Radca prawny; Doktor habilitowany nauk prawnych; profesor nadzwyczajny Uczelni Łazarskiego, Dziekan Wydziału Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego, kierownik studiów podyplomowych z prawa lotniczego; Dyrektor Instytutu Prawa lotniczego i kosmicznego, członek zarządu European Air Law Association, uhonorowana Medalem Rektora za uzyskanie tytułu Najlepszej Absolwentki UMK w Toruniu w 2005 r., uhonorowana stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców w 2012 r. Specjalizuje się w prawie lotniczym od 2005 r., w latach 2006-2007 pracowała w departamencie prawnym przewoźnika lotniczego Air France w Nowym Jorku.
-
OFERTA
-
Studia podyplomowe
- Akademia Administracji Publicznej
- Akademia Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych
- Akademia Biznesu i Prawa Mody
- Akademia HR
- Akademia IT
- Akademia Marketera
- Akademia Menedżera
- Akademia Praktyków Prawa
- Akademia Prawa Sądowego
- Akademia Rynku Nieruchomości
- Akademia Rynku Ochrony Zdrowia
- Akademia Transportu Lotniczego
- Akademia Umiejętności Psychologicznych
- Akademia Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska
- Akademia Compliance
-
MBA
- Master of Business Administration (MBA Sport)
- MBA Healthcare Innovation & Technology – MBA HIT
- Master of Business Administration (MBA ESG)
- Master of Business Administration (MBA w Budownictwie)
- Master of Business Administration (MBA Energetyka)
- Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
- Master of Business Administration (MBA w Ochronie Zdrowia)
- Master of Business Administration (MBA Zarządzanie)
- Szkolenia i kursy
-
Studia podyplomowe
Lotnictwo 5.0. Transformacja i optymalizacja
Zobacz także, kierunki które mogą Cię zainteresować
-
O kierunku
Studia podyplomowe Lotnictwo 5.0. to nowoczesny program dedykowany specjalistom w sektorze lotniczym, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę o najnowsze trendy i technologie. Nowy kierunek studiów to odpowiedź na współczesne wyzwania transformacji sektora lotniczego. Skupiamy się na kluczowych obszarach, takich jak cyfryzacja, automatyzacja oraz zrównoważony rozwój. Z całą pewnością należy zauważyć, że istnieje potrzeba kształcenia wykwalifikowanej kadry oraz podnoszenia kompetencji tych, którzy już uczestniczą w procesie zarządzania lub nadzorowania podmiotami lotniczymi.
-
Adresaci i atuty studiów
Dla kogo?
Adresaci:
- zarządzający w podmiotach lotniczych,
- absolwenci Wydziałów/Uczelni Lotniczych,
- członkowie personelu lotniczego (np. pilot, nawigator lotniczy, informator służby informacji powietrznej i inni),
- osoby związane z rynkiem bezzałogowych statków powietrznych,
- pracownicy instytucji związanych z lotnictwem (porty lotnicze, Urząd Lotnictwa Cywilnego, Ministerstwo insfrastruktury, PAŻP, aerokluby, PKBWL, itd.),
- pracownicy portów lotniczych,
- pracownicy linii lotniczych,
- pracownicy aeroklubów,
- inne osoby zainteresowane rozwojem wiedzy i umiejętności w zakresie aspektów prawnych w lotnictwie.
Atuty:
- certyfikat IATA "Overview of the Air Transportation System" (dla osób, które zapiszą się do końca czerwca). Certyfikat szkoleniowy Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych (IATA) otwiera nowe możliwości kariery. Certyfikaty IATA cieszą się światowym uznaniem. Kurs „Overview of the Air Transportation System” zawiera wprowadzenie do systemu transportu lotniczego i wskazuje na współzależności pomiędzy jego elementami oraz potrzebę współpracy pomiędzy: liniami lotniczymi, lotniskami, władzami lotnictwa cywilnego i służbami żeglugi powietrznej,
- zajęcia prowadzone są przez praktyków z branży lotniczej,
- studia oferują profesjonalne materiały dydaktyczne oraz prowadzenie projektów praktycznych dostępnych jedynie dla słuchaczy kierunku,
- nowatorska wiedza z zakresu prawa, marketingu, ekonomii i zarządzania,
- przygotowanie do zarządzania w lotnictwie na różnych szczeblach hierarchii organizacyjnej firm,
- 20 min lotu z instruktorem na symulatorze Airbus A320.
