Rekrutacja otwarta

Restrukturyzacja Podmiotów Leczniczych

Nowoczesne studia podyplomowe dla liderów ochrony zdrowia w czasach kryzysu

Restrukturyzacja podmiotów leczniczych to praktyczny kierunek studiów podyplomowych, stworzony z myślą o osobach, które chcą skutecznie zarządzać placówkami medycznymi w sytuacjach kryzysowych. Program łączy prawo, ekonomię i zarządzanie. Uczestnicy zdobywają narzędzia niezbędne do planowania i wdrażania restrukturyzacji, a także do reprezentowania interesów dłużników i wierzycieli.

Zarejestruj się
Edycja studiów: II edycja
Stopień studiów: Studia podyplomowe
Czas trwania studiów: 1 rok (2 semestry, 167 godzin)
Forma studiów:
  • Niestacjonarny

Opis kierunku i cele kształcenia

Skuteczna restrukturyzacja to konieczność

Wiele placówek ochrony zdrowia w Polsce boryka się z poważnymi problemami finansowymi i organizacyjnymi. Restrukturyzacja podmiotów leczniczych staje się więc nie tylko możliwością, ale koniecznością. Obecnie nie istnieje osobne postępowanie restrukturyzacyjne dla szpitali. Zmusza to zarządzających do korzystania z ogólnych przepisów, które nie są dostosowane do realiów funkcjonowania podmiotów medycznych. To rodzi ryzyko dla ciągłości działania, płynności finansowej i dostępności świadczeń zdrowotnych.

Program oparty na praktyce i doświadczeniu

Studia dają uczestnikom praktyczne narzędzia do wdrażania restrukturyzacji w placówkach medycznych. Łączą wiedzę prawną z ekonomiczną i organizacyjną. W programie znajdują się m.in. zajęcia z obsługi systemów takich jak Krajowy Rejestr Zadłużonych (KRZ) oraz moduły poświęcone planowaniu układów, tworzeniu spisów wierzytelności i propozycji naprawczych. Uczestnicy uczą się podejmowania trafnych decyzji zarządczych w warunkach kryzysowych.

Poznaj systemy, z których korzystają profesjonaliści

W programie znajdziesz praktyczne zajęcia z obsługi systemów takich jak Krajowy Rejestr Zadłużonych (KRZ) oraz Portal Użytkownika Branżowego i Zarejestrowanego.

Dla kogo są to studia?

Studia podyplomowe Restrukturyzacja podmiotów leczniczych przeznaczone dla:

  • Kadry zarządzającej szpitalami i innymi podmiotami leczniczymi
  • Menedżerów, specjalistów ds. finansów, pracowników działów księgowych i administracyjnych
  • Samorządowcy odpowiedzialni za sektor zdrowia
  • Radcowie prawni i adwokaci obsługujący jednostki medyczne
  • Doradcy restrukturyzacyjni, adwokaci oraz aplikanci

Program nauczania

Aby aplikować, kandydat musi mieć ukończone kończone studia wyższe II stopnia lub jednolite studia magisterskie. W przypadku nieposiadania stopnia naukowego magistra decyzję o przyjęciu na studia podejmuje kierownik kierunku.

Studia trwają dwa semestry. Zajęcia rozpoczynają się w II połowie października, odbywają się 1 raz w miesiącu w formie dwudniowych (sobotnio-niedzielnych) zjazdów. Wyjątkowo, nie więcej nie trzykrotnie w ciągu studiów, mogą zostać zorganizowane 2 zjazdy w miesiącu. W miesiącach, w których zostaną zaplanowane dwa zjazdy jeden zjazd będzie przeprowadzony w całości w sposób zdalny i nie będzie wymagał przyjazdu słuchaczy na Uczelnię. Program zakłada nie więcej niż 30% godzin zajęć w formie zdalnej.


