Jest absolwentką Podyplomowego Studium Logopedycznego na Uniwersytecie Warszawskim oraz Studiów Doktoranckich na Wydziale Polonistyki UW. Aktualnie przed obroną pracy doktorskiej: „Fizjologia artykulacji. Pozycja spoczynkowa języka oraz przełykanie jako biologiczna podstawa rozwoju i funkcjonowania mowy”. Zajmuje się badaniami dotyczącymi zależności czynnościowo-morfologicznych rejonu orofacjalnego. Prowadzi Laboratorium Mowy – gabinet logopedyczny specjalizujący się w mioterapii, współpracujący z ortodontami, ortognatykami, laryngologami, foniatrami i fizjoterapeutami w leczeniu sprzężonych zaburzeń czynnościowo-morfologicznych układu stomatognatycznego. Prowadzi szkolenia dla logopedów i lekarzy dotyczące terapii czynnościowej w układzie oralnym. Zajmuje się także logopedią artystyczną jako absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie.

Wczesne wspomaganie rozwoju z wczesną interwencją terapeutyczną
-
OFERTA
-
Studia podyplomowe
- Akademia Administracji Publicznej
- Akademia Biznesu i Prawa Nowych Technologii
- Akademia Biznesu i Prawa Mody
- Akademia HR
- Akademia IT
- Akademia Marketera
- Akademia Menedżera
- Akademia Nowoczesnej Edukacji
- Akademia Praktyków Prawa
- Akademia Prawa Sądowego
- Akademia Rynku Nieruchomości
- Akademia Rynku Ochrony Zdrowia
- Akademia Skutecznej Komunikacji
- Akademia Transportu Lotniczego
- Akademia Trenera i Coacha
- Akademia Umiejętności Psychologicznych
- Akademia Zarządzania Jakością
- Akademia Zarządzania Procesowego
- Akademia Zarządzania Produkcją
-
MBA
-
Szkolenia i kursy
-
Wczesne wspomaganie rozwoju z wczesną interwencją terapeutyczną

Rekrutacja
zakończona

Ilość semestrów
3
Wymiar godzinowy
430
-
Adresaci i atuty studiów
Adresaci studiów:
Studia są przeznaczone dla:
- pedagogów
- nauczycieli
- logopedów
- psychologów
- fizjoterapeutów
(Wskazane posiadanie przygotowania pedagogicznego)
-
Przesłanki i cele
Rosnące potrzeby rynku pracy jeśli chodzi o specjalistów z zakresu wczesnej interwencji terapeutycznej i wczesnego wspomagania rozwoju.Częste narodziny dzieci przedwcześnie urodzonych, rosnąca liczba dzieci urodzonych z deficytami rozwojowymi.
Celem studiów jest wyposażenie studentów w praktyczne umiejętności, wiedzę i narzędzia z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji terapeutycznej niezbędne do samodzielnego przeprowadzenia diagnozy i wspomagania z zakresu wczesnego rozwoju oraz zdobycia kwalifikacji terapeuty wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Organizacja zajęć:
- Studia rozpoczynają się w II połowie października;
- Zjazdy odbywają się co dwa tygodnie, w soboty i niedziele, w godzinach 9-18;
- praktyki będą się odbywać w niektóre poniedziałki lub piątki przy zjazdach (50 godzin praktyk będzie zorganizowane w 5 piątków lub 5 poniedziałków, po 10 godz.dziennie.
- Warunkiem otrzymania świadectwa ukończenia studiów jest zaliczenie wszystkich przedmiotów ujętych w programie kształcenia oraz pozytywny wynik egzaminu dyplomowego, w tym obrona projektu dyplomowego.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie.
Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów.
Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji. -
Program
Moduł wprowadzający:
- Wprowadzenie do wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju
- Organizacja zespołów wczesnego wspomagania rozwoju w aspekcie proceduralnym i prawnym
- Konstruowanie programów wczesnego wspomagania rozwoju
Moduł medyczny:
- Choroby uwarunkowane genetycznie
- Wybrane zagadnienia z neonatologii i opieka pediatryczna nad dzieckiem przedwcześnie urodzonym
- Psychiatria
- Ocena fizjoterapeutyczna z elementami terapii
- Diagnoza i terapia dysfagii
- Choroby neurologiczne i neuroobrazowanie
Moduł wczesna interwencja terapeutyczna:
- Wczesna interwencja i wspomaganie dziecka przedwcześnie urodzonego
- Wczesna interwencja na oddziale wcześniaków (Rozwój funkcji pokarmowych i ich zaburzenia u niemowląt, Karmienie terapeutyczne
- Elementy fizjoterapii wcześniaków)
Moduł wspomaganie dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu:
- Diagnoza i terapia neurologopedyczna zaburzeń autystycznych
- Wczesne wspomaganie dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Wczesne wspomaganie dziecka z wadą słuchu
- Wczesne wspomaganie dziecka z wadą słuchu (anatomia i fizjologia zmysłu, ocena funkcjonalna, terapia, metoda werbo-tonalna)
Moduł wczesna wspomaganie komunikacji językowej:
- Wczesne wspomaganie dziecka z zaburzeniami komunikacji językowej
- Techniki i metody stosowane w szkole krakowskiej
Moduł wspomaganie dziecka z zaburzonym rozwojem ruchowym:
- Wczesne wspomaganie dziecka z niepełnosprawnością ruchową
- Wspomaganie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym
- Terapia ręki
- Metody fizjoterapii dziecka z zaburzonym rozwojem ruchowym
Moduł psycho-pedagogiczny:
- Neuropsychologia
- Podstawy diagnozy i terapii integracji sensorycznej
- Innowacyjne metody wspierające terapię
Moduł wsparcie rodziny:
- Komunikacja terapeuty ze środowiskiem pacjenta
Moduł wspomaganie dziecka niepełnosprawnego intelektualnie:
- Diagnoza i terapia dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami sprzężonymi. Metody alternatywnej komunikacji
- Wczesne wspomaganie dziecka niepełnosprawnego intelektualnie z elementami komunikacji zastępczej
- Wczesne wspomaganie dziecka z wadą wzroku
- Wczesne wspomaganie dziecka z wadą wzroku ( anatomia i fizjologia zmysłu, ocena funkcjonalna, terapia)
Seminarium : przygotowanie i prezentacja studium przypadku dziecka i programu terapeutycznego
Staż praktyczny organizowany przez uczelnię (praktyki 50h) -
Rekomendacje
-
Wykładowcy
Agnieszka Borowiec
prof. Jagoda Cieszyńska
psycholog, logopeda, profesor Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Prowadzi badania naukowe obejmujące zagadnienia dotyczące problemów związanych z dysleksją, dwujęzycznością, nabywania i rozwoju systemu językowego dzieci niesłyszących, metod diagnozowania dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej (autystycznych, z alalią, z afazją, z Zespołem Aspergera. Stworzyła Symultaniczno-Sekwencyjną Naukę Czytania®, wykorzystywaną w przedszkolach, szkołach i poradniach, autorka „Metody Krakowskiej” w terapii logopedycznej. Obecnie prowadzi praktykę i pełni funkcję dyrektora merytorycznego w Gabinecie Neurologopedycznym „Gżegżółka” oraz w Centrum Metody Krakowskiej.
dr Ewa Jeżewska-Krasnodębska
Kierownik Studiów Podyplomowych
neurologopeda i terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, pedagog specjalny, specjalista w zakresie zaburzeń komunikacji w mowie i piśmie u dzieci i dorosłych. Założycielka Centrum Terapii Dziecka, ekspert w zakresie logopedii i pedagogiki specjalnej Ministerstwa Edukacji Narodowej, specjalizuje się w zakresie wczesnej interwencji logopedycznej, opóźnienia rozwoju mowy, niedokształcenia mowy pochodzenia korowego, pracy z dziećmi i dorosłymi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz dyslalii u dzieci i dorosłych, terapii zaburzeń komunikacji w czytaniu i pisaniu. Pracuje również jako logopeda medialny i pracuje nad wymową aktorów, dziennikarzy, polityków, posiada ponad 20- letni staż zawodowy w różnych placówkach oświatowych i medycznych. Autorka 3 książek o tematyce logopedycznej i kilkudziesięciu artykułów.
prof. Marta Korendo
filolog polski i logopeda, profesor Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Prowadzi terapię dzieci niesłyszących, autystycznych, z zespołem Aspergera, upośledzonych i zagro- żonych dysleksją. Bada także rozwój systemu językowego dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej. Do głównych zainteresowań należy rozwój systemu językowego osób niesłyszących. Interesuje się również wpływem języka migowego na język werbalny. Obecnie prowadzi badania dotyczące specyfiki rozwoju języka dzieci z zespołem Aspergera, które mają na celu stworzenie nowych kryteriów diagnozowania tego zaburzenia.
