Rekrutacja zamknięta
Zarządzanie Promocją Zdrowia i Profilaktyką Chorób
Kierunek odpowiadający na strategiczne potrzeby systemu ochrony zdrowia
Szukasz studiów, które pozwolą Ci realnie wpływać na zdrowie społeczeństwa? Kierunek Zarządzanie promocją zdrowia i profilaktyką chorób został stworzony z myślą o osobach, które chcą rozwijać kompetencje menedżerskie, doradcze i projektowe.
Dowiesz się, jak projektować programy zdrowotne dopasowane do potrzeb społeczności, poznasz strategie komunikacji, finansowania działań i narzędzia analizy danych. To praktyczny program odpowiadający na aktualne potrzeby rynku.
Opis kierunku i cele kształcenia
Odpowiedź na potrzeby współczesnego systemu ochrony zdrowia
Profilaktyka zdrowotna jest dziś jednym z głównych priorytetów w działaniach państwa, samorządów i instytucji. Rosnące potrzeby społeczne wymagają dobrze przygotowanych specjalistów. Ten kierunek przygotowuje specjalistów do planowania, wdrażania i oceny projektów zdrowotnych w różnych sektorach – od administracji po organizacje komercyjne. To studia dla tych, którzy chcą realnie wpływać na poprawę zdrowia społeczeństwa.
Przygotowanie do pracy w różnych sektorach
Program studiów łączy wiedzę z zakresu zdrowia publicznego, zarządzania, finansów i komunikacji społecznej. Umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do pełnienia funkcji doradczo-kierowniczych oraz projektowania i wdrażania działań w systemie ochrony zdrowia – zarówno publicznym, jak i prywatnym.
Studia tworzące nową jakość kadr profilaktyki zdrowotnej
Celem studiów jest przygotowanie nowoczesnej kadry – zaangażowanej i gotowej do realnych zmian. Program rozwija umiejętności zarządzania projektami zdrowotnymi oraz współpracy międzysektorowej. Kładziemy nacisk na praktykę – case studies, warsztaty i pracę z ekspertami.
Zgodne z kierunkiem zmian w polskim systemie ochrony zdrowia
Dla kogo są to studia?
Kierunek dla profesjonalistów gotowych działać na rzecz zdrowia publicznego
- Dla absolwentów studiów wyższych, którzy chcą budować karierę w obszarze zdrowia publicznego i profilaktyki.
- Dla menedżerów, koordynatorów i doradców w instytucjach zdrowia, organizacjach pozarządowych, sektorze publicznym i prywatnym.
- Dla pracowników administracji centralnej i lokalnej odpowiedzialnych za edukację zdrowotną, strategie i programy zdrowotne.
- Dla osób aspirujących do pracy w Regionalnych Centrach Profilaktyki i innowacyjnych jednostkach zajmujących się zdrowiem społecznym.
Program nauczania
Studia trwają dwa semestry. Zajęcia rozpoczynają się w II połowie października, odbywają się dwa razy w miesiącu, w formie sobotnio-niedzielnych spotkań. Program zakłada nie więcej niż 30% godzin zdalnych. Studia realizowane są z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania, w tym koncepcji Problem Based Learning. Uczestnikom studiów dedykowane będą eksperckie spotkania live, ringi i webinary tematyczne, podcasty tematyczne i warsztaty komunikacyjne, symulacje projektowe, współpraca mentoringowa.
- Wybrane aspekty teoretyczne
- Zdrowie i choroba w perspektywie socjosomatycznej
- Promocja zdrowia i profilaktyka chorób w obliczu procesów medykalizacji
- Systemy ochrony zdrowia zorientowane na wartość zdrowotną
- Zadania administracji rządowej i samorządowej w nowoczesnej polityce zdrowotnej
- Polityka społeczna w kontekście wyzwań ochrony zdrowia, społeczne nierówności w zdrowiu
- Programy zdrowotne i ich efektywne finansowanie
- Etyka w ochronie zdrowia, prawa pacjenta i rola organizacji pacjentów w zdrowiu publicznym
- Nowoczesne zawody medyczne na rzecz promocji zdrowia i profilaktyki chorób
- Biologiczne i behawioralne determinanty zdrowia, nowoczesne modelowanie zachowań prozdrowotnych
- Profilaktyka w obliczu dynamicznego rozwoju chorób cywilizacyjnych
- Organizacja profilaktyki chorób w systemie ochrony zdrowia - jaki pacjentocentryzm?
- Profilaktyka jako narzędzie zarządzania zdrowiem w POZ
- Jakość i mierniki efektywności w profilaktyce chorób
- B+R oraz transfer technologii w nowoczesnej profilaktyce
- Czy promocja zdrowia i profilaktyka chorób są opłacalne i perspektywiczne?
