Neurologopeda i terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, pedagog specjalny, specjalista w zakresie zaburzeń komunikacji w mowie i piśmie u dzieci oraz dorosłych. Założycielka Centrum Terapii Dziecka, ekspert w zakresie logopedii i pedagogiki specjalnej Ministerstwa Edukacji Narodowej. Specjalizuje się we wczesnym wspomaganiu logopedycznym i w terapii dzieci z uszkodzeniami oraz dysfunkcjami OUN, pracy z dziećmi i dorosłymi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W kręgu jej zainteresowań pozostaje także dyslalia oraz pokonywanie trudności w czytaniu i pisaniu. Pracuje również jako logopeda medialny i pracuje nad wymową aktorów, dziennikarzy, polityków, posiada ponad 20- letni staż zawodowy w różnych placówkach oświatowych i medycznych. Jest autorką 4 książek, skryptów dla studentów logopedii oraz kilkudziesięciu artykułów.

Neurologopedia i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
-
OFERTA
-
Studia podyplomowe
- Akademia Administracji Publicznej
- Akademia Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych
- Akademia Biznesu i Prawa Mody
- Akademia HR
- Akademia IT
- Akademia Marketera
- Akademia Menedżera
- Akademia Praktyków Prawa
- Akademia Prawa Sądowego
- Akademia Rynku Nieruchomości
- Akademia Rynku Ochrony Zdrowia
- Akademia Skutecznej Komunikacji
- Akademia Transportu Lotniczego
- Akademia Trenera i Coacha
- Akademia Umiejętności Psychologicznych
- Akademia Zarządzania Jakością
- Akademia Zarządzania Procesowego
- Akademia Zarządzania Produkcją
- Akademia Compliance
-
MBA
- Executive MBA Master of Business Administration dla sektora ochrony zdrowia
- Master of Business Administration (MBA Energetyka)
- Master of Business Administration (MBA in Quality Management)
- Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
- Master of Business Administration (MBA w Ochronie Zdrowia)
- Master of Business Administration (MBA Zarządzanie)
-
Szkolenia i kursy
-
Neurologopedia i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
-
Adresaci i atuty studiów
Adresaci studiów:
Logopedzi po studiach podyplomowych i po studiach magisterskich o specjalności logopedia planujący doskonalenie swoich umiejętności w zakresie neurologopedii i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu;
- Absolwenci studiów podyplomowych neurologopedia Uczelni Łazarskiego planujący rozszerzenie studiów o moduł terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Atuty:
- Rozszerzenie kompetencji w zakresie diagnozy i terapii neurologopedycznej i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu;
- Uzyskanie wiedzy niezbędnej do specjalizacji w zakresie neurologopedii;
- Podniesienie kompetencji, które pozwolą w sposób profesjonalny diagnozować i prowadzić terapię zaburzeń pochodzenia mózgowego mowy u dzieci i dorosłych;
- Doskonalenie kompetencji oraz rozszerzenie umiejętności prowadzenia zajęć z zakresu diagnozy i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu;
- Możliwość nauki poprzez uczestnictwo w zajęciach prowadzonych przez wybitnych i doświadczonych specjalistów w zakresie diagnozy i terapii neurologopedycznej i znanych terapeutów z zakresu terapii zaburzeń ze spektrum autyzmu;
- Do współpracy dr Ewa Jeżewska-Krasnodębska zaprosiła kadrę naukową z całej Polski reprezentującą różne szkoły neurologopedii i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, między innymi: prof. Jolanatę Panasiuk, prof. Małgorzatę Rutkiewicz-Hanczewską, prof. Barbarę Skałbania;
- prof. Zbigniewa Tarkowskiego, dr hab. Ewę Humeniuk, dr hab. Olgę Jauer-Niworowską, dr hab. Ewę Wolańską, dr Agnieszkę Adameczek-Stolarską; dr Agnieszkę Borowiec, dr Annę Jakubiuk-Tomaszuk, dr Iwonę Palicką, dr Annę Prożych, dr Ewę Urbanowicz, dr Ewę Winnicką;
- oraz znanych terapeutów-praktyków: mgr Martę Sierocką-Rogala, mgr Agnieszkę Łucjanek, mgr Joannę Mikołajczyk,mgr Jarosława Krasnodębskiego, mgr Łukasza Prochwicz;
- Holistyczne podejście do pacjenta/ucznia i uczestnika studiów podyplomowych;
- Praktyczna nauka podczas różnych rodzajów praktyk;
- Absolwent po ukończeniu studiów podyplomowych, może w placówkach służby zdrowia – rozpocząć specjalizację: neurologopedia, do której wymagane jest odbycie stażu i podejście do egzaminu specjalizacyjnego.
