Adwokat, Partner, Lider Zespołu Prawa Własności Intelektualnej, Technologii i Danych Osobowych w EY Law. Twórca i kierownik studiów podyplomowych Prawo w Biznesie Nowych Technologii, Uczelnia Łazarskiego. Justyna jest prawnikiem rankingowym rekomendowanym za sprawne doradztwo i doskonałą reprezentację klientów w wielojurysdykcyjnych sporach sądowych w sprawach z zakresu własności intelektualnej: I AM Patent 1000, Chambers Europe , Chambers Global, WTR 1000 oraz Legal 500, gdzie kierowany przez nią zespół rekomendowany jest w kategorii TMT (Technologie, Media, Telekomunikacja). Justyna posiada ponad doświadczenie w zakresie doradztwa strategicznego dla klientów wielojurysdykcyjnych w sprawach związanych z ochroną własności intelektualnej, transferem technologii, licencjonowaniem i wdrażaniem systemów informatycznych, a także w kwestiach regulacyjnych m.in. z obszaru cyberbezpieczeństwa oraz telekomunikacji. Doradzała w zakresie prawnych aspektów technologii 5G w projekcie realizowanym dla konsorcjum pod przewodnictwem Ministerstwa Cyfryzacji z udziałem Instytutu Telekomunikacji i Politechniki Warszawskiej. Regularnie prowadzi warsztaty dotyczące regulacyjnych aspektów przetwarzania danych w chmurze oraz wielojurysdykcyjne projekty wdrożeniowe. Reprezentuje klientów w zakresie naruszeń praw własności intelektualnej na obszarze CEE i UE, a także w sporach przed sądami powszechnymi, Sądzie Najwyższym, Urzędzie Patentowym, sądach administracyjnych, a także Naczelnym Sądem Administracyjnym. Autorka licznych publikacji zarówno krajowych jak i zagranicznych, w tym m.in. Chambers Global Cybersecurity, Data Protection and Privacy 2020 Guides. Wykładowca w ramach Sekcji Prawa Autorskiego i Nowych Technologii Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie. Mentor w programie Fundacji Liderek Biznesu oraz LeaderSHEp in Tech Academy. Justyna doradza kierując się przekonaniem, że „w doradztwie prawnym z zakresu nowych technologii absolutnie kluczowy jest aspekt rozumienia technologii i biznesu. Tylko połączenie tej wiedzy z doskonałą znajomością przepisów oraz usługą prawną „szytą na miarę” pozwala zapewnić klientom bezpieczeństwo prawne lepsze rezultaty i sukces.
Prawo w biznesie nowych technologii. Digitalizacja, dane, sztuczna inteligencja (AI)
-
OFERTA
-
Studia podyplomowe
- Akademia Administracji Publicznej
- Akademia Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych
- Akademia Biznesu i Prawa Mody
- Akademia HR
- Akademia IT
- Akademia Marketera
- Akademia Menedżera
- Akademia Praktyków Prawa
- Akademia Prawa Sądowego
- Akademia Rynku Nieruchomości
- Akademia Rynku Ochrony Zdrowia
- Akademia Transportu Lotniczego
- Akademia Umiejętności Psychologicznych
- Akademia Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska
- Akademia Compliance
-
MBA
- Master of Business Administration (MBA Sport)
- MBA Healthcare Innovation & Technology – MBA HIT
- Master of Business Administration (MBA ESG)
- Master of Business Administration (MBA w Budownictwie)
- Master of Business Administration (MBA Energetyka)
- Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
- Master of Business Administration (MBA w Ochronie Zdrowia)
- Master of Business Administration (MBA Zarządzanie)
- Szkolenia i kursy
-
Studia podyplomowe
Prawo w biznesie nowych technologii. Digitalizacja, dane, sztuczna inteligencja (AI)
Zobacz także, kierunki które mogą Cię zainteresować
-
O kierunku
Kierunek Prawo w Biznesie Nowych Technologii w roku akademickim 2024/2025 będzie już VII edycją studiów. Strategicznym partnerem programu jest kancelaria prawna EY Law należąca do globalnej firmy doradczej EY i oferująca swoje doradztwo i usługi w 150 krajach na świecie. Ponadto, partnerami merytorycznymi są kancelarie SKS, CZTR, Zaborski, Morysiński oraz Polsko - Francuska Izba Gospodarcza. Wykładowcy studiów Prawo w Biznesie Nowych Technologii to wybitni praktycy, specjaliści, a zarazem dydaktycy rekomendowani w międzynarodowych rankingach prawniczych takich jak Legal 500 (TMT/IP), Chambers Global, Chambers Europe, WTR1000, I AM Patent 1000.
Każdego roku akademickiego nasz program jest starannie dostosowywany do zmieniających się potrzeb rynku oraz w obliczu tsunami regulacyjnego dotyczącego technologii w Unii Europejskiej. Dzięki temu, nasi absolwenci zdobywają aktualną wiedzę i umiejętności, które pozwalają im wyróżnić się w swojej branży i osiągać sukcesy zawodowe. Sprawne i zgodne z prawem korzystanie z nowych technologii w biznesie jest elementem warunkującym sukces na rynku. Z tego względu bezkompromisowo podchodzimy do tematów prawa, biznesu i nowych technologii kierując się przekonaniem, że umiejętność praktycznego stosowania prawa nowych technologii wspiera innowacyjność w biznesie. .
Studia są realizowane w ramach Akademii Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych, jednostki w ramach Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego.
W ramach Akademii, poza prowadzeniem studiów podyplomowych, organizujemy konferencje, wydarzenia, współpracujemy z organizacjami biznesowymi, a także współtworzymy i sprawujemy patronat nad inicjatywami popularyzującymi tematykę nowych technologii w biznesie. W 2024 roku wraz z naszym strategicznym Partnerem EY zorganizowaliśmy wydarzenie „Trendy: Wyzwania Regulacyjne 2024 – AI i DORA. W 2023 roku patronowaliśmy wydarzeniu zorganizowanemu przez EY pod patronatem Microsoft „Bezpieczeństwo prawne w IT”. W 2022 r. wraz z amerykańską organizacją AIPLA zorganizowaliśmy wydarzenie AIPLA’s Women in IP Law Committee 2022 Annual Global Networking Event.
W kwietniu 2021 r. jako patron merytoryczny oraz współtwórca wsparliśmy publikację „Prawnik 4.0 – Nowoczesny doradca w czasach (r)ewolucji cyfrowej” (https://izrs.eu/ru/aktualnosci/prawnik-40-nowoczesny-doradca-w-czasach-cyfrowej-rewolucji).
W 2019 r. zorganizowaliśmy konferencję „New Tech Trends 2019 – inteligentne miasta, inteligentny biznes i ich wpływ na środowisko naturalne” o charakterze biznesowo-naukowym (link do wydarzenia https://konferencje.lazarski.pl/new-tech-trends-2019/).
Rozwijamy naszą ekspertyzę współpracując zarówno ze specjalistami krajowymi, jak i międzynarodowymi. W listopadzie 2019 r. gościliśmy na naszym kierunku wybitnych ekspertów z Londynu zajmujących się zagadnieniami sztucznej inteligencji w praktyce – Sir Ian M Cheshire, prezes Barckays Bank UK, prof. Michaela Mainelli pełniącego funkcję szeryfa miasta Londyn, Marka A Olbricha - międzynarodowego specjalistę z zakresu nowych technologii. Specjaliści prowadzili moduł ekspercki „Man or machine czyli rewolucja AI i jej wpływ na środowisko biznesowe”.
