Lekarz, dyrektor zarządzająca Polskiej Federacji Szpitali, organizacji zrzeszającej największą liczbę szpitali w Polsce. Propagatorka AI w medycynie, liderka Koalicji AI w zdrowiu. Co-founder i Prezes Zarządu Data Lake i Fundacji Podaruj Dane. Wyróżniona na listach "25 under 25" i „30 under 30” Forbes’a, od 4 lat wyróżniana na liście „100 najbardziej wpływowych osób w ochronie zdrowia”. Była CEO/dyrektor kilku startupów medycznych. Prelegentka i moderator licznych konferencji sektora ochrony zdrowia o zasięgu krajowym i międzynarodowym.
-
OFERTA
-
Studia podyplomowe
- Akademia Administracji Publicznej
- Akademia Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych
- Akademia Biznesu i Prawa Mody
- Akademia HR
- Akademia IT
- Akademia Marketera
- Akademia Menedżera
- Akademia Praktyków Prawa
- Akademia Prawa Sądowego
- Akademia Rynku Nieruchomości
- Akademia Rynku Ochrony Zdrowia
- Akademia Transportu Lotniczego
- Akademia Umiejętności Psychologicznych
- Akademia Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska
- Akademia Compliance
-
MBA
- Master of Business Administration (MBA Sport)
- MBA Healthcare Innovation & Technology – MBA HIT
- Master of Business Administration (MBA ESG)
- Master of Business Administration (MBA w Budownictwie)
- Master of Business Administration (MBA Energetyka)
- Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
- Master of Business Administration (MBA w Ochronie Zdrowia)
- Master of Business Administration (MBA Zarządzanie)
- Szkolenia i kursy
-
Studia podyplomowe
AI i innowacje w zdrowiu
-
Adresaci i atuty studiów
Studia podyplomowe dotyczące sztucznej inteligencji i innowacji w zdrowiu są uruchamiane w odpowiedzi na potrzeby rynku i zmiany społeczno-gospodarcze. W ostatnich latach obserwujemy dynamiczny rozwój technologii, takich jak sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, analiza danych i medycyna precyzyjna, ale także blockchain czy rozszerzona rzeczywistość. Te technologie mają potencjał zwiększenia wydajności sektora opieki zdrowotnej, poprzez poprawę skuteczności diagnostyki i terapii, doświadczeń pacjentów, efektywności zarządzania chorobami oraz zasobami systemu.
Obecny proces informatyzacji ochrony zdrowia generuje również ogromne ilości cyfrowych danych medycznych, takich jak wyniki badań, historie pacjentów, obrazy medyczne i informacje o genomie, które mogą być analizowane na rzecz wzrostu wartości zdrowotnej. Analiza tych danych przy użyciu tradycyjnych metod może być trudna i czasochłonna. Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe mają potencjał w efektywnym przetwarzaniu i analizie tych danych.
Powyższe zjawiska zmuszają kadry sektora ochrony zdrowia oraz instytucji jego otoczenia biznesowego do rozwoju nowych kompetencji w zakresie zrozumienie i wykorzystanie tych zaawansowanych technologii w praktyce medycznej oraz zarządczej.Dla kogo?
Studia przeznaczone są przede wszystkim dla:
- ekspertów ochrony zdrowia zainteresowanych rozwojem i wdrażaniem nowych technologii;
- menedżerów operujących w sektorze ochrony zdrowia oraz dla lekarzy i innych profesjonalistów medycznych, prawników, ekonomistów, programistów zainteresowanych innowacjami w zdrowiu.
- przedstawicieli administracji centralnej i samorządowej, która jest odpowiedzialna za finansowanie nowoczesnych technologii w branży medycznej oraz za kształtowanie otoczenia regulacyjnego w obszarze innowacji w zdrowiu.
Atuty:
- Pionierski program: Program studiów zapewnia szerokie zrozumienie przełomowych technologii w medycynie. Absolwenci tego kierunku staną się “generalistami” innowacji w zdrowiu - będą znali aspekty prawne, finansowe i praktyczne dot. tworzenia i wdrażania nowych technologii w medycynie, w tym technologii opartych o AI.
- Doświadczona kadra: Zajęcia prowadzone są przez praktyków, którzy oprócz wiedzy teoretycznej mogą pochwalić się wieloletnim, praktycznym doświadczeniem zawodowym w swoich dziedzinach.
- Networking: Program daje studentom możliwość nawiązania kontaktów i budowania relacji z profesjonalistami z branży medycznej, sztucznej inteligencji oraz innowacji w ochronie zdrowia, co może przyczynić się do rozwoju kariery i zdobywania praktycznych wskazówek od doświadczonych specjalistów.
