Dyrektor Instytutu Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska. Współtwórca i kierownik Akademii Biznesu i Prawa w Sektorze Mody oraz studiów podyplomowych Prawo w Biznesie Nowych Technologii. Twórca i kierownik studiów podyplomowych Prawo Ochrony Środowiska na Uczelni Łazarskiego. Radca prawny z kilkunastoletnim doświadczeniem w doradztwie w ramach KPMG. Członek grupy roboczej Sustainable Fashion Consumption. W 2020 r. członek grupy roboczej - Promoting broader climate action z ramienia Uczelni Łazarskiego jako organizacji wspierającej Fashion Climate Charter. EU Climate Pact Ambassador powołany przez Komisję Europejską. Wiceprezes Zarządu Związku Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan oraz członek Sektorowej Rady ds. Kompetencji Przemysłu Mody i Innowacyjnych Tekstyliów. Członek Komitetu CSR we Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej (CCIFP). Delegat na Zgromadzeniu OIRP Warszawa oraz Krajowy Zjazd Radców Prawnych. Autorka publikacji, raportów oraz analiz w zakresie wpływu branży mody na środowisko naturalne. Prelegentka i organizatorka konferencji, wykładowczyni. Członkini rady programowej Carbon Footprint Summit 2021. Mentorka Programu Mentoringowego 2021, 2022 Fundacji Liderek Biznesu. Mentorka Programu „Ambasador Zrównoważonego Rozwoju Stowarzyszenia Narodów Zjednoczonych w Polsce (edycja studencka)”. Autorka publikacji w zakresie zrównoważonego rozwoju w sektorze mody (Rzeczpospolita, Wirtualna Polska, TVN24, Vogue, Nowy Marketing, Notes from Poland, Prawo.pl, Teraz środowisko.pl, Anywhere.pl, Fashion Biznes). Speaker na konferencjach (Tedex Countdown, Creative Forum przy Forum Ekonomicznym, Puls Biznesu Power to Women, Kongres Polska Chemia, The Future of Europe, The Future of the Clothing and Textile Industry, Sewing Conference for Professionals, Branded-Fashion, New Tech Trends Conference, Fashion Economy, Konferencje Fashion Revolution). Top 10 Linkedin Influencer w plebiscycie w 2022 r. Klubu Inteligencji Biznesu (wybór społeczności).
-
OFERTA
-
Studia podyplomowe
- Akademia Administracji Publicznej
- Akademia Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych
- Akademia Biznesu i Prawa Mody
- Akademia HR
- Akademia IT
- Akademia Marketera
- Akademia Menedżera
- Akademia Praktyków Prawa
- Akademia Prawa Sądowego
- Akademia Rynku Nieruchomości
- Akademia Rynku Ochrony Zdrowia
- Akademia Skutecznej Komunikacji
- Akademia Transportu Lotniczego
- Akademia Trenera i Coacha
- Akademia Umiejętności Psychologicznych
- Akademia Zarządzania Jakością
- Akademia Zarządzania Procesowego
- Akademia Zarządzania Produkcją
- Akademia Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska
- Akademia Compliance
-
MBA
- Executive MBA Master of Business Administration dla sektora ochrony zdrowia
- Master of Business Administration (MBA Energetyka)
- Master of Business Administration (MBA in Quality Management)
- Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
- Master of Business Administration (MBA w Ochronie Zdrowia)
- Master of Business Administration (MBA Zarządzanie)
-
Prawo i zarządzanie w sektorze dóbr luksusowych
Zobacz także, kierunki które mogą Cię zainteresować

Ilość semestrów
2
Wymiar godzinowy
170
-
O kierunku
Poszerzając ofertę Akademii Biznesu i Prawa Mody oraz reagując na rozwój i zmiany rynku oddajemy w Państwa ręce nowy kierunek – Prawo i Zarządzanie w Sektorze Dóbr Luksusowych.
Rynek dóbr luksusowych rozwija się dynamicznie zarówno na świecie, jak i w Polsce. Zgodnie z raportem KPMG z 2020 r. „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Luksus przez pokolenia”, grupa bogatych i bardzo bogatych konsumentów stale rośnie. Powiększa się również grupa tzw. konsumentów aspirujących. Najszybciej rozwijającymi się segmentami rynku dóbr luksusowych są usługi hotelarskie i spa, biżuteria oraz alkohol. Największymi natomiast segmentami rynku dóbr luksusowych w Polsce są samochody luksusowe i premium, a zaraz za nim - segment luksusowej odzieży i akcesoriów. Zgodnie z raportem KPMG, zamożni Polacy najczęściej kupują luksusowe kosmetyki, perfumy, odzież, obuwie, biżuterię i zegarki.
Jak wynika z badań ekspertów Bain & Company, rozprzestrzenianie się koronawirusa ma olbrzymi wpływ na rynek towarów luksusowych i jest ogromnym wyzwaniem dla całej branży. Dlatego niezwykle istotne jest łagodzenie wpływu epidemii na biznes i przygotowywanie się do odbicia rynku.
Mimo przewidywań specjalistów i analityków trendów o spowolnieniu konsumpcji oraz ograniczeniu potrzeb, praktyka pokazuje, że konsument jest spragniony towarów luksusowych.
Zgodnie z raportem Accenture „Konsument w nowej rzeczywistości” zamożni klienci wcale nie zamierzają rezygnować ze swoich przyzwyczajeń. 2/3 badanych deklaruje zakup produktu luksusowego przynajmniej raz na pół roku – jest to wzrost aż o 13 % w porównaniu z rokiem 2019.