W celu jak najpełniejszego zrozumienia rynku, dopasowania programu do potrzeb biznesu i zachodzących transformacji, udzielamy się w charakterze członka we Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej (CCIFP).
W 2020 r. byliśmy partnerem powołanego przez Retail Institute Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji NextGenLab, dedykowanego poszukiwaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań. W 2020 roku prace Centrum koncentrowały się na realizacji programu Challenger 2.0., którego celem było włączenie m.in. studentów i absolwentów uczelni wyższych w proces tworzenia w centrach i sieciach handlowych udoskonaleń produktów, usług, procesów, metod marketingowych, sprzedażowych i organizacyjnych.
W lutym 2019 r. kierunek „Prawo w Biznesie Nowych Technologii” został wyróżniony decyzją Komisji Akredytacyjnej Certyfikatem i Znakiem Jakości „Studia z Przyszłością 2019”, a także certyfikatem nadzwyczajnym „Lider jakości kształcenia”.
-
Adresaci i atuty studiów
Dla kogo?
Studia są dedykowane osobom pragnącym zdobyć lub pogłębić praktyczną wiedzę z zakresu prawa nowych technologii, w szczególności:
- zarządzającym przedsiębiorstwami, w tym właścicielom i menadżerom firm wdrażających nowe technologie, w tym w szczególności AI lub planujących digitalizację procesów i usług,
- menadżerom projektów związanych z nowymi technologiami, w tym w szczególności AI digitalizacją procesów i usług,
- właścicielom i menadżerom startupów.
- właścicielom i menadżerom innowacyjnych firm technologicznych,
- pracownikom instytucji publicznych i samorządowych,
- prawnikom wykonującym zawody prawnicze, takim jak sędziowie, prokuratorzy, radcowie prawni, adwokaci i rzecznicy patentowi,
- prawnikom wewnętrznym, zwłaszcza w przedsiębiorstwach informatycznych i technologicznych,
- wszystkim osobom zainteresowanym prawem nowych technologii oraz digitalizacją usług i procesów.
Atuty:
- to już VII edycja studiów Prawo w Biznesie Nowych Technologii,
- kompleksowy program przekazujący wiedzę w obszarze prawa nowych technologii, digitalizacji, danych i AI,
- program nastawiony na budowanie kontaktów oraz wymianę wiedzy pomiędzy uczestnikami studiów,
- zajęcia prowadzone przez ekspertów praktyków z wieloletnim doświadczeniem w obszarze nowych technologii, w tym prawników oraz przedstawicieli biznesów technologicznych, m.in. startupów,
- program studiów opiera się na ćwiczeniach, studiach przypadków oraz elementach wykładu,
- program zajęć dostosowany do różnorodnych grup odbiorców (właścicieli, kadry kierowniczej, menedżerów, specjalistów odpowiadających za rozwój i wdrażanie nowych technologii w przedsiębiorstwach),
- pozytywna atmosfera podczas zajęć dzięki profesjonalnym i doświadczonym trenerom.
-
Przesłanki i cele
- Celem studiów jest praktyczne i kompleksowe zaznajomienie słuchaczy z aktualną problematyką prawną rozwoju nowych technologii. Uczestnicy zapoznają się na studiach z praktycznymi rozwiązaniami w zakresie prawnej ochrony nowych technologii, ich ekspansji na rynki zagraniczne.
- Studia będą prowadzone według metody studium przypadku. Metoda ta umożliwia zaangażowanie uczestników studiów w proces kształcenia i umożliwia rozwinięcie wiedzy praktycznej. Uczestnicy studiów dzięki tej metodzie zrozumieją praktyczne problemy prawne, biznesowe i technologiczne.
Technologia stała się fundamentem, bez której przedsiębiorstwa już w tej chwili nie mogą funkcjonować. Transformacja technologiczna obejmuje nie tylko biznes, ale wszelkie dziedziny życia. Chmura, AI, 5G to technologie bez których trudno budować konkurencyjny biznes. W online rozwija się także rozrywka. Jesteśmy świadkami nie tylko transformacji cyfrowej, ale działań na masową skalę w zakresie inicjatyw regulacyjnych na poziomie Unii Europejskiej: AI Act, DORA, DMA, DSA, NIS2.
Podczas siódmej edycji oferujemy wysoko wyspecjalizowane zajęcia podczas których omówimy najnowsze trendy regulacyjne i biznesowe. W szczególności oferujemy blok poświęcony zagadnieniom sztucznej inteligencji, w tym pierwszej na świecie regulacji sztucznej inteligencji AI Act, moduł dotyczący prawnych aspektów chmury obliczeniowej, gdzie nasi wykładowcy przedstawią sposoby na jej bezpieczne wdrożenie w przedsiębiorstwach działających również na rynku regulowanym, na co zwrócić uwagę w umowie z dostawcą chmurowym, jak zadbać o bezpieczeństwo danych osobowych czy w jak spełnić wymagania regulatora. Dodatkowo skupimy się na problemach związanych z cyberbezpieczeństwem, licencjonowaniem i egzekwowaniem patentów, w świetle rozwoju Internetu Rzeczy i sieci 5G.
Nowe technologie są dziś również niezbędne na drodze sprostania wyzwaniom zmian klimatu i degradacji środowiska. Według strategii europejskiej, Unia powinna przekształcić się w nowoczesną, zasobooszczędną i konkurencyjną gospodarkę, w której nastąpi oddzielenie wzrostu gospodarczego od zużycia zasobów oraz która w 2050 r. osiągnie zerowy poziom emisji gazów cieplarnianych netto. Osiągnięcie celu stawianego przez UE będzie wymagało działań we wszystkich sektorach gospodarki właśnie m.in. w zakresie rozwoju technologii przyjaznych środowisku, wsparciu innowacji przemysłowych, wprowadzeniu czystszych i zdrowszych form transportu czy obniżenia emisyjności sektora energii. To właśnie technologie cyfrowe są, według Komisji, kluczowym czynnikiem umożliwiającym osiągnięcie celów zrównoważonego rozwoju. Według Europejskiego Zielonego Ładu Komisja będzie wspierać rozwój technologii cyfrowych, takich jak sztuczna inteligencja, 5G, przetwarzanie w chmurze oraz Internet rzeczy, które to mogą przyspieszyć i zmaksymalizować wpływ polityk mających na celu przeciwdziałanie zmianie klimatu i ochronę środowiska. Dlatego też podczas najbliższej edycji studiów podyplomowych będziemy kłaść nacisk na tzw. zielone innowacje.
Dołącz do nas już dziś. Z nami z pewnością polubisz nowe technologie i odnajdziesz się w świecie dynamicznych zmian technologicznych.
Serdecznie zapraszamy!
adw. Justyna Wilczyńska - Baraniak oraz r. pr. Agnieszka Oleksyn - Wajda
-
Organizacja studiów
Wymagania rekrutacyjne:
O przyjęcie mogą starać się osoby, które posiadają dyplom wyższej uczelni studia min. I-go stopnia.
* https://ckp.lazarski.pl/zasady-rekrutacji/
* https://ckp.lazarski.pl/regulaminy/Organizacja zajęć:
- studia trwają dwa semestry;
- zajęcia rozpoczynają się w II połowie października, zjazdy odbywają się zasadniczo co dwa tygodnie, w soboty i niedziele (z wyjątkiem miesięcy, w których występują święta czy ferie zimowe);
- zjazdy będą odbywały się w trybie "hybrydowym" około 50% zdalnie i 50% stacjonarnie z możliwością uczestniczenia w tych zajęciach również zdalnie (w uzasadnionych przypadkach za zgodą kierownika kierunku).
