Lekarz, dyrektor zarządzająca Polskiej Federacji Szpitali, organizacji zrzeszającej największą liczbę szpitali w Polsce. Propagatorka AI w medycynie, liderka Koalicji AI w zdrowiu. Co-founder i Prezes Zarządu Data Lake i Fundacji Podaruj Dane. Wyróżniona na listach "25 under 25" i „30 under 30” Forbes’a, od 4 lat wyróżniana na liście „100 najbardziej wpływowych osób w ochronie zdrowia”. Była CEO/dyrektor kilku startupów medycznych. Prelegentka i moderator licznych konferencji sektora ochrony zdrowia o zasięgu krajowym i międzynarodowym.
MBA Healthcare Innovation & Technology – MBA HIT
-
OFERTA
-
Studia podyplomowe
- Akademia Administracji Publicznej
- Akademia Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych
- Akademia Biznesu i Prawa Mody
- Akademia HR
- Akademia IT
- Akademia Marketera
- Akademia Menedżera
- Akademia Praktyków Prawa
- Akademia Prawa Sądowego
- Akademia Rynku Nieruchomości
- Akademia Rynku Ochrony Zdrowia
- Akademia Transportu Lotniczego
- Akademia Umiejętności Psychologicznych
- Akademia Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska
- Akademia Compliance
-
MBA
- Master of Business Administration (MBA Sport)
- MBA Healthcare Innovation & Technology – MBA HIT
- Master of Business Administration (MBA ESG)
- Master of Business Administration (MBA w Budownictwie)
- Master of Business Administration (MBA Energetyka)
- Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
- Master of Business Administration (MBA w Ochronie Zdrowia)
- Master of Business Administration (MBA Zarządzanie)
- Szkolenia i kursy
-
Studia podyplomowe
MBA Healthcare Innovation & Technology – MBA HIT
-
Adresaci i atuty studiów
Dla kogo?
Wsparcie w ramach projektu skierowane jest do:
- osób zatrudnionych w sektorze biomedycznym:
- pracowników podmiotów leczniczych w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
- osób wykonujących zawód medyczny;
- osób zatrudnionych w przedsiębiorstwach o profilu farmaceutycznym, wyrobów medycznych, rozwiązań IT dla sektora ochrony zdrowia, badań klinicznych, biotechnologicznym - niezależnie od formy zatrudnienia;
- pracowników uczelni wyższych o profilu biomedycznym;
- pracowników administracji systemu ochrony zdrowia i obszaru zdrowia publicznego, z wyłączeniem pracowników Agencji Badań Medycznych;
- będących absolwentami studiów II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich:
- którzy dobrowolnie zadeklarowali chęć uczestnictwa w studiach podyplomowych, tzn. nie są delegowani przez pracodawcę do uczestnictwa w programie;
- których doświadczenie zawodowe wynosi minimum dwa lata.
Atuty:
Kluczowe aspekty przesądzające o innowacyjności i atuty programu MBA HIT to:
- przewaga zajęć praktycznych;
- praca w interdyscyplinarnych zespołach;
- dokładne procedury wdrażania praktycznych narzędzi;
- analiza przypadków firm, które osiągnęły rynkowy sukces, ale także poniosły porażki;
- praca na rzeczywistym projekcie pod okiem praktyków innowacji;
- kadra wybitnych naukowców i ekspertów w dziedzinie zarządzania, organizacji sektora ochrony zdrowia oraz rozwoju technologii, w tym biotechnologii w ochronie zdrowia z kraju i z zagranicy;
- możliwość korzystania z doświadczeń praktyków rynku nowych technologii medycznych i uczenia się od najlepszych;
- wymiana doświadczeń i nawiązanie kontaktów z przedstawicielami różnych segmentów rynku ochrony zdrowia, rynku start-upów i instytucji finansujących rozwój technologii;
- innowacyjne treści kształcenia w tym: wykorzystanie metodologii CIMIT “HealthTech Innovation Cycle", narzędzia AI i prompt engineering, które umożliwiają użycie sztucznej inteligencji do generowania treści tekstowych i graficznych oraz optymalizację procesów analizy i badania danych (prompt engineering to umiejętność formułowania precyzyjnych i efektywnych poleceń dla modeli językowych AI);
- wizyty studyjne;
- gra symulacyjna;
- unikalny program przywództwa i rozwoju osobistego w oparciu o indywidualne sesje coachingowe oraz międzynarodowe certyfikowane metody, w tym .:
- RMP Reiss Motivation Profile, jedyny na polskim rynku on-linowym kwestionariusz badający motywację. Metoda została opracowana przez prof. Stevena Reissa, psychologa klinicznego na Ohio State University. Narzędzie spełnia wysokie standardy psychometryczne włącznie z polską normą kulturową. Słuchacze otrzymają obszerny raport indywidualny, zawierający opis każdego z 16 obszarów wraz z rekomendacjami. Podczas zajęć otrzymają wskazówki dotyczące wykorzystania kwestionariusza do pogłębienia samoświadomości oraz wzmocnienia kompetencji przywódczych. Dzięki udziałowi w ćwiczeniach, uczestnicy nabędą umiejętności wykorzystywania różnic interpersonalnych w budowaniu skuteczności w pracy indywidualnej oraz wzmacnianiu potencjału zespołu. Rozwiną również elastyczność w podejściu do komunikacji, delegowania zadań oraz tworzenia efektywnych warunków pracy).