Jarosław Krasnodębski
pedagog specjalny, logopeda dyplomowany, nauczyciel terapii pedagogicznej, terapeuta Inegracji Sensorycznej, diagnozy i integracji odruchów INPP, neuroterapeuta Biofeedback, metodyk edukacji wczesnoszkolnej. Właściciel poradni: Centrum Terapii Dziecka, gdzie prowadzi praktykę w zakresie diagnozy i terapii zaburzeń rozwojowych u dzieci.
dr hab. Jolanta Panasiuk
prof. UMCS w Lublinie i UWM w Olsztynie, prowadzi badania naukowe z zakresu teorii komunikacji, tekstologii i neurologopedii – ich wyniki prezentowała na wielu konferencjach naukowych organizowanych przez środowiska lingwistów, psychologów, logopedów, lekarzy w kraju i za granicą. Specjalizuje się w diagnozie i terapii zaburzeń językowych u dzieci i dorosłych ze schorzeniami neuropsychiatrycznymi, jest autorką standardów postępowania logopedycznego w przypadkach zespołu zamknięcia, afazji, pragnozji, alalii i niedokształcenia mowy o typie afazji, zaburzeń mowy w przebiegu schorzeń dezintegracyjnych i neurodegeneracyjnych oraz zespołu Aspergera. Uczestniczyła w pracach Komisji Rozwoju i Zaburzeń Mowy Polskiej Akademii Nauk, była członkiem grupy ekspertów tworzących obowiązujący program specjalizacji w neurologopedii, wypełniała obowiązki krajowego konsultanta w dziedzinie neurologopedii przy Ministerstwie Zdrowia. Przez trzy kadencje pełniła funkcję Sekretarza Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, a od 2017 roku jest Przewodniczącą ZG PTL. Jest też członkiem Komisji Egzaminacyjnej na Państwowym Egzaminie Specjalizacyjnym w zakresie neurologopedii, działa w Sekcji Psychologii Klinicznej i Edukacji Zdrowotnej Komisji Nauk Medycznych lubelskiego oddziału PAN, należy do komitetów redakcyjnych i rad recenzenckich kilku czasopism naukowych oraz Rady Patronackiej Fundacji 21. Za pracę na rzecz środowiska logopedycznego została odznaczona przez Prezydenta RP Brązowym Krzyżem Zasługi, za osiągnięcia dydaktyczne otrzymała z rąk Minister Edukacji Narodowej Medal Komisji Edukacji Narodowej, a za książkę „Afazja a interakcja. TEKST – metaTEKST – konTEKST" (Lublin 2012, Wydawnictwo UMCS), uznaną za wybitne osiągnięcie naukowe, w 2014 roku otrzymała nagrodę Prezesa Rady Ministrów RP.
Na studiach Neurologopedia w Uczelni Łazarskiego prowadzi główne bloki zajęć:
Diagnoza i terapia neurologopedyczna afazji - 20h,
Diagnoza i terapia neurologopedyczna w chorobach neurodegeneracyjnych- 8h,
Niespecyficzne zaburzenia mowy u chorych neurologicznie -10h,
Specyficzne zaburzenia mowy u dzieci i dorosłych chorych neurologicznie -10 h,
Marta Sierocka
certyfikowany analityk zachowania (BCBA), superwizor behawioralny, logopeda, oligofrenopedagog.
Współzałożycielka i od 2004 dyrektor merytoryczny Fundacji Scolar.
