Adwokat, Partner, Lider Zespołu Prawa Własności Intelektualnej, Technologii i Danych Osobowych w EY Law. Twórca i kierownik studiów podyplomowych Prawo w Biznesie Nowych Technologii, Uczelnia Łazarskiego. Justyna jest prawnikiem rankingowym rekomendowanym za sprawne doradztwo i doskonałą reprezentację klientów w wielojurysdykcyjnych sporach sądowych w sprawach z zakresu własności intelektualnej: I AM Patent 1000, Chambers Europe , Chambers Global, WTR 1000 oraz Legal 500, gdzie kierowany przez nią zespół rekomendowany jest w kategorii TMT (Technologie, Media, Telekomunikacja). Justyna posiada ponad doświadczenie w zakresie doradztwa strategicznego dla klientów wielojurysdykcyjnych w sprawach związanych z ochroną własności intelektualnej, transferem technologii, licencjonowaniem i wdrażaniem systemów informatycznych, a także w kwestiach regulacyjnych m.in. z obszaru cyberbezpieczeństwa oraz telekomunikacji. Doradzała w zakresie prawnych aspektów technologii 5G w projekcie realizowanym dla konsorcjum pod przewodnictwem Ministerstwa Cyfryzacji z udziałem Instytutu Telekomunikacji i Politechniki Warszawskiej. Regularnie prowadzi warsztaty dotyczące regulacyjnych aspektów przetwarzania danych w chmurze oraz wielojurysdykcyjne projekty wdrożeniowe. Reprezentuje klientów w zakresie naruszeń praw własności intelektualnej na obszarze CEE i UE, a także w sporach przed sądami powszechnymi, Sądzie Najwyższym, Urzędzie Patentowym, sądach administracyjnych, a także Naczelnym Sądem Administracyjnym. Autorka licznych publikacji zarówno krajowych jak i zagranicznych, w tym m.in. Chambers Global Cybersecurity, Data Protection and Privacy 2020 Guides. Wykładowca w ramach Sekcji Prawa Autorskiego i Nowych Technologii Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie. Mentor w programie Fundacji Liderek Biznesu oraz LeaderSHEp in Tech Academy. Justyna doradza kierując się przekonaniem, że „w doradztwie prawnym z zakresu nowych technologii absolutnie kluczowy jest aspekt rozumienia technologii i biznesu. Tylko połączenie tej wiedzy z doskonałą znajomością przepisów oraz usługą prawną „szytą na miarę” pozwala zapewnić klientom bezpieczeństwo prawne lepsze rezultaty i sukces.

Prawo w biznesie nowych technologii
Digitalizacja procesów i usług. Cyberbezpieczeństwo. AI. Chmura. Zielone innowacje. Metaverse.
-
OFERTA
-
Studia podyplomowe
- Akademia Administracji Publicznej
- Akademia Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych
- Akademia Biznesu i Prawa Mody
- Akademia HR
- Akademia IT
- Akademia Marketera
- Akademia Menedżera
- Akademia Praktyków Prawa
- Akademia Prawa Sądowego
- Akademia Rynku Nieruchomości
- Akademia Rynku Ochrony Zdrowia
- Akademia Transportu Lotniczego
- Akademia Umiejętności Psychologicznych
- Akademia Zarządzania Procesowego
- Akademia Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska
- Akademia Compliance
-
MBA
-
Prawo w biznesie nowych technologii
Digitalizacja procesów i usług. Cyberbezpieczeństwo. AI. Chmura. Zielone innowacje. Metaverse.
Zobacz także, kierunki które mogą Cię zainteresować
-
O kierunku
Kierunek Prawo w Biznesie Nowych Technologii w roku akademickim 2022/2023 będzie już piątą edycją studiów. Program kierunku w każdym roku akademickim jest dostosowywany do ewoluujących potrzeb rynku. Staramy się tak dopasować program, aby zainteresowane osoby mogły po ukończeniu studiów wykazać się wiedzą i kompetencjami w swoim biznesie.
Studia są częścią Akademii Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych, jednostki w ramach Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego.
Poza prowadzeniem studiów podyplomowych, organizujemy konferencje, wydarzenia, współpracujemy z organizacjami biznesowymi, a także współtworzymy i sprawujemy patronat nad inicjatywami popularyzującymi tematykę nowych technologii w biznesie. W 2022 r. wraz z amerykańską organizacją AIPLA zorganizowaliśmy wydarzenie AIPLA’s Women in IP Law Committee 2022 Annual Global Networking Event.
W kwietniu 2021 r. jako patron merytoryczny oraz współtwórca wsparliśmy publikację „Prawnik 4.0 – Nowoczesny doradca w czasach (r)ewolucji cyfrowej” (https://izrs.eu/ru/aktualnosci/prawnik-40-nowoczesny-doradca-w-czasach-cyfrowej-rewolucji).
W 2019 r. zorganizowaliśmy konferencję „New Tech Trends 2019 – inteligentne miasta, inteligentny biznes i ich wpływ na środowisko naturalne” o charakterze biznesowo-naukowym (link do wydarzenia https://konferencje.lazarski.pl/new-tech-trends-2019/).
Rozwijamy naszą ekspertyzę współpracując zarówno ze specjalistami krajowymi, jak i międzynarodowymi. W listopadzie 2019 r. gościliśmy na naszym kierunku wybitnych ekspertów z Londynu zajmujących się zagadnieniami sztucznej inteligencji w praktyce – Sir Ian M Cheshire, prezes Barckays Bank UK, prof. Michaela Mainelli pełniącego funkcję szeryfa miasta Londyn, Marka A Olbricha – międzynarodowego specjalistę z zakresu nowych technologii. Specjaliści prowadzili moduł ekspercki „Man or machine czyli rewolucja AI i jej wpływ na środowisko biznesowe”.
W celu jak najpełniejszego zrozumienia rynku, dopasowania programu do potrzeb biznesu i zachodzących transformacji, udzielamy się w charakterze członka we Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej (CCIFP).
W 2020 r. byliśmy partnerem powołanego przez Retail Institute Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji NextGenLab, dedykowanego poszukiwaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań. W 2020 roku prace Centrum koncentrowały się na realizacji programu Challenger 2.0., którego celem było włączenie m.in. studentów i absolwentów uczelni wyższych w proces tworzenia w centrach i sieciach handlowych udoskonaleń produktów, usług, procesów, metod marketingowych, sprzedażowych i organizacyjnych.
W lutym 2019 r. kierunek „Prawo w Biznesie Nowych Technologii” został wyróżniony decyzją Komisji Akredytacyjnej Certyfikatem i Znakiem Jakości „Studia z Przyszłością 2019”, a także certyfikatem nadzwyczajnym „Lider jakości kształcenia”.
-
Format studiów
Dbając o jak najlepszy kontakt grupy z wykładowcami oraz efektywność zajęć zapewniamy większość zjazdów w formie stacjonarnej. W roku akademickim 2022/2023 planujemy przeprowadzenie 70% zajęć stacjonarnych na Uczelni oraz 30% zajęć w formie zdalnej.
Dostrzegając jednak ułatwienia, które zapewniają zajęcia zdalne, szczególnie dla osób dojeżdżających spoza Warszawy, oferujemy również możliwość odbycia studiów w tej formie po uprzednim złożeniu wniosku i uzyskaniu zgody kierownika kierunku.
