Radca prawny, doktor nauk prawnych, pilot szybowcowy i samolotowy. Posiada wieloletnie doświadczenie w świadczeniu pomocy prawnej z zakresu prawa lotniczego. Jest także wykonawcą projektów badawczych realizowanych na uczelniach wyższych. Ukończył aplikację sądową (2006) oraz staż Komisji Europejskiej w Wydziale Bezpieczeństwa Lotniczego (2008). W latach 2008 do 2011 członek, a następnie przewodniczący zespołu ds. identyfikacji zagrożeń w lotnictwie cywilnym Latajmy Bezpiecznie „latajmybezpiecznie.pl”. Od grudnia 2012 do kwietnia 2014 Wiceprezes ds. standardów lotniczych Urzędu Lotnictwa Cywilnego. W latach 2014 - 2019 zatrudniony na stanowisku pełnomocnika ds. standardów żeglugi powietrznej w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Obecnie Dyrektor Komponentu Lotniskowego w Centralnym Porcie Komunikacyjnym Sp. z o.o.
-
OFERTA
-
Studia podyplomowe
- Akademia Administracji Publicznej
- Akademia Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych
- Akademia Biznesu i Prawa Mody
- Akademia HR
- Akademia IT
- Akademia Marketera
- Akademia Menedżera
- Akademia Praktyków Prawa
- Akademia Prawa Sądowego
- Akademia Rynku Nieruchomości
- Akademia Rynku Ochrony Zdrowia
- Akademia Skutecznej Komunikacji
- Akademia Transportu Lotniczego
- Akademia Trenera i Coacha
- Akademia Umiejętności Psychologicznych
- Akademia Zarządzania Jakością
- Akademia Zarządzania Procesowego
- Akademia Zarządzania Produkcją
- Akademia Compliance
-
MBA
- Executive MBA Master of Business Administration dla sektora ochrony zdrowia
- Master of Business Administration (MBA Energetyka)
- Master of Business Administration (MBA in Quality Management)
- Master of Business Administration (MBA w Lotnictwie)
- Master of Business Administration (MBA w Ochronie Zdrowia)
- Master of Business Administration (MBA Zarządzanie)
-
Szkolenia i kursy
-
Zarządzanie bezpieczeństwem w lotnictwie (SMS)
-
Adresaci i atuty studiów
Dla kogo?
Studia adresowane są do:
- kadry zarządzającej, pracowników i osób odpowiedzialnych za funkcjonowanie systemów zarządzania bezpieczeństwem w organizacjach lotniczych;
- zarządzających lotniskami, ośrodków szkolenia lotniczego, przewoźników lotniczych, agentów handlingowych, organizacji obsługowych, organizacji instytucjonalnych;
- wszystkich osób zainteresowanych problematyką zarządzania bezpieczeństwem w lotnictwie.
Atuty:
- kompleksowa wiedza z zakresu zarządzania bezpieczeństwem w lotnictwie;
- zajęcia warsztatowe w kameralnych grupach;
- wykładowcy to praktycy, doświadczeni specjaliści z zakresu zarządzania bezpieczeństwem;
- jedyne takie studia w Polsce;
- bogata literatura z zarządzania bezpieczeństwem (dostępna w Bibliotece Uczelni);
- program weryfikowany przy każdej kolejnej edycji;
- elastyczny system płatności.
-
Przesłanki i cele
Studia są unikalnym programem adresowanym dla pracowników sektora lotniczego zainteresowanych problematyka zarządzania bezpieczeństwem w lotnictwie. Założeniem organizatorów studiów jest stworzenie programu nakierowanego na pozyskanie niezbędnej wiedzy teoretycznej, ale przede wszystkim na zdobycie wiedzy praktycznej. Dlatego też program był tworzony i jest na bieżąco aktualizowany przez doświadczoną kadrę praktyków, cenionych ekspertów z zakresu zarządzania bezpieczeństwem oraz funkcjonowania systemów zarządzania bezpieczeństwem (SMS). Celem organizatorów jest także zapewnienie słuchaczom warunków, które pozwolą w przystępnej formie (większość wykładów wzbogacona prezentacją multimedialną, znaczna ilość konwersatoriów) i w niewielkiej grupie na aktywny udział w prowadzonych zajęciach. Celowi temu ma służyć wprowadzenie limitu miejsc (30) oraz wprowadzenie zajęć warsztatowych w kameralnych grupach, w czasie których będzie można konsultować konkretne problemy praktyczne i prowadzić studium przypadków. Także egzaminy końcowe odbywają się również w formie praktycznej, pozwalając na praktyczne sprawdzenie zdobytej wiedzy i umiejętności.
