Radca prawny, doktor habilitowany nauk prawnych, pilot szybowcowy i samolotowy. Posiada wieloletnie doświadczenie w świadczeniu pomocy prawnej z zakresu prawa lotniczego. Jest także wykonawcą projektów badawczych realizowanych na uczelniach wyższych. Ukończył aplikację sądową (2006) oraz staż Komisji Europejskiej w Wydziale Bezpieczeństwa Lotniczego (2008). W latach 2008 do 2011 członek, a następnie przewodniczący zespołu ds. identyfikacji zagrożeń w lotnictwie cywilnym Latajmy Bezpiecznie „latajmybezpiecznie.pl”. Od grudnia 2012 do kwietnia 2014 Wiceprezes ds. standardów lotniczych Urzędu Lotnictwa Cywilnego. W latach 2014 - 2019 zatrudniony na stanowisku pełnomocnika ds. standardów żeglugi powietrznej w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. W latach 2020-2023 Dyrektor Pionu Lotniskowego w Centralnym Porcie Komunikacyjnym Sp. z o.o.
-
OFERTA
-
Studia podyplomowe
- Akademia Administracji Publicznej
- Akademia Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych
- Akademia Biznesu i Prawa Mody
- Akademia HR
- Akademia IT
- Akademia Marketera
- Akademia Menedżera
- Akademia Praktyków Prawa
- Akademia Prawa Sądowego
- Akademia Rynku Nieruchomości
- Akademia Rynku Ochrony Zdrowia
- Akademia Transportu Lotniczego
- Akademia Umiejętności Psychologicznych
- Akademia Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska
- Akademia Compliance
-
MBA
- Master of Business Administration (MBA Sport)
- MBA Healthcare Innovation & Technology – MBA HIT
- Master of Business Administration (MBA ESG)
- Master of Business Administration (MBA w Budownictwie)
- Master of Business Administration (MBA Energetyka)
- Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
- Master of Business Administration (MBA w Ochronie Zdrowia)
- Master of Business Administration (MBA Zarządzanie)
- Szkolenia i kursy
-
Studia podyplomowe
Zarządzanie Operacyjne Portem Lotniczym
Zobacz także, kierunki które mogą Cię zainteresować
-
Adresaci i atuty studiów
Dla kogo?
Studia adresowane są do:
- pracowników portów lotniczych i lotnisk, w szczególności osób zaangażowanych w zarządzanie portem lotniczym, zarządzanie operacjami w porcie lotniczym lub utrzymaniem/rozbudową infrastruktury lotniskowej,
- pracowników zajmujących się operacjami w firmach i instytucjach lotniczych innych niż porty lotnicze: przewoźników lotniczych, agentów handlingowych, podmiotów zapewniających służby żeglugi powietrznej, nadzoru lotniczego,
- innych osób zainteresowanych problematyką zarządzania operacjami w porcie lotniczym (np. pracownicy firm świadczących usługi dla lotnisk).
Atuty:
- 20 min lotu z instruktorem na symulatorze Airbus A320,
- kompleksowa wiedza z zakresu zarządzania operacyjnego portem lotniczym,
- program uwzględnia zalecenia Agencji ds. Bezpieczeństwa Lotniczego UE (EASA) dotyczące szkoleń dla pracowników lotnisk,
- zajęcia warsztatowe w kameralnych grupach,
- planowane warsztaty praktyczne na lotnisku,
- wykładowcy to praktycy, doświadczeni specjaliści z zakresu zarządzania operacjami w porcie lotniczym,
- jedyne tego rodzaju studia w Polsce (pierwsza edycja),
- literatura dotycząca sektora lotniczego (dostępna w Bibliotece Uczelni),
- elastyczny system płatności,
- Certyfikat IATA "Overview of the Air Transportation System" (dla osób, które zapiszą się do końca czerwca).Certyfikat szkoleniowy Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych (IATA) otwiera nowe możliwości kariery. Certyfikaty IATA cieszą się światowym uznaniem. Kurs „Overview of the Air Transportation System” zawiera wprowadzenie do systemu transportu lotniczego i wskazuje na współzależności pomiędzy jego elementami oraz potrzebę współpracy pomiędzy: liniami lotniczymi, lotniskami, władzami lotnictwa cywilnego i służbami żeglugi powietrznej.
