„Dla CPK, czyli obecnie największej inwestycji infrastrukturalnej w Polsce, wsparcie sektora naukowo-badawczego jest absolutnie kluczowe. Współpraca oznacza korzyści dla obu stron: Uczelnia Łazarskiego zyskuje relację z perspektywicznym pracodawcą, a CPK dostęp do ważnego ośrodka naukowego i jego profesjonalnych kadr” - mówi Mikołaj Wild, prezes spółki CPK.
„Bardzo się cieszę z zawartego porozumienia i możliwości wspierania realizacji ogromnego przedsięwzięcia jakim jest CPK. Uczelnia Łazarskiego posiada kompetencje i zasoby naukowe w zakresie prawa lotniczego i administrowania ruchem lotniczym. Pozostaje w tych dziedzinach wiodącym ośrodkiem naukowym w Polsce. Jestem przekonany, że rozpoczynająca się współpraca naukowo-badawcza będzie dynamicznie się rozwijać i przyniesie wiele ciekawych wspólnych realizacji” - zaznacza rektor Uczelni Łazarskiego, prof. dr hab. Maciej Rogalski.
„Współpraca z Centralnym Portem Komunikacyjnym to również ogromna szansa dla naszej uczelni
w zakresie kształcenia podyplomowego. Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego ma jedną z najszerszych na rynku ofertę programów w pełni profilowanych branżowo. W ramach Akademii Transportu Lotniczego oferujemy takie kierunki jak Prawo lotnicze, Aviation Operations with Private Pilot Studies (English) czy Zrządzanie bezpieczeństwem w lotnictwie (SMS). Z kolei dla kadry zarządzającej lub przygotowującej się do zarządzania podmiotami lotniczymi przygotowaliśmy MBA w Lotnictwie. Współpraca z tak ważnym partnerem to nie tylko wyróżnienie i dodatkowa możliwość wzbogacenia naszej oferty, to również najwyższe potwierdzenie naszej ekspertyzy w tym obszarze” - komentuje dr hab. Anna Konert, prof. UŁa, kierowniczka kierunków lotniczych w Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego.
Wspólne działania będą obejmować zakres zarówno komponentu lotniskowego, jak i kolejowego. Zadania realizowane w ramach tak tworzonej współpracy biznesowo-naukowej wspierać będą strategiczną inwestycję, jaką jest budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego. Szczególny nacisk ma zostać położony na obszary kluczowe dla biznesu w przyszłości m.in. na digitalizację, komputerowe wspomaganie zarządzania, projektowania i eksploatacji; zarządzanie procesem logistycznym i transportowym; modelowanie ruchu pasażerskiego czy cargo kolejowe – w szczególności wirtualne centra i personel przewoźnika.