Rekrutacja otwarta
Lotnictwo 5.0. Transformacja i Optymalizacja
Nowoczesne podejście do zarządzania – cyfryzacja, automatyzacja, zrównoważony rozwój
Lotnictwo 5.0 to studia podyplomowe dla osób pracujących w sektorze lotniczym, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje w kierunku nowoczesnych technologii, zarządzania i optymalizacji. Branża zmienia się szybko. Co za tym idzie? Rosną wymagania pasażerów, pojawiają się nowe regulacje, a presja na efektywność nie maleje.
Kierunek odpowiada na pilne potrzeby branży związane z cyfryzacją, transformacją organizacyjną i wdrażaniem zasad ESG w lotnictwie cywilnym i komercyjnym.
- Niestacjonarny
Opis kierunku i cele kształcenia
Dlaczego warto postawić na Lotnictwo 5.0?
Przemiany technologiczne, nowe regulacje Unii Europejskiej oraz nacisk na zrównoważony rozwój wymagają nowych kompetencji. Program „Lotnictwo 5.0. Transformacja i optymalizacja” powstał z myślą o profesjonalistach, którzy chcą przewodzić zmianom – jako liderzy, konsultanci, analitycy czy managerowie projektów w lotnictwie.
Studia przygotowują aktywnego udziału w zmianach technologicznych i regulacyjnych w lotnictwie. Poruszane są m.in. tematy strategii UE, wyzwań bezpieczeństwa oraz integracji bezzałogowych systemów powietrznych w przestrzeń powietrzną.
Sektor lotniczy przechodzi ogromne zmiany. Aby za nimi nadążyć, potrzebna jest aktualna wiedza i umiejętność wykorzystania nowoczesnych narzędzi w codziennej pracy. Lotnictwo 5.0 to kierunek, który przygotowuje do tej roli konkretnie, praktycznie i nowocześnie.
Zrównoważony rozwój w lotnictwie
Cyfryzacja i automatyzacja
Transformacja sektora lotniczego
Dla kogo są to studia?
Program studiów podyplomowych Lotnictwo 5.0. Transformacja i Optymalizacja został stworzony z myślą o osobach, które:
- pracują lub planują karierę w branży lotniczej,
- są członkami personelu lotniczego (np. pilot, nawigator lotniczy, informator służby informacji powietrznej i inni),
- są prawnikami zainteresowanymi specjalizacją w prawie lotniczym,
- są absolwentami kierunków lotniczych,
- pracują w portach lotniczych, PAŻP, Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, PKBWL,
- działają w strukturach aeroklubów lub instytucjach transportowych,
- chcą uzupełnić kompetencje związane z regulacjami międzynarodowymi i bezpieczeństwem w lotnictwie.
Program nauczania
Studia trwają dwa semestry. Zajęcia rozpoczynają się w II połowie października, odbywają się dwa razy w miesiącu w ramach dwudniowych sobotnio-niedzielnych zjazdów w godz.9-17. Program zakłada nie więcej niż 30% godzin zajęć w formie zdalnej.
- Rola SI/AI w lotnictwie cywilnym
- Kontrola ruchu lotniczego a SI/AI
- Porty lotnicze a SI/AI
- Linie lotnicze a SI/AI
- Digitalizacja transportu lotniczego
- Proces regulacyjny/legislacyjny
- Obszary regulacyjne w zakresie wykorzystywania SI/AI
- Obszary regulacyjne związane z cyberbezpieczeństwem
- Regulacje prawne rynku transportu lotniczego
- Globalny zrównoważony rozwój lotnictwa - regulacje prawne, ICAO, pakiet ff55, organizacje lotnicze
- Zrównoważona przyszłość lotnictwa
- Zrównoważony rozwój portów lotniczych
- Zrównoważony rozwój linii lotniczych
- Greenwashing i konsumenci
- Tworzenie strategii ESG w organizacji lotniczej
- Strategia dotycząca lotnictwa
- Program zarządzania bezpieczeństwem
- TEN-T
- Strategię dronów 2.0
- Strategia zrównoważonej/inteligentnej mobilności
- Security Management System (SeMS)
- Krajowy system cyberbezpieczeństwa
- Bezpieczeństwo systemów awioniki samolotowej, systemów naziemnych i wymiany danych
- Wykrywanie i reagowanie na incydenty
- Zastosowanie BSP
- U-space i UAM
- Obszary regulacyjne
- BSP a bezpieczeństwo lotnictwa cywilnego
- uzyskanie pozytywnych wyników z zaliczeń wszystkich wymaganych modułów/przedmiotów,
- pozytywny wynik z egzaminu (test).
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów. Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów. Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.