- Model synchronizacji zespołu Alexandra Osterwaldera, który jest praktycznym narzędziem do projektowania i optymalizacji procesów zespołowych, jak komunikacja, koordynacja, zaangażowanie czy kultura. Model opiera się na siedmiu elementach: celu, strukturze, ludziach, procesach, normach, motywacji i wynikach. Każdy z nich ma wpływ na jakość synchronizacji zespołu, czyli stopień, w jakim członkowie zespołu są skoordynowani i zaangażowani w realizację wspólnego celu.
- Model empatii taktycznej, opracowany przez FBI Training Academy w Quantico. To technika rozwiązywania konfliktów i negocjowania w sytuacjach kryzysowych. Metodyka ta wykorzystuje empatię jako narzędzie do budowania zaufania i porozumienia z drugą stroną. Empatia taktyczna nie oznacza zgody ani akceptacji, lecz zrozumienie perspektywy i emocji drugiej osoby. Aby skutecznie stosować tę metodę, należy używać odpowiednich technik komunikacyjnych, takich jak aktywne słuchanie, parafraza, etykiety emocjonalne czy pytania otwarte.
- Points of you, Design Thinking, Trusted Advisor methodology.
- osób zatrudnionych w sektorze biomedycznym:
-
Przesłanki i cele studiów
Branża medyczna należy do najbardziej innowacyjnych na świecie. Według Most Innovative Companies Report firmy BCG w gronie największych innowatorów świata przeważają firmy inwestujące w technologie medyczne. Na rynku badań technologicznych i med-tech obecnie można zaobserwować wiele interesujących trendów, które wpływają na rozwój tych branż, m.in. telemedycyna i zdalna opieka zdrowotna, sztuczna inteligencja (AI) i analiza danych, Internet rzeczy (IoT) w medycynie, bioinformatyka, biotechnologia i terapie genowe. Najnowsze badani The Future Health Index (2023) podaje, że wśród najważniejszych czynników wpływających na wybór miejsca pracy przez młodszych pracowników ochrony zdrowia, są renoma placówki, dostęp do nowoczesnych technologii w codziennej praktyce (w tym do AI) oraz kultura współpracy. Kraje o zaawansowanych sektorach med-tech to często USA, Chiny, Japonia, kraje UE oraz niektóre kraje rozwijające się, które stawiają na rozwój technologii medycznych jako obszar strategiczny. Polska ma również ambicje, aby włączyć się w globalną rywalizację w tworzeniu nowych technologii medycznych. Przesłanką jest nie tylko rywalizacja gospodarcza, ale także wyzwania zdrowotne. Szybkie tempo starzenia się społeczeństw państw wysoko rozwiniętych oraz wysoka zapadalność na choroby cywilizacyjne zmuszają do poszukiwania nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które pozwolą skuteczniej i efektywniej zaspakajać rosnące potrzeby zdrowotne.