Prowadzi zajęcia dotyczące komunikacji dzieci z autyzmem na Uniwersytecie Warszawskim, a także warsztaty z oceny umiejętności językowych i społecznych dzieci z autyzmem przy pomocy narzędzia VBMAPP.
prof. Barbara Skałbania
dr hab. w zakresie nauk społecznych, pedagog-terapeuta. Zainteresowania koncentrują się wokół problematyki diagnozy i terapii pedagogicznej, trudności w zakresie czytania i pisania, poradnictwa edukacyjnego i wychowawczego. Jest autorem 7 publikacji tematycznych oraz kilkudziesięciu artykułów. Jest członkiem Polskiej Akademii Nauk (sekcja Pedagogiki Społecznej) oraz Naukowego Towarzystwa Poradoznawczego. Od lat współpracuje z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie. Jako nauczyciel akademicki i pedagog terapeuta dąży do integrowania nauki z praktyką edukacyjną.
Ewa Urbanowicz
Absolwentka Wydziału Lekarskiego Akademii Medycznej w Gdańsku. Ukończyła specjalizację II stopnia z Psychiatrii Dzieci i Młodzieży. Odbyła podstawowy i zaawansowany kurs z zakresu psychoterapii i systemowej terapii rodzin. Uczestniczyła w wielu konferencjach i zjazdach naukowych.
Była prelegentem na wielu konferencjach (m.in. na XLII Zjeździe Psychiatrów Polskich, na międzynarodowej konferencji „Autism and vaccinations: is there a link?”, na konferencjach z cyklu „Warszawska Jesień Pediatryczna), prowadziła zajęcia w ramach szkoleń podyplomowych dla lekarzy psychiatrów. Była biegłym sądowym. Doświadczenie zawodowe zbierała również podczas lat pracy w Poradniach Zdrowia Psychicznego oraz w Poradni dla Dzieci Autystycznych i Ich Rodzin w Instytucie Psychiatrii i Neurologii, gdzie pracuje do dziś. Opracowała i prowadzi wiele autorskich szkoleń związanych z tematyką całościowych zaburzeń rozwoju. Jest autorem publikacji naukowych. Prowadzi konsultacje lekarskie dla dzieci i młodzieży oraz diagnozy pod kątem całościowych zaburzeń rozwoju. Od 1992 roku jest czynna zawodowo, od 2004 roku związana z Fundacją SCOLAR. Od września 2015 roku kieruje zespołem diagnostycznym Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej SCOLAR.
-
Opłaty za studia
Studia Podyplomowe czesne 2 raty 4 raty Wczesne wspomaganie rozwoju z wczesną interwencją terapeutyczną 6 600 zł 6 800 zł 7 000 zł - 20 % zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego**
*cena obowiązuje do 30.11.2019 r.
**zniżki nie łączą się z innymi zniżkamiTerminy płatności
Płatność jednorazowa
- Opłatę czesnego (pomniejszoną o kwotę wpisowego) uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Płatność ratalna
Terminy płatności czesnego w dwóch ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata - do 1 lutego 2020 r.
Terminy płatności czesnego w czterech ratach
- I rata - 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
- II rata do 15 grudnia 2019 r.
- III rata do 1 lutego 2020 r.
- IV rata do 1 kwietnia 2020 r.
Konto bankowe na które można dokonywać wpłat:
Uczelnia Łazarskiego
Santander Bank Polska S.A.
29 1910 1048 2209 0006 3981 0004
tytułem: ckp_imię i nazwisko kandydata_2019/2020
-
Zasady rekrutacji
- Terminy rekrutacji opisane są w zakładkach poszczególnych kierunków.
- Kandydaci muszą posiadać dyplom magistra o specjalności: pedagogika, psychologia, logopedia fizjoterapia lub studia podyplomowe z logopedii, pedagogiki.
- Należy złożyć komplet wymaganych dokumentów.
- O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Warunkiem przyjęcia zgłoszenia na studia jest dostarczenie:
- wypełnionego formularza zgłoszeniowego,
- CV,
- dowodu wpłaty wpisowego w wysokości 400 zł zaliczanego na poczet czesnego (na podstawie umowy o odpłatności za studia),
- dostarczenie skanu/ksero dyplomu magistra.
W przypadku przesyłania danych osobowych droga mailową należy wysyłać pliki zaszyfrowane, skompresowane (np. programami 7 zip, winzip, winrar) oraz zabezpieczone hasłem. Wykorzystane hasło prosimy przesłać do dziekanatu CKP w odrębnym mailu.
