Rekrutacja otwarta
Restrukturyzacja i Upadłość - Aspekty Ekonomiczne i Zarządcze dla Zaawansowanych
Skuteczne zarządzanie przedsiębiorstwem w kryzysie. Praktyczne narzędzia i wiedza od ekspertów.
Celem studiów Restrukturyzacja i Upadłość - Aspekty Ekonomiczne i Zarządcze dla Zaawansowanych jest zwiększenie wiedzy, umiejętności i kompetencji osób posiadających licencję doradcy restrukturyzacyjnego oraz starających się o jej uzyskanie, a także sędziów upadłościowych i restrukturyzacyjnych w zakresie sprawnego i efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem w kryzysie, w szczególności przedsiębiorstwem w postępowaniu restrukturyzacyjnym oraz upadłościowym. Program studiów jest skoncentrowany na praktycznych aspektach zagadnień ekonomicznych, zarządczych i menadżerskich, kryzysu w organizacji, restrukturyzacji oraz upadłości.
Program tworzą doświadczeni praktycy: doradcy restrukturyzacyjni, ekonomiści i osoby zajmujące się w praktyce restrukturyzacją przedsiębiorstw. Nie ma pracy dyplomowej – skupiamy się na działaniach, które mają wartość w praktyce.
- Niestacjonarny
Opis kierunku i cele kształcenia
Wiedza, która pomaga zarządzać przedsiębiorstwem w kryzysie
Celem studiów podyplomowych Restrukturyzacja i upadłość - aspekty ekonomiczne i zarządcze dla zaawansowanych jest rozwój kompetencji osób zajmujących się restrukturyzacją i upadłością. Program skupia się na praktycznych działaniach w sytuacjach kryzysowych – głównie w aspektach ekonomicznych, finansowych i menedżerskich. Uczestnicy poznają narzędzia do analizy finansowej, komunikacji z interesariuszami i tworzenia planów naprawczych i restrukturyzacyjnych.
Czego się nauczysz?
Jak zarządzać przedsiębiorstwem w sytuacji niewypłacalności i zagrożenia niewypłacalnością
Jak opracowywać plany restrukturyzacyjne i naprawcze, testy prywatnego wierzyciela, prywatnego inwestora i testy zaspokojenia
Jak efektywnie prowadzić przedsiębiorstwo w restrukturyzacji sądowej i postępowaniu upadłościowym
Jak zarządzać komunikacją z interesariuszami w sytuacjach konfliktowych i kryzysowych
Jak analizować działania dłużnika pod kątem bezskuteczności czynności prawnych i skutecznie wdrażać procesy naprawcze
Program powstał we współpracy z Instytutem Prawa Upadłościowego i Restrukturyzacyjnego oraz Badań nad Niewypłacalnością.
Uczestnicy mogą brać udział w projektach badawczych oraz korzystać ze zniżek na szkolenia i konferencje.
Wstępny terminarz: Restrukturyzacja i Upadłość - Aspekty Ekonomiczne i Zarządcze dla Zaawansowanych
Dla kogo są to studia?
Program studiów podyplomowych Restrukturyzacja i upadłość - aspekty ekonomiczne i zarządcze dla zaawansowanych adresowany jest do:
- sędziów, asesorów, referendarzy oraz asystentów z wydziałów upadłościowych i restrukturyzacyjnych
- licencjonowanych doradców restrukturyzacyjnych i kandydatów na doradców
- menedżerów i zarządców firm
- właścicieli przedsiębiorstw
- adwokatów i radców prawnych oraz aplikantów
- pracowników firm windykacyjnych, banków, leasingodawców
- przedstawicieli urzędów zajmujących się egzekucją i należnościami
Program nauczania
Aby aplikować, kandydat musi posiadać ukończone studia wyższe II stopnia lub jednolite studia magisterskie oraz dołączyć dokumentację potwierdzającą w systemie IRK:
- ukończone studia podyplomowe z zakresu restrukturyzacji i upadłości (skan dyplomu) lub
- posiadanie licencji doradcy restrukturyzacyjnego (skan licencji) lub
- sędziowie, asesorzy, referendarze oraz asystenci zatrudnieni w wydziałach sądów rejonowych i okręgowych rozpoznających sprawy upadłościowe i restrukturyzacyjne (skan - wydruk ze strony internetowej sądu lub inny dokument wskazujący na przydział do określonego wydziału lub inne zaświadczenie lub decyzję potwierdzającą przydział do wykonywania obowiązków służbowych w wydziale rozpoznającym sprawy upadłościowe i restrukturyzacyjne)
Studia trwają dwa semestry. Zajęcia rozpoczynają się w II połowie października, odbywają się 1 raz w miesiącu w formie dwudniowych (sobotnio-niedzielnych) zjazdów. Wyjątkowo, nie więcej niż trzykrotnie w ciągu studiów, mogą zostać zorganizowane 2 zjazdy w miesiącu. W miesiącach, w których zostaną zaplanowane dwa zjazdy jeden zjazd będzie przeprowadzony w całości w sposób zdalny i nie będzie wymagał przyjazdu uczestników na Uczelnię. Program zakłada nie więcej niż 30% godzin zajęć w formie zdalnej.
