Dyrektor Instytutu Zrównoważonego Rozwoju na Uczelni Łazarskiego. Współtwórca i kierownik Akademii Biznesu i Prawa w Sektorze Mody. Twórca i kierownik studiów podyplomowych Prawo Ochrony Środowiska oraz studiów podyplomowych Prawo w Biznesie Nowych Technologii na Uczelni Łazarskiego. Radca prawny z kilkunastoletnim doświadczeniem w doradztwie w ramach KPMG. Członek grupy roboczej Working Group 6 Promoting broader climate action z ramienia Uczelni Łazarskiego jako organizacji wspierającej Fashion Climate Charter. Członek Rady Nadzorczej Związku Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan oraz członek Sektorowej Rady ds. Kompetencji Przemysłu Mody i Innowacyjnych Tekstyliów. Członek Komitetu CSR we Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej (CCIFP). Członek Rady ds. Zielonej Transformacji w Konfederacji Lewiatan. Członek Grupy ds. Zrównoważonego Rozwoju, Waste/circular economy w ramach Retail Institute. Autorka części raportu opracowanego przez KPMG „Rynek mody w Polsce” 2018 w zakresie edukacji w branży mody oraz „Rynek mody w Polsce” 2019 w zakresie wpływu branży mody na środowisko naturalne. Organizatorka konferencji Fashion Economy, platformy łączącej biznes oraz edukację z administracją centralną.

Prawo w biznesie nowych technologii
Digitalizacja procesów i usług
-
OFERTA
-
Studia podyplomowe
- Akademia Administracji Publicznej
- Akademia Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych
- Akademia Biznesu i Prawa Mody
- Akademia HR
- Akademia IT
- Akademia Marketera
- Akademia Menedżera
- Akademia Praktyków Prawa
- Akademia Prawa Sądowego
- Akademia Rynku Nieruchomości
- Akademia Rynku Ochrony Zdrowia
- Akademia Skutecznej Komunikacji
- Akademia Transportu Lotniczego
- Akademia Trenera i Coacha
- Akademia Umiejętności Psychologicznych
- Akademia Zarządzania Jakością
- Akademia Zarządzania Procesowego
- Akademia Zarządzania Produkcją
- Akademia Compliance
-
MBA
- Executive MBA Master of Business Administration dla sektora ochrony zdrowia
- Master of Business Administration (MBA Energetyka)
- Master of Business Administration (MBA in Quality Management)
- Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
- Master of Business Administration (MBA w Ochronie Zdrowia)
- Master of Business Administration (MBA Zarządzanie)
-
Szkolenia i kursy
-
Prawo w biznesie nowych technologii
Digitalizacja procesów i usług
-
O kierunku
Kierunek Prawo w Biznesie Nowych Technologii w roku akademickim 2020/2021 będzie już trzecią edycją studiów. Program kierunku w każdym roku akademickim jest dostosowywany do ewoluujących potrzeb rynku. Staramy się tak dopasować program, aby zainteresowane osoby mogły po ukończeniu studiów wykazać się wiedzą i kompetencjami w swoim biznesie.
Studia są częścią Akademii Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych, jednostki w ramach Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego.
Poza prowadzeniem studiów podyplomowych, organizujemy konferencje, wydarzenia, a także współpracujemy z organizacjami biznesowymi. W 2019 r. zorganizowaliśmy konferencję „New Tech Trends 2019 – inteligentne miasta, inteligentny biznes i ich wpływ na środowisko naturalne” o charakterze biznesowo-naukowym (link do wydarzenia https://konferencje.lazarski.pl/new-tech-trends-2019/).
Na przełomie 2019/2020 r. podjęliśmy wraz z Amerykańskim Stowarzyszeniem Prawa Własności Intelektualnej AIPLA oraz Kancelarią Zaborski, Morysiński temat przywództwa w świecie transformacji cyfrowej, którego efektem była planowana na 2 kwietnia 2020 r. konferencja w ramach Women in IP Law Global Networking Event 2020. Ze względu jednak na COVID-19 byliśmy zmuszeni przełożyć wydarzenie na termin późniejszy (http://event.zmlegal.pl/?fbclid=IwAR1VPhdGK1kaSeYvoWVuJAj1tiu0bFxgInGPy-xTa8tqgOH4HQcLzSHOIQk).
Rozwijamy nasza ekspertyzę współpracując zarówno ze specjalistami krajowymi, jak i międzynarodowymi. W listopadzie 2019 r. gościliśmy na naszym kierunku wybitnych ekspertów z Londynu zajmujących się zagadnieniami sztucznej inteligencji w praktyce - Sir Ian M Cheshire, prezes Barckays Bank UK, prof. Michaela Mainelli pełniącego funkcję szeryfa miasta Londyn, Marka A Olbricha - międzynarodowego specjalistę z zakresu nowych technologii. Specjaliści prowadzili moduł ekspercki „Man or machine czyli rewolucja AI i jej wpływ na środowisko biznesowe”.
W celu jak najpełniejszego zrozumienia rynku, dopasowania programu do potrzeb biznesu i zachodzących transformacji, udzielamy się w charakterze członka we Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej (CCIFP).
Jesteśmy też partnerem powołanego przez Retail Institute Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji NextGenLab, dedykowanego poszukiwaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań. W 2020 roku prace Centrum koncentrują się na realizacji programu Challenger 2.0., którego celem jest włączenie m.in. studentów i absolwentów uczelni wyższych w proces tworzenia w centrach i sieciach handlowych udoskonaleń produktów, usług, procesów, metod marketingowych, sprzedażowych i organizacyjnych.
W lutym 2019 r. kierunek „Prawo w Biznesie Nowych Technologii” został wyróżniony decyzją Komisji Akredytacyjnej Certyfikatem i Znakiem Jakości „Studia z Przyszłością 2019”, a także certyfikatem nadzwyczajnym „Lider jakości kształcenia”.
