Neurologopeda i terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, pedagog specjalny, specjalista w zakresie zaburzeń komunikacji w mowie i piśmie u dzieci oraz dorosłych. Założycielka Centrum Terapii Dziecka, ekspert w zakresie logopedii i pedagogiki specjalnej Ministerstwa Edukacji Narodowej. Specjalizuje się we wczesnym wspomaganiu logopedycznym i w terapii dzieci z uszkodzeniami oraz dysfunkcjami OUN, pracy z dziećmi i dorosłymi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W kręgu jej zainteresowań pozostaje także dyslalia oraz pokonywanie trudności w czytaniu i pisaniu. Pracuje również jako logopeda medialny i pracuje nad wymową aktorów, dziennikarzy, polityków, posiada ponad 20- letni staż zawodowy w różnych placówkach oświatowych i medycznych. Jest autorką 4 książek, skryptów dla studentów logopedii oraz kilkudziesięciu artykułów.
-
OFERTA
-
Studia podyplomowe
- Akademia Administracji Publicznej
- Akademia Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych
- Akademia Biznesu i Prawa Mody
- Akademia HR
- Akademia IT
- Akademia Marketera
- Akademia Menedżera
- Akademia Praktyków Prawa
- Akademia Prawa Sądowego
- Akademia Rynku Nieruchomości
- Akademia Rynku Ochrony Zdrowia
- Akademia Skutecznej Komunikacji
- Akademia Transportu Lotniczego
- Akademia Trenera i Coacha
- Akademia Umiejętności Psychologicznych
- Akademia Zarządzania Jakością
- Akademia Zarządzania Procesowego
- Akademia Zarządzania Produkcją
- Akademia Compliance
-
MBA
- Executive MBA Master of Business Administration dla sektora ochrony zdrowia
- Master of Business Administration (MBA Energetyka)
- Master of Business Administration (MBA in Quality Management)
- Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
- Master of Business Administration (MBA w Ochronie Zdrowia)
- Master of Business Administration (MBA Zarządzanie)
-
Szkolenia i kursy
-
Neurologopedia i wczesne wspomaganie rozwoju
-
Adresaci i atuty studiów
Adresaci studiów:
- Logopedzi po studiach podyplomowych i po studiach magisterskich o specjalności logopedia planujący doskonalenie swoich umiejętności w zakresie neurologopedii i wczesnego wspomagania rozwoju;
- Absolwenci studiów podyplomowych neurologopedia Uczelni Łazarskiego planujący rozszerzenie studiów o moduł z wczesnego wspomagania rozwoju. Studia doskonalą wiedzę i umiejętności praktyczne do prowadzenia diagnozy i terapii osób dorosłych i dzieci z dysfunkcjami i uszkodzeniami OUN.
Logopedzi posiadają kwalifikacje do prowadzenia zajęć logopedycznych i wchodzą w skład zespołów wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (rozporządzenie MEN z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci). Studia podyplomowe na tym kierunku są kierowane tylko do logopedów i mają charakter doskonalący, bowiem rozszerzają wiedzę oraz umiejętności z zakresu neurologopedii i wczesnego wspomagania rozwoju.
Atuty:
- Rozszerzenie kompetencji w zakresie diagnozy i terapii neurologopedycznej i wczesnego wspomagania dziecka z Dysfunkcjami OUN;
- Uzyskanie wiedzy niezbędnej do specjalizacji w zakresie neurologopedii;
- Podniesienie kompetencji, które pozwolą w sposób profesjonalny diagnozować i prowadzić terapię zaburzeń pochodzenia mózgowego mowy u dzieci i dorosłych;
- Doskonalenie kompetencji oraz rozszerzenie umiejętności i wiedzy z zakresu wczesnej interwencji terapeutycznej;
- Możliwość nauki poprzez uczestnictwo w zajęciach prowadzonych przez wybitnych i doświadczonych specjalistów w zakresie diagnozy i terapii neurologopedycznej i znanych terapeutów z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju;
- Do współpracy dr Ewa Jeżewska-Krasnodębska zaprosiła kadrę naukową z całej Polski reprezentującą różne szkoły neurologopedii i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, między innymi: prof. Jolanatę Panasiuk, prof. Małgorzatę Rutkiewicz-Hanczewską, prof. Barbarę Skałbania;prof. Zbigniewa Tarkowskiego, dr hab. Ewę Humeniuk, dr hab. Olgę Jauer-Niworowska, dr hab. Ewę Wolańską, dr Agnieszkę Adameczek-Stolarską; dr Agnieszkę Borowiec, dr Annę Jakubiuk-Tomaszuk, dr Iwonę Palicką, dr Annę Prożych, dr Ewę Urbanowicz, dr Ewę Winnicką;
- oraz znanych terapeutów-praktyków: mgr Magdalenę Bednarczyk, mgr Jarosława Krasnodębskiego, mgr Agnieszkę Rosa; mgr Ewę Przebindę, mgr Marcelinę Przeździęk, mgr Martę Sierocką-Rogala, mgr Tomasza Śliwowskiego, mgr Pawła Zawitkowskiego, mgr Bożenę Zychowicz;
- Holistyczne podejście do pacjenta/ucznia i uczestnika studiów podyplomowych;
- Praktyczna nauka podczas różnych rodzajów praktyk;
- Absolwent po ukończeniu studiów podyplomowych, może w placówkach służby zdrowia - rozpocząć specjalizację: neurologopedia, do której wymagane jest odbycie stażu i podejście do egzaminu specjalizacyjnego.