- Wartość poznawcza sprawozdawczości finansowej w decyzjach syndyka, zarządcy, nadzorcy
- Zarządzanie logistyczne
- Zarządzanie marketingowe
- Budżetowanie i controlling
- Jakość danych finansowych – problem kreatywnej rachunkowości
- Identyfikacja sytuacji kryzysowej przedsiębiorstwa i zagrożenia bankructwem
- Zarządzanie konfliktem w organizacji
- Psychologia zarządzania w warunkach kryzysu i konfliktu
- Pozyskiwanie źródeł finansowania w sytuacji kryzysowej
- Opracowanie planu naprawczego dla przedsiębiorstwa w kryzysie
- Warsztatowe prowadzenie restrukturyzacji na podstawie analizy przypadku
- Wybór właściwego postępowania restrukturyzacyjnego - studium przypadku
- Negocjacje i mediacje
- Nowe finansowanie w procesie restrukturyzacji sądowej
- Narzędzia restrukturyzacji w postępowaniu sanacyjnym
- Proces restrukturyzacji w świetle teorii gier
- Prowadzenie przedsiębiorstwa w restrukturyzacji
- Tworzenie i analiza planów restrukturyzacyjnych - studium przypadku
- Tworzenie i analiza testów zaspokojenia oraz testów wierzyciela i inwestora - studium przypadku
- Przyjmowanie i zatwierdzanie układu
- Przebieg postępowania restrukturyzacyjnego - warsztatowe prowadzenie postępowania na podstawie analizy przypadku
- Bank jako interesariusz postępowania restruturyzacyjnego
- Tworzenie i analiza planu likwidacyjnego
- Zarządzanie procesem sprzedaży upadłościowej
- Prowadzenie przedsiębiorstwa w upadłości
- Zarządzanie kancelarią doradcy restrukturyzacyjnego
- Bezskuteczność czynności fraudacyjnych dłużnika
- Odpowiedzialność członków zarządu
- Upadłość małżonków
- Przebieg postępowania upadłościowego - warsztatowe prowadzenie postępowania na podstawie analizy przypadku
- uzyskanie zaliczeń z każdego modułu kształcenia,
- co najmniej 70% obecności na zajęciach,
- uzyskanie pozytywnego wyniku egzaminu dyplomowego, sprawdzającego wiedzę i umiejętności zdobyte podczas studiów (test).
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów. Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów. Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.
Korzyści z wyboru studiów
- Rozwijasz kluczowe kompetencje niezbędne do podejmowania decyzji w warunkach niewypłacalności lub zagrożenia niewypłacalnością. Nabywasz wiedzę z zakresu zarządzania operacyjnego, strategicznego oraz marketingowego w kontekście trudnej sytuacji finansowej przedsiębiorstwa.
- Program kładzie nacisk na warsztatową formę nauczania. Pracujesz na rzeczywistych scenariuszach restrukturyzacyjnych – zarówno sądowych, jak i pozasądowych – ucząc się diagnozy sytuacji finansowej, opracowywania propozycji układowych oraz komunikacji z wierzycielami.
- Moduł upadłościowy pozwala na zdobycie wiedzy z zakresu skutecznego zarządzania majątkiem masy upadłości oraz jego sprzedaży. Uczysz się także identyfikowania i eliminowania bezskutecznych czynności prawnych oraz prowadzenia przedsiębiorstwa w warunkach upadłości.
- Studia prowadzone są we współpracy z Instytutem Prawa Upadłościowego, Restrukturyzacyjnego oraz Badań nad Niewypłacalnością. Masz możliwość angażowania się w projekty badawcze, korzystania ze specjalistycznych materiałów oraz uczestniczenia w seminariach, szkoleniach i konferencjach branżowych na preferencyjnych warunkach.
- Uczysz się sporządzać plany naprawcze, plany restrukturyzacyjne, testy prywatnego wierzyciela i inwestora oraz testy zaspokojenia wierzycieli. Zajęcia prowadzą wyłącznie praktycy: licencjonowani doradcy restrukturyzacyjni, ekonomiści, zarządcy i menedżerowie z wieloletnim doświadczeniem.