-
Adresaci i atuty studiów
Dla kogo?
Studia kierowane są do osób, które chcą nabyć lub poszerzyć praktyczną wiedzę z zakresu prawa nowych technologii, a w szczególności:
- osób zarządzających przedsiębiorstwem, w tym w szczególności właścicieli i menadżerów przedsiębiorstw prowadzących lub zamierzających wdrożyć digitalizację procesów i usług
- osób zarządzających projektami związanymi z digitalizacją procesów i usług
- właścicieli i menadżerów startupów
- właścicieli i menedżerów innowacyjnych spółek technologicznych
- pracowników instytucji publicznych i samorządowych
- prawników wykonujących zawody prawnicze (sędziowie, prokuratorzy, radcowie prawni, adwokaci, rzecznicy patentowi)
- prawników wewnętrznych, zwłaszcza przedsiębiorstw informatycznych i technologicznych
- innych osób zainteresowanych prawem nowych technologii oraz digitalizacją usług i procesów.
Atuty:
- to już piąta edycja studiów Prawo w Biznesie Nowych Technologii
- kompleksowy program przekazujący wiedzę w obszarze prawa nowych technologii, w tym w szczególności obejmujący zagadnienia związane z digitalizacji procesów i usług
- program nastawiony na budowanie kontaktów oraz wymianę wiedzy pomiędzy uczestnikami studiów
- zajęcia prowadzone przez ekspertów praktyków z wieloletnim doświadczeniem w obszarze nowych technologii, w tym prawników oraz przedstawicieli biznesów technologicznych, m.in. startupów
- program studiów opiera się na ćwiczeniach, studiach przypadków oraz elementach wykładu
- program zajęć dostosowany do różnorodnych grup odbiorców (właścicieli, kadry kierowniczej, menedżerów, specjalistów odpowiadających za rozwój i wdrażanie nowych technologii w przedsiębiorstwach)
- pozytywna atmosfera podczas zajęć dzięki profesjonalnym i doświadczonym trenerom.
-
Przesłanki i cele
W ostatniej dekadzie można było obserwować dynamiczny rozwój technologiczny nie tylko w zakresie modernizacji systemów informatycznych, ale transformacji całych modeli biznesowych i rynków. Obecnie transformacja technologiczna jest wręcz wymuszona przez sytuację związaną z pandemią i z tego względu jeszcze bardziej przyspieszona. W celu wykorzystania pełnego potencjału w erze cyfrowej, mając na względzie uwarunkowania wynikające z Covid-19, firmy muszą przeanalizować swoją strategię i na tej podstawie podjąć decyzje jak ma wyglądać ich model operacyjny, w jaki sposób przeorganizować swoje struktury oraz procesy. Technologia staje się fundamentem, bez której przedsiębiorstwa już w tej chwili nie mogą funkcjonować. Transformacja technologiczna obejmuje nie tylko biznes, ale wszelkie dziedziny życia. Chmura, AI, 5 G to technologie bez których trudno budować konkurencyjny biznes. W online rozwija się także rozrywka. Gry pozwalają odtworzyć świat. Izolacja spowodowała wzrost czasu przeznaczonego na gry i wydanych na nie pieniędzy.
Określenie cloud computing jeszcze kilka lat temu było znane głównie wśród ekspertów w dziedzinie IT, bezpośrednio zainteresowanych nowymi technologiami na rynku. Dziś termin ten, zwłaszcza w dobie pandemii a teraz wojny w Ukrainie, zrewolucjonizował świat informatyki i biznesu, a przedsiębiorcy zainteresowani rozwojem swoich firm wiedzą, że implementacja rozwiązań chmurowych zapewnić ciąglość działania. Nie pytają się oni dzisiaj: „Czy można przenieść swój biznes do chmury?, tylko „Jak szybko i bezpiecznie mogą to zrobić?”. Pomimo rosnącej popularności chmury, wciąż pojawiają się wątpliwości co do jej bezpieczeństwa, zwłaszcza w zakresie ochrony danych osobowych. Dodatkowo istniejące regulacje prawne utrudniają, wdrożenie rozwiązań chmurowych w niektórych sektorach regulowanych.
Obecnie w początkowej fazie rozwoju jest metawers. Rozwój metawersum to także nowe możliwości dla świata biznesu, jak również dla marketingu. Ponownie jednak postęp nowych technologii dotyczący metawers znacznie wyprzedza regulacje prawne przez co powstają luki regulacyjne.
Z drugiej strony jesteśmy świadkami nie tylko transformacji cyfrowej, ale działań na masową skalę w zakresie inicjatyw regulacyjnych na poziomie Unii Europejskiej. Regulacji, które wymuszają zmianę modeli biznesowych. Z jednej strony projekt rozporządzenia o AI, projekt rozporządzenia o cyfrowej odporności sektora finansowego (DORA), z drugiej strony Rada Europy uzgodniła ogólne warunki ustawy o usługach cyfrowych DSA, która nakłada na Big Techy większą odpowiedzialność za treści pojawiające się na ich platformach (m.in. obowiązek zdecydowanych działań dotyczących informowania o działaniach dotyczących dezinformacji, wyjaśniania sposobu działania algorytmów, szybkie usuwanie nielegalnych treści w internecie). Z drugiej strony Digital Market Act także m.in. wprowadza liczne zakazy jak np. zakaz łączenia danych osobowych z różnych serwisów.
Podczas piątej edycji oferujemy wysoko wyspecjalizowane zajęcia podczas których omówimy najnowsze trendy regulacyjne i biznesowe. W szczególności oferujemy praktyczny warsztat poświęcony zagadnieniom sztucznej inteligencji, moduł dotyczący prawnych aspektów chmury obliczeniowej, gdzie nasi wykładowcy przedstawią sposoby na jej bezpieczne wdrożenie w przedsiębiorstwach działających również na rynku regulowanym, na co zwrócić uwagę w umowie z dostawcą chmurowym, jak zadbać o bezpieczeństwo danych osobowych czy w jak spełnić wymagania regulatora. Dodatkowo skupimy się na problemach związanych z licencjonowaniem i egzekwowaniem patentów, w świetle rozwoju Internetu Rzeczy i sieci 5G.
Nowe technologie są dziś również niezbędne na drodze sprostania wyzwaniom zmian klimatu i degradacji środowiska. Według strategii europejskiej, Unia powinna przekształcić się w nowoczesną, zasobooszczędną i konkurencyjną gospodarkę, w której nastąpi oddzielenie wzrostu gospodarczego od zużycia zasobów oraz która w 2050 r. osiągnie zerowy poziom emisji gazów cieplarnianych netto. Osiągnięcie celu stawianego przez UE będzie wymagało działań we wszystkich sektorach gospodarki właśnie m.in. w zakresie rozwoju technologii przyjaznych środowisku, wsparciu innowacji przemysłowych, wprowadzeniu czystszych i zdrowszych form transportu czy obniżenia emisyjności sektora energii. To właśnie technologie cyfrowe są, według Komisji, kluczowym czynnikiem umożliwiającym osiągnięcie celów zrównoważonego rozwoju. Według Europejskiego Zielonego Ładu Komisja będzie wspierać rozwój technologii cyfrowych, takich jak sztuczna inteligencja, 5G, przetwarzanie w chmurze oraz Internet rzeczy, które to mogą przyspieszyć i zmaksymalizować wpływ polityk mających na celu przeciwdziałanie zmianie klimatu i ochronę środowiska. Dlatego też podczas najbliższej edycji studiów podyplomowych będziemy kłaść nacisk na tzw. zielone innowacje.