Moduł I. Funkcjonowanie podmiotów leczniczych w systemie zorientowanym na wartość zdrowotną
  • strategiczne kierunki rozwoju sektora ochrony zdrowia w Polsce i w Europie,
  • działalność lecznicza oraz czynniki kształtujące rynek szpitalny,
  • finansowanie działalności leczniczej, w tym finansowanie kryzysowe,
  • regulacja prawna zawodów medycznych,
  • zarządzanie kryzysowe podmiotem leczniczym: obszar operacyjny, finansowy, prawny.
Moduł II. Prawo restrukturyzacyjne - zagadnienia ogólne
  • zagadnienia wprowadzające, podstawy otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego, układ,
  • przebieg postępowań restrukturyzacyjnych podmiotów leczniczych,
  • pomoc publiczna w postępowaniach restrukturyzacyjnych podmiotów leczniczych,
  • tworzenie planu restrukturyzacyjnego dla podmiotu leczniczego,
  • Krajowy Rejestr Zadłużonych i funkcjonowanie Portalu Publicznego, Portalu Użytkownika Branżowego i Zarejestrowanego oraz Portalu Sądowego.
Moduł III. Kompetencje społeczne doradcy restrukturyzacyjnego
  • zarządzanie zespołem w procesie zmian,
  • zarządzanie konfliktem,
  • warsztat negocjacji i mediacji,
  • psychologia w zarządzaniu.
Moduł IV. Praktyka procesów restrukturyzacyjnych
  • case study I,
  • case study II,
  • case study III.
Moduł V. Repetytorium dyplomowe kończące się egzaminem dyplomowym
Warunki ukończenia studiów
  • uzyskanie zaliczeń z każdego modułu kształcenia,
  • min. 70% obecności na zajęciach,
  • uzyskanie pozytywnego wyniku egzaminu dyplomowego (test). 

Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów. Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów. Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.

Wstępny terminarz

Informujemy, że są to wstępne daty zjazdów. Dokładny i pełny harmonogram dostępny będzie na Wirtualnej Uczelni na początku października.

Korzyści z wyboru studiów

  • Nauczysz się zarządzać kryzysem finansowym krok po kroku
  • Nauczysz się tworzyć spis wierzytelności, plan restrukturyzacyjny oraz propozycje układowe
  • Poznasz systemy, dokumenty i procedury, z których korzystają sędziowie, syndycy i doradcy
  • Partnerstwo z Instytutem Prawa Upadłościowego i Restrukturyzacyjnego – dostęp do badań, szkoleń i ekspertów
  • Możliwość zapoznania się z praktyką funkcjonującą w różnych sądach upadłościowych w Polsce dzięki zróżnicowanej kadrze
  • Twoimi wykładowcami będą osoby, które aktywnie tworzyły prawo restrukturyzacyjne w Polsce i na co dzień stosują je w praktyce. Wśród prowadzących znajdują się sędziowie, doradcy restrukturyzacyjni, członkowie zespołów legislacyjnych powołanych przez Ministerstwo Sprawiedliwości oraz eksperci budujący Krajowy Rejestr Zadłużonych i systemy obsługi postępowań sądowych.
  • Brak pracy dyplomowej – koncentrujesz się na zdobywaniu wiedzy i kompetencji

Zniżki na wydarzenia branżowe

Uczestnicy studiów podyplomowych na kierunku Restrukturyzacja podmiotów leczniczych zyskują preferencyjne warunki udziału w szkoleniach, konferencjach i seminariach organizowanych przez Instytut Prawa Upadłościowego i Restrukturyzacyjnego oraz Badań nad Niewypłacalnością Uczelni Łazarskiego.

Kadra

dr hab. Anna Hrycaj, prof. UŁa

Sędzia Sądu Apelacyjnego w Warszawie, Dyrektor IPUIR. W 2013 r. przewodniczący zespołu powołanego przez Ministra Sprawiedliwości ds. przygotowania projektów ustaw z zakresu prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego.

prof. dr hab. Joanna M. Moczydłowska

Profesor nauk społecznych, konsultant w obszarze doradztwa personalnego oraz diagnozy relacji w organizacjach, autorka i współautorska bestsellerów wydawniczych tj. Zjawiska kryzysowe w organizacji, Przemysł 4.0 (?). Ludzie i technologie.