-
Przesłanki i cele
Rosnące potrzeby rynku pracy jeśli chodzi o specjalistów z zakresu pracy z osobami z autyzmem – bardzo duży wzrost diagnozowania ASD (światowe dane mówią o 1 przypadku na 59), rosnąca liczba otwieranych specjalistycznych placówek dla dzieci, młodzieży i dorosłych z ASD.
Są to studia doskonalące kompetencje, a nie kwalifikacyjne rozumiane w myśl zapisów Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela z dnia 25 lipca 2019 r.
Uczestnicy studiów będą potrafili korzystać z narzędzia do oceny umiejętności językowych i społecznych VBMAPP.
Celem studiów jest wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności, wiedzę i narzędzia z zakresu neurologopedii niezbędne do samodzielnego przeprowadzenia diagnozy i terapii neurologopedycznej oraz uzyskanie wiedzy niezbędnej do specjalizacji w zakresie neurologopedii. Celem studiów jest także wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności do prowadzenia terapii z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Organizacja zajęć:
- Studia rozpoczynają się w II połowie października;
- Zjazdy odbywają się raz w miesiącu, a czasami co 2 tygodnie, w soboty i niedziele, w godzinach 9-18 lub 8- 20;
- Praktyki będą się odbywać w wybrane poniedziałki lub piątki zazwyczaj przy zjazdach (50 godzin praktyk będzie zorganizowane w 5-7 piątków lub 5-7 poniedziałków, po 5-10 godz. dziennie);
- Miejsca zajęć praktycznych: Praktyki z afazji będą się odbywać w ośrodkach Stołecznego Centrum Opiekuńczo-Leczniczego w Warszawie lub Origin Otwock, w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie oraz w Fundacji ,,Scolar" w Warszawie;
- Praktyki zawodowe z zakresu terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu uczestnik organizuje samodzielnie;
- Warunkiem otrzymania świadectwa ukończenia studiów jest zaliczenie kolokwiów zaliczeniowych z poszczególnych przedmiotów/modułów na poziomie min 80% oraz egzamin dyplomowy przed komisją.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.
W zależności od sytuacji epidemiologicznej w kraju, liczba godzin zdalnych (na odległość) i form on-line może ulec zwiększaniu.Wymagania dla kandydatów:
Kandydat powinien posiadać stopień magistra w zakresie logopedii lub stopień magistra i ukończone studia podyplomowe z logopedii.
-
Program
Semestr I i II
- Wprowadzenie do neurologopedii
- Podstawy diagnostyki neurologopedycznej
- Choroby neurologiczne i neuroobrazowanie.
- Psychiatria
- Neuropsychologia
- Diagnoza i terapia neurologopedyczna afazji
- Ocena fizjoterapeutyczna z elementami terapii
- Diagnoza i terapia neurologopedyczna w chorobach genetycznych i rzadkich
- Podstawy diagnozy i terapii integracji sensorycznej
- Innowacyjne metody wspierające terapię neurologopedyczną
- Neurolingwistyka
- Wykład monograficzny
- Diagnoza i terapia neurologopedyczna osób jąkających się i z innymi zaburzeniami płynności mówienia
- Diagnoza i terapia dyzartrii u dzieci i dorosłych
- Niespecyficzne zaburzenia mowy u chorych neurologicznie
- Specyficzne zaburzenia mowy u dzieci i dorosłych chorych neurologicznie
- Diagnoza i terapia neurologopedyczna zaburzeń autystycznych
- Diagnoza i terapia neurologopedyczna w chorobach neurodegeneracyjnych
- Diagnoza i terapia dysfagii u dzieci i dorosłych
- Komunikacja terapeuty ze środowiskiem pacjenta
- Diagnoza i terapia dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami sprzężonymi. Metody alternatywnej komunikacji .