-
Przesłanki i cele
Kierunek "Lotnictwo 5.0.Transformacja i Optymalizacja" został stworzony z myślą o przygotowaniu przyszłych liderów i innowatorów w dziedzinie lotnictwa, którzy będą w stanie skutecznie przewodzić w erze dynamicznych zmian.
Cele kształcenia:- Zrównoważony rozwój: Przygotowanie uczestników do zrozumienia globalnych aspektów zrównoważonego rozwoju w lotnictwie, uwzględniając regulacje prawne oraz wdrażanie koncepcji ESG (środowisko, społeczeństwo, zarządzanie) do organizacji lotniczych.
- Cyfryzacja i automatyzacja: Doskonalenie umiejętności w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii, w tym sztucznej inteligencji i automatyzacji, w optymalizacji operacji lotniczych oraz zapewnienie bezpieczeństwa systemów.
- Transformacja: Przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w procesach transformacji technologicznej i regulacyjnej w lotnictwie, uwzględniając strategie UE, wyzwania bezpieczeństwa oraz rozwój bezzałogowych systemów powietrznych.
Korzyści z wyboru tego kierunku:
- Nowe zawody przyszłości: Absolwenci będą gotowi na wyzwania, jakie niesie era Lotnictwa 5.0, będących skutkiem cyfryzacji, automatyzacji i transformacji sektora lotniczego.
- Konkurencyjność na rynku pracy: Posiadanie wiedzy i umiejętności z zakresu transformacji lotnictwa czyni naszych absolwentów pożądanymi kandydatami na stanowiskach kierowniczych w wiodących firmach branżowych, a także w roli project managerów i liderów transformacji.
- Zrównoważony rozwój: Posiadanie specjalistycznej wiedzy z zakresu zrównoważonego rozwoju lotnictwa czyni naszych absolwentów atrakcyjnymi kandydatami na stanowiska w firmach lotniczych oraz organizacjach międzynarodowych, które priorytetowo traktują kwestie ESG.
-
Organizacja studiów
Wymagania rekrutacyjne:
Dyplom ukończenia studiów wyższych co najmniej I stopnia oraz podstawowa wiedza z zakresu podstaw prawa oraz prawa lotniczego.
* https://ckp.lazarski.pl/zasady-rekrutacji/
* https://ckp.lazarski.pl/regulaminy/Organizacja zajęć:
- studia trwają dwa semestry,
- zajęcia rozpoczynają się w II połowie października, odbywają się co 2 tygodnie, w soboty i niedziele, w godzinach 9-17,
- w tym nie więcej niż 20% godzin zajęć w formie zdalnej (w uzasadnionych przypadkach kierownik studiów podyplomowych może indywidualnie wyrazić zgodę na większą ilość zajęć zdalnych).
Warunkiem ukończenia studiów jest:
- uzyskanie pozytywnych wyników z zaliczeń wszystkich wymaganych modułów/przedmiotów,
- pozytywny wynik z egzaminu dyplomowego (test).
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji. -
Wstępny terminarz:
09-10.11.24(s), 30.11-01.12.24(s), 14-15.12.24(s), 18-19.01.25(s), 08-09.02.25(s), 22-23.02.25(s), 08-09.03.25(s), 22-23.03.25(s), 05-06.04.25(s), 26-27.04.25(s), 24 -25.05.25(s)
Informujemy, że są to wstępne daty zjazdów. Dokładny i pełny harmonogram dostępny będzie na Wirtualnej Uczelni na początku października.
-
Rekomendacje
-
Wykładowcy
dr hab. Anna Konert, prof. UŁa
Dziekan Wydziału Prawa i Administracji
dr hab. Piotr Kasprzyk
Radca prawny, doktor habilitowany nauk prawnych, pilot szybowcowy i samolotowy. Posiada wieloletnie doświadczenie w świadczeniu pomocy prawnej z zakresu prawa lotniczego. Jest także wykonawcą projektów badawczych realizowanych na uczelniach wyższych. Ukończył aplikację sądową (2006) oraz staż Komisji Europejskiej w Wydziale Bezpieczeństwa Lotniczego (2008). W latach 2008 do 2011 członek, a następnie przewodniczący zespołu ds. identyfikacji zagrożeń w lotnictwie cywilnym Latajmy Bezpiecznie „latajmybezpiecznie.pl”. Od grudnia 2012 do kwietnia 2014 Wiceprezes ds. standardów lotniczych Urzędu Lotnictwa Cywilnego. W latach 2014 - 2019 zatrudniony na stanowisku pełnomocnika ds. standardów żeglugi powietrznej w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. W latach 2020-2023 Dyrektor Pionu Lotniskowego w Centralnym Porcie Komunikacyjnym Sp. z o.o.
