Absolwent Wydziału Geodezji na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim. Inżynier z kilkunastoletnim doświadczeniem w planowaniu i kontroli kompleksowej realizacji projektów energetycznych na wszystkich etapach inwestycji – od uzyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i pozwolenia na budowę, poprzez opracowanie projektu wykonawczego, produkcję materiałów i urządzeń, budowę do przekazania do użytkowania. Obecnie pełni rolę Eksperta ds. kontroli projektów i Główny planista w PGE Baltica, gdzie zarządza harmonogramami budowy morskich farm wiatrowych.
Morska energetyka wiatrowa - zarządzanie oraz przygotowanie i realizacja inwestycji
-
OFERTA
-
Studia podyplomowe
- Akademia Administracji Publicznej
- Akademia Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych
- Akademia Biznesu i Prawa Mody
- Akademia HR
- Akademia IT
- Akademia Marketera
- Akademia Menedżera
- Akademia Praktyków Prawa
- Akademia Prawa Sądowego
- Akademia Rynku Nieruchomości
- Akademia Rynku Ochrony Zdrowia
- Akademia Transportu Lotniczego
- Akademia Umiejętności Psychologicznych
- Akademia Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska
- Akademia Compliance
-
MBA
- Master of Business Administration (MBA Sport)
- MBA Healthcare Innovation & Technology – MBA HIT
- Master of Business Administration (MBA ESG)
- Master of Business Administration (MBA w Budownictwie)
- Master of Business Administration (MBA Energetyka)
- Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
- Master of Business Administration (MBA w Ochronie Zdrowia)
- Master of Business Administration (MBA Zarządzanie)
- Szkolenia i kursy
-
Studia podyplomowe
Morska energetyka wiatrowa - zarządzanie oraz przygotowanie i realizacja inwestycji
Zobacz także, kierunki które mogą Cię zainteresować
-
O kierunku
Studia podyplomowe „Morska energetyka wiatrowa - zarządzanie oraz przygotowanie i realizacja inwestycji” stanowią odpowiedź na zapotrzebowanie na rynku pracy na dobrze wykształconych i posiadających wiedzę praktyczną ekspertów z branży morskiej energetyki wiatrowej, którzy po ukończeniu studiów będą potrafili włączyć się w proces inwestycyjny oraz zarządzać nim od fazy planowania, poprzez realizację, aż do eksploatacji.
Morska energetyka wiatrowa jest jednym z kół zamachowych polskiej transformacji energetycznej. Obecnie trwają przygotowania do realizacji kilkunastu megaprojektów - budowy morskich farm wiatrowych w polskiej części Morza Bałtyckiego. To przedsięwzięcia, których eksploatacja przewidziana jest na kilka dekad, a jednocześnie zupełnie nowe doświadczenie dla polskich firm energetycznych.
Polska energetyka nie zrealizuje tych projektów bez kompetentnych kadr. Tworzący się dopiero sektor offshore wind potrzebuje i będzie potrzebował wysoko wykwalifikowanych specjalistów. Polscy eksperci pracujący w tym obszarze zdobywali dotychczas doświadczenie za granicą. Najwyższy czas, aby zainteresowanym pracą w tej niezwykle perspektywicznej branży dać szansę na zdobycie odpowiedniego wykształcenia w tym zakresie w Polsce. Nie ma lepszego sposobu na budowę rodzimego rynku morskiej energetyki wiatrowej niż wykształcenie przyszłych specjalistów na polskich uczelniach.
To najlepszy moment, by zbudować kadry dla polskiego offshore i zaoferować atrakcyjny program studiów podyplomowych, dzięki któremu zainteresowani morską energetyką wiatrową będą mogli rozwijać swoją karierę w tym sektorze.
Jednym z filarów współpracy biznesu z nauką jest wytyczanie nowych kierunków kształcenia, stąd założenie, aby program na studiach podyplomowych „Morska energetyka wiatrowa: zarządzanie oraz przygotowanie i realizacja inwestycji” był realizowany głównie przez osoby pracujące nad polskimi projektami morskich farm wiatrowych.
-
Adresaci i atuty studiów
Dla kogo?
Studia skierowane są do osób chcących nabyć lub poszerzyć praktyczną wiedzę z zakresu morskiej energetyki wiatrowej, a przede wszystkim:
- pracowników branży energetycznej,
- wszystkich zainteresowanych karierą w nowym, prężnie rozwijającym się sektorze morskiej energetyki wiatrowej, ze szczególnym uwzględnieniem: inżynierów, menedżerów, finansistów, prawników, radców prawnych i adwokatów, specjalistów od ryzyka i ubezpieczeń, ekspertów ds. komunikacji i PR, osób zajmujących się zakupami i przetargami, specjalistów, marynarzy, logistyków, doradców, specjalistów ds. bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego, osób zajmujących się obsługą portów, specjalistów od HR, ekspertów BHP.
Największe atuty tych studiów to:
- program stworzony przez praktyków zatrudnionych w branży offshore,
- unikalny program i fachowa kadra pozwalają na nabycie praktycznych umiejętności w realizacji projektów inwestycyjnych w morskie farmy wiatrowe, w tym na Bałtyku,
- dobór tematów i sposób ich prezentowania powodują, że studia nie są adresowane tylko do pracowników branży energetycznej, ale wszystkich zainteresowanych karierą w nowym, prężnie rozwijającym się sektorze morskiej energetyki wiatrowej,
- nacisk położony na zdobycie praktycznych umiejętności z obszaru zarządzania projektami inwestycyjnymi w morskiej energetyce wiatrowej, a nie wysokospecjalistyczną i trudną do opanowania wiedzę techniczną,
- różnorodność tematyki poruszanej na zajęciach w ramach studiów,
- grono wykładowców praktyków, którzy swoje doświadczenie w branży offshore zdobywali m.in. w bardzo dużych projektach morskich farm wiatrowych realizowanych poza granicami Polski,
- wykładowcy stanowiący kadrę zarządzającą największego w Polsce producenta energii elektrycznej oraz spółki realizującej największe w polskiej części Bałtyku morskie farmy wiatrowe,
- bezpłatne materiały dydaktyczne,
- projekty zaliczeniowe w formie prezentacji przygotowywane, realizowane i prezentowane w grupach zamiast indywidualnych, pisemnych i bardziej czasochłonnych prac zaliczeniowych albo testu końcowego, powodującego konieczność opanowania całości prezentowanego programu.
-
Przesłanki i cele
Już teraz poszukiwani są i jeszcze przez wiele najbliższych lat poszukiwani będą eksperci w wielu obszarach związanych z sektorem offshore wind, m.in. z zakresu projektowania, budowy, eksploatacji i serwisowania morskich elektrowni wiatrowych. To przeważnie inżynierowie, którzy będą zajmowali się częścią morską i częścią lądową, sieciami, kablami, połączeniami, mechaniką, energetyką i in., ale farm wiatrowych nie budują i nie prowadzą tylko inżynierowie.
W procesie przygotowania inwestycji niezbędni są także menedżerowie, którzy będą potrafili sprawnie nim zarządzić, a także – na dalszych etapach – nadzorować prawidłowe działanie morskich farm wiatrowych. W grę wchodzi m.in. przygotowanie strategii dla projektów na morzu, w tym strategii komunikacji, CSR, PR, marketingu i współpracy ze społecznościami lokalnymi, zarządzanie: ryzykiem, kryzysowe, zasobami ludzkimi (HR). Niezbędni będą również finansiści projektujący instrumenty z zakresu finansowania inwestycji, specjaliści od sprzedaży energii elektrycznej wyprodukowanej w farmach, specjaliści treasury management i cash management, jak również zajmujący się kontrolingiem finansowym.
Przed rozpoczęciem budowy morskich farm wiatrowych konieczny jest szereg niezbędnych badań związanych choćby z dnem morskim i szeroko pojęte bezpieczeństwo infrastruktury krytycznej, a także zabezpieczenie odpowiedniej infrastruktury transportowo-logistycznej, czyli portów instalacyjnych i serwisowych. Poszukiwani będą specjaliści od ubezpieczenia inwestycji o tak dużej skali. Potrzebni będą eksperci znający regulacje dotyczące obszaru offshore, w tym przepisy dotyczące pozwoleń i pozyskania niezbędnych zgód, prawnicy, eksperci od ochrony środowiska, doradcy inwestycyjni i techniczni.
Ponadto żaden projekt na morzu, nawet w trakcie przygotowania, nie obędzie się bez sprawnego zespołu marynarzy, znających specyfikę pracy na Bałtyku oraz innych morzach i oceanach na świecie. Konieczni będą także eksperci do spraw postępowań przetargowych, łańcuchów dostaw i local content, znający specyfikę branży morskich farm wiatrowych w Polsce i na świecie. Procesy partnerstwa w budowie MFW nie obędą się też bez praktyków w dziedzinie M&A w energetyce, którzy będą potrafili ułożyć relacje prawne i biznesowe z partnerami.
