Rekrutacja otwarta

Master of Business Administration (MBA Energetyka)

Zarządzanie w energetyce – kompetencje przyszłości dla liderów sektora

Studia MBA Energetyka to kompleksowy program menedżerski stworzony z myślą o branży, która szybko się zmienia i stawia coraz większe wymagania. Łączysz wiedzę z prawa, finansów i zarządzania z realiami rynku energii. Uczysz się od praktyków, analizujesz rzeczywiste case’y, zdobywasz kompetencje do awansu.

Zarejestruj się
Edycja studiów: IX edycja
Stopień studiów: Studia MBA
Czas trwania studiów: 1.5 roku (3 semestry, 432 godzin)
Forma studiów:
  • Niestacjonarny

Opis kierunku i cele kształcenia

Zostań liderem nowoczesnej energetyki

MBA Energetyka to specjalistyczne studia podyplomowe stworzone dla osób, które chcą skutecznie zarządzać w dynamicznym i regulowanym sektorze energetycznym. Program odpowiada na wyzwania rynku: transformację energetyczną, zmiany prawne, rosnącą rolę zrównoważonego rozwoju.

Praktyka i strategia w jednym

Wykłady prowadzą doświadczeni menedżerowie oraz eksperci energetyczni. Program to połączenie teorii, realnych case’ów i nowoczesnych narzędzi. Poznasz mechanizmy rynku energii, nauczysz się zarządzać projektami, ludźmi i ryzykiem – z myślą o skuteczności i przywództwie.

Program przygotowuje do pełnienia funkcji zarządczych i strategicznych. Uczestnicy rozwijają kompetencje menedżerskie, kluczowe w czasach transformacji sektora.

Dla kogo są to studia?

MBA Energetyka to program dla:

  • Kadry menedżerskiej i osób aspirujących do ról kierowniczych w firmach sektora energetycznego
  • Inżynierów i specjalistów technicznych, którzy chcą zdobyć wiedzę z zarządzania, prawa i ekonomii
  • Osób planujących zmianę ścieżki kariery i wejście do branży energetycznej
  • Ekspertów sektora energetycznego, którzy chcą uporządkować i uaktualnić wiedzę oraz uzyskać prestiżowy dyplom MBA

Program nauczania

Warunkiem przystąpienia do procesu rekrutacji na program MBA jest posiadanie dyplomu magisterskiego oraz min. 2-letniego doświadczenia na stanowisku menadżerskim i rozmowa kwalifikacyjna. Dodatkowo znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym rozumienie tekstu (wybrane kursy oraz praca na materiałach anglojęzycznych).

Osoby nieposiadające jeszcze doświadczenia menedżerskiego mogą przystąpić do programu przedkładając list referencyjny od doświadczonego menedżera, który może potwierdzić potencjał menedżerski kandydata. Osoby, które legitymują się dyplomem inżyniera lub licencjata mogą aplikować do programu pod warunkiem posiadania min. 5 letniego doświadczenia menadżerskiego.

Studia trwają trzy semestry. Zajęcia rozpoczynają się w II połowie października, odbywają się dwa razy w miesiącu w formie dwudniowych (sobotnio-niedzielnych) sesji w godz. 9-17. Program zakłada nie więcej niż 30% godzin przewidzianych w formie zdalnej.