Niestety żaden z obecnie dostępnych na polskim rynku edukacyjnym kierunków studiów podyplomowych nie przygotowuje w pełni do profesjonalnego projektowania badań w sektorze ochrony zdrowia i przeprowadzenia ich przez wszystkie fazy cyklu rozwoju technologii „HealthTech Innovation Cycle", od idei do komercjalizacji. Odpowiedzią na powyższe wyzwania jest program MBA Healthcare Innovation & Technology, pozwalający na nabycie specjalistycznej wiedzy i praktycznych umiejętności w obszarze badań i rozwoju, w szczególności w zakresie rozwoju innowacji, oceny ich skuteczności i efektywności na drodze do komercjalizacji.
Program MBA HIT, w obliczu wyzwań demograficznych, epidemiologicznych, społecznych i ekonomicznych, przygotuje do aktywnego współtworzenia oraz wdrażania praktyki innowacji i technologii, których zastosowanie warunkuje skuteczną transformację krajowych i międzynarodowych rynków usług medycznych.
Budowa sektora, zorientowanego na wzrost wartości zdrowotnej, zrównoważonego i odpornego na kryzysy, wymaga silnych przywódców, zdolnych do podejmowania krytycznych decyzji i nieszablonowego myślenia, autentycznych, etycznych i odpowiedzialnych. Program MBA HIT pozwoli słuchaczom zbudować i wzmocnić swoją wizję globalnego biznesu, zrozumieć wpływ technologii i innowacji na ekosystem opieki zdrowotnej, poznać uwarunkowania i czynniki sukcesu wprowadzania nowego produktu lub usługi na rynek oraz rozwinąć nowe perspektywy rozwoju poprzez współudział w tworzeniu nowych, wartościowych rozwiązań technologicznych.
-
Organizacja studiów
I edycja: III.2024 - XII.2025 (trwa)
II edycja: I.2025 - XII.2026
Harmonogram rekrutacji:
- 28 października - 12 listopada 2024 r. - I etap rekrutacji
- 26 listopada - 3 grudnia 2024 r. - ogłoszenie wyników I etapu rekrutacji
- 16-19 grudnia 2024 r. - II etap rekrutacji (rozmowy kwalifikacyjne w formie online)
- 20 grudnia 2024 r. - ogłoszenie wyników II etapu rekrutacji
Organizacja zajęć:
- program trwa cztery semestry (460h)
- zajęcia rozpoczynają się w drugiej połowie marca, odbywają się 1-3 razy w miesiącu w formie dwudniowych (sobotnio-niedzielnych) sesji w godz.9-17
- 40% godzin planowanych w wersji zdalnej lub asynchronicznej
Warunki ukończenia programu:
- uzyskanie wszystkich efektów uczenia się określonych w programie studiów podyplomowych- potwierdzone uzyskaniem pozytywnych wyników z zaliczeń wszystkich wymaganych modułów/przedmiotów
- uzyskanie 64 punktów ECTS wymaganych do ukończenia studiów podyplomowych
- wymagana minimalna obecność na poziomie określonym Regulaminie studiów podyplomowych (min.80% obecności)
- przygotowanie i obrona pracy dyplomowej przed Komisją egzaminacyjną
-
Wstępny harmonogram
I edycja: 23-24.III.24, 06-07.IV.24, 20-21.IV.24, 11-12.V.24, 25-26.V.24, 08-09.VI.24, 22-23.VI.24, 05-06.X.24, 19-20.X.24 (z), 16-17.XI.24, 30.XI-01.XII.24 (z), 14-15.XII.24, 11-12.I.25 z, 25-26.I.25, 08-09.II.25 z, 22-23.II.25, 08-09.III.25 (z), 22-23.III.25, 05-06.IV.25, 26-27.IV.25(z), 10-11.V.25, 24-25.V.25, 07-08.VI.25, 14-15.06.2025 (z)
II edycja: 25-26.I.25, 22-23.II.25, 08-09.III.25, 22-23.III.25, 05-06.IV.25, 26-27.IV.25, 10-11.V.25, 24-25.V.25, 07-08.VI.25, 14-15.VI.25
Informujemy, że są to wstępne daty zjazdów. Dokładny i pełny harmonogram dostępny będzie na Wirtualnej Uczelni.