- Inspiracja: Program pokazuje aktualne megatrendy w innowacjach w ochronie zdrowia, umożliwiając studentom śledzenie najnowszych osiągnięć i trendów w sektorze medycznym.
- Efekt: Absolwenci studiów nabędą rzadkie umiejętności i wiedzę dot. nowych technologii w medycynie. Dzięki temu staną się pożądanymi na rynku specjalistami.
-
Przesłanki i cele
Celem tych studiów jest kształcenie specjalistów zdolnych wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji i innych przełomowych technologii w dziedzinie medycyny i opieki zdrowotnej.
Uczestnicy studiów w trakcie programu poszerzą swoją wiedzę i umiejętności z zakresu podstaw uczenia maszynowego, analizy danych medycznych oraz wykorzystywania AI w procesach diagnozowania i podejmowania decyzji klinicznych i zarządczych. Absolwenci będą posiadali wiedzę i umiejętności skutecznego wdrażania innowacyjnych rozwiązań w procesach dotyczących działania podmiotów sektora medycznego. Będą również w stanie poddać krytycznej ocenie rzeczywistą przydatność poszczególnych rozwiązań innowacyjnych oraz ocenić ryzyka związane z ich wdrożeniem. Studia mają na celu przyczynić się do optymalizacji ochrony zdrowia na wszystkich poziomach poprzez wprowadzenie innowacji do praktyki medycznej.
-
Organizacja studiów
Wymagania rekrutacyjne:
Dyplom ukończenia studiów wyższych co najmniej I stopnia*
* https://ckp.lazarski.pl/zasady-rekrutacji/
* https://ckp.lazarski.pl/regulaminy/Organizacja zajęć:
- studia trwają dwa semestry;
- zajęcia rozpoczynają się w II połowie listopada, odbywają się 2 raz w miesiącu w formie dwudniowych (sobotnio-niedzielnych) zjazdów.
- w tym nie więcej niż 50% godzin zajęć w formie zdalnej.
Warunkiem ukończenia studiów jest:
- uzyskanie zaliczeń z każdego modułu/przedmiotu kształcenia;
- min. 70% obecności na zajęciach;
- uzyskanie pozytywnego wyniku egzaminu dyplomowego (test).
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji. -
Wstępny terminarz:
16-17.XI.24, 30.XI-01.XII.24, 14-15.XII.24(z), 25-26.I.25, 08-09.II.25, 22-23.II.25, 08-09.III.25, 22-23.III.25, 05-06.IV.25, 26-27.IV.25, 17-18.V.25, 31.V.25
Informujemy, że są to wstępne daty zjazdów. Dokładny i pełny harmonogram dostępny będzie na Wirtualnej Uczelni na początku października.
-
Rekomendacje
-
Wykładowcy
lek. Ligia Kornowska
Michał Chodorek
Adwokat
Partner w zespole Life Sciences kancelarii KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński.
Specjalista w zakresie prawa Life Sciences (m.in. prawa farmaceutycznego i prawa wyrobów medycznych) oraz prawa ochrony danych osobowych i własności intelektualnej w branżach Healthcare i Life Sciences.
Doradza klientom w projektach e-Health i m-Health, badaniach klinicznych, w projektach dotyczących wytwarzania i dystrybucji produktów leczniczych, rozwoju wyrobów medycznych (w tym AI / software as a medical device), pozyskiwania i wykorzystywania danych medycznych – w tym dla potrzeb trenowania algorytmów AI / ML, wtórnego wykorzystywania danych pochodzących od uczestników badań klinicznych, rozwoju i wdrażania narzędzi AI/ML wspierających decyzje diagnostyczne i terapeutyczne.
Pracuje dla wiodących międzynarodowych firm farmaceutycznych i medycznych działających w Polsce i wielu organizacji branżowych.
Autor publikacji dotyczących klasyfikacji oprogramowania jako wyrobu medycznego, wykorzystywania AI w badaniach klinicznych i procesie badania i rozwoju leków, przetwarzania danych osobowych w ramach badań klinicznych, współautor międzynarodowych publikacji dotyczących Digital Healthcare i ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa.