Celem studiów jest przekazanie słuchaczom pogłębionej wiedzy z zakresu zarządzania przygotowaniem i realizacją projektów morskich farm wiatrowych - odnawialnych źródeł produkujących energię elektryczną z wykorzystaniem wiatru morskiego, jednego z filarów polskiej i światowej transformacji energetycznej.
Zaznajomienie z całością zagadnień składających się na proces inwestycyjny morskich elektrowni wiatrowych, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii:
- niezbędnych decyzji, zgód i zezwoleń,
- specjalistycznych pomiarów i badań,
- bezpieczeństwa, ryzyk inwestycyjnych i sposobów ich mitygowania,
- menedżerskich i zarządzania,
- CSR, komunikacji, PR i marketingu,
- budowy zespołów i pozyskiwania partnerów branżowych,
- inżynierii finansowej projektów,
- otoczenia regulacyjnego i prawnego, w tym norm UE,
- branży offshore wind w Polsce i na świecie oraz dominujących trendów,
- projektowania, budowy, eksploatacji i serwisowania części morskiej i lądowej elektrowni morskich,
- technicznych aspektów budowy,
- modeli partnerstwa w budowie i ekspoloatacji,
- niezbędnych środków technicznych, w tym specjalistycznej floty,
- niezbędnych zakupów, postępowań przetargowych, łańcuchów dostaw i local content,
- sprzedaży energii wyprodukowanej w morskich farmach wiatrowych.
-
Organizacja studiów
Wymagania rekrutacyjne:
O przyjęcie mogą starać się osoby, które posiadają dyplom wyższej uczelni studia min. I-go stopnia.
* https://ckp.lazarski.pl/zasady-rekrutacji/
* https://ckp.lazarski.pl/regulaminy/Organizacja zajęć:
- studia trwają dwa semestry;
- zajęcia rozpoczynają się w II połowie października, odbywają się dwa razy w miesiącu w ramach dwudniowych sobotnio-niedzielnych zjazdów w godz.9-17;
- w tym nie więcej niż 50% godzin zajęć w trybie zdalnym.
Warunkiem ukończenia studiów jest:
- uzyskanie pozytywnych wyników z zaliczeń wszystkich wymaganych modułów/przedmiotów;
- obecność na poziomie min. 70%,
- pozytywny wynik z egzaminu dyplomowego ustnego na podstawie określonego problemu zarządczego i przedstawienie go w formie prezentacji z wykorzystaniem kompetencji uzyskanych podczas zajęć;
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji. -
Wstępny terminarz:
16-17.XI.24(z), 30.XI-01.XII.24, 07-08.XII.24(z), 11-12.I.25, 25-26.I.25(z), 22-23.II.25, 08-09.III.25(z), 22-23.III.25, 29-30.III.25, 12-13.IV.25(z), 10-11.V.25, 24-25.V.25(z)
Informujemy, że są to wstępne daty zjazdów. Dokładny i pełny harmonogram dostępny będzie na Wirtualnej Uczelni na początku października.
-
Rekomendacje
Karol Sienkiewicz - Absolwent studiów podyplomowych Morska energetyka wiatrowa- zarządzanie oraz przygotowanie i realizacja inwestycji (2022/23)
Morska energetyka wiatrowa to zagadnienie stosunkowo nowe ale niezwykle interesujące. Jako radca prawny, który zaangażowany był w procesy nabywania gruntów na potrzeby portów serwisowych oraz wyprowadzenia mocy z morskich farm wiatrowych, stykałem się na co dzień z zagadnieniami offshore. Brakowało mi jednak szerszej wiedzy ekonomicznej i technicznej by lepiej zrozumieć projektowane inwestycje. Lukę tę świetnie wypełniły studia na kierunku Morska energetyka wiatrowa - zarządzanie oraz przygotowanie i realizacja inwestycji, których pierwsza edycja zakończyła się w czerwcu 2023 r. Studia te miały dwie szczególne zalety. Po pierwsze grono wykładowców, złożone z praktyków, ekspertów w swojej dziedzinie, na co dzień pracujących przy offshore, znających temat od podszewki. Po drugie zaś grupę studentów, ogromnie zaangażowanych i całym sercem oddanych idei morskich farm wiatrowych. Wszystkim, których ta tematyka interesuje, mogę polecić studia podyplomowe na Uczelni Łazarskiego.
Joanna Koselska - Absolwentka studiów podyplomowych Morska energetyka wiatrowa- zarządzanie oraz przygotowanie i realizacja inwestycji (2022/23)
Mam przyjemność należeć do grona osób, które uzyskały dyplom pierwszej edycji studiów podyplomowych Morska energetyka wiatrowa - zarządzanie oraz przygotowanie i realizacja inwestycji na Uczelni Łazarskiego. Decyzję o wyborze kierunku podejmowałam pod kątem mojej pracy i zależało mi aby pozyskać wiedzę praktyczną i kompleksową. Uczelnia Łazarskiego, jako nowoczesna i dynamiczna szkoła, była gwarantem zrealizowania tego celu. Od ponad 20 lat pracuję w branży ubezpieczeniowej i niezwykle istotne w mojej pracy jest rozumienie działalności branż, którymi się zajmuję, a jedną z nich są odnawialne źródła energii, z offshore wind na czele. W trakcie studiów pozyskałam rzetelną i wszechstronną analizę funkcjonowania morskiej energetyki wiatrowej od niemal każdej strony - finansowej, prawnej, technicznej, a także oceny ryzyk i ubezpieczeń. Zdobytą wiedzę jestem w stanie w sposób praktyczny wykorzystywać zarówno w rozmowach z Klientami, jak i w budowaniu programów ubezpieczeniowych dla całego łańcucha dostaw. Dzięki gruntownemu zrozumieniu specyfiki branży i problemów, z którymi się boryka, firma w której pracuję mogła zorganizować pierwszą w Polsce konferencję poświęconą finansowaniu i ubezpieczeniom branży offshore („Offshore wind – ryzyko | bezpieczeństwo | finansowanie”).
Niewątpliwym i bardzo miłym atutem tych studiów była zarówno kadra uczelni i koleżanki i koledzy studiujący ze mną na tym kierunku. Wielokrotnie wykładowcy, praktycy rynku, podkreślali, iż nasze zaangażowanie, zainteresowanie tematami, dociekliwość były czymś wyjątkowym. Myślę, że wpływ na to miała przede wszystkim świetnie dobrana kadra wykładowców - praktyków rynku, pasjonatów tematu, którzy potrafili zarazić nas swoją pasją.
Mogę zatem polecić ten kierunek każdemu, kto chce mieć swój wpływ na rozwój tej nowej w Polsce branży, poszukuje perspektyw rozwoju i szerokiego spojrzenia na offshore wind.
-
Wykładowcy
Łukasz Adamiak
Marek Adamski
Przedsiębiorca i manager, doradca i konsultant biznesowy. Wykładowca na studiach MBA w kraju i zagranicą. Zawodowo praktyk zarządzania procesowego w organizacji, udziałowiec i długoletni członek zarządu PMConsulting (PMC Group Polska), wiodącego na rynku europejskim dostawcy systemów zarządzania wiedzą i szkoleniami w organizacji. Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego (ALK) w Warszawie, a także TUCK School of Business (USA) i Ruhr-Universität w Bochum.
Od 25 lat związany z branżą doradczą i inwestycyjną ( PWC, Global Analytics Limited, ISB Ltd. PMC Group Polska). Doświadczenie zawodowe zdobywał realizując projekty wdrożeniowe na rynku polskim i międzynarodowym (Niemcy i USA). Jako doradca i PM kieruje projektami wdrożeniowymi systemów wspomagających zarządzanie procesami HR i BI w największych polskich i międzynarodowych organizacjach (Jeronimo Martins Polska, Hortex Holding, Basell Orlen Polska, Black Red White, Oney, Cushman & Wakefield). Aktywny uczestnik i prelegent konferencji branżowych i szkoleń; HR Tech Summit, HR Director Summit, Kongres Kadry, IT World Evolution.
Realizuje zarówno krótkie formy wystąpień, jak i moderowane dyskusje, a także rozbudowane, autorskie programy edukacyjne w ramach studiów podyplomowych i MBA (Uczelnia Łazarskiego, Instytut Nauk Ekonomicznych PNA, Szkoła Wyższa Wymiaru Sprawiedliwości, Śląski Uniwersytet Medyczny, Gdański Uniwersytet Medyczny, Uniwersytet Ekonomiczny w Wiedniu).