Sebastian Mikosz
Menadżer z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu, doradztwie biznesowym i finansach.
Aktualnie Prezes Zarządu Poczty Polskiej SA i Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej Polskiej Grupy Lotniczej (PGL SA). Do marca 2023 roku, Wiceprezes IATA w Genewie (Międzynarodowe Stowarzyszenie Linii Lotniczych), gdzie odpowiadał za obszar regulacji, a następnie za dywizję ochrony środowiska i trwałego rozwoju (environment and sustainability), a w szczególności za inicjatywy dekarbonizacji i transformacji energetycznej lotnictwa.
Od kwietnia 2017do końca 2019 roku w Nairobi, Prezes Zarządu Kenya Airways i członek Rad Nadzorczych spółek z grupy kapitałowej Kenya Airways, w tym przewoźnika regionalnego Jambojet, tanzańskiej linii Precision Air i kenijsko-holenderskiego operatora Cargo, KAHL.
W latach 2009-2015 był dwukrotnie Prezesem PLL LOT, w której to firmie przygotował i przeprowadził głębokie restrukturyzacje, włącznie z pozyskaniem i zatwierdzeniem pomocy publicznej. W tym okresie zasiadał również w Radach Nadzorczych spółek EuroLOT i LOT AMS. Tuż przed wyjazdem do Kenii Sebastian był Prezesem spółki eSky.pl, największego polskiego internetowego biura podróży, oferującego usługi zarówno w Europie środkowej jak i na dziesięciu rynkach międzynarodowych, m.in. w Brazylii, Peru i Turcji.
W 1997 roku, Sebastian ukończył prestiżowy francuski Instytut Nauk Politycznych w Paryżu, ze specjalizacją ekonomia i finanse (SciencePo Paris). Zaraz po studiach pracował w firmie Arthur Andersen w Paryżu. Po powrocie do Polski w roku 2000, pracował nad stworzeniem pierwszego niezależnego internetowego domu maklerskiego w Polsce. Następnie objął stanowisko Dyrektora Generalnego Francuskiej Izby Przemysłowo-Handlowej w Polsce.
W czerwcu 2003 roku został powołany na stanowisko wiceprezesa Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ), a następnie dołączył do firmy Deloitte, gdzie przez dwa lata pracował w dziale doradztwa biznesowego. Był też członkiem Rad Nadzorczych Eurobanku, z grupy Societe Generale, giełdowej spółki Baltona S.A. jak i na samym początku swojej drogi zawodowej, PKSu w Cieszynie.
Sebastian biegle włada językiem angielskim i francuskim i posługuje się również rosyjskim i hiszpańskim.
Od czerwca 2023 roku, Sebastian jest społecznym doradcą do spraw transportu i mobilności Prezydenta Konfederacji Lewiatan, a od grudnia 2023 roku Prezesem Polsko-Japońskiego Komitetu Gospodarczego. Sebastian jest również wykładowcą na Uczelni Łazarskiego i częstym mówcą wielu wydarzeń gospodarczych.
Sebastian jest też autorem książki Leci z nami pilot, o funkcjonowaniu współczesnych linii lotniczych.
dr Jan Malawko
Absolwent Politechniki Warszawskiej, Wydziału Mechanicznego, Energetyki i Lotnictwa (MEL) na kierunku Lotnictwo. Na Politechnice Warszawskiej, na Wydziale Transportu obronił pracę doktorską dotyczącą problematyki optymizacji wykonywania lotów.
Posiada doświadczenie zawodowe eksperckie jak i menadżerskie w liniach lotniczych, u producentów samolotów, na lotniskach oraz w nadzorze państwowym, zarówno w kraju jak i za granicą. Uruchomił funkcjonowanie pierwszego hub’u PLL LOT w Warszawie w roku 2000, wdrożył certyfikację polskich lotnisk przez ULC w oparciu o standardy ICAO oraz w 2004 r. zainicjował koncepcję Lotniska Centralnego dla Polski (obecnie - CPK), uczestnicząc na płaszczyźnie międzyresortowej w opracowaniu pierwszego studium uzasadniające jego powstanie. W latach 2005-2014, w okresie intensywnej rozbudowy Lotniska Chopina w Warszawie, był przewodniczącym Zespołu RUNWAY SAFETY TEAM.