-
Zdalne nauczanie
W roku akademickim 2019/2020, w wyniku epidemii COVID-19, zostaliśmy postawieni przed koniecznością natychmiastowego przeorganizowania i przeniesienia zajęć z sal wykładowych do pokoi wirtualnych. Taka forma nauki została bardzo pozytywnie odebrana przez słuchaczy Uczelni. Aplikacja Microsoft Teams, poprzez którą prowadzone są zajęcia zdalne zapewniła pełną interakcję studentów oraz kontakt z wykładowcami. Prelegenci przekazywali swoją wiedzę w oparciu o dostępne w czasie rzeczywistym prezentacje, na zasadach analogicznych jak podczas zajęć stacjonarnych. Prace warsztatowe, prowadzone w podgrupach, również były możliwe dzięki narzędziom stosowanej przez nas aplikacji Microsoft Teams.
Dodatkowo, zajęcia zdalne okazały się dużym ułatwieniem dla osób dojeżdżających spoza Warszawy pozwalając na oszczędność czasu i kosztów dojazdu oraz pobytu. Dostrzegając szereg zalet zajęć prowadzonych w trybie zdalnym (w tym głównie zalet sygnalizowanych przez samych słuchaczy) w roku akademickim 2020/2021 planujemy przeprowadzenie części zajęć w formie zdalnej. Dbając jednak o jak najlepszy kontakt grupy z wykładowcami oraz efektywność zajęć zapewniamy część zjazdów w formie stacjonarnej. W razie jednak ryzyka nawrotu epidemii jesteśmy gotowi przeprowadzić całość zajęć w formie zdalnej zapewniając jak najwyższy poziom merytoryczny.
-
Adresaci i atuty studiów
Dla kogo?
Studia kierowane są do osób, które chcą nabyć lub poszerzyć praktyczną wiedzę z zakresu prawa nowych technologii, a w szczególności:
- osób zarządzających przedsiębiorstwem, w tym w szczególności właścicieli i menadżerów przedsiębiorstw prowadzących lub zamierzających wdrożyć digitalizację procesów i usług;
- osób zarządzających projektami związanymi z digitalizacją procesów i usług;
- właścicieli i menadżerów startupów;
- właścicieli i menedżerów innowacyjnych spółek technologicznych;
- pracowników instytucji publicznych i samorządowych;
- prawników wykonujących zawody prawnicze (sędziowie, prokuratorzy, radcowie prawni, adwokaci, rzecznicy patentowi);
- prawników wewnętrznych, zwłaszcza przedsiębiorstw informatycznych i technologicznych;
- innych osób zainteresowanych prawem nowych technologii oraz digitalizacją usług i procesów.
Atuty:
- to już trzecia edycja studiów Prawo w Biznesie Nowych Technologii;
- kompleksowy program przekazujący wiedzę w obszarze prawa nowych technologii, w tym w szczególności obejmujący zagadnienia związane z digitalizacji procesów i usług;
- program nastawiony na budowanie kontaktów oraz wymianę wiedzy pomiędzy uczestnikami studiów;
- zajęcia prowadzone przez ekspertów praktyków z wieloletnim doświadczeniem w obszarze nowych technologii, w tym prawników oraz przedstawicieli biznesów technologicznych, m.in. startupów;
- program studiów opiera się na ćwiczeniach, studiach przypadków oraz elementach wykładu;
- program zajęć dostosowany do różnorodnych grup odbiorców (właścicieli, kadry kierowniczej, menedżerów, specjalistów odpowiadających za rozwój i wdrażanie nowych technologii w przedsiębiorstwach);
- pozytywna atmosfera podczas zajęć dzięki profesjonalnym i doświadczonym trenerom.
-
Przesłanki i cele
W ostatniej dekadzie można było obserwować dynamiczny rozwój technologiczny nie tylko w zakresie modernizacji systemów informatycznych, ale transformacji całych modeli biznesowych i rynków. Obecnie transformacja technologiczna jest wręcz wymuszona przez sytuację związaną z pandemią i z tego względu jeszcze bardziej przyspieszona. W celu wykorzystania pełnego potencjału w erze cyfrowej, mając na względzie uwarunkowania wynikające z Covid-19, firmy muszą przeanalizować swoją strategię i na tej podstawie podjąć decyzje jak ma wyglądać ich model operacyjny, w jaki sposób przeorganizować swoje struktury oraz procesy. Technologia staje się fundamentem, bez której przedsiębiorstwa już w tej chwili nie mogą funkcjonować. Transformacja technologiczna obejmuje nie tylko biznes, ale wszelkie dziedziny życia. Chmura, AI, 5 G to technologie bez których trudno budować konkurencyjny biznes. W online rozwija się także rozrywka. Gry pozwalają odtworzyć świat. Izolacja spowodowała wzrost czasu przeznaczonego na gry i wydanych na nie pieniędzy.
Dlatego dziś nowe technologie stanowią zarówno szansę na rozwój, jak i wyzwanie związane z bezpieczeństwem ich stosowania. Celem studiów jest praktyczne i kompleksowe zaznajomienie słuchaczy z aktualną problematyką prawną rozwoju nowych technologii. Uczestnicy zapoznają się na studiach z praktycznymi rozwiązaniami w zakresie prawnej ochrony nowych technologii, ich ekspansji na rynki zagraniczne.
Studia będą prowadzone według metody studium przypadku. Metoda ta umożliwia zaangażowanie uczestników studiów w proces kształcenia i umożliwia rozwinięcie wiedzy praktycznej. Uczestnicy studiów dzięki tej metodzie zrozumieją praktyczne problemy prawne, biznesowe i technologiczne.
Mamy świadomość, że nowe technologie rozwijają się dynamicznie. Z tego względu nasz program dostosowujemy do potrzeb rynku. Wykładowcy studiów Prawo w Biznesie Nowych Technologii to wybitni praktycy, specjaliści, a zarazem dydaktycy rekomendowani w międzynarodowych rankingach prawniczych takich jak Legal 500, Chambers Global, Chambers Europe, WTR1000, I AM Patent 1000. Z nami polubisz nowe technologie i odnajdziesz się w świecie dynamicznych zmian technologicznych.