Członek Stowarzyszenia na rzecz Dobrej Praktyki Badań Klinicznych.
dr JarosŁaw Fedorowski
Lekarz, menedżer ochrony zdrowia i profesor uniwersytecki. Prezes, Polska Federacji Szpitali PFSz. Prezes Zarządu, Polskie Towarzystwo Koordynowanej Ochrony Zdrowia. Gubernator i członek Prezydium, Europejska Federacja Szpitali HOPE. Członek rady, Pracodawcy RP. Członek Zarządu, Światowa Federacja Szpitali IHF. Profesor, Collegium Humanum - Szkoła Główna Menedżerska w Warszawie oraz University of Vermont College of Medicine (USA).
dr n. ekon. Małgorzata Gałązka-Sobotka
Dziekan Centrum Kształcenia Podyplomowego
Dziekan Centrum Kształcenia Podyplomowego oraz Dyrektor Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego. Od 2015 r. wiceprzewodnicząca Rady Narodowego Funduszu Zdrowia (członek rady od 2010 r.). Dyrektor programu MBA w Ochronie Zdrowia oraz kierownik merytoryczny wielu certyfikowanych przez Uczelnię Łazarskiego programów szkoleniowych dedykowanych profesjonalistom medycznym, kadrze zarządzającej placówkami leczniczymi oraz pracownikom instytucji publicznych z sektora zdrowia. Inicjatorka i liderka Sektorowej Rady ds. Kompetencji w opiece zdrowotnej i opiece społecznej. Autorka licznych publikacji naukowych i eksperckich poświęconych ekonomiczno-społecznym aspektom ochrony zdrowia i nowoczesnym modelom jej organizacji i finansowania. Propagatorka koncepcji „Ochrony zdrowia nakierowanej na wartość” (Value Based Healthcare). Laureatka konkursu Sukces Roku 2022 w Ochronie Zdrowia w kategorii Zdrowie publiczne. Już po raz piąty w pierwszej dziesiątce LISTY STU najbardziej wpływowych osób w polskim systemie ochrony zdrowia. W plebiscycie Kobieta Rynku Zdrowia 2023 na liście 50 najbardziej wpływowych kobiet działających w obszarze zdrowia zajęła 3 miejsce. Integratorka ludzi i idei. Za propagowanie wzorów świadomego przywództwa pełnego empatii, szacunku i uważności laureatka pierwszej edycji konkursu „Sustainable Impact” w kategorii Lider.
Andrzej Haremski
Socjocybernetyk. Po studiach medycznych zajął się współpracą międzynarodową w różnych gałęziach gospodarki, mieszkając w kilku krajach.
Doradca w procesach decyzyjnych i tworzeniu strategii. Swoją wiedzę o ludziach i cywilizacji łączy z doświadczeniem marketingowym, przewidując zachowania i potrzeby jednostek oraz społeczeństw.
Swoje kompetencje wykorzystywał też przy kampaniach politycznych. Częsty gość telewizji, analizujący zjawiska społeczne - cywilizacyjne i polityczne. Autor uproszczonego funkcjonalnego modelu umysłu. Założyciel startupów z obszaru pediatrii, szczególnie neurologii dziecięcej.
dr Daniel Kaźmierczak
Doktor w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu, w dyscyplinie nauki o zdrowiu.
Absolwent Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu (kierunek Zdrowie Publiczne, spec. zarządzanie w opiece zdrowotnej).
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze zarządzania podmiotami wykonującymi działalność leczniczą.
Pełnił funkcje m.in. pełnomocnika Dyrekcji ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu, dyrektora ds. jakości Centrum Diagnostyki i Terapii Onkologicznej w Katowicach oraz dyrektora zarządzającego Wielkopolskiego Centrum Zdrowia Psychicznego Katharsis w Poznaniu.
Obecnie w obszarze zainteresowań Pana doktora jest implementacja innowacyjnych rozwiązań telemedycznych w radiologii i diagnostyce obrazowej, które realizuje zasiadając w zarządach kilku spółek medycznych związanych z radiologią i diagnostyką obrazową oraz teleradiologią pełniąc jednocześnie funkcję między innymi funkcję prezesa zarządu spółki Hospital Investment Group świadczącej dla kilkuset podmiotów medycznych w Polsce usługę teleradiologii.
Paweł Kaźmierczyk
Specjalizuje się w prawie medycznym, w tym m.in. w zasadach prowadzenia działalności leczniczej, wykonywania zawodów medycznych, prawach pacjenta, badaniach klinicznych, a także prawnych zagadnieniach związanych z telemedycyną i e-zdrowiem, sztuczną inteligencją i innowacjami w ochronie zdrowia.
Doradza m.in. podmiotom wykonującym działalność leczniczą, firmom farmaceutycznym, dostawcom usług IT dla sektora ochrony zdrowia, startupom medycznym oraz jednostkom samorządu terytorialnego i instytucjom publicznym działającym w ochronie zdrowia.
Posiada szerokie i praktyczne doświadczenie w obszarze bieżącego doradztwa na rzecz podmiotów funkcjonujących na rynku ochrony zdrowia, szczególnie w zakresie aspektów regulacyjnych związanych z działalnością leczniczą, opracowywania umów i dokumentacji oraz bieżącego funkcjonowania.