- Koncepcje zdrowia, edukacja do zdrowia a promocja zdrowia - subiektywne definicje, synteza na rzecz zdrowia publicznego
- Interdyscyplinarność promocji zdrowia
- Priorytety i kierunki zmian na rzecz wzmocnienia promocji zdrowia w polskim systemie ochrony zdrowia
- Promocja zdrowia po pandemii
- Strategiczne planowanie, jakość i mierniki efektywności w nowoczesnej promocji zdrowia
- Narzędzia promocji zdrowia dziś i jutra wobec wyzwań demograficznych
- Samoleczenie - problem czy wyzwanie współczesnego zdrowia publicznego?
- Zarządzanie kapitałem zdrowia w szkołach i organizacjach - dobre praktyki dydaktyków i przedsiębiorców
- Działania jednostek samorządu terytorialnego a aktywności systemowe - synergia czy współobecność?
- Rozwój kompetencji i struktur JST na rzecz profilaktyki chorób i promocji zdrowia
- Nowoczesna organizacja pozarządowa - inicjator, partner, organ kontrolny działań systemowych
- Przywództwo i zarządzanie zmianą
- Zarządzanie procesami i jakością w nowoczesnej ochronie zdrowia
- Systemy informacyjne w ochronie zdrowia - perspektywa dziś i jutra
- Pomiar doświadczenia i satysfakcji pacjenta - pacjent kreatorem i beneficjentem ochrony zdrowia zorientowanej na wartość zdrowotną
- Psychologiczne i społeczne aspekty zarządzania
- Kierowanie zespołem
- Mediacje, negocjacje i psychologiczne mechanizmy wywierania wpływu
- Coaching i mentoring na rzecz zdrowia publicznego
- specyfika pracy i specjalizacje coachingowe w obszarze zdrowia
- zastosowanie coachingu zdrowia w profilaktyce i promocji zdrowia
- psychologiczne aspekty motywacji i zmiany
- Samoświadomość współczesnego lidera ochrony zdrowia
- Metodologia projektu, wybrane koncepcje myślenia projektowego (design thinking)
- Innowacyjność w projektowaniu rozwiązań (metoda TRIZ)
- Metodologia projektu, wybrane koncepcje myślenia projektowego (design thinking)
- Innowacyjność w projektowaniu rozwiązań (metoda TRIZ)
- Zarządzanie komunikacją zintegrowaną w nowoczesnej ochronie zdrowia
- Strategie komunikacji marketingowej w ochronie zdrowia - wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne
- Nowoczesne kanały i narzędzia komunikacji w obszarze profilaktyki i promocji zdrowia
- Jakość i mierniki efektywnej komunikacji w ochronie zdrowia
- Public Relations i Public Affairs - zastosowanie w zdrowiu publicznym
- Zarządzanie informacją przez instytucje publiczne
- Komunikacja w zmianie i komunikacja kryzysowa - aspekty praktyczne
- Odpowiedzialność, prawo i etyka w komunikacji społeczno-reklamowej o zdrowiu
- Fake newsy, dezinformacja i teorie spiskowe w komunikacji o zdrowiu
- Social media marketing na rzecz zdrowia publicznego
- Kampanie social marketing i optymalizacja profilu społecznościowego w profilaktyce i promocji zdrowia - aspekty praktyczne
- Nowoczesne technologie - wrogowie czy sprzymierzeńcy skutecznej komunikacji na temat zdrowia?
- Zarządzanie międzysektorowymi ścieżkami komunikacji w nowoczesnych kampaniach prozdrowotnych
- aktywne uczestnictwo w zajęciach dydaktycznych (uczestnictwo na poziomie min. 70%),
- uzyskanie zaliczeń wszystkich modułów kształcenia wg warunków ustalonych przez koordynatorów modułów,
- pozytywny wynik egzaminu dyplomowego na podstawie wcześniej określonego problemu badawczego i przedstawienie go w formie prezentacji/projektu z wykorzystaniem kompetencji uzyskanych podczas zajęć.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów. Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów. Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.
Wstępny terminarz
Korzyści z wyboru studiów
- Zdobędziesz narzędzia i kompetencje do wdrażania polityk zdrowotnych zgodnych z najnowszymi strategiami państwa
- Kompleksowe przygotowanie do planowania, realizacji i ewaluacji projektów profilaktycznych
- Zespół wykładowców stanowią eksperci-praktycy systemu ochrony zdrowia, w tym pasjonaci i liderzy zmian na rzecz rozwoju jakości w opiece zdrowotnej
- Poznasz dobre praktyki z Polski i zagranicy
- Rozwiniesz kompetencje miękkie – komunikację, współpracę międzysektorową i zarządzanie zmianą
- Format idealny dla osób pracujących – studia niestacjonarne, z nowoczesnymi formami nauczania, webinarami, warsztatami i sesjami live
- Możliwość pracy w sektorze zdrowotnym, społecznym i edukacyjnym
Interdyscyplinarna wiedza
Kadra
Marta Pawłowska
Ma 25 lat doświadczenia w zarządzaniu kampaniami zdrowotnymi, społecznymi, edukacyjnymi, jak również w komunikacji kryzysowej. Od 2022 roku jest członkiem Narodowej Rady Profilaktyki Zdrowotnej, wspiera w zakresie komunikacji Stowarzyszenie IFIC Polska.
dr n. ekon. Małgorzata Gałązka-Sobotka
Dziekan Łazarski Executive Education oraz Dyrektor Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego. Od 2015 r. wiceprzewodnicząca Rady Narodowego Funduszu Zdrowia (członek rady od 2010 r.)