W tym kontekście, edukacja w zakresie zarządzania w sektorze dóbr luksusowych z uwzględnieniem aspektów prawnych może okazać się w obecnej sytuacji strategiczna i priorytetowa dla dalszego rozwoju tego sektora.
-
Format studiów
W roku akademickim 2019/2020, w wyniku epidemii COVID-19, zostaliśmy postawieni przed koniecznością natychmiastowego przeorganizowania i przeniesienia zajęć z sal wykładowych do pokoi zdalnych. Taka forma nauki została bardzo pozytywnie odebrana przez słuchaczy. Sposób prowadzenia przez nas zajęć zdalnych zapewnił pełną interakcję studentów oraz kontakt z wykładowcami.
Zajęcia zdalne okazały się dużym ułatwieniem dla osób dojeżdżających spoza Warszawy pozwalając na oszczędność czasu i kosztów dojazdu oraz pobytu. Dostrzegając szereg zalet zajęć prowadzonych w trybie zdalnym w roku akademickim 2020/2021 planujemy przeprowadzenie części zajęć w takiej formie. Dbając jednak o jak najlepszy kontakt grupy z wykładowcami oraz efektywność zajęć zapewniamy część zjazdów w formie stacjonarnej.
-
Adresaci i atuty studiów
Dla kogo?
Studia kierowane są do osób, które już pracują lub planują pracę w segmencie premium w różnych sektorach gospodarki, w szczególności w branży retail, fashion, beauty oraz biżuterii, HoReCa (Hotel, Restaurant, Catering/Café) w tym alkoholi, MICE (meeting, incentive, conferences, exhibitions) ponadto healthcare, sport i leisure. Studia dedykowane są zwłaszcza:
- przedsiębiorcom chcącym zgłębić wiedzę o najnowszych trendach oraz poszerzyć sieć kontaktów;
- osobom, które chcą działać w sektorze premium i luksus jako freelancer w obszarze zarządzania projektem;
- podmiotom prowadzącym sprzedaż online, w tym również poprzez media społecznościowe;
- osobom, które aspirują do tego sektora premium;
- przedsiębiorcom, którzy założyli lub planują założeni firmy oferującej produkt premium;
- osobom prowadzącym działalność w obszarze kultury oraz rozrywki, które są zainteresowane aspektami biznesowymi oraz prawnymi prowadzenia takiej działalności;
- pracownikom agencji m.in. pr-owych oraz reklamowych;
- prawnikom obsługującym lub chcącym obsługiwać ten segment;
- osobom, które są zainteresowane podjęciem pracy na stanowiskach wyższego szczebla w segmencie premium i luksus jako business manager, brand manager, marketing manager, PR manager i inne.
Atuty:
- program został przygotowany przez osoby z dużym doświadczeniem w opracowywaniu i zarządzaniu projektami edukacyjnymi;
- kompleksowy program w obszarze prawa i zarządzania w sektorze dóbr luksusowych z uwzględnieniem aspektów praktycznych;
- program nastawiony na budowanie kontaktów oraz wymianę wiedzy pomiędzy uczestnikami studiów;
- zajęcia prowadzone przez ekspertów praktyków z wieloletnim doświadczeniem w branży luksusowej oraz ekspertów obsługujących ten segment;
- program studiów opiera się na ćwiczeniach, studiach przypadków oraz elementach wykładu;
- konkurencyjna cena.
-
Przesłanki i cele
Ostatnie miesiące i pandemia mocno wstrząsnęły światem i wiele zmieniły również w segmencie luksusu. Wyciągamy wnioski i adresujemy je na wielu płaszczyznach w tym programie edukacyjnym. Wierzymy, że obecna sytuacja pogłębi potrzebę redefinicji luksusu, wprowadzenia nowych rozwiązań w biznesie, nowej narracji i dialogu z klientem. W odpowiedzi na potrzebę rynku stworzyliśmy program, który w sposób kompleksowy pozwoli uzyskać wiedzę w obszarach planowania, tworzenia, prowadzenia marek luksusowych z uwzględnieniem światowych oraz lokalnych uwarunkowań i trendów.
W ostatnich latach produkty luksusowe stały się ważnym aspektem życia dla generacji Z. Generacja Z, czyli młodzież urodzona po 1995 r., dopiero wkracza na rynek pracy i zaczyna podejmować świadome wybory konsumenckie. To właśnie oni będą stanowić podstawę naszej gospodarki. Branża handlowa stoi obecnie przed dużym wyzwaniem, jakim jest zdobycie zainteresowania przedstawicieli Generacji Z.
Zaledwie jedna trzecia tej generacji jest już aktywna zawodowo, a jednak jej siła nabywcza jest dość wysoka. Co trzecia osoba przynajmniej raz na kwartał kupuje produkt luksusowy. Ich wydatki na produkty life style’owe kształtują się na podobnym poziomie jak w przypadku starszych i w większości aktywnych zawodowo millenialsów. Generacja Z, która w ciągu kilku lat stanie się najliczniejszą grupą konsumentów w Polsce, na nowo zdefiniuje reguły gry w branży handlu detalicznego.
Program „Prawo i Zarządzanie w Sektorze Dóbr Luksusowych” powstał we współpracy z najlepszymi specjalistami w swoich dziedzinach. Poza wiedzą merytoryczną stawiamy też na rozwój umiejętności miękkich, w tym – przywódczych. W dzisiejszych czasach świat wymaga od nas już nie tylko tego, że będziemy ekspertem w swojej dziedzinie, ale także biegłości w kierowaniu swoją karierą, bycia sprawnym liderem. Szczególnie wrażliwa jest na to branża dóbr luksusowych.
