Rekrutacja otwarta

Master of Business Administration (MBA Sport)

Przyszłość sportu w rękach profesjonalnych menedżerów. Zarządzanie, marketing, komunikacja, sprzedaż.

Sport to dziś potężna branża, która wymaga nowoczesnego zarządzania, strategicznego podejścia i znajomości trendów. Program MBA Sport to praktyczne studia dla osób, które chcą łączyć pasję do sportu z karierą menedżerską. Poznasz mechanizmy działania rynków sportowych, nauczysz się zarządzać zespołami, eventami i projektami, poznasz tajniki marketingu i sprzedaży w branży sportowej – perspektywa oraz doświadczenia z Polski i świata.

Zarejestruj się

Opis kierunku i cele kształcenia

MBA Sport – rozwój kariery w branży, która rośnie szybciej niż kiedykolwiek

Sport stał się jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów gospodarki. To przestrzeń łącząca emocje z biznesem, technologią i komunikacją. Studia MBA Sport w Łazarski Executive Education to program przygotowany z myślą o osobach, które chcą łączyć swoją pasję z pracą zawodową lub rozwijać karierę w zarządzaniu sportem. 

Kierunek studiów łączy zarządzanie w sporcie z innymi dziedzinami, takimi jak prawo, marketing, finanse oraz aspekty gospodarcze i społeczne. Taki interdyscyplinarny charakter kształcenia przygotowuje uczestników do dynamicznego rozwoju kariery zawodowej w zróżnicowanych obszarach biznesu i sportu.

Celem studiów jest wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności menedżerskie, znajomość najnowszych modeli biznesowych, narzędzi marketingowych i wiedzy o organizacji wydarzeń sportowych. Program pozwala zrozumieć złożoność branży, nauczyć się zarządzać zespołami i projektami w środowisku opartym na emocjach, technologii i ciągłych zmianach.

Sport to dziś jeden z najbardziej dochodowych biznesów na świecie

Według Forbes w 2023 roku 50 najdroższych klubów sportowych świata były warte łącznie 256 miliardów dolarów. Biznes sportowy rośnie w tempie, za którym nadążyć mogą tylko najlepiej przygotowani liderzy.

Dla kogo są to studia?

Program MBA Sport został stworzy dla:

  • Menedżerów średniego i wyższego szczebla z branży sportowej
  • Przedstawicieli firm działających w branży sportowej, eventowej, marketingowej
  • Menedżerów korporacyjnych zaangażowanych w projekty sportowe
  • Eksperctów i konsultantów pragnących rozwinąć kompetencje w sporcie i nowych technologiach
  • Sportowców (czynnych i byłych), planujący karierę menedżerską
  • Menedżerów administracji samorządowej i centralnej związanych ze sportem
  • Osób zainteresowanych tytułem MBA – poznaniem świata biznesu na podstawie przykładów sportowych 

Program nauczania

Warunkiem przystąpienia do procesu rekrutacji na program MBA jest posiadanie dyplomu magisterskiego oraz min. 2-letniego doświadczenia na stanowisku menadżerskim i rozmowa kwalifikacyjna. Dodatkowo znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym rozumienie tekstu (wybrane kursy oraz praca na materiałach anglojęzycznych).

Osoby nieposiadające jeszcze doświadczenia menedżerskiego mogą przystąpić do programu przedkładając list referencyjny od doświadczonego menedżera, który może potwierdzić potencjał menedżerski kandydata. Osoby, które legitymują się dyplomem inżyniera lub licencjata mogą aplikować do programu pod warunkiem posiadania min. 5 letniego doświadczenia menadżerskiego.

Studia trwają cztery semestry. Zajęcia rozpoczynają się w w II połowie października, odbywają się 1-3 razy w miesiącu w formie dwudniowych (sobotnio-niedzielnych) sesji w godz. 9-18. Program zakłada nie więcej niż 30% godzin w formie zdalnej.