-
Program
Moduł I. Wizja rozwoju (118h)
- Zarządzanie strategiczne
- Zarządzanie zmianą i Leadership
- Decision making
- Zrównoważony rozwój
- Finanse przedsiębiorstw
- Budżetowanie i controlling
- Marketing strategiczny
- Digital Marketing
- Zarządzanie procesowe
- Zarządzanie wiedzą i własność intelektualną
- Gra strategiczna
Moduł II. Eco system ochrony zdrowia (60h)
- Modele organizacji i finansowania ochrony zdrowia
- Value Based Healthcare - nowy paradygmat w ochronie zdrowia
- Innowacje w ochronie zdrowia
- AI w zdrowiu
- Technologie medyczne - trendy i procesy rozwoju
- HTA - perspektywa centralna i szpitalna
- Finansowanie usług zdrowotnych i technologii medycznych
- Prawne aspekty sektora ochrony zdrowia w kontekście innowacyjnych technologii medycznych
Moduł III. Przywództwo 2.0 (64H)
- Warsztat samoświadomości lidera
- Konflikt i negocjacje
- Warsztat skutecznej komunikacji
- Coaching przywództwa i rozwoju kariery
- Kierowanie zespołem i zarządzanie relacjami
- Psychologia w zarządzaniu
- Warsztat kreatywności i innowacyjności
- Praktyka Networkingu
Moduł IV. New Product Development - od idei do komercjalizacji (104h)
- Droga rozwoju technologii - od idei do rynku. Aspekty biznesowe i rejestracyjne
- Projektowanie i analiza eksperymentów. Ewaluacja i ocena przedkliniczna
- Strategie i modele biznesu w branży wysokich technologii
- Zarządzanie projektami high-tech - rozwój technologii B+R. Perspektywa badacza, ośrodka, instytucji finansującej
- Zarządzanie biznesem innowacyjnym
- Źródła finansowania działalności innowacyjnej w ochronie zdrowia
- Warsztat negocjacji z inwestorami
- Wycena projektów badawczych na potrzeby komercjalizacji
- Prezentacja i storytelling: jako narzędzie do budowania silnych marek
- Strategie marketingowe dla przedsięwzięć innowacyjnych
Moduł V. Badanie kliniczne nowej technologii (56h)
- Wprowadzenie do badań klinicznych
- Podstawy prawne badań klinicznych
- Podstawy etyczne badań klinicznych
- Badania przedkliniczne i badania niekomercyjne
- Rejestracja badania klinicznego
- Rola URPL
- Podstawy biostatystyczne dobrego badania klinicznego. Analiza wyników badań klinicznych
- Podstawy ekonomiczne dobrego badania klinicznego
- Tworzenie dokumentacji badania
- Badacz, koordynator, ośrodek - role i zadania
- Ośrodek wsparcia badań klinicznych
- Sponsor i CRO. Feasibility. Zarządzanie badaniem jako projektem
- Monitorowanie badań klinicznych
- Bezpieczeństwo leków i badania IV fazy
- Badania biodostępności i równoważności biologicznej. Badania faz wczesnych
- Badania kliniczne wyrobów medycznych
- Odrębności badań klinicznych w różnych dziedzinach medycyny
Moduł VI. Praktyka innowatora (58h)
- Case study - Sucess stories
- „Failure cases as powerfull lessons”
- Wizyta studyjna w akademickim Centrum Tranferu Technologii
- Wizyty studyjne u Partnerów industrialnych - Praktyka rozwoju innowacji (wybór z pośród dwóch propozycji)
- Measuring Impact - target, breath and depth of change
- Sesja coachingowa
- Metodologia projektu dyplomowego. Vision, Value proposition, Validation – project pitching roadmap
- Seminarium dyplomowe
-
Rekomendacje
-
Wykładowcy
lek. Ligia Kornowska
prof. dr hab. Joanna M. Moczydłowska
Profesor nauk społecznych, doktor habilitowana w dziedzinie nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu, doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie psychologia. Absolwentka KUL i SGH. Konsultantka w obszarze doradztwa personalnego oraz diagnozy relacji w organizacjach. Jako nauczyciel akademicki współpracuje z Instytutem Nauk Ekonomicznych PAN, Politechniką Białostocką, Uczelnią Łazarskiego w Warszawie, Gdańskim Uniwersytetem Medycznym, Uniwersytetem Medycznym w Lublinie. Autorka i współautorska bestsellerów wydawniczych takich jak: Zjawiska kryzysowe w organizacji, Przemysł 4.0 (?). Ludzie i technologie, Patologie i dysfunkcje w organizacji, Organizacja inteligentna generacyjnie, Zarządzanie kompetencjami zawodowymi a motywowanie pracowników, Zachowania organizacyjne, Zarządzanie zasobami ludźmi, Nowe koncepcje zarządzania ludźmi i wielu innych prac naukowych oraz popularnonaukowych dotyczących zarządzania kapitałem ludzkim i psychologicznych aspektów zarządzania. Redaktor naczelna kwartalnika Akademia Zarządzania.