Serdecznie zapraszamy!
adw. Justyna Wilczyńska - Baraniak oraz r. pr. Agnieszka Oleksyn – Wajda
-
Organizacja zajęć
- Studia trwają dwa semestry;
- Zajęcia rozpoczynają się w II połowie października; odbywają się 1-3 razy w miesiącu w formie dwudniowych (sobotnio-niedzielnych) zjazdów;
- Zajęcia stacjonarne - cały pierwszy i cały ostatni zjazd. Dodatkowo jeden ze zjazdów podczas trwania studiów. Łącznie zatem odbędzie się ok 48 godzin na Uczelni. Pozostałe godziny tj. ok. 112 h odbędzie się w formie zdalnej (na odległość).
- Warunkiem ukończenia studiów jest:
- zaliczenie wszystkich modułów (test)
- zdanie końcowego testu (egzamin dyplomowy), a także uczestnictwo w zajęciach na poziomie 70%
- Słuchacze spełniający ww. warunki otrzymują dyplom ukończenia Studiów Podyplomowych w zakresie: Prawo w biznesie nowych technologii. Digitalizacja procesów i usług.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.
W zależności od sytuacji epidemiologicznej w kraju, liczba godzin zdalnych (na odległość) i form on-line może ulec zwiększaniu.Wymagania wstępne:
O przyjęcie na studia mogą starać się osoby będące absolwentami wyższych uczelni (pierwszy stopień, tj. co najmniej studia licencjackie).
-
Program
MODUŁ I Digitalizacja procesów i usług – biznes, technologia, prawo – zajęcia wprowadzające
- Wprowadzenie
- Trendy technologiczne 2020
- Jak digitalizować procesy – „Going Paperless”
- Technologie niezbędne w digitalizacji: Cloud, AI, 5G, Blockchain
- Aspekty prawne nowych technologii – wprowadzenie
- Jak digitalizować procesy – „Going Paperless”
MODUŁ II Prawa własności intelektualnej w nowych technologiach i ich aspekty podatkowe
a. Prawa własności intelektualnej wykorzystywane w nowych technologiach
- Powstanie praw, sposoby ochrony nowych technologii
- Transfer praw
- Komercjalizacja
- Zasady prowadzenia due diligence w przedsiębiorstwach informatycznych i technologicznych
- Domeny internetowe a prawo własności intelektualnej
b. Ekspansja działalności gospodarczej poza terytorium Polski i prawne modele ochrony nowych technologii
- Tryby dokonywania zgłoszeń: patenty,znaki towarowe,wzory przemysłowe
- Strategie w wyborze ochrony
- Lokalizacja umów pod prawem obcym
c. Podatkowe aspekty praw własności intelektualnej i technologii
Zajęcia prowadzone przez prawników praktyków z renomowanych międzynarodowych kancelarii oraz firm konsultingowych, takich jak CMS Cameron MCKenna, EY Law, KPMG.
MODUŁ III Wdrożenia i obsługa rozwiązań informatycznych, umowy outsourcingowe, ochrona danych w projektach IT
a. Wdrożenia i obsługa rozwiązań informatycznych w przedsiębiorstwie
- Podstawowe problemy prawne umów o wdrożenie systemów IT
- Umowy wdrożeniowe i przebieg wdrożenia "krok po kroku"
- Problemy w trakcie wdrożenia - jak sobie z nimi radzić w aspekcie umownym
- Obsługa powdrożeniowa rozwiązań informatycznych (utrzymanie i serwis rozwiązań IT)
- Service Level Agreement (SLA) jako element umowy serwisowej
- Rozwój systemów IT
- Wdrożenia IT w zamówieniach publicznych
b. Umowy outsourcingowe w zakresie usług IT
- Przygotowywanie i negocjowanie umowy outsourcingowej (RFI, RFP)
- Rozwiązania chmurowe z uwzględnieniem wymogów KNF
- Ochrona danych osobowych w umowach outsouringowych
c. Ochrona danych osobowych w projektach IT oraz IOT
d. Bezpieczeństwo informacji w cyberprzestrzeni
Zajęcia prowadzone przez prawników praktyków w wieloletnim doświadczeniem wywodzących się renomowanych kancelarii, firm konsultingowych oraz prawników pracujących w biznesie nowych technologii.
Moduł IV Rozstrzyganie sporów z zakresu prawa własności intelektualnej i technologii
- Strategia procesowa, czynności poprzedzające wszczęcie postępowania sądowego
- Sposób przygotowania materiału dowodowego
- Arbitraż a sąd powszechny
- Orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE)
- Aspekty prawno-karne
- Nowe sądy IP oraz nowe regulacje KPC
- Spory w sprawie wdrożeń informatycznych
Moduł V. Digital - zagadnienia e-commerce
- Zasady sprzedaży internetowej a ochrona konsumenta
- Promocja i reklama w sieci
- E-commerce – ekspansja zagraniczna aspekty prawne
- Programy komputerowe
MODUŁ VI Najnowsze technologie w praktyce
a. Nowe technologie w energetyce
- Magazynowanie energii
- Energetyka rozproszona i OZE
- Elektromobilność
b. Fintech
- Fintech, Insurtech
- Otoczenie regulacyjne
- Nowe usługi płatnicze
c. Gaming
- Tworzenie gier wideo – aspekty prawne
- Wydawanie gier wideo
- Prawa konsumenta
- Modele sprzedażowe, wirtualne waluty, zasady monetyzacji - trendy a regulacje prawne
- User-Generated Content
- RODO i gry wideo
d. Start-up’s
- Rynek startupów w Polsce i na świecie
- Gracze na rynku startupowym, typy i etapy rozwoju startupów
- Sztuka tworzenia startupu
- Finansowanie startupu: jak znaleźć inwestora i przygotować startup do finansowania?
- Wzrost i skalowanie startupu: jak skutecznie rozwijać biznes?