Warunkiem ukończenia studiów jest:
- zaliczenie wszystkich modułów obligatoryjnych poprzez test jednokrotnego wyboru (10 pytań)
- zdanie końcowego testu jednokrotnego wyboru (pytania zamknięte),
- opracowanie projektu (w trakcie roku akademickiego słuchacze będą pracować nad kazusem. Podczas każdego zjazdu zajmiemy się kolejną częścią kazusu, a na koniec roku studenci przedstawią gotowe rozwiązanie w grupach,
- a także uczestnictwo w zajęciach na poziomie 70%
- Słuchacze spełniający ww. warunki otrzymują dyplom ukończenia Studiów Podyplomowych w zakresie: Prawo w biznesie nowych technologii. Digitalizacja procesów i usług.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji. -
Wstępny terminarz:
26-27.10.24(s), 16-17.11.24(s), 3011-1.12.24(s), 14-15.12.24(z), 18-19.01.25(z), 1-2.02.25(s), 15-16.02.25(z), 01-02.03.25(z), 15-16.03.25(s), 29-30.03.25(z), 12-13.04.25(z), 10.11.05.25(s), 24-25.05.25(s)
Informujemy, że są to wstępne daty zjazdów. Dokładny i pełny harmonogram dostępny będzie na Wirtualnej Uczelni na początku października.
-
Rekomendacje
Sylwia Fabisiak - Absolwentka studiów podyplomowych Prawo w biznesie nowych technologii (2021/22)
Studia na kierunku Prawo w biznesie nowych technologii znacznie przewyższyły moje oczekiwania. Głównym atutem studiów jest bardzo dobrze dobrana kadra wykładowców, którzy z pasją przekazują swoją praktyczną wiedzę. Usystematyzowane prelekcje i prosty przekaz skomplikowanych zagadnień pozwolił mi na zdobycie wiedzy, którą z pewnością wykorzystam w przyszłej pracy zawodowej. Jest to kierunek z ogromnym potencjałem dlatego polecam go wszystkim, którzy chcą być na bieżąco z tą dynamicznie rozwijającą się gałęzią gospodarki.
Alicja Guzy - Absolwentka studiów podyplomowych Prawo w biznesie nowych technologii (2021/22)
Studia podyplomowe w obszarze nowoczesnych technologii dostarczają solidnej dawki wiedzy o najnowszych trendach (m.in. blockchain, AI, cloud computing, cyberbezpieczeństwo). Program zajęć jest przygotowany w taki sposób, aby płynnie przeprowadzić uczestników przez wszelkie istotne zagadnienia nowych technologii, kładąc nacisk na ich ogólne rozumienie - dlatego studia będą świetnym wyborem nie tylko dla prawników. Wiedza zdobywana podczas zajęć jest systematycznie weryfikowana, co działa mobilizująco. Prowadzący zajęcia są ekspertami z wieloletnim doświadczeniem, inspirują oraz dzielą się wiedzą w praktyczny sposób. Atmosfera podczas zajęć jest przyjazna i otwarta, często zmieniając je w debatę. Dodatkowym atutem jest bezpośredni i stały kontakt z organizatorami. Szczerze polecam studia każdemu, kto jest zainteresowany zdobyciem wiedzy w obszarze nowych technologii.
Marcin Jarosz - Absolwent studiów podyplomowych Prawo w biznesie nowych technologii Digitalizacja procesów i usług (2021/2022)
Studia podyplomowe "Prawo w biznesie nowych technologii. Digitalizacja procesów i usług" to studia na miarę postępujących czasów, stałego rozwoju technologicznego jak również bieżących wyzwań jakie niesie ze sobą w/w postęp. Studia te pozwoliły mi poszerzyć wiedzę w zakresie nowych technologii, którą na bieżąco wykorzystuje w swojej pracy zawodowej - jak również usystematyzować poprzednio zdobytą wiedzę teoretyczną na studiach prawniczych. Kadra wykładowcza składająca się z osób posiadających ogromną wiedzę merytoryczną, dzieliła się w sposób przystępny wiedzą ze studentami. Zajęcia zakładające czynny udział słuchaczy odbyły się w przyjaznej atmosferze, organizacja studiów przebiegła profesjonalnie, a wykładowcy pozostawali otwarci ma dodatkowe pytania.
-
Wykładowcy
Justyna Wilczyńska-Baraniak
Kierownik studiów
Agnieszka Oleksyn-Wajda
Kierownik kierunku
Na Uczelni Łazarskiego pełni funkcję Pełnomocnika Rektora ds. ESG, Dyrektora Instytutu Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska, programu MBA ESG oraz studiów podyplomowych Prawo Ochrony Środowiska i Klimatu. Jest współtwórczynią i kierownikiem Akademii Biznesu i Prawa w Sektorze Mody oraz studiów podyplomowych Prawo w Biznesie Nowych Technologii.. Radca prawny z kilkunastoletnim doświadczeniem m.in. w doradztwie w ramach KPMG. Ekspertka UN Global Compact Network Polska, członek grupy roboczej ds. legislacji dla sektora zrównoważonej mody. Ambasadorka Europejskiego Paktu Klimatycznego powołana przez Komisję Europejską. Ekspertka Nowego Europejskiego Bauhaus, projektu Komisji Europejskiej. Autorka, wykładowczyni, speakerka na konferencjach. Mentorka w programach mentoringowych (m.in. w Fundacji Liderek Biznesu, „Ambasador Zrównoważonego Rozwoju Stowarzyszenia Narodów Zjednoczonych w Polsce (edycja studencka)”.
Klaudia Błach-Morysińska
Adwokatka, rzeczniczka patentowa / Zaborski, Morysiński Adwokacka Spółka Partnerska
Klaudia specjalizuje się w prawie własności intelektualnej i przemysłowej, prawie autorskim, prawie reklamy oraz prawie zwalczania nieuczciwej konkurencji. Świadczy pomoc prawną zarówno w sprawach sądowych, jak i administracyjnych związanych z zagadnieniami IP.
Posiada bogate doświadczenie w postępowaniach przed sądami i urzędami polskimi, jak również przed organami międzynarodowymi. Reprezentuje polskie i zagraniczne podmioty w sporach sądowych, w postępowaniach przed Urzędem Patentowym RP, WIPO, EUIPO oraz przed sądami administracyjnymi. Doradzała i reprezentowała światowe koncerny z branży spożywczej oraz przemysłowej.
Posiada uprawnienia adwokackie, rzecznika patentowego oraz europejskiego rzecznika do spraw znaków towarowych i wzorów.
Wyróżniana w rankingach WTR 1000, Chambers Global, Chambers Europe, Legal500, IAM PATENT 100, IP STAR by MIP, WIPR Leaders.
Jest autorką licznych publikacji z zakresu prawa własności przemysłowej i intelektualnej. Prowadzi wykłady z zakresu prawa własności intelektualnej i przemysłowej.
Rzecznik Dyscyplinarny Polskiej Izbie Rzeczników Patentowych. Aktywna członikni stowarzyszeń IP, w tym: PTMG, AIPPI (Członkini Zarządu AIPPI Polska, Vice Chair Design Committee, Programm Committee Member), INTA, ECTA (Supervisory Board Memebr, Chair of Law Committee, EUIPO Link Committee), AIPLA (Vice Chari IP Practice in Eastern Europe and Central Asia).