- Neurofizjologia czynności prymarnych
- Wczesna interwencja i wspomaganie dziecka przedwcześnie urodzonego
- Seminarium: przygotowanie studium przypadku (20h: 10h w I semestrze i 10h w II semestrze)
- Zajęcia praktyczne organizowane przez uczelnię (50h: 25h w I semestrze i 25h w II semestrze)
Trzeci semestr studiów: terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Diagnoza całościowych zaburzeń rozwoju i zaburzeń współistniejących w ocenie psychiatrycznej
- Choroby uwarunkowane genetycznie i elementy pediatrii
- Przegląd metod terapii dzieci z autyzmem (w tym ESDM, RFT)
- Podstawowe zagadnienia Stosowanej Analizy Zachowania
- Praca nad zachowaniami trudnymi
- Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej w pracy z osobami ASD
- Wybiórczość pokarmowa
- Przegląd narzędzi do oceny umiejętności ( w tym ADOS 2)
- Diagnoza funkcjonalna
- Trening umiejętności społecznych (nurt poznawczo-behawioralny)
- Tworzenie programów terapeutycznych i dokumentowanie postępów edukacyjnych
- Wczesna interwencja behawioralna
- Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych
- Podstawy „Nauczania Precyzyjnego” - uczenie do płynności
- Praca z rodzicami dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Praktyki zawodowe z terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu organizowane przez słuchaczy (120h)
- Egzamin dyplomowy ustny
Całościowa liczba godzin 565 h
Wykłady, konwersatoria i ćwiczenia organizowane na uczelni: 395 h:
Zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe - 170 h w tym:
- Zajęcia praktyczne neurologopedyczne i z terapii zaburzeń ze spektrum autyzmu organizowane i płacone przez uczelnię- 50h
- Praktyki zawodowe w zakresie z terapii zaburzeń ze spektrum autyzmu organizowane przez słuchacza w dowolnych placówkach prowadzących tego rodzaju zajęcia -120h
-
Rekomendacje
-
Wykładowcy
dr Ewa Jeżewska-Krasnodębska
Kierownik Studiów Podyplomowych
dr Agnieszka Adameczek-Stolarska
Doktor nauk medycznych, fizjoterapeuta w trakcie specjalizacji, terapeuta NDT Bobath dla dzieci i NDT Bobath Baby, terapeuta PNF, terapeuta integracji sensorycznej. Jest absolwentką Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, gdzie ukończyła studia magisterskie na Oddziale Fizjoterapii, a następnie studia doktoranckie na II Wydziale Lekarskim. Autorka publikacji naukowych z zakresu fizjoterapii pediatrycznej.
dr Agnieszka Borowiec
Jest absolwentką Podyplomowego Studium Logopedycznego na Uniwersytecie Warszawskim oraz Studiów Doktoranckich na Wydziale Polonistyki UW. Aktualnie przed obroną pracy doktorskiej: „Fizjologia artykulacji. Pozycja spoczynkowa języka oraz przełykanie jako biologiczna podstawa rozwoju i funkcjonowania mowy”. Zajmuje się badaniami dotyczącymi zależności czynnościowo-morfologicznych rejonu orofacjalnego. Prowadzi Laboratorium Mowy – gabinet logopedyczny specjalizujący się w mioterapii, współpracujący z ortodontami, ortognatykami, laryngologami, foniatrami i fizjoterapeutami w leczeniu sprzężonych zaburzeń czynnościowo-morfologicznych układu stomatognatycznego. Prowadzi szkolenia dla logopedów i lekarzy dotyczące terapii czynnościowej w układzie oralnym. Zajmuje się także logopedią artystyczną jako absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie.
dr hab. Ewa Humeniuk
Studia magisterskie na kierunku psychologia ukończyła w Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej, a studia doktoranckie w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim.
Stopień doktora habilitowanego nauk o zdrowiu uzyskała w 2014 roku w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie na podstawie rozprawy pt. „Biologiczne i psychiczne aspekty jąkania”.
Posiada specjalizację w zakresie zdrowia publicznego oraz ukończyła studia podyplomowe w zakresie Zarządzanie w opiece zdrowotnej: MBA-Health Managment.
Od 1996 roku pracuje w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie, od 2006 roku w Zakładzie Patologii i Rehabilitacji Mowy.
Prowadziła lub prowadzi zajęcia dydaktyczne na kierunkach Wydziału Nauk o Zdrowiu (położnictwo, zdrowie publiczne, fizjoterapia, ratownictwo medyczne, dietetyka) z następujących przedmiotów: psychologia ogólna, psychologia kliniczna, psychologia zdrowia, psychologia społeczna, psychologia prenatalna i prokreacyjna, komunikacja interpersonalna, komunikacja terapeutyczna; psychoterapia, psychoprofilaktyka i komunikacja zawodowa, psychologia osób w podeszłym wieku; profilaktyka starzenia się.
