Dziennikarka lubelskiego oddziału Telewizji Polskiej (programy informacyjne, publicystyczne, reportaże). Posiada bezterminową kartę ekranową. Doświadczenie szkoleniowe w zakresie autoprezentacji i kreowania wizerunku, wystąpień medialnych i publicznych. Współpraca m.in. z KUL, WSPiA, Krajową Szkołą Sądownictwa i Prokuratury.
-
OFERTA
-
Studia podyplomowe
- Akademia Administracji Publicznej
- Akademia Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych
- Akademia Biznesu i Prawa Mody
- Akademia HR
- Akademia IT
- Akademia Marketera
- Akademia Menedżera
- Akademia Praktyków Prawa
- Akademia Prawa Sądowego
- Akademia Rynku Nieruchomości
- Akademia Rynku Ochrony Zdrowia
- Akademia Skutecznej Komunikacji
- Akademia Transportu Lotniczego
- Akademia Trenera i Coacha
- Akademia Umiejętności Psychologicznych
- Akademia Zarządzania Jakością
- Akademia Zarządzania Procesowego
- Akademia Zarządzania Produkcją
- Akademia Compliance
-
MBA
- Executive MBA Master of Business Administration dla sektora ochrony zdrowia
- Master of Business Administration (MBA Energetyka)
- Master of Business Administration (MBA in Quality Management)
- Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
- Master of Business Administration (MBA w Ochronie Zdrowia)
- Master of Business Administration (MBA Zarządzanie)
-
Szkolenia i kursy
-
Negocjacje i mediacje biznesowe
(edycja X)
-
Adresaci i atuty studiów
Dla kogo?
- absolwenci studiów wyższych (przede wszystkim kierunków: prawo, psychologia, socjologia, resocjalizacja, ekonomia i zarządzanie);
- osoby, które chcą uzyskać uprawnienia do prowadzenia mediacji w sądzie;
- osoby zaangażowane w działalność związkową;
- prawnicy (adwokaci, prokuratorzy, radcowie prawni);
- menedżerowie różnych szczebli i pracownicy HR;
- właściciele małych i średnich przedsiębiorstw;
- pracownicy działów kadr;
- pracownicy pionów windykacyjnych i prawnych w przedsiębiorstwach i bankach.
Atuty:
- kompleksowe przygotowanie do roli negocjatora i mediatora;
- zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności wykorzystywania alternatywnych metod w rozwiązywaniu sporów i łagodzeniu konfliktów w sferze biznesu;
- program realizowany w partnerstwie z Polskim Centrum Mediacji;
- uzyskanie certyfikatów PCM z zakresu mediacji w sprawach cywilnych-gospodarczych i pracowniczych;
- możliwość wpisu na listę mediatorów sądowych Polskiego Centrum Mediacji (po spełnieniu wymogów formalnych i odbyciu stażu w PCM);
- wykładowcy to praktycy zawodu – prawnicy, ekonomiści, psychologowie i profesjonalni mediatorzy, doradcy ds. rozwiązywania konfliktów, specjaliści posiadający certyfikaty uznawane w UE;
- część zajęć w formie zdalnej.
-
Przesłanki i cele
Negocjacje i mediacje to alternatywa wobec drogi sądowej w biznesie. Szybkie, tanie i polubowne rozwiązanie sporu między partnerami na zasadzie dobrowolności, akceptowalnego porozumienia, bez wygranych i przegranych stron. Instytucja powszechnie stosowana w Europie i na świecie w Polsce zdobywa coraz większe zaufanie, także wśród przedsiębiorców. Mediacja gospodarcza stosowana jest w rozwiniętych krajach od ponad 30 lat. W Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych na udział w mediacjach decyduje się 90% przedsiębiorców. Mediacje mogą być stosowane w każdym sporze gospodarczym. W Polsce od 1 stycznia 2016 r. obowiązuje Ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku ze wspieraniem polubownych metod rozwiązywania sporów. Znajduje się w niej szereg uprawnień proceduralnych i organizacyjnych dotyczących prowadzenia postępowania mediacyjnego. Rośnie też zainteresowanie mediacją. Korzystanie z mediacji online okazało się skuteczną metodą na rozwiązywanie sporów w czasie pandemii. W ostatnich miesiącach w Ministerstwie Sprawiedliwości trwają prace nad nowatorskimi zmiany w kodeksie postępowania cywilnego upowszechniającymi mediacje. Zmiany mają dotyczyć mediacji rodzinnych, pracowniczych oraz gospodarczych.