Osoba przyjęta na studia po otrzymaniu informacji o uruchomieniu studiów* jest zobligowania do przedłożenia:
- oryginałów dyplomu magistra wraz z dowodem osobistym w celu weryfikacji zgodności,
- dowodu wpłaty czesnego,
- umowy o odpłatności za studia (wydrukowana w dwóch egzemplarzach, dwustronnie. Umowa będzie zamieszczona na Wirtualnej Uczelni, do której otrzymają Państwo dostęp na początku października po ogłoszeniu wyników rekrutacji.
*Informacja o uruchomieniu studiów jest przekazywana uczestnikom wraz z upływem terminu końca rekrutacji.
Kontakt
Centrum Kształcenia Podyplomowego
Uczelnia Łazarskiego
ul. Świeradowska 43
02-662 WarszawaSektor "E" pokój 56
e-mail: ckp@lazarski.edu.pl
tel. 22 54-35-322**Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych- RODO, Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119) informuję, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Uczelnia Łazarskiego z siedzibą w Warszawie, ul. Świeradowskiej 43, 02-662 Warszawa
- Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem - iod@lazarski.edu.pl.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- realizacji procesu kształcenia,
- dokumentacji przebiegu studiów, kursu, warsztatu,
- wykonania przez Administratora obowiązków informacyjnych, archiwizacyjnych i statystycznych
- Pani/Pana dane osobowe mogą być również przetwarzane w celu:
- organizacji wydarzeń, konferencji konkursów, promocji, ankiet,
- prowadzenia kampanii promocyjnych, reklamowych i innych działań marketingowych związanych z usługami edukacyjnymi Administratora, w tym w formie mailingu,
- realizacji obowiązków wynikających z umów wzajemnych w zakresie informowania o partnerach ich usługach i produktach, w tym w formie mailingu,
- prowadzenia monitoringu wizyjnego
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez Administratora przez okres niezbędny do realizacji wyżej wymienionych celów lub do momentu odwołania zgody.
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą poddawane profilowaniu,
- posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu,
- ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego,
- w niektórych sytuacjach mamy prawo przekazać dalej Pani/Pana dane – jeśli będzie to konieczne, aby Administrator mógł świadczyć usługi, przy czym dane te będą przekazywane wyłącznie osobom i podmiotom, których Administrator upoważni i którym zleci czynności przetwarzania danych,
- podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do realizacji celów, do jakich zostały zebrane. Niepodanie danych może skutkować niemożliwością realizacji tych celów. Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym jest obligatoryjne.
Partnerzy
Kliknij i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych,
w tym Twoich prawach i celach przetwarzania.
- Jak możesz się z nami skontaktować? e-mailem na adres: iod@lazarski.edu.pl.
- Jakie masz prawa?
- dostępu do Twoich danych,
- ich poprawiania,
- żądania ich usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania Twoich danych osobowych.
- Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi? Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzamy? W celu marketingowym, polegającym na wysyłaniu do Ciebie newsletterów, analizowaniu czy zapoznajesz się z ich treściami, i które z nich najchętniej czytasz.
- Czy musisz podawać nam swoje dane? Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziesz jednak mógł otrzymywać newslettera.
- Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
- 1. Art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest analizowanie czy zapoznajesz się z naszymi newsletterami, i które z informacji w nich zawartych czytasz najchętniej.
- 2. Art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.
- Komu przekażemy Twoje dane?
- 1. Dostawcom narzędzi do: a. analityki ruchu na stronie, b. wysyłki newsletterów.
- 2. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
- Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane? Przez czas prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu wyrażenia przez Ciebie sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych w celach marketingowych, albo odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
- Czy po przekazaniu nam danych możesz sprzeciwić się ich przetwarzaniu? Tak. Możesz to zrobić w dwóch sytuacjach, gdy przetwarzamy Twoje dane:
- 1. na potrzeby marketingu bezpośredniego; takiego sprzeciwu nie musisz uzasadniać,
- 2. na podstawie innych naszych prawnie uzasadnionych interesów; taki sprzeciw wymaga uzasadnienia Twoją szczególną sytuacją.