Rekrutacja otwarta
Lotnictwo 5.0. Transformacja i Optymalizacja
Nowoczesne podejście do zarządzania – cyfryzacja, automatyzacja, zrównoważony rozwój
Lotnictwo 5.0 to studia podyplomowe dla osób pracujących w sektorze lotniczym, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje w kierunku nowoczesnych technologii, zarządzania i optymalizacji. Branża zmienia się szybko. Co za tym idzie? Rosną wymagania pasażerów, pojawiają się nowe regulacje, a presja na efektywność nie maleje. Kierunek odpowiada na pilne potrzeby branży związane z cyfryzacją, transformacją organizacyjną i wdrażaniem zasad ESG w lotnictwie cywilnym i komercyjnym.
Opis kierunku i cele kształcenia
Dlaczego warto postawić na Lotnictwo 5.0?
Przemiany technologiczne, nowe regulacje Unii Europejskiej oraz nacisk na zrównoważony rozwój wymagają nowych kompetencji. Program „Lotnictwo 5.0. Transformacja i optymalizacja” powstał z myślą o profesjonalistach, którzy chcą przewodzić zmianom – jako liderzy, konsultanci, analitycy czy managerowie projektów w lotnictwie.
Studia przygotowują aktywnego udziału w zmianach technologicznych i regulacyjnych w lotnictwie. Poruszane są m.in. tematy strategii UE, wyzwań bezpieczeństwa oraz integracji bezzałogowych systemów powietrznych w przestrzeń powietrzną.
Sektor lotniczy przechodzi ogromne zmiany. Aby za nimi nadążyć, potrzebna jest aktualna wiedza i umiejętność wykorzystania nowoczesnych narzędzi w codziennej pracy. Lotnictwo 5.0 to kierunek, który przygotowuje do tej roli konkretnie, praktycznie i nowocześnie.
Zrównoważony rozwój w lotnictwie
Cyfryzacja i automatyzacja
Transformacja sektora lotniczego
Dla kogo są to studia?
Program studiów podyplomowych Lotnictwo 5.0. Transformacja i Optymalizacja został stworzony z myślą o osobach, które:
- pracują lub planują karierę w branży lotniczej,
- są członkami personelu lotniczego (np. pilot, nawigator lotniczy, informator służby informacji powietrznej i inni),
- są prawnikami zainteresowanymi specjalizacją w prawie lotniczym,
- są absolwentami kierunków lotniczych,
- pracują w portach lotniczych, PAŻP, Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, PKBWL,
- działają w strukturach aeroklubów lub instytucjach transportowych,
- chcą uzupełnić kompetencje związane z regulacjami międzynarodowymi i bezpieczeństwem w lotnictwie.
Program nauczania
Studia trwają dwa semestry. Zajęcia rozpoczynają się w II połowie października, odbywają się dwa razy w miesiącu w ramach dwudniowych sobotnio-niedzielnych zjazdów w godz.9-17. Program zakłada nie więcej niż 30% godzin zajęć w formie zdalnej.
- Rola SI/AI w lotnictwie cywilnym
- Kontrola ruchu lotniczego a SI/AI
- Porty lotnicze a SI/AI
- Linie lotnicze a SI/AI
- Digitalizacja transportu lotniczego
- Proces regulacyjny/legislacyjny
- Obszary regulacyjne w zakresie wykorzystywania SI/AI
- Obszary regulacyjne związane z cyberbezpieczeństwem
- Regulacje prawne rynku transportu lotniczego
- Globalny zrównoważony rozwój lotnictwa - regulacje prawne, ICAO, pakiet ff55, organizacje lotnicze
- Zrównoważona przyszłość lotnictwa
- Zrównoważony rozwój portów lotniczych
- Zrównoważony rozwój linii lotniczych
- Greenwashing i konsumenci
- Tworzenie strategii ESG w organizacji lotniczej
- Strategia dotycząca lotnictwa
- Program zarządzania bezpieczeństwem
- TEN-T
- Strategię dronów 2.0
- Strategia zrównoważonej/inteligentnej mobilności
- Security Management System (SeMS)
- Krajowy system cyberbezpieczeństwa
- Bezpieczeństwo systemów awioniki samolotowej, systemów naziemnych i wymiany danych
- Wykrywanie i reagowanie na incydenty
- Zastosowanie BSP
- U-space i UAM
- Obszary regulacyjne
- BSP a bezpieczeństwo lotnictwa cywilnego
- uzyskanie pozytywnych wyników z zaliczeń wszystkich wymaganych modułów/przedmiotów,
- pozytywny wynik z egzaminu dyplomowego (test).
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.