Program studiów opracowany został we współpracy z Polskim Centrum Mediacji, którego trenerzy i szkoleniowcy zawodowo zajmują się mediacjami od co najmniej 15 lat. Studia są alternatywą dla rozproszonych szkoleń i kursów. Program kształcenia zakłada kompleksowe przygotowanie przyszłych negocjatorów i mediatorów. Zajęcia obejmują zagadnienia z zakresu psychologii konfliktu, negocjacji, mediacji (cywilnych gospodarczych i pracowniczych) oraz praktyki prawniczej i biznesowej. Słuchacze poznają metody przekształcania sytuacji konfliktowych w konstruktywne rozwiązania. Zdobywają też niezbędną wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej, zachowań asertywnych, radzenia sobie z manipulacją oraz budowania pozytywnego wizerunku i podstaw retoryki. Zdobytą wiedzę i umiejętności słuchacze będą mogli wykorzystać w działalności biznesowej, zarządzaniu przedsiębiorstwem, w sądach, działalności społecznej i związkowej.
Partnerem kierunku jest Polskie Centrum Mediacji, które alternatywnymi metodami rozwiązywnia sporów zajmuje się od ponad 25 lat. Świadectwo ukończenia studiów oraz otrzymanie Certyfikatu Mediatora PCM ( z zakresu spraw cywilnych gospodarczych i pracowniczych ) umożliwia wpis na listę mediatorów sądowych (po spełnieniu wymogów formalnych). Partner kierunku stwarza możliwość odbycia stażu i praktyk mediacyjnych.
Organizacja zajęć:
- świadectwo ukończenia studiów otrzymuje osoba, która ukończyła:
- moduł podstawowy;
- moduł specjalizacyjny;
- moduł dyplomowy.
- zajęcia odbywają się 1-3 razy w miesiącu w formie dwudniowych (sobotnio-niedzielnych) zjazdów;
- W tym 44 godzin zajęć przewidzianych w trybie zdalnym;
- forma zaliczenia i warunek otrzymania świadectwa ukończenia studiów: egzamin końcowy w postaci testu, obowiązkowe uczestnictwo w symulacjach mediacji, zaliczenie poszczególnych bloków tematycznych.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.
W zależności od sytuacji epidemiologicznej w kraju, liczba godzin zdalnych (na odległość) i form on-line może ulec zwiększaniu. - świadectwo ukończenia studiów otrzymuje osoba, która ukończyła:
-
Program
Elementy i podstawy procesu negocjacji i mediacji
- Spotkanie wprowadzające - organizacyjne z kierownikiem studiów;
- Podstawy negocjacji - teoria, strategie, taktyki negocjacyjne;
- Trening technik negocjacyjnych-podstawy;
- Negocjacje w biznesie Strategie i techniki. Relacje z partnerami/klientami;
- Teoria konfliktu. Mechanizmy powstawania, eskalacji i rozwiązywania konfliktów;
- Mediacja a inne alternatywne metody rozwiązywania i rozstrzygania sporów. Akty prawne. Mediacja w Europie i na świecie. Mediacja sądowa i pozasądowa;
- Standardy i zasady prowadzenia mediacji ,przebieg i etapy mediacji. Typy mediacji i różne role mediatora. Etyka i kompetencje mediatora. Monolog mediatora.
Konflikt w biznesie – prawo i ekonomia
- Podstawy prawne funkcjonowania przedsiębiorstw w Polsce;
- Specyfika sporów między gospodarczych. Renegocjowanie umów w biznesie;
- Windykacja długów. Sądowe postępowanie egzekucyjne.
Praktyka mediacji
- Mediacje cywilne-gospodarcze - specyfik, aspekty prawne, ugoda;
- Mediacje cywilne-gospodarcze, mediacje B2B, mediacje sądowe i pozasądowe, procedury i stosowanie - symulacje;
- Mediacje w sporach pracowniczych – specyfika sporu w miejscu pracy, uwarunkowania prawne, udział i rola mediatora;
- Mediacje pracownicze – sądowe i wewnątrzorganizacyjne; konflikt w miejscu pracy, udział mediatorów zewnętrznych i wewnętrznych, lobbing; procedury i stosowanie - symulacje;
- Praktyka mediacji w sądach powszechnych. Oczekiwania sądu wobec mediatorów.
Doskonalenie umiejętności mediacyjnych i negocjacyjnych
- Kompetencje psychologiczne mediatora – podstawy komunikacji interpersonalnej;
- Trening umiejętności komunikacyjnych;
- Emocje i stres w czasie negocjacji/mediacji. Manipulacja, perswazja, wywieranie wpływu;
- Wizerunek i autoprezentacja negocjatora/mediatora. Podstawy retoryki.