Moduł I. Zarządzanie organizacjami sportowymi (64h)
Moduł I. Zarządzanie organizacjami sportowymi (64h)
  • Wprowadzenie do MBA
  • Zarządzanie strategiczne
  • Zarządzanie zmianą i Leadership
  • Budżetowanie i controlling
  • Psychologia w zarządzaniu
  • Zarządzanie potencjałem ludzkim
Moduł II. Aspekty gospodarcze i społeczne sportu (80h)
Moduł II. Aspekty gospodarcze i społeczne sportu (80h)
  • Struktura, wielkość i trendy sektora sportu
  • Organizacja imprez sportowych
  • Kibic czy klient - emocje a sport
  • Sport jako rozrywka, a sport jako biznes
  • Sport w samorządzie
  • Sport a ESG
  • Sport niepełnosprawnych jako płaszczyzna inkluzywności i motywacji
  • Sport jako narzędzie CSR i działalności charytatywnej
  • Piętra piramidy sportowej: profesjonaliści, półprofesjonaliści, amatorzy
  • Sporty zespołowe, a indywidualne i sport dorosłych oraz dzieci
  • Sport a zdrowie publiczne
Moduł III. Sport jako biznes (66h)
Moduł III. Sport jako biznes (66h)
  • Ekonomia sportu
  • Wielowymiarowość finansów w sporcie
  • Sport w dobie monetyzacji
  • Etyka biznesowa
  • Big data w sporcie
  • Decision Making w Sporcie
  • Sport jako przykład narzędzia soft power politics
  • Budowanie przewagi biznesowej i wizerunkowej przez sport
Moduł IV. Prawo w sporcie (26h)
Moduł IV. Prawo w sporcie (26h)
  • Prawodawstwo sportowe - wprowadzenie
  • Prawa mediowe oraz licencje w sporcie
  • Zamówienia publiczne
  • Prawo a organizacja imprez sportowych w Polsce i na świecie
  • Aspekty prawne działalności sportowej z perspektywy JST
Moduł V. Marketing sportowy, marketing przez sport i komunikacja sportowa (96h)
Moduł V. Marketing sportowy, marketing przez sport i komunikacja sportowa (96h)
  • Sponsoring sportu
  • Budowanie marki osobistej w sporcie
  • Budowanie marki organizacji sportowych
  • Marketing sportu i marketing usług w sporcie?
  • Marketing przez sport i marketing sportowy?
  • Komunikacja przez sport
  • Social Media i Internet Rzeczy a sport
  • Sport jako zjawisko medialne - telewizja, radio, Internet
  • AI w sporcie i rozrywce
  • E-sport i Metaverse - ewolucja czy rewolucja
  • Narzędzia analizy marketingowej
  • Ekwiwalent mediowy - ile znaczy dla biznesu
Moduł VI. Lider 4.0 (66h)
Moduł VI. Lider 4.0 (66h)
  • Budowanie pozycji eksperta. Autoprezentacja
  • Warsztat samoświadomości lidera
  • Mentoring
  • Zarządzanie konfliktem w zespole - przykład drużyn i trenerów w sporcie
  • Coaching
  • Neuroprzywództwo
  • Agile leadership
  • Zarządzanie różnorodnością i komunikacją społeczną
  • Sesje inspiracyjne
Moduł VII. Seminarium dyplomowe (36h)
Moduł VII. Seminarium dyplomowe (36h)
  • Wizyty studyjne
  • Metodologia pracy dyplomowej
  • Sesje eksperckie
  • Seminarium dyplomowe
Warunki ukończenia studiów
Warunki ukończenia studiów
  • uzyskanie pozytywnych wyników z zaliczeń wszystkich wymaganych modułów/przedmiotów,
  • obecność na poziomie min. 70%,
  • pozytywny wynik egzaminu dyplomowego - obrona pracy dyplomowej przed komisją. 

Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów. Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów. Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.

Wstępny terminarz

Informujemy, że są to wstępne daty zjazdów. Dokładny i pełny harmonogram dostępny będzie na Wirtualnej Uczelni na początku października.

Korzyści z wyboru studiów

  • Zdobędziesz konkretne umiejętności przywódcze w kontekście sportu – nauczysz się zarządzać zespołami w sytuacjach dużej presji, budować autorytet i podejmować trafne decyzje w dynamicznym otoczeniu. To idealne przygotowanie do roli menedżera, lidera projektu czy dyrektora organizacji sportowej.
  • Poznasz konkretne case studies z takich dyscyplin jak piłka nożna, siatkówka czy koszykówka. Dowiesz się, jak działają najlepsze kluby i ligi na świecie – i jak można przenieść te doświadczenia na polski grunt lub do własnego biznesu.
  • Program obejmuje cały przekrój kluczowych obszarów: marketing, sprzedaż, komunikację, zarządzanie wydarzeniami, finanse, prawo, sponsoring, nowe technologie. Dzięki temu możesz działać strategicznie i świadomie planować swoją karierę lub rozwój firmy.
  • Uczysz się od osób, które na co dzień pracują w branży: menedżerów klubów, konsultantów, specjalistów od komunikacji, ekspertów z UEFA czy globalnych marek sportowych. Dzięki temu zdobywasz aktualną, rynkową wiedzę, której nie znajdziesz w podręcznikach.
  • Poznasz ludzi, którzy – podobnie jak Ty – chcą rozwijać się w świecie sportu i biznesu.
  • Uzyskasz świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Master of Business Administration (MBA) zgodnie z zapisem w Ustawie o zasadach zarządzania mieniem państwowym z dnia 16 grudnia 2016r. poz.2259 art.19 upoważnia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa.