Obecnie jest adiunktem w Interdyscyplinarnym Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego Uniwersytetu Warszawskiego (ICM-UW), gdzie kieruje realizacją globalnych projektów lotniczych. Aktywnie działa w prestiżowej organizacji ds. badań operacyjnych w liniach lotniczych - AGIFORS. Przez 2 kadencje był członkiem Performance Review Commission w Eurocontrol a obecnie Performance Review Body - eksperckiego zespołu doradczego przy Komisji Europejskiej. Wykładowca i prelegent wyższych uczelni w Polsce, USA, Chinach i Panamie oraz ośrodków szkoleniowych a także międzynarodowych Sympozjów i Konferencji organizowanych m.in przez ICAO, IATA, EUROCONTROL, ULC, TOR, FAA i innych.
Radosław Sułek
Absolwent University of Roehampton, kierunek Zarządzanie Projektami. Posiada wieloletnie doświadczenie we wdrażaniu nowoczesnych strategii i transformacji cyfrowej w Europie Środkowej i Wschodniej Obecnie pracuje w Interdyscyplinarnym Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego Uniwersytetu Warszawskiego (ICM-UW), na stanowisku kierownika Zespołu Analizy Danych Lotnictwa. Wykorzystując narzędzia sztucznej inteligencji, w szczególności uczenia maszynowego, zrealizował wiele projektów badawczych i rozwojowych w ramach programu SESAR (Single European Sky ATM Research), nakierowanych na digitalizację narzędzi do zarządzania ruchem lotniczym.
Piotr Dolata
Prawnik, urzędnik mianowany Służby Cywilnej, dyplomata z 18 letnim stażem w polskiej służbie zagranicznej.
Absolwent prawa na UAM w Poznaniu i Europejskim Uniwersytecie Viadrina we Frankfurcie nad Odrą. Studiował także prawo europejskie i ekonomię integracji europejskiej na Uniwersytecie w Oviedo (Hiszpania). Ukończył również studia podyplomowe z prawa lotniczego na Uczelni Łazarskiego w Warszawie.
Podczas pracy w centrali MSZ zajmował się głownie sprawami prawnymi i traktatowymi, w tym jako naczelnik wydziału traktatów, a następnie Zastępca Dyrektora Departamentu Prawno-Traktatowego. Współprzewodniczył dwóm grupom roboczym (COJUR i COMAR) Rady podczas polskiej prezydencji w UE w 2011 r.
Był doradcą prawnym Stałego Przedstawicielstwa RP przy ONZ w Nowym Jorku. Podczas pobytu na placówce w Madrycie pełnił funkcję Zastępcy Ambasadora, Kierownika Wydziału Polityczno-Ekonomicznego Ambasady. Przez blisko rok pełnił obowiązki ambasadora jako chargé d'affaires a.i. RP.
W Polskich Liniach Lotniczych LOT odpowiadał za relacje zewnętrze, alianse, współpracę z innymi linami, lotniskami i państwami oraz za polskie i europejskie kwestie regulacyjne. Był Dyrektorem Biura Strategii, Współpracy Międzynarodowej i Projektów Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Jest także wykładowcą na Wydziale Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego, gdzie prowadzi zajęcia w języku angielskim z prawa międzynarodowego publicznego, gospodarczego prawa lotniczego oraz najnowszych trendów w lotnictwie.
dr inż. Tomasz Balcerzak
Obecnie: CEO Wademekum LTD. and Aerospace Technology LTD., Wykładowca Prawa Lotniczego i Kosmicznego oraz Zarządzania Biznesem na Uczelni Łazarskiego, Ekspert Komisji Europejskiej – Agencja Wykonawcza ds. Badań Naukowych (REA), Ekspert Europejskiej Agencji Globalnych Systemów Nawigacji Satelitarnej.
- 2013-2016-Prezes Polskiego Klubu Lotniczego.
- 2014-CEO/Dyrektor Generalny Eurolot Airlines.
- 2011-2014 Przewodniczący Rady Nadzorczej firmy agentów handlingowych WRO LOT.
- 2011-2013 COO/Członek Zarządu ds. Eksploatacji i Utrzymania Ruchu/Menedżer Odpowiedzialny w Polskich Liniach Lotniczych LOT.
- 2009-2011 CEO/COO w Enter Air – czarterowej linii lotniczej.
Poprzednie stanowiska: Dyrektor ds. Jakości/Bezpieczeństwa/Bezpieczeństwa w linii lotniczej Fly Jet business executive, Dyrektor Zarządzający w firmie FDS-Flight Dispatch Services, Dyrektor ds. Warszawa.