-
Przesłanki i cele
Rosnące potrzeby rynku pracy jeśli chodzi o specjalistów z zakresu neurologopedii i wczesnego wspomagania rozwoju, częste narodziny dzieci przedwcześnie urodzonych, rosnąca liczba dzieci urodzonych z deficytami rozwojowymi, choroby cywilizacyjne: udary i zawały mózgu oraz starzejące się społeczeństwo – występowanie chorób neurodegeneracyjnych.
Są to studia doskonalące kompetencje, a nie kwalifikacyjne, rozumiane w myśl zapisów Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela z dnia 25 lipca 2019 r.
Celem studiów jest wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności, wiedzę i narzędzia z zakresu neurologopedii niezbędne do samodzielnego przeprowadzenia diagnozy i terapii neurologopedycznej, uzyskanie wiedzy niezbędnej do specjalizacji w zakresie neurologopedii oraz doskonalenie umiejętności w zakresie prowadzenia zajęć z wczesnej interwencji terapeutycznej i wczesnego wspomagania rozwoju.
Organizacja zajęć:
- Studia rozpoczynają się w II połowie października;
- Zjazdy odbywają się raz w miesiącu, a czasami co 2 tygodnie, w soboty i niedziele, w godzinach 9-18 lub 8- 20;
- W tym 60 godzin zajęć przewidzianych w formie zdalnej;
- Praktyki będą się odbywać w wybrane poniedziałki lub piątki zazwyczaj przy zjazdach (50 godzin praktyk będzie zorganizowane w 5-7 piątków lub 5-7 poniedziałków, po 5-10 godz.dziennie);
- Miejsca praktyk: Praktyki z afazji będą się odbywać w ośrodkach Stołecznego Centrum Opiekuńczo-Leczniczego w Warszawie lub Origin Otwock, w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie oraz w Fundacji ,,Scolar" w Warszawie;
- Praktyki z wczesnego wspomagania rozwoju uczestnik organizuje samodzielnie;
- Warunkiem otrzymania świadectwa ukończenia studiów jest zaliczenie wszystkich przedmiotów ujętych w programie kształcenia na poziomie min 80% oraz pozytywny wynik egzaminu dyplomowego (ustny).
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie i wykładowców.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.
W zależności od sytuacji epidemiologicznej w kraju, liczba godzin zdalnych (na odległość) i form on-line może ulec zwiększaniu.Wymagania dla kandydatów:
Kandydat powinien posiadać stopień magistra w zakresie logopedii lub stopień magistra i ukończone studia podyplomowe z logopedii.