Jest zaangażowany w projekty realizowane we współpracy z organizacjami branżowymi, m.in. z fundacją Telemedyczna Grupa Robocza i Koalicją AI w zdrowiu. Koordynuje także merytoryczne prace nad projektem kodeksu postępowania dla sektora ochrony zdrowia.
Członek Komisji Ekspertów ds. Zdrowia przy Rzeczniku Praw Obywatelskich. Członek Zarządu Fundacji Telemedyczna Grupa Robocza. Lider podgrupy ds. danych w Grupie roboczej ds. sztucznej inteligencji (GRAI) przy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Paweł Kikosicki
Absolwent studiów magisterskich na kierunku Administracja na Uniwersytecie Łódzkim oraz studiów podyplomowych na kierunkach Zarządzanie satysfakcją klienta (SGH) oraz Zarządzanie zasobami IT (Politechnika Warszawska). Od września 2018 r. związany z Narodowym Funduszem Zdrowia. Od września 2020 r. pełnił funkcję dyrektora Departamentu Obsługi Klientów, za którego utworzenie był odpowiedzialny.
W NFZ odpowiadał m.in za stworzenie od podstaw wystandaryzowanego pionu obsługi klientów oraz nadzorował sieć blisko 100 punktów obsługi klientów NFZ w całej Polsce. Jednym z najważniejszych był projekt Telefonicznej Informacji Pacjenta (800190590), czyli pierwszej, całodobowej i bezpłatnej infolinii, na której można uzyskać informację dotyczącą praw pacjenta oraz funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Paweł Kikosicki wdrażał także infolinię Narodowego Programu Szczepień (989) oraz przygotowywał koncepcję i organizował stanowiska ds. profilaktyki i promocji zdrowia w salach obsługi oddziałów wojewódzkich NFZ. Pełnił nadzór nad stroną pacjent.gov.pl oraz – wspólnie z zespołem - koordynował współpracę z organizacjami pacjentów w formie Forum Organizacji Pacjentów. Nadzorował budowę w NFZ systemu do zarządzania relacjami z klientami (CRM).
Centrum e-Zdrowia kierował w od lutego 2022 r. do końca stycznia 2024 r. Przygotował i wdrażał wraz z zespołem pierwszą w historii CEZ Strategię rozwoju tej instytucji na lata 2023-2027. Odpowiedzialny m.in.: za rozwój aplikacji moje IKP, a także za program poprawy dialogu z użytkownikami systemów oraz za transformację Centrum e-Zdrowia w kierunku organizacji opartej na założeniach customer experience (CX) i user experience (UX).
Magdalena Kołodziej
Prezes Zarządu Fundacji MY Pacjenci
Ekspert aktywnie wspierający organizacje pacjenckie, z wieloletnim doświadczeniem w zakresie edukacji i aktywizacji pacjentów a także komunikacji z pacjentem, orędowniczka włączania pacjentów w procesy decyzyjne w ochronie zdrowia i działań na rzecz wprowadzenie pacjentocentrycznego systemu ochrony zdrowia w Polsce. Menadżer z doświadczeniem w organizacji i kompleksowym zarządzaniu projektami edukacyjnymi oraz moderator dialogu społecznego w ochronie zdrowia. Zarządzała takimi projektami jak Razem dla Zdrowia, Pacjenci Decydują, Cukrzycowe Centra Edukacji Lilly czy Wolność Oddechu – Zapobiegaj Astmie. Członek Naczelnej Komisji Bioetycznej, Wiceprzewodnicząca Rady Organizacji Pacjentów przy Ministrze Zdrowia oraz członek Rady Organizacji Pacjentów przy Rzeczniku Praw Pacjenta.
Od 2014 związana z Fundacją MY Pacjenci (www.mypacjenci.org), działającą na rzecz stworzenia pacjentocentrycznego systemu ochrony zdrowia oraz zwiększenia partycypacji pacjentów w procesie podejmowania decyzji w ochronie zdrowia. Fundacja jest thinktankiem obywatelskim w ochronie zdrowia, zajmującym się tematyką partycypacji, pacjentocentryzmu, budowy kompetencji zdrowotnych, zdrowia publicznego, ekonomiki zdrowia oraz rozwoju postaw o charakterze „patients empowerment”.
Pamela Krzypkowska
Pamela, zastępczyni dyrektora w departamencie Innowacji i Technologii w Ministerstwie Cyfryzacji, kieruje odpowiedzialną cyfryzacją Polski w erze AI i nowych technologii. Wcześniej pracowała jako AI Cloud Solution Architect w Microsoft, prowadząc flagowe projekty w tej dziedzinie dla największych klientów w Polsce. Jej doświadczenie obejmuje MLOps, rozwój modeli uczenia maszynowego i pracę z modelami generatywnymi. Dodatkowo dzieli się swoją wiedzą jako wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego i Politechnice Warszawskiej. Jej główne obszary zainteresowań to głębokie sieci neuronowe, NLP, etyka AI i filozofia umysłu.