Moduł I. Ekonomia menedżerska (27h)
  • Makroekonomia
  • Biznesplan
  • Podstawy ekonomii
Moduł II. Zarządzanie strategiczne (42h)
  • Zarządzanie strategiczne, misja firmy, strategia
  • Firma a otoczenie zewnętrzne
  • Rynek i strategie pozycjonowania firmy na rynku
  • E-biznes i organizacja wirtualna
  • CSR i etyka w biznesie
  • Analiza SWOT i Zrównoważona Karta Wyników (BSC)
  • Zarządzanie zmianą
  • Ochrona środowiska
Moduł III. Prawo (46h)
  • Propedeutyka prawa, Prawo cywilne i handlowe
  • Prawo spółek i odpowiedzialność organów spółki
  • Prawo ochrony konsumentów i konkurencji oraz ochrona własności intelektualnej
  • Umowy handlowe z wykonawcami i klientami
  • Prawo zamówień publicznych i wybór formy postępowania przetargowego
  • Najważniejsze ryzyka kontraktowe
  • Umowy pomiędzy uczestnikami rynku energii
  • Prawo energetyczne i regulacje w energetyce
  • Ochrona własności intelektualnej
Moduł IV. Zarządzanie (30h)
  • Zarządzanie – wstęp
  • Zarządzanie przez cele
  • Zarządzanie jakością
  • Zarządzanie operacyjne, procesowe, logistyczne
  • Projektowanie systemów zarządzania
  • Planowanie pracy firmy i jednostek organizacyjnych
  • Zarządzanie projektami i budowanie zespołu projektowego
Moduł V. Finanse zarządcze (22h)
  • Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa
  • Zarządzanie kosztami i rachunkowość finansowa
  • Cash-flow i zarządzanie płynnością
Moduł VI. Energetyka (60h)
  • Rynek energii: mechanizmy, ograniczenia, wyzwania, organizacja
  • Rynek gazu ziemnego
  • Modele biznesowe koncernów energetycznych
  • Międzynarodowy rynek energetyczny i międzynarodowe otoczenie biznesu
  • Rozwój rynku energii – Polska a Unia Europejska
  • Fuzje i przejęcia
  • Zarządzanie ryzykiem na rynku energetycznym
  • Projekty inwestycyjne w sektorze energetycznym
  • Praktyka funkcjonowania na rynku energii
  • Wizyta studyjna
Moduł VII. Przywództwo, komunikacja, psychologia (33h)
  • Zadania menedżera, jego rola w organizacji
  • Przywództwo
  • Negocjacje
  • Zarządzanie stresem
  • Przygotowanie i zarządzanie prezentacją
  • Wystąpienia publiczne
  • Komunikacja wewnątrz firmy
  • Komunikacja międzykulturowa
  • Zarządzanie konfliktem
  • Zarządzanie wizerunkiem/marką osobistą
Moduł VIII. Zarządzanie obszarem HR (31h)
  • Zarządzanie kapitałem ludzkim
  • Systemy motywacyjne
  • Zarządzanie kompetencjami i rozwojem ludzi
  • Gry strategiczne oraz edukacyjne
  • Kultura organizacyjna – teoria i praktyka
  • Dyskryminacja, mobbing
  • Etykieta i savoir-vivre w biznesie
  • Coaching podległych pracowników i menedżerów
  • Zarządzanie zmianą
Moduł IX. Zarządzanie sprzedażą i marketingiem (40h)
  • Docelowa grupa klientów i ich segmentacja
  • Organizacja pro-sprzedażowa i wsparcie sprzedaży
  • Zarządzanie marketingiem, marką i badania marketingowe
  • Wykorzystanie Internetu w sprzedaży i marketingu
  • Zarządzanie kanałami sprzedaży
  • Prognozowanie i planowanie sprzedaży
  • Zarządzanie obsługą klientów
  • Ceny, kalkulacja cen i walka z cenami rażąco niskimi u konkurentów
Moduł X. Narzędzia IT w energetyce (39h)
  • Procesy Informacyjne w zarządzaniu, Management Information System – MIS
  • Zarządzanie wiedzą
  • Procesy decyzyjne i techniki analiz danych biznesowych
  • Informatyka i narzędzia IT w zarządzaniu firmą energetyczną
  • Narzędzia analizy zarządczej
Moduł XI. Sesje eksperckie (30h)
Moduł XII. Dyplomowy (32h)
  • Seminarium dyplomowe
  • Obrona pracy dyplomowej
Warunki ukończenia studiów
  • uzyskanie pozytywnych wyników z zaliczeń wszystkich wymaganych modułów/przedmiotów,
  • obecność na poziomie min. 70%,
  • przygotowanie i obrona pracy dyplomowej przed Komisją egzaminacyjną.

Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów. Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów. Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.

Wstępny terminarz

Informujemy, że są to wstępne daty zjazdów. Dokładny i pełny harmonogram dostępny będzie na Wirtualnej Uczelni na początku października.