Dlatego dziś nowe technologie stanowią zarówno szansę na rozwój, jak i wyzwanie związane z bezpieczeństwem ich stosowania. Celem studiów jest praktyczne i kompleksowe zaznajomienie słuchaczy z aktualną problematyką prawną rozwoju nowych technologii. Uczestnicy zapoznają się na studiach z praktycznymi rozwiązaniami w zakresie prawnej ochrony nowych technologii, ich ekspansji na rynki zagraniczne.
Studia będą prowadzone według metody studium przypadku. Metoda ta umożliwia zaangażowanie uczestników studiów w proces kształcenia i umożliwia rozwinięcie wiedzy praktycznej. Uczestnicy studiów dzięki tej metodzie zrozumieją praktyczne problemy prawne, biznesowe i technologiczne.
Mamy świadomość, że nowe technologie rozwijają się dynamicznie. Z tego względu nasz program dostosowujemy do potrzeb rynku. Wykładowcy studiów Prawo w Biznesie Nowych Technologii to wybitni praktycy, specjaliści, a zarazem dydaktycy rekomendowani w międzynarodowych rankingach prawniczych takich jak Legal 500, Chambers Global, Chambers Europe, WTR1000, I AM Patent 1000. Nasi wykładowcy czerpiąc ze swoich doświadczeń wspierają rozwój zawodowy innych osób m.in. w ramach programów mentoringowych organizowanych przez Fundację Liderek Biznesu oraz LeaderSHEp in Tech Academy.
Dołącz do nas już dziś. Z nami z pewnością polubisz nowe technologie i odnajdziesz się w świecie dynamicznych zmian technologicznych.
Serdecznie zapraszamy!
adw. Justyna Wilczyńska - Baraniak oraz r. pr. Agnieszka Oleksyn – Wajda
-
Organizacja zajęć
- Studia trwają dwa semestry;
- Zajęcia rozpoczynają się w II połowie października;
- Zajęcia w części odbędą się w formie stacjonarnej (ok 70% zjazdów), w części – w formie wirtualnej (ok 30% zjazdów).
- Warunkiem ukończenia studiów jest:
- zaliczenie wszystkich modułów obligatoryjnych poprzez test jednokrotnego wyboru (10 pytań)
- zdanie końcowego testu jednokrotnego wyboru (pytania zamknięte), a także uczestnictwo w zajęciach na poziomie 70%
- Słuchacze spełniający ww. warunki otrzymują dyplom ukończenia Studiów Podyplomowych w zakresie: Prawo w biznesie nowych technologii. Digitalizacja procesów i usług.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.
W zależności od sytuacji epidemiologicznej w kraju, liczebności zrekrutowanej grupy liczba godzin zdalnych (na odległość) i form on-line może ulec zwiększaniu.Wymagania wstępne:
O przyjęcie na studia mogą starać się osoby będące absolwentami wyższych uczelni (pierwszy stopień, tj. co najmniej studia licencjackie).
-
Program
MODUŁ I Digitalizacja procesów i usług - biznes, technologia, prawo - zajęcia wprowadzające
- Wykład wprowadzający
- Cyberbezpieczeństwo wyzwaniem XXI w.
- Digitalizacja jako szansa na usprawnienie organizacji. Jak digitalizować procesy szybko, bezpiecznie i zgodnie z regulacjami? - „Biznes bez papieru”
- Aspekty prawne technologii niezbędnych w digitalizacji:
- Chmura
- 5 G
- Blockchain
- Sztuczna Inteligencja (AI) - aspekty regulacyjne, techniczne i biznesowe; warsztat praktyczny
- Metawersum
MODUŁ II Prawa własności intelektualnej w nowych technologiach i ich aspekty podatkowe
a. Prawa własności intelektualnej wykorzystywane w nowych technologiach
- Powstanie praw, sposoby ochrony nowych technologii
- Komercjalizacja
- Transfer praw
- Zasady prowadzenia due diligence w przedsiębiorstwach informatycznych i technologicznych
- Domeny internetowe a prawo własności intelektualnej
- Wybrane problemy związane z licencjonowaniem i egzekwowaniem patentów, w świetle rozwoju Internetu Rzeczy i sieci 5G
b. Ekspansja działalności gospodarczej poza terytorium Polski i prawne modele ochrony nowych technologii
- Tryby dokonywania zgłoszeń: patenty, znaki towarowe, wzory przemysłowe
- Strategie w wyborze ochrony
- Lokalizacja umów pod prawem obcym
c. Podatkowe aspekty praw własności intelektualnej i technologii
MODUŁ III Wdrożenia i obsługa rozwiązań informatycznych, umowy outsourcingowe, ochrona danych w projektach IT, cyberbezpieczeństwoa. Jak kupować IT? „Tuzin zaad skutecznych negocjacji” - aspekty biznesowe i praktyczne
b. Wdrożenia i obsługa rozwiązań informatycznych w przedsiębiorstwie
- Podstawowe problemy prawne umów o wdrożenie systemów IT
- Umowy wdrożeniowe i przebieg wdrożenia "krok po kroku"
- Problemy w trakcie wdrożenia - jak sobie z nimi radzić w aspekcie umownym
- Obsługa powdrożeniowa rozwiązań informatycznych (utrzymanie i serwis rozwiązań IT
- Service Level Agreement (SLA) jako element umowy serwisowej
- Rozwój systemów IT
- Wdrożenia IT w zamówieniach publicznych
b. Wdrożenie chmury obliczeniowej w organizacji
- Czym jest chmura obliczeniowa (geneza, rodzaje, modele)
- Czym jest chmura obliczeniowa dla prawnika
- Bezpieczeństwo danych osobowych w chmurze - problem transferu danych osobowych
- Umowa chmurowa - problem nienegocjowalności umów chmurowych
- Omówienie poszczególnych klauzul w umowie chmurowej ze wskazaniem dobrych praktyk
- Chmura obliczeniowa w sektorze finansowym - jak wdrożyć chmurę zgodnie z Komunikatem KNF?
c. Ochrona danych osobowych w projektach IT oraz IOT
- Ogólne informacje o przepisach RODO - podstawowe pojęcia, relacje pomiędzy poszczególnymi podmiotami (administrator, podmiot przetwarzający)
- Zasady wynikające z przepisów RODO w kontekście projektów informatycznych - minimalizacja danych w ramach systemów IT, problematyka usuwania danych
- Zasady privacy by design i privacy by default w praktyce tworzenia oprogramowania i realizacji projektów IT - praktyczne problemy związane ze stosowaniem tych reguł
- Dokonywanie oceny ryzyka w związku z przetwarzaniem danych w systemach IT
- Szczególne wymogi związane z niektórymi operacjami przetwarzania danych - konieczność dokonania oceny skutków dla ochrony danych, wyznaczenie Inspektora Ochrony Danych
- Korzystanie z usług podmiotów zewnętrznych i powierzanie przetwarzania danych, audytowanie dostawców usług IT na podstawie przepisów RODO - problemy praktyczne.
- Decyzje organów nadzorczych z krajów członkowskich UE, które odnoszą się do kwestii bezpieczeństwa informatycznego - kary nałożone w związku z nieprawidłowym przetwarzaniem danych w systemach IT.