Zapraszamy do spędzenia z nami najbliższego roku akademickiego!
r.pr. Agnieszka Oleksyn – Wajda oraz Ula Wiszowata
-
Organizacja zajęć
- Studia trwają dwa semestry;
- Zajęcia rozpoczynają się w II połowie października;
- Zjazdy odbywają się zasadniczo co dwa tygodnie, w soboty i niedziele (z wyjątkiem miesięcy, w których występują święta czy ferie zimowe);
- W tym 42 godzi zajęć przewidzianych w formie zdalnej;
- Warunkiem ukończenia studiów jest:
- prace zaliczeniowe po każdym module;
- zdanie końcowego testu jednokrotnego wyboru;
- uczestnictwo w zajęciach na poziomie 70%.
- Uczestnicy spełniający ww. warunki otrzymują dyplom ukończenia Studiów Podyplomowych Prawo i Zarządzanie w Sektorze Dóbr Luksusowych.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.
W zależności od sytuacji epidemiologicznej w kraju, liczebności zrekrutowanej grupy liczba godzin zdalnych (na odległość) i form on-line może ulec zwiększaniu.Wymagania wstępne:
O przyjęcie na studia mogą starać się osoby będące absolwentami wyższych uczelni (pierwszy stopień, tj. co najmniej studia licencjackie).
-
Program
WPROWADZENIE DO SEKTORA DÓBR LUKSUSOWYCH
- Retail
- Fashion, beauty oraz biżuteria
- Galerie sztuki
- Moto
- HoReCa (Hotel, Restaurant, Catering/Café)
- Alkohole
- MICE (meeting, incentive, conferences, exhibitions)
- Healthcare
- Sport i leisure
- Sektor dóbr luksusowych w świetle badań rynku
- Sektor dóbr luksusowych globalnie i lokalnie
- Cross business w sektorze dóbr luksusowych
PROWADZENIE BIZNESU I ZARZĄDZANIE W SEKTORZE DÓBR LUKSUSOWYCH
- Tworzenie marki premium od podstaw - strategia biznesowa
- Skuteczna sprzedaż
- Digital/e-commerce w sektorze dóbr luksusowych czyli jak sprzedawać dobra luksusowe online (własny sklep, marketplace, sklepy multibrandowe)
- Nowe technologie w sektorze dóbr luksusowych
- Zasoby ludzkie w sektorze dóbr luksusowych - rekrutacja, budowanie zespołu, oraz tworzenie ambasadorów marki wśród członków organizacji
- Polityka cenowa - premium vs. luksus
- Kupiectwo
- Współpraca z multibrandami modowymi
- Kształtowanie dystrybucji produktów luksusowych
- Streetwear kształtujący generację Z
- Mindfulness w luksusie
BRANŻA DÓBR LUKSUSOWYCH W ŚWIETLE PRAWA
- Ochrona twórczości, wzornictwa, renomy, wizerunku oraz pozycji rynkowej przedsiębiorstwa i jego percepcji przez odbiorców
- Umowy – „must have”
- Dobra osobiste oraz RODO
- Elementy prawa pracy oraz twórczości pracowniczej
- E-commerce w świetle prawa
- Promocja i reklama w świetle prawa
- Konsument w sektorze dóbr luksusowych
- Aspekty prawne oraz podatkowe prowadzenia spółki
KOMUNIKACJA W SEKTORZE DÓBR LUKSUSOWYCH
- Społeczne i psychologiczne uwarunkowania zachowań konsumenta premium
- Trendy w sektorze dóbr luksusowych
- Storytelling i tworzenie love brandu
- Komunikacja luksusu
- Praca z mediami - jak kreować profesjonalne materiały wizualne i jak uzyskiwać publikacje
- VM czyli ekspozycja produktów luksusowych
- PR w sektorze dóbr luksusowych
- Obsługa klienta premium
- Sztuka prezentacji w branży dóbr luksusowych
- Szczęście w pracy – czyli jak klient i pracownik zostaje fanem marki
- Zrównoważony rozwój w sektorze dóbr luksusowych
Egzamin dyplomowy
-
Rekomendacje
-
Wykładowcy
Agnieszka Oleksyn-Wajda
Kierownik kierunku
Urszula Wiszowata
Kierownik kierunku
Jedna z założycielek Akademii Biznesu i Prawa Mody na Uczelni Łazarskiego, Country Manager Zalando Connected Retail Polska oraz founderka serwisu Fashion Biznes.pl- portalu poruszającego się w temacie biznesu mody. Wykładowczyni Hudson County Community College w USA. Swoje wcześniejsze doświadczenie zdobywała jako analityk finansowy Chanel w Nowym Jorku, country manager skandynawskiego marketplacu Miinto oraz Dyrektor Sprzedaży w Showroom.pl.
Jej międzynarodowa perspektywa oraz chęć dzielenia się wiedzą są odzwierciedlone we wszystkich aspektach jej kariery. Jej ulubionymi zagadnieniami jest biznes międzynarodowy, e-commerce oraz edukacja. Absolwentka Fox School of Business na Uniwersytecie Temple w Filadelfii gdzie ukończyła dwa kierunki: Finanse i Handel Międzynarodowy.