W ramach studiów podyplomowych prowadzi zajęcia z przedmiotów: psychologiczne podstawy logopedii, neuropsychologia, psychologia osób niepełnosprawnych.
Zainteresowania i badania naukowe skoncentrowane są wokół następujących zagadnień: psychiczne aspekty chorób i zaburzeń somatycznych u dzieci i dorosłych, problematyka zdrowia publicznego, psychiczne aspekty zaburzeń mowy.
Autorka 211 prac naukowych o łącznej wartości 33IF i 1356 MNiSW.
dr n. med. Anna Jakubiuk-Tomaszuk
Lekarz, specjalista genetyki klinicznej, specjalista neurologii. Absolwentka wydziału lekarskiego Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, w roku 1999. Stopień doktorat nauk medycznych uzyskała na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku w roku 2012. Doświadczenie zawodowe zdobywała min. w Poradni Genetycznej Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie i Klinice Neurologii Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w Białymstoku. Od 2002 roku zatrudniona w Uniwersyteckim Dziecięcym Szpitalu Klinicznym w Białymstoku. Obecnie pracuje w Klinice Neurologii i Rehabilitacji Dziecięcej UDSK w Białymstoku i w Poradni Genetycznej „Mastermed” w Białymstoku oraz konsultuje w zakresie genetyki klinicznej w Uniwersyteckim Dziecięcym Szpitalu Klinicznym w Białymstoku. Wykłada i współpracuje z uczelniami wyższymi w Białymstoku i w Warszawie. Jest autorem licznych publikacji i współautorką książek. Główne zainteresowania obejmują diagnostykę pre- i postnatalną rzadkich zespołów uwarunkowanych genetycznie i zaburzeń neurorozwojowych.
Jarosław Krasnodębski
Pedagog specjalny, logopeda dyplomowany, nauczyciel terapii pedagogicznej, terapeuta Integracji sensorycznej, diagnozy i integracji odruchów INPP, neuroterapeuta Biofeedback, metodyk edukacji wczesnoszkolnej. Właściciel poradni: Centrum Terapii Dziecka, gdzie prowadzi praktykę w zakresie diagnozy i terapii zaburzeń rozwojowych u dzieci.
Agnieszka Łucjanek
Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Swoją wiedzę pogłębiała uczestnicząc w wielu kursach, w tym: „Stosowana Analiza Behawioralna w pracy z osobami autystycznymi”, „Studium pomocy dzieciom autystycznym i ich rodzinom”(2-letnie), „Komunikacja, ustawiczna edukacja i praca dorosłych osób z autyzmem”, uzyskała także stopień awansu zawodowego – nauczyciel kontraktowy. Odbyła liczne staże, m.in. w Fundacji SYNAPSIS oraz Centrum Wczesnej Interwencji Krok po Kroku.
Uczestniczyła w projekcie badawczym realizowanym przez Instytut Psychiatrii i Neurologii, prowadziła liczne prelekcje na konferencjach oraz liczne szkolenia i warsztaty. Prowadziła zajęcia na Wydziale Psychologii UW oraz w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Jest współautorem publikacji edukacyjnych (m. in. „Emocje w przedszkolu” wyd. Raabe).
Od 1996 roku pracuje jako diagnosta i terapeuta (.m.in. w Poradni dla dzieci z Autyzmem i Ich Rodzin Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie i w Fundacji SYNAPSIS), od 2002 roku związana jest z Fundacją SCOLAR. Opracowała i prowadzi wiele autorskich szkoleń związanych z tematyką całościowych zaburzeń rozwoju. Od lutego 2015 jest kierownikiem merytorycznym Pozaszkolnej Placówki Specjalistycznej dla Młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwoju – jednej z dwóch tego typu placówek w Polsce.
Joanna Mikołajczyk
psycholog, pedagog, terapeuta behawioralny, BCBA
Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, na kierunku Wczesna Interwencja i Wychowanie Przedszkolne oraz Uniwersytetu im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego, gdzie studiowała Psychologię Rozwojową, Wychowawczą i Rodziny.
Od 2015 roku licencjonowany terapeuta behawioralny z ramienia Polskiego Stowarzyszenia Terapii Behawioralnej, od 2018 roku licencjonowany analityk zachowania oraz superwizor BCBA.