Joanna Ostrowska (Gałajda)
LL.M.
Prawnik IT, Manager w kancelarii EY Law Tałasiewicz, Zakrzewska i wspólnicy. Joanna specjalizuje się w prawie nowych technologii, w tym w szczególności w kontraktach IT oraz wdrożeniach informatycznych.
Główny obszar jej zainteresowań zawodowych stanowią zagadnienie związane z cloud computingiem, cyberbezpieczeństwem oraz sztuczna inteligencją. Joanna pracowała przy dużych projektach wdrożeniowych w sektorze bankowym oraz uczestniczyła w dużych sporach informatycznych dotyczących wdrożeń IT.
Joanna posiada bardzo duże doświadczenie w przygotowywaniu i negocjowaniu wszelkiego rodzaju umów IT, w tym umów wdrożeniowych, utrzymaniowych, serwisowych, outsourcingowych oraz umów na usługi chmurowe. Joanna regularnie doradza klientom zarówno polskim jak i zagranicznym, w tym klientom z sektora IT jak i klientom operującym na rynku regulowanym.
Joanna jest częstym prelegentem na konferencjach poświęconym nowym technologiom jak również jest autorem publikacji z tej tematyki. Była również wykładowcą na studiach podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej, gdzie prowadziła zajęcia z zakresu prawnych aspektów chmury obliczeniowej (2014 - 2016).
Joanna jest absolwentką Uniwersytetu Wrocławskiego. Zdobyła również tytuł LL.M. amerykańskiej uczelni Chicago-Kent College of Law (Illinois Institute of Technology).
Olena Kolikhova
Innovation Manager w EY. Pasjonatka innowacyjności i przedsiębiorczości, ekspertka w zakresie nowoczesnych technologii dla biznesu. W EY odpowiada za współpracę z najbardziej innowacyjnymi spółkami oraz funduszami Venture Capital. Koncentrując się na ekosystemie innowacji, Olena doradza firmom technologicznym w obszarach związanych z nowymi technologiami, rozwojem biznesu, pozyskiwaniem klientów i finansowania, a także budowaniem strategii ekspansji i wyjścia na rynki międzynarodowe. Od niedawna wspiera transformację cyfrową w jednej ze spółek EY. Ponad 7 lat Olena była związana z firmą Microsoft, gdzie pełniła rolę Head of Startups in Poland. Współpracowała również z kadrą kierowniczą polskich i międzynarodowych korporacji, wspierając klientów korporacyjnych we wdrażaniu innowacji.
Wioletta Kulińska
Adwokat, CIPP/E, CIPP/US, CIPM
Obecnie jest Senior Counsel - Global Privacy & Compliance Lead w grupie Huuuge Games - globalnego producenta gier mobilnych, gdzie z puntu widzenia biur w 8 jurysdykcjach i graczy na całym świecie zarządza się ochroną danych osobowych i prywatnością. Zajmuje się także compliance, IP, AI governence. Prowadzi także własną praktykę jako adwokat.
Jest ekspertką z ponad 12-letnim doświadczeniem, wcześniej zdobywała doświadczenie w dużych międzynarodowych kancelariach prawnych jako manager i kierując zespołem IP/IT/Data Protection.
Wspierała klientów m.in. z branży technologicznej, gier, szeroko pojętego sektora kreatywnego, jak i sektora retail i dóbr luksusowych.
Doradzała we wszelkich sprawach z zakresu ochrony marki, praw autorskich i innych wartości niematerialnych. Zarządzała projektami prawnymi dotyczącymi oprogramowania, technologii oraz implementacji innowacyjnych rozwiązań i ich wprowadzaniu na rynek.
Posiada szerokie doświadczenie w zakresie ochrony prywatności danych osobowych, w tym także projektów wykorzystania Big Data oraz cyberbezpieczeństwa.
Ma doświadczenie w reprezentacji klientów w licznych sporach i postępowaniach sądowych (także przed sądami polubownymi czy w ADR), doradztwie w zakresie kontraktów jak i prowadzeniu projektów due dilligence i transakcjach.
Wioletta wspiera w budowaniu strategii biznesowej przy zapewnieniu jednocześnie zgodności prawnej i minimalizacji ryzyk regulacyjnych.
Jest członkiem Associate Corporate Counsel, oraz Advisory Board Women Leading Privacy w IAPP (International Association of Privacy Professionals), ma uprawnienia Certified Individual Privacy Professional/Europe & United States oraz Certified Information Privacy Manager (CIPM).
Olga Rentflejsz
Maciej Bisch
Manager w dziale Digital w kancelarii EY Law (Ernst & Young Law Zakrzewska i Wspólnicy sp.k.). Uzyskał tytuł magistra na kierunku prawo na Uniwersytecie Warszawskim. Wykonuje zawód adwokata w Izbie Adwokackiej w Warszawie. Ukończył również studia podyplomowe „Prawo nowych technologii” w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk. Wyróżniony w międzynarodowym rankingu I AM Patent 1000 (2023).
Specjalizuje się w ochronie własności intelektualnej, doradztwie regulacyjnym dotyczącym implementacji oraz wykorzystywania nowych technologii, w tym rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Ma bogate doświadczenie w przygotowywaniu oraz negocjowaniu umów IT oraz rozwiązywaniu sporów w sprawach własności intelektualnej. Regularnie bierze udział jako ekspert w debatach publicznych i wystąpieniach dotyczących prawnych aspektów sztucznej inteligencji. Prowadzi wykłady dotyczące prawa nowych technologii na Uczelni Łazarskiego w ramach studiów podyplomowych „Prawo w biznesie nowych technologii”.
Iga Lis
Dyrektor ds. rozwoju biznesu i inwestycji, a także General Counsel w Hyundai Engineering Co. Ltd. Odpowiada za rozwój biznesu energetycznego, chemicznego i rafineryjnego, a także koordynacje kwestii prawnych. Przez wiele lat partner w Departamencie Energetyki i Projektów w CMS Cameron Mckenna, gdzie doradzała przy projektach energetycznych, hutniczych oraz paliwowych, poczynając od doradztwa w odniesieniu do strukturyzacji projektu, poprzez kwestie związane z realizacją projektu, a także jego użytkowaniem. Posiada ogromne doświadczenie w obsłudze prawnej inwestycji sektora energetycznego, w tym w szczególności w kwestiach związanych z bieżącymi problemami regulacyjnymi. W swojej praktyce wielokrotnie doradzała przy projektach wiatrowych, analizując w szczególności kwestie regulacyjne i administracyjne związane z budowa i użytkowaniem źródeł odnawialnej energii. Jest ekspertem w zakresie energetyki cieplnej, kogeneracji, a także aspektów prawnych polityki współspalania w instalacjach energetycznych.
Katarzyna Nosal-Gorzeń
Doradca podatkowy z wieloletnim doświadczeniem w branżach: nieruchomości, energetyka, FMCG, ochrona zdrowia, partnerstwo publiczno - prywatne, telekomunikacja (Licencja doradcy podatkowego numer 09786 od 2002 roku). Wspiera klientów/zarządy korporacji w podejmowaniu i optymalizacji decyzji podatkowych przynoszących znaczne oszczędności podatkowe i korzyści finansowe. Posiada szerokie wykształcenie i biegłą znajomość przepisów podatkowych i rozwiązań finansowych zarówno polskich jak i międzynarodowych. Zajmuje się oceną ekonomiczną projektów inwestycyjnych od strony podatkowej, procesami merger & acqusition, stukturyzacją nabyć/sprzedaży oraz finansowania, wprowadzaniem firm na rynek polski. Współpracuje z polskimi i międzynarodowymi firmami, funduszami private equity, funduszami nieruchomościowymi oraz infrastrukturalnymi.