- Program nie wymaga pisania pracy dyplomowej – koncentrujesz się wyłącznie na praktyce.
Kadra
Opłaty za studia
Płatność jednorazowa
Opłata rekrutacyjna: 200 zł
Czesne: 8 400 zł
Raty: 1 x 8 400 zł
Terminy płatności czesnego:
∙ 1 rata - 10 października 2025
Całkowity koszt: 8 600 zł
Po zastosowaniu zniżki 10%
Płatność w 2 ratach
Opłata rekrutacyjna: 200 zł
Czesne: 8 600 zł
Raty: 2 x 4 300 zł
Terminy płatności czesnego:
∙ 1 rata - 10 października 2025
∙ 2 rata - 1 lutego 2025
Całkowity koszt: 8 800 zł
Po zastosowaniu zniżki 10%
Płatność w 4 ratach
Opłata rekrutacyjna: 200 zł
Czesne: 8 800 zł
Raty: 4 x 2 200 zł
Terminy płatności czesnego:
∙ 1 rata - 10 października 2025
∙ 2 rata - 15 grudnia 2025
∙ 3 rata - 1 lutego 2026
∙ 4 rata - 1 kwietnia 2026
Całkowity koszt: 9 000 zł
Po zastosowaniu zniżki 10%
Dostępne zniżki:
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkami
Zasady rekrutacji
Warunki przyjęcia
Aby zgłosić się na studia, kandydat musi:
- Posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego.
- Wypełnić kompletny formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie rekrutacja-ckp.lazarski.pl.
- Dokonać opłaty rekrutacyjnej w wysokości 200 zł na indywidualny numer subkonta bankowego podany w procesie IRK. Tytułem przelewu: ckp_imię i nazwisko kandydata_25_26.
- Załączyć wymagane dokumenty:
- skan dyplomu ukończenia studiów wyższych,
- CV,
- dowód dokonania opłaty rekrutacyjnej.
O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Kandydaci z dyplomem zagranicznym
Osoby posiadające zagraniczny dyplom i chcące kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym podlegają odrębnym przepisom dotyczącym uznawania dyplomów.
W przypadku cudzoziemców wymagany jest posiadanie:
- dyplomu ukończenia studiów wyższych w Polsce, albo dyplomu ukończenia studiów wyższych za granicą uznanego za równoważny z dyplomem polskim lub nostryfikowanego na zasadach określonych w odrębnych przepisach
- kandydaci legitymujący się dyplomem ukończenia studiów wydanym za granicą, który nie uprawnia do kontynuacji kształcenia w Polsce (tj. nieobjętym uznawalnością na podstawie umów międzynarodowych lub nostryfikacji), są zobowiązani do przedstawienia pisemnej informacji wydanej przez dyrektora NAWA, potwierdzającej ich uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe.
- tłumaczenie wymaganych dokumentów na język polski przez tłumacza przysięgłego
- legalizacja dyplomu lub klauzula apostille (oryginał do wglądu)
- zaleca się uzyskanie pisemnego potwierdzenia akceptacji dyplomu zagranicznego przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej (NAWA).
- certyfikatu, który będzie stanowił podstawę do uznania poziomu znajomości języka (B2) do studiowania w Polsce wydany przez uprawnione instytucje (opracowany zostanie katalog certyfikatów)
Po przyjęciu na studia
Osoby przyjęte na studia, po otrzymaniu informacji o uruchomieniu kierunku, są zobowiązane do:
- przedstawienia w Dziekanacie Łazarski Executive Education oryginału dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz dowodu osobistego w celu weryfikacji (terminy dyżurów będą podawane przez Wirtualną Uczelnię),
- podpisania umowy o odpłatności za studia za pośrednictwem platformy Autenti (bezpłatnej, zewnętrznej platformy do podpisywania umów elektronicznych).
Ważne informacje
- Informacja o uruchomieniu kierunku przekazywana jest uczestnikom drogą elektroniczną po zakończeniu rekrutacji.
- Uruchomienie studiów zależy od liczby kandydatów. W przypadku nieuruchomienia kierunku opłata rekrutacyjna jest zwracana na wskazane konto.
- W przypadku przesyłania danych osobowych drogą mailową należy przesyłać pliki zaszyfrowane i skompresowane (np. programami 7-Zip, WinZip, WinRAR) oraz zabezpieczone hasłem. Hasło należy przesłać w osobnej wiadomości e-mail lub SMS pod numer telefonu: (+48) 518 017 404.
- Regulamin