Wstępny terminarz
Korzyści z wyboru studiów
- Nauczysz się poprawnie wdrażać nowoczesne rozwiązania w organizacjach lotniczych
- Zrozumiesz, jak cyfryzacja i optymalizacja wpływają na efektywność sektora
- Zdobędziesz wiedzę potrzebną do zarządzania w realiach Lotnictwa 5.0
- Zajęcia prowadzone są przez praktyków z branży lotniczej
- Symulator Airbus A320 – 20 minut praktyki z instruktorem
- Zyskasz specjalistyczną wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju lotnictwa, co czyni naszych absolwentów atrakcyjnymi kandydatami na stanowiska w firmach lotniczych oraz organizacjach międzynarodowych
Uzyskaj Certyfikat IATA
Kadra
prof. dr hab. Anna Konert
Dziekan Wydziału Prawa i Administracji, sędzia w sądzie arbitrażowym w Bukareszcie, członek zarządu European Air Law Association
Jan Malawko
Radosław Sułek
mgr Piotr Dolata, LLM, LLB
prawnik, urzędnik mianowany Służby Cywilnej, dyplomata z 18 letnim stażem w polskiej służbie zagranicznej
Tomasz Balcerzak
pilot wojskowy, były Prezes Eurolot Airlines, ekspert branży lotniczej
Achim Czerny
dr Anna Biernacka-Rygiel
EASA Regulatory Affairs Executive
mgr Mateusz Dziudziel
Dyrektor Biura Paliwa Polskich Linii Lotniczych LOT
Jarosław Kowalski
Paweł Korzec
Paweł Szymański
Dyrektor Departamentu Bezzałogowych Statków Powietrznych, Urząd Lotnictwa Cywilnego
Luc TYTGAT
Michał Witkowski
Aviation Safety Expert z prawie 30-letnim doświadczeniem, w latach 2017-2021 pełnił funkcje Wiceprezesa ULC ds. Standardów Lotniczych, w latach 2021 – 2024 Z-ca Dyrektora Portu Lotniczego im. F. Chopina w Warszawie
Maciej Włodarczyk
Kierownik Ośrodka Rozwoju Systemów UTM i Operacji Bezzałogowych Statków Powietrznych w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej
Opłaty za studia
Studia podyplomowe | czesne | 2 raty | 4 raty |
Lotnictwo 5.0. Transformacja i Optymalizacja | 7900 zł | 8100 zł | 8300 zł |
Zasady rekrutacji
Terminy i wymagania rekrutacyjne
Szczegółowe terminy i wymagania rekrutacyjne dostępne są w zakładkach poszczególnych kierunków.
Warunki przyjęcia
Aby zgłosić się na studia, kandydat musi:
- Posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego.
- Wypełnić kompletny formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie rekrutacja-ckp.lazarski.pl.
- Dokonać opłaty rekrutacyjnej w wysokości 200 zł na indywidualny numer subkonta bankowego podany w procesie IRK. Tytułem przelewu: ckp_imię i nazwisko kandydata_25_26.
- Załączyć wymagane dokumenty:
- skan dyplomu ukończenia studiów wyższych,
- CV,
- dowód dokonania opłaty rekrutacyjnej.
O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Kandydaci z dyplomem zagranicznym
Osoby posiadające zagraniczny dyplom i chcące kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym podlegają odrębnym przepisom dotyczącym uznawania dyplomów.
Aby dowiedzieć się, czy Twój dyplom wymaga nostryfikacji, sprawdź szczegóły: kliknij TU.
Dodatkowe wymagania dla kandydatów z dyplomem zagranicznym:
- tłumaczenie wymaganych dokumentów na język polski przez tłumacza przysięgłego,
- legalizacja dyplomu lub klauzula apostille (oryginał do wglądu).
Po przyjęciu na studia
Osoby przyjęte na studia, po otrzymaniu informacji o uruchomieniu kierunku, są zobowiązane do:
- przedstawienia w Dziekanacie Łazarski Executive Education oryginału dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz dowodu osobistego w celu weryfikacji (terminy dyżurów będą podawane przez Wirtualną Uczelnię),
- podpisania umowy o odpłatności za studia za pośrednictwem platformy Autenti (bezpłatnej, zewnętrznej platformy do podpisywania umów elektronicznych).
Ważne informacje
- Informacja o uruchomieniu kierunku przekazywana jest uczestnikom drogą elektroniczną po zakończeniu rekrutacji.
- Uruchomienie studiów zależy od liczby kandydatów. W przypadku nieuruchomienia kierunku opłata rekrutacyjna jest zwracana na wskazane konto.
- W przypadku przesyłania danych osobowych drogą mailową należy przesyłać pliki zaszyfrowane i skompresowane (np. programami 7-Zip, WinZip, WinRAR) oraz zabezpieczone hasłem. Hasło należy przesłać w osobnej wiadomości e-mail lub SMS pod numer telefonu: (+48) 518 017 404.
- https://ckp.lazarski.pl/regulaminy/