Seminarium przygotowujące do egzaminu dyplomowego.
Rozmowa kwalifikacyjna poprzedzająca wpisanie studenta na listę mediatorów PCM.
Egzamin (test).
-
Rekomendacje
Irena Malinowska - Absolwentka studiów podyplomowych Negocjacje i mediacje biznesowe (2016/17)
Program studiów i metod nauczania zgodny z sylabusami. Dostosowany do wymagań stosowanych w mediacji. Zajęcia dydaktyczne ukierunkowane na rzeczywiste potrzeby rynku.
-
Wykładowcy
Anna Kurzępa
mgr Przemysław Buczkowski
Adwokat, partner zarządzający kancelarii "Gorzkiewicz & Buczkowski Adwokaci"sp. p. Specjalista prawa cywilnego. Zajmuje się obsługą prawną przedsiębiorców w zakresie prawa cywilnego, prawa handlowego i gospodarczego. Pełnomocnik w postępowaniach cywilnych oraz obrońca w sprawach karnych i karnoskarbowych. Nauczyciel akademicki, asystent w Katedrze Prawa Cywilnego Uczelni Łazarskiego w Warszawie, wykładowca studiów podyplomowych, szkoleniowiec. Autor publikacji naukowych w prasie fachowej (Przegląd Prawa Handlowego), konsultant i ekspert telewizji TVN24 Biznes i Świat.
Rafał Cebula
Sędzia orzekający w sprawach cywilnych w Sądzie Rejonowym w Siemianowicach Śląskich. Współpracuje z Polskim Centrum Mediacji. Autor publikacji „Mediacja w polskim prawie cywilnym”. Zdobył tytuł honorowy „Europejski sędzia 2017 roku”.
Krzysztof Ciepliński
Psycholog, certyfikowany terapeuta, trener. Adiunkt Katedry Psychoterapii i Psychologii Zdrowia KUL. Prowadzi wykłady, seminaria oraz treningi z zakresu diagnozy psychologicznej, wspomagania rozwoju osobistego, dynamiki grupowej, komunikacji interpersonalnej, psychologii zdrowia. Zainteresowania naukowe: psychologia doświadczania wolności.
Magdalena Grudziecka
Wiceprezes zarządu Polskiego Centrum Mediacji . Superwizor mediacji. Certyfikowany wykładowca i trener-szkoleniowiec od 2002 roku. Przeprowadziła ponad 2000 mediacji z różnego zakresu: sprawy karne, rodzinne, cywilne, gospodarcze, pracownicze (w tym ze związkami zawodowymi) społeczne, oświatowe. Współautorka programów szkoleniowych z zakresu mediacji dla sędziów, prokuratorów, kuratorów.
Iwona Jaśkiewicz-Wyrębska
Wykładowca, trener - szkoleniowiec i czynny mediator Polskiego Centrum Mediacji. Doradca ds. rozwiązywania konfliktów. Certyfikat superwizora mediacji. Prowadzi mediacje od 1996 roku w sprawach karnych, rodzinnych, cywilnych, gospodarczych, pracowniczych, społecznych i administracyjnych. Współautorka programów szkoleniowych PCM. Współpraca z Krajową Szkołą Sądownictwa i Prokuratury.
Robert Kaszczyszyn
Członek Zespołu do Spraw Wprowadzenia Mediacji w Polsce. Współzałożyciel stowarzyszenia Polskie Centrum Mediacji. Prowadzi mediacje od 1998 roku z zakresu mediacji karnych i nieletnich sprawców czynu karalnego, rodzinnych, cywilnych i gospodarczych. Certyfikowany trener - szkoleniowiec, wykładowca kilku wyższych uczelni. Stały mediator z listy PCM przy Sądzie Okręgowym w Lublinie w sprawach rodzinnych, cywilnych, gospodarczych, z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych.
Jerzy Książek
Prezes Polskiego Centrum Mediacji i współzałożyciel PCM. Przewodniczący Społecznej Alternatywnej Rady ds. Rozwiązywania Sporów przy Ministrze Sprawiedliwości. Superwizor mediacji. Wykładowca, trener - szkoleniowiec i mediator od 1995 roku (ponad 2000 przeprowadzonych mediacji z zakresu spraw karnych, rodzinnych, cywilnych, gospodarczych i pracowniczych). Współautor programów szkoleniowych z mediacji dla sędziów, prokuratorów, instytucji państwowych praz międzynarodowych organizacji społecznych.