Zamiarem organizatorów jest sprawienie, aby każdy uczestnik studium czuł, że podjęty wysiłek rzeczywiście przyczynił się do poszerzenia jego wiedzy z zakresu SMS.
Celem studiów jest uzyskanie lub pogłębienie wiedzy praktycznej i teoretycznej z zakresu zarządzania bezpieczeństwem w organizacjach lotnictwa cywilnego.
Organizacja zajęć:
- Studia trwają dwa semestry;
- Zajęcia rozpoczynają się w II połowie października, odbywają się co 2 tygodnie, w soboty i niedziele, w godzinach 9-17;
- W tym 32 godziny zajęć w formie zdalnej.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.
W zależności od sytuacji epidemiologicznej w kraju, liczba godzin zdalnych (na odległość) i form on-line może ulec zwiększaniu. -
Program
Moduł I - Wprowadzenie do SMS
- Bezpieczeństwo i zarządzanie bezpieczeństwem
- Definicje, pojęcie systemu. - Ewolucja zarządzania bezpieczeństwem w lotnictwie (historia SMS)
- czynnik techniczny, ludzki, kulturowy, organizacyjny
- przykłady (Challenger – NASA, Piper Alpha i inne)
- literatura (J. Reason, S. Dekker, K. Hollinger)
Moduł II – Otoczenie prawne i programy bezpieczeństwa
Otoczenie prawne- Regulacje prawne z zakresu bezpieczeństwa lotniczego
- certyfikacja działalności lotniczej, nadzór nad organizacjami lotniczymi
- SMS jako element certyfikacji działalności lotniczej - Podstawy prawne SMS – część międzynarodowa (ICAO)
- Załącznik 19
- SMM ICAO Doc 9854 - Podstawy prawne SMS – część europejska (EASA)
- System EASA – wprowadzenie, struktura przepisów
- SMS w ujęciu EASA
- PART ORA, ARA, ADR, AR – podobieństwa i różnice - Podstawy prawne SMS – część krajowa
Programy bezpieczeństwa:
- Światowy Plan Bezpieczeństwa Lotniczego – GASP ICAO
- Europejski Program Bezpieczeństwa Lotniczego
- Europejski Plan Bezpieczeństwa Lotniczego - EPAS - Krajowy Program Bezpieczeństwa w Lotnictwie Cywilnym
- Krajowy Plan Bezpieczeństwa
Moduł III – Elementy SMS w organizacji lotniczej
- Cel funkcjonowanie SMS w organizacji lotniczej
- Polityka i cele bezpieczeństwa, odpowiedzialność za bezpieczeństwo
- Personel, struktura i dokumentacja SMS
- Zarządzanie bezpieczeństwem - wprowadzenie
- Zapewnianie bezpieczeństwa - wprowadzenie
- Promocja bezpieczeństwa
Moduł IV – Zarządzanie i zapewnianie bezpieczeństwa
- Zarządzanie ryzykiem – podstawowe pojęcia;
- Identyfikacja zagrożeń + ćwiczenia;
- Ocena i łagodzenie ryzyka + ćwiczenia;
- Zarządzanie zmianą + ćwiczenia;
- Wskaźniki bezpieczeństwa + ćwiczenia;
- Audyty i przeglądy bezpieczeństwa + ćwiczenia;
- Narzędzia wspomagające zarządzanie i zapewnianie ryzyka:
- BowTie
- CBZ + nomenklatura ADREP
- Gap Analysis ICAO / SMS Evaluation Tool EASA (dawniej SMICG) - Operacyjne przygotowanie personelu odpowiedzialnego za bezpieczeństwo.