Absolwent Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych, stopień pilota, podporucznika inżyniera, studia magisterskie i doktoranckie na Uniwersytecie Warszawskim, MBA w Szkole Głównej Handlowej. Wcześniej także wykładowca na Politechnice Śląskiej – Wydziale Lotniczym oraz Prawa Lotniczego i Kosmicznego w Instytucie Stosunków Międzynarodowych UW.
Bogate doświadczenie w branży lotniczej oraz w zarządzaniu projektami spółek operacyjnych. Założyciel i współzałożyciel kilku istniejących w Polsce firm z branży lotniczej. Specjalizuje się w transporcie, logistyce, lotnictwie i kosmosie.
dr Tomasz Balcerzak. inż. EASA/FAA Pilot został Ekspertem ds. oceny projektów grantowych Europejskiej Agencji Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA) Agencji Wykonawczej ds. Badań Naukowych-REA.
dr Achim Czerny
Dr Achim I. Czerny is Full Professor at the Department of Logistics and Maritime Studies (LMs) at the Hong Kong Polytechnic University and was the Head of the Local Organizing Committee of the International Transportation Economics Association (ITEA) School and conference hosted by LMS in 2018. He is the Chairman of the German Aviation Research Society (GARS) since December 2023. Additionally, he holds editorial positions at the Journal of the Air Transport Research Society (JATRS), Journal of Shipping and Trade, Review of Transport Economics, and Transport Policy. Achim holds a doctoral degree in Economics from TU Berlin after studying Economics at the same institution. Previously, he worked as a researcher at the VU University of Amsterdam, Department of Spatial Economics, and as an Assistant Professor of Regulatory Economics at the WHU – Otto Beisheim School of Management. He is a member of the European Aviation Conference Institute (EACI) and an Executive Committee member of the Air Transport Research Society (ATRS). Achim has authored numerous research papers in transportation and economics journals and received the Certificate of Excellence in Reviewing from Transportation Research Part B in 2013 and Transportation Research Part D in 2022, and the Best Overall Paper Prize of the ITEA Conference on Transportation Economics 2014 (with Professor Anming Zhang).
Mateusz Dziudziel
Dyrektor Biura Paliw Polskich Linii Lotniczych LOT. Do spółki LOT dołączył w 2016 roku i od początku koordynuje działania firmy wynikające z członkostwa w systemie handlu emisjami spalin. Odpowiada także za zapewnienie ciągłości operacyjnej w zakresie dostaw paliw lotniczego.
Uczestniczył w tworzeniu projektu DestinationECO, który wzmacnia pozycję spółki jako odpowiedzialnej społecznie. Jest również reprezentantem firmy w wielu branżowych organizacjach, takich jak IATA oraz RLCF.
Pełni funkcję Przewodniczącego Komitetu Efektywności Paliwowej w PLL LOT, który odpowiada za wdrażanie inicjatyw doskonalących i optymalizujących operacje lotnicze w celu redukcji emisji CO2.
Jarosław Kowalski
Doświadczony menedżer IT i architekt systemów z ponad 20 letnim stażem w projektowaniu, wdrażaniu ekosystemów IT oraz w zarządzaniu organizacjami IT. Specjalizuje się w systemach transportowych - lotniskowych, kolejowych i drogowych. W zakresie lotnisk doświadczenie zdobywał na projektach dla lotnisk w Shenzhen, Dubaju, Atenach, Kasteli (w budowie) oraz CPK (w trakcie projektowania). Jako architekt IT rozwija branżowe modele referencyjne na poziomie enterprise, architektury rozwiązań i architektury integracji.
Absolwent Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Matematyczno-Przyrodniczych (UW), podyplomowych studiów w zakresie zarządzania IT w przedsiębiorstwie (SGH) oraz MBA w zakresie innowacji i analizy danych (Instytut Podstaw Informatyki PAN). Legitymuje się szeregiem certyfikowanych szkoleń, w tym m.in. w zakresie transformacji cyfrowej (Cambridge) oraz projektowania rozwiązań AI (MIT).
Paweł Korzec
Pilot, redaktor naczelny portalu dlapilota.pl. Współautor systemu PansaUTM dopuszczonego do operacyjnego użytku w Polsce, zintegrowanego z cywilną i wojskową służbą ruchu lotniczego. Współautor koncepcji i implementacji Common Altitude Reference System (CARS). Obecnie Paweł zajmuje się zagadnieniami standaryzacji modeli danych i interfejsów w ramach rozproszonej integracji, zgodnie z rozporządzeniem EU 664. Współautor projektu Droneradar Space, promującego ciągłe zarządzanie organizacją UAS, jako uzupełnienie koncepcji SORA. Obecnie Paweł współpracuje z przedstawicielami samorządów lokalnych nad włączeniem jednostek administracji lokalnej w proces zarządzania U-space.