Kadra

Andrzej Worotyński

Marcin Animucki

Simon Chadwick

Mateusz Dróżdż

Kacper Domański

Przemysław Świercz

Ewa Hartman

Joanna M. Moczydłowska

Profesor nauk społecznych, konsultant w obszarze doradztwa personalnego oraz diagnozy relacji w organizacjach, autorka i współautorska bestsellerów wydawniczych tj. Zjawiska kryzysowe w organizacji, Przemysł 4.0 (?). Ludzie i technologie.

Łukasz Gąsior

Małgorzata Kiełpińska

Marek Adamski

Przedsiębiorca i manager, doradca i konsultant biznesowy, kieruje projektami wdrożeniowymi systemów wspomagających zarządzanie procesami HR i BI w największych polskich i międzynarodowych organizacjach.

Tomek Bartnik

Paweł Bogusław

Tadeusz Czarniecki

Małgorzata Gałązka-Sobotka

Dziekan Centrum Kształcenia Podyplomowego, Dyrektor Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego. Od 2015 r. wiceprzewodnicząca Rady Narodowego Funduszu Zdrowia. Dyrektor programu MBA w Ochronie Zdrowia

Tomasz Koprowski

Sławomir Lasota

Agata Pniewska

Dawid Prokopowicz

Kazimierz Romaniec

Bartosz Tkaczyk

Marta Pawłowska

Partnerzy

Opłaty za studia

Studia MBA
czesne
3 raty
6 rat
9 rat
Master of Business Administration (MBA Sport)
35000 zł
35000 zł
36200 zł
36800 zł
  • opłata rekrutacyjna w wysokości 200 zł
  • 10% zniżki przy zapisie do 30 czerwca i spełnieniu wymogów rekrutacyjnych**
  • 20% zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**

*opłata za całość studiów obowiązuje do 30.11.2025 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkami


Zasady rekrutacji

Warunki przyjęcia

Aby zgłosić się na studia, kandydat musi:

  1. Posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego.
  2. Wypełnić kompletny formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie rekrutacja-ckp.lazarski.pl.
  3. Dokonać opłaty rekrutacyjnej w wysokości 200 zł na indywidualny numer subkonta bankowego podany w procesie IRK. Tytułem przelewu: ckp_imię i nazwisko kandydata_25_26.
  4. Załączyć wymagane dokumenty:
    • skan dyplomu ukończenia studiów wyższych,
    • CV,
    • dowód dokonania opłaty rekrutacyjnej.

O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

Kandydaci z dyplomem zagranicznym

Osoby posiadające zagraniczny dyplom i chcące kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym podlegają odrębnym przepisom dotyczącym uznawania dyplomów.

Aby dowiedzieć się, czy Twój dyplom wymaga nostryfikacji, sprawdź szczegóły.

Dodatkowe wymagania dla kandydatów z dyplomem zagranicznym:

  • tłumaczenie wymaganych dokumentów na język polski przez tłumacza przysięgłego,
  • legalizacja dyplomu lub klauzula apostille (oryginał do wglądu).

Po przyjęciu na studia

Osoby przyjęte na studia, po otrzymaniu informacji o uruchomieniu kierunku, są zobowiązane do:

  • przedstawienia w Dziekanacie Łazarski Executive Education oryginału dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz dowodu osobistego w celu weryfikacji (terminy dyżurów będą podawane przez Wirtualną Uczelnię),
  • podpisania umowy o odpłatności za studia za pośrednictwem platformy Autenti (bezpłatnej, zewnętrznej platformy do podpisywania umów elektronicznych).

Ważne informacje

  • Informacja o uruchomieniu kierunku przekazywana jest uczestnikom drogą elektroniczną po zakończeniu rekrutacji.
  • Uruchomienie studiów zależy od liczby kandydatów. W przypadku nieuruchomienia kierunku opłata rekrutacyjna jest zwracana na wskazane konto.
  • W przypadku przesyłania danych osobowych drogą mailową należy przesyłać pliki zaszyfrowane i skompresowane (np. programami 7-Zip, WinZip, WinRAR) oraz zabezpieczone hasłem. Hasło należy przesłać w osobnej wiadomości e-mail lub SMS pod numer telefonu: (+48) 518 017 404.
Zarejestruj się