Moduł V –Raportowanie i badanie zdarzeń lotniczych
- Regulacje prawne ICAO oraz UE:
- Załącznik 13
- Rozporządzenia UE nr 996/2010 i 376/2014
- Raportowanie zdarzeń wg PART - Zgłaszanie wypadków i poważnych incydentów, relacje z PKBWL;
- Systemy raportowania zdarzeń lotniczych w organizacji:
- Obowiązkowe
- Anonimowe
- Poufne
- Dobrowolne - Badanie zdarzeń lotniczych w organizacji;
- Problematyka just culture;
- Metodologia badania zdarzeń (SOAM).
Moduł VI Otoczenie SMS
- Monitorowanie zgodności (CMM);
- Plan działania w sytuacjach kryzysowych (ERP).
Egzamin dyplomowy
- Bezpieczeństwo i zarządzanie bezpieczeństwem
-
Rekomendacje
-
Wykładowcy
dr Piotr Kasprzyk
Kierownik Kierunku (SMS)
dr hab. Anna Konert
Kierownik Programu
Dziekan Wydziału Prawa i AdministracjiRadca prawny; Doktor habilitowany nauk prawnych; profesor nadzwyczajny Uczelni Łazarskiego, Dziekan Wydziału Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego, kierownik studiów podyplomowych z prawa lotniczego; Dyrektor Instytutu Prawa lotniczego i kosmicznego, członek zarządu European Air Law Association, uhonorowana Medalem Rektora za uzyskanie tytułu Najlepszej Absolwentki UMK w Toruniu w 2005 r., uhonorowana stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców w 2012 r. Specjalizuje się w prawie lotniczym od 2005 r., w latach 2006-2007 pracowała w departamencie prawnym przewoźnika lotniczego Air France w Nowym Jorku.
Hubert Adamczyk
specjalista bezpieczeństwa systemów, human factors, kontroler ruchu lotniczego, pilot. W latach 2015-2017 dyrektor biura zarządzania bezpieczeństwem PAŻP. Absolwent Akademii Obrony Narodowej (Zarządzanie Lotnictwem) i Uniwersytetu w Lund (Human Factors and System Safety), członek Europejskiego Stowarzyszenia Psychologii Lotniczej.
dr Piotr Czech
Doktor nauk politycznych i absolwent Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej o specjalności sterowanie ruchem w transporcie lotniczym.
Ekspert i konsultant w dziedzinie bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego i przepisów dot. eksploatacji, certyfikacji lotnisk i żeglugi powietrznej. Z lotnictwem związany o 2008 roku, kiedy zaczął pracę w Przedsiębiorstwie Państwowym „Porty Lotnicze”. W ramach kariery zawodowej na Lotnisku Chopina odpowiedzialny był m.in.: za nadzór nad dokumentacją operacyjną, certyfikatem lotniska oraz koordynację procesu konwersji certyfikatu zgodnie z wymaganiami UE. Po pozytywnym przejściu procesu konwersji certyfikatu został powołany na stanowisko Safety Managera. W latach 2008 -2011 w spółce PL.2012 koordynował przygotowania polskich portów lotniczych do obsługi turnieju UEFA EURO 2012™. Równolegle był kierownikiem projektu przygotowania i obsługi w/w turnieju przez Lotnisko Chopina w Warszawie. Obecnie pracuje w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, gdzie odpowiedzialny jest za współtworzenie i rozwijanie Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem.
Autor wielu artykułów w przedmiocie lotnictwa cywilnego i polityki Unii Europejskiej w zakresie bezpieczeństwa transportu lotniczego. Uczestnik wielu specjalistycznych szkoleń, warsztatów krajowych i międzynarodowych konferencji w zakresie bezpieczeństwa lotnictwa, implementacji europejskiego prawa i wymagań w przedmiocie eksploatacji lotnisk, zarządzania personelem, projektami oraz procesami. Członek międzynarodowych grup roboczych.
dr Piotr Galej
Doktor nauk o bezpieczeństwie specjalizujący się w zarządzaniu bezpieczeństwem w lotnictwie cywilnym. W ramach rozprawy doktorskiej prowadził badania na temat metod oceniania efektywności systemów zarządzania bezpieczeństwem operatorów lotniczych. Autor i współautor kilku publikacji naukowych w zakresie bezpieczeństwa i szkolenia lotniczego.