Mariusz Kurzępa
Sędzia orzekający w sprawach cywilnych od 2002 roku. Obecnie w Sądzie Okręgowym w Lublinie. Wcześniej sędzia Sądu Rejonowego w Puławach oraz sędzia i prezes Sądu Rejonowego w Rykach. Wykładowca Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego od 2010 r. – wykłady z zakresu prawa cywilnego, procedury sądowej oraz zarządzania sądami dla pracowników sądów, aplikantów adwokackich, aplikantów radcowskich, asystentów sędziów i referendarzy sądowych.
dr Artur Rycak
adwokat
Doktor nauk prawnych, w latach 2000-2016 sędzia i asesor orzekający m.in. w sądach pracy i ubezpieczeń społecznych w okręgu lubelskim, warszawskim i warszawsko-praskim. Obecnie obsługujący największe polskie i międzynarodowe spółki i korporacje w sporach sądowych oraz w ramach doradztwa z zakresu prawa pracy. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w prowadzeniu sporów sądowych. Legitymuje się bardzo bogatym doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń z zakresu prawa pracy, procedury sądowej, kosztów sądowych i ustroju sądów powszechnych, w tym dla szefów działów kadr i HR spółek oraz instytucji sektora publicznego, sędziów, radców prawnych, dyrektorów i pracowników sądów, aplikantów adwokackich, aplikantów radcowskich, asystentów sędziów i referendarzy sądowych. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych w Polsce i zagranicą. Prelegent i współorganizator, wielu konferencjach międzynarodowych i krajowych.
Sławomir Wyspiański
Trener biznesu, audytor, doradca. Prowadzi firmę doradczą, zajmującą się podnoszeniem efektywności zarządzania przedsiębiorstwami i projektami rozwojowymi. Kierował m.in. spółką medialną Edytor Press Sp. z o.o. wydawnictwa prasowego międzynarodowego koncernu. Z wykształcenia filolog polski. Dyplomy ukończenia MBA WSZ i Oxford Brookes University oraz Francuskiego Instytutu Zarządzania.
-
Opłaty za studia
Studia Podyplomowe czesne 2 raty 4 raty Negocjacje i mediacje biznesowe
(edycja X)5 500 zł 5 700 zł 5 900 zł - wpisowe w wysokości 400zł (zaliczane na poczet czesnego)
- 20 % zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*cena obowiązuje do 30.11.2021 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkamiTerminy płatności
Płatność jednorazowa
- Opłatę czesnego (pomniejszoną o kwotę wpisowego) uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Płatność ratalna
Terminy płatności czesnego w dwóch ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata - do 1 lutego 2022 r.
Terminy płatności czesnego w czterech ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata do 15 grudnia 2021 r.
- III rata do 1 lutego 2022 r.
- IV rata do 1 kwietnia 2022 r.
Konto bankowe na które można dokonywać wpłat:
Uczelnia Łazarskiego
Santander Bank Polska S.A.
29 1910 1048 2209 0006 3981 0004
tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_2021/2022
-
Partnerzy
Centrum Kształcenia Podyplomowego
Uczelni Łazarskiego
Zobacz naszą ofertę
Kliknij i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych,
w tym Twoich prawach i celach przetwarzania.
- Jak możesz się z nami skontaktować? e-mailem na adres: iod@lazarski.edu.pl.
- Jakie masz prawa?
- dostępu do Twoich danych,
- ich poprawiania,
- żądania ich usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania Twoich danych osobowych.
- Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi? Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzamy? W celu marketingowym, polegającym na wysyłaniu do Ciebie newsletterów, analizowaniu czy zapoznajesz się z ich treściami, i które z nich najchętniej czytasz.
- Czy musisz podawać nam swoje dane? Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziesz jednak mógł otrzymywać newslettera.
- Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
- 1. Art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest analizowanie czy zapoznajesz się z naszymi newsletterami, i które z informacji w nich zawartych czytasz najchętniej.
- 2. Art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.
- Komu przekażemy Twoje dane?
- 1. Dostawcom narzędzi do: a. analityki ruchu na stronie, b. wysyłki newsletterów.
- 2. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
- Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane? Przez czas prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu wyrażenia przez Ciebie sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych w celach marketingowych, albo odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
- Czy po przekazaniu nam danych możesz sprzeciwić się ich przetwarzaniu? Tak. Możesz to zrobić w dwóch sytuacjach, gdy przetwarzamy Twoje dane:
- 1. na potrzeby marketingu bezpośredniego; takiego sprzeciwu nie musisz uzasadniać,
- 2. na podstawie innych naszych prawnie uzasadnionych interesów; taki sprzeciw wymaga uzasadnienia Twoją szczególną sytuacją.