Obszarem jego aktywności naukowej i dydaktycznej są zagadnienia z zakresu przywództwa, zarządzania procesowego i projektowego, komunikacji i negocjacji. W realizowanych wystąpieniach i prowadzonych zajęciach ważną wartość, stanowią odwołania i nawiązania do osobistych doświadczeń i praktyki jako menadżera i przedsiębiorcy. Przekazywane treści i forma wypowiedzi charakteryzują się użyteczną logiką, a także ważną dla odbiorcy dyscypliną intelektualną.
W życiu i pracy niestrudzony orędownik ciągłego kształcenia i rozwoju, przepełniony wiarą iż każdy z nas stworzony jest do wielkich rzeczy a bariery i przeszkody na tej drodze tworzymy sami.
Prywatnie zapalony golfista i snowboardzista, nie stroni także od jazdy konnej i pływania do czego często nawiązuje podczas swoich wystąpień.
Joanna Bolewska
Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w pozyskiwaniu różnych form finansowania dla projektów infrastrukturalnych oraz R&D, przygotowania i rozliczania ich budżetów. W PGE Baltica nadzoruje obszar finansów w zakresie kontrolingu, podatków księgowości i sprawozdawczości finansowej. Obecnie pełni rolę Dyrektora Departamentu Finansów w PGE Baltica.
Wojciech Bućko
Absolwent Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej. W swojej karierze brał udział w projektowaniu morskich farm wiatrowych i operowaniu elektrowniami wiatrowymi zarówno na lądzie jak i na morzu. W PGE Baltica odpowiada za pomiary zasobów wiatrowych, projektowanie, analizy produktywności oraz optymalizację funkcjonowania morskich farm wiatrowych. Obecnie pełni rolę Starszego Kierownika ds. analityki i optymalizacji morskich farm wiatrowych w PGE Baltica.
Monika Burda
Absolwentka Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie na kierunku rolnictwo. Wykształcenie uzupełniła w zakresie rybactwa na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym
w Szczecinie oraz morskiej energetyki wiatrowej na Uczelni Łazarskiego w Warszawie – zarzadzanie oraz przygotowanie i realizacja inwestycji.
Pracując w Departamencie Rybołówstwa w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi odpowiada za obszar polityki morskiej i rybołówstwa oraz planowania przestrzennego polskich obszarów morskich w kontekście możliwości wykonywania rybołówstwa na Morzu Bałtyckim.
Realizowane zadania dotyczą formułowania opinii ministra ds. rybołówstwa w zakresie wpływu inwestycji morskich, w tym morskich farm wiatrowych na wykonywanie rybołówstwa oraz na żywe zasoby morskie, uczestnictwa w pracach grup roboczych powołanych w celu realizacji deklaracji zawartych w porozumieniu sektorowym na rzecz rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Polsce. Są to grupy nakierowane na rozwój kadr i system kształcenia (GR nr 1) oraz współpracę z interesariuszami i otoczenie regulacyjne w zakresie współpracy w obszarze rybołówstwa i zarządzania oddziaływaniami skumulowanymi (GR nr 6).
Monika posiada ponad 15-letnie doświadczenie w pracy w organach administracji rządowej. Uczestniczyła i nadal bierze udział w spotkaniach grup roboczych w agendzie krajowej i zagranicznej, w szczególności dotyczącej tematyki z zakresu polityki morskiej i rybołówstwa morskiego. Na co dzień aktywnie współpracuje
z instytutami badawczymi i naukowymi oraz szerokorozumianym środowiskiem w tematach wyzwań związanych z rozwojem morskiej energetyki wiatrowej i współistnienia grup interesariuszy.
Fabian Dąbrowski
Absolwent Wydziału Informatyki na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim oraz Wydziału Elektrycznego na Akademii Morskiej w Gdyni. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w zakresie uruchamiania projektów, nadzorowania utrzymania ruchu oraz serwisu lądowych farm wiatrowych. W PGE Baltica odpowiada za przygotowanie strategii eksploatacji i utrzymania całego portfolio projektów Offshore GK PGE. Obecnie pełni rolę Starszego Kierownika ds. O&M w PGE Baltica.
Marek Durski
Radca prawny oraz partner w kancelarii Rymarz Zdort, kierujący praktyką energetyki i zasobów naturalnych. Posiada ponad 24-letnie doświadczenie w sektorze energetycznym, zarówno w zakresie doradztwa prawnego w wiodących kancelariach prawnych, jak również w ramach pełnionych funkcji zarządczych w grupie Polenergia. Specjalizuje się w zagadnieniach regulacyjnych, w transakcjach M&A w sektorze energetycznym, a także w doradztwie przy projektach związanych z budową źródeł wytwórczych - odnawialnych i konwencjonalnych. W szczególności, uczestniczył w pierwszych w Polsce inwestycjach dotyczących morskiej energetyki wiatrowej, zarówno na etapie rozwoju projektów w fazie deweloperskiej, jak również przy tworzeniu pierwszych joint ventures, a także w przygotowaniach do budowy morskich farm wiatrowych.
Grzegorz Figacz
Absolwent Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Krakowskiej. Pracował jako inżynier przy budowie morskich farm wiatrowych w Holandii, Belgii, Anglii i w Niemczech. W PGE Baltica odpowiada za fundamenty i konstrukcje wsporcze dla morskich farm wiatrowych oraz zakres geotechniczny, w tym interakcje z podłożem. Obecnie pełni rolę Starszego Kierownika ds. budowy morskich farm wiatrowych w PGE Baltica.
dr n. ekon. Małgorzata Gałązka-Sobotka
Dziekan Centrum Kształcenia Podyplomowego
Dziekan Centrum Kształcenia Podyplomowego oraz Dyrektor Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego. Od 2015 r. wiceprzewodnicząca Rady Narodowego Funduszu Zdrowia (członek rady od 2010 r.). Dyrektor programu MBA w Ochronie Zdrowia oraz kierownik merytoryczny wielu certyfikowanych przez Uczelnię Łazarskiego programów szkoleniowych dedykowanych profesjonalistom medycznym, kadrze zarządzającej placówkami leczniczymi oraz pracownikom instytucji publicznych z sektora zdrowia. Inicjatorka i liderka Sektorowej Rady ds. Kompetencji w opiece zdrowotnej i opiece społecznej. Autorka licznych publikacji naukowych i eksperckich poświęconych ekonomiczno-społecznym aspektom ochrony zdrowia i nowoczesnym modelom jej organizacji i finansowania. Propagatorka koncepcji „Ochrony zdrowia nakierowanej na wartość” (Value Based Healthcare). Laureatka konkursu Sukces Roku 2022 w Ochronie Zdrowia w kategorii Zdrowie publiczne. Już po raz piąty w pierwszej dziesiątce LISTY STU najbardziej wpływowych osób w polskim systemie ochrony zdrowia. W plebiscycie Kobieta Rynku Zdrowia 2023 na liście 50 najbardziej wpływowych kobiet działających w obszarze zdrowia zajęła 3 miejsce. Integratorka ludzi i idei. Za propagowanie wzorów świadomego przywództwa pełnego empatii, szacunku i uważności laureatka pierwszej edycji konkursu „Sustainable Impact” w kategorii Lider.
Krzysztof Glik
Doktor nauk technicznych w Instytucie Elektroenergetyki Politechniki Warszawskiej. Posiada ponad 14-letnie doświadczenie w obszarze elektroenergetyki wyniesione z pracy w międzynarodowych firmach. Obecnie pełni rolę Starszego Eksperta ds. Systemów Elektroenergetycznych w Departamencie Wyprowadzenia Mocy w PGE Baltica, gdzie jest odpowiedzialny za obszar techniczny lądowej części układu wyprowadzenia mocy dla projektów Baltica-2 i Baltica-3.
Piotr Górecki
Absolwent Wydziału Budownictwa Politechniki Szczecińskiej oraz Studiów MBA na Uniwersytecie Szczecińskim. Zatrudniony od 2013 roku w grupie kapitałowej PGE [PGE Energia Natury oraz PGE Energia Odnawialna]. Związany z branżą wiatrową od 2002 r. w obszarach budowy oraz eksploatacji farm wiatrowych z doświadczeniem zawodowym u liderów rynku takich jak Vestas i Ørsted [dawniej DONG Energy]. Obecnie pełni rolę Dyrektora Departamentu Eksploatacji Energetyki Wiatrowej w PGE Energia Odnawialna. Specjalizuje się we wdrażaniu i prowadzeniu serwisu własnego aktywów wiatrowych, aktualnie odpowiedzialny za eksploatację największej w Polsce floty wiatrowej oraz nowopowstających aktywów PV.