Kornel Lukaszczyk
Dyrektor Jednostki Notyfikowanej TÜV NORD Polska
Jest absolwentem Wydziału Elektroniki, Automatyki i Informatyki Politechniki Śląskiej. Studia ukończył z tytułem magistra inżyniera o specjalności Elektronika Biomedyczna. Już podczas nauki w Politechnice Śląskiej łączył pasję elektroniki i telekomunikacji, projektując i budując aparaturę telemetryczną. Karierę zawodową zaczynał jako konstruktor aparatury elektro-kariologicznej w jednej z zabrzańskich firm. Był konstruktorem pierwszego w Europie systemu zdalnego nadzoru kardiologicznego, wykorzystującego, dopiero co uruchomiony Internet w sieciach telefonii komórkowej. Równolegle z pracą konstruktora, w porozumieniu z TÜV NORD Polska rozpoczął szkolenie auditora wyrobów medycznych w Jednostce Notyfikowanej TÜV NORD CERT w Essen. W 2006 r. uzyskał tytuł auditora wiodącego wyrobów medycznych. Jednocześnie swoje życie zawodowe związał całkowicie z Jednostką Certyfikującą. W 2008 r. rozpoczął budowę polskiej Jednostki Notyfikowanej. Po dwóch latach intensywnej pracy nad systemem zarzadzania Jednostką, w 2010 r. uzyskał dla TÜV NORD Polska wyznaczenie Ministra Zdrowia na Jednostkę Notyfikowaną o numerze 2274. W kwietniu 2022r., po trzech latach intensywnej pracy uzyskał dla Jednostki wyznaczenie Prezesa Urzędu Rejestracji na Jednostkę Notyfikowaną w zakresie Rozporządzenia MDR. Pełniąc obowiązki Dyrektora Jednostki Notyfikowanej, od 2006 r. prowadzi działalność dydaktyczną z zakresu systemów zarzadzania i oceny zgodności wyrobów medycznych. W czasie wolnym realizuje swoje pasje z zakresu elektroniki, lotnictwa i radiokomunikacji amatorskiej.
Roman Łożyński
Dyrektor Pionu (DIV) Zastępca Dyrektora do Spraw Eksploatacji i Bezpieczeństwa Systemów Teleinformatycznych
W Centrum e-Zdrowia odpowiada za cyberbezpieczeństwo i procesy eksploatacji systemów informatycznych. Manager z ponad 20-letnim stażem zawodowym w firmach informatycznych i telekomunikacyjnych.
Absolwent studiów MBA w Instytucie Podstaw Informatyki PAN, Warszawskiej Szkoły Zarządzania – Szkoły Wyższej, Global Knowledge Richardson (TX USA), a także studiów podyplomowych w zakresie cyberbezpieczeństwa w Wyższej Szkole Zarządzania Personelem w Warszawie. Absolwent kierunku Elektronika i Telekomunikacja na Politechnice Warszawskiej. Obecnie w trakcie studiów w Akademii Zarządzania IT oraz studiów doktoranckich na Akademii Leona Koźmińskiego.
Piotr Najbuk
Lekarz, prawnik, ekonomista. Posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze prawnej innowacyjnych podmiotów w zakresie ochrony zdrowia, zarówno start-upów, jak również międzynarodowych korporacji. Inicjator i uczestnik istotnych inicjatyw regulacyjnych: Telemedycznej Grupy Roboczej, Koalicji Ai w Zdrowiu, kodeksu RODO w ochronie zdrowia.
Marek Oleksyn
Radca prawny, counsel w SKS (Sołtysiński, Kawecki, Szlęzak).
Marek posiada ponad siedemnastoletnie doświadczenie w zakresie doradztwa strategicznego dla globalnych i krajowych podmiotów w sprawach związanych z ochroną własności intelektualnej, w tym patentów, znaków towarowych, wzorów, praw autorskich i know-how oraz w sprawach dotyczących przeciwdziałania nieuczciwej konkurencji. Reprezentuje klientów z wielu segmentów gospodarki (w tym sektora finansowego, IT, budowlanego, energetycznego, diagnostyki medycznej, odzieżowego oraz FMCG) w postępowaniach sądowych, arbitrażowych, w postępowaniach spornych przed Urzędem Patentowym RP oraz Urzędem UE ds. własności intelektualnej (EUIPO) w Alicante. Doradza w sprawach z zakresu transferu technologii, projektów B+R, transakcji dotyczących technologii i własności intelektualnej oraz twórczości pracowniczej. Marek jest prawnikiem rekomendowanym w najważniejszych międzynarodowych rankingach w zakresie własności intelektualnej: WTR 1000, IAM Patent 1000, Chambers & Partners oraz Legal 500. Autor licznych publikacji zarówno krajowych jak i zagranicznych, w tym Wolters Kluwer, Managing IP Magazine, Lexis Nexis, C.H. Beck, Przegląd Prawa Handlowego, Rzeczpospolita oraz Puls Biznesu.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowych Studiów Prawa Własności Intelektualnej na tej uczelni. Posiada również stopień magistra francuskiego i europejskiego prawa gospodarczego na Uniwersytecie w Poitiers.