Paweł Szymański
Absolwent Akademii Obrony Narodowej na kierunku Zarządzanie lotnictwem. Zawodowo związany z Urzędem Lotnictwa Cywilnego od 2006 r. Początkowo w obszarze licencjonowania personelu lotniczego, a od 2012 r odpowiedzialny za obszar Bezzałogowych Statków Powietrznych. Od 2017 roku Dyrektor Departamentu Bezzałogowych Statków Powietrznych w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Główne obszary odpowiedzialności w ULC, to integracja Bezzałogowych Statków Powietrznych z cywilną przestrzenią powietrzną, legislacja, współpraca z instytucjami krajowymi i międzynarodowymi w zakresie bezpieczeństwa operacji BSP.
Przedstawiciel polskiego nadzoru lotniczego w EASA (European Union Aviation Safety Agency), ICAO (International Civil Aviation Organization), JARUS (Joint Authorities for Rulemaking on Unmanned Systems) oraz innych instytucjach międzynarodowych.https://www.easa.europa.eu/en
Współtwórca krajowych przepisów obejmujących bezzałogowe statki powietrzne w latach 2012-2020.
Luc TYTGAT
Luc TYTGAT acted as Executive Director and High Representative of the EASA (European Union Aviation Safety Agency) in 2023 and 2024, taking over the helm of the Agency at the end of the previous Executive Director’s mandate pending the nomination of the new Director. Luc led the Agency with a steady hand, ensuring continuity of delivery on EASA’s mission, good relations with stakeholders and the EASA Management Board and improved social climate within the Agency. Luc had joined EASA in January 2015 as its Strategy and Safety Management Director. In this role, he successfully increased the level of safety intelligence and developed a better and more agile aviation regulatory framework. He set the strategic direction for key emerging challenges faced by the aerospace sector, such as countering climate change and new safety risks, in particular cybersecurity, conflict zones, and health (e.g. Covid). EASA’s research and innovation activities and the Agency’s engagement with all aviation stakeholders through international cooperation also expanded positively and significantly under his guidance. He was Director of the Pan-European Single Sky Directorate at Eurocontrol from 2011 until 2015, having previously worked for more than 20 years within the European Commission where he exercised the functions of member of the Cabinet of the Transport Commissioner and then Head of Unit in the fields of R&D, EU space programmes and air transport. Luc had been an active officer for 10 years in the Belgian Air Force before joining the European Commission. Luc TYTGAT graduated from the Belgian Royal Military Academy as Engineer in Aeronautics and also holds a Master in Public Management from the Solvay Business School in Brussels. He is married and the proud father of four children.
Michał Witkowski
Aviation Safety Expert. Z ogromnym ponad 28 letnimi doświadczeniem w branży lotniczej, obejmującym zarządzanie operacjami lotniczymi, zarządzaniem operacyjnym w portach lotniczych i bezpieczeństwem lotów, pełniłem różnorodne role, od pracownika obsługi naziemnej po Wiceprezesa ULC ds. Standardów Lotniczych. Jako ekspert w dziedzinie operacji lotniczych, przeszedłem liczne szkolenia, w tym z zakresu SMS i audytów bezpieczeństwa lotniczego. Posiadam wiedzę techniczną oraz operacyjną w odniesieniu do samolotów typu Boeing B787, B777 i Airbus A318-321. Obecnie zajmuję stanowisko Dyrektora Operacyjnego/Z-cy Dyrektora Portu w PPL S.A. Wykształcenie zdobyłem w Wyższej Szkole Bezpieczeństwa i Ochrony, Akademii Humanistycznej oraz na studiach podyplomowych w Uczelni Łazarskiego.
Maciej Włodarczyk
Kierownik Ośrodka Rozwoju Systemów UTM i Operacji Bezzałogowych Statków Powietrznych w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Expert/praktyk z 16-to letnim doświadczeniem w branży lotniczej, specjalizujący się w bezzałogowych statkach powietrznych oraz zarządzaniu przestrzenią powietrzną odpowiedzialny za koordynację lotów dronów jak również rozwój stosowanych w Agencji narzędzi wspierających wykonywanie lotów. Pilot / instruktor BSP, były wykładowca w wielu podmiotach szkolących do uprawnień BSP. Jest członkiem wielu istotnych grup roboczych w ICAO, CANSO, EASA.