-
Przesłanki i cele
Studia z zarządzania operacyjnego portem lotniczym są dedykowane dla osób zainteresowanych tą problematyką, w szczególności osób zatrudnionych lub starających się o zatrudnienie na stanowiskach związanych z zarządzeniem portem lotniczym, zarządzaniem operacjami w portach lotniczych, czy utrzymaniem lub rozbudową infrastruktury lotniskowej.
Założeniem organizatorów studiów jest stworzenie uczestnikom warunków, które pozwolą w przystępnej formie (wykłady są wzbogacone prezentacją multimedialną, nacisk na zajęcia praktyczne) i w niewielkiej grupie na czynny udział w prowadzonych zajęciach. W szczególności poprzez możliwość pracy na przykładach praktycznych, czy też prowadzenia dyskusji z wykładowcą i innymi uczestnikami studiów. Celowi temu ma służyć wprowadzenie limitu miejsc (35) oraz prowadzenie zajęć w kameralnych grupach, w czasie których będzie można konsultować konkretne problemy praktyczne i prowadzić studium przypadków.
Zamiarem organizatorów jest to, aby każdy uczestnik czuł, że podjęty wysiłek edukacyjny rzeczywiście przyczynił się do poszerzenia jego wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania operacyjnego portem lotniczym.
Założeniem studiów jest uzyskanie wiedzy teoretycznej i praktycznej w tych kwestiach związanych z zarządzeniem operacjami portem lotniczym, które wymagają pogłębionej wiedzy i znajomości najlepszych praktyk lotniskowych. Zakłada się, że zdobytą wiedzę i umiejętności uczestnicy będą implementować w swoich organizacjach, z uwzględnieniem czynników lokalnych.
Wybór tematyki studiów i poszczególnych modułów wynika z rozmów z praktykami sektora i skupia się na tych zagadnieniach, które wpływają na efektywność i bezpieczeństwo prowadzenia operacji lotniskowych.
Program studiów uwzględnia zalecenia EASA, aby szkolenia dla pracowników lotnisk nakierowane były na rozumienie lotniska jako pewnej całości i wzajemnej relacji pomiędzy poszczególnymi funkcjami i rodzajami działalności na lotnisku.
-
Organizacja studiów
Wymagania rekrutacyjne:
Dyplom ukończenia studiów wyższych co najmniej I stopnia oraz min. roczne doświadczenie w pracy w lotnictwie cywilnym.
* https://ckp.lazarski.pl/zasady-rekrutacji/
* https://ckp.lazarski.pl/regulaminy/Organizacja zajęć:
- studia trwają dwa semestry,
- zajęcia rozpoczynają się w II połowie października, odbywają się co 2 tygodnie, w soboty i niedziele, w godzinach 9-17,
- w tym nie więcej niż 10% godzin zajęć w formie zdalnej,
- możliwość uczestnictwa w formie zdalnej (zajęcia hybrydowe).
Warunkiem ukończenia studiów jest:
- uzyskanie zaliczeń wszystkich modułów wykazanych w planie studiów,
- pozytywny wynik z egzaminu dyplomowego,
- min. 70% obecności na zajęciach.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji. -
Rekomendacje
-
Wykładowcy
dr hab. Piotr Kasprzyk
Kierownik Kierunku
Piotr Czech
Zastępca Kierownika Studiów
Doktor nauk politycznych i absolwent Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej o specjalności sterowanie ruchem w transporcie lotniczym.
Ekspert i konsultant w dziedzinie zarządzania portami lotniczymi, bezpieczeństwem lotnictwa cywilnego i przepisów dot. eksploatacji, certyfikacji lotnisk i żeglugi powietrznej. Z lotnictwem związany o 2008 roku, kiedy zaczął pracę w Przedsiębiorstwie Państwowym „Porty Lotnicze”. W ramach kariery zawodowej na Lotnisku Chopina odpowiedzialny był m.in.: za nadzór nad dokumentacją operacyjną, certyfikatem lotniska oraz koordynację procesu konwersji certyfikatu zgodnie z wymaganiami UE. Po pozytywnym przejściu procesu konwersji certyfikatu został powołany na stanowisko Safety Managera. W latach 2008-2011 w spółce PL.2012 koordynował przygotowania polskich portów lotniczych do obsługi turnieju UEFA EURO 2012™. Równolegle był kierownikiem projektu przygotowania i obsługi w/w turnieju przez Lotnisko Chopina w Warszawie. W latach 2019-2021 był pracownikiem Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Na stanowisku Zastępcy Dyrektora Biura Bezpieczeństwa ds. Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem był odpowiedzialny za utrzymanie i rozwój Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem. W latach 2021-2024 Dyrektor Lotniska im. F. Chopina w Warszawie.