Maciej Olejnik
Radca prawny i rzecznik patentowy w zespole IP/TMT kancelarii CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang Pośniak i Sawicki sp. k. Od prawie 10 lat zajmuje się doradztwem i reprezentowaniem klientów w zakresie szeroko pojętego prawa własności intelektualnej. Doradza m.in. przy negocjowaniu umów zbywania i licencjonowania praw własności intelektualnej, reprezentuje klientów w postępowaniach przed Urzędem Patentowym RP i EUIPO (m.in. w sprawach o uzyskanie, wygaszenie oraz unieważnienie praw ochronnych do znaków towarowych) oraz przed sądami powszechnymi w sprawach związanych z naruszeniem praw własności przemysłowej. Maciej doradza także przy zarządzaniu portfelem praw własności przemysłowej. Jednym z głównych obszarów jego zainteresowań jest również doradztwo przy transakcjach M&A, w tym prowadzenie badań due diligence, poprzedzających transakcje.
Marek Oleksyn
Radca prawny, counsel w SKS (Sołtysiński, Kawecki, Szlęzak).
Marek posiada ponad siedemnastoletnie doświadczenie w zakresie doradztwa strategicznego dla globalnych i krajowych podmiotów w sprawach związanych z ochroną własności intelektualnej, w tym patentów, znaków towarowych, wzorów, praw autorskich i know-how oraz w sprawach dotyczących przeciwdziałania nieuczciwej konkurencji. Reprezentuje klientów z wielu segmentów gospodarki (w tym sektora finansowego, IT, budowlanego, energetycznego, diagnostyki medycznej, odzieżowego oraz FMCG) w postępowaniach sądowych, arbitrażowych, w postępowaniach spornych przed Urzędem Patentowym RP oraz Urzędem UE ds. własności intelektualnej (EUIPO) w Alicante. Doradza w sprawach z zakresu transferu technologii, projektów B+R, transakcji dotyczących technologii i własności intelektualnej oraz twórczości pracowniczej. Marek jest prawnikiem rekomendowanym w najważniejszych międzynarodowych rankingach w zakresie własności intelektualnej: WTR 1000, IAM Patent 1000, Chambers & Partners oraz Legal 500. Autor licznych publikacji zarówno krajowych jak i zagranicznych, w tym Wolters Kluwer, Managing IP Magazine, Lexis Nexis, C.H. Beck, Przegląd Prawa Handlowego, Rzeczpospolita oraz Puls Biznesu.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowych Studiów Prawa Własności Intelektualnej na tej uczelni. Posiada również stopień magistra francuskiego i europejskiego prawa gospodarczego na Uniwersytecie w Poitiers.
Mikołaj Skowronek
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji oraz College of Liberal Arts Uniwersytetu Warszawskiego. Przed dołączeniem do CD Projekt RED współpracował z wiodącymi polskimi i międzynarodowymi kancelariami, gdzie doradzał klientom w zakresie prawa własności intelektualnej i nieuczciwej konkurencji ze szczególnym uwzględnieniem postępowań spornych. Autor i współautor artykułów z zakresu prawa własności przemysłowej, nieuczciwej konkurencji, prawa mediów i reklamy m.in. dla International Law Office, ICLG oraz GALA.
Gabriela Trębicka
Radca prawny z kilkunastoletnim doświadczeniem w doradztwie z zakresu prawa własności intelektualnej i nowych technologii.
Specjalizuje się w problematyce prawa autorskiego oraz własności przemysłowej, w tym w sporach związanych z naruszeniem praw własności intelektualnej oraz czynami nieuczciwej konkurencji. Doradzała w kwestiach związanych z prawem reklamy oraz ochroną danych osobowych, a także w zakresie problematyki prawa cywilnego.
Szerokie doświadczenie z zakresu prawa IT, obejmujące m.in. negocjowanie umów wdrożeniowych oraz kontraktów utrzymaniowych na rozwiązania informatyczne, uzyskała jako prawnik działu IP/TMT jednej z największych międzynarodowych kancelarii prawnych, a następnie jako prawnik wewnętrzny renomowanej amerykańskiej firmy z branży informatycznej.
W 2015 r. wyróżniona rekomendacją Chambers Europe w dziedzinie TMT (Telecommunications/Media/Technologies).
Dorota Zabłocka
Partner Zarządzający @ 3DOTS.law | CEO, Founder @ D3TRUST
Dorota jest prawniczką z wykształcenia i przedsiębiorczynią z zamiłowania, która w codziennej działalności łączy prawo z nowymi technologiami w celu tworzenia i wspierania innowacyjnych produktów zgodnych z obowiązującymi przepisami. Jest założycielką i Partnerem Zarządzającym grupy 3DOTS - kancelarii prawnej i spółki doradztwa z zakresu zgodności regulacyjnej dla technologii finansowych, które współpracowały z ponad 80 projektami lokalnymi i międzynarodowymi. W 2023 roku rozpoczęła pracę nad własnym projektem DeFi - D3TRUST.
Dorota posiada ponad 11-letnie doświadczenie w doradztwie na rzecz spółek technologicznych oraz VCs zdobyte zarówno w firmach z tzw. „wielkiej czwórki”, jak również w renomowanych kancelariach prawnych. Specjalizuje się w aspektach prawnych, podatkowych i regulacyjnych DeFi oraz Web3. Pomaga w planowaniu, tworzeniu oraz ocenie międzynarodowych projektów, ich licencjonowaniu (w tym w szczególności VASP/CASP), procesie inwestycyjnym tradycyjnym oraz opartym na tokenach oraz w bieżącej działalności na arenie międzynarodowej. Pełni funkcję advisora w projektach gamingowych, crypto VCs PayTech’owych oraz FinTech’owych. Jest także członkiem elitarnej grupy przygotowującej międzynarodowy komentarz do MiCA, prelegentką na wielu wydarzeniach krajowych i zagranicznych oraz wykładowcą akademickim.
Joanna Hołowińska
Adwokat. Specjalizuje się w prawie zamówień publicznych, koncesji na roboty budowlane lub usługi oraz prawie gospodarczym.
Partner w Kancelarii CZUBLUN TRĘBICKI. Zawodowo związana z zamówieniami publicznymi od 2010 roku, początkowo jako prawnik w instytucji podległej pod Ministerstwo Cyfryzacji, realizującej zadania związane z zarządzaniem środkami funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Obecnie w kancelarii prawnej świadczy kompleksową obsługę i doradztwo prawne w zakresie zamówień publicznych zarówno dla wykonawców jak i zamawiających, w szczególności w branży IT i medycznej. Reprezentowała zwycięskiego wykonawcę w postepowaniu na budowę platformy e-Zamówienia zamawianą przez Urząd Zamówień Publicznych.
Ukończyła studia podyplomowe z zamówień publicznych na King's College London Public Procurement Regulation in the EU and in its Global Context. Współpracuje jako konsultant z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju.