Od 2010 roku związana z Fundacją Pomocy Edukacyjno-Terapeutycznej dla Niepełnosprawnych Scolar w Warszawie, gdzie prowadzi terapię indywidualną małych dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju, opracowuje indywidualne programy terapeutyczne w oparciu o ocenę VB-MAPP oraz jest członkiem zespołu diagnostycznego Poradni Scolar. Prowadzi także szkolenia dla specjalistów oraz rodziców oraz staże.
dr hab. Jolanta Panasiuk
prof. UMCS w Lublinie i UWM w Olsztynie, prowadzi badania naukowe z zakresu teorii komunikacji, tekstologii i neurologopedii – ich wyniki prezentowała na wielu konferencjach naukowych organizowanych przez środowiska lingwistów, psychologów, logopedów, lekarzy w kraju i za granicą. Specjalizuje się w diagnozie i terapii zaburzeń językowych u dzieci i dorosłych ze schorzeniami neuropsychiatrycznymi, jest autorką standardów postępowania logopedycznego w przypadkach zespołu zamknięcia, afazji, pragnozji, alalii i niedokształcenia mowy o typie afazji, zaburzeń mowy w przebiegu schorzeń dezintegracyjnych i neurodegeneracyjnych oraz zespołu Aspergera. Uczestniczyła w pracach Komisji Rozwoju i Zaburzeń Mowy Polskiej Akademii Nauk, była członkiem grupy ekspertów tworzących obowiązujący program specjalizacji w neurologopedii, wypełniała obowiązki krajowego konsultanta w dziedzinie neurologopedii przy Ministerstwie Zdrowia. Przez trzy kadencje pełniła funkcję Sekretarza Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, a od 2017 roku jest Przewodniczącą ZG PTL. Jest też członkiem Komisji Egzaminacyjnej na Państwowym Egzaminie Specjalizacyjnym w zakresie neurologopedii, działa w Sekcji Psychologii Klinicznej i Edukacji Zdrowotnej Komisji Nauk Medycznych lubelskiego oddziału PAN, należy do komitetów redakcyjnych i rad recenzenckich kilku czasopism naukowych oraz Rady Patronackiej Fundacji 21. Za pracę na rzecz środowiska logopedycznego została odznaczona przez Prezydenta RP Brązowym Krzyżem Zasługi, za osiągnięcia dydaktyczne otrzymała z rąk Minister Edukacji Narodowej Medal Komisji Edukacji Narodowej, a za książkę „Afazja a interakcja. TEKST – metaTEKST – konTEKST" (Lublin 2012, Wydawnictwo UMCS), uznaną za wybitne osiągnięcie naukowe, w 2014 roku otrzymała nagrodę Prezesa Rady Ministrów RP.
Na studiach Neurologopedia w Uczelni Łazarskiego prowadzi główne bloki zajęć:
Diagnoza i terapia neurologopedyczna afazji - 20h,
Diagnoza i terapia neurologopedyczna w chorobach neurodegeneracyjnych- 8h,
Niespecyficzne zaburzenia mowy u chorych neurologicznie -10h,
Specyficzne zaburzenia mowy u dzieci i dorosłych chorych neurologicznie -10 h,
Łukasz Prochwicz
Wraz z pojawieniem się dziecka niepełnosprawnego, zmienia się cały świat rodziców, zmienia się sposób funkcjonowania rodziny. Moją wielką pasją jest codzienna praca z dziećmi niepełnosprawnymi, w tym z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z ich rodzicami. W pracy ze swoimi klientami zajmuje się nie tylko poprawą funkcjonowania dzieci, wspieraniem ich rozwoju, ale również pracą z rodzinami i trudnościami, które występują na co dzień.
Pomagam swoim klientom, prowadząc terapię indywidualną z dziećmi oraz treningi dla rodziców. Jednocześnie pełnię funkcję dyrektora niepublicznego punktu przedszkolnego dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, prowadzonego przez Fundację SCOLAR w Warszawie.
Zdając sobie sprawę z tego, że nie tylko poprzez bezpośrednią pracę z dziećmi mogę wpływać na poprawę jakości ich życia, współpracuje z Fundacją SCOLAR i Fundacją SCOLARIS prowadząc szkolenia dla terapeutów. W trakcie swoich szkoleń skupiam się na uczeniu tworzenia Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych oraz efektywnych technik pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju.
Moja praca umożliwia mi połączenie pracy terapeutycznej z nowoczesnym technologiami. Jako fan nowoczesnych technologii, współpracuje z firmą DrOmnibus, w której jest konsultantem merytorycznym w procesie opracowywania gier, prób uczących w aplikacjach na tablety. Dbam o to, aby powstające elementy były spójne ze stosowaną analizą zachowani. Nowoczesne technologie pozwalają przenosić elementy terapii do domu, obniżając koszty oraz czas oczekiwania na niezbędne wsparcie. Jednocześnie jest to atrakcyjna forma terapii prowadzonej w domu, przez rodziców lub zdalnie z pomocą terapeuty.