Dariusz Hryniów
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Opolskiego (magister prawa) oraz Executive Master of Business Administration (MBA) Akademii Leona Koźmińskiego, ESCP Europe. Jest radcą prawnym. Posiada także wykształcenie techniczne energetyczne. Od 2015 r. do 2020 r zajmował stanowisko Dyrektora Departamentu Obsługi Korporacyjnej i Prawnej w spółce Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A. („PGNiG”). Był wówczas odpowiedzialny m.in. za nadzór nad obsługą prawną spółek z Grupy Kapitałowej, a także obsługę prawną kluczowych projektów, w tym procesów arbitrażowych, akwizycyjnych, inwestycji infrastrukturalnych, transakcji kapitałowych oraz kontraktów importowych. Od 2016 r. do 2020 r. był Wiceprzewodniczącym, a następnie Przewodniczącym Rady Nadzorczej PGNiG Termika S.A. W latach 2017 - 2019 pełnił funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej PGNiG Supply & Trading GmbH, a w okresie od 2016 r. do 2018 r. był Członkiem Rady Nadzorczej Zakładów Wytwórczych Urządzeń Gazowniczych „Intergaz” sp. z o.o. Od 2015 do 2016 r. był Przewodniczącym Rady Nadzorczej Opolskiego TBS w Opolu. Ponadto jest Partnerem Zarządzającym w kancelarii Hryniów, Łebek i Partnerzy.
Patryk Juszkiewicz
Absolwent Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej. Od ponad 8 lat związany z rozpoznaniem ośrodka gruntowego pod m.in. morskie rurociągi, kable przesyłowe, fundamenty morskich farm wiatrowych. Obecnie pełni rolę Eksperta ds. geotechniki w projektach morskich farm wiatrowych w PGE Baltica, gdzie zajmuje się rozpoznaniem warunków gruntowych pod fundamenty morskich farm wiatrowych, prowadzeniem morskich kampanii geotechnicznych oraz programami badań laboratoryjnych.
Szymon Karaś
Absolwent Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, MBA Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie; ekspert w zakresie inwestycji i kreowaniu wartości przedsiębiorstwa. Posiada ponad 12-letnie doświadczanie w realizacji zadań inwestycyjnych w branży energetycznej oraz analiz biznesowych: biznesplanów, studiów wykonalności, analiz ryzyka, optymalizacji CAPEX/OPEX, negocjacji komercyjnych warunków umów. Od 2010 roku związany z Grupą Kapitałową PGE, gdzie w PGE Energia Odnawialna pełnił funkcję Eksperta i Dyrektora Projektu odpowiedzialnego za realizację strategicznych projektów lądowych farm wiatrowych, wdrożenie programu fotowoltaiki oraz umów Operating and Maintenance. Obecnie pełni rolę Dyrektora Departamentu Rozwoju w PGE Baltica, gdzie nadzoruje działania związane z rozwojem i analizami biznesowymi w ramach Programu Offshore GK PGE, w tym pozyskiwaniem nowych pozwoleń lokalizacyjnych dla morskich farm wiatrowych.
Łukasz Kneba
Project Manager, Ekspert Łańcucha Dostaw Gdańsk, Poland. 15 lat doświadczenia w realizacji projektów morskich i offshore w polskich lokalizacjach łańcucha dostaw. Przez ponad 10 lat świadczył usługi remontowe i nadzorował budowę konstrukcji stalowych dla największych armatorów statków i promów.
Odpowiadał za dostawę stalowych konstrukcji offshore i rurociągów na rynek norweski.
Absolwent Politechniki Gdańskiej oraz MBA Leadership.
Współzałożyciel firmy CO-MADE. Firma uznana za doradztwo w zakresie łańcucha dostaw i rozwoju biznesu na rynku offshore wiatrowym w Polsce.
Aktywnie zaangażowany w rozwój morskiej energetyki wiatrowej w Polsce, Łukasz jest jednym z inicjatorów i koordynatorów corocznego wydarzenia edukacyjnego „EDU OFFSHORE WIND” w Gdańsku. To wydarzenie, jedno z największych tego typu w Europie, skierowane jest do uczniów szkół ponadpodstawowych i studentów wyższych uczelni.
Jego wieloletnie zaangażowanie w polski sektor przemysłowy zaowocowało rozbudowaną siecią kontaktów i głębokim zrozumieniem mechanizmów funkcjonujących w polskim łańcuchu dostaw - od ryzyk i ograniczeń, po szanse i możliwości.
Arkadiusz Koper
Radca prawny zajmujący się tematyką energetyki, offshore, sektora publicznego, inwestycji infrastrukturalnych i w źródła energii, zamówień publicznych, umów i sporów. Były Wicedziekan Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie i Członek Krajowej Rady Radców Prawnych, patron aplikantów radcowskich, egzaminator i wykładowca na zajęciach dla aplikantów izby warszawskiej. Menedżer w dużych koncernach Skarbu Państwa. Z energetyką związany od 2016 r., najpierw w grupie kapitałowej PGNiG S.A., a kolejno w Polskiej Grupie Energetycznej PGE S.A., gdzie odpowiadał w całej grupie kapitałowej za obszar prawa, nadzoru właścicielskiego i obsługi organów spółki.
Łukasz Kosmala
Radca prawny, partner zarządzający Kancelarii Ad Casum Dębska, Kosmala, Paczkowski i Partnerzy, w której kieruje praktyką inwestycji infrastrukturalnych i prawa zamówień publicznych. Wraz ze swoim zespołem uczestniczył w wielu projektach realizujących program transformacji i rozwoju infrastruktury energetycznej w Polsce, takich jak: budowa bloków gazowo - parowych w elektrowniach i elektrociepłowniach Żerań, Czechnica, Rybnik czy Dolna Odra, budowa instalacji termicznego przetwarzania odpadów z odzyskiem energii w Rzeszowie oraz Bełchatowie, czy budowa instalacji separacji popiołów w EC Siekierki. Był też liderem wielu grup negocjacyjnych powołanych do rozwiązania problemów wynikających z realizacji i rozliczenia kontraktów w budownictwie drogowym i energetyce. Prawnicy zespołu zarządzanego przez mec. Kosmalę realizują zadania prawne objęte projektem budowy farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim wraz z morską i lądową infrastrukturą przyłączeniową, przygotowując i negocjując kontrakty m.in. na doradztwo w zakresie pozyskania finansowania projektu oraz na badania środowiskowe wraz oceną oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
Piotr Kubala
Absolwent Wydziału Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Swoje ponad 25-letnie doświadczenie nabył poprzez pracę przy planowaniu, realizacji oraz dokumentowaniu prac geologicznych w polskich i międzynarodowych firmach. W PGE Baltica odpowiada za dokumentację i rozpoznanie geologii podłoża morskich farm wiatrowych. Obecnie pełni rolę Eksperta ds. geologii morskich farm wiatrowych w PGE Baltica.
Adam Kupiec
Absolwent Studiów MBA na Akademii Leona Koźmińskiego. Posiada ponad 13-letnie doświadczenie w branży energetycznej w zakresie przygotowania i realizacji inwestycji, zarządzania majątkiem oraz eksploatacji. W PGE Baltica pracuje przy wyprowadzeniu mocy dla projektów Baltica 2 i Baltica 3. Obecnie pełni rolę Zastępcy Dyrektora Departamentu Wyprowadzenia Mocy w PGE Baltica.
Piotr Łebek
Doktor nauk prawnych, radca prawny i wspólnik w Kancelaria Radców Prawnych Hryniów, Łebek i Wspólnicy oraz wieloletni wykładowca na Wydziale Prawa i Administracji na Uniwersytecie Opolskim, gdzie prowadził zajęcia z prawa cywilnego i gospodarczego. Specjalizuje się m.in. w prawie energetycznym w zakresie cywilnoprawnych aspektów umów na rynkach regulowanych i arbitrażu handlowym. Doradca klientów korporacyjnych z sektora energetycznego, w tym energii odnawialnej w zakresie klastrów energetycznych, farm fotowoltaicznych oraz energetyki wiatrowej on- i off- shore. W ramach studiów na Uniwersytecie Abereden (PG Certificate in International Arbitration w Szkocji) i British Law Centre (BLC Diploma in English Law & Legal Skills) rozwija praktykę prawa angielskiego. W 2019 roku został uhonorowany nagrodą specjalną „Rising Stars - Leaders of Tomorrow”.
Bianka Madej
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, studiów podyplomowych Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Uzyskała certyfikację CFA. Od 2015 roku związana z Programem Offshore Grupy PGE. W PGE Baltica nadzoruje prace związane z zarządzaniem projektami morskich farm wiatrowych oraz pełni funkcję Zastępcy Dyrektora Projektu po stronie PGE w projekcie Baltica 2 i 3. Obecnie pełni rolę Dyrektora Departamentu Portfela Projektów w PGE Baltica.