W pracy ze studentami na Uczelni Łazarskiego oraz w biznesie, Ula Wiszowata korzysta przede wszystkim ze swojego ekonomicznego wykształcenia i przybliża sytuacje, które rozgrywają się na rynku.
dr n. ekon. Małgorzata Gałązka-Sobotka
Dziekan Centrum Kształcenia Podyplomowego
Dziekan Centrum Kształcenia Podyplomowego oraz Dyrektor Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego. Od 2015 r. wiceprzewodnicząca Rady Narodowego Funduszu Zdrowia (członek rady od 2010 r.). Dyrektor programu MBA w Ochronie Zdrowia oraz kierownik merytoryczny wielu certyfikowanych przez Uczelnię Łazarskiego programów szkoleniowych dedykowanych profesjonalistom medycznym, kadrze zarządzającej placówkami leczniczymi oraz pracownikom instytucji publicznych z sektora zdrowia. Inicjatorka i liderka Sektorowej Rady ds. Kompetencji w opiece zdrowotnej i opiece społecznej. Autorka licznych publikacji naukowych i eksperckich poświęconych ekonomiczno-społecznym aspektom ochrony zdrowia i nowoczesnym modelom jej organizacji i finansowania. Propagatorka koncepcji „Ochrony zdrowia nakierowanej na wartość” (Value Based Healthcare). W kolejnych edycjach LISTY STU najbardziej wpływowych osób w sektorze ochrony zdrowia znalazła się w pierwszej dziesiątce osób, które wywierają największy, pozytywny wpływ na polski system ochrony zdrowia. Integratorka ludzi i idei. Za propagowanie wzorów świadomego przywództwa pełnego empatii, szacunku i uważności laureatka pierwszej edycji konkursu „Sustainable Impact” w kategorii Lider.
Wojciech Gorzeń
Partner, Head of Pricing & Sales Excellence w Movens Capital – funduszu Venture Capital prowadzącym także działalność doradczą w zakresie Revenue Management i optymalizacji zysku. Wcześniej Global Pricing Design Lead w firmie Syngenta w Szwajcarii odpowiedzialny za korporacyjne rozwiązania optymalizacyjne oraz Senior Dyrektor w warszawskim biurze Simon-Kucher & Partners - międzynarodowej firmy doradczej specjalizującej się w optymalizacji cen (światowego lidera w tym zakresie).
Ekspert w zakresie Commercial Excellence, Revenue Management oraz sprzedaży poprzez wartość. Autor publikacji nt. optymalizacji cen i sprzedaży poprzez wartość w uznanych magazynach biznesowych, w tym Harvard Business Review Polska, ThinkTank, CFO, Marketing w Praktyce. Trener warsztatów i szkoleń z zakresu zarządzania cenami, "value selling" (sprzedaży poprzez wartość), negocjacji cenowych dla menadżerów wyższego i średniego szczebla, produkt menadżerów oraz menadżerów sprzedaży. Wykładowca studiów International MBA i Executive MBA na UEK w Krakowie, wykładowca Akademii Strategicznego Przywództwa ICAN Institute/ HBR Polska. Wielokrotny prelegent/key note speaker na konferencjach poświęconych tematyce zarządzania przychodami, podnoszenia rentowności oraz sprzedaży poprzez wartość.
Agnieszka Smektala
Ukończyła studia z zarządzania międzynarodowego (SGH Warszawa, Bocconi Mediolan). Przez 8 lat pracowała dla największego koncernu dóbr luksusowych na świecie LVMH - Moët Hennessy Louis Vuitton na rynkach międzynarodowych. Obecnie oferuje usługi kreatywne i edukacyjne dla biznesu pod własną marką INZPIREA. Doradzała przy projektach, w które zaangażowane były takie marki jak Dom Pérignon, Mariusz Przybylski, Wedding Dream by Izabela Janachowska, Business Link, Orbico Beauty.
Milena Bogdanowicz
Radca prawny. Od ponad 10 lat wspiera od strony prawnej branżę kreatywną. Doradza zarówno agencjom reklamowym, jak i producentom filmowym i telewizyjnym, instytucjom kultury, jak i twórcom oraz podmiotom z branży rozrywkowej. Prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu prawa autorskiego, prasowego, mediów i reklamy - współpracowała m.in. ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR w ramach Uniwersytetu Reklamy oraz Krajową Izbą Producentów Audiowizualnych. Zajmuje się również wsparciem prawnym klientów w sprawach związanych z ochroną reputacji, w tym w przypadkach kryzysów medialnych. W 2013 roku zajęła I miejsce w rankingu Dziennika Gazety Prawnej "Rising Stars – Prawnicy jutra". Rekomendowana w międzynarodowym rankingu The Legal 500 w zakresie prawa filmowego, mediów i reklamy.
dr Agnieszka Polkowska
Doktor w dyscyplinie sztuk projektowych ze specjalizacją z designu spekulatywnego. Z wykształcenia projektantka wzornictwa, z powołania trendwatcherka i strateżka. Założycielka pierwszego w Polsce studio obserwacji i wdrażania trendów TRENDSPOT. Wykłada m.in. na studiach Total Design Management i współpracuje z takimi instytucjami jak Instytut Wzornictwa Przemysłowego, Pomorski Park Naukowo-Technologiczny Gdynia oraz Łódź Design Festival. Przez prawie 10 lat pracowała w LPP. W latach 2015-2018 współtworzyła POP UP GRUPĘ na stanowisku Head of Trends – pierwszy w Polsce kolektyw strategiczny, gdzie zajmowała się rozwojem takich marek jak L37, BOHOBOCO, Fiore, TOVA czy Abriga. Obecnie realizuje projekty badawcze i wdrożeniowe m.in. dla MTV, Play, Vogue Polska, YES, Top Secret, Benericetti oraz wielu marek wzorniczych. Jej unikatowe podejście do budowania scenariuszów przyszłości docenił m.in. holenderski think tank MARE Amsterdam oraz portal trendwatching.com, dla których Agnieszka pracuje w charakterze eksperta. Członkini rady ekspertów plebiscytu must have na Łódź Design Festival.