Wszystkie swoje działania opieram na Stosowanej Analizie Zachowania, która jako nauka opiera się na solidnych podstawach merytorycznych oraz badaniach naukowych prowadzonych na całym świecie. Szerokie spektrum zastosowania tego podejścia pozwala na jego wykorzystywanie w trakcie codziennej pracy dziećmi, prowadzenia szkoleń dla terapeutów czy też tworzenia gier.
Moje wykształcenie obejmuje ukończenie studiów magisterskich z zakresu psychologii na Uniwersytecie im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, studiów podyplomowych z wczesnego wspomagania rozwoju na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, studiów podyplomowych ze stosowanej analizy zachowania na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. W międzyczasie ukończyłem szereg szkoleń, w tym dla mnie najważniejszych szkolenia prowadzone przez ośrodek PaTTAN, należący do wydziału edukacji specjalnej stanu Pensylwania w USA.
Marta Sierocka
Certyfikowany analityk zachowania (BCBA), superwizor behawioralny, logopeda, oligofrenopedagog.
Współzałożycielka i od 2004 dyrektor merytoryczny Fundacji Scolar.
Prowadzi zajęcia dotyczące komunikacji dzieci z autyzmem na Uniwersytecie Warszawskim, a także warsztaty z oceny umiejętności językowych i społecznych dzieci z autyzmem przy pomocy narzędzia VBMAPP.
prof. Barbara Skałbania
Dr hab. w zakresie nauk społecznych, pedagog-terapeuta. Zainteresowania koncentruje się wokół problematyki diagnozy i terapii pedagogicznej, trudności w zakresie czytania i pisania, poradnictwa edukacyjnego i wychowawczego. Jest autorem 7 publikacji tematycznych oraz kilkudziesięciu artykułów. Jest członkiem Polskiej Akademii Nauk (sekcja Pedagogiki Społecznej) oraz Naukowego Towarzystwa Poradoznawczego. Od lat współpracuje z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie. Jako nauczyciel akademicki i pedagog terapeuta dąży do integrowania nauki z praktyką edukacyjną.
prof. Zbigniew Tarkowski
Prof. zw. dr hab. Zbigniew Tarkowski, psychopatolog mowy, specjalista w dziedzinie neurologopedii, terapeuta. Kierownik Zakładu Patologii i Rehabilitacji Mowy Uniwersytetu Medycznego w Lublinie. Autor ponad 100 publikacji różnych językach. Ostatnio wydane jego monografie:
- Dzieci z zaburzeniami zachowania, emocji i mowy. Harmonia Uniwersalis: Gdańsk 2016.
- Patologia mowy. Harmonia Uniwersalis: Gdańsk 2017
- A New Approach to Stuttering. Diagnosis and Therapy. Nova Science Publishers: New York 2017
- A Systems Approach to the Psychosomatics of Stuttering, Nova Science Publishers, New York , 2018
W przygotowaniu Shyness Logophobia Mutism. Diagnosis and Therapy. Nova Science Publishers,
New York, 2020 (współautor : E. Humeniuk)
Jąkanie w wieku szkolnym. Terapia metodą Tarkowskiego. Harmonia Uniwersalis. Gdańsk: 2020 ( współautor : A. Okrasińska )
Afazjologia. Organiczne zaburzenia mowy. Wydawnictwo Lekarskie PZWL Warszawa 2020 -2021.
Jest autorem pierwszych polskich wystandaryzowanych i znormalizowanych testów językowych :
- Przesiewowy Test Logopedyczny
- Test Słownika Dziecka
- Test Sprawności Językowej
a w trakcie prac normalizacyjnych znajduje się:
- Test Kompetencji Komunikacyjnej ( współautor A. Majewska - Tworek )
Jest autorem programów terapeutycznych dla dzieci opóźnionych w rozwoju mowy oraz osób jąkających się.
Ewa Urbanowicz
Absolwentka Wydziału Lekarskiego Akademii Medycznej w Gdańsku. Ukończyła specjalizację II stopnia z Psychiatrii Dzieci i Młodzieży. Odbyła podstawowy i zaawansowany kurs z zakresu psychoterapii i systemowej terapii rodzin. Uczestniczyła w wielu konferencjach i zjazdach naukowych.