Prowadzi szkolenia, jest autorem publikacji z zakresu prawa zamówień publicznych, oraz współautorem Komentarza do Rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający.
dr Marek Porzeżyński
Doktor nauk prawnych, specjalista w zakresie prawa własności intelektualnej, prawa nowych technologii, w tym ochrony danych osobowych i cyberbezpieczeństwa, oraz prawa mediów.
Senior Legal Counsel i koordynator prawny w Agora S.A. Dysponuje szerokim doświadczeniem zdobywanym jako prawnik wewnętrzny, w polskich oraz międzynarodowych kancelariach prawnych, doradzając klientom w zakresie ochrony praw własności intelektualnej, prawa mediów i reklamy, ochrony danych osobowych i prawa nowych technologii.
Wykładowca na Wydziale Prawa SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego. Były pracownik naukowo-dydaktyczny w Katedrze Prawa Informatycznego na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Aktualnie student Informatyki Stosowanej na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej. Posiada tytuły Certified International Privacy Proffesional (CIPP/E) wydany przez International Association of Privcy Professionals i Audytor Wewnętrzny Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg. ISO/IEC 27001:2017.
Członek Grupy Roboczej ds. Cyberbezpieczeństwa przy Ministrze Cyfryzacji. Prace w ramach Zespołu ds. Edukacji w Cyberbezpieczeństwie i Zespole ds. Certyfikacji w Cyberbezpieczeństwie. Członek m.in Stowarzyszenia Prawa Nowych Technologii, European AI Alliance przy Komisji Europejskiej, MIT Technology Review Global Panel.
Uczestniczył w wielu specjalistycznych szkoleniach i kursach organizowanych przez Światową Organizację Własności Intelektualnej, jak również dotyczących nowych technologii i aspektów technicznych organizowanych przez najlepsze światowe uczelnie. Autor monografii "Zdolność patentowa programów komputerowych" oraz szeregu publikacji naukowych i popularnonaukowych. Wykładowca, szkoleniowiec i keynote speaker.
dr Wojciech Iwański
dr Wojciech Iwański, partner w kancelarii Sołtysiński Kawecki & Szlęzak, adwokat. Z kancelarią SK&S współpracuje od 2006 r. Specjalizuje się w regulacji usług finansowych, przede wszystkim bankowych i płatniczych. Zajmuje się zagadnieniami dotyczącymi podejmowania i prowadzenia działalności przez polskie i zagraniczne podmioty w sektorze usług bankowych, płatniczych oraz maklerskich. Uczestniczył w wielu projektach outsourcingu regulowanego oraz wdrażania nowych technologii w bankowości i usługach płatniczych, w tym korzystania z cloud computing, płatności mobilnych, zabezpieczeń instrumentów płatniczych oraz wirtualnych walut. Rekomendowany w międzynarodowych rankingach Chambers Europe oraz Chambers FinTech. Autor licznych publikacji naukowych z zakresu usług płatniczych, w tym monografii dotyczącej bankowości internetowej (C.H.Beck 2014).
Wojciech Danczyszyn
Sandra Wieczorek
LL.M., Radca prawny w Grupie Wirtualna Polska, odpowiedzialna za prawne aspekty sprzedaży i emisji reklamy internetowej. Ekspert w obszarze prawa własności intelektualnej, specjalista w zakresie ochrony dóbr osobistych osób fizycznych i prawnych. Wcześniej związana z kancelarią Leśnodorski, Ślusarek i Wspólnicy, gdzie reprezentowała klientów w wielu najgłośniejszych procesach sądowych dotyczących praw autorskich oraz naruszenia dóbr osobistych. Współpracowała z największymi polskimi i międzynarodowymi agencjami reklamowymi, domami produkcyjnymi i mediowymi. Doradza producentom telewizyjnym, wydawnictwom książkowym, organizatorom koncertów oraz innych wydarzeń kulturalnych i sportowych. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego oraz studiów podyplomowych z prawa niemieckiego na Westfalskim Uniwersytecie Wilhelma w Münster. Ukończyła również Szkołę Prawa Niemieckiego na Uniwersytecie Łódzkim we współpracy z Centrum für Europäisches Privatrecht (CEP) w Münster. Stypendystka programu ERASMUS na Humboldt-Universität w Berlinie. Jest również absolwentką Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza w Warszawie oraz studiów podyplomowych „Prawo Nowoczesnych Technologii” organizowanych przez Akademię Leona Koźmińskiego w Warszawie. Współautorka licznych publikacji z zakresu prawa własności intelektualnej.
Agnieszka Starzyńska
Adwokat, counsel w zespole prawa ochrony konkurencji i konsumentów w kancelarii CMS.
Od ponad 12 lat reprezentuje klientów przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zarówno w zakresie kontroli koncentracji, jak również w postępowaniach dotyczących nadużywania pozycji dominującej oraz porozumień ograniczających konkurencję.
Znaczną część jej praktyki obejmuje doradztwo klientom, których działalność jest skierowana do konsumentów, w tym w ramach handlu e-commerce. Specjalizuje się w opracowywaniu oraz ocenie ogólnych warunków umów stosowanych przez przedsiębiorców pod kątem ich zgodności z prawami konsumentów, przede wszystkim w kontekście obowiązków informacyjnych oraz klauzul abuzywnych. Posiada również bogate doświadczenie w ocenie akcji promocyjnych oraz kampanii reklamowych skierowanych do konsumentów.
Tomasz Zalewski
Ekspert w zakresie prawa zamówień publicznych, nowych technologii i prawa własności intelektualnej. Doradza klientom w projektach związanych z cyfrową transformacją biznesu. Ma na swoim koncie doradztwo w projektach informatycznych obejmujących kompleksowe wdrożenia oprogramowania zarówno w modelu tradycyjnym, jak i w modelu SaaS. Zakres jego zainteresowań zawodowych obejmują także prawne aspekty zastosowania najnowszych technologii, w tym zagadnienia takie jak: blockchain, sztuczna inteligencja (AI), Internet rzeczy (IoT), cyberbezpieczeństwo oraz LegalTech.
Maciej Chlewicki
Maciek jest Starszym Managerem w KPMG. Jest magistrem prawa UW oraz magistrem Finansów i Rachunkowości SGH. Jest ekspertem w zakresie pomocy publicznej. Swoje doświadczenie w zakresie pomocy publicznej zdobywał początkowo w zespole R&D and Government Incentives w Deloitte. Doradza zarówno międzynarodowym koncernom, jak i podmiotom działającym na rynku polskim. Specjalizuje się w pozyskiwaniu środków z Funduszy Strukturalnych UE, środków krajowych, inicjatyw UE oraz ulg podatkowych na badania i rozwój. Posiada szerokie doświadczenie w pozyskiwaniu wsparcia na działalność B+R. Specjalizuje się także w analizie finansowej oraz metodach alokacji kosztów, obecnie ma status studenta ACCA. Specjalizuje się we współpracy z klientami z sektorów m.in.: ICT, instytucji finansowych, FMCG, fintech, branży chemicznej, zasobów naturalnych.
Alicja Guzy
Prawniczka, Managerka w kancelarii EY Law Zakrzewska i wspólnicy. Alicja specjalizuje się w ochronie danych osobowych oraz prawie nowych technologii. Doradza klientom we wszelkich kwestiach związanych z ochroną danych osobowych, ze szczególnym uwzględnieniem prywatności w ramach działalności marketingowej i zarządzania klientem.
Posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie prawnym i bliskiej współpracy z biznesem - zarówno w roli prawnika wewnętrznego, jak i zewnętrznego doradcy. Świadcząc usługi dla międzynarodowych przedsiębiorstw, m.in. jednego z największych podmiotów z branży nieruchomości komercyjnych, pełniła funkcję referenta ds. ochrony danych dla regionu. Alicja ma doświadczenie w opracowywaniu kompleksowej dokumentacji w obszarze ochrony danych, analizowaniu i opiniowaniu założeń nowych projektów z uwzględnieniem zasady privacy by design. W swojej pracy wykorzystywała rozwiązania technologiczne dedykowane do zarządzania procesami związanymi z ochroną danych osobowych.
Jest także współautorką artykułów w obszarze ochrony danych osobowych i Europejskiej Dekady Cyfrowej.
Sylwia Macura-Targosz
radca prawny, starszy prawnik w kancelarii Sołtysiński Kawecki & Szlęzak
Sylwia specjalizuje się w sprawach z zakresu prawa autorskiego, IT, e-commerce oraz prawa reklamy. Ma doświadczenie w realizacji projektów marketingowych oraz w zakresie nowych technologii. W swojej dotychczasowej praktyce doradzała przy licznych projektach z dziedziny IT, w tym w zakresie wdrożeń informatycznych, kwestiach licencyjnych, transferu technologii oraz w zagadnieniach związanych z twórczością pracowniczą. Od strony prawnej wspiera klientów w projektach związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI) i udostępnianiem danych generowanych przez urządzenia.
Sylwia specjalizuje się również w zakresie ochrony danych osobowych i prywatności. Pełni funkcję Inspektora Ochrony Danych dla klientów oraz wspiera przedsiębiorców w postępowaniach prowadzonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Ponadto wspiera spółki polskie i zagraniczne w sprawach z zakresu ochrony danych oraz w zapewnieniu zgodności z przepisami prawa polskiego.
Sylwia jest członkiem Stowarzyszenia Prawa Nowych Technologii. W 2024 r. wyróżniona rekomendacją Legal500 w dziedzinie TMT.
-
Program
Moduł I. Digitalizacja procesów i usług - biznes, technologia, prawo - zajęcia wprowadzające
- Wykład wprowadzający
- AI- aspekty regulacyjne, biznesowe i techniczne
- AI Govermance, digitalizacja, dane- warsztat praktyczny
- Cyberbezpieczeństwo wyzwaniem XXI w.
- Aspekty prawne innych technologii niezbędnych w digitalizacji:
- Chmura
- 5 G
- Blockchain
- Prawo telekomunikacyjne
Moduł II. Prawa własności intelektualnej w NT i ich aspekty podatkowe
a. Prawa własności intelektualnej wykorzystywane w nowych technologiach
- Powstanie praw, sposoby ochrony nowych technologii
- Komercjalizacja
- Transfer praw
- Zasady prowadzenia due diligence w przedsiębiorstwach informatycznych i technologicznych
- Domeny internetowe a prawo własności intelektualnej
- Wybrane problemy związane z licencjonowaniem i egzekwowaniem patentów, w świetle rozwoju Internetu Rzeczy i sieci 5G
b. Ekspansja działalności gospodarczej poza terytorium Polski i prawne modele ochrony nowych technologii
- Tryby dokonywania zgłoszeń: patenty, znaki towarowe, wzory przemysłowe
- Strategie w wyborze ochrony
- Lokalizacja umów pod prawem obcym
c. Podatkowe aspekty praw własności intelektualnej i technologii
Moduł III. Wdrożenia i obsługa rozwiązań informatycznych, umowy outsourcingowe, ochrona danych w projektach IT, cyberbezpieczeństwoa. Jak kupować IT?
b. Wdrożenia i obsługa rozwiązań informatycznych w przedsiębiorstwie
- Podstawowe problemy prawne umów o wdrożenie systemów IT
- Umowy wdrożeniowe i przebieg wdrożenia "krok po kroku"
- Problemy w trakcie wdrożenia - jak sobie z nimi radzić w aspekcie umownym
- Obsługa powdrożeniowa rozwiązań informatycznych (utrzymanie i serwis rozwiązań IT
- Service Level Agreement (SLA) jako element umowy serwisowej
- Rozwój systemów IT
- Wdrożenia IT w zamówieniach publicznych
b. Wdrożenie chmury obliczeniowej w organizacji
- Czym jest chmura obliczeniowa (geneza, rodzaje, modele)
- Czym jest chmura obliczeniowa dla prawnika
- Bezpieczeństwo danych osobowych w chmurze - problem transferu danych osobowych
- Umowa chmurowa - problem nienegocjowalności umów chmurowych
- Omówienie poszczególnych klauzul w umowie chmurowej ze wskazaniem dobrych praktyk
- Chmura obliczeniowa w sektorze finansowym - jak wdrożyć chmurę zgodnie z Komunikatem KNF?
c. Ochrona danych osobowych w projektach IT oraz IOT
- Ogólne informacje o przepisach RODO - podstawowe pojęcia, relacje pomiędzy poszczególnymi podmiotami (administrator, podmiot przetwarzający)
- Zasady wynikające z przepisów RODO w kontekście projektów informatycznych - minimalizacja danych w ramach systemów IT, problematyka usuwania danych
- Zasady privacy by design i privacy by default w praktyce tworzenia oprogramowania i realizacji projektów IT - praktyczne problemy związane ze stosowaniem tych reguł
- Dokonywanie oceny ryzyka w związku z przetwarzaniem danych w systemach IT
- Szczególne wymogi związane z niektórymi operacjami przetwarzania danych - konieczność dokonania oceny skutków dla ochrony danych, wyznaczenie Inspektora Ochrony Danych
- Korzystanie z usług podmiotów zewnętrznych i powierzanie przetwarzania danych, audytowanie dostawców usług IT na podstawie przepisów RODO - problemy praktyczne.
- Decyzje organów nadzorczych z krajów członkowskich UE, które odnoszą się do kwestii bezpieczeństwa informatycznego - kary nałożone w związku z nieprawidłowym przetwarzaniem danych w systemach IT.
- Bezpieczne przetwarzanie danych w związku z korzystaniem z rozwiązań informatycznych - wnioski płynące z wytycznych EROD, ENISA oraz treści dyrektywy NIS.
d. Bezpieczeństwo informacji w cyberprzestrzeni
Część 1. Wprowadzenie do programu cyberbezpieczeństwa- Zagadnienie cyberbezpieczeństwa w organizacji - co, przed czym i jak chcemy chronić?