Katarzyna Nosal-Gorzeń
Doradca podatkowy z wieloletnim doświadczeniem w branżach: nieruchomości, energetyka, FMCG, ochrona zdrowia, partnerstwo publiczno - prywatne, telekomunikacja (Licencja doradcy podatkowego numer 09786 od 2002 roku). Wspiera klientów/zarządy korporacji w podejmowaniu i optymalizacji decyzji podatkowych przynoszących znaczne oszczędności podatkowe i korzyści finansowe. Posiada szerokie wykształcenie i biegłą znajomość przepisów podatkowych i rozwiązań finansowych zarówno polskich jak i międzynarodowych. Zajmuje się oceną ekonomiczną projektów inwestycyjnych od strony podatkowej, procesami merger & acqusition, stukturyzacją nabyć/sprzedaży oraz finansowania, wprowadzaniem firm na rynek polski. Współpracuje z polskimi i międzynarodowymi firmami, funduszami private equity, funduszami nieruchomościowymi oraz infrastrukturalnymi.
Marek Oleksyn
Radca prawny, counsel w SKS (Sołtysiński, Kawecki, Szlęzak).
Marek posiada ponad siedemnastoletnie doświadczenie w zakresie doradztwa strategicznego dla globalnych i krajowych podmiotów w sprawach związanych z ochroną własności intelektualnej, w tym patentów, znaków towarowych, wzorów, praw autorskich i know-how oraz w sprawach dotyczących przeciwdziałania nieuczciwej konkurencji. Reprezentuje klientów z wielu segmentów gospodarki (w tym sektora finansowego, IT, budowlanego, energetycznego, diagnostyki medycznej, odzieżowego oraz FMCG) w postępowaniach sądowych, arbitrażowych, w postępowaniach spornych przed Urzędem Patentowym RP oraz Urzędem UE ds. własności intelektualnej (EUIPO) w Alicante. Doradza w sprawach z zakresu transferu technologii, projektów B+R, transakcji dotyczących technologii i własności intelektualnej oraz twórczości pracowniczej. Marek jest prawnikiem rekomendowanym w najważniejszych międzynarodowych rankingach w zakresie własności intelektualnej: WTR 1000, IAM Patent 1000, Chambers & Partners oraz Legal 500. Autor licznych publikacji zarówno krajowych jak i zagranicznych, w tym Wolters Kluwer, Managing IP Magazine, Lexis Nexis, C.H. Beck, Przegląd Prawa Handlowego, Rzeczpospolita oraz Puls Biznesu.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowych Studiów Prawa Własności Intelektualnej na tej uczelni. Posiada również stopień magistra francuskiego i europejskiego prawa gospodarczego na Uniwersytecie w Poitiers.
dr Magda Rycak
Kierownik studiów podyplomowych "Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych - kadry i płace” oraz "Ochrona danych osobowych i zarządzanie bezpieczeństwem informacji". Radca prawny, partner w Rycak Kancelaria Prawa Pracy i Hr, od 20 lat specjalizująca się indywidualnym i zbiorowym prawie pracy oraz w prawnych aspektach ochrony danych osobowych. Przeprowadziła z tej tematyki kilkaset szkoleń dla biznesu oraz sędziów sądów powszechnych. Referentka na wielu polskich i międzynarodowych konferencjach. Wieloletni wykładowca Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury. W latach 2010-2015 prodziekan Wydziału Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego. W latach 2012-2015 zastępca sędziego Trybunału Administracyjnego przy Radzie Europy. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularnonaukowych z prawa pracy.
dr Ewa Hartman
Certyfikowana trenerka metody Points of You™ oraz certyfikowana trenerka metody HeartMath™, wykładowca. Doktor Szkoły Biznesu Bournemouth University (Wielka Brytania).
Prowadzi liczne szkolenia, wykłady, wystąpienia i prezentacje, zarówno w języku polskim i angielskim, w kraju jak i za granicą (w Wielkiej Brytanii, Belgii, Finlandii).
Kierownik nagradzanych studiów podyplomowych ‘Neuro-Przywództwo’ w Warszawie oraz członek Stowarzyszenia Network PL zrzeszającego pracowników organizacji międzynarodowych (Bruksela).
Prowadzi szkolenia:
- dla biznesu: Roche, Gedeon Richter, HP Enterprise, Veolia, SAS Institute, Procter & Gamble, PGNIG Termika, AVIVA, LeroyMerlin, Polpharma, Apteki Zdrowit, Wydawnictwo Nowa Era, Łódzka Spółdzielnia Designu, PKO Ubezpieczenia, OTIS, Accenture.
- w ramach festiwali rozwojowych m.in. dla Konferencji Pulsu Biznesu Power to Women, Fundacji Liderek Biznesu, Akademii Kobiet Sukcesu czy dla Festiwalu Progressteron.
- dla sektora administracji publicznej, m.in. dla Ministerstwa Spraw Zagranicznych, czy Krajowej Szkoły Administracji Publicznej w Warszawie.
Ponadto pisze do portalu InnPoland, oraz do magazynu Law Business Quality, gdzie porusza tematy oscylujące wokół roli mózgu w biznesie, emocji czy zarządzania osobistą energią.
Laureatka Plebiscytu Diamenty Kobiecego Biznesu - Firma Godna Zaufania.