Jan Pachocki
Radca prawny. Prezes Zarządu Fundacji Telemedyczna Grupa Robocza, organizacji branżowej zrzeszającej czołowe podmioty związane z telemedycyną oraz e-zdrowiem. Fundacja od 2015 r. prowadzi działania na wielu płaszczyznach na rzecz rozwoju telemedycyny w Polsce. Jednym z jej celów statutowych jest edukacja i popularyzacja telemedycyny. Head of legal, compliance and public affairs w Jutro Medical.
Marta Pasztaleniec
Radca prawny, Senior Associate w Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy.
Posiada ponad dziesięcioletnie doświadczenie w obsłudze prawnej zarówno podmiotów publicznych, jak i wiodących polskich i międzynarodowych podmiotów przy zawieraniu oraz realizacji umów związanych z wdrażaniem, utrzymaniem i rozwojem zaawansowanych rozwiązań technologicznych i programistycznych. Jej doświadczenie obejmuje w szczególności wsparcie w zakresie wdrożenia systemów informatycznych z uwzględnieniem różnych metodyk projektowych, umów SLA, umów na świadczenie usług w chmurze obliczeniowej, umów licencyjnych – zarówno na etapie projektowania, negocjowania, jak i na etapie sporów. Obsługuje projekty w pełnym spektrum modeli biznesowych, w tym wdrożenia rozwiązań SaaS, PaaS i IaaS czy systemów opartych na technologii blockchain oraz rozwiązaniach z zakresu sztucznej inteligencji.
Marta posiada także doświadczenie w zakresie zamówień publicznych m. in. w zakresie zamówień dla rynku IT i rynku medycznego, prawa własności intelektualnej, danych osobowych, doradztwa dla branży fintech oraz podmiotów rynku regulowanego, m. in. w zakresie wdrożenia komunikatu chmurowego KNF.
Aktualnie uczestniczy w pracach praktyki TMT w ramach zespołu IT-Tech i Zamówień Publicznych kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy - jednej z wiodących w Polsce kancelarii w zakresie prawa własności intelektualnej i prawa IT.
Autorka wielu publikacji poświęconych praktycznym zagadnieniom z zakresu nowych technologii, prawa własności intelektualnej i prawa zamówień publicznych. Interesuje się prawem nowych technologii, w tym także sztuczną inteligencją oraz prawem własności intelektualnej. Ukończyła Wydział Prawa i Administracji na Uniwersytecie Marii-Curie Skłodowskiej w Lublinie oraz studia podyplomowe z zakresu prawa nowych technologii na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie i prawa własności intelektualnej na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.
Agnieszka Siennicka
Absolwentka biologii człowieka (2008) i psychologii (2013) na Uniwersytecie Wrocławskim. Doktorat z dziedziny nauk o zdrowiu (2014), realizowany na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu (UMW) dzięki grantowi z Narodowego Centrum Nauki (Preludium, 2012-2015) dotyczył psychologicznych uwarunkowań niestosowania się do zaleceń lekarskich u chorych z niewydolnością serca. Praca w Katedrze Fizjologii i Patofizjologii UMW (od 2015) polega na nauczaniu studentów (zajęcia z zakresu fizjologii człowieka dla studentów medycyny i stomatologii) oraz dalszej pracy badawczej w obszarze edukacji pacjentów, również z wykorzystaniem nowoczesnych urządzeń.
W latach 2020-2022 realizowała grant szkoleniowy HeartBIT_4.0 (Application of innovative Medical Data Science technologies for heart diseases - zastosowanie innowacyjnych technik analizy danych medycznych w kardiologii). Projekt (finansowany przez Komisję Europejską w ramach Horyzontu 2020) miał na celu podnoszenie kompetencji pracowników Uniwersytetu Medycznego w zakresie współczesnych metod oraz nowoczesnej filozofii prowadzenia eksperymentów i analizy danych medycznych.
Współautorka Białej Księgi (AI w praktyce klinicznej).
Inicjatorka zajęć fakultatywnych "Wprowadzenie do praktycznego zastosowania sztucznej inteligencji w zdrowiu", realizowanych w UMW od marca 2023.