Marek Adamski
Przedsiębiorca i manager, doradca i konsultant biznesowy. Wykładowca na studiach MBA w kraju i zagranicą. Zawodowo praktyk zarządzania procesowego w organizacji, udziałowiec i długoletni członek zarządu PMConsulting (PMC Group Polska), wiodącego na rynku europejskim dostawcy systemów zarządzania wiedzą i szkoleniami w organizacji. Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego (ALK) w Warszawie, a także TUCK School of Business (USA) i Ruhr-Universität w Bochum.
Od 25 lat związany z branżą doradczą i inwestycyjną ( PWC, Global Analytics Limited, ISB Ltd. PMC Group Polska). Doświadczenie zawodowe zdobywał realizując projekty wdrożeniowe na rynku polskim i międzynarodowym (Niemcy i USA). Jako doradca i PM kieruje projektami wdrożeniowymi systemów wspomagających zarządzanie procesami HR i BI w największych polskich i międzynarodowych organizacjach (Jeronimo Martins Polska, Hortex Holding, Basell Orlen Polska, Black Red White, Oney, Cushman & Wakefield). Aktywny uczestnik i prelegent konferencji branżowych i szkoleń; HR Tech Summit, HR Director Summit, Kongres Kadry, IT World Evolution.
Realizuje zarówno krótkie formy wystąpień, jak i moderowane dyskusje, a także rozbudowane, autorskie programy edukacyjne w ramach studiów podyplomowych i MBA (Uczelnia Łazarskiego, Instytut Nauk Ekonomicznych PNA, Szkoła Wyższa Wymiaru Sprawiedliwości, Śląski Uniwersytet Medyczny, Gdański Uniwersytet Medyczny, Uniwersytet Ekonomiczny w Wiedniu).
Obszarem jego aktywności naukowej i dydaktycznej są zagadnienia z zakresu przywództwa, zarządzania procesowego i projektowego, komunikacji i negocjacji. W realizowanych wystąpieniach i prowadzonych zajęciach ważną wartość, stanowią odwołania i nawiązania do osobistych doświadczeń i praktyki jako menadżera i przedsiębiorcy. Przekazywane treści i forma wypowiedzi charakteryzują się użyteczną logiką, a także ważną dla odbiorcy dyscypliną intelektualną.
W życiu i pracy niestrudzony orędownik ciągłego kształcenia i rozwoju, przepełniony wiarą iż każdy z nas stworzony jest do wielkich rzeczy a bariery i przeszkody na tej drodze tworzymy sami.
Prywatnie zapalony golfista i snowboardzista, nie stroni także od jazdy konnej i pływania do czego często nawiązuje podczas swoich wystąpień.
Paweł Bogusław
Trener, coach, absolwent uczelni Łazarski na kierunku Executive MBA HR, Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Prowadzi szkolenia, konsultacje oraz Coaching dla kadry menedżerskiej oraz handlowców. Wykłada na Uczelni Łazarskiego na MBA Public Healtcare, wydziale Psychologia w Zarządzaniu, Zarządzanie zasobami Ludzkimi oraz w Szkole Zarządzania Sprzedażą na kierunkach: Zarządzanie Działem Sprzedaży i Account Management. Pracował jako Przedstawiciel Handlowy, Medyczny, KAM, Dystrykt Manager, Dyrektor Sprzedaży, Manager Projektów Szkoleniowych oraz Kierownik Działu Szkoleń, w takich firmach jak Lek Polska, Sandoz, Valeant Pharmaceuticals, Leroy Merlin, Auchan, Hortex, Polfarmex, CRL.