Posiada doświadczenie zawodowe jako kierownik bezpieczeństwa lotniczego (safety manager), kierownik monitorowania zgodności i kierownik jakości oraz audytor organizacji posiadających certyfikaty AOC, ATO, P-145, Part-M, ANSP, agentów handlowych oraz inspektor ULC.
Pilot samolotowy szkolący się do uzyskania licencji zawodowej i uprawnień instruktora szkolenia ogólnego.
dr Edmund Klich
Pułkownik rez. pilot Wojska Polskiego, doktor nauk wojskowych. Od 1997 do 2000 zastępca szefa Wydziału Lotnictwa Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych. Badaniem wypadków lotniczych zajmuje się od 1982 r. kiedy został inspektorem bezpieczeństwa lotów w Wyższej Oficerskiej Szkole Lotniczej. Od 2006 do 2012 szef Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Akredytowany przedstawiciel Polski przy wojskowo-cywilnej komisji rosyjskiej badającej przyczyny katastrofy smoleńskiej, przewodniczący Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLLP), powołanej przez ministra ob rony narodowej Bogdana Klicha. Jego specjalności to wyszkolenie i eksploatacja
dr inż. Mariusz Krzyżanowski
Doktor nauk technicznych - dyscyplina KBN - transport, specjalność transport lotniczy. Absolwent studiów magisterskich i doktoranckich Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej. Autor wielu publikacji z zakresu zarządzania bezpieczeństwem ruchu lotniczego. W branży lotniczej pracuje ponad 20 lat. W latach 1993-1994 był zatrudniony jako inspektor w Głównym Inspektoracie Lotnictwa Cywilnego (GILC), następnie w latach 1994-2007 w Agencji Ruchu Lotniczego w PPL m.in. jako Kierownik działu analiz bezpieczeństwa, Dyrektor biura zarządzania bezpieczeństwem. Od 2007 roku do dnia dzisiejszego pracuje w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, gdzie współtworzył, wdrożył i rozwija System Zarządzania Bezpieczeństwem(SMS). Ukończył liczne kursy i szkolenia z zakresu systemów zarządzania ryzykiem i bezpieczeństwem ruchu lotniczego m.in. kurs Advanced Safety Management System ukończony z wyróżnieniem, zorganizowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Przewoźników Lotniczych IATA, kursy Functional Hazard Assessment, Preliminary System Safety Assessment, System Safety Assessment oraz Safety Assessment Methodology ? Developing ATM Safety Case zorganizowane w EUROCONTROL Institute of Air Navigation Services - IANS w Luksemburgu. Aktywny członek grup międzynarodowych organizacji lotniczych m.in. światowej organizacji Civil Air Navigation Services Organisation - CANSO Global Safety Standing Committee (SSC), CANSO European Safety Directors - CESAF, Eurocontrol - Safety Team oraz członek Komitetu Bezpieczeństwa PPL. W latach 1998-1999 pracował we Francji w ramach międzynarodowego projektu wysoko zaawansowanego i nowoczesnego systemu kontroli ruchu lotniczego - ROMBULPO w Experimental Centre of European Organisation for the Safety of Air Navigation w Bretigny pod Paryżem.
Piotr Łaciński
Radca Prezesa ULC w Biurze Zarządzania Bezpieczeństwem w Lotnictwie Cywilnym.
Z wykształcenia prawnik, dodatkowo ukończył studia podyplomowe na Akademii Obrony Narodowej z Zarządzania Lotnictwem oraz studia podyplomowe na Politechnice Krakowskiej w obszarze Zarządzania Lotnictwem. Absolwent Akademii Lotniczej w Singapurze z zakresu Systemów Zarządzania Bezpieczeństwem w Lotnictwie oraz uczestnik wielu międzynarodowych kursów SMS prowadzonych przez m.in. IANS Eurocontrol, IATA, ACI.