- Bezpieczne przetwarzanie danych w związku z korzystaniem z rozwiązań informatycznych - wnioski płynące z wytycznych EROD, ENISA oraz treści dyrektywy NIS.
d. Bezpieczeństwo informacji w cyberprzestrzeni
Część 1. Wprowadzenie do programu cyberbezpieczeństwa- Zagadnienie cyberbezpieczeństwa w organizacji - co, przed czym i jak chcemy chronić?
- Definicja programu cyberbezpieczeństwa
- Elementy budujące program cyberbezpieczeństwa
- Cel i oczekiwane skutki wdrożenia programu cyberbezpieczeństwa
- Budowanie programu cyberbezpieczeństwa
Część 2. Metodyki budowania programu cyberbezpieczeństwa
- Budowanie programu w oparciu o międzynarodowe standardy i metodyki
- COBIT 5 - Control Objectives for Information and Related Technologies
- ISO/IEC 27001:2013 - Information Security Management System
- NIST - Cybersecurity Framework
- CPA - Cyber Program Assessment
Część 3. Cyber Program Assessment - aspekty praktyczne
- Metodyka Cyber Program Assessment (CPA)
- Obszary w ramach CPA
- Analiza luki
- Pomiar poziomu dojrzałości
- Określenie docelowego poziomu dojrzałości
- Opracowanie kierunkowych działań
- Zbudowanie programu projektów
- Pomiar skuteczności wdrożenia i realizacji programu
- Wyzwania przy wdrażaniu programu cyberbezpieczeństwa
Część 4. Aspekty prawne cyberbezpieczeństwa – regulacje sektorowe
Moduł IV Rozstrzyganie sporów z zakresu prawa własności intelektualnej i technologii
a. Aspekty procesowe
- Strategia procesowa, czynności poprzedzające wszczęcie postępowania sądowego
- Sposób przygotowania materiału dowodowego
- Arbitraż a sąd powszechny
- Orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE)
- Aspekty prawno-karne
- Sądy IP oraz regulacje KPC
b. Spory w sprawie wdrożeń informatycznych
Moduł V. Digital - zagadnienia e-commerce
- Strona sprzedażowa od strony prawnej
- Promocja i reklama w sieci
- Zasady sprzedaży internetowej a ochrona konsumenta
- Programy komputerowe
MODUŁ VI Najnowsze technologie w praktyce
a. Legaltech - wdrożenie innowacji technologicznych w praktyce prawniczej
- Czym jest LegalTech oraz RegTech
- Perspektywa krajowa i międzynarodowa
- Praktyczne aspekty wykorzystania narzędzi
- Miejsce sztucznej inteligencji w pracy prawnika
- Transformacja cyfrowa dla prawnika
b. Zielone innowacje
- Energia odnawialna,
- Energetyka rozproszona,
- Magazynowanie energii,
- Elektromobilność
- Efektywność energetyczna
- Inwestycje w technologię przyjazne środowisku
- Wspieranie innowacji przemysłowych
- Obniżanie emisyjności sektora energii
- Szanse wynikające z Green Deal dla przedsiębiorców
c. Fintech & Insurtech
- Fintech, Insurtech, w tym:
- Regulacja usług płatniczych
- Siatka pojęciowa
- Krajowe instytucje płatnicze
- Third party providers (TPP) i open banking
- Silne uwierzytelnianie użytkownika (SCA)
- Transakcje nieautoryzowane
- Wprowadzenie do opcji fall-back
- Wybrane zagadnienia z pracy grupy prawnej przy ZBP
- Otoczenie regulacyjne
- Nowe usługi płatnicze
- Sztuczna inteligencja, big data i roboadvisory
c. Gaming
- Tworzenie gier wideo - aspekty prawne
- Wydawanie gier wideo
- Prawa konsumenta
- Modele sprzedażowe, wirtualne waluty, zasady monetyzacji - trendy a regulacje prawne
- User-Generated Content
- RODO i gry wideo
d. Start-up’s
- Rynek startupów w Polsce i na świecie
- Gracze na rynku startupowym, typy i etapy rozwoju startupów
- Sztuka tworzenia startupu
- Finansowanie startupu: jak znaleźć inwestora i przygotować startup do finansowania?
- Wzrost i skalowanie startupu: jak skutecznie rozwijać biznes?
- Dojrzałość startupu: przygotowanie strategii wyjścia
e. Ekspozycja reputacji eksperta NT w przestrzeni publicznej za pomocą portalu społecznościowego
Egzamin
-
Wykładowcy o studiach
-
Rekomendacje
Grzegorz Zawada - Absolwent studiów podyplomowych Prawo w biznesie nowych technologii (2018/19) Katarzyna Taborek-Lekston - Absolwentka studiów podyplomowych Prawo w biznesie nowych technologii (2018/19) Sylwia Fabisiak - Absolwentka studiów podyplomowych Prawo w biznesie nowych technologii (2021/22)
Studia na kierunku Prawo w biznesie nowych technologii znacznie przewyższyły moje oczekiwania. Głównym atutem studiów jest bardzo dobrze dobrana kadra wykładowców, którzy z pasją przekazują swoją praktyczną wiedzę. Usystematyzowane prelekcje i prosty przekaz skomplikowanych zagadnień pozwolił mi na zdobycie wiedzy, którą z pewnością wykorzystam w przyszłej pracy zawodowej. Jest to kierunek z ogromnym potencjałem dlatego polecam go wszystkim, którzy chcą być na bieżąco z tą dynamicznie rozwijającą się gałęzią gospodarki.
Alicja Guzy - Absolwentka studiów podyplomowych Prawo w biznesie nowych technologii (2021/22)
Studia podyplomowe w obszarze nowoczesnych technologii dostarczają solidnej dawki wiedzy o najnowszych trendach (m.in. blockchain, AI, cloud computing, cyberbezpieczeństwo). Program zajęć jest przygotowany w taki sposób, aby płynnie przeprowadzić uczestników przez wszelkie istotne zagadnienia nowych technologii, kładąc nacisk na ich ogólne rozumienie - dlatego studia będą świetnym wyborem nie tylko dla prawników. Wiedza zdobywana podczas zajęć jest systematycznie weryfikowana, co działa mobilizująco. Prowadzący zajęcia są ekspertami z wieloletnim doświadczeniem, inspirują oraz dzielą się wiedzą w praktyczny sposób. Atmosfera podczas zajęć jest przyjazna i otwarta, często zmieniając je w debatę. Dodatkowym atutem jest bezpośredni i stały kontakt z organizatorami. Szczerze polecam studia każdemu, kto jest zainteresowany zdobyciem wiedzy w obszarze nowych technologii.
Marcin Jarosz - Absolwent studiów podyplomowych Prawo w biznesie nowych technologii Digitalizacja procesów i usług (2021/2022)
Studia podyplomowe "Prawo w biznesie nowych technologii. Digitalizacja procesów i usług" to studia na miarę postępujących czasów, stałego rozwoju technologicznego jak również bieżących wyzwań jakie niesie ze sobą w/w postęp. Studia te pozwoliły mi poszerzyć wiedzę w zakresie nowych technologii, którą na bieżąco wykorzystuje w swojej pracy zawodowej - jak również usystematyzować poprzednio zdobytą wiedzę teoretyczną na studiach prawniczych. Kadra wykładowcza składająca się z osób posiadających ogromną wiedzę merytoryczną, dzieliła się w sposób przystępny wiedzą ze studentami. Zajęcia zakładające czynny udział słuchaczy odbyły się w przyjaznej atmosferze, organizacja studiów przebiegła profesjonalnie, a wykładowcy pozostawali otwarci ma dodatkowe pytania.