Magdalena Mitas
Absolwentka Uniwersytetów w Westminster i Middlesex oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego. Członek Izby Adwokackiej oraz Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Przed dołączeniem do PGE Baltica adwokatka i partnerka w wiodących kancelariach prawnych, wykładowczyni uniwersytecka oraz szkoleniowiec. Posiada doświadczenie w procesach rozwoju morskich i lądowych projektów wiatrowych, w formule joint venture, w zakresie analiz przedinwestycyjnych i harmonogramów, jak i w zakresie uzyskiwania wymaganych zgód i pozwoleń oraz tytułów prawnych do nieruchomości. W PGE Baltica prowadzi i nadzoruje procesy pozyskiwania pozwoleń oraz zabezpieczenia tytułów prawnych do nieruchomości niezbędnych dla budowy morskich farm wiatrowych. Obecnie pełni rolę Dyrektora Departamentu Administracji i Pozwoleń w PGE Baltica.
Igor Muszyński
Partner w zespole Energetyki i Zasobów Naturalnych kancelarii Wolf Theiss w Polsce. Ma ponad 30-letnie doświadczenie zawodowe, obejmujące doradztwo prawne przy dużych, często pionierskich transakcjach i projektach z zakresu energetyki konwencjonalnej i odnawialnej, w tym przy projektach wiatrowych na morzu. Igor to jeden z najbardziej doświadczonych prawników w obszarze energetyki w Polsce. Pracował w Ministerstwie Gospodarki przy projekcie Prawa energetycznego uchwalonego w 1997 roku. Doradzał klientom krajowym i zagranicznym działającym w branży elektrycznej, gazowej, ciepłowniczej i górniczej. Ma udokumentowane doświadczenie w reprezentowaniu klientów w złożonych i precedensowych sprawach przed organami regulacyjnymi i sądami, w tym przed Prezesem Urzędu Regulacji Energetyki, Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Sądem Najwyższym oraz Komisją Europejską. Jest autorem i współautorem wielu publikacji, w tym pierwszego, a obecnie najnowszego komentarza do ustawy Prawo energetyczne, ustawy o odnawialnych źródłach energii oraz pierwszego komentarza do polskiej ustawy o morskiej energetyce wiatrowej z 2020 r. Jest współzałożycielem i wiceprezesem Stowarzyszenia Prawników Prawa Energetycznego.
Od lat wyróżniany jest w wielu międzynarodowych rankingach, takich jak Chambers & Partners (Band 1, Energetyka i Zasoby Naturalne), The Legal 500 (Hall of Fame, Energetyka i Zasoby Naturalne) oraz IFLR1000 (Highly regarded, Energetyka i infrastruktura), plasujących go wśród najlepszych praktyków w swojej dziedzinie. Igor jest radcą prawnym oraz członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie.
Michał Olszewski
Z rynkiem ubezpieczeniowym jest związany od 2009 roku. W latach 2012 -2020 pracował w UNIQA TU S.A. gdzie pełnił funkcję, między innymi, kierownika działu underwritingu ubezpieczeń majątkowych. Był zaangażowany we wszystkie największe projekty ubezpieczeniowe prowadzone przez UNIQA TU S.A. Od lutego 2020 roku związany jest z GrECo Polska. Podczas pracy w GrECo z sukcesem przeprowadził proces ubezpieczenia największych inwestycji energetycznych w Polsce ostatnich lat - budowy dwóch bloków gazowo- parowych w Elektrowni Dolna Odra oraz budowy Elektrociepłowni Nowa Czechnica w Siechnicach. W ramach Grupy GrECo odpowiedzialny za wsparcie projektów morskich farm wiatrowych. Z sukcesem prowadzi projekt pod nazwą „Offshore Academy”, gdzie osoby znające specyfikę ubezpieczeń MFW dzielą się swoją wiedzą i kompetencjami z lokalnymi ubezpieczycielami. Michał Olszewski zna specyfikę oraz posiada doświadczenie w zakresie ubezpieczania projektów morskich farm wiatrowych. Autor wielu artykułów, komentarzy dotyczących ubezpieczeniowego aspektu polskich projektów MFW.
Łukasz Piątek
Specjalista ds. systemów elektrycznych, Departament Wyprowadzenia Mocy, PGE Baltica. Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Poznańskiej na kierunkach Energetyka i Elektrotechnika oraz studiów podyplomowych Offshore Wind Energy realizowanych przez Wydział Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej. Od początku kariery zawodowej związany z sektorem energetycznym. Posiada doświadczenie związane ze specyfikowaniem aparatury elektroenergetycznej wysokich i najwyższych napięć oraz przygotowania inwestycji w branży energetycznej. Ponadto zajmował się zagadnieniami technicznymi i legislacyjnymi związanymi z planowanym przyłączeniem morskich farm wiatrowych do infrastruktury operatora systemu przesyłowego w Polsce. W PGE Baltica pracuje w Departamencie Wyprowadzenia Mocy, gdzie jest odpowiedzialny za obszar ekonomiczny i techniczny lądowej części układu wyprowadzenia mocy dla projektów Baltica-2 i Baltica-3.
Bogusz Pniewski
Project Manager, Ekspert Łańcucha Dostaw Gdańsk, Poland. Posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów offshore i offshore wind po stronie polskiego łańcuchu dostaw. Odpowiedzialny za dostawę konstrukcji offshore na rynek norweski, duński, francuski i irlandzki, w tym największy moduł dostarczony z Polski dla tego sektora.
Współzałożyciel firmy CO-MADE specjalizującej się w rozwoju łańcucha dostaw oraz rozwoju współpracy pomiędzy rynkiem polskim oraz europejskim.
Członek Zarządu CRIST Offshore, spółki będącej jednym z liderów rynku w zakresie konstrukcji stalowych dla rynku offshore.
Absolwent Politechniki Gdańskiej oraz absolwent studiów MBA, fan zrównoważonego rozwoju.
Bogusz jest również aktywnie zaangażowany w rozwój i rozwój polskiej branży morskiej energetyki wiatrowej, będąc odpowiedzialnym za koordynację i wsparcie eksperckie dla grupy roboczej odpowiedzialnej za „local content” oraz podstację morską. Wieloletnie zaangażowanie w polskim sektorze przemysłowym zapewniło mu silną sieć kontaktów oraz bardzo dobre zrozumienie polskiego łańcucha dostaw, ryzyka, szans i ograniczeń.
Konrad Połomski
Absolwent Wydziału Nawigacji na Akademii Morskiej w Szczecinie oraz studiów podyplomowych na Politechnice Gdańskiej na kierunku Morska Energetyka Wiatrowa. Zawodowo związany był z morzem przez 13 lat i uzyskał dyplom Kapitana. Większość swojej kariery spędził na specjalistycznych statkach dynamicznie pozycjonowanych na projektach offshore w sektorze oil&gas oraz wind, gdzie m.in. instalował pływające turbiny wiatrowe u wybrzeży Szkocji. W PGE Baltica pracuje nad przygotowaniem logistyki dla morskich farm wiatrowych oraz zajmuje się tematami technicznymi dotyczącymi portów, statków, operacji na morzu, standardów QHSE oraz Defence & Security. Obecnie pełni rolę Starszego Eksperta ds. operacji morskich w PGE Baltica.
Adam Pustelnik
Doktor nauk ekonomicznych (SGH Warszawa - 2005), Magister - Wydział Nauk o Ziemi, kierunek geologia, specjalizacja geologia stosowana (inżynierska) - 1991 (Uniwersytet Śląski). Specjalizuje się w zarządzaniu ryzykiem, w tym zarządzaniu kryzysowym, ubezpieczeniach oraz zarządzaniu projektami inwestycyjnymi. Czynnie uczestniczy w większości mega projektów GK PGE S.A. w tym: nowy billing (NCB), Liczniki Zdalnego Odczytu (LZO), morska energetyka wiatrowa (Baltica), dodatkowe produkty (VAS) dla PGE Obrót. Wieloletni wykładowca akademicki (od 2005 roku), który ma na swoim koncie liczne publikacje. Obecnie pełni rolę Dyrektora Departamentu Ryzyka i Ubezpieczeń w PGE S.A.
Karol Sienkiewicz
Radca prawny, partner kancelarii Sienkiewicz i Zamroch Radcowie prawni Sp.p., od kilkunastu lat współpracuje z największymi polskimi firmami z branży energetycznej w sprawach dotyczących m.in. nieruchomości oraz regulacji korporacyjnych. W przeszłości wykładowca prawa pracy na Uniwersytecie MERITO w Toruniu i Bydgoszczy (dawniej WSB) oraz członek Kujawsko-Pomorskiej Rady Dialogu Społecznego. Z uwagi na doświadczenie korporacyjne często powoływany przez sądy rejestrowe na kuratora spółek. Doradza w sprawach dotyczących nabywania nieruchomości na potrzeby branży offshore, w tym dla celów wyprowadzenia z MFW mocy oraz budowy portów serwisowych. Absolwent pierwszego rocznika Morska energetyka wiatrowa - zarządzanie oraz przygotowanie i realizacja inwestycji na Uczelni Łazarskiego.