Jako autor i współautor licznych analiz, procedur a także legislacji, angażuje się w określanie możliwości wdrożenia usług dronowych, tworzenie środowiska U-Space oraz rozwój funkcjonalności systemów PAŻP w celu bezpiecznej integracji lotnictwa bezzałogowego z załogowym.
Maciej Włodarczyk jest absolwentem warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego oraz Polsko Japońskiej Akademii Technik Komputerowych (MBA).
Marta Włodarczyk-Woźniczko
Prawniczka i finansistka o wszechstronnym doświadczeniu w dziedzinach prawa, finansów oraz zrównoważonego rozwoju. Absolwentka Uczelni Łazarskiego w Warszawie oraz aktywna doktorantka, swoją karierę rozpoczęła od pracy w banku w roli doradcy finansowego, a następnie menadżera oddziału bankowego. W roku 2018 założyła kancelarię i bloga finansowego pod marką człowiekkontrabank.pl, firma specjalizuje się w doradztwie finansowym i pozyskiwaniu środków na inwestycje przedsiębiorców oraz sporach sądowych z bankami.
Jest autorką licznych publikacji oraz prelegentką na konferencjach, w tym na uczelniach takich jak Uniwersytet Śląski, Uczelnia Łazarskiego czy Lotnicza Akademia Wojskowa. Na Uniwersytecie WSB Merito w Gdańsku prowadzi zajęcia z prawa lotniczego. Wykłada także na studiach podyplomowych „Menadżer ESG” na Uniwersytecie Gdańskim, gdzie omawia kwestie ładu korporacyjnego i raportowania ESG, a także budowania zespołu ESG w organizacji. Występowała także na wydarzeniach branżowych takich jak: Drone Tech Meeting w Toruniu oraz I Pomorskie Forum ESG organizowane przez Inkubator STARTER i Uniwersytet Gdański.
W latach 2021-2022 pracowała jako prawnik w Polskich Portach Lotniczych S.A., gdzie miała istotny udział w wdrożeniu systemu compliance w grupie kapitałowej. Była także Członkiem powołanego przez Zarząd Zespołu ds. deregulacji, odpowiedzialnego za transformację struktury korporacyjnej przedsiębiorstwa.
Obecnie, jako prawnik w Dziale Compliance SALTUS Ubezpieczenia nadzoruje wdrażanie standardów ESG, łącząc swoją wiedzę prawniczą z zrozumieniem potrzeb rynku ubezpieczeniowego. Jej zaangażowanie w rozwój tej dziedziny widoczne jest także w roli Członkini Grupy Roboczej ds. Zrównoważonego Finansowania przy Polskiej Izbie Ubezpieczeń.
W 2024 roku powołała do życia Instytut ESG, gdzie występuje w roli Partnera. Instytut ESG specjalizuje się w doradztwie strategicznym i prawnym oraz wdrażaniu strategii i raportowania zrównoważonego rozwoju (ESG).
-
Program
Moduł I. Sztuczna inteligencja w lotnictwie - transformacja technologiczna
- Rola SI/AI w lotnictwie cywilnym
- Kontrola ruchu lotniczego a SI/AI
- Porty lotnicze a SI/AI
- Linie lotnicze a SI/AI
- Digitalizacja transportu lotniczego
Moduł II. Wyzwania regulacyjne
- Proces regulacyjny/legislacyjny
- Obszary regulacyjne w zakresie wykorzystywania SI/AI
- Obszary regulacyjne związane z cyberbezpieczeństwem
- Regulacje prawne rynku transportu lotniczego
Moduł III. ESG w lotnictwie
- Globalny zrównoważony rozwój lotnictwa - regulacje prawne, ICAO, pakiet ff55, organizacje lotnicze
- Zrównoważona przyszłość lotnictwa
- Zrównoważony rozwój portów lotniczych
- Zrównoważony rozwój linii lotniczych
- Greenwashing i konsumenci
- Tworzenie strategii ESG w organizacji lotniczej
Moduł IV. Strategie i polityki UE w zakresie lotnictwa cywilnego
- Strategia dotycząca lotnictwa
- Program zarządzania bezpieczeństwem
- TEN-T
- Strategię dronów 2.0
- Strategia zrównoważonej/inteligentnej mobilności
Moduł V. Security/Cybersecurity
- Security Management System (SeMS)
- Krajowy system cyberbezpieczeństwa
- Bezpieczeństwo systemów awioniki samolotowej, systemów naziemnych i wymiany danych
- Wykrywanie i reagowanie na incydenty
Moduł VI. Bezzałogowe systemy powietrzne
- Zastosowanie BSP
- U-space i UAM
- Obszary regulacyjne
- BSP a bezpieczeństwo lotnictwa cywilnego
Moduł VII. Repetytorium dyplomowe kończące się egzaminem dyplomowym
-
Opłaty za studia
Studia Podyplomowe czesne 2 raty 4 raty Lotnictwo 5.0. Transformacja i optymalizacja 7 600 zł 7 800 zł 8 000 zł - opłata rekrutacyjna w wysokości 200zł
- 10% zniżki przy zapisie do 30 czerwca i spełnieniu wymogów rekrutacyjnych**
- 20% zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*opłata za całość studiów obowiązuje do 30.11.2024 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkamiTerminy płatności
Płatność jednorazowa
- Opłatę czesnego uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Płatność ratalna
Terminy płatności czesnego w dwóch ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć
- II rata - do 1 lutego 2025 r.