- Dojrzałość startupu: przygotowanie strategii wyjścia
e. Sztuka prezentacji w biznesie i wystąpienia wirtualne
Egzamin
-
Wykładowcy o studiach
-
Rekomendacje
Grzegorz Zawada - Absolwent studiów podyplomowych Prawo w biznesie nowych technologii (2018/19) Katarzyna Taborek-Lekston - Absolwentka studiów podyplomowych Prawo w biznesie nowych technologii (2018/19) -
Wykładowcy
Agnieszka Oleksyn-Wajda
Kierownik kierunku
Justyna Wilczyńska-Baraniak
Kierownik studiów
Adwokat, Associate Partner, Lider Zespołu Prawa Własności Intelektualnej i Technologii w EY Law. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, Columbus School of Law, Catholic University of America, 2002 oraz International Trade and Business Summer Program – Columbus School of Law, Catholic University of America, 2003. Ukończyła także studia podyplomowe w Szkole Głównej Handlowej, Polskie i Europejskie Prawo Spółek, 2004, a także studia doktoranckie w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk w Warszawie, 2008. Twórca i kierownik studiów podyplomowych Prawo w Biznesie Nowych Technologii na Uczelni Łazarskiego.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie doradztwa na rzecz polskich i międzynarodowych korporacji w kwestiach dotyczących ochrony własności intelektualnej oraz prawa nowych technologii, w tym w szczególności cloud, AI, 5 G oraz blockchain. Reprezentuje klientów w zakresie naruszeń praw własności intelektualnej na obszarze CEE i UE w sprawach celnych, a także w sporach przed sądami powszechnymi, Sądzie Najwyższym, Urzędzie Patentowym, sądach administracyjnych, a także Naczelnym Sądem Administracyjnym.
Jest prawnikiem rankingowym i rekomendowanym w zakresie rozstrzygania sporów sądowych za sprawne doradztwo i doskonałą reprezentację klientów w wielojurysdykcyjnych sporach sądowych (I AM Patent 1000,2016,2017,2018, 2019). Jest także wyróżniana w rankingach Chambers Europe (2017, 2018, 2019, 2020), Chambers Global (2017, 2018, 2019, 2020) oraz Legal 500.Współautor publikacji książkowej „Własność intelektualna. Wybrane zagadnienia praktyczne” (2013, Lexis Nexis) oraz autorem innych publikacji zarówno krajowych jak i zagranicznych m.in.Chambers Global Cybersecurity, Data Protection and Privacy 2020 Guides. Brytyjski magazyn „Your Guide” opublikował jej artykuł „Polish Online Games Sector Booming.”
Klaudia Błach-Morysińska
Attorney at law, trademark and patent attorney.
Zaborski, Morysiński Law Office, Poland.
Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej i przemysłowej, prawie autorskim, prawie reklamy oraz prawie zwalczania nieuczciwej konkurencji. Świadczy pomoc prawną zarówno w sprawach sądowych, jak i administracyjnych związanych z zagadnieniami IP.
Posiada bogate doświadczenie w postępowaniach przed sądami i urzędami polskimi, jak również przed organami międzynarodowymi. Reprezentuje polskie i zagraniczne podmioty w sporach sądowych, w postępowaniach przed Urzędem Patentowym RP, WIPO, EUIPO oraz przed sądami administracyjnymi. Doradzała i reprezentowała światowe koncerny z branży spożywczej oraz przemysłowej.
Absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Posiada uprawnienia adwokackie, rzecznika patentowego oraz europejskiego rzecznika do spraw znaków towarowych i wzorów. Ukończyła podyplomowe Studium Prawa Własności Intelektualnej na Uniwersytecie Warszawskim.
Jest autorką licznych publikacji z zakresu prawa własności przemysłowej i intelektualnej. Prowadzi wykłady z zakresu prawa własności intelektualnej i przemysłowej.
Rzecznik Dyscyplinarny Polskiej Izbie Rzeczników Patentowych, PTMG oraz AIPPI (Członek Zarządu AIPPI Polska, Vice Chair Design Commitee), INTA, ECTA ( Secretary of Law Committee, EUIPO Link Committee), AIPLA (Vice Chari IP Practice in Eastern Europe and Central Asia).
Milena Bogdanowicz
Radca prawny. Od ponad 10 lat wspiera od strony prawnej branżę kreatywną. Doradza zarówno agencjom reklamowym, jak i producentom filmowym i telewizyjnym, instytucjom kultury, jak i twórcom oraz podmiotom z branży rozrywkowej. Prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu prawa autorskiego, prasowego, mediów i reklamy - współpracowała m.in. ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR w ramach Uniwersytetu Reklamy oraz Krajową Izbą Producentów Audiowizualnych. Zajmuje się również wsparciem prawnym klientów w sprawach związanych z ochroną reputacji, w tym w przypadkach kryzysów medialnych. W 2013 roku zajęła I miejsce w rankingu Dziennika Gazety Prawnej "Rising Stars – Prawnicy jutra". Rekomendowana w międzynarodowym rankingu The Legal 500 w zakresie prawa filmowego, mediów i reklamy.
Małgorzata Chruściak
Adwokat, of Counsel w EY Law
Małgorzata Chruściak, ekspert w dziedzinie bankowości i finansów, rekomendowana w rankingach prawniczych, w kategorii finanse i bankowość – regulacje.
Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w zakresie różnych zagadnień bankowości i finansów, finansowania inwestycji, procesów restrukturyzacyjnych i upadłości. Doradzała polskim i zagranicznym bankom przy wielu projektach finansowych, a także przy finansowaniu projektów inwestycyjnych, kredytowaniu przez konsorcja bankowe oraz transakcjach restrukturyzacyjnych (w tym związanych z ryzykiem niewypłacalności)
Ponadto, doradzała także renomowanym polskim bankom w przygotowaniu dokumentacji dla bankowości korporacyjnej i detalicznej, sporządzeniu wzorców umów i regulaminów bankowych. Prowadziła procesy tworzenia nowych banków w Polsce oraz nabycia akcji polskich banków i innych instytucji finansowych przez inwestorów zagranicznych, w tym fuzje międzynarodowych instytucji finansowych. Małgorzata uczestniczyła w wielu istotnych na polskim rynku bankowym transakcjach i projektach dla instytucji kredytowych
Przed dołączeniem do EY Law, pracowała w instytucjach finansowych i kancelariach międzynarodowych, w tym przez blisko 10 lat w CMS Cameron McKenna na stanowisku Partnera i Szefa Działu Bankowości i Finansów Międzynarodowych.
Damian Flisak
Doktor nauk prawnych (Uniwersytet Ludwika i Maksymiliana w Monachium), radca prawny, stypendysta Instytutu Maxa Plancka w Monachium. Posiada wieloletnie doświadczenie zdobyte w renomowanych kancelariach prawnych, jak i na stanowiskach dyrektora departamentu prawnego w EADS-PZL Warszawa-Okęcie oraz zastępcy dyrektora departamentu prawnego Poczty Polskiej S.A. Pełni funkcję arbitra w Sądzie ds. Domen Internetowych przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji (PIIT), jest członkiem International Association for the Advancement of Teaching and Research in Intellectual Property (ATRIP) oraz ekspertem prawnym Koalicji na rzecz Polskich Innowacji. Specjalizuje się w doradztwie prawnym z zakresu szeroko pojętego prawa własności intelektualnej: prawa własności przemysłowej, prawa prasowego, nieuczciwej konkurencji, naruszeń dóbr osobistych, prawa mediów, domen internetowych czy ochrony danych osobowych. Jego głównym przedmiotem zainteresowania jest prawo autorskie oraz zagadnienia związane z najnowszymi technologiami, zwłaszcza ze sztuczną inteligencją oraz istotą i naturą prawną danych maszynowych (machine generated data). Autor licznych wystąpień oraz publikacji naukowych z zakresu prawa własności intelektualnej, w tym monografii, oraz komentarza do ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (jako redaktor oraz jeden z autorów). Posługuje się biegle językiem angielskim, hiszpańskim oraz niemieckim. Jest tłumaczem przysięgłym języka niemieckiego oraz współautorem jednego z największych na polskim rynku słowników polsko-niemieckich.
Joanna Gałajda
LL.M.
Prawnik IT w kancelarii EY Law Tałasiewicz, Zakrzewska i wspólnicy. Joanna specjalizuje się w prawie nowych technologii, w tym w szczególności w kontraktach IT oraz wdrożeniach informatycznych.
Główny obszar jej zainteresowań zawodowych stanowią zagadnienie związane z cloud computingiem, cyberbezpieczeństwem oraz sztuczna inteligencją. Joanna pracowała przy dużych projektach wdrożeniowych w sektorze bankowym oraz uczestniczyła w dużych sporach informatycznych dotyczących wdrożeń IT.
Joanna posiada bardzo duże doświadczenie w przygotowywaniu i negocjowaniu wszelkiego rodzaju umów IT, w tym umów wdrożeniowych, utrzymaniowych, serwisowych, outsourcingowych oraz umów na usługi chmurowe. Joanna regularnie doradza klientom zarówno polskim jak i zagranicznym, w tym klientom z sektora IT jak i klientom operującym na rynku regulowanym.
Joanna jest częstym prelegentem na konferencjach poświęconym nowym technologiom jak również jest autorem publikacji z tej tematyki. Była również wykładowcą na studiach podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej, gdzie prowadziła zajęcia z zakresu prawnych aspektów chmury obliczeniowej (2014 - 2016).
Joanna jest absolwentką Uniwersytetu Wrocławskiego. Zdobyła również tytuł LL.M. amerykańskiej uczelni Chicago-Kent College of Law (Illinois Institute of Technology).
Joanna Hołowińska
Adwokat
Specjalizuje się w prawie zamówień publicznych, koncesji na roboty budowlane lub usługi oraz prawie gospodarczym.
Partner w Kancelarii CZUBLUN TRĘBICKI. Zawodowo związana z zamówieniami publicznymi od 2010 roku, początkowo jako prawnik w instytucji podległej pod Ministerstwo Cyfryzacji, realizującej zadania związane z zarządzaniem środkami funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Obecnie w kancelarii prawnej świadczy kompleksową obsługę i doradztwo prawne w zakresie zamówień publicznych zarówno dla wykonawców jak i zamawiających, w szczególności w branży IT i medycznej. Reprezentowała zwycięskiego wykonawcę w postepowaniu na budowę platformy e-Zamówienia zamawianą przez Urząd Zamówień Publicznych.
Ukończyła studia podyplomowe z zamówień publicznych na King's College London Public Procurement Regulation in the EU and in its Global Context. Współpracuje jako konsultant z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju.
Prowadzi szkolenia, jest autorem publikacji z zakresu prawa zamówień publicznych, oraz współautorem Komentarza do Rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający.
dr Damian Karwala
Doktor nauk prawnych, radca prawny, członek zespołu Prawa Własności Intelektualnej i Nowych Technologii w kancelarii CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang Pośniak i Sawicki sp.k. Specjalizuje się w prawie nowych technologii, ze szczególnym uwzględnieniem prawnych aspektów IT oraz ochrony danych osobowych i informacji. Doradzał w sprawach z tego zakresu kilkudziesięciu dużym podmiotom gospodarczym, w tym z branży finansowej (m.in. bankom, zakładom ubezpieczeń, firmom windykacyjnym), operatorom telekomunikacyjnym, przedsiębiorcom internetowym i informatycznym, podmiotom z sektora publicznego, itd. Jako ekspert organizacji branżowych brał udział w pracach nad kolejnymi nowelizacjami ustawy o ochronie danych osobowych oraz w pracach nad projektem unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych. Prelegent na konferencjach, seminariach i szkoleniach, wykładowca w ramach studiów podyplomowych. Autor lub współautor ponad 30 pozycji naukowych i popularnonaukowych.