Korzyści z wyboru studiów

  • Nauczysz się planować, organizować, analizować i prowadzić firmy energetyczne w złożonym środowisku.
  • MBA zorientowane na rynek energii i jego wyzwania – digitalizacja, regulacje, zrównoważony rozwój i bezpieczeństwo energetyczne.
  • Kompleksowy program zorientowany na praktykę - analizy przypadków, warsztaty i ćwiczenia – uczysz się przez działanie.
  • Program współtworzą liderzy rynku energetycznego z doświadczeniem w zarządzaniu.
  • Nauczysz się systemów zarządzania, które realnie wpływają na efektywność działania firm.
  • Uzyskasz świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Master of Business Administration (MBA) zgodnie z zapisem w Ustawie o zasadach zarządzania mieniem państwowym z dnia 16 grudnia 2016r. poz.2259 art.19 upoważnia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa.

Kadra

dr Przemysław Buczkowski

Pełnomocnik Dziekana WPiA ds. doskonalenia kierunków studiów, adwokat

Marek Oleksyn

Radca prawny, counsel w SKS (Sołtysiński, Kawecki, Szlęzak). Ma doświadczenie w zakresie doradztwa strategicznego dla globalnych i krajowych podmiotów w sprawach związanych z ochroną własności intelektualnej.

Bartosz Tkaczyk

Doradca ds. Strategii  dla Prezesów i Zarządów Spółek, przeszkolony m.in. w Birkbeck, University of London w Wielkiej Brytanii. Członek Egzekutywny w prestiżowej Akademii Zarządzania w USA.

Andrzej Walczak

Od ponad dwudziestu lat funkcjonuje jako menadżer w firmach z sektora energetycznego. Przez kilka lat pełnił funkcję Dyrektora w jednej z  największych grup energetycznych, odpowiedzialnego za handel energią.

Katarzyna Szwed-Lipińska

Doświadczony administratywista, a także szkoleniowiec w obszarze wykładni i stosowania przepisów prawa obejmujących systemy wsparcia wytwarzania energii elektrycznej w źródłach odnawialnych, w wysokosprawnej kogeneracji.

mgr inż. Jan Rakowski

Magister inżynier elektryk o specjalności elektroenergetyka (absolwent Politechniki Warszawskiej Wydziału Elektrycznego z 1977 r.). W 1998 r. ukończył studia podyplomowe z zakresu zarządzania w Szkole Głównej Handlowej.

Grzegorz Onichimowski

Jeden z inicjatorów powołania Izby Rozliczeniowej Giełd Towarowych. Wiceprezes zarządu Polskiego Towarzystwa Certyfikacji Energii, jeden z autorów koncepcji "zielonych", "czerwonych" i "białych" certyfikatów. Prezes Zarządu IPE Optimum Sp. z o.o.

Aneta Jędrzejczyk

Posiada doświadczenie w przygotowywaniu, prowadzeniu i nadzorowaniu największych postępowań przetargowych w sektorze energetycznym

Krzysztof Noga

Prezes Zarządu DUON Marketing and Trading S.A. Całe, 20 letnie, doświadczenie zawodowe Krzysztofa Nogi jest związane z sektorem energetycznym.

Magdalena Ruszniak, MBA

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w branży energetycznej. Obecnie Zastępca Dyrektora w PGE S.A. Była członkiem wielu rad nadzorczych spółek związanych z  sektorem energetycznym.

Łukasz Marek Moczydłowski

W 2009 r. został wspólnikiem Choina Makuliński Rostafiński Kancelarii Radców Prawnych i Adwokatów Prokurent Spółki partnerskiej z siedzibą w Warszawie, w swojej praktyce zajmuje się odpowiedzialnością cywilną i karną członków organów spółek handlowych.

Jakub Leszczyński

Posiada 10 letnie doświadczenie w zakresie doradztwa strategicznego i operacyjnego zdobyte na ponad 40 projektach doradczych realizowanych w ramach PwC oraz Deloitte Business Consulting.

Mik Kuczkiewicz

Założyciel & Partner Zarządzający Hay Group Polska, wiodącej firmy konsultingowej w dziedzinie organizacji pracy i zarządzania zasobami ludzkimi (1996-2012).