Autor artykułów w przedmiocie lotnictwa cywilnego i polityki Unii Europejskiej w zakresie bezpieczeństwa transportu lotniczego. Uczestnik wielu specjalistycznych szkoleń, warsztatów krajowych i międzynarodowych konferencji w zakresie bezpieczeństwa lotnictwa, implementacji europejskiego prawa i wymagań w przedmiocie eksploatacji lotnisk, zarządzania personelem, projektami oraz procesami. Członek międzynarodowych grup roboczych.
Marcin Ciupa
Absolwent uczelni Alpha Beta College w Sydney. Ukończył studia podyplomowe na Akademii Obrony Narodowej z zakresu zarządzania lotnictwem oraz studia podyplomowe na Politechnice Krakowskiej w obszarze zarządzania infrastrukturą lotniskową. Absolwent studiów Master of Business Administration (MBA w lotnictwie) oraz zarządzanie bezpieczeństwem w lotnictwie (SMS) na Uczelni Łazarskiego. Uczestnik wielu krajowych i międzynarodowych kursów związanych z szeroko rozumianym zarządzaniem operacyjnym w lotnictwie.
Przygodę z branżą lotniczą rozpoczął w roku 2006 jako Dyżurny Operacyjny Portu Lotniczego Wrocław. Następnie powierzono mu stanowisko Kierownika Działu Operacyjnego. Obecnie pełni funkcję Dyrektora ds. Operacyjnych Portu Lotniczego Wrocław, który odpowiada za odpowiednią realizację wszystkich procesów operacyjnych lotniska oraz co najważniejsze ich bezpieczeństwo zgodne z najwyższymi standardami.
Uczestnik licznych kursów oraz szkoleń, realizowanych przez ośrodki oraz instytucje krajowe i zagraniczne takie jak: IATA, PKBWL, Airsight GmbH, ICAO oraz ACI.
Uczestniczył w przygotowaniach do Mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2012™ nie tylko wrocławskiego lotniska, ale jak przedstawiciel lotnisk regionalnych w Komitecie Koordynacyjnym. Brał udział w wielu kontrolach Urzędu Lotnictwa Cywilnego, dotyczących nadzoru nad certyfikatem, oraz uczestniczył w pracach dedykowanego zespołu, którego celem była konwersja certyfikatu Portu Lotniczego Wrocław.
Autor wielu aktualnie obowiązujących procedur operacyjnych.
Członek grupy roboczej Airport Operations Team (AOT) przy Eurocontrol.
Piotr Czuban
Kapitan - pilot samolotu biznesowego (premium class). Karierę w lotnictwie rozpoczął od pracy koordynatora ruchu lotniczego naziemnego. Przez 10 lat pracował jako Dyżurny Operacyjny Lotniska w Warszawie – zarządzał lądowaniami awaryjnymi oraz akcjami ratującymi życie. Lata od 20 lat. Życiowy nalot to 3500 godzin na 17 typach samolotów. Jako pilot samolotów cargo I czarterów VIP, posiada doświadczenie w lataniu na wiele unikalnych lotnisk, od Koła Podbiegunowego, Ural, wyspy na Atlantyku, po Afrykę. Był członkiem eksperckiego Zespołu „Latajmy Bezpiecznie”. Prowadził szkolenia dla pilotów, służb lotniskowych oraz kontrolerów ruchu lotniczego. Publikował dla miesięcznika Przegląd Lotniczy. Miłośnik historii lotnictwa i samolotów retro.
Jarosław Kowalski
Doświadczony menedżer IT i architekt systemów z ponad 20 letnim stażem w projektowaniu, wdrażaniu ekosystemów IT oraz w zarządzaniu organizacjami IT. Specjalizuje się w systemach transportowych - lotniskowych, kolejowych i drogowych. W zakresie lotnisk doświadczenie zdobywał na projektach dla lotnisk w Shenzhen, Dubaju, Atenach, Kasteli (w budowie) oraz CPK (w trakcie projektowania). Jako architekt IT rozwija branżowe modele referencyjne na poziomie enterprise, architektury rozwiązań i architektury integracji.