-
Wykładowcy
Justyna Wilczyńska-Baraniak
Kierownik studiów
Agnieszka Oleksyn-Wajda
Kierownik kierunku
Dyrektor Instytutu Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska. Współtwórca i kierownik Akademii Biznesu i Prawa w Sektorze Mody oraz studiów podyplomowych Prawo w Biznesie Nowych Technologii. Twórca i kierownik studiów podyplomowych Prawo Ochrony Środowiska na Uczelni Łazarskiego. Radca prawny z kilkunastoletnim doświadczeniem w doradztwie w ramach KPMG. Członek grupy roboczej Sustainable Fashion Consumption. W 2020 r. członek grupy roboczej - Promoting broader climate action z ramienia Uczelni Łazarskiego jako organizacji wspierającej Fashion Climate Charter. EU Climate Pact Ambassador powołany przez Komisję Europejską. Wiceprezes Zarządu Związku Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan oraz członek Sektorowej Rady ds. Kompetencji Przemysłu Mody i Innowacyjnych Tekstyliów. Członek Komitetu CSR we Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej (CCIFP). Delegat na Zgromadzeniu OIRP Warszawa oraz Krajowy Zjazd Radców Prawnych. Autorka publikacji, raportów oraz analiz w zakresie wpływu branży mody na środowisko naturalne. Prelegentka i organizatorka konferencji, wykładowczyni. Członkini rady programowej Carbon Footprint Summit 2021. Mentorka Programu Mentoringowego 2021, 2022 Fundacji Liderek Biznesu. Mentorka Programu „Ambasador Zrównoważonego Rozwoju Stowarzyszenia Narodów Zjednoczonych w Polsce (edycja studencka)”. Autorka publikacji w zakresie zrównoważonego rozwoju w sektorze mody (Rzeczpospolita, Wirtualna Polska, TVN24, Vogue, Nowy Marketing, Notes from Poland, Prawo.pl, Teraz środowisko.pl, Anywhere.pl, Fashion Biznes). Speaker na konferencjach (Tedex Countdown, Creative Forum przy Forum Ekonomicznym, Puls Biznesu Power to Women, Kongres Polska Chemia, The Future of Europe, The Future of the Clothing and Textile Industry, Sewing Conference for Professionals, Branded-Fashion, New Tech Trends Conference, Fashion Economy, Konferencje Fashion Revolution). Top 10 Linkedin Influencer w plebiscycie w 2022 r. Klubu Inteligencji Biznesu (wybór społeczności).
Klaudia Błach-Morysińska
adwokat, rzecznik patentowy.
Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej i przemysłowej, prawie autorskim, prawie reklamy oraz prawie zwalczania nieuczciwej konkurencji. Świadczy pomoc prawną zarówno w sprawach sądowych, jak i administracyjnych związanych z zagadnieniami IP.
Posiada bogate doświadczenie w postępowaniach przed sądami i urzędami polskimi, jak również przed organami międzynarodowymi. Reprezentuje polskie i zagraniczne podmioty w sporach sądowych, w postępowaniach przed Urzędem Patentowym RP, WIPO, EUIPO oraz przed sądami administracyjnymi. Doradzała i reprezentowała światowe koncerny z branży spożywczej oraz przemysłowej.
Absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Posiada uprawnienia adwokackie, rzecznika patentowego oraz europejskiego rzecznika do spraw znaków towarowych i wzorów. Ukończyła podyplomowe Studium Prawa Własności Intelektualnej na Uniwersytecie Warszawskim.
Jest autorką licznych publikacji z zakresu prawa własności przemysłowej i intelektualnej. Prowadzi wykłady z zakresu prawa własności intelektualnej i przemysłowej.
Rzecznik Dyscyplinarny Polskiej Izbie Rzeczników Patentowych, PTMG oraz AIPPI (Członek Zarządu AIPPI Polska, Design Commitee), INTA, ECTA (Sekretarz Law Commitee).
Joanna Gałajda
LL.M.
Prawnik IT, Manager w kancelarii EY Law Tałasiewicz, Zakrzewska i wspólnicy. Joanna specjalizuje się w prawie nowych technologii, w tym w szczególności w kontraktach IT oraz wdrożeniach informatycznych.
Główny obszar jej zainteresowań zawodowych stanowią zagadnienie związane z cloud computingiem, cyberbezpieczeństwem oraz sztuczna inteligencją. Joanna pracowała przy dużych projektach wdrożeniowych w sektorze bankowym oraz uczestniczyła w dużych sporach informatycznych dotyczących wdrożeń IT.
Joanna posiada bardzo duże doświadczenie w przygotowywaniu i negocjowaniu wszelkiego rodzaju umów IT, w tym umów wdrożeniowych, utrzymaniowych, serwisowych, outsourcingowych oraz umów na usługi chmurowe. Joanna regularnie doradza klientom zarówno polskim jak i zagranicznym, w tym klientom z sektora IT jak i klientom operującym na rynku regulowanym.
Joanna jest częstym prelegentem na konferencjach poświęconym nowym technologiom jak również jest autorem publikacji z tej tematyki. Była również wykładowcą na studiach podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej, gdzie prowadziła zajęcia z zakresu prawnych aspektów chmury obliczeniowej (2014 - 2016).
Joanna jest absolwentką Uniwersytetu Wrocławskiego. Zdobyła również tytuł LL.M. amerykańskiej uczelni Chicago-Kent College of Law (Illinois Institute of Technology).
Olena Kolikhova
Innovation Manager w EY. Pasjonatka innowacyjności i przedsiębiorczości, ekspertka w zakresie nowoczesnych technologii dla biznesu. W EY odpowiada za współpracę z najbardziej innowacyjnymi spółkami oraz funduszami Venture Capital. Koncentrując się na ekosystemie innowacji, Olena doradza firmom technologicznym w obszarach związanych z nowymi technologiami, rozwojem biznesu, pozyskiwaniem klientów i finansowania, a także budowaniem strategii ekspansji i wyjścia na rynki międzynarodowe. Od niedawna wspiera transformację cyfrową w jednej ze spółek EY. Ponad 7 lat Olena była związana z firmą Microsoft, gdzie pełniła rolę Head of Startups in Poland. Współpracowała również z kadrą kierowniczą polskich i międzynarodowych korporacji, wspierając klientów korporacyjnych we wdrażaniu innowacji.
Wioletta Kulińska
Adwokat, CIPP/E
Jest ekspertką z wieloletnim doświadczeniem w sprawach z zakresu ochrony własności intelektualnej, technologii i danych osobowych.
Doradza w sprawach znaków towarowych, praw autorskich jak i nieuczciwej konkurencji w związku z naruszeniami, sporami, badaniami due diligence transakcjami oraz przygotowywaniem strategii dotyczących własności intelektualnej.