Marek Adamski
Rafał Cupiał
Jakub Gierczyński
Jakub Gołąb
Robert Kaszczyszyn
Justyna Klingemann
Izabela Kluzek-Kot
Karolina Kłoda
Paweł Koczkodaj
Grzegorz Koczor
Iwona Kowalska-Bobko
Piotr Kuskowski
Krzysztof Łach
Klara Markiewicz
prof. dr hab. Joanna M. Moczydłowska
Profesor nauk społecznych, konsultant w obszarze doradztwa personalnego oraz diagnozy relacji w organizacjach, autorka i współautorska bestsellerów wydawniczych tj. Zjawiska kryzysowe w organizacji, Przemysł 4.0 (?). Ludzie i technologie.
Arkadiusz Nowak
Dominik Olejniczak
Ewa Maria Podolska
Krystyna Połubińska
Agnieszka Sowa-Kofta
Krzysztof Suszek
Grzegorz Szczuka
Tomasz Tatara
Renata Toczyska-Seliga
Elżbieta Twardowska
Mateusz Wanat
Magdalena Wieczorkowska
Sławomir Wyspiański
Filip Urbański
Artur Prusaczyk
Robert Socha
Krzysztof Napora
Ewa Suszek
Partnerzy


Opłaty za studia
- opłata rekrutacyjna w wysokości 200 zł
- 20% zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*opłata za całość studiów obowiązuje do 30.11.2025 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkami
Zasady rekrutacji
Warunki przyjęcia
Aby zgłosić się na studia, kandydat musi:
- Posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego.
- Wypełnić kompletny formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie rekrutacja-ckp.lazarski.pl.
- Dokonać opłaty rekrutacyjnej w wysokości 200 zł na indywidualny numer subkonta bankowego podany w procesie IRK. Tytułem przelewu: ckp_imię i nazwisko kandydata_25_26.
- Załączyć wymagane dokumenty:
- skan dyplomu ukończenia studiów wyższych,
- CV,
- dowód dokonania opłaty rekrutacyjnej.
O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Kandydaci z dyplomem zagranicznym
Osoby posiadające zagraniczny dyplom i chcące kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym podlegają odrębnym przepisom dotyczącym uznawania dyplomów.
Aby dowiedzieć się, czy Twój dyplom wymaga nostryfikacji: sprawdź szczegóły.
W przypadku cudzoziemców wymagany jest posiadanie:
- dyplomu ukończenia studiów wyższych w Polsce, albo dyplomu ukończenia studiów wyższych za granicą uznanego za równoważny z dyplomem polskim lub nostryfikowanego na zasadach określonych w odrębnych przepisach
- tłumaczenie wymaganych dokumentów na język polski przez tłumacza przysięgłego
- legalizacja dyplomu lub klauzula apostille (oryginał do wglądu)
- zaleca się uzyskanie pisemnego potwierdzenia akceptacji dyplomu zagranicznego przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej (NAWA).
- certyfikatu, który będzie stanowił podstawę do uznania poziomu znajomości języka (B1) do studiowania w Polsce wydany przez uprawnione instytucje (opracowany zostanie katalog certyfikatów)
Po przyjęciu na studia
Osoby przyjęte na studia, po otrzymaniu informacji o uruchomieniu kierunku, są zobowiązane do:
- przedstawienia w Dziekanacie Łazarski Executive Education oryginału dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz dowodu osobistego w celu weryfikacji (terminy dyżurów będą podawane przez Wirtualną Uczelnię),
- podpisania umowy o odpłatności za studia za pośrednictwem platformy Autenti (bezpłatnej, zewnętrznej platformy do podpisywania umów elektronicznych).
Ważne informacje
- Informacja o uruchomieniu kierunku przekazywana jest uczestnikom drogą elektroniczną po zakończeniu rekrutacji.
- Uruchomienie studiów zależy od liczby kandydatów. W przypadku nieuruchomienia kierunku opłata rekrutacyjna jest zwracana na wskazane konto.
- W przypadku przesyłania danych osobowych drogą mailową należy przesyłać pliki zaszyfrowane i skompresowane (np. programami 7-Zip, WinZip, WinRAR) oraz zabezpieczone hasłem. Hasło należy przesłać w osobnej wiadomości e-mail lub SMS pod numer telefonu: (+48) 518 017 404.
- Regulamin