Anna Jurgaś
Była redaktor naczelna magazynu drukowanego Glamour. Swoją przygodę z mediami zaczęła w dziale mody Elle, potem była redaktor naczelną VivaModa i Hot Moda&Shopping.
Wychowana w czasach królestwa printu, dzisiaj bardzo aktywna użytkowniczka nowych mediów. Obok wielkiej miłości do mody deklaruje słabość do social mediów, mody, podróży, dobrego jedzenia (czyli wszystkiego co da się dobrze sfotografować). Jest mamą, co uważa za swoje największe wyzwanie.
Anna Atanasow
Adwokat, Członkini Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie, współtwórczyni Sekcji Prawa Mody przy Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie, posiada ponad 15-letnie doświadczenie zawodowe zdobyte w renomowanych kancelariach prawnych i firmach tzw. Wielkiej Czwórki, doradzając deweloperom, bankom, firmom budowlanym, dużym operatorom spożywczym i sieciom odzieżowym. Obecnie jako General Counsel, Global Markets w Grupie Kapitałowej CCC S.A. wspiera ekspansję zagraniczną i międzynarodowe sprawy prawne CCC.
Rafał Reif
Accenture
Szef działu mody i handlu detalicznego w firmie doradczej Accenture. Od 13 lat doradza największym firmom odzieżowym, obuwniczym, motoryzacyjnym sektora premium oraz handlu detalicznego w Polsce. Członek zespołu Centrum Innowacji Accenture dla sektora mody i handlu w Mediolanie. Prowadzi badania zachowań konsumentów i analizy zmian zachodzących w branży modowej. Autor raportów o zwyczajach zakupowych generacji Z, świadomej konsumpcji i zrównoważonej modzie, konsument w nowej rzeczywistości.
Ekspert biznesowy specjalizujący się w strategiach cyfrowych, transformacji organizacji retailowych, integracji po fuzjach i przejęciach, doskonaleniu procesów łańcucha dostaw oraz dostosowaniem strategii firm do wymagań zrównoważonego rozwoju.
Studiował Ekonomię na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz Fashion Brand Management na Polimoda we Florencji. Prowadzi autorskiego bloga analizującego trendy i przyszłość branży modowej.
Michał Zaczyński
Dziennikarz. Publikuje m.in. w „Polityce”, „Vogue”, „Elle”, „Rzeczpospolitej” i „Fashion Magazine”. Wykładowca i juror konkursów dla projektantów. Autor bloga michalzaczynski.com.
dr Nicola Lamacchia
Dyrektor HR Berluti Milan
Szef działu zasobów ludzkich we włoskim domu mody Berluti będącego częścią koncernu LVMH. Nicola Lamacchia posiada tytuł magistra w dziedzinie Zarządzania zasobami ludzkimi, ukończył również 2-letnie studium księgowości. W 2005 roku był częścią wymiany studenckiej Erasmus z warszawską Szkołą Główną Handlową co stanowiło początek jego przygody z Polską. W 2007 roku Nicola zamieszkał w Krakowie gdzie stawiał pierwsze kroki zawodowe w amerykańskim koncernie tytoniowym Phllip Morris. Przez 6 lat wspinał się po ścieżkach kariery z Philip Morris w dziedzinie HR w takich krajach jak Włochy, Szwajcaria i Polska. W 2014 roku Nicola dołączył do zespołu LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton w roli managera do spraw zasobow ludzkich w Monachium. Pod jego skrzydłami znalazły się zespoły z Włoch, półwyspu Iberyjskiego, kraje Benelux, Polska oraz Chechy. W 2017 roku dołączyl do zespołu Berluti w roli dyrektora HR i już na stałe osiedlił się we Wloszech.
Na zajęciach na Akademi Mody Uczelni Łazarskiego Nicola opowie o budowaniu zespołu marek luksusowych.
Agnieszka Gniotek
Historyk i krytyk sztuki; kurator wystaw i plenerów; juror konkursów z zakresu sztuki współczesnej, fotografii i designu; wykładowca w zakresie tematyki związanej z kolekcjonowaniem, rynkiem sztuki i fotografii, inwestycjami alternatywnymi, promocji i strategii budowania kariery w świecie sztuki. Publikowała na łamach m.in. Art&Business, Pulsie Biznesu, Modern Art, Business Class, Private Banking, Cash Magazine, Gazeta Finansowa, Forbes, Świat rezydencji, Świat Hoteli. Od 25 lat związana zawodowo ze sztuką, od 10 lat z rynkiem sztuki. Pracowała w portalu rynku sztuki Artinfo.pl, gdzie m.in. przygotowywała projekt aukcyjny Polska Fotografia Kolekcjonerska. Od 10 lat posiada własną firmę, w ramach której organizowała aukcje i wystawy dla domu aukcyjnego Polswiss Art i Pragalerii oraz licytacje charytatywne dla fundacji i stowarzyszeń. Od 4 lat jest właścicielem Xanadu Galerii i Domu Aukcyjnego, z siedzibą w Warszawie, gdzie zajmuje się sprzedażą prac artystów polskich młodego i średniego pokolenia oraz nestorów polskiej sceny artystycznej. Więcej na ten temat znaleść mozna na www.galeriaxanadu.pl.
Alexandra Kazimierski
Executive Director Morgan Philips Executive Search
Absolwentka Wydziału Prawa na Uniwersytecie w Goteborgu i na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ukończyła także studia z zakresu ubezpieczeń oraz posiada dyplom MBA Oxford Brookes University. Uczestniczka licznych kursów z zakresu przywództwa, coachingu, negocjacji oraz budowania zespołu. Biegle włada językiem angielskim i szwedzkim.