Master Trener RMP (Reiss Motivation Profile), Odporności Psychicznej (AQR International), Acion Learning WIAL oraz Przywództwa ILM (Intergrated Leadership Measure) Wdrażał oraz koordynował procesy HR, kreował politykę personalną w międzynarodowych strukturach handlowych. Wieloletnie doświadczenie trenerskie w „korporacjach” pozwala mu prowadzić z sukcesami procesy rozwojowe, od rekrutacji – Assessment Center, przez szkolenia merytoryczne i sprzedażowe do coachingu on the job. Praca Kierownika Działu Szkoleń oraz prowadzenie wielu projektów HR w międzynarodowych firmach zapewnia jego klientom szerokie spojrzenie na potrzeby rozwojowe pracowników. Poprowadził ponad 1130 dni szkoleniowych i coachingowych w różnych sektorach biznesu. Specjalizuje się w budzeniu motywacji wewnętrznej, inspirowaniu do poszukiwania i samodzielnego dochodzenia do efektywnych rozwiązań.
dr n. ekon. Małgorzata Gałązka-Sobotka
Dziekan Centrum Kształcenia Podyplomowego
Dziekan Centrum Kształcenia Podyplomowego oraz Dyrektor Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego. Od 2015 r. wiceprzewodnicząca Rady Narodowego Funduszu Zdrowia (członek rady od 2010 r.). Dyrektor programu MBA w Ochronie Zdrowia oraz kierownik merytoryczny wielu certyfikowanych przez Uczelnię Łazarskiego programów szkoleniowych dedykowanych profesjonalistom medycznym, kadrze zarządzającej placówkami leczniczymi oraz pracownikom instytucji publicznych z sektora zdrowia. Inicjatorka i liderka Sektorowej Rady ds. Kompetencji w opiece zdrowotnej i opiece społecznej. Autorka licznych publikacji naukowych i eksperckich poświęconych ekonomiczno-społecznym aspektom ochrony zdrowia i nowoczesnym modelom jej organizacji i finansowania. Propagatorka koncepcji „Ochrony zdrowia nakierowanej na wartość” (Value Based Healthcare). Laureatka konkursu Sukces Roku 2022 w Ochronie Zdrowia w kategorii Zdrowie publiczne. Już po raz piąty w pierwszej dziesiątce LISTY STU najbardziej wpływowych osób w polskim systemie ochrony zdrowia. W plebiscycie Kobieta Rynku Zdrowia 2023 na liście 50 najbardziej wpływowych kobiet działających w obszarze zdrowia zajęła 3 miejsce. Integratorka ludzi i idei. Za propagowanie wzorów świadomego przywództwa pełnego empatii, szacunku i uważności laureatka pierwszej edycji konkursu „Sustainable Impact” w kategorii Lider.
dr n. med./MBA Jakub Gierczyński
Ekspert systemu ochrony zdrowia
Lekarz oraz absolwent MBA. Ekspert z zakresu systemów ochrony zdrowia, HTA, EBM, farmakoekonomiki, VBHC, zarządzania chorobą, analizy decyzyjnej, zarządzania ryzykiem i polityki zdrowotnej. Założyciel Polskiego Towarzystwa Farmakoekonomicznego i Polskiej Koalicji Medycyny Personalizowanej. Członek HTAi, ISPOR oraz IFIC Polska. Autor kilkudziesięciu publikacji (https://www.researchgate.net/profile/Jakub_Gierczynski). Ekspert i wykładowca w Instytucie Zarządzania w Ochronie Zdrowia, MBA Ochrona Zdrowia oraz Center of VBHC Uczelni Łazarskiego. Członek Zespołu Ekspertów przy Rzeczniku Praw Pacjenta oraz ekspert Medycznej Racji Stanu. Jest właścicielem i dyrektorem firmy Doradztwo i ekspertyzy (Health and Disease Management Institute) oraz European Health Network.