Była prelegentem na wielu konferencjach (m.in. na XLII Zjeździe Psychiatrów Polskich, na międzynarodowej konferencji „Autism and vaccinations: is there a link?”, na konferencjach z cyklu „Warszawska Jesień Pediatryczna), prowadziła zajęcia w ramach szkoleń podyplomowych dla lekarzy psychiatrów. Była biegłym sądowym. Doświadczenie zawodowe zbierała również podczas lat pracy w Poradniach Zdrowia Psychicznego oraz w Poradni dla Dzieci Autystycznych i Ich Rodzin w Instytucie Psychiatrii i Neurologii, gdzie pracuje do dziś. Opracowała i prowadzi wiele autorskich szkoleń związanych z tematyką całościowych zaburzeń rozwoju. Jest autorem publikacji naukowych. Prowadzi konsultacje lekarskie dla dzieci i młodzieży oraz diagnozy pod kątem całościowych zaburzeń rozwoju. Od 1992 roku jest czynna zawodowo, od 2004 roku związana z Fundacją SCOLAR. Od września 2015 roku kieruje zespołem diagnostycznym Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej SCOLAR.
dr Ewa Winnicka
Dr n. społ. Neurologopeda, oligofrenopedagog, terapeuta NDT-Bobath. Ukończyła wiele szkoleń dotyczących wczesnego wspomagania rozwoju, trudności z karmieniem i zaburzeń połykania. W roku 2014 odbyła staż w Ann & Robert H. Lurie Children’s Hospital of Chicago, gdzie obserwowała pracę specjalistów w zakresie żywienia i karmienia dzieci z różnymi problemami klinicznymi. Od 2016 roku jest instruktorem metody VitalStim wykorzystującej elektrostymulację w zaburzeniach połykania. Jest autorką artykułów i badań opisujących trudności z karmieniem dzieci. Efekty swojej pracy prezentuje na krajowych i zagranicznych konferencjach poświęconych gastroenterologii dziecięcej i dysfagii.
W latach 2001-2006 pracowała na Oddziale Rehabilitacji Neurologicznej w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii, 2005-2011 w Klinice Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodkowej w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie. Od 2011 roku pracuje w Klinice Gastroenterologii, Hepatologii, Zaburzeń Odżywiania i Pediatrii w Instytut-Pomnik „Centrum Zdrowia Dziecka”, gdzie do 2018 roku była członkiem Zespołu Zaburzeń Karmienia, a aktualnie zajmuje się tam diagnozą i terapią zaburzeń połykania u dzieci. Jest doświadczonym wykładowcą akademickim. W praktyce zajmuje się:
· diagnozą zaburzeń połykania i karmienia,
· terapią zaburzeń karmienia na tle nadwrażliwości sensorycznej oraz zaburzeń zachowania,
· terapią zaburzeń połykania z wykorzystaniem elektrostymulacji,
· wspieraniem rozwoju funkcji pokarmowych,
· wspieraniem rozwoju mowy we wczesnych etapach życia (niemowlęta i małe dzieci z obciążonym wywiadem).
-
Opłaty za studia
Studia Podyplomowe czesne 2 raty 4 raty Neurologopedia i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu 8 250 zł 8 450 zł 8 650 zł - wpisowe w wysokości 400zł (zaliczane na poczet czesnego)
- 20 % zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*cena obowiązuje do 30.11.2020 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkamiTerminy płatności
Płatność jednorazowa
- Opłatę czesnego (pomniejszoną o kwotę wpisowego) uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Płatność ratalna
Terminy płatności czesnego w dwóch ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata - do 1 lutego 2021 r.
Terminy płatności czesnego w czterech ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata do 15 grudnia 2020 r.
- III rata do 1 lutego 2021 r.
- IV rata do 1 kwietnia 2021 r.
Konto bankowe na które można dokonywać wpłat:
Uczelnia Łazarskiego
Santander Bank Polska S.A.
29 1910 1048 2209 0006 3981 0004
tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_2020/2021
-
Zasady rekrutacji
- Terminy rekrutacji opisane są w zakładkach poszczególnych kierunków.
- Należy złożyć komplet wymaganych dokumentów.
- O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Warunkiem przyjęcia zgłoszenia na studia jest dostarczenie:
- wypełnionego formularza zgłoszeniowego,
- CV,
- dowodu wpłaty wpisowego w wysokości 400 zł zaliczanego na poczet czesnego (na podstawie umowy o odpłatności za studia),
- dostarczenie skanu/ksero dyplomu magistra.