Karierę zawodową rozpoczęła w jednej z największych firm ubezpieczeniowych w Szwecji - Trygg Hansa Sweden. Następnie zajmowała się strategią oraz zarządzaniem operacyjnym w firmach ubezpieczeniowych Garda Life SA oraz TUiR Partner SA, najpierw jako Dyrektor Personalny, a później Managing Director. Następnie związała karierę z consultingiem HR-owym, w dk Executive Search, gdzie zajmowała się opracowywaniem strategii marki, planami biznesowymi oraz strategią sprzedaży. Od grudnia 2011 roku pracuje w Hudson Global Resources - obecnie Morgan Philips Group - jako Executive Director, w której jest odpowiedzialna za projekty CSR, rozwój biznesu oraz zajmuje się realizacją projektów dotyczących obsady stanowisk wyższego i najwyższego szczebla zarządzania w obszarze zarządzania, HR, finansów, sprzedaży, marketingu oraz operacji.
Od maja 2004 roku jest członkiem Zarządu Skandynawsko-Polskiej Izby Gospodarczej. Związana jest przede wszystkim ze strategicznym doradztwem dla międzynarodowych organizacji w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. Posiada duże doświadczenie w zarządzaniu projektami dla najwyższej kadry menedżerskiej. Specjalizuje się także w realizacji projektów dla funduszy oraz firm portfelowych funduszy Private Equity.
Grzegorz Kazanecki
Club Manager w klubach fitness Holmes Place Premium Marriott i Holmes Place Fitness Skorosze, Regional Sales Coordinator Icon Fitness. W strukturach firmy i w branży fitness od ponad 9 lat, 8 lat na stanowiskach managerskich. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Stosunki Międzynarodowe i studiów podyplomowych ALK na kierunku Psychologii Biznesu dla Managerów. Ukończył międzynarodowe szkolenie Holmes Place Europe - The Apprentice. Manager roku Holmes Place Poland 2015 r. i 2019 r. Specjalizuje się w sprzedaży, budowaniu struktur, zespołów i analizie finansowej. Współtworzy budowanie i wdrażanie w życie strategii i wizerunku firmy na rynku. Ukierunkowany na relacje i bliską współpracę w biznesie.
Prywatnie osoba aktywna fizycznie i dynamiczna, wykorzystuje rozwiązania ze swoich sportowych pasji i doświadczeń w pracy i biznesie.
Tomasz Wiśniewski
Partner w departamencie Deal Advisory KPMG, kierujący praktyką wycen przedsiębiorstw w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Na co dzień doradza klientom w obszarach niezależnej analizy i krytycznej oceny wartości przy największych transakcjach na rynku kapitałowym oraz w transakcjach prywatnych.
Współautor raportu KPMG o rynku dóbr luksusowych w Polsce, jedynej tak przekrojowej publikacji poświęconej temu rynkowi, która ukazuje się nieprzerwanie już od dziesięciu lat.
Współautor krajowych standardów wyceny przedsiębiorstw, wykładowca w obszarach związanych z wyceną przedsiębiorstw w Szkole Głównej Handlowej oraz Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Autor publikacji oraz wielokrotny prelegent w obszarach związanych z rynkiem dóbr luksusowych, wyceną przedsiębiorstw oraz ładem korporacyjnym.
Absolwent Akademii Psychologii Przywództwa oraz studiów MBA w Szkole Businessu Politechniki Warszawskiej. Członek ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) oraz CBV (Chartered Business Valuation) Institute.
Hanna Rydlewska
Dyrektor wydawnicza „Vogue Polska”, a także prezes wydawnictwa książkowego Osnova. W ramach swoich obowiązków odpowiada m.in. za digital polskiej edycji „Vogue’a”. Wcześniej była szefową newsroomu i zastępcą dyrektor serwisów informacyjnych Gazeta.pl, pełniła też funkcję redaktor naczelnej Weekend.gazeta.pl, wicenaczelnej „Przekroju” oraz serwisu NaTemat.pl, przez kilka lat kierowała magazynem „Exklusiv”. Jest autorką książki „Po prostu przyjaźń” i współautorką „Slow Sex. Uwolnij miłość”.
Łukasz Grajewski
Z branżą e-commerce związany od 2011 roku. Swoje doświadczenie zdobywał budując od zera e-commerce dla takich marek jak Worldbox, Chmielna20, SklepBiegacza, SklepKoszykarza, ZgodaFC i kilku innych, gdzie przewodzi kilkudziesięcioosobowemu zespołowi. Samouk, czerpiący garściami z doświadczeń innych ludzi i własnych eksperymentów. Na co dzień zajmuje się zagadnieniami związanymi z utrzymaniem i rozwojem 8 sklepów internetowych, buduje spójne doświadczenia zakupowe w modelu omnichannel, realizuje projekty we współpracy z takimi markami jak Nike czy adidas. Entuzjasta metodyk zarządzania projektami, produktywności, procesów i przekładania kreatywnych pomysłów na korzyści biznesowe. Pasjonuje się nowymi technologiami i stosuje podejście data-driven w praktyce. Prywatnie fan wypraw rowerowych i bliskiego kontaktu z dziewiczą przyrodą.
Joanna Poniatowska
Managerka i startup’erka z 15-letnim doświadczeniem w branży. Współzałożycielka agencji PR SEC Newgate CEE, w której prowadzi zespół CREATIVE. Jej specjalizacją są marki lifestyle i fashion.
