Rekrutacja otwarta
Restrukturyzacja i Upadłość - Aspekty Ekonomiczne i Zarządcze dla Zaawansowanych
Skuteczne zarządzanie przedsiębiorstwem w kryzysie. Praktyczne narzędzia i wiedza od ekspertów.
Celem studiów Restrukturyzacja i Upadłość - Aspekty Ekonomiczne i Zarządcze dla Zaawansowanych jest zwiększenie wiedzy, umiejętności i kompetencji osób posiadających licencję doradcy restrukturyzacyjnego oraz starających się o jej uzyskanie, a także sędziów upadłościowych i restrukturyzacyjnych w zakresie sprawnego i efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem w kryzysie, w szczególności przedsiębiorstwem w postępowaniu restrukturyzacyjnym oraz upadłościowym. Program studiów jest skoncentrowany na praktycznych aspektach zagadnień ekonomicznych, zarządczych i menadżerskich, kryzysu w organizacji, restrukturyzacji oraz upadłości.
Program tworzą doświadczeni praktycy: doradcy restrukturyzacyjni, ekonomiści i osoby zajmujące się w praktyce restrukturyzacją przedsiębiorstw. Nie ma pracy dyplomowej – skupiamy się na działaniach, które mają wartość w praktyce.
Opis kierunku i cele kształcenia
Wiedza, która pomaga zarządzać przedsiębiorstwem w kryzysie
Celem studiów podyplomowych Restrukturyzacja i upadłość - aspekty ekonomiczne i zarządcze dla zaawansowanych jest rozwój kompetencji osób zajmujących się restrukturyzacją i upadłością. Program skupia się na praktycznych działaniach w sytuacjach kryzysowych – głównie w aspektach ekonomicznych, finansowych i menedżerskich. Uczestnicy poznają narzędzia do analizy finansowej, komunikacji z interesariuszami i tworzenia planów naprawczych i restrukturyzacyjnych.
Czego się nauczysz?
Jak zarządzać przedsiębiorstwem w sytuacji niewypłacalności i zagrożenia niewypłacalnością
Jak opracowywać plany restrukturyzacyjne i naprawcze, testy prywatnego wierzyciela, prywatnego inwestora i testy zaspokojenia
Jak efektywnie prowadzić przedsiębiorstwo w restrukturyzacji sądowej i postępowaniu upadłościowym
Jak zarządzać komunikacją z interesariuszami w sytuacjach konfliktowych i kryzysowych
Jak analizować działania dłużnika pod kątem bezskuteczności czynności prawnych i skutecznie wdrażać procesy naprawcze
Program powstał we współpracy z Instytutem Prawa Upadłościowego i Restrukturyzacyjnego oraz Badań nad Niewypłacalnością.
Uczestnicy mogą brać udział w projektach badawczych oraz korzystać ze zniżek na szkolenia i konferencje.
Wstępny terminarz: Restrukturyzacja i Upadłość - Aspekty Ekonomiczne i Zarządcze dla Zaawansowanych
Dla kogo są to studia?