Marek Adamski

Przedsiębiorca i manager, doradca i konsultant biznesowy, kieruje projektami wdrożeniowymi systemów wspomagających zarządzanie procesami HR i BI w największych polskich i międzynarodowych organizacjach.

dr Patryk Filipiak

Adwokat i partner w kancelarii Filipiak Babicz Kancelaria Prawna. Doktor nauk prawnych. Kwalifikowany doradca restrukturyzacyjny, od 2025 r. członek Zespołu Problemowego ds. Prawa Upadłościowego i Restrukturyzacyjnego w ramach Komisji Kodyfikacyjnej P.C.

dr n. ekon. Małgorzata Gałązka-Sobotka

Dziekan Łazarski Executive Education oraz Dyrektor Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego. Od 2015 r. wiceprzewodnicząca Rady Narodowego Funduszu Zdrowia (członek rady od 2010 r.)

dr Jerzy Gryglewicz, MBA

Doradca firm audytorskich, farmaceutycznych oraz towarzystw ubezpieczeniowych. Autor wielu raportów i analiz dotyczących rynku medycznego. Główny Specjalista w Departamencie Gospodarki Lekami i Departamencie Kontroli Centrali NFZ.

dr hab. Iwona Kowalska-Bobko

Prowadzi badania naukowe oraz zajęcia dydaktyczne w takich obszarach jak: polityka zdrowotna, organizacja ochrony zdrowia, decentralizacja w ochronie zdrowia, systemy zdrowotne, polityka zdrowotna Unii Europejskiej. Kierownik Zakładu Polityki Zdrowotnej.

mgr inż. Jarosław Kozera

Właściciel firmy konsultingowej JSKonsulting, specjalizującej się w audytach jednostek ochrony zdrowia oraz w zarządzaniu informacją w sektorze ochrony zdrowia.

Patrycja Makuch

adwokat niewykonujący zawodu, asystent sędziego w Sądzie Rejonowym w Gliwicach, Wydział XII Gospodarczy ds. Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych, od 2021r. delegowana do Ministerstwa Sprawiedliwości, Wydział Rozwoju Rejestrów Sądowych

prof. dr hab. n. med. Michał Nowakowski

Prof. UJ. Absolwent Wydziału Lekarskiego w Krakowie, specjalista chirurgii ogólnej oraz posiadacz certyfikatu European Board of Surgical Qualifications w zakresie chirurgii kolorektalnej.

mgr Piotr Nowicki

Menadżer ochrony zdrowia i wykładowca akademicki, z wykształcenia magister socjologii. Od 2017 r. jest członkiem Rady ds. Taryfikacji przy Prezesie AOTMiT, a od 2019 r. jej wiceprzewodniczącym.

dr Bartosz Sierakowski

Zastępca Dyrektora Instytutu Prawa Upadłościowego i Restrukturyzacyjnego oraz Badań nad Niewypłacalnością, radca prawny i doradca restrukturyzacyjny, wspólnik w kancelarii Zimmerman Sierakowski i Partnerzy.

dr Jolanta Sobierańska-Grenda

Prawnik z doświadczeniem menedżerskim w zakresie zarządzania dużymi podmiotami medycznymi oraz umiejętnością negocjowania i dogadywania porozumień zarówno po stronie społecznej, jak i instytucjonalnej. Prezes Zarządu Szpitali Pomorskich Sp. z o.o. w Gdyni

Opłaty za studia

Dostępne formy opłat na kierunku Restrukturyzacja Podmiotów Leczniczych :

Płatność jednorazowa

Opłata rekrutacyjna: 200 zł

Czesne: 7 000 zł

Raty: 1 x 7 000 zł

Wyświetl terminy płatności czesnego

Terminy płatności czesnego:

∙ 1 rata - 10 października 2025

Całkowity koszt: 7 200 zł

Po zastosowaniu zniżki 10%

Płatność w 2 ratach

Opłata rekrutacyjna: 200 zł

Czesne: 7 200 zł

Raty: 2 x 3 600 zł

Wyświetl terminy płatności czesnego

Terminy płatności czesnego:

∙ 1 rata - 10 października 2025
∙ 2 rata - 1 lutego 2025

Całkowity koszt: 7 400 zł

Po zastosowaniu zniżki 10%

Płatność w 4 ratach

Opłata rekrutacyjna: 200 zł

Czesne: 7 400 zł

Raty: 4 x 1 850 zł

Wyświetl terminy płatności czesnego

Terminy płatności czesnego:

∙ 1 rata - 10 października 2025
∙ 2 rata - 15 grudnia 2025
∙ 3 rata - 1 lutego 2026
∙ 4 rata - 1 kwietnia 2026

Całkowity koszt: 7 600 zł

Po zastosowaniu zniżki 10%

Dostępne zniżki:

**zniżki nie łączą się z innymi zniżkami


Zasady rekrutacji

Warunki przyjęcia

Aby zgłosić się na studia, kandydat musi:

  1. Posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego.
  2. Wypełnić kompletny formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie rekrutacja-ckp.lazarski.pl.
  3. Dokonać opłaty rekrutacyjnej w wysokości 200 zł na indywidualny numer subkonta bankowego podany w procesie IRK. Tytułem przelewu: ckp_imię i nazwisko kandydata_25_26.
  4. Załączyć wymagane dokumenty:
    • skan dyplomu ukończenia studiów wyższych,
    • CV,
    • dowód dokonania opłaty rekrutacyjnej.

O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

Kandydaci z dyplomem zagranicznym

Osoby posiadające zagraniczny dyplom i chcące kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym podlegają odrębnym przepisom dotyczącym uznawania dyplomów.

W przypadku cudzoziemców wymagany jest posiadanie:

  • dyplomu ukończenia studiów wyższych w Polsce, albo dyplomu ukończenia studiów wyższych za granicą uznanego za równoważny z dyplomem polskim lub nostryfikowanego na zasadach określonych w odrębnych przepisach
  • kandydaci legitymujący się dyplomem ukończenia studiów wydanym za granicą, który nie uprawnia do kontynuacji kształcenia w Polsce (tj. nieobjętym uznawalnością na podstawie umów międzynarodowych lub nostryfikacji), są zobowiązani do przedstawienia pisemnej informacji wydanej przez dyrektora NAWA, potwierdzającej ich uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe.
  • tłumaczenie wymaganych dokumentów na język polski przez tłumacza przysięgłego
  • legalizacja dyplomu lub klauzula apostille (oryginał do wglądu)
  • zaleca się uzyskanie pisemnego potwierdzenia akceptacji dyplomu zagranicznego przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej (NAWA).
  • certyfikatu, który będzie stanowił podstawę do uznania poziomu znajomości języka (B2) do studiowania w Polsce wydany przez uprawnione instytucje (opracowany zostanie katalog certyfikatów)

Po przyjęciu na studia

Osoby przyjęte na studia, po otrzymaniu informacji o uruchomieniu kierunku, są zobowiązane do:

  • przedstawienia w Dziekanacie Łazarski Executive Education oryginału dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz dowodu osobistego w celu weryfikacji (terminy dyżurów będą podawane przez Wirtualną Uczelnię),
  • podpisania umowy o odpłatności za studia za pośrednictwem platformy Autenti (bezpłatnej, zewnętrznej platformy do podpisywania umów elektronicznych).

Ważne informacje

  • Informacja o uruchomieniu kierunku przekazywana jest uczestnikom drogą elektroniczną po zakończeniu rekrutacji.
  • Uruchomienie studiów zależy od liczby kandydatów. W przypadku nieuruchomienia kierunku opłata rekrutacyjna jest zwracana na wskazane konto.
  • W przypadku przesyłania danych osobowych drogą mailową należy przesyłać pliki zaszyfrowane i skompresowane (np. programami 7-Zip, WinZip, WinRAR) oraz zabezpieczone hasłem. Hasło należy przesłać w osobnej wiadomości e-mail lub SMS pod numer telefonu: (+48) 518 017 404.
  • Regulamin
Zarejestruj się