Przez blisko 10 lat pracowała w Grupie TVN Discovery gdzie przeszła drogę od strateżki Działu Reklamy do Brand Managerki odpowiadającej za marketing głównego kanału stacji TVN. Projektowo współpracowała z Vogue Polska wspierając wydawnictwo w digitalowym rozwoju biznesu i bazy Klientów.
W latach 2006-2010 pracowała w największych agencjach mediowych: Mediaedge:CIA (dziś Wavemaker) oraz Starcom. Odpowiadała za kampanie mediowe dla takich graczy jak Nivea Beiersdorf oraz The Coca-Cola Company.
Jej konik i pasja to media, branded content i strategia. Od kilku lat także e-commerce - jest współzałożycielką startup-u fulfillmentowego Niebieski Kangur.
Uwielbia śledzić trendy i rozmawiać z ludźmi, którzy ją inspirują i napędzają do działania.
Prywatnie mama dwójki rozrabiaków. Miłośniczka natury, kempingów, jazdy po bezdrożach. Pochłania dobre kino oraz seriale, pasjonuje się branżą fashion oraz muzyką.
Zofia Bugajna-Kasdepke
Ceniona na arenie międzynarodowej ekspertka komunikacji marketingowej i PR. Women to Watch według magazynu Forbes Women, bohaterka cyklu “Kobiety Sukcesu” magazynu Vogue. Jest założycielką agencji komunikacyjnej SEC Newgate CEE, która w zaledwie rok weszła to topu polskich agencji PR i stanowi hub na rynki Europy Środkowo-Wschodniej.
Pracowała dla największych światowych marek, takich jak LVMH, Amazon, Netflix, Coca-Cola, P&G. Z sukcesem realizowała projekty dla marek segmentu modowego takich jak 4F, Adidas i Stenströms.
Zespoły, które prowadziła zdobyły kilkadziesiąt prestiżowych nagród i wyróżnień, między innymi: EFFIE, Golden Drum, SABRE Award, IPRA Golden World Award, European Excellent Award, a także polskie Złote Spinacze, Impactory oraz dwukrotnie tytuły „Kampania Społeczna Roku”.
Jurorka międzynarodowych festiwali kreatywnych, od Emiratów Arabskich przez Francję, po praktycznie wszystkie ważne konkursy w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Prelegentka i panelistka w Polsce oraz zagranicą. Od 2017 roku należy do grona Rady Ekspertów Ośrodka Dialogu i Analiz THINKTANK. Jest mentorką Fundacji Liderek Biznesu.
Prowadzi autorskie zajęcia na Uniwersytecie Warszawskim, wykładała także na Uniwersytecie SWPS i Uczelni Łazarskiego.
Kocha czytać książki, pasjonuje się także operą i współczesną sztuką. Rocznie odwieczna kilkanaście festiwali poświęconych literaturze, muzyce i sztukom wizualnym.
-
Opłaty za studia
Studia Podyplomowe czesne 2 raty 4 raty Prawo i zarządzanie w sektorze dóbr luksusowych 6 500 zł 6 700 zł 6 900 zł - wpisowe w wysokości 400zł (zaliczane na poczet czesnego)
- 10% zniżki przy zapisie do 30 czerwca i spełnieniu wymogów rekrutacyjnych**
- 20% zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*cena obowiązuje do 30.11.2022 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkamiTerminy płatności
Płatność jednorazowa
- Opłatę czesnego (pomniejszoną o kwotę wpisowego) uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Płatność ratalna
Terminy płatności czesnego w dwóch ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata - do 1 lutego 2023 r.
Terminy płatności czesnego w czterech ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata do 15 grudnia 2022 r.
- III rata do 1 lutego 2023 r.
- IV rata do 1 kwietnia 2023 r.
Wpłaty dokonujemy na indywidualny numer subkonta bankowego, które otrzymają Państwo w zwrotnym mailu po rejestracji. Tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_22/23
-
Partnerzy


Zobacz także, kierunki które mogą Cię zainteresować 
Rekrutacja trwa
Zobacz naszą ofertęKliknij i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych,
w tym Twoich prawach i celach przetwarzania.
- Jak możesz się z nami skontaktować? e-mailem na adres: iod@lazarski.edu.pl.
- Jakie masz prawa?
- dostępu do Twoich danych,
- ich poprawiania,
- żądania ich usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania Twoich danych osobowych.
- Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi? Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzamy? W celu marketingowym, polegającym na wysyłaniu do Ciebie newsletterów, analizowaniu czy zapoznajesz się z ich treściami, i które z nich najchętniej czytasz.
- Czy musisz podawać nam swoje dane? Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziesz jednak mógł otrzymywać newslettera.
- Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
- 1. Art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest analizowanie czy zapoznajesz się z naszymi newsletterami, i które z informacji w nich zawartych czytasz najchętniej.
- 2. Art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.
- Komu przekażemy Twoje dane?
- 1. Dostawcom narzędzi do: a. analityki ruchu na stronie, b. wysyłki newsletterów.
- 2. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
- Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane? Przez czas prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu wyrażenia przez Ciebie sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych w celach marketingowych, albo odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
- Czy po przekazaniu nam danych możesz sprzeciwić się ich przetwarzaniu? Tak. Możesz to zrobić w dwóch sytuacjach, gdy przetwarzamy Twoje dane:
- 1. na potrzeby marketingu bezpośredniego; takiego sprzeciwu nie musisz uzasadniać,
- 2. na podstawie innych naszych prawnie uzasadnionych interesów; taki sprzeciw wymaga uzasadnienia Twoją szczególną sytuacją.