-
Program
Semestr I i II
1. Wprowadzenie do neurologopedii
2. Podstawy diagnostyki neurologopedycznej
3. Choroby neurologiczne i neuroobrazowanie
4. Psychiatria
5. Neuropsychologia
6. Diagnoza i terapia neurologopedyczna afazji
7. Ocena fizjoterapeutyczna z elementami terapii
8. Diagnoza i terapia neurologopedyczna w chorobach genetycznych i rzadkich
9. Podstawy diagnozy i terapii integracji sensorycznej
10. Innowacyjne metody wspierające terapię neurologopedyczną
11. Neurolingwistyka
12. Wykład monograficzny
13. Diagnoza i terapia neurologopedyczna osób jąkających się i z innymi zaburzeniami płynności mówienia
14. Diagnoza i terapia dyzartrii u dzieci i dorosłych
15. Niespecyficzne zaburzenia mowy u dzieci i dorosłych chorych neurologicznie
16. Specyficzne zaburzenia mowy u dzieci i dorosłych chorych neurologicznie
17. Diagnoza i terapia neurologopedyczna zaburzeń autystycznych
18. Diagnoza i terapia neurologopedyczna w chorobach neurodegeneracyjnych
19. Diagnoza i terapia dysfagii u dzieci i dorosłych
20. Komunikacja terapeuty ze środowiskiem pacjenta
21. Diagnoza i terapia dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami sprzężonymi. Metody alternatywnej komunikacji
22. Neurofizjologia czynności prymarnych
23. Wczesna interwencja i wspomaganie dziecka przedwcześnie urodzonego
24. Seminarium: przygotowanie studium przypadku (20h: 10h w I semestrze i 10h w II semestrze)
25. Zajęcia praktyczne organizowane przez uczelnię (50h: 25h w I semestrze i 25h w II semestrze)
Semestr III
Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja terapeutyczna
26. Choroby uwarunkowane genetycznie i elementy pediatrii
27. Wczesna interwencja na oddziale wcześniaków: rozwój funkcji pokarmowych i ich zaburzenia u niemowląt
28. Karmienie naturalne i karmienie terapeutyczne
29. Elementy oceny i fizjoterapii wcześniaków
30. Wczesne wspomaganie dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
31. Metoda werbotonalna
32. Terapia ręki
33. Wczesne wspomaganie dziecka z niepełnosprawnością ruchową i mózgowym porażeniem dziecięcym
34. Wczesne wspomaganie dziecka z wadą wzroku (anatomia i fizjologia zmysłu, ocena funkcjonalna, terapia)
35. Wczesne wspomaganie dziecka niepełnosprawnego intelektualnie z elementami komunikacji zastępczej
36. Metody wspierające terapię dzieci z zaburzeniami rozwoju (możliwość uzyskania dodatkowych certyfikatów)
37. Praktyki zawodowe z wczesnego wspomagania rozwoju (organizowane przez słuchaczy)
38. Egzamin końcowy ustny
Całościowa liczba godzin: 565h
Wykłady, konwersatoria i ćwiczenia organizowane na uczelni: 395 h
Zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe w tym:
Praktyki 170 h w tym:
- Praktyki neurologopedyczne organizowane i z wczesnego wspomagania organizowane i płacone przez uczelnię 50 h
- Praktyki w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju organizowane przez słuchacza w dowolnych placówkach prowadzących wczesne wspomaganie rozwoju 120 h
-
Rekomendacje
-
Wykładowcy
dr Ewa Jeżewska-Krasnodębska
Kierownik Studiów Podyplomowych
dr Agnieszka Adameczek-Stolarska
Doktor nauk medycznych, fizjoterapeuta w trakcie specjalizacji, terapeuta NDT Bobath dla dzieci i NDT Bobath Baby, terapeuta PNF, terapeuta integracji sensorycznej. Jest absolwentką Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, gdzie ukończyła studia magisterskie na Oddziale Fizjoterapii, a następnie studia doktoranckie na II Wydziale Lekarskim. Autorka publikacji naukowych z zakresu fizjoterapii pediatrycznej.
dr Agnieszka Borowiec
Jest absolwentką Podyplomowego Studium Logopedycznego na Uniwersytecie Warszawskim oraz Studiów Doktoranckich na Wydziale Polonistyki UW. Aktualnie przed obroną pracy doktorskiej: „Fizjologia artykulacji. Pozycja spoczynkowa języka oraz przełykanie jako biologiczna podstawa rozwoju i funkcjonowania mowy”. Zajmuje się badaniami dotyczącymi zależności czynnościowo-morfologicznych rejonu orofacjalnego. Prowadzi Laboratorium Mowy – gabinet logopedyczny specjalizujący się w mioterapii, współpracujący z ortodontami, ortognatykami, laryngologami, foniatrami i fizjoterapeutami w leczeniu sprzężonych zaburzeń czynnościowo-morfologicznych układu stomatognatycznego. Prowadzi szkolenia dla logopedów i lekarzy dotyczące terapii czynnościowej w układzie oralnym. Zajmuje się także logopedią artystyczną jako absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie.
dr hab. Ewa Humeniuk
Studia magisterskie na kierunku psychologia ukończyła w Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej, a studia doktoranckie w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim.