Posiada bogate doświadczenie w doradztwie prawnym z zakresu prywatności i ochrony danych osobowych na rzecz administratorów i podmiotów przetwarzających dane osobowe, w tym w zakresie zarówno bieżącej obsługi, jak i transakcji, transferu danych. Reprezentuje klientów przed organami nadzoru i sądami administracyjnymi, przeprowadza audyty ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa.
Prowadzi projekty związane z wdrożeniami rozwiązań technologicznych oraz świadczy pomoc prawną na rzecz dostawców rozmaitych usług online i technologicznych. Przygotowuje, negocjuje kontrakty IT, wdrążenia, umowy serwisowe, outsourcing, licencje oraz wspiera klientów w kwestiach związanych z handlem elektronicznym a także prawami konsumenta.
Jest członkiem IAPP (International Association of Privacy Professionals) oraz ma uprawnienia CIPP/E (Certified Individual Privacy Professional/Europe).
dr Aleksandra Kuźnicka-Cholewa
Jest radcą prawnym, doktorem nauk prawnych i starszym prawnikiem w Zespole Prawa Własności Intelektualnej i Nowych Technologii w CMS.
Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej i reprezentuje klientów w postępowaniach sądowych dotyczących m.in. naruszeń patentów, znaków towarowych czy praw autorskich, a także zagadnień związanych z przeciwdziałaniem nieuczciwej konkurencji. Wspiera również klientów w zakresie przygotowywania i negocjowania złożonych umów dotyczących własności intelektualnej, w tym umów o przeniesienie technologii i licencji. Aleksandra jest również zaangażowana w tworzenie strategii ochrony własności intelektualnej dla klientów z różnych branż.
Aleksandra prowadzi szkolenia z zakresu praktycznych aspektów dotyczących prawa nowych technologii. Była członkiem grupy ekspertów Komisji Europejskiej ds. licencjonowania i wyceny patentów niezbędnych do wdrożenia standardów, a także jest autorką wielu publikacji w tym zakresie.
Olga Legat
Iga Lis
Dyrektor ds. rozwoju biznesu i inwestycji, a także General Counsel w Hyundai Engineering Co. Ltd. Odpowiada za rozwój biznesu energetycznego, chemicznego i rafineryjnego, a także koordynacje kwestii prawnych. Przez wiele lat partner w Departamencie Energetyki i Projektów w CMS Cameron Mckenna, gdzie doradzała przy projektach energetycznych, hutniczych oraz paliwowych, poczynając od doradztwa w odniesieniu do strukturyzacji projektu, poprzez kwestie związane z realizacją projektu, a także jego użytkowaniem. Posiada ogromne doświadczenie w obsłudze prawnej inwestycji sektora energetycznego, w tym w szczególności w kwestiach związanych z bieżącymi problemami regulacyjnymi. W swojej praktyce wielokrotnie doradzała przy projektach wiatrowych, analizując w szczególności kwestie regulacyjne i administracyjne związane z budowa i użytkowaniem źródeł odnawialnej energii. Jest ekspertem w zakresie energetyki cieplnej, kogeneracji, a także aspektów prawnych polityki współspalania w instalacjach energetycznych.
Katarzyna Nosal-Gorzeń
Doradca podatkowy z wieloletnim doświadczeniem w branżach: nieruchomości, energetyka, FMCG, ochrona zdrowia, partnerstwo publiczno - prywatne, telekomunikacja (Licencja doradcy podatkowego numer 09786 od 2002 roku). Wspiera klientów/zarządy korporacji w podejmowaniu i optymalizacji decyzji podatkowych przynoszących znaczne oszczędności podatkowe i korzyści finansowe. Posiada szerokie wykształcenie i biegłą znajomość przepisów podatkowych i rozwiązań finansowych zarówno polskich jak i międzynarodowych. Zajmuje się oceną ekonomiczną projektów inwestycyjnych od strony podatkowej, procesami merger & acqusition, stukturyzacją nabyć/sprzedaży oraz finansowania, wprowadzaniem firm na rynek polski. Współpracuje z polskimi i międzynarodowymi firmami, funduszami private equity, funduszami nieruchomościowymi oraz infrastrukturalnymi.
Maciej Olejnik
Radca prawny i rzecznik patentowy w zespole IP/TMT kancelarii CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang Pośniak i Sawicki sp. k. Od prawie 10 lat zajmuje się doradztwem i reprezentowaniem klientów w zakresie szeroko pojętego prawa własności intelektualnej. Doradza m.in. przy negocjowaniu umów zbywania i licencjonowania praw własności intelektualnej, reprezentuje klientów w postępowaniach przed Urzędem Patentowym RP i EUIPO (m.in. w sprawach o uzyskanie, wygaszenie oraz unieważnienie praw ochronnych do znaków towarowych) oraz przed sądami powszechnymi w sprawach związanych z naruszeniem praw własności przemysłowej. Maciej doradza także przy zarządzaniu portfelem praw własności przemysłowej. Jednym z głównych obszarów jego zainteresowań jest również doradztwo przy transakcjach M&A, w tym prowadzenie badań due diligence, poprzedzających transakcje.
Marek Oleksyn
Radca prawny, counsel w SKS (Sołtysiński, Kawecki, Szlęzak).
Marek posiada ponad siedemnastoletnie doświadczenie w zakresie doradztwa strategicznego dla globalnych i krajowych podmiotów w sprawach związanych z ochroną własności intelektualnej, w tym patentów, znaków towarowych, wzorów, praw autorskich i know-how oraz w sprawach dotyczących przeciwdziałania nieuczciwej konkurencji. Reprezentuje klientów z wielu segmentów gospodarki (w tym sektora finansowego, IT, budowlanego, energetycznego, diagnostyki medycznej, odzieżowego oraz FMCG) w postępowaniach sądowych, arbitrażowych, w postępowaniach spornych przed Urzędem Patentowym RP oraz Urzędem UE ds. własności intelektualnej (EUIPO) w Alicante. Doradza w sprawach z zakresu transferu technologii, projektów B+R, transakcji dotyczących technologii i własności intelektualnej oraz twórczości pracowniczej. Marek jest prawnikiem rekomendowanym w najważniejszych międzynarodowych rankingach w zakresie własności intelektualnej: WTR 1000, IAM Patent 1000, Chambers & Partners oraz Legal 500. Autor licznych publikacji zarówno krajowych jak i zagranicznych, w tym Wolters Kluwer, Managing IP Magazine, Lexis Nexis, C.H. Beck, Przegląd Prawa Handlowego, Rzeczpospolita oraz Puls Biznesu.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowych Studiów Prawa Własności Intelektualnej na tej uczelni. Posiada również stopień magistra francuskiego i europejskiego prawa gospodarczego na Uniwersytecie w Poitiers.
Mikołaj Skowronek
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji oraz College of Liberal Arts Uniwersytetu Warszawskiego. Przed dołączeniem do CD Projekt RED współpracował z wiodącymi polskimi i międzynarodowymi kancelariami, gdzie doradzał klientom w zakresie prawa własności intelektualnej i nieuczciwej konkurencji ze szczególnym uwzględnieniem postępowań spornych. Autor i współautor artykułów z zakresu prawa własności przemysłowej, nieuczciwej konkurencji, prawa mediów i reklamy m.in. dla International Law Office, ICLG oraz GALA.
Gabriela Trębicka
Radca prawny z kilkunastoletnim doświadczeniem w doradztwie z zakresu prawa własności intelektualnej i nowych technologii.