dr hab. Iwona Kowalska-Bobko
Dr habilitowany nauk o zdrowiu, Prof. UJ. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. W 2002 roku obroniła doktorat na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ. Od 2000 roku jest zatrudniona w Zakładzie Polityki Zdrowotnej i Zarządzania w Instytucie Zdrowia Publicznego, Wydział Nauk o Zdrowiu Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego. Obecnie jest kierownikiem tego Zakładu. Prowadzi badania naukowe oraz zajęcia dydaktyczne w takich obszarach jak: polityka zdrowotna, organizacja ochrony zdrowia, decentralizacja w ochronie zdrowia, systemy zdrowotne, polityka zdrowotna Unii Europejskiej. Od 2006 roku współpracuje z European Observatory on Health Systems and Policies (EuroWHO). Jest kierownikiem i wykonawcą licznych projektów krajowych i międzynarodowych. Autorka i współautorka publikacji międzynarodowych, np. w Health Policy Journal czy BMC Health Services Research, oraz krajowych monografii i podręczników, takich jak: Decentralizacja a systemy zdrowotne. W poszukiwaniu rozwiązań sprzyjających zdrowiu (2017), Szkice z Europejskiej Polityki Zdrowotnej (2012), Podmioty lecznicze w Polsce w perspektywie reform zdrowotnych. Przekształcenia, struktura, zasady działania (2012), Promocja zdrowia dla osób starszych (2017). Redaktor książki Namysły nad problemami polityki zdrowotnej, globalnej - europejskiej - krajowej (2013).
dr hab. n. med. Justyna Esthera Król-Całkowska, prof. UŁa
Pełnomocnik Dziekana do spraw Rozwoju prawa w ochronie zdrowia; Kierownik Katedry Prawa Międzynarodowego i Europejskiego.
Pełnomocnik Dziekana do spraw Rozwoju prawa w ochronie zdrowia; Kierownik Katedry Prawa Międzynarodowego i Europejskiego
Prawnik specjalizujący się w aspektach związanych z telemedycyną, sztuczną inteligencją w ochronie zdrowia, ochroną praw osób wykonujących zawody medyczne, odpowiedzialnością cywilną podmiotów wykonujących działalność leczniczą. Prof. nadzw. Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Adiunkt w Zakładzie Prawa Medycznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Kierownik Studiów Podyplomowych „Prawo medyczne w ochronie zdrowia” na Wydziale Kształcenia Podyplomowego Uniwersytetu Medycznego w Warszawie. Wykładowca na studiach „MBA w ochronie zdrowie”- WUM-SGH w Warszawie. Autorka kilkunastu monografii z zakresu prawa medycznego i farmaceutycznego.
Właścicielka Kancelarii Ad REM Justyna Esthera Król-Całkowska zajmującej się doradztwem prawnym dla osób wykonujących zawody medyczne i podmiotów prowadzących działalność leczniczą oraz farmaceutyczną.
dr hab. Maria Węgrzyn
Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu dr hab. pracująca w Katedrze Finansów, pełniąca wiele różnych funkcji, w tym prodziekana Wydziału Nauk Ekonomicznych ds. nauki i stypendiów (2015-2016 uzupełnienie kadencji), Kierownika Studiów Doktoranckich na Wydziale Nauk Ekonomicznych (2015-2016), czy aktualnie przewodniczącej Komisji ds. weryfikacji prac dyplomowych.Jest także od 2000 r. kierownikiem Studiów Podyplomowych „Zarządzanie i Finanse w ochronie zdrowia” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
Posiada bardzo bogate doświadczenie szkoleniowe z zakresu szeroko rozumianego zarządzania i finansów w ochronie zdrowia (kilkaset szkoleń prowadzonych w całej Polsce - w podmiotach leczniczych, dla różnych organizacji na zamówienie, ale także na różnych Uniwersytetach w Polsce). Od 2004 r. członek Prezydium Rady Narodowego Funduszu Zdrowia Oddziału Dolnośląskiego, gdzie opiniując podejmowane decyzje bierze czynny udział we wszystkich aktualnych zmianach zachodzących w systemie ochrony zdrowia.
Uznaniem efektów dotychczasowej pracy naukowo badawczej było piętnaście nagród Rektora Akademii Ekonomicznej (UE) we Wrocławiu za osiągnięcia w pracy naukowo-badawczej i dydaktycznej pierwszego i drugiego stopnia w latach 1996-2017. W 2018 roku otrzymała Medal Srebrny Krzyż Zasługi przyznany przez Prezydenta RP za dorobek naukowo-dydaktyczny oraz m.in. za bardzo aktywne działania na rzecz poprawy organizacji i funkcjonowania opieki zdrowotnej w Polsce.
-
Zasady rekrutacji
Rekrutacja będzie przeprowadzona zgodnie z polityką równych szans. Na podstawie uzyskanych punktów z weryfikacji formalnej oraz rozmowy kwalifikacyjnej zostanie utworzona lista uczestników projektu.