Stopień doktora habilitowanego nauk o zdrowiu uzyskała w 2014 roku w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie na podstawie rozprawy pt. „Biologiczne i psychiczne aspekty jąkania”.
Posiada specjalizację w zakresie zdrowia publicznego oraz ukończyła studia podyplomowe w zakresie Zarządzanie w opiece zdrowotnej: MBA-Health Managment.
Od 1996 roku pracuje w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie, od 2006 roku w Zakładzie Patologii i Rehabilitacji Mowy.
Prowadziła lub prowadzi zajęcia dydaktyczne na kierunkach Wydziału Nauk o Zdrowiu (położnictwo, zdrowie publiczne, fizjoterapia, ratownictwo medyczne, dietetyka) z następujących przedmiotów: psychologia ogólna, psychologia kliniczna, psychologia zdrowia, psychologia społeczna, psychologia prenatalna i prokreacyjna, komunikacja interpersonalna, komunikacja terapeutyczna; psychoterapia, psychoprofilaktyka i komunikacja zawodowa, psychologia osób w podeszłym wieku; profilaktyka starzenia się.
W ramach studiów podyplomowych prowadzi zajęcia z przedmiotów: psychologiczne podstawy logopedii, neuropsychologia, psychologia osób niepełnosprawnych.
Zainteresowania i badania naukowe skoncentrowane są wokół następujących zagadnień: psychiczne aspekty chorób i zaburzeń somatycznych u dzieci i dorosłych, problematyka zdrowia publicznego, psychiczne aspekty zaburzeń mowy.
Autorka 211 prac naukowych o łącznej wartości 33IF i 1356 MNiSW.
dr n. med. Anna Jakubiuk-Tomaszuk
Lekarz, specjalista genetyki klinicznej, specjalista neurologii. Absolwentka wydziału lekarskiego Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, w roku 1999. Stopień doktorat nauk medycznych uzyskała na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku w roku 2012. Doświadczenie zawodowe zdobywała min. w Poradni Genetycznej Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie i Klinice Neurologii Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w Białymstoku. Od 2002 roku zatrudniona w Uniwersyteckim Dziecięcym Szpitalu Klinicznym w Białymstoku. Obecnie pracuje w Klinice Neurologii i Rehabilitacji Dziecięcej UDSK w Białymstoku i w Poradni Genetycznej „Mastermed” w Białymstoku oraz konsultuje w zakresie genetyki klinicznej w Uniwersyteckim Dziecięcym Szpitalu Klinicznym w Białymstoku. Wykłada i współpracuje z uczelniami wyższymi w Białymstoku i w Warszawie. Jest autorem licznych publikacji i współautorką książek. Główne zainteresowania obejmują diagnostykę pre- i postnatalną rzadkich zespołów uwarunkowanych genetycznie i zaburzeń neurorozwojowych.
Jarosław Krasnodębski
Pedagog specjalny, logopeda dyplomowany, nauczyciel terapii pedagogicznej, terapeuta Integracji sensorycznej, diagnozy i integracji odruchów INPP, neuroterapeuta Biofeedback, metodyk edukacji wczesnoszkolnej. Właściciel poradni: Centrum Terapii Dziecka, gdzie prowadzi praktykę w zakresie diagnozy i terapii zaburzeń rozwojowych u dzieci.
dr Iwona Palicka
Doktor nauk o zdrowiu, Specjalista Psychologii Klinicznej w zakresie Neuropsychologii (obszar zainteresowań: neuropsychologia rozwojowa), terapeuta metod neurorozwojowych (SI, INPP, BI, Johansen-IAS), specjalista diagnostyki zaburzeń rozwojowych typu FASD, terapeuta traumy (SomaticExperencing, NARM, SOMA-Embodiment), wykładowca akademicki, dyrektor Centrum Stymulacji Rozwoju Dziecka w Poznaniu, członek Rady Fundacji Fastryga, Prezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej, Sekretarz Polskiego Stowarzyszenia Somatic Experiencing.