Specjalizuje się w problematyce prawa autorskiego oraz własności przemysłowej, w tym w sporach związanych z naruszeniem praw własności intelektualnej oraz czynami nieuczciwej konkurencji. Doradzała w kwestiach związanych z prawem reklamy oraz ochroną danych osobowych, a także w zakresie problematyki prawa cywilnego.
Szerokie doświadczenie z zakresu prawa IT, obejmujące m.in. negocjowanie umów wdrożeniowych oraz kontraktów utrzymaniowych na rozwiązania informatyczne, uzyskała jako prawnik działu IP/TMT jednej z największych międzynarodowych kancelarii prawnych, a następnie jako prawnik wewnętrzny renomowanej amerykańskiej firmy z branży informatycznej.
W 2015 r. wyróżniona rekomendacją Chambers Europe w dziedzinie TMT (Telecommunications/Media/Technologies).
Dorota Zabłocka
Prawnik z podejściem biznesowym, lider zespołów Innovative Energy&Automotive oraz Blockchain&Digital Finance w Kancelarii Maruta Wachta Sp. j.
Poza bieżącym wsparciem klientów krajowych i zagranicznych, Dorota specjalizuje się w kompleksowym doradztwie na rzecz podmiotów z sektorów e-commerce, energetycznego (w szczególności e-mobility i OZE), DeFi/FinTech (w tym blockchain) oraz scale-upów technologicznych. Doradza w wyborze optymalnych modeli biznesowych, w scenariuszach ekspansji na rynki zagraniczne oraz w procesach inwestycyjnych. W kontekście technologii blockchain wspiera klientów w wielosektorowych projektach, w tym tworzących rozwiązania bazujące na trwałym nośniku czy uwzględniające szeroko pojętą tokenizację.
Absolwentka prawa Uniwersytetu Warszawskiego oraz pierwszego stopnia prawa Uniwersytetu w Barcelonie (Hiszpania). Stypendystka letniej szkoły common law współorganizowanej przez Uniwersytet w Cambridge, doktorantka na Akademii Leona Koźmińskiego. Trener na szkoleniach komercyjnych, wykładowca na Uczelni Łazarskiego. Ekspert w zespołach parlamentarnych z zakresu energetyki odnawialnej i elektromobilności, członek AIJA (International Association of Young Lawyers), Instytutu Allerhanda oraz Centrum Badań Nad Prawnymi Aspektami Technologii Blockchain działającego przy Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
Joanna Hołowińska
Adwokat. Specjalizuje się w prawie zamówień publicznych, koncesji na roboty budowlane lub usługi oraz prawie gospodarczym.
Partner w Kancelarii CZUBLUN TRĘBICKI. Zawodowo związana z zamówieniami publicznymi od 2010 roku, początkowo jako prawnik w instytucji podległej pod Ministerstwo Cyfryzacji, realizującej zadania związane z zarządzaniem środkami funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Obecnie w kancelarii prawnej świadczy kompleksową obsługę i doradztwo prawne w zakresie zamówień publicznych zarówno dla wykonawców jak i zamawiających, w szczególności w branży IT i medycznej. Reprezentowała zwycięskiego wykonawcę w postepowaniu na budowę platformy e-Zamówienia zamawianą przez Urząd Zamówień Publicznych.
Ukończyła studia podyplomowe z zamówień publicznych na King's College London Public Procurement Regulation in the EU and in its Global Context. Współpracuje jako konsultant z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju.
Prowadzi szkolenia, jest autorem publikacji z zakresu prawa zamówień publicznych, oraz współautorem Komentarza do Rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający.
dr Marek Porzeżyński
Doktor nauk prawnych, specjalista w zakresie prawa własności intelektualnej, prawa nowych technologii, w tym ochrony danych osobowych i cyberbezpieczeństwa, oraz prawa mediów.
Senior Legal Counsel i koordynator prawny w Agora S.A. Dysponuje szerokim doświadczeniem zdobywanym jako prawnik wewnętrzny, w polskich oraz międzynarodowych kancelariach prawnych, doradzając klientom w zakresie ochrony praw własności intelektualnej, prawa mediów i reklamy, ochrony danych osobowych i prawa nowych technologii.
Wykładowca na Wydziale Prawa SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego. Były pracownik naukowo-dydaktyczny w Katedrze Prawa Informatycznego na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Aktualnie student Informatyki Stosowanej na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej. Posiada tytuły Certified International Privacy Proffesional (CIPP/E) wydany przez International Association of Privcy Professionals i Audytor Wewnętrzny Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg. ISO/IEC 27001:2017.
Członek Grupy Roboczej ds. Cyberbezpieczeństwa przy Ministrze Cyfryzacji. Prace w ramach Zespołu ds. Edukacji w Cyberbezpieczeństwie i Zespole ds. Certyfikacji w Cyberbezpieczeństwie. Członek m.in Stowarzyszenia Prawa Nowych Technologii, European AI Alliance przy Komisji Europejskiej, MIT Technology Review Global Panel.
Uczestniczył w wielu specjalistycznych szkoleniach i kursach organizowanych przez Światową Organizację Własności Intelektualnej, jak również dotyczących nowych technologii i aspektów technicznych organizowanych przez najlepsze światowe uczelnie. Autor monografii "Zdolność patentowa programów komputerowych" oraz szeregu publikacji naukowych i popularnonaukowych. Wykładowca, szkoleniowiec i keynote speaker.
Piotr Wąsikowski
Ekspert w obszarze zarządzania relacjami z dostawcami IT. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w branży IT, z czego ponad 15 lat w obszarze zarządzania relacjami z dostawcami IT, sourcingu, zakupu usług IT oraz negocjacji umów IT. Brał udział w setkach projektów, postępowań, przetargów i negocjacji w obszarze IT, pracując dla krajowych i międzynarodowych firm z wielu branż (bankowość, ubezpieczenia, opieka zdrowotna, firmy produkcyjne, energetyka, farmacja, handel detaliczny i hurtowy, telekomunikacja).
Kierował zespołami odpowiedzialnymi za sourcing i zakupy technologiczne w jednej z największych grup finansowych w Polsce i Europie Centralnej. Negocjował umowy z czołowym, światowymi dostawcami IT, jak również z lokalnymi firmami informatycznymi, obecnymi na rynku polskim.
Przeszedł w IT całą ścieżkę zawodową od administratora systemu, administratora baz danych, programisty, architekta IT, kierownika projektów do dyrektora.
Był powołany jako ekspert/świadek (witness expert) w postępowaniu przed Międzynarodowym Trybunałem Arbitrażowym w Genewie (International Chamber of Commerce, International Court of Arbitration) dotyczącym sporu w obszarze IT.
Przez wiele lat był Wiceprezesem Stowarzyszenia Jakości Systemów Informatycznych. Wielokrotnie prowadził szkolenia z obszaru zakupów IT, negocjacji umów IT i umów na outsourcing IT. Jest autorem artykułów w prasie fachowej, dotyczących zarządzania relacjami z dostawcami oraz umów IT.
Piotr Gogol
Piotr Gogol jest adwokatem, menadżerem w kancelarii EY Law wspierającym klientów w sprawach z zakresu prawa korporacyjnego oraz prawa konkurencji. Piotr kierował zespołami prawników w trakcie co najmniej kilkunastu międzynarodowych i wieloetapowych projektów reorganizacyjnych (obejmujące tworzenie nowych podmiotów, przekształcenia, podziały, międzynarodowe fuzje), a także reprezentuje klientów w największych aktualnie trwających postępowaniach antymonopolowych prowadzonych przez Prezesa UOKiK (w tym dotyczących przewagi kontraktowej, zatorów płatniczych oraz naruszeń zbiorowych interesów konsumentów).
