Rekrutacja otwarta

Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)

Nowoczesne zarządzanie w lotnictwie cywilnym

MBA w lotnictwie to program dla osób, które chcą zarządzać w branży lotniczej. Dynamiczny rozwój sektora lotniczego wymaga profesjonalnego zarządzania. Studia łączą wiedzę menedżerską z realiami zarządzania organizacjami lotniczym. Stworzone z myślą o menedżerach i specjalistach, którzy chcą zdobyć lub pogłębić wiedzę z zakresu zarządzania w organizacjach lotnictwa cywilnego.

Zarejestruj się

Opis kierunku i cele kształcenia

MBA skrojone na potrzeby sektora lotniczego

Lotnictwo cywilne to jedna z najszybciej rozwijających się dziedzin transportu. Wraz z jego rozwojem rośnie potrzeba nowoczesnego zarządzania oraz skutecznego nadzoru nad instytucjami lotniczymi. MBA w lotnictwie to odpowiedź na te potrzeby. Studia są przeznaczone dla osób, które chcą awansować lub już pełnią funkcje kierownicze i chcą poszerzyć wiedzę o aktualne standardy, przepisy i praktykę.

Doświadczenia z rynku pokazują, że w Polsce wciąż brakuje wyspecjalizowanej kadry menedżerskiej w lotnictwie. Osoby zarządzające i nadzorujące instytucje lotnicze często potrzebują szerszych kompetencji. Ich rozwój to dziś warunek konieczny skutecznego reformowania tego sektora.

Program MBA obejmuje szeroki zakres tematów. Zajęcia dotyczą m.in. prawa lotniczego, ekonomii, zarządzania strategicznego, marketingu i organizacji działalności lotniczej. Uczestnicy uczą się podejmowania decyzji w warunkach zmienności, rozwijają kompetencje analityczne i przywódcze. Poznają także zasady współpracy między takimi podmiotami jak linie lotnicze, lotniska, służby żeglugi powietrznej czy organy nadzoru.

Uzyskaj Certyfikat IATA

Osoby, które zapiszą się do końca czerwca otrzymają Certyfikat IATA "Overview of the Air Transportation System".

Dla kogo są to studia?

Program MBA w Lotnictwie skierowany jest do osób, które:

  • zajmują lub planują objąć stanowiska kierownicze w liniach lotniczych, portach lotniczych, urzędach lotnictwa cywilnego, agencjach żeglugi powietrznej
  • pracują w administracji państwowej lub samorządowej i nadzorują sektor lotniczy
  • są właścicielami lub menedżerami firm współpracujących z branżą lotniczą
  • planują zmianę ścieżki kariery i wejście w sektor lotniczy z solidnym przygotowaniem merytorycznym

Program nauczania

Warunkiem przystąpienia do procesu rekrutacji na program MBA jest posiadanie dyplomu magisterskiego oraz min. 2-letniego doświadczenia na stanowisku menadżerskim i rozmowa kwalifikacyjna. Dodatkowo znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym rozumienie tekstu (wybrane kursy oraz praca na materiałach anglojęzycznych).

Osoby nieposiadające jeszcze doświadczenia menedżerskiego mogą przystąpić do programu przedkładając list referencyjny od doświadczonego menedżera, który może potwierdzić potencjał menedżerski kandydata. Osoby, które legitymują się dyplomem inżyniera lub licencjata mogą aplikować do programu pod warunkiem posiadania min. 5 letniego doświadczenia menadżerskiego.

Studia trwają trzy semestry. Zajęcia rozpoczynają się w II połowie października, odbywają się dwa razy w miesiącu w formie dwudniowych (sobotnio-niedzielnych) sesji w godz.9-17. Program zakłada nie więcej niż 30% godzin w formie zdalnej.


Moduł I. Zarządzanie w lotnictwie (60h)
Moduł I. Zarządzanie w lotnictwie (60h)
  • Organizacja i zarządzanie w dobie globalizacji
  • Zarządzanie organizacjami lotniczymi, w tym globalny zrównoważony rozwój lotnictwa
  • Zarządzanie działalnością linii lotniczych, w tym zrównoważony rozwój linii lotniczych
  • Zarządzanie portem lotniczym, w tym zrównoważony rozwój portów lotniczych
  • Zarządzanie ruchem lotniczym
  • Polityka kształtowania infrastruktury lotniczej w Polsce
  • Polityka „otwartego nieba”. Liberalizacja transportu lotniczego
  • Rola i zadania obsługi naziemnej
  • Marketing i zarządzanie marketingowe na rynku usług  transportowych
  • Strategie i perspektywy rozwoju światowego i krajowego transportu lotniczego
Moduł II. Finansowanie (60h)
Moduł II. Finansowanie (60h)
  • Struktura kosztów linii lotniczych
  • Wyznaczniki kosztów linii lotniczych
  • Ekonomika tradycyjnych przewoźników lotniczych
  • Ekonomika LCC
  • Ekonomika czarterowa
  • Ekonomika cargo lotniczego
  • Polityka cenowa i struktury taryf
  • Zarządzanie wpływami i strategia cenowa
Moduł III. Zarządzanie zasobami ludzkimi w lotnictwie (60h)
Moduł III. Zarządzanie zasobami ludzkimi w lotnictwie (60h)
  • Doskonalenie umiejętności społecznych
  • Nowoczesne trendy w zarządzaniu ludźmi
  • CRM (zarządzanie zasobami załogi)
Moduł IV. Operacje lotnicze (30h)
Moduł IV. Operacje lotnicze (30h)
  • Operacje linii lotniczych
  • Operacje portów lotniczych
Moduł V. Prognozowanie (40h)
Moduł V. Prognozowanie (40h)
  • Planowania rozwoju portu lotniczego z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju
  • Budowanie siatki połączeń
  • Metody prognozowania ruchu na lotniskach
  • Modele biznesowe portów lotniczych
  • Konkurencja pomiędzy portami lotniczymi
  • Czynniki kluczowe rozwoju ruchu w porcie lotniczym
Moduł VI. Prawny (30h)
Moduł VI. Prawny (30h)
  • Regulacje i otoczenie prawne w biznesie lotniczym
  • Pomoc publiczna
  • Prawo lotnicze finansowe
Moduł VII. Dyplomowy (20h)
Moduł VII. Dyplomowy (20h)
  • Seminarium dyplomowe
  • Obrona pracy dyplomowej
Warunki ukończenia studiów
Warunki ukończenia studiów
  • uzyskanie pozytywnych wyników z zaliczeń wszystkich wymaganych modułów/przedmiotów,
  • obecność na poziomie min. 70%,
  • przygotowanie i obrona pracy dyplomowej przed Komisją egzaminacyjną.

Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów. Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów. Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.

Wstępny terminarz

Informujemy, że są to wstępne daty zjazdów. Dokładny i pełny harmonogram dostępny będzie na Wirtualnej Uczelni na początku października.

Korzyści z wyboru studiów

  • Nauczysz się podejmować trafne decyzje operacyjne i strategiczne w instytucjach lotniczych
  • Dowiesz się, jak skutecznie zarządzać organizacją w otoczeniu regulowanym i międzynarodowym
  • Poznasz nowoczesne narzędzia z zakresu prawa, ekonomii, marketingu i zarządzania
  • Wiedza przekazywana przez doświadczonych ekspertów w obszarze lotnictwa cywilnego oraz wybitnych akademików
  • Modułowy charakter programu to łącznie 300 godzin zajęć

Symulator Airbus A320

Każdy uczestnik otrzyma możliwość odbycia 20-minutowego lotu z instruktorem na profesjonalnym symulatorze.

Kadra

prof. dr hab. Anna Konert

Dziekan Wydziału Prawa i Administracji, sędzia w sądzie arbitrażowym w Bukareszcie, członek zarządu European Air Law Association

Piotr Kasprzyk

mgr Sebastian Mikosz

Jan Malawko

Tomasz Balcerzak

pilot wojskowy, były Prezes Eurolot Airlines, ekspert branży lotniczej

Jarosław Błaszczak

Piotr Czuban

Anna Drzewiecka

Sebastian Gościniarek

Jan Jansen

Mariusz Kuczek

Sławomir Lasota

Graham Lake

Marzena Mazur

Maciej Jan Lenartowicz

Magdalena Mossakowska-Borys

Jim Robinson

Marcin Samek

Piotr Schielmann

Marcin Świegocki

Luc TYTGAT

Michał Witkowski

Aviation Safety Expert z prawie 30-letnim doświadczeniem, w latach 2017-2021 pełnił funkcje Wiceprezesa ULC ds. Standardów Lotniczych, w latach 2021 – 2024 Z-ca Dyrektora Portu Lotniczego im. F. Chopina w Warszawie

Honorata Hencel

Opłaty za studia

Studia MBA czesne 3 raty 6 rat 9 rat
Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie) 24500 zł 24500 zł 25700 zł 26300 zł

Zasady rekrutacji

Terminy i wymagania rekrutacyjne

Szczegółowe terminy i wymagania rekrutacyjne dostępne są w zakładkach poszczególnych kierunków.

Warunki przyjęcia

Aby zgłosić się na studia, kandydat musi:

  1. Posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego.
  2. Wypełnić kompletny formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie rekrutacja-ckp.lazarski.pl.
  3. Dokonać opłaty rekrutacyjnej w wysokości 200 zł na indywidualny numer subkonta bankowego podany w procesie IRK. Tytułem przelewu: ckp_imię i nazwisko kandydata_25_26.
  4. Załączyć wymagane dokumenty:
    • skan dyplomu ukończenia studiów wyższych,
    • CV,
    • dowód dokonania opłaty rekrutacyjnej.

O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

Kandydaci z dyplomem zagranicznym

Osoby posiadające zagraniczny dyplom i chcące kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym podlegają odrębnym przepisom dotyczącym uznawania dyplomów.

Aby dowiedzieć się, czy Twój dyplom wymaga nostryfikacji, sprawdź szczegóły: kliknij TU

Dodatkowe wymagania dla kandydatów z dyplomem zagranicznym:

  • tłumaczenie wymaganych dokumentów na język polski przez tłumacza przysięgłego,
  • legalizacja dyplomu lub klauzula apostille (oryginał do wglądu).

Po przyjęciu na studia

Osoby przyjęte na studia, po otrzymaniu informacji o uruchomieniu kierunku, są zobowiązane do:

  • przedstawienia w Dziekanacie Łazarski Executive Education oryginału dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz dowodu osobistego w celu weryfikacji (terminy dyżurów będą podawane przez Wirtualną Uczelnię),
  • podpisania umowy o odpłatności za studia za pośrednictwem platformy Autenti (bezpłatnej, zewnętrznej platformy do podpisywania umów elektronicznych).

Ważne informacje

  • Informacja o uruchomieniu kierunku przekazywana jest uczestnikom drogą elektroniczną po zakończeniu rekrutacji.
  • Uruchomienie studiów zależy od liczby kandydatów. W przypadku nieuruchomienia kierunku opłata rekrutacyjna jest zwracana na wskazane konto.
  • W przypadku przesyłania danych osobowych drogą mailową należy przesyłać pliki zaszyfrowane i skompresowane (np. programami 7-Zip, WinZip, WinRAR) oraz zabezpieczone hasłem. Hasło należy przesłać w osobnej wiadomości e-mail lub SMS pod numer telefonu: (+48) 518 017 404.