Absolwent Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Matematyczno-Przyrodniczych (UW), podyplomowych studiów w zakresie zarządzania IT w przedsiębiorstwie (SGH) oraz MBA w zakresie innowacji i analizy danych (Instytut Podstaw Informatyki PAN). Legitymuje się szeregiem certyfikowanych szkoleń, w tym m.in. w zakresie transformacji cyfrowej (Cambridge) oraz projektowania rozwiązań AI (MIT).
Dominika Marzec
Inżynier Transportu w specjalności Nawigacja Powietrzna Politechniki Śląskiej. Magister zarządzania w lotnictwie w specjalności Zarządzanie Bezpieczeństwem Lotniczym (Akademia Sztuki Wojennej). Doktorantka Politechniki Warszawskiej w dyscyplinie naukowej Inżynieria Lądowa, Geodezja i Transport. Zawodowo i naukowo związana z zarządzaniem bezpieczeństwem i monitorowaniem zgodności w organizacjach lotniczych. Prowadziła badania naukowe dotyczące m. in. bezpieczeństwa operacji bezzałogowych statków powietrznych w pobliżu lotnisk oraz procesów zarządzania ryzykiem i zmianą zarządzających lotniskami oraz instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej. Posiada uprawnienia audytora wiodącego QMS ISO 9001:2015 (kurs certyfikowany przez CQI i IRCA), jest czynnym Audytorem w lotnictwie. Budowała systemy zarządzania dla lotniska oraz służb AFIS, COM i MET w Porcie Lotniczym Olsztyn-Mazury, zajmując stanowiska Safety Managera, Quality Managera i Compliance Managera. Brała udział w procesie certyfikacji lotniska Warszawa-Radom pełniąc funkcję Zastępcy Kierownika Projektu ds. Certyfikacji. Przez 3 lata pełniła funkcję Compliance Managera Lotniska Chopina w Warszawie oraz Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost. Aktualnie pracuje na nich jako Compliance Auditor. Głęboko wierzy, że wyciąganie wniosków z popełnionych błędów jest kluczem do bezpieczeństwa w lotnictwie.
Wojciech Ociesa
Posiada doświadczenie jako audytor w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego (Departament Lotnisk) oraz w roli Szefa Służby Bezpieczeństwa Operacji Lotniczych na Lotnisku im. F. Chopina w Warszawie. Obecnie pracuje w Centralnym Porcie Komunikacyjnym w Biurze Strategii i Planowania jako planista infrastruktury lotniskowej - części airside (infrastruktura i systemy), współpracując z międzynarodowymi ekspertami. Posiada doświadczenie również jako Project Manager. Pasjonat lotnictwa. Pilot samolotowy.
dr Michał Skakuj
Zawodowy ornitolog z bogatym doświadczeniem badań terenowych od Arktyki po Zatokę Perską, przez ponad 20 lat związany z Uniwersytetem Gdańskim, ekspert identyfikacji ptaków Komisji Faunistycznej Polskiego Towarzystwa Zoologicznego. Autor ponad 100 publikacji i prezentacji poświęconych ograniczaniu zagrożeń środowiskowych w lotnictwie oraz relacjom lotnictwo-środowisko. Jest także autorem podręcznika Urzędu Lotnictwa Cywilnego dotyczącego zagrożeń środowiskowych w portach lotniczych. Przygotowywał analizy ryzyka związanego z występowaniem zwierząt oraz kolizjami z ptakami dla wielu inwestycji budowy i rozbudowy portów lotniczych w Polsce. Zaangażowany w tworzenie nowych rozwiązań w zarządzaniu zagrożeniami środowiskowymi opartymi na systemach wizualnych oraz radarowych. W latach 2013-2019 wice-przewodniczący Komitetu ds. Zderzeń Statków Powietrznych ze Zwierzętami działającego przy ULC, autor i ekspert Programu Ograniczania Zagrożeń Środowiskowych w lotnictwie Sił Zbrojnych RP. Członek zarządu World Birdstrike Association - międzynarodowej organizacji zajmującej się zagrożeniami środowiskowymi w lotnictwie cywilnym i wojskowym, współpracujący między innymi z NATO, ICAO i EASA.