Katarzyna Karasiewicz

Radca prawny. Specjalizuje się w krajowym i europejskim prawie konkurencji oraz pomocy państwa, a w szczególności regulacjach z zakresu energetyki i telekomunikacji oraz międzynarodowym postępowaniu cywilnym i prawie zamówień publicznych.

Marek Kamiński

Specjalizacja w problematyce sektora gazowego i elektro-energetycznego, liberalizacji rynków energetycznych oraz kwestiach regulacyjno-taryfowych.

Maciej Frączek

Współpracuje z Bankiem Światowym, Międzynarodową Federacją Księgowych oraz szeregiem organizacji zrzeszających księgowych z Europy i na świecie w obszarze rozwoju i promocji najlepszych praktyk profesji księgowego.

Krzysztof Biniek

Wieloletni dyrektor w branży energetycznej, konsultant Ernst&Young w tej branży.

Radosława Bach

Doktor fizyki teoretycznej, jest zawodowo związana z sektorem elektroenergetycznym od 2007 roku. Obecnie jest wiceprezesem spółki zajmującej się handlem energią elektryczną.

Mariusz Wawer

Obecnie Senior Manager w Deloitte. Odpowiedzialny za strategiczne doradztwo w zakresie komunikacji korporacyjnej, wewnętrznej oraz komunikowaniu procesów zarzadzania zmianą w organizacjach. Członek zespołu Human Capital Consulting w Deloitte.

Piotr Woźniak

Od 2010 Przewodniczący Rady Administracyjnej w Agencji ds. współpracy organów regulacji energetyki ACER powołanej rozporządzenie (WE) 713/2009.

Karolina Wróblewska

Kilkunastoletnie doświadczenie w spółkach branży energetycznej.

Anna Gnoińska

Ekspert w zakresie strategii HR i cyfrowej transformacji HR, właściciel  revit.hr.

Iwona Matuszewska

Ekspert ds. procesów obsługi klientów i wsparcia sprzedaży, z ponad 20-letnią praktyką. Zajmuje się poprawą jakości obsługi i utrzymania klienta i optymalizacją procesów obsługi posprzedażowej.

Marcin Babiak

Ekspert przywództwa, zarządzania oraz transformacji kulturowej i cyfrowej, trener-praktyk, mentor i konsultant. Były szef polskich oddziałów takich firm jak Apple, Dell, Groupon czy Komputronik.

Renata Wójcik

Certyfikowana trenerka Szkoły Trenerów Biznesu SKiZ Matrik  oraz coach metody „Heros Navigares®. Na co dzień pracuje w Grupie Veolia  term  S.A wdrażając projekty z zakresu innowacji  i komunikacji.

Marek Błądek

Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie jako top menedżer marketingu i sprzedaży w międzynarodowych korporacjach. Doświadczenie zdobywał jako dyrektor marketingu Makro Cash & Carry, ISOVER, URSA w Polsce i Europie.

Opłaty za studia

Dostępne formy opłat na kierunku Master of Business Administration (MBA Energetyka) :

Płatność jednorazowa

Opłata rekrutacyjna: 200 zł

Czesne: 29 000 zł

Raty: 1 x 29 000,00 zł

Wyświetl terminy płatności czesnego

Terminy płatności czesnego:

∙ 1 rata - 10 października 2025

Całkowity koszt: 29 200 zł

Po zastosowaniu zniżki 10%

Płatność w 3 ratach

Opłata rekrutacyjna: 200 zł

Czesne: 29 000 zł

Raty: 3 x 9 666,67 zł

Wyświetl terminy płatności czesnego

Terminy płatności czesnego:

∙ 1 rata - 10 października 2025
∙ 2 rata - 1 lutego 2026
∙ 3 rata - 15 września 2026

Całkowity koszt: 29 200 zł

Po zastosowaniu zniżki 10%

Płatność w 6 ratach

Opłata rekrutacyjna: 200 zł

Czesne: 30 200 zł

Raty: 6 x 5 033,33 zł

Wyświetl terminy płatności czesnego

Terminy płatności czesnego:

∙ 1 rata - 10 października 2025
∙ 2 rata - 15 grudnia 2025
∙ 3 rata - 1 lutego 2026
∙ 4 rata - 1 kwietnia 2026
∙ 5 rata - 15 września 2026
∙ 6 rata - 15 grudnia 2026

