Rekrutacja otwarta
Wycena Nieruchomości
Zdobądź kwalifikacje rzeczoznawcy majątkowego.
Studia podyplomowe Wycena nieruchomości kompleksowo przygotowują do państwowego egzaminu niezbędnego do uzyskania uprawnień w zakresie szacowania nieruchomości i wykonywania zawodu rzeczoznawcy majątkowego. W trakcie dwóch semestrów słuchacze mogą liczyć na gruntowną wiedzę z zakresu prawa, ekonomii oraz zarządzania, przekazywaną w sposób konkretny, praktyczny i nowoczesny przez doświadczonych praktyków i ekspertów branżowych.
- Niestacjonarny
Opis kierunku i cele kształcenia
Wycena nieruchomości – studia podyplomowe zgodne z wymogami Ministerstwa Rozwoju i Technologii (MRiT)
W Polsce dostęp do wykonywania zawodu rzeczoznawcy majątkowego jest regulowany i możliwy po spełnieniu trzech warunków:
- ukończeniu studiów podyplomowych z zakresu wyceny nieruchomości,
- odbyciu praktyki zawodowej
- zdaniu egzaminu przed Państwową Komisją Kwalifikacyjną.
Studia „Wycena nieruchomości” w Łazarski Executive Education, dzięki solidnej dawce wiedzy z prawa i ekonomii przekazywanej przez doświadczonych praktyków i ekspertów z branży nieruchomości, doskonale przygotowują do egzaminu państwowego i otwierają drzwi do zawodu rzeczoznawcy majątkowego.
Duży nacisk kładziemy na zajęcia praktyczne, w tym na case studies oraz symulacje rynkowe. Dodatkowo uzyskasz dostęp do nowoczesnych narzędzi i baz danych, które wspierają proces nauki i pracy w wycenie nieruchomości.
Praktyczna wiedza
Dla kogo są to studia?
Studia podyplomowe Wycena nieruchomości skierowane są do osób, które:
- Są absolwentami wyższych studiów (magisterskich lub licencjackich), szczególnie wydziałów ekonomicznych, prawnych i technicznych.
- Chcą ubiegać się o licencję rzeczoznawcy nieruchomości.
- Pracują jako zarządcy nieruchomości lub pośrednicy w obrocie nieruchomościami.
- Planują pracować w firmach doradczych, bankach, instytucjach finansowych lub instytucjach samorządowych.
Program nauczania
Sudia trwają dwa semestry. Zajęcia rozpoczynają się w II połowie października, odbywają się co 2 tygodnie, w soboty i niedziele, w godzinach 9-17. Program zakłada nie więcej niż 30% godzin zajęć w formie zdalnej.
- Część ogólna prawa cywilnego
- Podstawy prawa rzeczowego
- Podstawy prawa zobowiązań
- Podstawy prawa i postępowania administracyjnego
- Źródła informacji o nieruchomościach
- Systemy geoinformacyjne
- Gospodarka przestrzenna
- Gospodarka nieruchomościami
- Gospodarka mieszkaniowa
- Gospodarka gruntami rolnymi, leśnymi i gruntami pod wodami
- Ochrona danych osobowych
- Zamówienia publiczne
- Podstawy ekonomii
- Ekonomiczne podstawy rynku nieruchomości
- Podstawy matematyki finansowej
- Elementy finansów i bankowości
- Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji
- Podstawy statystyki i ekonometrii
- Elementy rachunkowości
- Uwarunkowania prawne i techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych
- Przegląd technologii w budownictwie
- Proces inwestycyjny w budownictwie
- Ocena stanu technicznego budynków
- Podstawy kosztorysowania
- System prawny rzeczoznawstwa majątkowego
- Zasady dobrej praktyki
- Wprowadzenie do problematyki wyceny nieruchomości
- Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny
- Podejścia, metody i techniki wyceny nieruchomości w Polsce
- Wycena praw rzeczowych, w tym ograniczonych praw rzeczowych i zobowiązań umownych
- Wycena nieruchomości zurbanizowanych
- Wycena nieruchomości rolnych, upraw sadowniczych, roślin ozdobnych i gruntów pod wodami
- Wycena nieruchomości leśnych oraz zadrzewionych i zakrzewionych
- Wycena nieruchomości dla celów szczególnych i wycena nieruchomości specjalnych
- Wycena maszyn i urządzeń trwale związanych z nieruchomością
- Podstawy wyceny przedsiębiorstw
- Podstawy powszechnej taksacji nieruchomości
- Rola rzeczoznawcy majątkowego w doradztwie na rynku nieruchomości
- Koncepcje wyceny nieruchomości na świecie
- Seminarium dyplomowe
- Egzamin dyplomowy
- uzyskanie zaliczeń z każdego modułu kształcenia,
- pozytywny wynik egzaminu dyplomowego (test).
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów. Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów. Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.
Wstępny terminarz
Korzyści z wyboru studiów
- Ukończenie studiów otwiera przed Tobą drogę do zdobycia zawodu rzeczoznawcy majątkowego.
- Masz gwarancję, że program naszych studiów jest w pełni zgodny z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 28 maja 2024 r.