Autor Krajowego Programu Bezpieczeństwa w Lotnictwie Cywilnym (KPBwLC) oraz Przewodniczący Zespołu odpowiedzialnego za opracowanie pierwszego Krajowego Planu Bezpieczeństwa. Inicjator zmian w obszarze raportowania zdarzeń lotniczych - współtwórca i promotor Centralnej Bazy Zgłoszeń (CBZ.GOV.PL).
Wcześniej Naczelnik Inspektoratu SMS oraz Delegatury Południowej ULC w Krakowie, odpowiedzialny za ustanowienie głównych standardów nadzoru nad SMS w obszarze lotnisk, ATO i AOC. Prywatnie, po godzinach, próbuje bezskutecznie zarządzać miauczącym stadem puchatych kulek.
Jacek Mainka
Ukończył Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej. Jeszcze podczas studiów został zaangażowany do prac w Dziale Metodyki Latania PLL "LOT" S.A., a następnie dołączył do firmy jako pierwszy oficer samolotu ATR-72 w 1997 roku. W 2001 roku został kapitanem w "Locie" na samolocie EMB-145 i wkrótce zaangażował się w prace Działu Jakości będą m.in. audytorem IOSA / Star Alliance. W latach 2004-2006 pilot kontraktowy w liniach tajskich Orient Thai oraz PB Air, samoloty Boeing 757 i 767. Po powrocie do kraju kapitan A320/321 w Wizzair, baza Warszawa. Dodatkowo Quality Systems Captain, również Line Training Captain oraz Type Rating Instructor w tej firmie. W 2008 organizator i przewodniczący Zespołu „latajmybezpiecznie.pl” działającego (2008-2012) przy ULC. Obecnie od 2019 kapitan B787 Dreamliner w PLL LOT S.A. Dziadek Jacka był mechanikiem w Dywizjonach 303 i 308 (1940-47) stąd jego szczególe zainteresowania związane z Polskimi Siłami Powietrznymi (PSP) na Zachodzie. Sprowadził do Polski na stałe do Polski szkolny DH82 „Tiger Moth” - egzemplarz z 1939 roku, używany podczas "Bitwy o Anglię", typ podstawowy dla większości lotników PSP w latach 1940-47. Odbudował, sprowadził i prezentuje na pokazach lotniczych również samoloty Taylorcraft "Auster", DHC-1 "Chipmunk" oraz T-6 "Harvard". Współpracuje w Siłami Powietrznymi realizując od 2018 projekt wspólnej formacji samolotów szkolno-treningowych i historycznych z Zespołem Akrobacyjnym "Orlik".
dr hab. Adam Tarnowski
Jest naukowcem i praktykiem w obszarze psychologii lotniczej.
Ukończył psychologię na ATK (obecnie UKSW) w r. 1989. Doktorat obronił na Uniwersytecie Jagiellońskim (1998) zaś habilitację w Uniwersytecie Warszawskim (2010). Obecnie pracuje na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie wykłada m.in. metodologię badań, statystykę, diagnostykę kliniczną oraz psychologię pracy i ergonomię. W latach 2016-2018 pełnił funkcję prodziekana ds. Nauki. Jest kierownikiem studiów podyplomowych w zakresie Psychologii Transportu.
Jest członkiem Komitetu Psychologii Polskiej Akademii Nauk (od 2020) oraz Rady Naukowej Centralnego Instytutu Ochrony Pracy (od 2019).
Jest również członkiem European Association for Aviation Psychology (posiada certyfikat psychologa lotniczego), European Association for Work and Organizational Psychology oraz International Testing Commission (individual member).
Jest członkiem Głównej Komisji Rewizyjnej Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Krajowej Komisji Certyfikacyjnej Europejskiego Certyfikatu Psychologa oraz Komisji Certyfikacyjnej PTP ds. psychologii lotniczej.