Program studiów podyplomowych Restrukturyzacja i upadłość - aspekty ekonomiczne i zarządcze dla zaawansowanych adresowany jest do:
- sędziów, asesorów, referendarzy oraz asystentów z wydziałów upadłościowych i restrukturyzacyjnych
- licencjonowanych doradców restrukturyzacyjnych i kandydatów na doradców
- menedżerów i zarządców firm
- właścicieli przedsiębiorstw
- adwokatów i radców prawnych oraz aplikantów
- pracowników firm windykacyjnych, banków, leasingodawców
- przedstawicieli urzędów zajmujących się egzekucją i należnościami
Program nauczania
Aby aplikować, kandydat musi posiadać ukończone studia wyższe II stopnia lub jednolite studia magisterskie oraz dołączyć dokumentację potwierdzającą w systemie IRK:
- ukończone studia podyplomowe z zakresu restrukturyzacji i upadłości (skan dyplomu) lub
- posiadanie licencji doradcy restrukturyzacyjnego (skan licencji) lub
- sędziowie, asesorzy, referendarze oraz asystenci zatrudnieni w wydziałach sądów rejonowych i okręgowych rozpoznających sprawy upadłościowe i restrukturyzacyjne (skan - wydruk ze strony internetowej sądu lub inny dokument wskazujący na przydział do określonego wydziału lub inne zaświadczenie lub decyzję potwierdzającą przydział do wykonywania obowiązków służbowych w wydziale rozpoznającym sprawy upadłościowe i restrukturyzacyjne)
Studia trwają dwa semestry. Zajęcia rozpoczynają się w II połowie października, odbywają się 1 raz w miesiącu w formie dwudniowych (sobotnio-niedzielnych) zjazdów. Wyjątkowo, nie więcej niż trzykrotnie w ciągu studiów, mogą zostać zorganizowane 2 zjazdy w miesiącu. W miesiącach, w których zostaną zaplanowane dwa zjazdy jeden zjazd będzie przeprowadzony w całości w sposób zdalny i nie będzie wymagał przyjazdu uczestników na Uczelnię. Program zakłada nie więcej niż 30% godzin zajęć w formie zdalnej.
- Wartość poznawcza sprawozdawczości finansowej w decyzjach syndyka, zarządcy, nadzorcy
- Zarządzanie logistyczne
- Zarządzanie marketingowe
- Budżetowanie i controlling
- Jakość danych finansowych – problem kreatywnej rachunkowości
- Identyfikacja sytuacji kryzysowej przedsiębiorstwa i zagrożenia bankructwem
- Zarządzanie konfliktem w organizacji
- Psychologia zarządzania w warunkach kryzysu i konfliktu
- Pozyskiwanie źródeł finansowania w sytuacji kryzysowej
- Opracowanie planu naprawczego dla przedsiębiorstwa w kryzysie
- Warsztatowe prowadzenie restrukturyzacji na podstawie analizy przypadku
- Wybór właściwego postępowania restrukturyzacyjnego - studium przypadku
- Negocjacje i mediacje
- Nowe finansowanie w procesie restrukturyzacji sądowej
- Narzędzia restrukturyzacji w postępowaniu sanacyjnym
- Proces restrukturyzacji w świetle teorii gier
- Prowadzenie przedsiębiorstwa w restrukturyzacji
- Tworzenie i analiza planów restrukturyzacyjnych - studium przypadku
- Tworzenie i analiza testów zaspokojenia oraz testów wierzyciela i inwestora - studium przypadku
- Przyjmowanie i zatwierdzanie układu
- Przebieg postępowania restrukturyzacyjnego - warsztatowe prowadzenie postępowania na podstawie analizy przypadku
- Bank jako interesariusz postępowania restruturyzacyjnego
- Tworzenie i analiza planu likwidacyjnego
- Zarządzanie procesem sprzedaży upadłościowej
- Prowadzenie przedsiębiorstwa w upadłości
- Zarządzanie kancelarią doradcy restrukturyzacyjnego
- Bezskuteczność czynności fraudacyjnych dłużnika
- Odpowiedzialność członków zarządu
- Upadłość małżonków
- Przebieg postępowania upadłościowego - warsztatowe prowadzenie postępowania na podstawie analizy przypadku
- uzyskanie zaliczeń z każdego modułu kształcenia,
- co najmniej 70% obecności na zajęciach,
- uzyskanie pozytywnego wyniku egzaminu dyplomowego, sprawdzającego wiedzę i umiejętności zdobyte podczas studiów (test).
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów. Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów. Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.
Korzyści z wyboru studiów
- Rozwijasz kluczowe kompetencje niezbędne do podejmowania decyzji w warunkach niewypłacalności lub zagrożenia niewypłacalnością. Nabywasz wiedzę z zakresu zarządzania operacyjnego, strategicznego oraz marketingowego w kontekście trudnej sytuacji finansowej przedsiębiorstwa.
- Program kładzie nacisk na warsztatową formę nauczania. Pracujesz na rzeczywistych scenariuszach restrukturyzacyjnych – zarówno sądowych, jak i pozasądowych – ucząc się diagnozy sytuacji finansowej, opracowywania propozycji układowych oraz komunikacji z wierzycielami.