- Z dyplomem „Wycena nieruchomości” możesz rozpocząć praktykę zawodową z zakresu rzeczoznawstwa majątkowego, niezbędną do uzyskania licencji.
- Uzyskasz wiedzę prawną (w szczególności z zakresu prawa cywilnego, prawa mieszkaniowego, spółdzielczego prawa mieszkaniowego, prawa budowlanego i gospodarki nieruchomościami) oraz wiedzę ekonomiczną, niezbędną w zawodzie rzeczoznawcy majątkowego.
- Zdobędziesz praktyczną wiedzę dzięki zajęciom prowadzonym przez doświadczonych praktyków i ekspertów z branży.
- Nawiążesz cenne kontakty zawodowe dzięki współpracy Uczelni Łazarskiego z czołowymi lokalnymi stowarzyszeniami zawodowymi.
Jedna ścieżka, wiele możliwości
Kadra
Opłaty za studia
Płatność jednorazowa
Opłata rekrutacyjna: 200 zł
Czesne: 6 000 zł
Raty: 1 x 6 000 zł
Terminy płatności czesnego:
∙ 1 rata - 10 października 2025
Całkowity koszt: 6 200 zł
Po zastosowaniu zniżki 10%
Płatność w 2 ratach
Opłata rekrutacyjna: 200 zł
Czesne: 6 200 zł
Raty: 2 x 3 100 zł
Terminy płatności czesnego:
∙ 1 rata - 10 października 2025
∙ 2 rata - 1 lutego 2025
Całkowity koszt: 6 400 zł
Po zastosowaniu zniżki 10%
Płatność w 4 ratach
Opłata rekrutacyjna: 200 zł
Czesne: 6 400 zł
Raty: 4 x 1 600 zł
Terminy płatności czesnego:
∙ 1 rata - 10 października 2025
∙ 2 rata - 15 grudnia 2025
∙ 3 rata - 1 lutego 2026
∙ 4 rata - 1 kwietnia 2026
Całkowity koszt: 6 600 zł
Po zastosowaniu zniżki 10%
Dostępne zniżki:
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkami
Zasady rekrutacji
Warunki przyjęcia
Aby zgłosić się na studia, kandydat musi:
- Posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego.
- Wypełnić kompletny formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie rekrutacja-ckp.lazarski.pl.
- Dokonać opłaty rekrutacyjnej w wysokości 200 zł na indywidualny numer subkonta bankowego podany w procesie IRK. Tytułem przelewu: ckp_imię i nazwisko kandydata_25_26.
- Załączyć wymagane dokumenty:
- skan dyplomu ukończenia studiów wyższych,
- CV,
- dowód dokonania opłaty rekrutacyjnej.
O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Kandydaci z dyplomem zagranicznym
Osoby posiadające zagraniczny dyplom i chcące kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym podlegają odrębnym przepisom dotyczącym uznawania dyplomów.
W przypadku cudzoziemców wymagany jest posiadanie:
- dyplomu ukończenia studiów wyższych w Polsce, albo dyplomu ukończenia studiów wyższych za granicą uznanego za równoważny z dyplomem polskim lub nostryfikowanego na zasadach określonych w odrębnych przepisach
- kandydaci legitymujący się dyplomem ukończenia studiów wydanym za granicą, który nie uprawnia do kontynuacji kształcenia w Polsce (tj. nieobjętym uznawalnością na podstawie umów międzynarodowych lub nostryfikacji), są zobowiązani do przedstawienia pisemnej informacji wydanej przez dyrektora NAWA, potwierdzającej ich uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe.
- tłumaczenie wymaganych dokumentów na język polski przez tłumacza przysięgłego
- legalizacja dyplomu lub klauzula apostille (oryginał do wglądu)
- zaleca się uzyskanie pisemnego potwierdzenia akceptacji dyplomu zagranicznego przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej (NAWA).
- certyfikatu, który będzie stanowił podstawę do uznania poziomu znajomości języka (B2) do studiowania w Polsce wydany przez uprawnione instytucje (opracowany zostanie katalog certyfikatów)
Po przyjęciu na studia
Osoby przyjęte na studia, po otrzymaniu informacji o uruchomieniu kierunku, są zobowiązane do:
- przedstawienia w Dziekanacie Łazarski Executive Education oryginału dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz dowodu osobistego w celu weryfikacji (terminy dyżurów będą podawane przez Wirtualną Uczelnię),
- podpisania umowy o odpłatności za studia za pośrednictwem platformy Autenti (bezpłatnej, zewnętrznej platformy do podpisywania umów elektronicznych).
Ważne informacje
- Informacja o uruchomieniu kierunku przekazywana jest uczestnikom drogą elektroniczną po zakończeniu rekrutacji.
- Uruchomienie studiów zależy od liczby kandydatów. W przypadku nieuruchomienia kierunku opłata rekrutacyjna jest zwracana na wskazane konto.
- W przypadku przesyłania danych osobowych drogą mailową należy przesyłać pliki zaszyfrowane i skompresowane (np. programami 7-Zip, WinZip, WinRAR) oraz zabezpieczone hasłem. Hasło należy przesłać w osobnej wiadomości e-mail lub SMS pod numer telefonu: (+48) 518 017 404.
- Regulamin