dr hab. Jolanta Panasiuk
prof. UMCS w Lublinie i UWM w Olsztynie, prowadzi badania naukowe z zakresu teorii komunikacji, tekstologii i neurologopedii – ich wyniki prezentowała na wielu konferencjach naukowych organizowanych przez środowiska lingwistów, psychologów, logopedów, lekarzy w kraju i za granicą. Specjalizuje się w diagnozie i terapii zaburzeń językowych u dzieci i dorosłych ze schorzeniami neuropsychiatrycznymi, jest autorką standardów postępowania logopedycznego w przypadkach zespołu zamknięcia, afazji, pragnozji, alalii i niedokształcenia mowy o typie afazji, zaburzeń mowy w przebiegu schorzeń dezintegracyjnych i neurodegeneracyjnych oraz zespołu Aspergera. Uczestniczyła w pracach Komisji Rozwoju i Zaburzeń Mowy Polskiej Akademii Nauk, była członkiem grupy ekspertów tworzących obowiązujący program specjalizacji w neurologopedii, wypełniała obowiązki krajowego konsultanta w dziedzinie neurologopedii przy Ministerstwie Zdrowia. Przez trzy kadencje pełniła funkcję Sekretarza Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, a od 2017 roku jest Przewodniczącą ZG PTL. Jest też członkiem Komisji Egzaminacyjnej na Państwowym Egzaminie Specjalizacyjnym w zakresie neurologopedii, działa w Sekcji Psychologii Klinicznej i Edukacji Zdrowotnej Komisji Nauk Medycznych lubelskiego oddziału PAN, należy do komitetów redakcyjnych i rad recenzenckich kilku czasopism naukowych oraz Rady Patronackiej Fundacji 21. Za pracę na rzecz środowiska logopedycznego została odznaczona przez Prezydenta RP Brązowym Krzyżem Zasługi, za osiągnięcia dydaktyczne otrzymała z rąk Minister Edukacji Narodowej Medal Komisji Edukacji Narodowej, a za książkę „Afazja a interakcja. TEKST – metaTEKST – konTEKST" (Lublin 2012, Wydawnictwo UMCS), uznaną za wybitne osiągnięcie naukowe, w 2014 roku otrzymała nagrodę Prezesa Rady Ministrów RP.
Na studiach Neurologopedia w Uczelni Łazarskiego prowadzi główne bloki zajęć:
Diagnoza i terapia neurologopedyczna afazji - 20h,
Diagnoza i terapia neurologopedyczna w chorobach neurodegeneracyjnych- 8h,
Niespecyficzne zaburzenia mowy u chorych neurologicznie -10h,
Specyficzne zaburzenia mowy u dzieci i dorosłych chorych neurologicznie -10 h,
Marta Sierocka
Certyfikowany analityk zachowania (BCBA), superwizor behawioralny, logopeda, oligofrenopedagog.
Współzałożycielka i od 2004 dyrektor merytoryczny Fundacji Scolar.
Prowadzi zajęcia dotyczące komunikacji dzieci z autyzmem na Uniwersytecie Warszawskim, a także warsztaty z oceny umiejętności językowych i społecznych dzieci z autyzmem przy pomocy narzędzia VBMAPP.
prof. Barbara Skałbania
Dr hab. w zakresie nauk społecznych, pedagog-terapeuta. Zainteresowania koncentruje się wokół problematyki diagnozy i terapii pedagogicznej, trudności w zakresie czytania i pisania, poradnictwa edukacyjnego i wychowawczego. Jest autorem 7 publikacji tematycznych oraz kilkudziesięciu artykułów. Jest członkiem Polskiej Akademii Nauk (sekcja Pedagogiki Społecznej) oraz Naukowego Towarzystwa Poradoznawczego. Od lat współpracuje z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie. Jako nauczyciel akademicki i pedagog terapeuta dąży do integrowania nauki z praktyką edukacyjną.
prof. Zbigniew Tarkowski
Prof. zw. dr hab. Zbigniew Tarkowski, psychopatolog mowy, specjalista w dziedzinie neurologopedii, terapeuta. Kierownik Zakładu Patologii i Rehabilitacji Mowy Uniwersytetu Medycznego w Lublinie. Autor ponad 100 publikacji różnych językach. Ostatnio wydane jego monografie:
- Dzieci z zaburzeniami zachowania, emocji i mowy. Harmonia Uniwersalis: Gdańsk 2016.