Sławomir Suchy
Absolwent Politechniki Szczecińskiej na kierunku Zarządzania i Inżynierii Produkcji. Od 2022 roku pracuje w PGE Energia Odnawialna na stanowisku Eksperta ds. Eksploatacji Morskiej Energetyki Wiatrowej. Związany z branżą wiatrową od 2005r. w obszarze eksploatacji farm wiatrowych. Specjalizuje się we wdrażaniu, prowadzeniu i optymalizacji serwisu aktywów wiatrowych. Obecnie pełni rolę Eksperta ds. Eksploatacji Morskiej Energetyki Wiatrowej w Departamencie Eksploatacji Energetyki Wiatrowej w PGE Energia Odnawialna, gdzie jest odpowiedzialny za przygotowania do prowadzenia eksploatacji nowopowstających morskich farm wiatrowych.
Tobiasz Szychowski
Adwokat, członek Izby Adwokackiej w Łodzi. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Łódzkim oraz Szkoły Prawa Niemieckiego Uniwersytetu Wilhelma w Münster. W latach 2008 - 20016 Partner i Szef Departamentu Sporów Sądowych i ADR w kancelarii Kochański Zieba Rapala & Partners. Prawnik rekomendowany w Legal 500 w latach 2013, 2014 i 2015 w dziedzinie Sporów Sądowych i Arbitrażu. Specjalizuje się w arbitrażu międzynarodowym, w szczególności Szwedzkim (SCC) oraz Paryskim (ICC), jak i krajowym (KIG). W latach 2016 – 2020 Zastępca Dyrektora Departamentu Prawnego i Compliance w Polskim Górnictwie Naftowym i Gazownictwie Spółce Akcyjnej. Prowadził projekty międzynarodowe i krajowe w ramach Grupy Kapitałowej PGNiG. W latach 2017 - 2020 Współtwórca i Przewodniczący Ośrodka Mediacji Gospodarczej przy Izbie Gospodarczej Gazownictwa. W 2019 roku wyróżniony jako prawnik In-House wpisem na prestiżową listę „General Counsel Powerlist Central and Eastern Europe 2019”. Posiada wieloletnie doświadczenie w zasiadaniu w radach nadzorczych. Od 2020 roku członek Rady Nadzorczej Polskich Kolei Państwowych S.A. W 2020 roku odznaczony przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Pana Andrzeja Dudę Srebrnym Krzyżem Zasługi za zasługi w kształtowaniu bezpieczeństwa energetycznego w Polsce.
Bartosz Tkaczyk
Bart Tkaczyk, Fulbright Scholar (Uniwersytet Kalifornijski w Berkeley, USA: Uniwersytet Publiczny nr. 1 na świecie, Times Higher Education; Uniwersytet nr. 1 w USA, Forbes); także Fellow w Berkeley Center for Law & Business, UC Berkeley – School of Law: Szkoła Prawa nr. 1 w USA m.in. w Business Law, U.S. News Rankings); Członek Egzekutywny w prestiżowej Akademii Zarządzania w USA (Dywizje: management consulting, strategiczne zarządzanie, rozwój organizacyjny i zmiany, zachowania organizacyjne i HR); Członek brytyjskiej Akademii Zarządzania; Członek Stowarzyszenia Rozwoju Talentu w USA; Członek CIPD w Wielkiej Brytanii, inkorporowana na mocy Charter’u Królewskiego, jedyna na świecie organizacja zrzeszającą ekspertów od rozwoju organizacyjnego i zasobów ludzkich, która może nadać status biegłego specjalistom z obszaru strategicznego Rozwoju Organizacyjnego i HR; jeden z wielokrotnie nagradzanych na świecie Członków Zarządzających amerykańskiej spółki doradczej specjalizującej się w strategicznych transformacjach.
Dr Tkaczyk pracuje jako: zaufany Doradca ds. Strategii dla Prezesów i Zarządów Spółek, przeszkolony m.in. w Birkbeck, University of London w Wielkiej Brytanii (wydział Psychologii Organizacyjnej w Szkole Biznesu Birkbeck Uniwersytetu Londyńskiego, pierwszy i najstarszy taki specjalistyczny wydział w Wielkiej Brytanii, to wiodące na świecie centrum badań i nauczania strategicznego rozwoju organizacyjnego oraz psychologii ludzkich zachowań w pracy, który pozostaje w czołówce dziedzin: strategiczny management consulting, przywództwo, zmiana organizacyjna oraz zachowania organizacyjne); profesjonalny Executive Coach, przeszkolony w Haas School of Business-University of California, Berkeley w USA (Uczelnia Publiczna nr. 1 na świecie); Strateg Innowacji i Designer Biznesu, przeszkolony z metody Design Thinking i Innowacji w Biznesie w Szkole Biznesu Carlson School of Management, University of Minnesota w USA (Uczelnia Publiczna nr. 2 na świecie w obszarach biznes/ekonomia); certyfikowany Instruktor MBA nauczania metodą studium przypadku, przeszkolony w Ivey Business School-Western University w Kanadzie (powszechnie uważaną za najbardziej prestiżową kanadyjską Szkołę Biznesu i jeden z najlepszych uniwersytetów na świecie, znany ze swojej nauki metodą przypadków od 1923 roku); Profesor MBA, wykładający przedmioty dla kadr kierowniczych (gł. “Strategia”, “Rozwój Organizacyjny, “Kierowanie Procesami Zmian Organizacyjnych”, “Strategiczna Komunikacja”, “HR”,“Przywództwo”) w Programach MBA & Executive MBA w wielu krajach: Europy, Północnej Ameryki, i Środowego Wschodu (także wykładający +10 lat w specjalistycznych programach MBA skierowanych dla kadr kierowniczych, m.in. w programach MBA Energetyka, MBA Lotnictwo, MBA Bankowość).
Dr Tkaczyk wierzy w praktykę opartą o badania oraz badania informowane przez praktykę, i aplikował te pryncypia w strategicznych projektach z leaderami rządów, korporacji i organizacji z różnych sektorów, w wielu krajach świata, m.in.: AstraZeneca, Bahrain Society for Training & Development, Byblos Bank, Central Bank of Oman, Cisco, Dubai Police, Estée Lauder, EY, Fluor, HP, International Federation of Training and Development Organisations, Johnson&Johnson, Lotos, Moody’s Analytics, Nycomed, Oracle, Qatar National Bank, Saudi Aramco, Takeda Pharmaceutical Company, UNESCO, Kwatera Główna ONZ i innych.
Dr Tkaczyk regularnie publikuje swoje strategiczne przywództwo myślowe w Kanadzie, USA, Wielkiej Brytanii oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, m.in w: Arab Investor, Design Management Review, Development and Learning in Organizations, European Business Review, European Financial Review, Global Business and Organizational Excellence, Harvard Business Review (Arabic), Ivey Business Journal, Leadership Excellence, Routledge, Rutgers Business Review, Strategic Change, Strategic HR Review, Talent Development, World Financial Review. Jego najnowsza książka wydana w Nowym Jorku i Londynie przez prestiżowe Wydawnictwo Routledge: www.routledge.com/9780367608767.
Dr Tkaczyk ewangelizuje: jeśli przestajesz się uczyć, to przestajesz się rozwijać i przestajesz wzrastać. Na Twitterze: @DrBTkaczykMBA
Piotr Wieczorek
Adwokat, Założyciel i Wspólnik Zarządzający Matczuk Wieczorek i Wspólnicy Kancelarii Adwokatów i Radców Prawnych. Specjalizuje się w świadczeniu pomocy prawnej dla sektora przemysłu, ze szczególnym uwzględnieniem energetyki, przemysłu rafineryjnego i sektora E&P (poszukiwań i wydobycia węglowodorów). Członek Komitetów Prawnych (Legal Committees) i Komitetów Ryzyka w projektach upstream’owych na Norweskim Szelfie Kontynentalnym. Doradzał - w Polsce i Norwegii - w procesach pozyskania floty specjalistycznej dla projektów offshore’owych, procesach pozyskania usług specjalistycznych dla sektora offshore (projekty stoczniowe, operacje wierceń i rekonstrukcji, produkcji, transportu specjalistycznego), czy przy zawieraniu umów na sprzedaż produkcji złożowej (offtake agreements).