Wstępny terminarz
Korzyści z wyboru studiów
- Nauczysz się poprawnie wdrażać nowoczesne rozwiązania w organizacjach lotniczych
- Zrozumiesz, jak cyfryzacja i optymalizacja wpływają na efektywność sektora
- Zdobędziesz wiedzę potrzebną do zarządzania w realiach Lotnictwa 5.0
- Zajęcia prowadzone są przez praktyków z branży lotniczej
- Symulator lotu – 20 minut praktyki z instruktorem
- Zyskasz specjalistyczną wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju lotnictwa, co czyni naszych absolwentów atrakcyjnymi kandydatami na stanowiska w firmach lotniczych oraz organizacjach międzynarodowych
Kadra
Partnerzy Lazarski Aviation Academy
Współpraca z najlepszymi Partnerami działającymi w branży lotniczej pozytywnie wpływa na jakość naszych programów kształcenia, a także zapewnia możliwość odbycia staży w wybranych instytucjach i firmach. Jesteśmy dumni, że Lazarski Aviation Academy tworzą wspólnie z nami:


Opłaty za studia
Płatność jednorazowa
Opłata rekrutacyjna: 200 zł
Czesne: 7 900 zł
Raty: 1 x 7 900 zł
Terminy płatności czesnego:
∙ 1 rata - 10 października 2025
Całkowity koszt: 8 100 zł
Po zastosowaniu zniżki 10%
Płatność w 2 ratach
Opłata rekrutacyjna: 200 zł
Czesne: 8 100 zł
Raty: 2 x 4 050 zł
Terminy płatności czesnego:
∙ 1 rata - 10 października 2025
∙ 2 rata - 1 lutego 2025
Całkowity koszt: 8 300 zł
Po zastosowaniu zniżki 10%
Płatność w 4 ratach
Opłata rekrutacyjna: 200 zł
Czesne: 8 300 zł
Raty: 4 x 2 075 zł
Terminy płatności czesnego:
∙ 1 rata - 10 października 2025
∙ 2 rata - 15 grudnia 2025
∙ 3 rata - 1 lutego 2026
∙ 4 rata - 1 kwietnia 2026
Całkowity koszt: 8 500 zł
Po zastosowaniu zniżki 10%
Dostępne zniżki:
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkami
Zasady rekrutacji
Warunki przyjęcia
Aby zgłosić się na studia, kandydat musi:
- Posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego.
- Wypełnić kompletny formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie rekrutacja-ckp.lazarski.pl.
- Dokonać opłaty rekrutacyjnej w wysokości 200 zł na indywidualny numer subkonta bankowego podany w procesie IRK. Tytułem przelewu: ckp_imię i nazwisko kandydata_25_26.
- Załączyć wymagane dokumenty:
- skan dyplomu ukończenia studiów wyższych,
- CV,
- dowód dokonania opłaty rekrutacyjnej.
O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Kandydaci z dyplomem zagranicznym
Osoby posiadające zagraniczny dyplom i chcące kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym podlegają odrębnym przepisom dotyczącym uznawania dyplomów.
W przypadku cudzoziemców wymagany jest posiadanie:
- dyplomu ukończenia studiów wyższych w Polsce, albo dyplomu ukończenia studiów wyższych za granicą uznanego za równoważny z dyplomem polskim lub nostryfikowanego na zasadach określonych w odrębnych przepisach
- kandydaci legitymujący się dyplomem ukończenia studiów wydanym za granicą, który nie uprawnia do kontynuacji kształcenia w Polsce (tj. nieobjętym uznawalnością na podstawie umów międzynarodowych lub nostryfikacji), są zobowiązani do przedstawienia pisemnej informacji wydanej przez dyrektora NAWA, potwierdzającej ich uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe.
- tłumaczenie wymaganych dokumentów na język polski przez tłumacza przysięgłego
- legalizacja dyplomu lub klauzula apostille (oryginał do wglądu)
- zaleca się uzyskanie pisemnego potwierdzenia akceptacji dyplomu zagranicznego przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej (NAWA).
- certyfikatu, który będzie stanowił podstawę do uznania poziomu znajomości języka (B2) do studiowania w Polsce wydany przez uprawnione instytucje (opracowany zostanie katalog certyfikatów)
Po przyjęciu na studia
Osoby przyjęte na studia, po otrzymaniu informacji o uruchomieniu kierunku, są zobowiązane do:
- przedstawienia w Dziekanacie Łazarski Executive Education oryginału dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz dowodu osobistego w celu weryfikacji (terminy dyżurów będą podawane przez Wirtualną Uczelnię),
- podpisania umowy o odpłatności za studia za pośrednictwem platformy Autenti (bezpłatnej, zewnętrznej platformy do podpisywania umów elektronicznych).
Ważne informacje
- Informacja o uruchomieniu kierunku przekazywana jest uczestnikom drogą elektroniczną po zakończeniu rekrutacji.
- Uruchomienie studiów zależy od liczby kandydatów. W przypadku nieuruchomienia kierunku opłata rekrutacyjna jest zwracana na wskazane konto.
- W przypadku przesyłania danych osobowych drogą mailową należy przesyłać pliki zaszyfrowane i skompresowane (np. programami 7-Zip, WinZip, WinRAR) oraz zabezpieczone hasłem. Hasło należy przesłać w osobnej wiadomości e-mail lub SMS pod numer telefonu: (+48) 518 017 404.
- Regulamin