Michał Klimczak
KPMG
Olena Kolikhova
Head of Startups in Poland
Microsoft
Koncentrując się na ekosystemie startupów i innowacji korporacyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej, Olena współpracuje z najbardziej obiecującymi startupami, pomaga im w wykorzystaniu technologii do tworzenia innowacyjnych i skalowalnych rozwiązań, doradza w obszarach związanych z rozwojem biznesu, pozyskiwaniem klientów i finansowania, a także budowaniem strategii ekspansji międzynarodowej. Pasjonat technologii i tego, jak innowacyjne rozwiązania oparte o chmurę, AI, Machine Learning, Big Data mogą rozwiązać rzeczywiste problemy. Olena współpracuje z kadrą kierowniczą polskich i międzynarodowych korporacji, pomagając klientom korporacyjnym w przyspieszaniu transformacji cyfrowej poprzez budowanie relacji i wdrażanie technologii najbardziej innowacyjnych startupów. Członek rady programowej Fundacji Indie Games Polska.
Audrey Kravets
Audrey Kravets holds a Juris Doctor from the University of California at Davis, a bachelor’s degree with highest honors in economics from UC Davis and is admitted to the Bar Association of Celle, Lower Saxony, Germany as a foreign attorney and to the California Bar Association as an attorney-at-law. She has been practicing law for ten years.
Wioletta Kulińska
Adwokat, manager w EY Law, CIPP/E
Jest ekspertką z wieloletnim doświadczeniem w sprawach z zakresu ochrony własności intelektualnej, technologii i danych osobowych.
Doradza w sprawach znaków towarowych, praw autorskich jak i nieuczciwej konkurencji w związku z naruszeniami, sporami, badaniami due diligence transakcjami oraz przygotowywaniem strategii dotyczących własności intelektualnej.
Posiada bogate doświadczenie w doradztwie prawnym z zakresu prywatności i ochrony danych osobowych na rzecz administratorów i podmiotów przetwarzających dane osobowe, w tym w zakresie zarówno bieżącej obsługi, jak i transakcji, transferu danych. Reprezentuje klientów przed organami nadzoru i sądami administracyjnymi, przeprowadza audyty ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa.
Prowadzi projekty związane z wdrożeniami rozwiązań technologicznych oraz świadczy pomoc prawną na rzecz dostawców rozmaitych usług online i technologicznych. Przygotowuje, negocjuje kontrakty IT, wdrążenia, umowy serwisowe, outsourcing, licencje oraz wspiera klientów w kwestiach związanych z handlem elektronicznym a także prawami konsumenta.
Jest członkiem IAPP (International Association of Privacy Professionals) oraz ma uprawnienia CIPP/E (Certified Individual Privacy Professional/Europe).
Iga Lis
Adwokat i partner w Departamencie Energetyki i Projektów w CMS Cameron Mckenna Greszta i Sawicki sp. k. Specjalizuje się w doradztwie przy projektach energetycznych, hutniczych oraz paliwowych, poczynając od doradztwa w odniesieniu do strukturyzacji projektu, poprzez kwestie związane z realizacją projektu, a także jego użytkowaniem. Posiada ogromne doświadczenie w obsłudze prawnej bieżącej działalności przedsiębiorstw sektora energetycznego, w tym w szczególności w kwestiach związanych z bieżącymi problemami regulacyjnymi. W swojej praktyce wielokrotnie doradzała przy projektach wiatrowych, analizując w szczególności kwestie regulacyjne i administracyjne związane z budowa i użytkowaniem źródeł odnawialnej energii. Jest ekspertem w zakresie energetyki cieplnej, kogeneracji, a także aspektów prawnych polityki współspalania w instalacjach energetycznych. W ostatnich ośmiu latach swoje doświadczenie zdobywała w Departamencie Energetyki i Projektów w kancelarii CMS Cameron Mckenna Greszta i Sawicki sp. k., gdzie obecnie pełni funkcję Partnera. Swoją praktykę zawodową rozpoczęła w kanclearii Clifford Chane, a następnie przez ponad dwa lata prawcowała w kancelarii KNW.
Michael Mainelli
Sherriff of the City of London, Alderman Professor
Michael co-founded Z/Yen in 1994, the City of London’s leading think-tank, to promote societal advance through better finance and technology after a career as a research scientist in aerospace & cartography then accountancy-firm partner and director of Ministry of Defence research. A qualified accountant, securities professional, computer specialist and management consultant, educated at Harvard University and Trinity College Dublin, Michael gained his PhD at London School of Economics where he was also a Visiting Professor. Michael’s clients include banks, exchanges, insurers, policy makers, governments, technology and scientific firms. Michael is Emeritus Professor & Trustee at Gresham College where he created the London Finance initiative asking “when would we know our financial system is working?”
Katarzyna Nosal-Gorzeń
Doradca podatkowy z wieloletnim doświadczeniem w branżach: nieruchomości, energetyka, FMCG, ochrona zdrowia, partnerstwo publiczno - prywatne, telekomunikacja (Licencja doradcy podatkowego numer 09786 od 2002 roku). Wspiera klientów/zarządy korporacji w podejmowaniu i optymalizacji decyzji podatkowych przynoszących znaczne oszczędności podatkowe i korzyści finansowe. Posiada szerokie wykształcenie i biegłą znajomość przepisów podatkowych i rozwiązań finansowych zarówno polskich jak i międzynarodowych. Zajmuje się oceną ekonomiczną projektów inwestycyjnych od strony podatkowej, procesami merger & acqusition, stukturyzacją nabyć/sprzedaży oraz finansowania, wprowadzaniem firm na rynek polski. Współpracuje z polskimi i międzynarodowymi firmami, funduszami private equity, funduszami nieruchomościowymi oraz infrastrukturalnymi.