Wojciech Iwański
dr Wojciech Iwański, partner w kancelarii Sołtysiński Kawecki & Szlęzak, adwokat. Z kancelarią SK&S współpracuje od 2006 r. Specjalizuje się w regulacji usług finansowych, przede wszystkim bankowych i płatniczych. Zajmuje się zagadnieniami dotyczącymi podejmowania i prowadzenia działalności przez polskie i zagraniczne podmioty w sektorze usług bankowych, płatniczych oraz maklerskich. Uczestniczył w wielu projektach outsourcingu regulowanego oraz wdrażania nowych technologii w bankowości i usługach płatniczych, w tym korzystania z cloud computing, płatności mobilnych, zabezpieczeń instrumentów płatniczych oraz wirtualnych walut. Rekomendowany w międzynarodowych rankingach Chambers Europe oraz Chambers FinTech. Autor licznych publikacji naukowych z zakresu usług płatniczych, w tym monografii dotyczącej bankowości internetowej (C.H.Beck 2014).
Michał Klimczak
KPMG
Maciej Wagner
Wojciech Dancyszyn
Sandra Wieczorek
LL.M., Radca prawny w Grupie Wirtualna Polska, odpowiedzialna za prawne aspekty sprzedaży i emisji reklamy internetowej. Ekspert w obszarze prawa własności intelektualnej, specjalista w zakresie ochrony dóbr osobistych osób fizycznych i prawnych. Wcześniej związana z kancelarią Leśnodorski, Ślusarek i Wspólnicy, gdzie reprezentowała klientów w wielu najgłośniejszych procesach sądowych dotyczących praw autorskich oraz naruszenia dóbr osobistych. Współpracowała z największymi polskimi i międzynarodowymi agencjami reklamowymi, domami produkcyjnymi i mediowymi. Doradza producentom telewizyjnym, wydawnictwom książkowym, organizatorom koncertów oraz innych wydarzeń kulturalnych i sportowych. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego oraz studiów podyplomowych z prawa niemieckiego na Westfalskim Uniwersytecie Wilhelma w Münster. Ukończyła również Szkołę Prawa Niemieckiego na Uniwersytecie Łódzkim we współpracy z Centrum für Europäisches Privatrecht (CEP) w Münster. Stypendystka programu ERASMUS na Humboldt-Universität w Berlinie. Jest również absolwentką Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza w Warszawie oraz studiów podyplomowych „Prawo Nowoczesnych Technologii” organizowanych przez Akademię Leona Koźmińskiego w Warszawie. Współautorka licznych publikacji z zakresu prawa własności intelektualnej.
Agnieszka Starzyńska
Adwokat, counsel w zespole prawa ochrony konkurencji i konsumentów w kancelarii CMS.
Od ponad 12 lat reprezentuje klientów przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zarówno w zakresie kontroli koncentracji, jak również w postępowaniach dotyczących nadużywania pozycji dominującej oraz porozumień ograniczających konkurencję.
Znaczną część jej praktyki obejmuje doradztwo klientom, których działalność jest skierowana do konsumentów, w tym w ramach handlu e-commerce. Specjalizuje się w opracowywaniu oraz ocenie ogólnych warunków umów stosowanych przez przedsiębiorców pod kątem ich zgodności z prawami konsumentów, przede wszystkim w kontekście obowiązków informacyjnych oraz klauzul abuzywnych. Posiada również bogate doświadczenie w ocenie akcji promocyjnych oraz kampanii reklamowych skierowanych do konsumentów.
Tomasz Zalewski
Radca prawny - partner - w kancelarii Bird & Bird, założyciel Fundacji LegalTech Polska. Ekspert w dziedzinie prawa IT, nowych technologii i zamówień publicznych. Od 2017 r. prowadzi działania popularyzujące wiedzę z zakresu stosowania technologii przez prawników.
Piotr Cieszewski
Przez 10 lat menadżer w korporacji budowlanej Skanska. W roku 2015 ekspert w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. Obecnie trener przywództwa, profesjonalny mówca i wykładowca m.in. na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. W 2002r. został najmłodszym dyrektorem oddziału w stu dwudziestoletniej historii jednej z największych korporacji budowlanych świata i zarządzał grupą 600 pracowników. Razem z pracownikami oddziału zrealizował w Polsce 70 inwestycji drogowych i mostowych - kontrakty od 1 mln do ponad 100 mln zł. Prowadzony przez Piotra Cieszewskiego oddział budownictwa drogowo-mostowego, osiągał bardzo wysokie wskaźniki w badaniach zaangażowania i satysfakcji pracowników, przeprowadzanych przez niezależny Instytut Gallupa. Maratończyk, taternik zdobywca m.in. Mount Everest. Ambasador akcji charytatywnej Szlachetna Paczka i Fundacji Ronalda McDonalda, a także członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówczyń i Mówców. Żonaty, tata dwóch córek.
Maciej Chlewicki
Maciek jest Starszym Managerem w KPMG. Jest magistrem prawa UW oraz magistrem Finansów i Rachunkowości SGH. Jest ekspertem w zakresie pomocy publicznej. Swoje doświadczenie w zakresie pomocy publicznej zdobywał początkowo w zespole R&D and Government Incentives w Deloitte. Doradza zarówno międzynarodowym koncernom, jak i podmiotom działającym na rynku polskim. Specjalizuje się w pozyskiwaniu środków z Funduszy Strukturalnych UE, środków krajowych, inicjatyw UE oraz ulg podatkowych na badania i rozwój. Posiada szerokie doświadczenie w pozyskiwaniu wsparcia na działalność B+R. Specjalizuje się także w analizie finansowej oraz metodach alokacji kosztów, obecnie ma status studenta ACCA. Specjalizuje się we współpracy z klientami z sektorów m.in.: ICT, instytucji finansowych, FMCG, fintech, branży chemicznej, zasobów naturalnych.
-
Opłaty za studia
Studia Podyplomowe czesne 2 raty 4 raty Prawo w biznesie nowych technologii
Digitalizacja procesów i usług. Cyberbezpieczeństwo. AI. Chmura. Zielone innowacje. Metaverse.6 900 zł 7 100 zł 7 300 zł - wpisowe w wysokości 400zł (zaliczane na poczet czesnego)
- 10% zniżki przy zapisie do 30 czerwca i spełnieniu wymogów rekrutacyjnych**
- 20% zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*cena obowiązuje do 30.11.2022 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkamiTerminy płatności
Płatność jednorazowa
- Opłatę czesnego (pomniejszoną o kwotę wpisowego) uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Płatność ratalna
Terminy płatności czesnego w dwóch ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata - do 1 lutego 2023 r.
Terminy płatności czesnego w czterech ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata do 15 grudnia 2022 r.
- III rata do 1 lutego 2023 r.
- IV rata do 1 kwietnia 2023 r.
Wpłaty dokonujemy na indywidualny numer subkonta bankowego, które otrzymają Państwo w zwrotnym mailu po rejestracji. Tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_22/23
-
Partnerzy

