOWANA DO PRZEDŁOŻENIA W DZIEKANACIE CKP UCZELNI ŁAZARSKIEGO:
* Informacja o uruchomieniu studiów/szkolenia jest przekazywana uczestnikom wraz z upływem terminu końca rekrutacji drogą elektroniczną. Uruchomienie kierunku uzależnione jest od liczby kandydatów. W przypadku nieuruchomienia studiów opłata rekrutacyjna jest zwracana na wskazane konto.
W przypadku przesyłania danych osobowych droga mailową należy wysyłać pliki zaszyfrowane, skompresowane (np. programami 7 zip, winzip, winrar) oraz zabezpieczone hasłem. Wykorzystane hasło prosimy przesłać do dziekanatu CKP w odrębnym mailu lub wiadomości SMS pod numer telefonu: (+48) 518 017 404
Partnerzy