- Definicja programu cyberbezpieczeństwa
- Elementy budujące program cyberbezpieczeństwa
- Cel i oczekiwane skutki wdrożenia programu cyberbezpieczeństwa
- Budowanie programu cyberbezpieczeństwa
Część 2. Metodyki budowania programu cyberbezpieczeństwa
- Budowanie programu w oparciu o międzynarodowe standardy i metodyki
- COBIT 5 - Control Objectives for Information and Related Technologies
- ISO/IEC 27001:2013 - Information Security Management System
- NIST - Cybersecurity Framework
- CPA - Cyber Program Assessment
Część 3. Cyber Program Assessment - aspekty praktyczne
- Metodyka Cyber Program Assessment (CPA)
- Obszary w ramach CPA
- Analiza luki
- Pomiar poziomu dojrzałości
- Określenie docelowego poziomu dojrzałości
- Opracowanie kierunkowych działań
- Zbudowanie programu projektów
- Pomiar skuteczności wdrożenia i realizacji programu
- Wyzwania przy wdrażaniu programu cyberbezpieczeństwa
Część 4. Aspekty prawne cyberbezpieczeństwa – regulacje sektorowe
Moduł IV. Rozstrzyganie sporów z zakresu prawa własności intelektualnej i technologii
a. Aspekty procesowe
- Strategia procesowa, czynności poprzedzające wszczęcie postępowania sądowego
- Sposób przygotowania materiału dowodowego
- Arbitraż a sąd powszechny
- Orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE)
- Aspekty prawno-karne
- Sądy IP oraz regulacje KPC
b. Spory w sprawie wdrożeń informatycznych
Moduł V. Digital - zagadnienia e-commerce
- Zasady sprzedaży od strony prawnej
- Promocja i reklama w sieci
- Zasady sprzedaży internetowej a ochrona konsumenta
- Programy komputerowe
Moduł VI. Najnowsze technologie w praktyce
a. Legaltech - wdrożenie innowacji technologicznych w praktyce prawniczej
- Czym jest LegalTech oraz RegTech
- Perspektywa krajowa i międzynarodowa
- Praktyczne aspekty wykorzystania narzędzi
- Miejsce sztucznej inteligencji w pracy prawnika
- Transformacja cyfrowa dla prawnika
b. Innowacje a zrównoważony rozwój
- Energia odnawialna,
- Energetyka rozproszona,
- Magazynowanie energii,
- Elektromobilność
- Efektywność energetyczna
- Inwestycje w technologię przyjazne środowisku
- Wspieranie innowacji przemysłowych
- Obniżanie emisyjności sektora energii
- Szanse wynikające z Green Deal dla przedsiębiorców
c. Fintech & Insurtech
- Fintech, Insurtech, w tym:
- Regulacja usług płatniczych
- Siatka pojęciowa
- Krajowe instytucje płatnicze
- Third party providers (TPP) i open banking
- Silne uwierzytelnianie użytkownika (SCA)
- Transakcje nieautoryzowane
- Wprowadzenie do opcji fall-back
- Wybrane zagadnienia z pracy grupy prawnej przy ZBP
- Otoczenie regulacyjne
- Nowe usługi płatnicze
- Sztuczna inteligencja, big data i roboadvisory
c. Gaming
- Tworzenie gier wideo - aspekty prawne
- Wydawanie gier wideo
- Prawa konsumenta
- Modele sprzedażowe, wirtualne waluty, zasady monetyzacji - trendy a regulacje prawne
- User-Generated Content
- RODO i gry wideo
d. Start-up’s
- Rynek startupów w Polsce i na świecie
- Gracze na rynku startupowym, typy i etapy rozwoju startupów
- Sztuka tworzenia startupu
- Finansowanie startupu: jak znaleźć inwestora i przygotować startup do finansowania?
- Wzrost i skalowanie startupu: jak skutecznie rozwijać biznes?
- Dojrzałość startupu: przygotowanie strategii wyjścia
Moduł VII. Repetytorium dyplomowe kończące się egzaminem dyplomowym
-
Opłaty za studia
Studia Podyplomowe czesne 2 raty 4 raty Prawo w biznesie nowych technologii. Digitalizacja, dane, sztuczna inteligencja (AI) 7 400 zł 7 600 zł 7 800 zł - opłata rekrutacyjna w wysokości 200zł
- 10% zniżki przy zapisie do 30 czerwca i spełnieniu wymogów rekrutacyjnych**
- 20% zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*opłata za całość studiów obowiązuje do 30.11.2024 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkamiTerminy płatności
Płatność jednorazowa
- Opłatę czesnego uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Płatność ratalna
Terminy płatności czesnego w dwóch ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć
- II rata - do 1 lutego 2025 r.
Terminy płatności czesnego w czterech ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć
- II rata do 15 grudnia 2024 r.
- III rata do 1 lutego 2025 r.
- IV rata do 1 kwietnia 2025 r.
Opłaty za studia dokonujemy na indywidualny numer konta, podawany w procesie IRK.
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z działem finansowym, e-mail: kwestura@lazarski.edu.pl
-
Zasady rekrutacji
- Terminy i wymagania rekrutacyjne opisane są w zakładkach poszczególnych kierunków.
- Kandydaci muszą posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego **
- Należy wypełnić kompletny formularz zgłoszeniowy (uzupełnić wszystkie wymagane dane).
- Dokonać opłaty rekrutacyjnej w wysokości 200zł
- Załączyć komplet wymaganych dokumentów (CV, dyplom studiów wyższych oraz dowód opł. rekrutacyjnej)
- O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
**W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny i chcących kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym, istnieją odrębne przepisy dotyczące uznawania dyplomów ukończenia studiów wyższych, wydanych w innych krajach.
Sprawdź szczegóły, aby dowiedzieć się, czy Twój zagraniczny dyplom wymaga dodatkowego procesu uznawania (nostryfikacji), aby umożliwić Ci rozpoczęcie studiów podyplomowych/MBA w Polsce: kliknij TU
Warunkiem przyjęcia zgłoszenia na studia jest:
- wypełnienie kompletnego formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie rekrutacja-ckp.lazarski.pl
- dostarczenie wymaganych dokumentów:
- skan dyplomu ukończenia szkoły wyższej;
- CV
- dowód opł. rekrutacyjnej w wysokości 200zł. Opłaty dokonujemy na indywidualny numer subkonta bankowego, podany w procesie IRK. - Tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_24_25.
- Uwaga: Jeśli posiadasz dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych wydany przez zagraniczną uczelnię, pamiętaj dodatkowo skompletować:
- tłumaczenia powyższych dokumentów na język polski, sporządzonych lub poświadczonych przez tłumacza przysięgłego.
- dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych oraz dodatku/suplementu - zalegalizowanym lub zaopatrzonym w klauzulę apostille (oryginał do wglądu).
- Oryginał dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz dowód osobisty - dokumenty w celu ich weryfikacji należy okazać na wyznaczonych dyżurach Dziekanatu (o terminach dyżurów będziemy Państwa informować poprzez Wirtualną Uczelnię).
- Umowa o odpłatności za studia będzie umieszczona w systemie Wirtualna Uczelnia (podpisanie umowy odbędzie się za pośrednictwem Autenti, która jest bezpłatną, zewnętrzną platformą służącą do elektronicznego podpisywania umów).
OSOBA PRZYJĘTA NA STUDIA, PO OTRZYMANIU INFORMACJI O URUCHOMIENIU STUDIÓW, JEST ZOBLIGOWANA DO PRZEDŁOŻENIA W DZIEKANACIE CKP UCZELNI ŁAZARSKIEGO:
* Informacja o uruchomieniu studiów/szkolenia jest przekazywana uczestnikom wraz z upływem terminu końca rekrutacji drogą elektroniczną. Uruchomienie kierunku uzależnione jest od liczby kandydatów. W przypadku nieuruchomienia studiów opłata rekrutacyjna jest zwracana na wskazane konto.
W przypadku przesyłania danych osobowych droga mailową należy wysyłać pliki zaszyfrowane, skompresowane (np. programami 7 zip, winzip, winrar) oraz zabezpieczone hasłem. Wykorzystane hasło prosimy przesłać do dziekanatu CKP w odrębnym mailu lub wiadomości SMS pod numer telefonu: (+48) 518 017 404
Partnerzy
-
Zobacz także, kierunki które mogą Cię zainteresować