W przypadku przesyłania danych osobowych droga mailową należy wysyłać pliki zaszyfrowane, skompresowane (np. programami 7 zip, winzip, winrar) oraz zabezpieczone hasłem. Wykorzystane hasło prosimy przesłać do dziekanatu CKP w odrębnym mailu.
Osoba przyjęta na studia po otrzymaniu informacji o uruchomieniu studiów* jest zobligowania do przedłożenia:
- oryginałów dyplomu magistra wraz z dowodem osobistym w celu weryfikacji zgodności,
- dowodu wpłaty czesnego,
- umowy o odpłatności za studia (wydrukowana w dwóch egzemplarzach, dwustronnie. Umowa będzie zamieszczona na Wirtualnej Uczelni, do której otrzymają Państwo dostęp na początku października po ogłoszeniu wyników rekrutacji.
*Informacja o uruchomieniu studiów jest przekazywana uczestnikom wraz z upływem terminu końca rekrutacji.
Kontakt
Centrum Kształcenia Podyplomowego
Uczelnia Łazarskiego
ul. Świeradowska 43
02-662 WarszawaSektor "E" pokój 56
e-mail: ckp@lazarski.edu.pl
tel. 22 54-35-322**Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych- RODO, Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119) informuję, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Uczelnia Łazarskiego z siedzibą w Warszawie, ul. Świeradowskiej 43, 02-662 Warszawa
- Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem - iod@lazarski.edu.pl.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- realizacji procesu kształcenia,
- dokumentacji przebiegu studiów, kursu, warsztatu,
- wykonania przez Administratora obowiązków informacyjnych, archiwizacyjnych i statystycznych
- Pani/Pana dane osobowe mogą być również przetwarzane w celu:
- organizacji wydarzeń, konferencji konkursów, promocji, ankiet,
- prowadzenia kampanii promocyjnych, reklamowych i innych działań marketingowych związanych z usługami edukacyjnymi Administratora, w tym w formie mailingu,
- realizacji obowiązków wynikających z umów wzajemnych w zakresie informowania o partnerach ich usługach i produktach, w tym w formie mailingu,
- prowadzenia monitoringu wizyjnego
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez Administratora przez okres niezbędny do realizacji wyżej wymienionych celów lub do momentu odwołania zgody.
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą poddawane profilowaniu,
- posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu,
- ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego,
- w niektórych sytuacjach mamy prawo przekazać dalej Pani/Pana dane – jeśli będzie to konieczne, aby Administrator mógł świadczyć usługi, przy czym dane te będą przekazywane wyłącznie osobom i podmiotom, których Administrator upoważni i którym zleci czynności przetwarzania danych,
- podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do realizacji celów, do jakich zostały zebrane. Niepodanie danych może skutkować niemożliwością realizacji tych celów. Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym jest obligatoryjne.
Partnerzy
Centrum Kształcenia Podyplomowego
Uczelni Łazarskiego
Zobacz naszą ofertę
Kliknij i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych,
w tym Twoich prawach i celach przetwarzania.
- Jak możesz się z nami skontaktować? e-mailem na adres: iod@lazarski.edu.pl.
- Jakie masz prawa?
- dostępu do Twoich danych,
- ich poprawiania,
- żądania ich usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania Twoich danych osobowych.
- Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi? Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzamy? W celu marketingowym, polegającym na wysyłaniu do Ciebie newsletterów, analizowaniu czy zapoznajesz się z ich treściami, i które z nich najchętniej czytasz.
- Czy musisz podawać nam swoje dane? Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziesz jednak mógł otrzymywać newslettera.
- Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
- 1. Art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest analizowanie czy zapoznajesz się z naszymi newsletterami, i które z informacji w nich zawartych czytasz najchętniej.
- 2. Art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.
- Komu przekażemy Twoje dane?
- 1. Dostawcom narzędzi do: a. analityki ruchu na stronie, b. wysyłki newsletterów.
- 2. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
- Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane? Przez czas prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu wyrażenia przez Ciebie sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych w celach marketingowych, albo odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
- Czy po przekazaniu nam danych możesz sprzeciwić się ich przetwarzaniu? Tak. Możesz to zrobić w dwóch sytuacjach, gdy przetwarzamy Twoje dane:
- 1. na potrzeby marketingu bezpośredniego; takiego sprzeciwu nie musisz uzasadniać,
- 2. na podstawie innych naszych prawnie uzasadnionych interesów; taki sprzeciw wymaga uzasadnienia Twoją szczególną sytuacją.