Michał Nowakowski
Założyciel i jedyny prowadzący portal www.finregtech.pl oraz radca prawny z doświadczeniem zawodowym w instytucjach finansowych. Pasjonat wszystkiego co na styku nowych technologii i regulacji, w szczególności otoczenia Fintech i RegTech oraz sztucznej inteligencji.
Doktor nauk prawnych w zakresie unijnego prawa finansowego. Doświadczenie zdobywał m.in. w UKNF, BFG, NBP czy Europejskim Banku Centralnym oraz Międzynarodowym Funduszu Walutowym. Uczestnik grup roboczych dot. regulacji rynku finansowego na szczeblu UE. Członek Komisji LegalTech przy OIRP w Warszawie. Autor komentarzy praktycznych dot. regulacji bankowych dla Wolters Kluwer. Obecnie kończy prace nad książką poświęconą otoczeniu prawno-regulacyjnemu fintechów, która będzie dostępna księgarniach w październiku 2020 r.
Maciej Olejnik
Radca prawny i rzecznik patentowy w zespole IP/TMT kancelarii CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang Pośniak i Bejm sp. k. Od prawie 12 lat zajmuje się doradztwem i reprezentowaniem klientów w zakresie szeroko pojętego prawa własności intelektualnej. Doradza m.in. przy negocjowaniu umów zbywania i licencjonowania praw własności intelektualnej, reprezentuje klientów w postępowaniach przed Urzędem Patentowym RP i EUIPO (m.in. w sprawach o uzyskanie, wygaszenie oraz unieważnienie praw ochronnych do znaków towarowych) oraz przed sądami powszechnymi w sprawach związanych z naruszeniem praw własności przemysłowej. Maciej doradza także przy zarządzaniu portfelem praw własności przemysłowej. Jednym z głównych obszarów jego zainteresowań jest również doradztwo przy transakcjach M&A, w tym prowadzenie badań due diligence, poprzedzających transakcje.
Marek Oleksyn
Radca prawny, partner w kacelarii CMS. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowych Studiów Prawa Własności Intelektualnej na tej uczelni. Posiada również stopień magistra francuskiego i europejskiego prawa gospodarczego na Uniwersytecie w Poitiers.
Specjalizuje się w ochronie własności intelektualnej, w tym patentów, znaków towarowych, wzorów i praw autorskich oraz w sprawach dotyczących przeciwdziałania nieuczciwej konkurencji. Reprezentuje klientów z wielu segmentów gospodarki (w tym sektora finansowego, IT, komputerowego i medycznego) w postępowaniach sądowych, arbitrażowych oraz w postępowaniach spornych przed Urzędem Patentowym RP. Doradza w sprawach z zakresu transferu i restrukturyzacji praw własności intelektualnej oraz przy projektach badawczo-rozwojowych.
dr Marek Porzeżyński
Doktor nauk prawnych, specjalista w zakresie prawa własności intelektualnej, prawa nowych technologii, w tym ochrony danych osobowych i cyberbezpieczeństwa, oraz prawa mediów.
Senior Legal Counsel i koordynator prawny w Agora S.A. Dysponuje szerokim doświadczeniem zdobywanym jako prawnik wewnętrzny, w polskich oraz międzynarodowych kancelariach prawnych, doradzając klientom w zakresie ochrony praw własności intelektualnej, prawa mediów i reklamy, ochrony danych osobowych i prawa nowych technologii.
Wykładowca na Wydziale Prawa SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego. Były pracownik naukowo-dydaktyczny w Katedrze Prawa Informatycznego na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Aktualnie student Informatyki Stosowanej na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej. Posiada tytuły Certified International Privacy Proffesional (CIPP/E) wydany przez International Association of Privcy Professionals i Audytor Wewnętrzny Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg. ISO/IEC 27001:2017.
Członek Grupy Roboczej ds. Cyberbezpieczeństwa przy Ministrze Cyfryzacji. Prace w ramach Zespołu ds. Edukacji w Cyberbezpieczeństwie i Zespole ds. Certyfikacji w Cyberbezpieczeństwie. Członek m.in Stowarzyszenia Prawa Nowych Technologii, European AI Alliance przy Komisji Europejskiej, MIT Technology Review Global Panel.
Uczestniczył w wielu specjalistycznych szkoleniach i kursach organizowanych przez Światową Organizację Własności Intelektualnej, jak również dotyczących nowych technologii i aspektów technicznych organizowanych przez najlepsze światowe uczelnie.
Autor monografii „Zdolność patentowa programów komputerowych” oraz szeregu publikacji naukowych i popularnonaukowych. Wykładowca, szkoleniowiec i keynote speaker.
Mikołaj Skowronek
Prawnik, Intellectual Property Counsel w CD Projekt RED. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji oraz College of Liberal Arts Uniwersytetu Warszawskiego. Przed dołączeniem do CD Projekt RED współpracował z wiodącymi polskimi i międzynarodowymi kancelariami, gdzie doradzał klientom w zakresie prawa własności intelektualnej i nieuczciwej konkurencji ze szczególnym uwzględnieniem postępowań spornych. Autor i współautor artykułów z zakresu prawa własności przemysłowej, nieuczciwej konkurencji, prawa mediów i reklamy m.in. dla International Law Office, ICLG oraz GALA.
Gabriela Trębicka
Radca prawny z kilkunastoletnim doświadczeniem w doradztwie z zakresu prawa własności intelektualnej i nowych technologii.
Specjalizuje się w problematyce prawa autorskiego oraz własności przemysłowej, w tym
w sporach związanych z naruszeniem praw własności intelektualnej oraz czynami nieuczciwej konkurencji. Doradzała w kwestiach związanych z prawem reklamy oraz ochroną danych osobowych, a także w zakresie problematyki prawa cywilnego.
Szerokie doświadczenie z zakresu prawa IT, obejmujące m.in. negocjowanie umów wdrożeniowych oraz kontraktów utrzymaniowych na rozwiązania informatyczne, uzyskała jako prawnik działu IP/TMT jednej z największych międzynarodowych kancelarii prawnych, a następnie jako prawnik wewnętrzny renomowanej amerykańskiej firmy z branży informatycznej.