Terminy płatności czesnego w czterech ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć
- II rata do 15 grudnia 2024 r.
- III rata do 1 lutego 2025 r.
- IV rata do 1 kwietnia 2025 r.
Opłaty za studia dokonujemy na indywidualny numer konta, podawany w procesie IRK.
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z działem finansowym, e-mail: kwestura@lazarski.edu.pl
-
Zasady rekrutacji
- Terminy i wymagania rekrutacyjne opisane są w zakładkach poszczególnych kierunków.
- Kandydaci muszą posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego **
- Należy wypełnić kompletny formularz zgłoszeniowy (uzupełnić wszystkie wymagane dane).
- Dokonać opłaty rekrutacyjnej w wysokości 200zł
- Załączyć komplet wymaganych dokumentów (CV, dyplom studiów wyższych oraz dowód opł. rekrutacyjnej)
- O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
**W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny i chcących kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym, istnieją odrębne przepisy dotyczące uznawania dyplomów ukończenia studiów wyższych, wydanych w innych krajach.
Sprawdź szczegóły, aby dowiedzieć się, czy Twój zagraniczny dyplom wymaga dodatkowego procesu uznawania (nostryfikacji), aby umożliwić Ci rozpoczęcie studiów podyplomowych/MBA w Polsce: kliknij TU
Warunkiem przyjęcia zgłoszenia na studia jest:
- wypełnienie kompletnego formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie rekrutacja-ckp.lazarski.pl
- dostarczenie wymaganych dokumentów:
- skan dyplomu ukończenia szkoły wyższej;
- CV
- dowód opł. rekrutacyjnej w wysokości 200zł. Opłaty dokonujemy na indywidualny numer subkonta bankowego, podany w procesie IRK. - Tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_24_25.
- Uwaga: Jeśli posiadasz dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych wydany przez zagraniczną uczelnię, pamiętaj dodatkowo skompletować:
- tłumaczenia powyższych dokumentów na język polski, sporządzonych lub poświadczonych przez tłumacza przysięgłego.
- dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych oraz dodatku/suplementu - zalegalizowanym lub zaopatrzonym w klauzulę apostille (oryginał do wglądu).
- Oryginał dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz dowód osobisty - dokumenty w celu ich weryfikacji należy okazać na wyznaczonych dyżurach Dziekanatu (o terminach dyżurów będziemy Państwa informować poprzez Wirtualną Uczelnię).
- Umowa o odpłatności za studia będzie umieszczona w systemie Wirtualna Uczelnia (podpisanie umowy odbędzie się za pośrednictwem Autenti, która jest bezpłatną, zewnętrzną platformą służącą do elektronicznego podpisywania umów).
OSOBA PRZYJĘTA NA STUDIA, PO OTRZYMANIU INFORMACJI O URUCHOMIENIU STUDIÓW, JEST ZOBLIGOWANA DO PRZEDŁOŻENIA W DZIEKANACIE CKP UCZELNI ŁAZARSKIEGO:
* Informacja o uruchomieniu studiów/szkolenia jest przekazywana uczestnikom wraz z upływem terminu końca rekrutacji drogą elektroniczną. Uruchomienie kierunku uzależnione jest od liczby kandydatów. W przypadku nieuruchomienia studiów opłata rekrutacyjna jest zwracana na wskazane konto.
W przypadku przesyłania danych osobowych droga mailową należy wysyłać pliki zaszyfrowane, skompresowane (np. programami 7 zip, winzip, winrar) oraz zabezpieczone hasłem. Wykorzystane hasło prosimy przesłać do dziekanatu CKP w odrębnym mailu lub wiadomości SMS pod numer telefonu: (+48) 518 017 404
Partnerzy
-
Zobacz także, kierunki które mogą Cię zainteresować