Jak wynika z raportu pt. Kapitał ludzki w sektorze komunikacji marketingowejzatrudnienie w Sektorze Komunikacji Marketingowej (SKM) sukcesywnie wzrasta, a postępująca cyfryzacja będzie powodowała jego dalszy rozwój i stwarzała nowe miejsca pracy. Jednocześnie - wraz ze zmieniającą się rzeczywistością - zmieniają się ramy zawodowe, pojawiają potrzeby na nowe kompetencje oraz powstają nowe zawody. Jednak, aby zapewnić optymalny rozwój sektora, niezbędne jest zaplecze edukacyjne, przed którym stoi obecnie wiele wyzwań.
W raporcie została poruszona m.in. kwestia oceny wykształcenia i kompetencji osób zatrudnionych w sektorze komunikacji marketingowej. Z analizy tej wynika między innymi, że nowoczesna edukacja powinna stawiać na przekazywanie wiedzy praktycznej, podczas gdy obecnie zbyt wiele uwagi poświęca się teorii. Co więcej, niezwykle ważne jest wprowadzanie modelu kształcenia opartego na włączeniu praktyków do grona wykładowców uczelni.
Z raportu wynika również, że Internet wywiera istotny wpływ na zawody przyszłości oraz oczekiwane kompetencje, a w najbliższych latach wzrośnie zapotrzebowanie na pracowników o wysoko rozwiniętych umiejętnościach w zakresie digital.
Więcej informacji o badaniu oraz pełny raport można pobrać TUTAJ.
Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest partnerem kierunku studiów podyplomowych E-marketing w praktyce.