Tomasz Wiśniewski
Absolwent Politechniki Gdańskiej, stypendysta Deutsche Bundesstiftung Umwelt. Posiada ponad 10 lat doświadczenia w przygotowywaniu oraz wykonywaniu projektów branży morskiej. Pracował m.in. w Rosji, Kazachstanie, Azerbejdżanie, Wielkiej Brytanii, Holandii oraz Polsce przy planowaniu oraz wykonywaniu projektów w branży hydrotechnicznej - budowie oraz pogłębianiu portów, ochrony wybrzeża, rozminowywaniu akwenów, prowadzeniu badań geotechnicznych, stawianiu fundamentów pod morskie farmy wiatrowe. W PGE Baltica pracuje nad przygotowaniem zaplecza O&M dla projektów Baltica 2 i Baltica 3 oraz sprawami technicznymi dotyczącymi portów instalacyjnych, zaplecza budowy i portów serwisowych. Obecnie pełni rolę Kierownika Projektu ds. przygotowania inwestycji morskich farm wiatrowych w PGE Baltica.
Grzegorz Wysocki
Wiceprezes Zarządu PGE Baltica ds. Finansowych oraz Członek Zarządu spółek projektowych joint venture. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Wyższej Szkoły Zarządzania w Rzeszowie oraz Akademii Pedagogicznej w Krakowie. Posiada tytuł MBA Stockholm University. Pełniąc funkcje zarządcze w instytucjach bankowych, ubezpieczeniowych oraz agencji i funduszu rozwoju, realizował strategiczne projekty infrastrukturalne i kapitałowe, koncentrując swoją działalność na montażu finansowym przedsięwzięć. W PGE Baltica od początku jej działalności, brał udział w procesie organizacji nowej linii biznesowej Offshore w GK PGE oraz w procesie pozyskania zagranicznego partnera do realizacji Programu Offshore Grupy PGE. Nadzoruje finanse, pozwolenia, zakupy oraz administracje.
Paweł Ziemiński
Absolwent Akademii Morskiej w Szczecinie z tytułem magistra inżyniera w zakresie Nawigacji Morskiej. Ukończył również studia podyplomowe na Uniwersytecie Szczecińskim z Zarządzania Logistycznego oraz Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym z Bezpieczeństwa i Higieny Pracy. Ostatnie 10 lat kariery zawodowej spędził prowadząc różne projekty z zakresu morskiej energetyki wiatrowej w Europie Zachodniej realizując projekty budowlane morskich farm wiatrowych. Od 2021 r. związany z PGE Energia Odnawialna S.A. w roli Eksperta ds. Eksploatacji Morskiej Energetyki Wiatrowej biorąc czynnie udział w przygotowaniu procesów O&M (eksploatacja i utrzymanie) dla nowo powstających morskich farm wiatrowych.
Rafał Żendarski
Absolwent Wydziału Nawigacyjnego Uniwersytetu Morskiego w Gdyni i studiów podyplomowych na Politechnice Gdańskiej na kierunku Morska Energetyka Wiatrowa. Kapitan żeglugi wielkiej, licencjonowany operator systemów dynamicznego pozycjonowania statków. Zdobył ponad 20-letnie doświadczenie na stanowiskach zarządzających, na różnych typach jednostek pływających i samo-podnośnych na morzu i w stoczniach, przy projektach związanych z szeroko pojętym sektorem offshore (płytko- i głębokowodne odwierty morskie, badania geotechniczne dna morskiego pod przyszłe MFW). W PGE Baltica kieruje pracami związanymi z logistyką morskich farm wiatrowych, a przede wszystkim obsługą zaplecza O&M. Obecnie pełni rolę Starszego Kierownika ds. logistyki portowo-morskiej morskich farm wiatrowych w PGE Baltica.
-
Program
Moduł I. Sesja inauguracyjna
Moduł II. Aspekty prawne i menedżerskie
2.1. Rola menedżera w procesie zarządzania projektami inwestycyjnymi
- Zarządzanie zespołem
- Zarządzanie zmianą
- Warsztat zarządzania kryzysowego
2.2. Przegląd kluczowych regulacji prawnych w offshore
- Ustawa o obszarach morskich RP
- Prawo energetyczne
- Ustawa o promowaniu wytwarzania energii elektrycznej w morskich farmach wiatrowych
- Prawo budowlane
- Regulacje unijne
- Polityka klimatyczno-energetyczna UE
- Krajowy plan na rzecz energii i klimatu, PEP2040
- Normy międzynarodowe
- Ustawodawstwo wybranych krajów europejskich: Wielka Brytania, Dania, Niemcy, Niderlandy
2.3. Zaawansowane zarządzanie projektami MFW - od pomysłu do realizacji
- Inicjacja projektu - pomysł na projekt (zdefiniowanie zakresu)
- Planowanie: przygotowanie planu projektu, dobór zespołu (kluczowy element), przygotowanie harmonogramu, opisanie dokładne zakresu, definiowanie budżetu, przygotowanie analiz finansowych, czy projekt buduje wartość, kwestie formalno-prawne: Studium Wykonalności, pozwolenia/zezwolenia, przygotowanie przetargu, wybór wykonawców, podjęcie finalnej decyzji inwestycyjnej
- Harmonogramowanie
- Realizacja: umowa z wykonawcą i zabezpieczenie interesów obydwu stron, monitoring i nadzór nad inwestycją na każdym etapie
- Kontrola
- Rozliczanie zadań składających się na realizację celów projektu
- Strategiczne - przygotowanie/planowanie projektów offshore
- Operacyjne - etapy realizacji projektu offshore (case study)
- Zarządzanie ryzykiem - ryzyko inwestycyjne, finansowania, transfer ryzyka, audyty bezpieczeństwa, podział odpowiedzialności, operacyjne zarządzanie ryzykiem (system ERM).
- Zarządzanie kryzysowe - zapobieganie kryzysom: prewencja, działania uprzedzające lub redukujące możliwości zaistnienia sytuacji kryzysowej, zapewnienie przywództwa i koordynacji, przygotowanie planów kryzysowych i procedur awaryjnych, diagnozowanie sygnałów ostrzegawczych, postępowanie awaryjne, plan powrotu do normalnej działalności
Moduł III. Przygotowanie projektu
3.1. Budowanie strategii funkcjonowania na rynku offshore
- Zdefiniowanie celu
- Identyfikacja potencjału wewnętrznego organizacji
- Identyfikacja modeli biznesowych funkcjonujących na rynku
- Przyjęcie strategii budowy kompetencji i wiedzy w organizacji
- Realizacja strategii
- Ocena i rekomendacje
3.2. Montaż finansowy projektów morskich farm wiatrowych
I. Faza przedprojektowa (erly development)
- Finansowanie bilansowe
II. Faza przygotowania (late development)
- Harmonogram i budżet projektu
- Finansowanie bilansowe devex
- Organizacja struktury spółek projektowych i holdingowych (ProjectCo & HoldCo)
- Wybór finansowania projektów w fazie budowy Corporate Financing vs Project Finance
- Zabezpieczenie strony przychodowej - system wsparcia projektów vs komercyjna sprzedaż energii.
