Rekrutacja otwarta
Zarządzanie Bezpieczeństwem w Lotnictwie (SMS)
Kompleksowe przygotowanie do zarządzania bezpieczeństwem w organizacjach lotniczych
Chcesz zarządzać bezpieczeństwem w lotnictwie na poziomie eksperckim? Zarządzanie bezpieczeństwem w lotnictwie (SMS) to studia podyplomowe dla osób, które chcą zdobyć praktyczną wiedzę o systemach bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym. Program, opracowany przez doświadczonych praktyków, kładzie nacisk na zdobycie umiejętności niezbędnych do skutecznego identyfikowania zagrożeń i zarządzania ryzykiem w organizacjach lotniczych. To już X edycja!
Program spełnia także wymagania dla pracowników organizacji lotniczych posiadających certyfikaty. Dotyczy to osób, które muszą znać zasady SMS zgodnie ze swoim zakresem obowiązków.
Opis kierunku i cele kształcenia
Studia podyplomowe Zarządzanie bezpieczeństwem w lotnictwie (SMS) to kompleksowy i unikalny w skali kraju program skierowany do osób związanych z lotnictwem cywilnym – zarówno pracowników certyfikowanych organizacji lotniczych, jak i tych, którzy chcą rozpocząć karierę w tej branży. To odpowiedź na rosnące potrzeby rynku dotyczące wykwalifikowanych specjalistów w zakresie Safety Management System (SMS).
Duży nacisk kładziemy na ćwiczenia i case studies. Uczestnicy nie tylko słuchają wykładów, ale aktywnie rozwiązują zadania, analizują przypadki i uczą się w grupach. Wszystko odbywa się w kameralnych warunkach – w niewielkich grupach, co sprzyja wymianie doświadczeń i zadawaniu pytań.
Bezpieczeństwo to podstawa działania każdej organizacji lotniczej. Program pozwala zdobyć kompetencje, które można od razu zastosować w pracy. Uczestnicy uczą się m.in.:
- jak proaktywnie identyfikować zagrożenia,
- jak analizować i minimalizować ryzyko,
- jak działać zgodnie z wymaganiami systemów zarządzania bezpieczeństwem (SMS).
Warsztaty w Kraków Airport
Dla kogo są to studia?
Program studiów podyplomowych Zarządzanie bezpieczeństwem w lotnictwie (SMS) skierowany jest do:
- Kadry zarządzającej oraz pracowników odpowiedzialnych za funkcjonowanie systemów zarządzania bezpieczeństwem w organizacjach lotniczych.
- Pracowników operacyjnych i administracyjnych przedsiębiorstw lotniczych, takich jak porty lotnicze, przewoźnicy lotniczy, ośrodki szkoleniowe czy organizacje obsługowe.
- Osób zainteresowanych tematyką zarządzania bezpieczeństwem w lotnictwie oraz zarządzaniem w ogóle.
Program nauczania
Studia trwają dwa semestry. Zajęcia rozpoczynają się w II połowie października, odbywają się dwa razy w miesiącu w ramach dwudniowych sobotnio-niedzielnych zjazdów w godz.9-17. Program zakłada nie więcej niż 30% godzin zajęć w formie zdalnej.
- Wprowadzenie do SMS
- Historia SMS
- Regulacje prawne SMS
- Programy i plany bezpieczeństwa
- Polityka bezpieczeństwa
- Elementy SMS w organizacji
- Zarządzanie ryzykiem
- Wskaźniki bezpieczeństwa
- Zarządzenie zmianą
- Audyty i promocja bezpieczeństwa
- Badanie wypadków lotniczych
- Czynnik ludzki
- Współpraca z PKBWL
- Raportowanie i analizowanie zdarzeń lotniczych
- Odpowiedzialność prawna
- Monitorowanie zgodności (CMM)
- Działania w sytuacjach kryzysowych (ERP)
- uzyskanie zaliczeń wszystkich modułów wykazanych w planie studiów,
- pozytywny wynik z egzaminu dyplomowego (ustny),
- min. 70% obecności na zajęciach.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów. Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów. Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.