Obecnie zaangażowana w liczne inicjatywy mające na celu stworzenie innowacyjnych rozwiązań dla pacjentów oraz zwiększanie świadomości w obszarze medycyny cyfrowej i innowacji w środowisku medycznym.
Wojciech Sierocki
Lekarz i przedsiębiorca, współzałożyciel Data Lake - firmy zajmującej się tworzeniem technologii zapewniającej bezpieczny i transparentny dostęp do danych medycznych z wykorzystaniem blockchain.
Barbara Szema
Od 2016 roku związana z branżą IT. Aktualnie pracuje jako senior python developer. Zawodowo skupia się przede wszystkim na rozwiązaniach związanych z backendem. W IT najbardziej podoba jej się rozwiązywanie problemów i dynamika z tym związana. Wydawać by się mogło, że non stop robi się to samo, ale nigdy nie dzieje się to samo.
Karolina Tądel
Digital Health Innovation Manager w Novartis Poland
Liderka wdrożeń innowacji i nowych technologii w ochronie zdrowia. Specjalizuje się w realizacji projektów z wykorzystaniem AI i IoMT w szpitalach. Łączy współprace publiczno-prywatne angażując cross-funkcyjne zespoły z obszaru najnowszych technologii i medycyny. Posiada wieloletnie doświadczenie współpracy ze startupami medycznymi na każdym etapie ich rozwoju.
Absolwentka SGH kierunku Zarządzanie organizacjami ochrony zdrowia oraz Akademii Leona Koźmińskiego Biznes AI: zarządzanie projektami sztucznej inteligencji. Od 2022r doktorantka Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, realizująca projekt z wykorzystaniem AI w praktyce klinicznej.
Prezeska zarządu Global Entrepreneurship Week Poland - międzynarodowej fundacji promującej przedsiębiorczość i innowacje w biznesie.
-
Program
Moduł I. Megatrendy w zdrowiu. Dane medyczne jako paliwo dla innowacji oraz ich ochrona
- Strategiczne kierunki rozwoju sektora ochrony zdrowia w kontekście nowych technologii
- Megatrendy dotyczące wdrożenia innowacji w ochronie zdrowia
- Podstawowe zasady przetwarzania danych, zgodnie z RODO
- Zasady przetwarzania i ochrony danych medycznych w kontekście nowych technologii, w tym B+R
- Informatyczne aspekty przechowywania danych w systemach szpitalnych i gabinetowych
- Przygotowanie danych do analiz oraz AI
- Cyberbezpieczeństwo w praktyce - zagrożenia oraz metody zapobiegawcze
- Uwierzytelnienie tożsamości w czasach e-zdrowia
- Sesja inspiracyjna
Moduł II. AI w zdrowiu
- Istota sztucznej inteligencji
- Analiza obrazu i przetwarzanie języka naturalnego
- Praktyczne wykorzystanie AI w medycynie w Polsce i na świecie
- Optymalizacja procesów administracyjnych w oparciu o AI
- Ramy prawne i polityki na poziomie europejskim i krajowym regulujące działanie algorytmów AI
- Krajowe przepisy i samoregulacje dotyczące AI w zdrowiu
- Przepisy IP w kontekście AI
- AI a wyroby medyczne - prawo i certyfikacja
- AI i zasady odpowiedzialności oraz wyzwania etyczne
- AI jako fenomen społeczny - siła wpływu na przyszłość ochrony zdrowia
- Sesja inspiracyjna
Moduł III. Telemedycyna, e-usługi i inne przełomy cyfrowe w zdrowiu
- Telemedycyna - istota, przykłady wdrożeń
- Regulacje prawne, standardy i dobre praktyki stosowania rozwiązań telemedycznych
- E-usługi w Polsce. Strategia e-zdrowia dla Polski
- E-usługi. Narzędzia wspomagania decyzji dostępne na poziomie aplikacji gabinetowych, HIS, RIS
- Blockchain w ochronie zdrowia
- AR/VR i metaverse
- Blockchain i wirtualna rzeczywistość - wyzwania prawne
- Komputery kwantowe - gdzie jesteśmy, dokąd zmierzamy
- Sesja inspiracyjna
Moduł IV. Wdrażanie i finansowanie innowacji w ochronie zdrowia
- HB-HTA jako narzędzie oceny efektywności inwestycji w innowacyjne technologie
- Ścieżki finansowania innowacji w ramach świadczeńļ opieki zdrowotnej w systemie publicznym
- Finansowanie rozwoju innowacji w zdrowiu ze środków publicznych krajowych i zagranicznych
- Finansowanie inwestycji w rozwój innowacji ze środków niepublicznych
- Partnerstwo publiczno-prywatne jako narzędzie wdrażania innowacji
- Modele współpracy pomiędzy dużym biznesem i startupami we wdrażaniu innowacji
- Dobre praktyki w zarządzaniu wdrożeniem projektów innowacyjnych
- Warsztaty - na co zwracać uwagę przy tworzeniu i negocjacji umów
- Sesja inspiracyjna
Moduł V. Repetytorium dyplomowe kończące się egzaminem dyplomowym
-
Opłaty za studia
Studia Podyplomowe czesne 2 raty 4 raty AI i innowacje w zdrowiu 9 000 zł 9 200 zł 9 400 zł - opłata rekrutacyjna w wysokości 200zł
- 10% zniżki przy zapisie do 30 czerwca i spełnieniu wymogów rekrutacyjnych**
- 20% zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*opłata za całość studiów obowiązuje do 30.11.2024 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkamiTerminy płatności
Płatność jednorazowa
- Opłatę czesnego uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Płatność ratalna
Terminy płatności czesnego w dwóch ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć
- II rata - do 1 lutego 2025 r.