Pracownicy zatrudnieni w danej jednostce organizacyjnej/przedsiębiorstwa stanowić mogą nie więcej niż 20% uczestników danej edycji studiów podyplomowych.
Kandydaci/tki zakwalifikowany/a do projektu doręczają oryginały dokumentów wymienionych w § 1 ust. 2 wraz z dowodem osobistym do weryfikacji oraz podpisują umowę przez zewnętrzną platformę Autenti (bezpłatna platforma służąca do podpisywania umów) w terminie 7 dni od dnia otrzymania potwierdzenia przyjęcia do udziału w projekcie.
Warunkiem przyjęcia zgłoszenia na studia jest:
- Spełnienie wymagań rekrutacyjnych, o których mowa powyżej;
- Odpowiedź na wskazane 3 pytania otwarte w ramach formularza zgłoszeniowego.
- Wypełnienie kompletnego formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie: ckp-rekrutacja.lazarski.pl i dołączenie wymaganych dokumentów:
- skan dyplomu ukończenia studiów II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich;
- skan oświadczenia woli o chęci realizacji studiów w ramach projektu, deklarację udziału w projekcie na zasadach określonych we wzorze umowy (wzór dostępny do pobrania ze strony);
- CV (ze wskazaniem: aktualnego miejsca pracy - zajmowanego stanowiska, doświadczenia o charakterze kierowniczym lub koordynującym oraz doświadczenie w realizacji projektów badawczo nakierowanych na rozwój nowej technologii);
- dokument (certyfikat/zaświadczenie/oświadczenie) potwierdzający znajomość języka angielskiego (ze wskazaniem poziomu znajomości) minimum na poziomie B2 - jeżeli dotyczy;
- zaświadczenie o niepełnosprawności - jeżeli dotyczy.
Harmonogram rekrutacji:
- 28 października - 12 listopada 2024 r. - I etap rekrutacji
- 26 listopada 2024 r. - ogłoszenie wyników I etapu rekrutacji
- 1-14 grudnia 2024 r. - II etap rekrutacji (rozmowy kwalifikacyjne w formie online)
- 20 grudnia 2024 r. - ogłoszenie wyników II etapu rekrutacji
O przyjęciu na studia podyplomowe decyduje łączna liczba punktów uzyskanych z I i II etapu rekrutacji. Szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji zawarte są w Regulaminie rekrutacji.
Partnerzy
Program opracowany i realizowany przez Uczelnię Łazarskiego w ramach projektu pn. „Kompetencje na rzecz rozwoju innowacyjnego sektora ochrony zdrowia. Innowacje i technologie kluczem do wzrostu wartości zdrowotnej i budowy zrównoważonego systemu”, na podstawie umowy nr 2023/ABM/06/00010 – 00. Projekt finansowany jest ze środków budżetu państwa przez Agencję Badań Medycznych w ramach konkursu nr ABM/2023/6 na opracowanie i realizację autorskiego programu studiów podyplomowych z zakresu nauk biomedycznych.
Program MBA HIT jest rezultatem połączenia ponad 10 letniego doświadczenia Uczelni Łazarskiego w kształceniu liderów ochrony zdrowia w programie MBA w Ochronie Zdrowia i na wielu innych kierunkach studiów podyplomowych z wiedzą licznych partnerów biznesowych, legitymujących się wieloma sukcesami we wdrażaniu nowoczesnych technologii oraz strategicznym przywództwem w branży, z którymi współpracujemy na rzecz transformacji technologicznej sektora.
MBA HIT jest unikatową w swym zakresie ofertą na polskim rynku szkolnictwa podyplomowego. W toku opracowywania programu przeprowadzono liczne konsultacje, w których udział wzięli eksperci reprezentujący wyróżniające się na rynku med-tech firmy, aktywnie tworzące i rozwijające innowacje medyczne na arenie międzynarodowej. Wiedza i doświadczenie ekspertów partycypujących w konsultacjach potwierdziły ogromne zapotrzebowanie na utworzenie zaawansowanego programu kształcenia menedżerskiego, który obejmuje pełen cykl tworzenia innowacji i nowych technologii, od idei do komercjalizacji, uwzględniający tematykę zarządzania projektami badawczymi oraz badaniami klinicznymi.