- Patologia mowy. Harmonia Uniwersalis: Gdańsk 2017
- A New Approach to Stuttering. Diagnosis and Therapy. Nova Science Publishers: New York 2017
- A Systems Approach to the Psychosomatics of Stuttering, Nova Science Publishers, New York , 2018
W przygotowaniu Shyness Logophobia Mutism. Diagnosis and Therapy. Nova Science Publishers,
New York, 2020 (współautor : E. Humeniuk)
Jąkanie w wieku szkolnym. Terapia metodą Tarkowskiego. Harmonia Uniwersalis. Gdańsk: 2020 ( współautor : A. Okrasińska )
Afazjologia. Organiczne zaburzenia mowy. Wydawnictwo Lekarskie PZWL Warszawa 2020 -2021.
Jest autorem pierwszych polskich wystandaryzowanych i znormalizowanych testów językowych :
- Przesiewowy Test Logopedyczny
- Test Słownika Dziecka
- Test Sprawności Językowej
a w trakcie prac normalizacyjnych znajduje się:
- Test Kompetencji Komunikacyjnej ( współautor A. Majewska - Tworek )
Jest autorem programów terapeutycznych dla dzieci opóźnionych w rozwoju mowy oraz osób jąkających się.
dr Ewa Winnicka
Dr n. społ. Neurologopeda, oligofrenopedagog, terapeuta NDT-Bobath. Ukończyła wiele szkoleń dotyczących wczesnego wspomagania rozwoju, trudności z karmieniem i zaburzeń połykania. W roku 2014 odbyła staż w Ann & Robert H. Lurie Children’s Hospital of Chicago, gdzie obserwowała pracę specjalistów w zakresie żywienia i karmienia dzieci z różnymi problemami klinicznymi. Od 2016 roku jest instruktorem metody VitalStim wykorzystującej elektrostymulację w zaburzeniach połykania. Jest autorką artykułów i badań opisujących trudności z karmieniem dzieci. Efekty swojej pracy prezentuje na krajowych i zagranicznych konferencjach poświęconych gastroenterologii dziecięcej i dysfagii.
W latach 2001-2006 pracowała na Oddziale Rehabilitacji Neurologicznej w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii, 2005-2011 w Klinice Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodkowej w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie. Od 2011 roku pracuje w Klinice Gastroenterologii, Hepatologii, Zaburzeń Odżywiania i Pediatrii w Instytut-Pomnik „Centrum Zdrowia Dziecka”, gdzie do 2018 roku była członkiem Zespołu Zaburzeń Karmienia, a aktualnie zajmuje się tam diagnozą i terapią zaburzeń połykania u dzieci. Jest doświadczonym wykładowcą akademickim. W praktyce zajmuje się:
· diagnozą zaburzeń połykania i karmienia,
· terapią zaburzeń karmienia na tle nadwrażliwości sensorycznej oraz zaburzeń zachowania,
· terapią zaburzeń połykania z wykorzystaniem elektrostymulacji,
· wspieraniem rozwoju funkcji pokarmowych,
· wspieraniem rozwoju mowy we wczesnych etapach życia (niemowlęta i małe dzieci z obciążonym wywiadem).
-
Opłaty za studia
Studia Podyplomowe czesne 2 raty 4 raty Neurologopedia i wczesne wspomaganie rozwoju 8 250 zł 8 450 zł 8 650 zł - wpisowe w wysokości 400zł (zaliczane na poczet czesnego)
- 20 % zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*cena obowiązuje do 30.11.2020 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkamiTerminy płatności
Płatność jednorazowa
- Opłatę czesnego (pomniejszoną o kwotę wpisowego) uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Płatność ratalna
Terminy płatności czesnego w dwóch ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata - do 1 lutego 2021 r.
Terminy płatności czesnego w czterech ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata do 15 grudnia 2020 r.
- III rata do 1 lutego 2021 r.
- IV rata do 1 kwietnia 2021 r.
Konto bankowe na które można dokonywać wpłat:
Uczelnia Łazarskiego
Santander Bank Polska S.A.
29 1910 1048 2209 0006 3981 0004
tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_2020/2021
-
Zasady rekrutacji
- Terminy rekrutacji opisane są w zakładkach poszczególnych kierunków.
- Należy złożyć komplet wymaganych dokumentów.
- O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Warunkiem przyjęcia zgłoszenia na studia jest dostarczenie:
- wypełnionego formularza zgłoszeniowego,
- CV,
- dowodu wpłaty wpisowego w wysokości 400 zł zaliczanego na poczet czesnego (na podstawie umowy o odpłatności za studia),
- dostarczenie skanu/ksero dyplomu magistra.