W latach 1992-2016 w Wojskowym Instytucie Medycyny Lotniczej pełnił funkcje kierownika Zakładu Psychologii Lotniczej, prowadził zarówno prace naukowe w tym obszarze jak również szkolenia i badania orzecznicze. Uczestniczył również w badaniu wypadków lotniczych. Prowadził także szkolenia dla cywilnego personelu lotniczego w zakresie czynnika ludzkiego.
Systematycznie współpracuje z Alta sp. z o.o., jako konsultant problematyki konstrukcji testów psychologicznych. Opracował szereg testów wchodzących w skład systemu rekrutacyjnego Policji Multiselekt-R, w szczególności skale stabilności osobowościowej i testy poznawcze. Jest autorem koncepcji systemów testów Test2Drive i Poldrive oraz systemu diagnostyczno-treningowego Psychostymulator i badawczego Sindbad. Wykonuje również badania diagnostyczne kierowców w pracowni psychologicznej prowadzonej przez firmę Alta.
Jest certyfikowanym psychologiem transportu, posiada certyfikat III0 w zakresie stosowania testów psychologicznych w biznesie, oraz uprawnienia do badań psychologicznych, o których mowa w Ustawie o Broni i Amunicji.
W Instytucie Transportu Samochodowego (2016-2018) kierował grantem badawczym dotyczącym wpływu reklam na bezpieczeństwo na drodze, zakończonym wdrożeniem wytycznych przez GDDKiA.
Jest autorem lub współautorem 95 artykułów, 36 książek i rozdziałów oraz 108 wystąpień konferencyjnych.
-
Opłaty za studia
Studia Podyplomowe czesne 2 raty 4 raty Zarządzanie bezpieczeństwem w lotnictwie (SMS) 6 700 zł 6 900 zł 7 100 zł - wpisowe w wysokości 400zł (zaliczane na poczet czesnego)
- 20 % zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*cena obowiązuje do 30.11.2021 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkamiTerminy płatności
Płatność jednorazowa
- Opłatę czesnego (pomniejszoną o kwotę wpisowego) uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Płatność ratalna
Terminy płatności czesnego w dwóch ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata - do 1 lutego 2022 r.
Terminy płatności czesnego w czterech ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata do 15 grudnia 2021 r.
- III rata do 1 lutego 2022 r.
- IV rata do 1 kwietnia 2022 r.
Konto bankowe na które można dokonywać wpłat:
Uczelnia Łazarskiego
Santander Bank Polska S.A.
29 1910 1048 2209 0006 3981 0004
tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_2021/2022
-
Partnerzy
Centrum Kształcenia Podyplomowego
Uczelni Łazarskiego
Zobacz naszą ofertę
Kliknij i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych,
w tym Twoich prawach i celach przetwarzania.
- Jak możesz się z nami skontaktować? e-mailem na adres: iod@lazarski.edu.pl.
- Jakie masz prawa?
- dostępu do Twoich danych,
- ich poprawiania,
- żądania ich usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania Twoich danych osobowych.
- Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi? Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzamy? W celu marketingowym, polegającym na wysyłaniu do Ciebie newsletterów, analizowaniu czy zapoznajesz się z ich treściami, i które z nich najchętniej czytasz.
- Czy musisz podawać nam swoje dane? Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziesz jednak mógł otrzymywać newslettera.
- Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
- 1. Art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest analizowanie czy zapoznajesz się z naszymi newsletterami, i które z informacji w nich zawartych czytasz najchętniej.
- 2. Art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.
- Komu przekażemy Twoje dane?
- 1. Dostawcom narzędzi do: a. analityki ruchu na stronie, b. wysyłki newsletterów.
- 2. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
- Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane? Przez czas prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu wyrażenia przez Ciebie sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych w celach marketingowych, albo odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
- Czy po przekazaniu nam danych możesz sprzeciwić się ich przetwarzaniu? Tak. Możesz to zrobić w dwóch sytuacjach, gdy przetwarzamy Twoje dane:
- 1. na potrzeby marketingu bezpośredniego; takiego sprzeciwu nie musisz uzasadniać,
- 2. na podstawie innych naszych prawnie uzasadnionych interesów; taki sprzeciw wymaga uzasadnienia Twoją szczególną sytuacją.