W dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości rynkowej rośnie znaczenie efektywnych działań marketingowych. Widać to, chociażby w systematycznie wzrastających wydatkach firm i korporacji. W Polsce sam rynek reklamy urósł o 7,3% (globalnie o 5%) (https://marketingprzykawie.pl/espresso/globalne-wydatki-na-reklame-wzrosna-o-5-w-2024-r-w-polsce-o-73-prognoza-dentsu/#google_vignette), co pokazuje że odgrywa on i będzie pełnić ważną rolę w działaniach biznesowych. Jest to szczególnie istotne w warunkach polskiej gospodarki, gdzie mamy do czynienia z bardzo dużą ilością działających podmiotów, a co za tym idzie z olbrzymią konkurencją (4,3 mln działalności gospodarczych oraz 602 tys. spółek– dane z GUS (https://mojafirma.infor.pl/wiadomosci/5697620,firmy-w-polsce.html). W tak konkurencyjnym otoczeniu biznesowym kluczowa staje się umiejętność tworzenia i prowadzenia efektywnych marek. Takie działania wymagają szerokiej wiedzy oraz umiejętności. Aby kierować projektami marketingowymi i pracą zespołów czy działu, potrzebna jest kompleksowa edukacja w zakresie marketingu strategicznego, ale i umiejętność wykorzystania najnowszych technologii i narzędzi. Współcześnie, w działach marketingu pracuje wiele osób będących specjalistami w wybranych dziedzinach. Brakuje im jednak często szerszej perspektywy marketingowej oraz umiejętności niezbędnych do kierowania zespołem. Potrzebują oni studiów, które dadzą im tę wiedzę i umiejętności, które połączą niezbędne podstawy teoretyczne z naciskiem na praktykę i budowanie kwalifikacji potrzebnych w codziennej pracy. Studiów, uczących aktualnego marketingu, skupionych na efektach, stawiających na technologie i wykorzystujących szeroki wachlarz dostępnych narzędzi („martech”) i danych - w tym oczywiście rosnące możliwości AI.
Celem studiów jest przygotowanie profesjonalnej kadry marketingowej, w tym osób, które w przyszłości zarządzać będą pracą zespołów i działów marketingu do skutecznej i sprawnej realizacji swoich zadań menedżerskich. To także przygotowanie pracowników po stronie agencji marketingowych, do efektywnej i sprawnej pracy z klientami.
Absolwenci studiów zdobędą wiedzę z zakresu współczesnego marketingu – od teorii marki, po proces pracy w dziale - ale w szczególności, zdobędą praktyczne umiejętności prowadzenia kluczowych procesów marketingowych.
Celem studiów jest również przygotowanie absolwentów do efektywnego zarządzania markami we współczesnym, dynamicznym otoczeniu konkurencyjnym.
Ponadto, chcemy pomóc uczestnikom w pełni wykorzystać swój potencjał, pokazując jak można usprawnić codzienną pracę, ucząc się na sukcesach i potknięciach doświadczonych praktyków.