Piotr Schielmann
Absolwent Uniwersytetu Oxford na wydziale Fizyki. Od ponad 20 lat pracuje dla wiodących firm konsultingowych w branży lotniczej, zajmujących się strategią rozwoju portów lotniczych i nowych technologii w lotnictwie. Współautor master planów dla znaczących hub'ów międzynarodowych takich jak Stambuł, Meksyk, Gatwick i Kopenhaga, i dla największych portów w Polsce.
Ekspert w wykorzystywaniu i tworzeniu narzędzi analitycznych do analiz ruchu lotniczego i przepustowości portów lotniczych.
Obecnie kieruje zespołem analiz w firmie konsultingowej Hawkrose Ltd, która wykorzystuje metody sztucznej inteligencji do tworzenia nowatorskich rozwiązań w celu optymalizacji operacji lotniczych.
Marcin Trybus
Dyrektor Pionu Operacyjnego Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków-Balice Sp. z o.o. Od 25 lat związany zawodowo z krakowskim lotniskiem, gdzie w trakcie swojej kariery zajmował stanowiska operacyjne i kierownicze.
Absolwent Wydziału Nauk o Bezpieczeństwie Krakowskiej Akademii, o specjalności Zarządzanie Kryzysowe. Stale uzupełnia swoje wykształcenie poprzez udział w licznych kursach i szkoleniach prowadzonych przez renomowane instytucje takie jak: IATA, BAA, PKBWL, Airsight GmbH, ICAO oraz ACI, z zakresu m.in. ochrony lotnictwa, zarządzania operacjami lotniczymi, zarządzania kryzysowego, badania zdarzeń lotniczych, zarządzania danymi lotniczymi, usuwania unieruchomionych statków powietrznych oraz prowadzenia robót budowlanych na czynnym lotnisku.
W trakcie swojej kariery zawodowej był odpowiedzialny m. in. za:
• konwersję certyfikatu działalności lotniska do wymogów Unii Europejskiej, których celem jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego w Unii Europejskiej,
• nadzorowanie wydarzeń specjalnych tj., wizyty głów państw i szefów rządów w Krakowie, pielgrzymka papieża Franciszka w trakcie Światowych Dni Młodzieży w lipcu 2016r,
• nadzór operacyjny nad robotami budowlanymi w strefie airside wykonywanymi na czynnym lotnisku.
• opracowanie i wdrożenie procedur warunkujących pracę lotniska w trakcie pandemii Covid -19.
Jest autorem wielu obowiązujących procedur operacyjnych oraz posiada bogate doświadczenie
i wyspecjalizowaną praktyczną wiedzę z zakresu operacji lotniczych, zdobytą podczas m.in.:
• nadzoru nad bezpieczeństwem i jakością usług lotniskowych będących w kompetencji zarządzającego lotniskiem,
• współpracy z przewoźnikami lotniczymi, agentami obsługi naziemnej, służbą ruchu lotniczego oraz wojskowym użytkownikiem lotniska w obszarach dotyczących realizacji operacji lotniczych i obsługi statków powietrznych,
• bieżącej kontroli i zapewnienia sprawności operacyjnej infrastruktury lotniskowej,
• nadzoru i kierowania działaniami służb utrzymania lotniska w zakresie sprawności nawierzchni lotniskowych, w tym akcji utrzymania zimowego,
• nadzoru nad służbami zarządzania płytą postojową oraz planowania jej zasobów,
• ewidencji ruchu cywilnych statków powietrznych i pasażerów,
• planowania i realizacji inwestycji lotniskowych w zakresie standardów, wymogów operacyjnych i bezpieczeństwa,
• uzgadniania i koordynacji robót budowlanych na terenie części operacyjnej lotniska oraz kontroli przestrzegania uzgodnień,
• współpracy ze służbami informacji lotniczej (AIS) w zakresie publikowania informacji
o warunkach lotniska, statusie operacyjnym urządzeń, służb i pomocy nawigacyjnych będących w kompetencji zarządzającego lotniskiem,
• administrowania Instrukcją Operacyjną Lotniska,
• koordynowania i kierowania działaniami w sytuacjach nadzwyczajnych i kryzysowych,
• szkolenia pracowników.