Wstępny terminarz
Korzyści z wyboru studiów
- Nauczysz się poprawnie identyfikować zagrożenia i zarządzać ryzykiem w organizacjach lotniczych
- Zdobędziesz praktyczne umiejętności wdrażania i monitorowania systemów zarządzania bezpieczeństwem
- Zajęcia warsztatowe w kameralnych grupach
- Odbędziesz praktyczne warsztaty u Partnera kierunku, na lotnisku w Krakowie
- Zajęcia prowadzą eksperci z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu bezpieczeństwem w lotnictwie, aktywni zawodowo, znający realia pracy w portach lotniczych, liniach lotniczych, PAŻP i innych organizacjach sektora
- Bogata literatura z zarządzania bezpieczeństwem (dostępna w Bibliotece Uczelni)
Jakość merytoryczna i elastyczność, której potrzebują profesjonaliści
Kadra
dr hab. Piotr Kasprzyk
Kierownik "Zarządzania bezpieczeństwem w lotnictwie", wykładowca studiów podyplomowych "Prawo Lotnicze" oraz "MBA w Lotnictwie", Pełnomocnik Rektora ds. rozwoju kierunków lotniczych
dr Piotr Czech, MBA
Zastępca Kierownika studiów, ekspert i konsultant ds. zarządzania portami lotniczymi, bezpieczeństwem lotnictwa cywilnego i przepisów dot. eksploatacji, certyfikacji lotnisk i żeglugi powietrznej, w latach 2021-2024 Dyrektor Lotniska Chopina w Warszawie
Piotr Czuban
Piotr Galej
Mariusz Krzyżanowski
Piotr Łaciński
mgr inż. Jacek Mainka
pilot (Kapitan 787 Dreamliner w LOT Polish Airlines), instruktor, pasjonat i kolekcjoner samolotów historycznych
Dominika Marzec
Michał Skakuj
Adam Tarnowski
Marcin Trybus
Michał Witkowski
Aviation Safety Expert z prawie 30-letnim doświadczeniem, w latach 2017-2021 pełnił funkcje Wiceprezesa ULC ds. Standardów Lotniczych, w latach 2021 – 2024 Z-ca Dyrektora Portu Lotniczego im. F. Chopina w Warszawie
Patrycja Pacak
Maciej Jan Lenartowicz
Partnerzy Lazarski Aviation Academy
Współpraca z najlepszymi Partnerami działającymi w branży lotniczej pozytywnie wpływa na jakość naszych programów kształcenia, a także zapewnia możliwość odbycia staży w wybranych instytucjach i firmach. Jesteśmy dumni, że Lazarski Aviation Academy tworzą wspólnie z nami:




Opłaty za studia
- opłata rekrutacyjna w wysokości 200 zł
- 10% zniżki przy zapisie do 30 czerwca i spełnieniu wymogów rekrutacyjnych**
- 20% zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*opłata za całość studiów obowiązuje do 30.11.2025 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkami
Zasady rekrutacji
Warunki przyjęcia
Aby zgłosić się na studia, kandydat musi:
- Posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego.
- Wypełnić kompletny formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie rekrutacja-ckp.lazarski.pl.
- Dokonać opłaty rekrutacyjnej w wysokości 200 zł na indywidualny numer subkonta bankowego podany w procesie IRK. Tytułem przelewu: ckp_imię i nazwisko kandydata_25_26.
- Załączyć wymagane dokumenty:
- skan dyplomu ukończenia studiów wyższych,
- CV,
- dowód dokonania opłaty rekrutacyjnej.
O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Kandydaci z dyplomem zagranicznym
Osoby posiadające zagraniczny dyplom i chcące kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym podlegają odrębnym przepisom dotyczącym uznawania dyplomów.
Aby dowiedzieć się, czy Twój dyplom wymaga nostryfikacji: sprawdź szczegóły.
W przypadku cudzoziemców wymagany jest posiadanie:
- dyplomu ukończenia studiów wyższych w Polsce, albo dyplomu ukończenia studiów wyższych za granicą uznanego za równoważny z dyplomem polskim lub nostryfikowanego na zasadach określonych w odrębnych przepisach
- tłumaczenie wymaganych dokumentów na język polski przez tłumacza przysięgłego
- legalizacja dyplomu lub klauzula apostille (oryginał do wglądu)
- zaleca się uzyskanie pisemnego potwierdzenia akceptacji dyplomu zagranicznego przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej (NAWA).
- certyfikatu, który będzie stanowił podstawę do uznania poziomu znajomości języka (B1) do studiowania w Polsce wydany przez uprawnione instytucje (opracowany zostanie katalog certyfikatów)
Po przyjęciu na studia
Osoby przyjęte na studia, po otrzymaniu informacji o uruchomieniu kierunku, są zobowiązane do:
- przedstawienia w Dziekanacie Łazarski Executive Education oryginału dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz dowodu osobistego w celu weryfikacji (terminy dyżurów będą podawane przez Wirtualną Uczelnię),
- podpisania umowy o odpłatności za studia za pośrednictwem platformy Autenti (bezpłatnej, zewnętrznej platformy do podpisywania umów elektronicznych).
Ważne informacje
- Informacja o uruchomieniu kierunku przekazywana jest uczestnikom drogą elektroniczną po zakończeniu rekrutacji.
- Uruchomienie studiów zależy od liczby kandydatów. W przypadku nieuruchomienia kierunku opłata rekrutacyjna jest zwracana na wskazane konto.
- W przypadku przesyłania danych osobowych drogą mailową należy przesyłać pliki zaszyfrowane i skompresowane (np. programami 7-Zip, WinZip, WinRAR) oraz zabezpieczone hasłem. Hasło należy przesłać w osobnej wiadomości e-mail lub SMS pod numer telefonu: (+48) 518 017 404.
- Regulamin