- Moduł upadłościowy pozwala na zdobycie wiedzy z zakresu skutecznego zarządzania majątkiem masy upadłości oraz jego sprzedaży. Uczysz się także identyfikowania i eliminowania bezskutecznych czynności prawnych oraz prowadzenia przedsiębiorstwa w warunkach upadłości.
- Studia prowadzone są we współpracy z Instytutem Prawa Upadłościowego, Restrukturyzacyjnego oraz Badań nad Niewypłacalnością. Masz możliwość angażowania się w projekty badawcze, korzystania ze specjalistycznych materiałów oraz uczestniczenia w seminariach, szkoleniach i konferencjach branżowych na preferencyjnych warunkach.
- Uczysz się sporządzać plany naprawcze, plany restrukturyzacyjne, testy prywatnego wierzyciela i inwestora oraz testy zaspokojenia wierzycieli. Zajęcia prowadzą wyłącznie praktycy: licencjonowani doradcy restrukturyzacyjni, ekonomiści, zarządcy i menedżerowie z wieloletnim doświadczeniem.
- Program nie wymaga pisania pracy dyplomowej – koncentrujesz się wyłącznie na praktyce.
Kadra
Anna Hrycaj
Sędzia Sądu Apelacyjnego w Warszawie, Dyrektor IPUIR. W 2013 r. przewodniczący zespołu powołanego przez Ministra Sprawiedliwości ds. przygotowania projektów ustaw z zakresu prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego.
Joanna M. Moczydłowska
Profesor nauk społecznych, konsultant w obszarze doradztwa personalnego oraz diagnozy relacji w organizacjach, autorka i współautorska bestsellerów wydawniczych tj. Zjawiska kryzysowe w organizacji, Przemysł 4.0 (?). Ludzie i technologie.
Patryk Filipiak
Adwokat i partner w kancelarii Filipiak Babicz Kancelaria Prawna. Doktor nauk prawnych. Kwalifikowany doradca restrukturyzacyjny, od 2025 r. członek Zespołu Problemowego ds. Prawa Upadłościowego i Restrukturyzacyjnego w ramach Komisji Kodyfikacyjnej P.C.
Marek Adamski
Przedsiębiorca i manager, doradca i konsultant biznesowy, kieruje projektami wdrożeniowymi systemów wspomagających zarządzanie procesami HR i BI w największych polskich i międzynarodowych organizacjach.
Przemysław Grobelny
Doktor nauk o finansach, biegły analityk finansowy – CFA (Chartered Financial Analyst), odpowiada za obszar finansów przedsiębiorstw, współpracę z instytucjami finansowymi oraz transakcje fuzji i przejęć.
Marcin Kubiczek
Kwalifikowany doradca restrukturyzacyjny, ekonomista oraz biegły z zakresu wyceny przedsiębiorstw, niewypłacalności i odpowiedzialności karnej menedżerów, prowadzi najgłośniejsze upadłości w Polsce, m.in. Idea Banku oraz Getin Noble Banku.
Marta Latoń
Odpowiada za realizację projektów transakcyjnych M&A, w tym doradztwo w procesach inwestycyjnych oraz dezinwestycyjnych na rynku prywatnym (transakcje nabywania oraz sprzedaży przedsiębiorstw).
Przemysław Mogiełka
Dr nauk prawnych i ekonomista, adwokat oraz licencjonowany doradca restrukturyzacyjny. Specjalizuje się w prawie upadłościowym i restrukturyzacyjnym - wykorzystaniu ekonomicznej analizy prawa i teorii gier w badaniach nad niewypłacalnością.
Piotr Sarecki
Założyciel CEO Solvbot, startupu zajmującego się produkcją oprogramowania przeznaczonego na rynek restrukturyzacyjny. Jego produkt Infino to zwycięzca konkursu Aplikacje Jutra organizowanego przez Polski Fundusz Rozwoju.