Terminy płatności czesnego w czterech ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć
- II rata do 15 grudnia 2024 r.
- III rata do 1 lutego 2025 r.
- IV rata do 1 kwietnia 2025 r.
Opłaty za studia dokonujemy na indywidualny numer konta, podawany w procesie IRK.
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z działem finansowym, e-mail: kwestura@lazarski.edu.pl
-
Zasady rekrutacji
- Terminy i wymagania rekrutacyjne opisane są w zakładkach poszczególnych kierunków.
- Kandydaci muszą posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego **
- Należy wypełnić kompletny formularz zgłoszeniowy (uzupełnić wszystkie wymagane dane).
- Dokonać opłaty rekrutacyjnej w wysokości 200zł
- Załączyć komplet wymaganych dokumentów (CV, dyplom studiów wyższych oraz dowód opł. rekrutacyjnej)
- O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
**W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny i chcących kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym, istnieją odrębne przepisy dotyczące uznawania dyplomów ukończenia studiów wyższych, wydanych w innych krajach.
Sprawdź szczegóły, aby dowiedzieć się, czy Twój zagraniczny dyplom wymaga dodatkowego procesu uznawania (nostryfikacji), aby umożliwić Ci rozpoczęcie studiów podyplomowych/MBA w Polsce: kliknij TU
Warunkiem przyjęcia zgłoszenia na studia jest:
- wypełnienie kompletnego formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie rekrutacja-ckp.lazarski.pl
- dostarczenie wymaganych dokumentów:
- skan dyplomu ukończenia szkoły wyższej;
- CV
- dowód opł. rekrutacyjnej w wysokości 200zł. Opłaty dokonujemy na indywidualny numer subkonta bankowego, podany w procesie IRK. - Tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_24_25.
- Uwaga: Jeśli posiadasz dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych wydany przez zagraniczną uczelnię, pamiętaj dodatkowo skompletować:
- tłumaczenia powyższych dokumentów na język polski, sporządzonych lub poświadczonych przez tłumacza przysięgłego.
- dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych oraz dodatku/suplementu - zalegalizowanym lub zaopatrzonym w klauzulę apostille (oryginał do wglądu).
- Oryginał dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz dowód osobisty - dokumenty w celu ich weryfikacji należy okazać na wyznaczonych dyżurach Dziekanatu (o terminach dyżurów będziemy Państwa informować poprzez Wirtualną Uczelnię).
- Umowa o odpłatności za studia będzie umieszczona w systemie Wirtualna Uczelnia (podpisanie umowy odbędzie się za pośrednictwem Autenti, która jest bezpłatną, zewnętrzną platformą służącą do elektronicznego podpisywania umów).
OSOBA PRZYJĘTA NA STUDIA, PO OTRZYMANIU INFORMACJI O URUCHOMIENIU STUDIÓW, JEST ZOBLIGOWANA DO PRZEDŁOŻENIA W DZIEKANACIE CKP UCZELNI ŁAZARSKIEGO:
* Informacja o uruchomieniu studiów/szkolenia jest przekazywana uczestnikom wraz z upływem terminu końca rekrutacji drogą elektroniczną. Uruchomienie kierunku uzależnione jest od liczby kandydatów. W przypadku nieuruchomienia studiów opłata rekrutacyjna jest zwracana na wskazane konto.
W przypadku przesyłania danych osobowych droga mailową należy wysyłać pliki zaszyfrowane, skompresowane (np. programami 7 zip, winzip, winrar) oraz zabezpieczone hasłem. Wykorzystane hasło prosimy przesłać do dziekanatu CKP w odrębnym mailu lub wiadomości SMS pod numer telefonu: (+48) 518 017 404
Partnerzy