W 2015 r. wyróżniona rekomendacją Chambers Europe w dziedzinie TMT (Telecommunications/Media/Technologies).
Maciej Wagner
Joanna Werner
Radca prawny, EY Law
Joanna jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego (Wydział Prawa i Administracji). Wykształcenie prawnicze poszerzała podczas studiów w Centrum Prawa Francuskiego i Europejskiego organizowanych przez Uniwersytet Warszawski w porozumieniu z Uniwersytetem w Poitiers, które ukończyła z dyplomem Master 2.
Wykonuje zawód radcy prawnego i jest członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie.
Dołączyła do EY Law w kwietniu 2018 r. Zajmuje się doradztwem z zakresu regulacyjnych aspektów funkcjonowania instytucji finansowych, w szczególności banków oraz instytucji pożyczkowych. Doradzała renomowanym polskim bankom w procesach dostosowywania regulacji wewnętrznych do zmian prawnych oraz nowych rekomendacji nadzorczych. Uczestniczyła też w procesie tworzenia nowych banków w Polsce.
Posiada również szerokie doświadczenie w doradztwie na rzecz zarówno banków, jak i kredytobiorców w transakcjach finansowania typu acquisition finance, project finance oraz property finance, w transakcjach typu cross-border oraz w transakcjach restrukturyzacyjnych.
Dorota Zabłocka
Prawnik w kancelarii Ernst & Young Law Tałasiewicz, Zakrzewska i Wspólnicy Sp. k. oraz doradca regulacyjny współpracujący z EY Centre for Tax Policy. Lider Zespołu Energetyki Innowacyjnej działającego w ramach praktyki prawa energetycznego EY oraz członek Zespołu EYnovation dedykowanego obsłudze spółek technologicznych, w szczególności startupów.
Dorota udziela się w licznych organizacjach naukowych i profesjonalnych działających w sektorze energetyki i nowych technologii. Swoje wykształcenie zdobywała studiując na Universitat de Barcelona (Hiszpania), a następnie kontynuując studia prawnicze na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie przygotowuje rozprawę doktorską z zakresu technologii Blockchain i technologii agentowych.
Doświadczenie Doroty obejmuje bieżące doradztwo prawne dla podmiotów krajowych i zagranicznych m.in. z zakresu prawa cywilnego, handlowego, energetycznego, własności intelektualnej oraz nowych technologii. Posiada bogate doświadczenie w doradztwie prawno-biznesowym przy komercjalizacji rozwiązań technologicznych na międzynarodową skalę oraz przy projektach wykorzystujących technologię blockchain, w tym projektów ICO.
Dorota uczestniczyła w posiedzeniach Parlamentarnego Zespołu ds. Górnictwa i Energetyki obradującego m.in. nad regulacjami dotyczącymi sektora elektromobilności i paliw alternatywnych w charakterze specjalisty, a w przeszłości również w obradach Parlamentarnego Zespołu ds. Odnawialnych Źródeł Energii.
Dorota jest prelegentką na licznych konferencjach krajowych i zagranicznych oraz autorką publikacji z zakresu prawa energetycznego i technologii blockchain.
-
Opłaty za studia
Studia Podyplomowe czesne 2 raty 4 raty Prawo w biznesie nowych technologii
Rewolucja AI - wpływ sztucznej inteligencji na biznes i środowisko prawne6 200 zł 6 400 zł 6 600 zł dodatkowym moduł umiejętności przywódczych 600 zł - - - wpisowe w wysokości 400zł (zaliczane na poczet czesnego)
- 20 % zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*cena obowiązuje do 30.11.2021 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkamiTerminy płatności
Płatność jednorazowa
- Opłatę czesnego (pomniejszoną o kwotę wpisowego) uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Płatność ratalna
Terminy płatności czesnego w dwóch ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata - do 1 lutego 2022 r.
Terminy płatności czesnego w czterech ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata do 15 grudnia 2021 r.
- III rata do 1 lutego 2022 r.
- IV rata do 1 kwietnia 2022 r.
Konto bankowe na które można dokonywać wpłat:
Uczelnia Łazarskiego
Santander Bank Polska S.A.
29 1910 1048 2209 0006 3981 0004
tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_2021/2022
-
Partnerzy
Centrum Kształcenia Podyplomowego
Uczelni Łazarskiego
Zobacz naszą ofertę
Kliknij i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych,
w tym Twoich prawach i celach przetwarzania.
- Jak możesz się z nami skontaktować? e-mailem na adres: iod@lazarski.edu.pl.
- Jakie masz prawa?
- dostępu do Twoich danych,
- ich poprawiania,
- żądania ich usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania Twoich danych osobowych.
- Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi? Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzamy? W celu marketingowym, polegającym na wysyłaniu do Ciebie newsletterów, analizowaniu czy zapoznajesz się z ich treściami, i które z nich najchętniej czytasz.
- Czy musisz podawać nam swoje dane? Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziesz jednak mógł otrzymywać newslettera.
- Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
- 1. Art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest analizowanie czy zapoznajesz się z naszymi newsletterami, i które z informacji w nich zawartych czytasz najchętniej.
- 2. Art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.
- Komu przekażemy Twoje dane?
- 1. Dostawcom narzędzi do: a. analityki ruchu na stronie, b. wysyłki newsletterów.
- 2. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
- Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane? Przez czas prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu wyrażenia przez Ciebie sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych w celach marketingowych, albo odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
- Czy po przekazaniu nam danych możesz sprzeciwić się ich przetwarzaniu? Tak. Możesz to zrobić w dwóch sytuacjach, gdy przetwarzamy Twoje dane:
- 1. na potrzeby marketingu bezpośredniego; takiego sprzeciwu nie musisz uzasadniać,
- 2. na podstawie innych naszych prawnie uzasadnionych interesów; taki sprzeciw wymaga uzasadnienia Twoją szczególną sytuacją.