- Wybór strategii realizacji projektu Zaprojektuj Buduj (EPC) vs multikontraktowanie multi
- contracting
- Wybór doradcy do procesów finansowania
- Proces DD projektów na potrzeby instytucji finansowych
III. Faza budowy (construction)
- Harmonogram płatności
3.3. Branża offshorewind w Polsce i na świecie - największe projekty, producenci energii, deweloperzy, dostawcy, doradcy
3.4. Przygotowanie inwestycji oraz jej developing
- Instalacja konstrukcji morskich
- Port instalacyjny
- Przegląd floty instalacyjnej
- Wpływ warunków atmosferycznych na fazę realizacji
- Warunki na Bałtyku
- Geofizyka
- UXO
- Certyfikacja MFW
- Badania dna morskiego, falowania
3.5. Pozwolenia, zezwolenia, koncesje i zgody niezbędne w procesie budowy morskich farm wiatrowych: część morska i lądowa
- Proces pozyskiwania pozwoleń na wznoszenie sztucznych wysp, konstrukcji i urządzeń w polskich obszarach morskich
- Pozwolenia na układanie i utrzymywanie podmorskich kabli na morskich wodach wewnętrznych i morzu terytorialnym
- Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach
- Decyzje o pozwoleniu na budowę
- Inne decyzje niezbędne dla realizacji inwestycji
- Pozyskiwanie tytułów prawnych do nieruchomości
- Uzgodnienia układania i utrzymywania kabli podmorskich w wyłącznej strefie ekonomicznej
- Wyprowadzenie mocy, podłączenie do sieci
3.6. Morskie farmy wiatrowe - budowa i działanie. Część morska projektu
- Morskie turbiny wiatrowe: część mechaniczna i elektryczna
- Fundamenty morskich farm wiatrowych
- Kablowanie w projektach offshore, kable podmorskie
- Pomiary wietrzności
- Morskie stacje transformatorowe
3.7. Wyprowadzenie mocy i przyłączanie morskich farm wiatrowych do Krajowej Sieci Energetycznej. Część lądowa projektu
- Etap tworzenia głównych założeń i koncepcji wyprowadzenia mocy
- Zespół urządzeń służących do wyprowadzania mocy - budowa i działanie
- Inwestycje liniowe na lądzie
- Certyfikacja
- Potwierdzenie zgodności MFW z obowiązującymi wymaganiami i standardami
- Przyłączanie MFW do KSE
- Technologie i trendy w rozwoju komponentów wyprowadzenia mocy, rynek dostawców technologii najwyższych napięć
3.8. Zasady konstruowania i zawierania istotnych umów niezbędnych dla realizacji i funkcjonowania morskich farm wiatrowych
- Umowa sektorowa
- Umowy z partnerami wspólnych przedsięwzięć
- Umowy z wykonawcami części morskiej i lądowej, pryncypia kontraktowe
- Wzorce i standardy umowne
- Umowa o przyłączenie do sieci
- Kontrakt różnicowy (CFD)
- Kontrakty EPC i EPCI
- Sprzedaż wyprodukowanej energii
- Umowy typu PPA
- Język, prawo, sąd
3.9. Budowa partnerstwa wokół projektów morskich farm wiatrowych
- Wybór formuły realizacji - JV, czy IK
- Poszukiwanie i dobór partnera
- Modele i struktura wspólnych przedsięwzięć
- Współpraca i podejmowanie wspólnych decyzji w ramach JV
- Formalno-prawne aspekty współpracy między partnerami
3.10. Zakupy, strategie zakupowe, budowanie łańcuchów dostaw, local content
- Uwarunkowania prawne: przepisy krajowe, unijne, regulacje wewnętrzne
- Procedura odwoławcza
- Kryteria i warunki
- Podejście do trybów prowadzenia postępowań
- Plan łańcucha dostaw i jego organizacja
- Integracja dokumentów i wymiana informacji /punkty styku (interfejsy)
Moduł IV. Eksploatacja i zarządzanie projektem
4.1. Eksploatacja i zarządzanie morskimi farmami wiatrowymi (O&M offshore) - nowy segment biznesu
- Główne założenia
- Zdefiniowanie wymagań w zakresie:
- portu serwisowego,
- floty serwisowej,
- operatora floty,
- zasobów ludzkich i kompetencji
- Określenie modelu biznesowego
- Realizacja
4.2. Eksploatacja i utrzymanie morskich farm wiatrowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą
- Cele i strategie eksploatacji, i utrzymania, metody kontraktacji
- Zakres czynności serwisowych dla poszczególnych elementów MFW
- Morskie turbiny wiatrowe
- Infrastruktura lądowa
- Infrastruktura morska
- Rola i zakres w eksploatacji
- Baza i port O&M
- Logistyka
- Centrum Wsparcia Offshore jako integrator czynności serwisowych i operacyjnych
4.3. Finanse morskich farm wiatrowych w fazie eksploatacji i serwisu
- Cena energii z offshore’u
- Kontrakt różnicowy (CFD)
- Umowy typu PPA
- System wsparcia
- Faza eksploatacji i serwisu (operation and maintenance)
- Metodyka kaskadowa - Waterfall
- Uwolnienie środków na kolejne inwestycje - refinansowanie projektu Project Finance
- Faza reinwestycji (reinvestment)
4.4. Komunikacja, marketing, PR i CSR w projektach MFW
- Społeczności lokalne
- Local content
- Ochrona środowiska
- Zielona zmiana
- Bezpieczeństwo energetyczne
- Wykonawcy
4.5. Ubezpieczenia morskich farm wiatrowych - podejście kompleksowe dopasowane do modeli finansowych inwestorów oraz do etapu realizacji projektów
- Na co uwagę zwracają ubezpieczyciele, underwriting
- Obecna sytuacja rynkowa
- Szkody i ich likwidacja
- Kluczowe elementy wpływające na koszt ubezpieczenia
- Dochodzenie roszczeń wobec sprawców i ubezpieczycieli
4.6. Bezpieczeństwo i higiena pracy oraz zrównoważane zarządzanie środowiskiem w projektach morskich farm wiatrowych
- System HSE
- Akty prawne
- Wytyczne i standardy organizacji rządowych
- Normy i standardy innych organizacji (ISO, DNV, NORSOK)
4.7. Polski local content w przemyśle morskich farm wiatrowych: case study
4.8 Kwalifikacje i zawody występujące w branży Offshore Wind na każdym etapie rozwoju projektu
Moduł V. Repetytorium dyplomowe kończące się egzaminem dyplomowym (Prezentacja projektów zaliczeniowych grupowych)
-
Opłaty za studia
Studia Podyplomowe czesne 2 raty 4 raty Morska energetyka wiatrowa - zarządzanie oraz przygotowanie i realizacja inwestycji 9 200 zł 9 400 zł 9 600 zł - opłata rekrutacyjna w wysokości 200zł
- 10% zniżki przy zapisie do 30 czerwca i spełnieniu wymogów rekrutacyjnych**
- 20% zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*opłata za całość studiów obowiązuje do 30.11.2024 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkamiTerminy płatności
Płatność jednorazowa
- Opłatę czesnego uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Płatność ratalna
Terminy płatności czesnego w dwóch ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć
- II rata - do 1 lutego 2025 r.
Terminy płatności czesnego w czterech ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć
- II rata do 15 grudnia 2024 r.
- III rata do 1 lutego 2025 r.
- IV rata do 1 kwietnia 2025 r.
Opłaty za studia dokonujemy na indywidualny numer konta, podawany w procesie IRK.
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z działem finansowym, e-mail: kwestura@lazarski.edu.pl
-
Zasady rekrutacji
- Terminy i wymagania rekrutacyjne opisane są w zakładkach poszczególnych kierunków.
- Kandydaci muszą posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego **
- Należy wypełnić kompletny formularz zgłoszeniowy (uzupełnić wszystkie wymagane dane).
- Dokonać opłaty rekrutacyjnej w wysokości 200zł
- Załączyć komplet wymaganych dokumentów (CV, dyplom studiów wyższych oraz dowód opł. rekrutacyjnej)
- O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
**W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny i chcących kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym, istnieją odrębne przepisy dotyczące uznawania dyplomów ukończenia studiów wyższych, wydanych w innych krajach.
Sprawdź szczegóły, aby dowiedzieć się, czy Twój zagraniczny dyplom wymaga dodatkowego procesu uznawania (nostryfikacji), aby umożliwić Ci rozpoczęcie studiów podyplomowych/MBA w Polsce: kliknij TU
Warunkiem przyjęcia zgłoszenia na studia jest:
- wypełnienie kompletnego formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie rekrutacja-ckp.lazarski.pl
- dostarczenie wymaganych dokumentów:
- skan dyplomu ukończenia szkoły wyższej;
- CV
- dowód opł. rekrutacyjnej w wysokości 200zł. Opłaty dokonujemy na indywidualny numer subkonta bankowego, podany w procesie IRK. - Tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_24_25.
- Uwaga: Jeśli posiadasz dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych wydany przez zagraniczną uczelnię, pamiętaj dodatkowo skompletować:
- tłumaczenia powyższych dokumentów na język polski, sporządzonych lub poświadczonych przez tłumacza przysięgłego.
- dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych oraz dodatku/suplementu - zalegalizowanym lub zaopatrzonym w klauzulę apostille (oryginał do wglądu).
- Oryginał dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz dowód osobisty - dokumenty w celu ich weryfikacji należy okazać na wyznaczonych dyżurach Dziekanatu (o terminach dyżurów będziemy Państwa informować poprzez Wirtualną Uczelnię).
- Umowa o odpłatności za studia będzie umieszczona w systemie Wirtualna Uczelnia (podpisanie umowy odbędzie się za pośrednictwem Autenti, która jest bezpłatną, zewnętrzną platformą służącą do elektronicznego podpisywania umów).
OSOBA PRZYJĘTA NA STUDIA, PO OTRZYMANIU INFORMACJI O URUCHOMIENIU STUDIÓW, JEST ZOBLIGOWANA DO PRZEDŁOŻENIA W DZIEKANACIE CKP UCZELNI ŁAZARSKIEGO:
* Informacja o uruchomieniu studiów/szkolenia jest przekazywana uczestnikom wraz z upływem terminu końca rekrutacji drogą elektroniczną. Uruchomienie kierunku uzależnione jest od liczby kandydatów. W przypadku nieuruchomienia studiów opłata rekrutacyjna jest zwracana na wskazane konto.
W przypadku przesyłania danych osobowych droga mailową należy wysyłać pliki zaszyfrowane, skompresowane (np. programami 7 zip, winzip, winrar) oraz zabezpieczone hasłem. Wykorzystane hasło prosimy przesłać do dziekanatu CKP w odrębnym mailu lub wiadomości SMS pod numer telefonu: (+48) 518 017 404
Partnerzy
Zobacz także, kierunki które mogą Cię zainteresować