W latach 2012-2016 pełnił funkcję wykładowcy przedmiotu bezpieczeństwo lotnicze w Zespole Szkół Ponadpodstawowych. Współpracuje z krakowskimi uczelniami, dzieląc się swoją wiedzą
i bogatym doświadczeniem. Jego wieloletnia praca w zarządzaniu operacyjnym lotniskiem stanowią solidne podstawy do objęcia funkcji wykładowcy na uczelni, gdzie będzie mógł dalej przekazywać swoją wiedzę i praktyczne umiejętności przyszłym specjalistom w dziedzinie zarządzania kryzysowego i operacjami lotniczymi.
Podróżnik, żeglarz, sportowiec, pasjonat lotnictwa, ciekawy nowych rozwiązań, otwarty na zmiany i wyzwania.
Michał Witkowski
Aviation Safety Expert. Z ogromnym ponad 28 letnimi doświadczeniem w branży lotniczej, obejmującym zarządzanie operacjami lotniczymi, zarządzaniem operacyjnym w portach lotniczych i bezpieczeństwem lotów, pełniłem różnorodne role, od pracownika obsługi naziemnej po Wiceprezesa ULC ds. Standardów Lotniczych. Jako ekspert w dziedzinie operacji lotniczych, przeszedłem liczne szkolenia, w tym z zakresu SMS i audytów bezpieczeństwa lotniczego. Posiadam wiedzę techniczną oraz operacyjną w odniesieniu do samolotów typu Boeing B787, B777 i Airbus A318-321. Obecnie zajmuję stanowisko Dyrektora Operacyjnego/Z-cy Dyrektora Portu w PPL S.A. Wykształcenie zdobyłem w Wyższej Szkole Bezpieczeństwa i Ochrony, Akademii Humanistycznej oraz na studiach podyplomowych w Uczelni Łazarskiego.
-
Program
Moduł I. Port Lotniczy - standardy zarządzania
- System zarządzania portem lotniczym
- Airport Operation Plan, od projektu do implementacji
- ICAO TAM (Total Airport Management) - kompleksowe zarządzanie operacyjne portem lotniczym
- System zarządzania bezpieczeństwem w porcie lotniczym
- System monitorowania zgodności w porcie lotniczym
- Warsztaty praktyczne (preferowana wizyta studyjna na lotnisku)
Moduł II. Otoczenie biznesowe portu lotniczego
- Prognozy ruchu lotniczego
- Przepustowość portu lotniczego
- Planowanie rozwoju infrastruktury portu lotniczego
- Współpraca z przewoźnikiem lotniczym
- Współpraca z agentami handlingowymi
- Współpraca ze służbami żeglugi powietrznej
- Służba Zarządzania Płytą Postojową (AMS) od koncepcji do wdrożenia
- Systemy teleinformatyczne w porcie lotniczym, integracja i bezpieczeństwo
Moduł III. Otoczenie prawne portu lotniczego
- Otoczenie prawne portów lotniczych (regulacje EASA, prawo krajowe)
- Uwarunkowania prawne planu generalnego portu lotniczego
- Wpływ polityki UE dot. klimatu (Zielony Ład) na działalność portów lotniczych
- Regulacje dotyczące cyber-bezpieczeństwa w działalności portów lotniczych
Moduł IV. Bezpieczeństwo operacji w porcie lotniczym
- Bezpieczeństwo i organizacja prac budowlanych w polu manewrowym
- Użytkowanie bezzałogowych statków powietrznych w okolicy portu lotniczego
- Systemy wykrywania bezzałogowych statków powietrznych w portach lotniczych.
- Sytuacje kryzysowe - plan działania w sytuacji zagrożenia w praktyce
- Wyzwania w zakresie ochrony przed aktami bezprawnej ingerencji
- Organizacja „wydarzeń specjalnych” (na przykładzie EURO2012)
- Inne zagadnienia związane z bezpieczeństwem (np. zarządzanie ożywioną przyrodą, dane dotyczące lotniska)
Moduł V. Repetytorium dyplomowe kończące się egzaminem dyplomowym
-
Opłaty za studia
Studia Podyplomowe czesne 2 raty 4 raty Zarządzanie Operacyjne Portem Lotniczym 7 900 zł 8 100 zł 8 300 zł - opłata rekrutacyjna w wysokości 200zł
- 10% zniżki przy zapisie do 30 czerwca i spełnieniu wymogów rekrutacyjnych**
- 20% zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*opłata za całość studiów obowiązuje do 30.11.2024 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkamiTerminy płatności
Płatność jednorazowa
- Opłatę czesnego uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Płatność ratalna
Terminy płatności czesnego w dwóch ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć
- II rata - do 1 lutego 2025 r.