Całkowity koszt: 30 400 zł

Po zastosowaniu zniżki 10%

Płatność w 9 ratach

Opłata rekrutacyjna: 200 zł

Czesne: 30 800 zł

Raty: 9 x 3 422,22 zł

Wyświetl terminy płatności czesnego

Terminy płatności czesnego:

∙ 1 rata - 10 października 2025
∙ 2 rata - 15 listopada 2025
∙ 3 rata - 15 stycznia 2026
∙ 4 rata - 1 lutego 2026
∙ 5 rata - 15 kwietnia 2026
∙ 6 rata - 15 czerwca 2026
∙ 7 rata - 15 września 2026
∙ 8 rata - 15 listopada 2026
∙ 9 rata - 15 grudnia 2026

Całkowity koszt: 31 000 zł

Po zastosowaniu zniżki 10%

Dostępne zniżki:

**zniżki nie łączą się z innymi zniżkami


Zasady rekrutacji

Warunki przyjęcia

Aby zgłosić się na studia, kandydat musi:

  1. Posiadać dyplom ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego.
  2. Wypełnić kompletny formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie rekrutacja-ckp.lazarski.pl.
  3. Dokonać opłaty rekrutacyjnej w wysokości 200 zł na indywidualny numer subkonta bankowego podany w procesie IRK. Tytułem przelewu: ckp_imię i nazwisko kandydata_25_26.
  4. Załączyć wymagane dokumenty:
    • skan dyplomu ukończenia studiów wyższych,
    • CV,
    • dowód dokonania opłaty rekrutacyjnej.

O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

Kandydaci z dyplomem zagranicznym

Osoby posiadające zagraniczny dyplom i chcące kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym podlegają odrębnym przepisom dotyczącym uznawania dyplomów.

W przypadku cudzoziemców wymagany jest posiadanie:

  • dyplomu ukończenia studiów wyższych w Polsce, albo dyplomu ukończenia studiów wyższych za granicą uznanego za równoważny z dyplomem polskim lub nostryfikowanego na zasadach określonych w odrębnych przepisach
  • kandydaci legitymujący się dyplomem ukończenia studiów wydanym za granicą, który nie uprawnia do kontynuacji kształcenia w Polsce (tj. nieobjętym uznawalnością na podstawie umów międzynarodowych lub nostryfikacji), są zobowiązani do przedstawienia pisemnej informacji wydanej przez dyrektora NAWA, potwierdzającej ich uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe.
  • tłumaczenie wymaganych dokumentów na język polski przez tłumacza przysięgłego
  • legalizacja dyplomu lub klauzula apostille (oryginał do wglądu)
  • zaleca się uzyskanie pisemnego potwierdzenia akceptacji dyplomu zagranicznego przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej (NAWA).
  • certyfikatu, który będzie stanowił podstawę do uznania poziomu znajomości języka (B2) do studiowania w Polsce wydany przez uprawnione instytucje (opracowany zostanie katalog certyfikatów)

Po przyjęciu na studia

Osoby przyjęte na studia, po otrzymaniu informacji o uruchomieniu kierunku, są zobowiązane do:

  • przedstawienia w Dziekanacie Łazarski Executive Education oryginału dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz dowodu osobistego w celu weryfikacji (terminy dyżurów będą podawane przez Wirtualną Uczelnię),
  • podpisania umowy o odpłatności za studia za pośrednictwem platformy Autenti (bezpłatnej, zewnętrznej platformy do podpisywania umów elektronicznych).

Ważne informacje

  • Informacja o uruchomieniu kierunku przekazywana jest uczestnikom drogą elektroniczną po zakończeniu rekrutacji.
  • Uruchomienie studiów zależy od liczby kandydatów. W przypadku nieuruchomienia kierunku opłata rekrutacyjna jest zwracana na wskazane konto.
  • W przypadku przesyłania danych osobowych drogą mailową należy przesyłać pliki zaszyfrowane i skompresowane (np. programami 7-Zip, WinZip, WinRAR) oraz zabezpieczone hasłem. Hasło należy przesłać w osobnej wiadomości e-mail lub SMS pod numer telefonu: (+48) 518 017 404.
Zarejestruj się