Bartosz Sierakowski
Jerzy Sławek
Kwalifikowany doradca restrukturyzacyjny. Dziekan Krajowej Izby Doradców Restrukturyzacyjnych, członek Komisji Egzaminacyjnej Ministra Sprawiedliwości ds. Egzaminu na Licencję Doradcy Restrukturyzacyjnego. Doradca Agencji Rozwoju Przemysłu S.A.
Maciej Stradomski
Dr hab. finansów, od lat związany z bankowością, funduszem private equity oraz branżą doradczą. Współzałożyciel i Członek Zarządu CMT Advisory. Specjalizuje się w obszarach finansów przedsiębiorstw, nadzoru właścicielskiego, tworzeniu opinii.
Maciej Zajkowski
Przedsiębiorca i Interim manager w obszarach zarządzania spółkami prawa handlowego, w tym wsparcia procesów restrukturyzacyjnych i naprawczych.
Opłaty za studia
- opłata rekrutacyjna w wysokości 200 zł
- 10% zniżki przy zapisie do 30 czerwca i spełnieniu wymogów rekrutacyjnych**
- 20% zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*opłata za całość studiów obowiązuje do 30.11.2025 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkami
Zasady rekrutacji
Warunki przyjęcia
Aby zgłosić się na studia, kandydat musi:
- Posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego.
- Wypełnić kompletny formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie rekrutacja-ckp.lazarski.pl.
- Dokonać opłaty rekrutacyjnej w wysokości 200 zł na indywidualny numer subkonta bankowego podany w procesie IRK. Tytułem przelewu: ckp_imię i nazwisko kandydata_25_26.
- Załączyć wymagane dokumenty:
- skan dyplomu ukończenia studiów wyższych,
- CV,
- dowód dokonania opłaty rekrutacyjnej.
O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Kandydaci z dyplomem zagranicznym
Osoby posiadające zagraniczny dyplom i chcące kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym podlegają odrębnym przepisom dotyczącym uznawania dyplomów.
Aby dowiedzieć się, czy Twój dyplom wymaga nostryfikacji: sprawdź szczegóły.
W przypadku cudzoziemców wymagany jest posiadanie:
- dyplomu ukończenia studiów wyższych w Polsce, albo dyplomu ukończenia studiów wyższych za granicą uznanego za równoważny z dyplomem polskim lub nostryfikowanego na zasadach określonych w odrębnych przepisach
- tłumaczenie wymaganych dokumentów na język polski przez tłumacza przysięgłego
- legalizacja dyplomu lub klauzula apostille (oryginał do wglądu)
- zaleca się uzyskanie pisemnego potwierdzenia akceptacji dyplomu zagranicznego przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej (NAWA).
- certyfikatu, który będzie stanowił podstawę do uznania poziomu znajomości języka (B1) do studiowania w Polsce wydany przez uprawnione instytucje (opracowany zostanie katalog certyfikatów)
Po przyjęciu na studia
Osoby przyjęte na studia, po otrzymaniu informacji o uruchomieniu kierunku, są zobowiązane do:
- przedstawienia w Dziekanacie Łazarski Executive Education oryginału dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz dowodu osobistego w celu weryfikacji (terminy dyżurów będą podawane przez Wirtualną Uczelnię),
- podpisania umowy o odpłatności za studia za pośrednictwem platformy Autenti (bezpłatnej, zewnętrznej platformy do podpisywania umów elektronicznych).
Ważne informacje
- Informacja o uruchomieniu kierunku przekazywana jest uczestnikom drogą elektroniczną po zakończeniu rekrutacji.
- Uruchomienie studiów zależy od liczby kandydatów. W przypadku nieuruchomienia kierunku opłata rekrutacyjna jest zwracana na wskazane konto.
- W przypadku przesyłania danych osobowych drogą mailową należy przesyłać pliki zaszyfrowane i skompresowane (np. programami 7-Zip, WinZip, WinRAR) oraz zabezpieczone hasłem. Hasło należy przesłać w osobnej wiadomości e-mail lub SMS pod numer telefonu: (+48) 518 017 404.
- Regulamin