Terminy płatności czesnego w czterech ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć
- II rata do 15 grudnia 2024 r.
- III rata do 1 lutego 2025 r.
- IV rata do 1 kwietnia 2025 r.
Opłaty za studia dokonujemy na indywidualny numer konta, podawany w procesie IRK.
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z działem finansowym, e-mail: kwestura@lazarski.edu.pl
-
Zasady rekrutacji
- Terminy i wymagania rekrutacyjne opisane są w zakładkach poszczególnych kierunków.
- Kandydaci muszą posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego **
- Należy wypełnić kompletny formularz zgłoszeniowy (uzupełnić wszystkie wymagane dane).
- Dokonać opłaty rekrutacyjnej w wysokości 200zł
- Załączyć komplet wymaganych dokumentów (CV, dyplom studiów wyższych oraz dowód opł. rekrutacyjnej)
- O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
**W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny i chcących kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym, istnieją odrębne przepisy dotyczące uznawania dyplomów ukończenia studiów wyższych, wydanych w innych krajach.
Sprawdź szczegóły, aby dowiedzieć się, czy Twój zagraniczny dyplom wymaga dodatkowego procesu uznawania (nostryfikacji), aby umożliwić Ci rozpoczęcie studiów podyplomowych/MBA w Polsce: kliknij TU
Warunkiem przyjęcia zgłoszenia na studia jest:
- wypełnienie kompletnego formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie rekrutacja-ckp.lazarski.pl
- dostarczenie wymaganych dokumentów:
- skan dyplomu ukończenia szkoły wyższej;
- CV
- dowód opł. rekrutacyjnej w wysokości 200zł. Opłaty dokonujemy na indywidualny numer subkonta bankowego, podany w procesie IRK. - Tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_24_25.
- Uwaga: Jeśli posiadasz dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych wydany przez zagraniczną uczelnię, pamiętaj dodatkowo skompletować:
- tłumaczenia powyższych dokumentów na język polski, sporządzonych lub poświadczonych przez tłumacza przysięgłego.
- dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych oraz dodatku/suplementu - zalegalizowanym lub zaopatrzonym w klauzulę apostille (oryginał do wglądu).
- Oryginał dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz dowód osobisty - dokumenty w celu ich weryfikacji należy okazać na wyznaczonych dyżurach Dziekanatu (o terminach dyżurów będziemy Państwa informować poprzez Wirtualną Uczelnię).
- Umowa o odpłatności za studia będzie umieszczona w systemie Wirtualna Uczelnia (podpisanie umowy odbędzie się za pośrednictwem Autenti, która jest bezpłatną, zewnętrzną platformą służącą do elektronicznego podpisywania umów).
OSOBA PRZYJĘTA NA STUDIA, PO OTRZYMANIU INFORMACJI O URUCHOMIENIU STUDIÓW, JEST ZOBLIGOWANA DO PRZEDŁOŻENIA W DZIEKANACIE CKP UCZELNI ŁAZARSKIEGO:
* Informacja o uruchomieniu studiów/szkolenia jest przekazywana uczestnikom wraz z upływem terminu końca rekrutacji drogą elektroniczną. Uruchomienie kierunku uzależnione jest od liczby kandydatów. W przypadku nieuruchomienia studiów opłata rekrutacyjna jest zwracana na wskazane konto.
W przypadku przesyłania danych osobowych droga mailową należy wysyłać pliki zaszyfrowane, skompresowane (np. programami 7 zip, winzip, winrar) oraz zabezpieczone hasłem. Wykorzystane hasło prosimy przesłać do dziekanatu CKP w odrębnym mailu lub wiadomości SMS pod numer telefonu: (+48) 518 017 404
Partnerzy
Zobacz także, kierunki które mogą Cię zainteresować