W przypadku przesyłania danych osobowych droga mailową należy wysyłać pliki zaszyfrowane, skompresowane (np. programami 7 zip, winzip, winrar) oraz zabezpieczone hasłem. Wykorzystane hasło prosimy przesłać do dziekanatu CKP w odrębnym mailu.
Osoba przyjęta na studia po otrzymaniu informacji o uruchomieniu studiów* jest zobligowania do przedłożenia:
- oryginałów dyplomu magistra wraz z dowodem osobistym w celu weryfikacji zgodności,
- dowodu wpłaty czesnego,
- umowy o odpłatności za studia (wydrukowana w dwóch egzemplarzach, dwustronnie. Umowa będzie zamieszczona na Wirtualnej Uczelni, do której otrzymają Państwo dostęp na początku października po ogłoszeniu wyników rekrutacji.
*Informacja o uruchomieniu studiów jest przekazywana uczestnikom wraz z upływem terminu końca rekrutacji.
Kontakt
Centrum Kształcenia Podyplomowego
Uczelnia Łazarskiego
ul. Świeradowska 43
02-662 WarszawaSektor "E" pokój 56
e-mail: ckp@lazarski.edu.pl
tel. 22 54-35-322**Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych- RODO, Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119) informuję, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Uczelnia Łazarskiego z siedzibą w Warszawie, ul. Świeradowskiej 43, 02-662 Warszawa
- Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem - iod@lazarski.edu.pl.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- realizacji procesu kształcenia,
- dokumentacji przebiegu studiów, kursu, warsztatu,
- wykonania przez Administratora obowiązków informacyjnych, archiwizacyjnych i statystycznych
- Pani/Pana dane osobowe mogą być również przetwarzane w celu:
- organizacji wydarzeń, konferencji konkursów, promocji, ankiet,
- prowadzenia kampanii promocyjnych, reklamowych i innych działań marketingowych związanych z usługami edukacyjnymi Administratora, w tym w formie mailingu,
- realizacji obowiązków wynikających z umów wzajemnych w zakresie informowania o partnerach ich usługach i produktach, w tym w formie mailingu,
- prowadzenia monitoringu wizyjnego
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez Administratora przez okres niezbędny do realizacji wyżej wymienionych celów lub do momentu odwołania zgody.
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą poddawane profilowaniu,
- posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu,
- ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego,
- w niektórych sytuacjach mamy prawo przekazać dalej Pani/Pana dane – jeśli będzie to konieczne, aby Administrator mógł świadczyć usługi, przy czym dane te będą przekazywane wyłącznie osobom i podmiotom, których Administrator upoważni i którym zleci czynności przetwarzania danych,
- podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do realizacji celów, do jakich zostały zebrane. Niepodanie danych może skutkować niemożliwością realizacji tych celów. Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym jest obligatoryjne.
Partnerzy
Centrum Kształcenia Podyplomowego
Uczelni Łazarskiego
Zobacz naszą ofertę
Kliknij i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych,
w tym Twoich prawach i celach przetwarzania.
- Jak możesz się z nami skontaktować? e-mailem na adres: iod@lazarski.edu.pl.
- Jakie masz prawa?
- dostępu do Twoich danych,
- ich poprawiania,
- żądania ich usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania Twoich danych osobowych.
- Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi? Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzamy? W celu marketingowym, polegającym na wysyłaniu do Ciebie newsletterów, analizowaniu czy zapoznajesz się z ich treściami, i które z nich najchętniej czytasz.
- Czy musisz podawać nam swoje dane? Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziesz jednak mógł otrzymywać newslettera.
- Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
- 1. Art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest analizowanie czy zapoznajesz się z naszymi newsletterami, i które z informacji w nich zawartych czytasz najchętniej.
- 2. Art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.
- Komu przekażemy Twoje dane?
- 1. Dostawcom narzędzi do: a. analityki ruchu na stronie, b. wysyłki newsletterów.
- 2. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
- Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane? Przez czas prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu wyrażenia przez Ciebie sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych w celach marketingowych, albo odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
- Czy po przekazaniu nam danych możesz sprzeciwić się ich przetwarzaniu? Tak. Możesz to zrobić w dwóch sytuacjach, gdy przetwarzamy Twoje dane:
- 1. na potrzeby marketingu bezpośredniego; takiego sprzeciwu nie musisz uzasadniać,
- 2. na podstawie innych naszych prawnie uzasadnionych interesów; taki sprzeciw wymaga uzasadnienia Twoją szczególną sytuacją.